eitaa logo
سید عباس موسوی مطلق
971 دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
813 ویدیو
2 فایل
🔶️کانال رسمی ایتا سید عباس موسوی مطلق 👤 ارتباط با ادمین @moosavimotlagh_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
جلسه ۳۲ شرح دعای بیست و‌پنجم صحیفه سجادیه حجت الاسلام والمسلمین موسوی مطلق بسم الله الرحمن الرحیم وَ أَعِذْنِي وَ ذُرِّيَّتِي مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ پروردگارا مرا و نسلم را از شیطان رانده‌شده پناه ده؛ در این فراز از خداوند متعال تقاضای استعاذه به خدا از شیطان رانده شده  هم برای خود و‌هم نسل شده است. استعاذه یعنی پناه بردن به خدا و در پناه خداوند قرار گرفتن است،استعاذه برای دفع شرور و مشکلات یک راه حل قرآنی است. استعاذه دوگونه است یک استعاذه باطل که عبارت است برای رفع  مشکلات و رشدهای مادی و غیره پناه بردن به قدرت های پوشالی شیطان ،جنیان،سحر وجادو و امثالهم است و استعاذه بجا عبارت است از پناه بردن به خدا از هر مانع خصوصا شیطان است. اهمیت موضوع استعاذه از قران و روایات کاملا معلوم است،در قرآن قریب به بیست مرتبه استعمال شده است،و دو سوره به نام معوذتین است. بیان موارد استعاذه و دستورالعمل های صادره از ناحیه امامان معصوم علیهم السلام نشان از اثر گذاری و اهمیت موضوع است. در استعاذه هم زبانی مورد تاکید قرار گرفته است و هم عملی سفارش شده است. عملی یعنی حقیقتا خدا را قدرقدرت بداند و اوامر و نواهی او را ارج بنهد و هم لسانی بگوید: أعوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيمِ ویابگوید: أعوذُ بِاللَّهِ السَّمیعِ العَلیمِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيمِ» و هم چنین در ابتدای بسیاری از دعا امده است :اللهم انی اعوذ بک …. استعاذه اثار بسیار فراوانی دارد از جمله : بسته شدن درهای معصیت است چنانچه امام صادق سلام الله علیه فرموده: اَغْلِقُوا اَبْوابِ الْمَعْصِيَةِ بِالاِْستِعاذَةِ وَ افْتَحُوا اَبْواب َالطّاعَةِ بِالتَّسمِيَةِ». درهاي معصيت را با استعاذه ببنديد و درهاي اطاعت را با تسميه (بسم الله الرحمن الرحيم) باز كنيد. برای مطالعه  از این موضوع مهم شایسته است کتاب شریف استعاذه از اثار عالم عارف شهید ایت الله دستغیب  مطالعه شود. https://t.me/moosavi_motlagh
جلسه ۳۳ شرح دعای بیست وپنجم صحیفه سجادیه حجت الاسلام والمسلمین موسوی مطلق بسم الله الرحمن الرحیم امام العارفین زین العابدین  به ما تعلیم فرمود که از خداوند بخواهیم ما و نسل ما را از شیطان رانده شده حفظ فرماید ،سپس دلائل این تفاضا را هم بیان می فرماید چرا که: وَ أَعِذْنِي وَ ذُرِّيَّتِي مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ ، فَإِنَّكَ خَلَقْتَنَا ؛چرا که تو ما را آفریدی ،هم ما را خدا آفریده و هم شیطان را ؛ولکن شیطان به خدا پناه نبرد ولکن ما به خداوند پناه برده ایم فلذا اینجا حقی از مخلوق بر خالق پدید می آید و آن این است که او را از شیطان حفظ کند،وَ أَمَرْتَنَا وَ نَهَيْتَنَا وَ رَغَّبْتَنَا فِي ثَوَابِ مَا أَمَرْتَنَا وَ رَهَّبْتَنَا عِقَابَهُ ؛و به ما امر و نهی فرمودی و ما را در ثواب آنچه به آن امر کردی ترغیب و به عذاب آنچه از آن نهی فرمودی تهدید کردی؛ یعنی خدایا این که تقاضا می کنیم ما و‌نسل ما را از شیطان رجیم حفظ کن به این جهت است که ما می خواهیم اوامر و‌نواهی تو را اجرا کنیم لکن شیطان مانع بلکه بزرگترین مانع است پس ما را در اجرای فرامین خود یاری کن و این یعنی توحید خالص چرا که بدون کمک خدا ما هیچیم هیچ. مهمترین کار ابلیس این است که ما نیز مثل او شویم یعنی هر کدام از ما به یک بهانه اوامر الهی را نادیده بگیریم و از عقاب او نترسیم ،نهراسیم و توجهی نکنیم. خداوند هر چه را امر کرده ثواب آن را نیز بیان کرده است اما شیطان نمی خواهد ما دلخوش به وعده های خداوند نباشیم.بهترین راه مبارزه با ابلیس ایمان به وعده هاو وعیدهای خداوند است https://t.me/moosavi_motlag
🏳 🌹 جشن بزرگ ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام 🎤سخنران: 🎙مادحین : 🌙 پنجشنبه ۱۱ اسفند ماه۱۴۰۱، ⏳ بعد از نماز مغرب و عشا 📌 شهر ری  | خیابان فدائیان اسلام| | نرسیده به سه راه ورامین  |  مسجد الهادی علیه السلام 📍 هیئت محبان الهادی علیه السلام 🆔 @heyatdarolboka 🆔️ @moosavi_motlagh
جلسه ۳۵ شرح دعای بیست و پنجم صحیفه سجادیه حجه الاسلام والمسلمین موسوی مطلق بسم الله الرحمن الرحیم سَلَّطْتَهُ مِنَّا عَلَى مَا لَمْ تُسَلِّطْنَا عَلَيْهِ مِنْهُ او را (شیطان)بر ما تسلّطی دادی که ما را به آن اندازه بر او تسلّط نیست؛ مقصود از این تسلط دیدن است یعنی او ما را می بیند و ما او را نمیبینیم و همچنین مقصود از تسلط شیطان همان راههای از تمام جهات است که در سوره اعراب آیات ۱۶و۱۷امدبرای نفوذ به ماست. اندازه سلطه شیطان بر انسان را از زبان خود شیطان در قران سوره مبارکه ابراهیم ملاحظه کنیم: وَقَالَ الشَّيْطَانُ لَمَّا قُضِيَ الْأَمْرُ إِنَّ اللَّهَ وَعَدَكُمْ وَعْدَ الْحَقِّ وَوَعَدْتُكُمْ فَأَخْلَفْتُكُمْ ۖ وَمَا كَانَ لِيَ عَلَيْكُمْ مِنْ سُلْطَانٍ إِلَّا أَنْ دَعَوْتُكُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لِي ۖ فَلَا تَلُومُونِي وَلُومُوا أَنْفُسَكُمْ ۖ مَا أَنَا بِمُصْرِخِكُمْ وَمَا أَنْتُمْ بِمُصْرِخِيَّ ۖ إِنِّي كَفَرْتُ بِمَا أَشْرَكْتُمُونِ مِنْ قَبْلُ ۗ إِنَّ الظَّالِمِينَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ و شیطان [در قیامت] هنگامی که کار [محاسبه بندگان] پایان یافته [به پیروانش] می گوید: یقیناً خدا [نسبت به برپایی قیامت، حساب بندگان، پاداش و عذاب] به شما وعده حق داد، و من به شما وعده دادم [که آنچه خدا وعده داده، دروغ است، ولی می بینید که وعده خدا تحقّق یافت] و [من] در وعده ام نسبت به شما وفا نکردم، مرا بر شما هیچ غلبه و تسلّطی نبود، فقط شما را دعوت کردم [به دعوتی دروغ و بی پایه] و شما هم [بدون اندیشه و دقت دعوتم را] پذیرفتید، پس سرزنشم نکنید، بلکه خود را سرزنش کنید، نه من فریادرس شمایم، و نه شما فریادرس من، بی تردید من نسبت به شرک‌ورزی شما که در دنیا درباره من داشتید [که اطاعت از من را هم چون اطاعت خدا قرار دادید] بیزار و منکرم؛ یقیناً برای ستمکاران عذابی دردناک است. صد البته تسلط کامل شیطان فقط بر اولیای خودش آنان که او را به سرپرستی و رفاقت انتخاب کرده اندامکان دارد،چنانچه در سوره مبارکه حج ایه شریفه چهار امده است: كُتِبَ عَلَيْهِ أَنَّهُ مَنْ تَوَلَّاهُ فَأَنَّهُ يُضِلُّهُ وَيَهْدِيهِ إِلَىٰ عَذَابِ السَّعِيرِ بر آن شیطان، لازم و مقرّر شده است که هر کس که او را به سرپرستی و دوستی خود گیرد، حتماً او گمراهش می کند، و به آتش سوزنده راهنمایی اش می نماید. https://t.me/moosavi_motlagh
جلسه ۳۶ شرح دعای بیست وپنج صحیفه سجادیه حجت الاسلام والمسلمین موسوی مطلق بسم الله الرحمن الرحیم أَسْكَنْتَهُ صُدُورَنَا … در دل‌هایمان شیطان را دادی .. یکی از راههای نفوذ شیطان سینه ی انسان است که با وسوسه بر سینه و قلب بر ما تسلط پیدا می کند. امام العارفین حضرت سجاد سلام الله علیه در شکایت نامه خود می فرماید: إِلهى‏ اَشْکو اِلَیْک عَدُوّاً یُضِلُّنى‏، وَشَیْطاناً یُغْوینى‏، قَدْ مَلَأَ بِالْوَسْواسِ صَدْرى‏… خدایا، به تو شکایت می‌کنم از دشمنی که گمراهم می‌کند و شیطانی که فریبم می‌دهد و از وسوسه‌هایش سینه‌ام را پر ساخته است … اگر خواستیم بدانیم شیطان در دل ما حضور دارد یا نه باید ببینیم وسوسه و وسواس در دل وجود دارد یا خیر. هر بدی که به واسطه شیطان به قلب وارد شود وسوسه است. سوره مبارکه ناس این حقیقت را که خدا به پیامبرش فرموده بیان نموده است: قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ «1» مَلِكِ النَّاسِ «2» إِلهِ النَّاسِ «3» مِنْ شَرِّ الْوَسْواسِ الْخَنَّاسِ «4» الَّذِي يُوَسْوِسُ فِي صُدُورِ النَّاسِ «5» مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ «6» (اى پيامبر!) بگو: پناه مى‌برم به پروردگار آدميان. پادشاه آدميان. معبود آدميان. از شرّ وسوسه شيطان. آن كه انديشه بد در دل مردمان افكند. از جنس جنّ باشد يا انسان. بیان حضرت امام خمینی نیز در اینجا قابل استفاده است:یا تقویت وسواس است. امام خمینی درباره‌ ارتباط وسواس شیطان و نفس می‌گوید: قلب انسانى لطيفه‌اى است بين ملك و ملكوت و چون آيينه دورويى است كه در يك روى آن صور غيبيه منعكس می‌شود و در رویى دیگر صور دنيايی انعکاس می‌یابد. و اگر توجه قلب به دنیا بیشتر شد، باطن خيال او با ملكوت سفلى كه روح پستی‌های عالم ماده و نیز جایگاه جنّ و شياطين و نفوس خبيثه است سنخیّت یافته و به واسطه اين تناسب، القائاتى شيطاني در آن وارد می‌شود که منشأ تخيلات بد است. نفس چون همواره توجه به دنيا دارد، علاقه به آن تخيلات باطله پيدا کرده و افکار و تمایلات و رفتارهای شيطانى از قبيل وسوسه، شك، ترديد، اوهام و خيالات باطله در آن غالب شده و اعمال بدنيه نيز بر طبق صور باطني قلب می­گردد و همین‌طور اگر قلب به آخرت و معارف حقه توجه نمود با ملكوت اعلى كه عالم ملائكه و نفوس پاک و به منزله حقیقتِ نورانى عالم طبيعت است، تناسب پيدا می‌كند و علوم رحمانى، عقايد حقه، افکار و تمایلات الهيه دریافت کرده و از شك و شرك منزه و پاكيزه گردد و حالت استقامت و طمأنينه در نفس پيدا شود و طبق آن دریافت­های قلبی، شوق و سپس اراده در وجود انسان ایجاد می شود و بالاخره اعمال ظاهري و باطني از روى ميزان عقل و حكمت واقع می­شود https://t.me/moosavi_motlagh
📸 🎙 ‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌ 🎤قرائت مناجات شعبانیه بانوای: از بحرین ‌‌‌ 🗓 دوشنبه ۸ اسفند ماه۱۴۰۱ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 📌 📚   📖 📜 🆔 @moosavi_motlagh 🆔 @heyatdarolboka ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️