eitaa logo
اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
8.1هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
726 ویدیو
562 فایل
● اسرار تاریخ ایران و تشیع ❖ با طرح اندیشه‌های: 1️⃣ استاد #علی_ابوالحسنی_منذر (تاریخنگار فقید) 2️⃣ استاد #محمدصادق_ابوالحسنی (تاریخ‌پژوه و نویسنده) 👈 ارتباط با ادمین یا دعوت از استاد: @as_tarikh
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺ابتدا سخنرانی دکتر رجبی دوانی و دکتر منصوری: عوامل سقوط رضاخان
سخنرانی دکتر موسی حقانی و آقای تبریزی
هم اکنون سخنرانی حجت الاسلام محمدصادق ابوالحسنی : رضاخان و پروژه سرکوب روحانیت شیعه
⭕️ جریان‌شناسی تحریف کنندگان تاریخ پهلوی 💥تازه‌ترین تحلیل‌های اندیشوران در نشریه تخصصی دیده‌بان اندیشه🔻 با تشکر از دوست عزیز آقای محمدی و دست اندرکاران "موسسه فرهنگی رسانه‌ای شناخت"
دیده بان اندیشه 25 - ویراست 2.pdf
9.85M
● ویژه‌نامه 👈 رازگشایی از کودتای سیاسی و تاریخی رژیم پهلوی (پروژه سیاست‌بازی و تاریخ‌سازی) 🔺 ص۲۱۰: نقش بهائی‌ها در کودتای رضاخان؛ گفت و گو با ▫️این مجموعه شامل نوشتارهایی از آقایان دکتر موسی نجفی، استاد عبدالله شهبازی، استاد زرشناس، دکتر مجید تفرشی، دکتر موسی حقانی، دکتر رسول جعفریان، آقای خسرو معتضد و... است. 🆔 کانال اسرار تاریخ: 🌐 eitaa.com/monzer_ir
رضاخان و پروژه سرکوب روحانیت شیعه 👈 به گزارش پژوهشکده تاریخ معاصر، حجت‌الاسلام (نویسنده و تاریخ‌پژوه)، در همایش هشتادمین سال سقوط سلطنت رضاخان به ابعاد روحانیت‌ستیزی در حکومت رضاخان پرداخت و گفت: 1⃣ در قرآن و روایات، به عوامل انحطاط قدرت‌ها و تمدن‌ها اشاره شده که اگر بخواهیم سقوط سلطنت پهلوی را با یک نگاه فلسفه تاریخی تحلیل کنیم، تمام آن عوامل به نحو بارزی در سقوط رضاخان دیده می‌شود. ظلم و استکبار، تقلید کورکورانه از فرهنگ‌های شرک‌آلود، خیانت و مصادره حقوق مردم، فساد اخلاقی، غرور، کفران و تکذیب آیات الهی از عوامل سقوط دولت‌ها و قدرت‌هاست که اتفاقا به سقوط سلطنت رضاخان انجامید. 2⃣ وی افزود: یکی دیگر از عوامل انحطاط دولت‌ها در بیان امیرالمومنین(ع) «تقدیم الاراذل و تاخیر الافاضل» است؛ یعنی منزوی کردن نخبگان شایسته و میدان دادن به عناصر منحط که رضاخان عملا با میدان دادن به امثال تیمورتاش‌ و منکوب ساختن عالمان بزرگی مثل شهید مدرس‌ همین کار را کرد. اما چرا چنین کرد و به ستیز با روحانیت پرداخت؟ اساسا «ایران و تشیع» حکم ظرف و مظروف را دارد و اصلا سق استقلال سیاسی ایران را با همین مظروف یعنی «تشیع» برداشته‌اند؛ چنانکه منطق عاشورایی شیعه سد بزرگی در برابر تجزیه ایران در تاریخ بوده است. تمامیت ارضی ما نیز در گروی بینش عاشورایی و شعائر مذهبی است که روحانیت شیعه همواره پاسدار آن بوده است. 3⃣ ابوالحسنی در ادامه عنوان کرد: استعمار روس و انگلیس از ابتدا فهمیدند که باید با روحانیت شیعه مبارزه کنند و از همان ابتدا با هم متحد شدند. سرکوب روحانیت شیعه نیز، در متن ایدئولوژی رژیم پهلوی قرار گرفت و با حمایت انگلستان دنبال شد. 4⃣ ابوالحسنی از چند شیوه برای تبیین سیاست روحانیت‌ستیزی رضاخان استفاده کرد: ۱. پیشینه‌شناسی و شخصیت‌شناسی رضاخان و رمز انتخاب او برای مذهب‌زدایی و روحانیت‌ستیزی؛ ۲. ذهنیت‌سازی امثال اردشیر جی، سر جاسوس بریتانیا، از قبل کودتا، برای رضاخان علیه روحانیت؛ ۳. ایدئولوژی‌شناسی حکومت رضاخان که ۴ خصلت‌ مهم آن را آشکار می‌کند: اول خصلت نظامی‌گری (دیکاتوری و استبداد)، دوم خصلت تجددگرایی (حذف سنّت‌های ایرانی و اسلامی)، سوم خصلت ناسیونالیستی (باستان‌ستایی) و چهارم خصلت سکولاریستی (جدایی دین از سیاست). پیداست که همه این خصلت‌ها، آهنگ ستیز با روحانیت شیعه داشت؛ ۴. سیر حرکت رضاخان و اجرای سیاست روحانیت‌ستیزی در منظومه مذهب‌زدایی؛ لذا بگیر و ببند علما از همان صبح کودتا آغاز شد؛ ۵. میدان دادن به روحانیون منحرف و جایگزین‌کردن آنها (مثل شریعت سنگلجی و شیخ ابراهیم زنجانی) به جای روحانیون اصیل؛ ۶. حبس و تبعید و قتل روحانیون بزرگی چون شهید مدرس و مرگ مشکوک حاج آقا نورالله اصفهانی (ره) و...؛ ۷. ارسال جاسوس برای نفوذ به کانون‌های مذهبی و بیوت علما جهت تفرقه‌اندازی و خنثی‌سازی اقدامات آنان. 5⃣ این پژوهشگر تاریخ معاصر خاطرنشان کرد: قدرت روحانیت شیعه به لحاظ تئوریک، دارای یک نظام‌واره خاصی در تاریخ معاصر است که بر دو پایه استوار می‌گردد: یکی نفوذ و قدرت معنوی (جنبه نرم‌افزاری) و دوم نفوذ و قدرت تشکیلاتی (سخت‌افزاری). نفوذ معنوی بر اساس فلسفه مرجعیت و نیابت در عصر غیبت است که روحانیت را به صورت حلقه واسط بین امت و امامت مطرح می‌کند. نفوذ تشکیلاتی روحانیت نیز بر ۴ پایه استوار است: نظام آموزش (مکتب‌خانه‌ها، مدارس علمیه و آثار دینی)، نظام پرورش (منبر و محراب و مجالس مذهبی) نظام حقوقی و قضایی (محاکم شرع) و نظام استقلال اقتصادی (اوقاف و وجوهات شرعی). با این حساب، رضاخان روحانیت را به مثابه خیمه عظیمی می‌دید که یک ستون اصلی دارد (نفوذ معنوی) و این خیمه با بندهای مهارکننده گرداگرد آن، محکم گردیده است (نفوذ تشکیلاتی). او به هر دو بخش خیمه حمله کرد و کوشید با حذف اسلام از پیشینه ایرانی، یک مشروعیت معنوی دروغین مثل ناسیونالیسم افراطی و ایدئولوژی شاهنشاهی جایگزین مشروعیت شیعی سازد. قانون متحدالشکل شدن پوشش و خلع لباس روحانیت؛ محاصره فیضیه، فراخوان سربازی اجباری، ممنوعیت عزاداری و تعطیلی تکایا، اخراج قضات و الغای محاکم، تاسیس سازمان اوقاف و دست اندازی به موقوفات مذهبی، تاسیس موسسه وعظ و خطابه و... همه پوششی برای بدیل سازی، مذهب زدایی و روحانیت ستیزی بود. ابوالحسنی در پایان گفت: اما امروز که هشتادمین سال سقوط رضاخان را با صدمین سال تجدید و تأسیس حوزه علمیه قم مقایسه می‌کنیم به ثمربخشی کار آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم حائری پی می‌بریم‌. سقوط کرد، ولی روحانیت شیعه و حوزه‌های علمیه هنوز می‌درخشند و به حرکت خود ادامه می‌دهند. https://instagram.com/iichs.ir http://eitaa.com/iichs_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 نماهنگ زیبای 👈 با صدای حاج حسن جمالی (ره)؛ همو که "ندبه‌ خوان دلتنگی" بود ولی از میان ما پر کشید و آسمانی شد. 🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی: eitaa.com/monzer_ir
🕯️ باز بغضِ دوری‌ات راهِ گلو را بسته است 🦋 اربعینت باز کن این مرزهای بسته را ✋ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَباعَبدِالله الْحُسَيْن 🆔 کانال اسرار تاریخ eitaa.com/monzer_ir
ابهام زدایی از سرشت و سرنوشت حبیب الله آشوری 👈 در چالش قلمی دکتر علی‌رضا جوادزاده با آقای مهدی نصیری 🔘 چند سوال جنجالی درباره حبیب الله آشوری؛ فردی که برخی او را به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار بر اکبر گودرزی (رییس گروه فرقان) عنوان کرده‌اند🔻 1⃣ آیا ادعای کسانی که می‌خواهند افکار آشوری را با نگاه آیت الله خامنه‌ای همسو نشان دهند، درست است؟ 2⃣ آیا خون آشوری به ناحق ریخته شد؟ 3⃣ علمای شیعه با کتاب آشوری مخالف بودند یا موافق؟ و... 🔰🔰🔰
⭕️ ابهاماتی در سرشت و سرنوشت حبیب الله آشوری 👈 نیم نگاهی به نقد آقای دکتر جوادزاده به یادداشت مهدی نصیری «بازخوانی اعدام حبیب الله آشوری، نویسنده کتاب توحید در سال ۱۳۶۰» خط سیر آقای نصیری در نوشتار خود: ۱. همسو نشان دادن افکار حبیب الله آشوری با نگاه آیت‌الله خامنه‌ای و اینکه رهبری، کلا موافق و مدافع محتوای کتاب ایشان بوده است! (سانسور اظهارات رهبری درباره آشوری) ۲. ترسیم چهره‌ای مظلومانه از آشوری و اینکه: خون آشوری، یک خون به ناحق ریخته شده است و همچنین ظهور و بروز آقای نصیری در قامت مطالبه گری برای جبران حقوق مادی و معنوی خون ایشان. (مظلومیت آشوری!) ۳. گرفتن انگشت اتهام به سمت آیت الله خزعلی و آیت الله مصباح یزدی (ره) در ماجرای برخورد با آشوری (ادعای ظالمانه بودن رویکرد آنها در مجازات یک مظلوم صاحب رای) ۴. نظر آیت الله خزعلی و همفکرانش دربارۀ محتوای انحرافی کتاب آشوری و افکار خطرناک وی، با نظر و مبنای مشهور علمای شیعه موافق نیست! (تشکیک در قطعی بودن انحرافات آشوری و نوع نیت وی) ۵. نتیجه‌گیری نویسنده از این بحث به منظور تبلیغ و دفاع از مرام خویش که "دیدگاه حیرت" می‌باشد. ابتدا به این نکته می‌پردازد که نظریه ما، باب هر گونه خشونت ورزی با پیروان ادیان و مذاهب و دگراندیشان را می‌بندد؛ آنگاه تلویحا خواننده را بدین نکته متوجه می‌سازد که اگر شخصیت‌هایی مثل آیت الله خزعلی و شهید لاجوردی، با دیدگاه ما همسو بودند، به خطا نمی‌رفتند. (امری شبیه به نرخ تعیین کردن وسط دعوا!) ⭕️ نقدنوشته دکتر علیرضا جوادزاده به آقای نصیری: 👈 عنوان مقاله: احکام قطعی اهل حیرت | برخی نکات مزبور: ۱. آیت‌الله خامنه‌ای صراحتا بر اشتباهات فاحش در تفکر و نوشته آشوری تاکید کرده است. اظهارات رهبری یک منبع دسته اول محسوب می‌شود که متاسفانه آقای نصیری با یک برخورد گزینشی نیاورده است. نقل آن نیز از منبعی مثل کتاب جریان‌ها و سازمانهای... دکتر رسول جعفریان مغتنم است. ۲. نوع عالمان و روحانیان شاخص که کتاب را خوانده بودند، وجود اشتباه و انحراف در کتاب توحید آشوری را پذیرفته بودند؛ پس اختلاف در میزان انحراف بود نه اصل انحراف؛ ۳. عدم‌ ابراز پشیمانی آشوری از کتاب به‌رغم نقدهای جدی‌ای که صورت گرفت (ازجمله ایرادات آیت‌الله خامنه‌ای)، نشان‌دهنده علم و پافشاری وی بر همان مطالب بوده است. (اصرار وی بر ادعای باطل و عملا پذیرش مجازات) و همچنین اشکالات دیگری که آقای جوادزاده طرح کرده از جمله: تاملی در روند قضایی برخورد با آشوری و انتقادات دیگری به نویسنده همچون: *عدم‌تطابق عمل وی با دیدگاه و نظریه عصر حیرت؛ *و به‌لحاظ انگیزشی، تامل در شاکله شخصیتی و رویه‌ای نویسنده و وجود افراط و تندروی... قضاوت با خوانندگان. 🔰 متن کامل مقاله در روزنامه فرهیختگان🔰
🔺یادداشت رهبر انقلاب درباره انحرافات فکری حبیب الله آشوری 💥 (بخشی از حاشیه ایشان بر کتاب جریانها و سازمانهای... آقای جعفریان، چاپ سیزدهم، نشر علم، تهران ۱۳۸۹، پاورقی ص ۷۹۲). 🔰متن کامل🔰
⭕️ دفاع شبکه وهابی نور از حبیب الله آشوری 👈 آشوری توسط وهابیت به عنوان موحدی که مرتد معرفی شده، تبرئه می‌گردد و رگه‌های وهابی‌گری در آثار وی برجسته می‌شود. 👈 نکته جالب اینجاست که وهابیون چنین می‌گویند که ارتداد آشوری نه فقط از جانب یکی دو تن از علما بلکه از سوی جریان مرجعیت شیعه مسجل بود.
⚫️ پاسخ به هجمه‌ها 👈 جوابیه دکتر رجبی دوانی به هجمه‌های اخیر به همایش هشتادمین سالگرد سقوط سلطنت پهلوی در همایشی که گذشت، آقای دکتر رجبی، دکتر حقانی و اینجانب از "ایدئولوژی رژیم رضاخانی" سخن گفتیم و به نقد علمی آن پرداختیم. این مسئله بر برخی گران آمد و سخت بدان خرده گرفتند. آنچه در پی می‌آید، پاسخ متین دکتر رجبی است که از نظر می‌گذرانید 🔻🔻
بسمه‌تعالی. گر چه همیشه مایل بوده ام که خواننده نقطه نظرات دوستانم باشم، ولی فقط برای تبیین بیشتر به چند نکته اشاره می کنم: 1⃣ عنوان و تأکید صحبت ما در این همایش، بر "ایدئولوژی رژیم رضاخان" بود نه ایدئولوژی شخص رضاخان به عنوان یک ایده‌ فردی. [البته مجری اصلی این ایدئولوژی، رضاخان بوده و نکات مهمی در شیوه اجرای او قابل ذکر است]. 2⃣ برخلاف آنچه که بسیاری بر این نظرند که برکناری رضاخان از قدرت به سبب گرایش وی به آلمان و مقاومت در مقابل انگلیسی ها در اخراج آلمانی ها بود، بد نیست که فقط به کتاب آقای مسعود بهنود «از سید ضیا تا بختیار» مراجعه کنند که می نویسد رضاخان، همه خواست انگلیسی ها را پذیرفت و همه کارشناسان آلمانی مقیم ایران و خانواده هایشان را تحویل انگلیسی ها داد. ارتشبد طوفانیان هم در خاطرات شفاهی خود مطلب مشابهی دارد و می افزاید که رضاخان می گفت همه خواست انگلیسی ها را انجام دادم دیگر از من چه می خواهند؟ مرحوم دکتر زرین کوب در کتاب «روزگاران؛ تاریخ ایران از آغاز تا سقوط سلطنت پهلوی» نیز چند بار تأکید می کند که جای هیچ تردیدی نیست که رضاخان را انگلیسی ها برای اجرای اهداف خود بر سر کار آوردند و همان ها هم از قدرت برکنار کردند.» این سه شخصیت، نسبتی هم با جمهوری اسلامی ندارند که آنها را متهم به «مورخان دولتی» کنیم. 3⃣ اعتراض به دیکتاتوری رضاخان از چند هفته پیش از برکناری از قدرت و با آغاز افشاگری رادیو لندن علیه وی آغاز شده بود. عباسقلی گلشائیان، کفیل وزارت دارایی در دوران رضاخان، در مجله «روزگار نو» که پس از انقلاب در لندن منتشر می شد در اواخر دهه ۶۰ نوشت که مردم در هفته های پایانی حکومت رضاخان، شب ها بر روی دیوار کوچه های تهران شعارهای تند علیه شاه می نوشتند و روزها آژان ها پاک می کردند و آن قرائن نشان می داد که ترس مردم از رژیم ریخته شده و او ماندنی نیست و باید برود. 4⃣ نمی‌دانم که چرا بسیاری از کسانی که داعیه تاریخدانی دارند، آگاهانه یا ناآگاهانه، در مطبوعات و فضای مجازی و حتی کتابهای تاریخی و کلاس های دانشگاهی هیچگاه به اصلاحات و نوسازی های امیرکبیر که حدود ۸۰ سال قبل از رضا شاه و با فقدان امکانات مادی و انسانی و با وجود کارشکنی های فراوان سفرای انگلیس و روسیه و مخالفان داخلی در زمینه های نظامی، صنعتی، آموزش عالی، بهداشتی، و ایجاد امنیت انجام داد، کوچکترین اشاره ای نمی کنند و همه آنها را مرهون رضاشاه می دانند؟ و حال آن که برخی از صاحب نظران، اقدامات امیر را در دعوت از کارشناسان اروپایی به کشور برای آموزش علوم جدید، از نظر مالی و فرهنگی، بهتر از اعزام دانشجو به اروپا در زمان رضا شاه دانسته آند. بد نیست که به کتاب «کاروان فرهنگ در فرنگ» نوشته آقای جلال ستاری مراجعه نمایند. محمدحسن رجبی دوانی ۱۴۰۰/۶/۲۷
برای نخستین بار پس از ۴۱ سال 👈 بخشی از گفت و گوی استاد ابوالحسنی (منذر) با علامه عسکری (ره) ؛ سال ۵۹ 💥 در موضوع: اتحاد مسلمین؛ مفهوم‌شناسی و آسیب‌شناسی‌ 💥 روشنگری نسبت به خلط مبحث‌های صورت گرفته در بحث وحدت اسلامی 👈 این تنها بخش کوتاهی از مصاحبه است که بمناسبت ایام سالگرد علامه عسکری منتشر می‌گردد. جالب آنکه مرحوم استاد ابوالحسنی در این مصاحبه ۲۵ سال بیشتر نداشته است. ان شاء الله قرار است متن مبسوط این گفت و گو بعدا توسط برخی از دوستان اهل قلم منتشر گردد. 🔻🔻 🆔 کانال اسرار تاریخ 🌐http://eitaa.com/monzer_ir
پس از حدود ۴۲ سال 👈 بخشی از گفت و گوی استاد ابوالحسنی (منذر) با علامه عسکری (ره) ؛ سال ۵۹ 💥 در موضوع: اتحاد مسلمین؛ مفهوم‌شناسی و آسیب‌شناسی‌ 👈 این تنها بخش کوتاهی از مصاحبه است که بمناسبت ایام سالگرد علامه عسکری منتشر می‌گردد. جالب آنکه مرحوم استاد ابوالحسنی در این مصاحبه ۲۵ سال بیشتر نداشته است. 📸 عکس بالا مرحوم استاد ابوالحسنی (منذر) در کنار علامه سید مرتضی عسکری (ره) 🔹 سال ۱۳۵۹ قبل از تلبّس به لباس روحانیت. «سمت راست تصویر»؛ روحشان شاد و همتشان الگو باد. 🆔 کانال اسرار تاریخ 🌐http://eitaa.com/monzer_ir
علامه عسکري و استاد منذر.mp3
7.89M
┅ ❁❁ ┅ 🎙 بخشی از مصاحبه منتشرنشده استاد ابوالحسنی (منذر) با علامه عسکری (ره) | سال ۱۳۵۹ 👈 اگر منظور از وحدت این باشد که از عقایدمان بحث نکنیم، این همان "قرآن به نیزه زدن" و "حسبنا کتاب الله" گفتن است. 💥حاصل کلام علامه عسکری: اتحاد به معنای تشکیل جبهه‌ای متحد از صفوف مسلمین در برابر استعمار صحیح است ولی وحدت به معنای کنار گذاشتن دفاع علمی از اعتقادات شیعه، بی‌معنا است. 🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی 🌐http://eitaa.com/monzer_ir
⭕️ یک مدرک مهم 👈 استاد دوانی: آیت الله بروجردی (ره) با وحدتی که منجر به عقب نشینی از اصول تشیع شود، مخالف بود! 🔰 اهمیت این فایل صوتی در کجاست؟ حدود ۶ سال قبل برای نخستین بار، این فایل را در کانال تلگرامی استاد ابوالحسنی منتشر کردیم که بازتاب فراوانی داشت. گفتار استاد دوانی نشانگر آن است که متاسفانه اندیشه آیت الله بروجردی درباره تقریب تحریف شده است. مخصوصا از جانب کسانی که از خدمات بنی‌امیه سخن می‌گفتند و تمدن اسلامی را مرهون آن تیره تمدن سوز می‌دانستند و در عین حال آیت الله بروجردی را با دیدگاه خودشان همسو نشان می‌دادند. اینک به مناسبت آسیب‌شناسی بحث وحدت، بخشی از مصاحبه مرحوم استاد منذر با استاد دوانی ره را بازنشر می‌دهیم. 🔻🔻دانلود 🆔 کانال اسرار تاریخ 🌐http://eitaa.com/monzer_ir
4_453035005807952214.mp3
550.6K
🔘 آیت الله بروجردی ناراحت شد و فرمود: شور قضیه را در نیاورید! 👈 روشنگری نسبت به نظر آیت الله بروجردی (ره) در مسئله تقریب 1⃣ بخشی از مصاحبه استاد ابوالحسنی (منذر) با استاد علی دوانی «ره» | 12 مرداد 81 2⃣ ماجرای پیشنهاد امام موسی صدر «ره» به آیت الله بروجردی و پاسخ آن مرجع تیزبین به مرحوم دوانی 🆔 کانال اسرار تاریخ 🌐http://eitaa.com/monzer_ir
☑️ کدام وحدت و کدام اتحاد؟ 💥دو معنای متضاد از وحدت اسلامی 👈 استاد ابوالحسنی (منذر)🔻 1⃣ اگر مراد از اتحاد اسلامى، نفى «تشيع» و هضم و استهلاك آن در «تسنّن» باشد، يا احياناً تبديل آن دو به مذهبى جديد (مثلاً وهابيت) باشد، پيداست كه مرام شیعه، شديداً مخلّ و مضرّ به چنين وحدتی است. 2⃣ اما اگر مراد از اتحاد اسلامى، معناى معقول آن، يعنى همبستگى و همكارىِ (اجتماعى، سياسى، فرهنگى، اقتصادى، و نظامىِ) مسلمين بر پايه مشتركات دينى خويش (= خدا، قرآن، پيامبر و قبله واحد) عليه دشمن مشترك (استعمار صلیب - صهیون) بوده و به هيچ‌وجه قصد نابودىِ يكى به نفع ديگرى دركار نباشد، و در عين حال، براى رسيدن به «اتحاد كامل و پايدار امت اسلام در جميع عرصه‏‌هاى نظر و عمل»، راه بر بحث و گفتگوى آزاد و بى طرفانه علمى ميان دانشمندان فريقين جهت حلّ اختلافات فكرى و اعتقادى باز باشد، بايد گفت: علمای مذهب تشیع، نه تنها مضرّ به اتحاد نبوده‌اند، بلكه راه اتحاد كامل و حقيقى را نيز هموار مى‏‌كردند و نُخاله‏‌ها و سنگ‌ها را از سر راه آن بر مى‏‌داشتند. 📚 منبع: مقاله استاد درباره الغدیر و علامه امینی در کتاب دانشنامه امام علی (ع) «امیرالمومنین ع» 🆔 کانال اسرار تاریخ 🌐http://eitaa.com/monzer_ir
⭕️ هشدار مهم به مخالفین عزاداری 👈 چرا احمد کسروی، کارش به آتش زدن "قرآن و مفاتیح" کشید؟! 💥 نکته‌ای از انحرافات فکری در کودکی 1⃣ می‌دانیم که یکی از چهره‌های دین ستیز معاصر، احمد حکم آبادی (کسروی) است و شدیدترین حملات به دین در دوران پهلوی از جانب او صورت گرفت. برای من این سوال به جد مطرح بود که اساسا چه بر کسروی گذشت که با وجود اینکه از سادات به شمار می‌رفت و در جوانی به لباس روحانیت ملبس بود ولی کارش بدانجا کشید که مراسم کتاب سوزان می‌گرفت و مفاتیح الجنان را در آتش می‌سوزاند! طرفه اینکه، به طور علنی به امام صادق (ع) و حضرت ولی‌عصر (عج) جسارت می‌کرد. 2⃣ تا اینکه چندی قبل به سندی از کسروی برخوردم که نشان می‌داد، ریشه انحرافات فکری وی در کودکی شکل گرفته و مخصوصا با شبهاتی بر ضد عزاداری امام حسین (ع) کلید خورده است. کسروی در این باره می‌نویسد: پدرم نه به زیارت "امام رضا (ع)" در مشهد و نه به زیارت امام حسین (ع)" در کربلا می‌رفت و نه روضه می‌خواند و نه حتی یک روضه‌خوان به خانه ما پاگذاشت. پدرم به من می‌گفت: باید پول عزاداری را خرج فقرا کرد! آری، اگر کسی خواست فرزندش قربانی افکار کسروی‌مآبان نگردد، بایستی در منظومه فکری خویش شعائر شیعی و عاشورایی را عمیقا معتقد باشد؛ و برای این مهم، از کودکی تربیتی شایسته و ذهنیتی سالم مهیا سازد. 🔺 عکس بالا: کسروی در جمع خانواده 🔰سند تاریخی آن را در فرسته بعدی بنگرید
🔺 اظهارات کسروی درباره مخالفت پدرش با عزاداری حسینی و زیارت اهل بیت (ع) 👈 هشدار: این شبهه و دوقطبی‌ کاذب که عزاداری را مقابل حق فقرا قرار می‌دهد و خواستار تعطیل هیئات است، بسیار خطرناک؛ و گاه زمینه "کسروی سازی" و "قرآن سوزی" را فراهم می‌آورد. 📚 برای متن اظهارات کسروی، ر.ک: فرهنگنامه تاریخ حوادث و رجال عصر پهلوی ج ۳، ص ۲۳۲، انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم علیه‌السلام. 🆔 کانال اسرار تاریخ 🌐http://eitaa.com/monzer_ir
💥 👈 بمناسبت اربعین حسینی کربلا و خون سیدالشهداء (ع) در رگ‌های شیعه 🔻🔻🔻
4_5918241913416189937.mp3
9.96M
🎙 💥 سیدالشهدا(ع)؛ قلب تپنده تاریخ 🔰 کربلا و رمز حیات شیعه؛ در بیان شورانگیز حجج اسلام والمسلمین: 🔹 علی ابوالحسنی مُنذِر (ره) 🔹 سید مهدی میرباقری 🔹 شیخ حسین انصاریان 🔹 شیخ علی نظری منفرد 🔹 محمدصادق ابوالحسنی ▪️+اجرای حماسی شیعیان پاکستان 🆔 کانال اسرار تاریخ 🌐http://eitaa.com/monzer_ir
🔘 یک عکس تاریخی | ۷۳ سال قبل 👈 از راست: ۱.عبدالله جوادی "آملی" ۲.جلال الدین غروی ۳.جونی برهانی ۴.حسن حسن زاده "آملی" | سال ۱۳۲۷ ش 🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی 🌐http://eitaa.com/monzer_ir
🔺 یک عکس پرخاطره 🔰 تنی چند از مشاهیر حوزه‌‌های علمیه: 1. استاد حسن حسن زاده آملی 2. استاد حاج شیخ علی دوانی 3. استاد آیت الله حاج شیخ جعفر سبحانی 4. استاد داود الهامی 5. استاد حاج شیخ حسن ممدوحی ▫️حضور علما در شهر زواره در بازدید از آثار تاریخی، ایام برگزاری کنگره حکیم میرزا ابوالحسن جلوه (ره)، سال ۱۳۷۳ 🆔 کانال اسرار تاریخ 🌐http://eitaa.com/monzer_ir
┅ ❁❁ ┅ ⚫️ ✍️ تحقیقات کارگشا در باب 📖 دانلود بهترین منابع + پاسخ به شبهات 🔰 محور اول: مباحث سندی و تاریخی اربعین سوال اول: آیا کاروان حسینی در همان اربعین اول (سال 61) به کربلا رسیده یا خیر؟ لطفاً منابع لازم را معرفی نمایید. پاسخ: به نظر ما می‌توان برای اثبات اربعین اول، بر اسناد و منابع تاریخی اطمینان بخش تکیه کرد. 💥 لطفا روی عناوین کلیک و دانلود کنید. 1️⃣ کتاب «تحقيق درباره اول اربعين حضرت سيد الشهدا (ع)» قوی ترین اثر در این زمینه است که به خامه پرمایه آیت الله شهيد قاضي طباطبائي (ره) صورت بسته است. از نگاه تاریخنگار خبیر، استاد علی ابوالحسنی (منذر) این کتاب، مهمترین اثر پژوهشی است؛ چنانچه نظر استاد منذر نیز به اربعین اول بود. برای دانلود کلیک کنید 2️⃣ پژوهشی در اربعین حسینی(علیه السلام) | اثر دکتر محسن رنجبر 3️⃣ تحقیق درباره اربعین حسینی | استاد عندلیب همدانی 4⃣ اسناد و شواهد زیارت اربعین | جواهری, محمدرضا 5⃣ اربعین حسینی در اثار و انظار علما | غلامرضا گلی زواره 6⃣ منبع شناسی و ماخذشناسی اربعین | اباذر نصر 🔰 محور دوم: مباحث معرفتی و شرح زیارت اربعین سوال دوم: از آنجا که زیارت اربعین از نشانه‌های ایمان و شعائر تشیع است، برای بالابردن معرفت خود نسبت به اربعین حسینی و حقیقت زیارت آن، چه منابعی را مطالعه کنیم؟ پاسخ: کسب چنین معرفتی تنها با مطالعه به دست نمی‌آید، اما برای دسترسی به جرعه‌ای از اقیانوس معارف اربعین به منابع زیر مراجعه فرمایید: 1️⃣ تحلیل آموزه امامت در زیارت نامه اربعین | محمد رنجبرحسینی نجمه صنعتیان 2️⃣ پیام اربعین در زیارت اربعین | عبدالکریم پاک نیا 3️⃣ مضامین زیارت اربعین | نویسنده: جواد محدثی 4️⃣ بررسی سبک شناسانه دلالت‌های آوایی و نحوی زیارت نامه اربعین | دکتر محمود شهبازی؛ فاطمه ورمرزیادی 5️⃣ واکاوی آموزه‌های کلامی در زیارتنامه اربعین امام حسین (علیه السلام) | جواد جعفری 6⃣ شرح زیارت اربعین | شکیبا اصفهانی 7⃣ اربعین؛ تجلی عصر ظهور | استاد سید محمدمهدی میرباقری 🔰 محور سوم: زیارت و پیاده‌روی اربعین؛ زمینه‌ها، بسترها و پیامدها 1⃣ زیارت اربعین از دیدگاه فقه | رضا عندلیبی 2⃣ کاوشی در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی و اثرگذاری کارکردهای اجتماعی و سیاسی آن | دکتر موسوی و رضا بیات 3⃣ فهم تجربۀ زیستۀ زائران در پیاده‌روی اربعین (بسترها و زمینه‌های شکل‌گیری اَبَر‌رویداد اربعین) | مهدیه بد 4⃣ منظر معنوی رویداد پیاده‌روی اربعین حسینی | درودیان, محمدجواد 5⃣ بررسی ابعاد و اجزای ذهنی مشارکت جمعی در پیاده روی اربعین | رمضانی تمیجانی 6⃣ پیاده‌روی اربعین حسینی به مثابه جنبش اجتماعی | غفاری هشجین, زاهد آقائی 7⃣ بازنمایی رسانه‌‏ای مناسک زیارت اربعین در ایران؛ سال‏‌های 1392 تا 1396 |محمدسعید ذکایی  روح‌الله اسلامی 8⃣ پیاده‌روی اربعین و معنایابی کنش زیارت زائران جوان | غلامرضا تاج بخش   9⃣ نقش زیارت اربعین در تشکیل تمدن نوین اسلامی | مظفری و رحمت ابادی 0⃣1⃣ جامعه شناسی زیارت و زائران اربعین | ندا رضوی زاده 1⃣1⃣ گونه شناسی زائران کربلا بر اساس هدف و انگيزه در پياده روی اربعين | محمدحسین خوشخو 🆔 طبق توصیه | کانال اسرار تاریخ: http://eitaa.com/monzer_ir