eitaa logo
سید عباس موسوی مطلق
931 دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
768 ویدیو
2 فایل
🔶️کانال رسمی ایتا سید عباس موسوی مطلق 👤 ارتباط با ادمین @moosavimotlagh_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
سید عباس موسوی مطلق
حضور استاد موسوی مطلق بر تربت مطهر عالم مجاهد فقیه شهید ایت الله شیخ غلامعلی شریعتمداربارفروشی  در ب
حضور استاد موسوی مطلق بر تربت حکیم الفقها فقیه الحکما ایت الله ایسی در مشهد دامنه کوهسنگی مزار عارفان رمضان المبارک ۱۴۰۲ متن سنگ مزار : هذا مرقد العالم الخبیر المدقق البصیر المحقق النحیرالمتکلم الفاضل العارف الواصل حکیم الفقها فقیه الحکماء حاوی الاحادیث والاصول جامع المعقول والمنقول کاشف الدقائق علامه الحقائق آشیخ سیف الله ابن عباس ایسی المتوفی فی یوم الثبت ثامن عشر فی شهر صفر سنه اثنی و ثمانین و‌ثلثه بعد الف لامطابقا ۳۰تیر۱۳۴۰ ایسی زجهان چه رخ نهان کرد/ در عالم قدس آشیان کرد تاریخ وفات او چه خواهی سقراط صفت وفا عیان کرد  https://t.me/moosavi_motlagh
سید عباس موسوی مطلق
حضور استاد موسوی مطلق بر تربت حکیم ربانی عارف صمدانی ایت الله شیخ اسدالله یزدی معروف به هراتی  در مشهد دامنه کوهسنگی مزار عارفان رمضان المبارک ۱۴۰۲ متن سنگ مزار : رَوْضَةٌ مِنْ رِيَاضِ اَلْجَنَّةِ ادْخُلُوهَا بِسَلَامٍ آمِنِينَ تربت مطهر حکیم ربانی وعارف صمدانی جامع معقول و منقول آیت الله آقا شیخ اسدالله بن محمدحسن یزدی مشهوربه هراتی ….که در حدود سال ۱۳۴۵قمری ندای : يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَىٰ رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبَادِي  وَادْخُلِي جَنَّتِي را لبیک گفت https://t.me/moosavi_motlagh
🏳 📜 تفسیر سوره مبارکه صف 🎤 🗓 از شب ۱۱ تا ۱۸ ماه مبارک رمضان 🌙ساعت ۲۱:۳۰ 📌  تهران |  خیابان ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف | بعد از مهدیه تهران | |  دست چپ  | 📍 🆔 @moosavi_motlagh
سید عباس موسوی مطلق
حضور استاد موسوی مطلق بر تربت  عالم عامل عارف کامل  اقا میرزا عسکری اقا بزرگ شهیدی  در مشهد دامنه کوهسنگی مزار عارفان رمضان المبارک ۱۴۰۲ متن سنگ مزار : هذا مرقد السید ..الجلیل السّندالمعتمد النبیل الحکیم الفقهاء الکرام فقیه الحکماء العالم العامل البارع العارف الکامل الجامع راوی …الاصول حاوی المعقول والوصول المولی الولی آقا میرزا عسکری الحسینی الرضوی الشهیر به آقا بزرگ شهیدی قدس سره الشریف المتوفی فی …جمیدی الاخری سنه خمسین خمسین فی ثلاث مائة بعدالالف ۵۵/۱۳۰۰ https://t.me/moosavi_motlagh
جلسه ۶۰ شرح دعای بیست وپنجم صحیفه سجادیه حجت الاسلام والمسلمین موسوی مطلق بسم الله الرحمن الرحیم وَ الْمُعَافَینَ مِنَ الْبَلَاءِ بِرَحْمَتِک،… بارالها مرا از کسانی قرار بده که به رحمتت از بلا رهیده. فریب به چهل مرتبه واژه بلا و مشتقات آن در قرآن مجید ذکر شده است، بلا در قرآن چند معنا  دارد از جمله :امتحان که سبب رشد و ترقی می گردد،گاهی به معنای نعمت است و همچنین به عنوان محنت آمده است که عموما در اذهان مردم همین معنا وجود دارد. پر واضح است که در این دعا که امام سجاد سلام الله علیه فرموده است معنای محنت و یا آزمایش مورد نظر است و اگر محنت و زحمت باشد بهترین راه بلاگردانی پناه بردن به رحمت خداست، بلا و گرفتاری از خودماست و طبق نص صریح در قران رحمت و نعمت از خداست. بلا مانند دام است که رها شدن از آن به منزله حیات مجدد است،منشا بلا هر چه باشد خواه گناه باشد ان گناه خواه در خلوت باشد خواه جلوت ،خواه معصیت فردی باشد خواه معصیت اجتماعی باشد،خواه گناه بواسطه استفاده نکردن از عقل ومشورت باشد؛ خواه سوء مدیریت فردی یا اجتماعی باشد،خواه بواسطه رفاقت و‌مجالست باشد؛ باید توبه کرد و از خداوند خواست که رحمتش را نازل کند تا موانع بلا و اسباب خروج از بلا مهیا گردد،در عالم هیچ چیز به اندازه رحمت خدا وسیع نیست. https://t.me/moosavi_motlagh
جلسه ۶۱ شرح دعای بیست وپنجم صحیفه سجادیه حجت الاسلام والمسلمین موسوی مطلق بسم الله الرحمن الرحیم وَ الْمُغْنَینَ مِنَ الْفَقْرِ بِغِنَاک… بارالها مرا در زمره کسانی قرار ده که به بی‌نیازی تو از فقر و نداری به توانگری رسیده‌اند. توانگر و غنی در حقیقت آن کسی است که به توانگری خدا به توانگری رسیده باشد والا بقیه مجازا توانگرند. عالم ربانی مرحوم حاج سیدحسین یعقوبی قائينی می فرمود:وقتی در خانه خدا می روید چیزی را ببرید که خداوند نداشته باشد!العیاذ بالله مگر می شود ؟فرمودند بله و آن همان فقر و‌نداری است که خداوند ندارد. ما همه فقیرمطلق هستیم و خداوند غنی مطلق و ستوده است چنانچه فرموده : انتم الفقراء الی الله والله هو الغنی الحمید. در دعاها به ما آموزش داده اند که از خداوند غنی بودن را برای خود و دیگران بخواهید.چنانچه در دعای ماه مبارک رمضان امده :اللهم اغن کل فقیر…اَللّهُمَّ سُدَّ فَقْرَنا بِغِناکَ …اَللّهُمَّ اقْضِ عَنَّا الدَّیْنَ وَاَغْنِنا مِنَ الْفَقْرِ و یا در مصباح کفعمی این دعا امده است: «اللَّهُمَ‏ أَغْنِنِی‏ بِحَلَالِکَ‏ عَنْ‏ حَرَامِکَ‏ وَ بِطاعَتِکَ عَنْ مَعْصیَتِکَ وَ بِفَضْلِکَ عَنْ مَّنْ سِوَاکَ. دعاهای با این گونه مضامین یعنی خداوند جامعه بدون فقر را می خواهد و مسیری که ترسیم می کند مسیر فقر زدائی است ،جامعه ی فقیر جامعه غیر الهی است، اینده ی قیام مهدوی نیز رسیدن به آرامش و ثروت دنیا برای رسیدن خلق الله به کمال است. https://t.me/moosavi_motlagh
سخنرانی موسوی.mp3
41.21M
📿 🎙 📜 تفسیر سوره صَف تفسیر آیه اول 📃 بحثی پیرامون تسبیح و داستانی از مرحوم علامه طباطبایی 🌙شب اول ⌛️ یکشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۲ مصادف با ۱۴۴۴ قمری 📍 🆔 @moosavi_motlagh
🏳 🌹 جشن ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام 🎤 : (ساعت۲۱:۴۵) 🎙 بانوای: 🗓 چهارشنبه ۱۶ فروردین ساعت ۲۰ (جزء خوانی قرآن) 📌  تهران |  خیابان ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف | بعد از مهدیه تهران | |  دست چپ  | 📍 🆔 @moosavi_motlagh
🏳 🌹 جشن ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام 🎤 : (ساعت ۲۰:۳۰) 🎙 بانوای: 🗓 پنجشنبه ۱۷ فروردین ماه از ساعت۲۰ 📌  تهران |  میدان فلسطین | | بعد از تقاطع بزرگمهر | 📍 علیه السلام 🆔 @moosavi_motlagh
جلسه ۶۲ شرح دعای بیست ‌وپنجم صحیفه سجادیه حجت الاسلام والمسلمین موسوی مطلق بسم الله الرحمن الرحیم وَ الْمَعْصُومِینَ مِنَ الذُّنُوبِ وَ الزَّلَلِ وَ الْخَطَاءِ بِتَقْوَاک، خدایا مرا از آنان قرار ده  که به حفظ تو از گناهان و لغزش‌ها و خطاها در امان مانده  اند. این دعا  در واقع همان برهان رب است که حضرت  یوسف علیه السلام را از معصیت حفظ کرد در سوره مبارکه یوسف علیه السلام ایه ۲۵ امده است: بانوی کاخ [چون خود را در برابر یوسفِ پاکدامن، شکست خورده دید با حالتی خشم آلود] به یوسف حمله کرد و یوسف هم اگر برهان پروردگارش را [که جلوه ربوبیت و نور عصمت و بصیرت است] ندیده بود [به قصد دفاع از شرف و پاکی اش] به او حمله می کرد [و در آن حال زد و خورد سختی پیش می آمد و با مجروح شدن بانوی کاخ، راه اتهام بر ضد یوسف باز می شد، ولی دیدن برهان پروردگارش او را از حمله بازداشت و راه هر گونه اتهام از سوی بانوی کاخ بر او بسته شد]. [ما] این گونه [یوسف را یاری دادیم] تا زد و خورد [ی که سبب اتهام می شد] و [نیز] عمل خلاف عفت آن بانو را از او بگردانیم؛ زیرا او از بندگان خالص شده ما [از هر گونه آلودگی ظاهری و باطنی] بود. برهان رب همان درک حضور پروردگار است. همان نور خدا نور علم نور تقوا و یقین است که باعث‌می شود انسان در پرتکاهها نلغزد. ذنب یعنی:«ذنب» عبارت از هر عملى است که به دنبالش ضرر و یا فوت نفع و مصلحتى بوده باشد، و اصل آن از «ذَنَب» گرفته شده که به معناى دم و دنباله حیوان است و به گناهان نیز اطلاق ذنب شده است؛ زیرا گناه، جنایت و ستم به دیگران دنباله و آثاری دارد و مستلزم کیفر و عقوبت و انتقام است.( طبرسى، فضل بن حسن، مجمع البیان فى تفسیر القرآن، ج 2، ص 713،) زلل هم که به گناه کفته می شود یعنی انحراف از مسیر صحیح . خطا هم که همان گناه است یعنی فراموش کردن و‌گذشتن از فرمان الهی است. https://t.me/moosavi_motlagh
جلسه ۶۳ شرح دعای بیست وپنجم صحیفه سجادیه حجت الاسلام والمسلمین موسوی مطلق بسم الله الرحمن الرحیم وَ الْمُوَفَّقِینَ لِلْخَیرِ وَ الرُّشْدِ وَ الصَّوَابِ بِطَاعَتِک… خدایا مرا از آنان قرار ده که در سایه طاعتت به خیر و رشد و صواب موفق گردیده‌اند. یعنی هر موفقیتی در سایه خویشتن داری  و تقوا حاصل می شود.معنای خیر بسیار است  معروف همان مقابل شر است،وگاهی مقابل ضرر است. مصادیق خیر در قرآن و روایات عبارتنداز :قرآن ،مال و ثروت ،جهادفی سبیل الله،روزه،تقوی،توبه،شنیدن سخن حق،ایمان،وحی و…و‌نکته این که تمام خیر درخانه اهل بیت عصمت و طهارت است چنانچه در زیارت جامعه کبیره  امده: إِنْ ذُكِرَ الْخَيْرُ كُنْتُمْ أَوَّلَهُ وَأَصْلَهُ وَفَرْعَهُ وَمَعْدِنَهُ وَمَأْواهُ وَمُنْتَهاهُ؛اگر از خوبی یاد شود، آغاز و ریشه و شاخه و سرچشمه و جایگاه و نهایتش شمایید. رشد در قران قریب به ۲۰مرتبه امده است، رشد معمولا به معنای هدایت است که در مقابل غی یعنی گمراهی امده است. در زیارت جامعه کبیره مذکور امرکم رشد؛ کلام و‌دستور  اهل بیت علیهم السلام سبب رشد و‌هدایت است بلکه خود هدایت و رشداست. و صواب نیز به معنای صحیح و درست امده است. ممکن است کسی مجازا خیال کند به خیر رسیده یا هدایت گردیده و یا راه او صحیح است چنانچه فرق ضاله به همین خیالند ولکن حقیقت رسیدن به این معانی فقط با تقوا میسر است. https://t.me/moosavi_motlagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 📿 🎙 📜 تفسیر سوره صَف تفسیر آیه دوم و سوم 📃 بیانات گوهربار امام حسن عسکری علیه السلام در ذیل این آیه 🌙شب دوم ⌛️ دو شنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ مصادف با ۱۴۴۴ قمری 📍 🆔 @moosavi_motlagh
جلسه ۶۴ شرح دعای بیست ‌وپنجم صحیفه سجادیه حجت الاسلام والمسلمین موسوی مطلق بسم الله الرحمن الرحیم الْمُحَالِ بَینَهُمْ وَ بَینَ الذُّنُوبِ بِقُدْرَتِک، التَّارِکینَ لِکلِّ مَعْصِیتِک، السَّاکنِینَ فِی جِوَارِک. خدایا مرا از آنان قرار ده که به قدرت تو میان آنان و گناهان حایلی ایجاد شده، و هرگونه نافرمانی تو را به زمین نهاده، و در جوار رحمتت ساکن شده‌اند. ان چه از این فراز دعای حضرت مولانا امام سجاد سلام الله علیه برای ما قابل برداشت است فراوان است از جمله این که :ما هستیم و امکان گناه، امام با این که معصوم است باز خطر گناه و‌معصیت ‌‌اثار ان را در هر فرصتی مطرح می کند پس ما باید دنبال حائل برای بین خود و‌گناه باشیم و‌ این امر به قدری سخت و مشکل است که باید از قدرت خداوند طلب کرد. هر گونه نافرمانی خدا را (نافرمانی خدا کوچک و بزرگ ندارد)زمین نهادن یعنی قدرت خداوند را به رخ ابلیس کشیدن و یعنی بهترین حائل همان دوری از هر نوع معصیت است، و این کار یعنی به مقام مجاورت رحمت خدا رسیدن است. با اینکه هر جا باشیم خدا هست وَ هُوَ مَعَکُمْ أَیْنَ ما کُنْتُمْ»، حدید،/۴، ولکن باز جوار خدا جای دیگری است. با اینکه خداوند از رگ گردن به ما نزدیکتر است نُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَریدِ»، ق/۶، ولکن باز مجاور خدا ساکن شدن جای خاص تری است. نکته این که آن کس که در جوار امامان معصوم و‌پیامبر خدا صلوات الله علیهم اجمعین قرار بگیرد یقینا و‌تحقیقا در جوار رحمت خدا قرار گرفته است. جوار رحمت خدا قبل از مرگ یعنی همان ترک معصیت است. https://t.me/moosavi_motlagh