eitaa logo
مربی یار
5.5هزار دنبال‌کننده
291 عکس
5 ویدیو
1.6هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⤴️⤴️وَ اَوفَاکُم بِالعَهد [در مورد] پیمانهای فردی و اجتماعی، وفای به این عهد‌ها بکنید؛ که البتّه مهم‌ترینش پیمانهای اجتماعی است؛ این قراردادهای اجتماعی، این حقوق شهروندی [است]. خب این چیزهایی که حالا امروز فرنگی‌ها یاد گرفته‌اند میگویند «حقوق شهروندی»، ماها هم از اینها میخواهیم یاد بگیریم! حرفهایی که در روایات ما و در قرآن ما هست، حالا ما داریم از غربی‌ها اینها را [یاد میگیریم]! خب اینجا دارد میگوید «اَوفاکُم بِالعَهد»؛ «عهد» یعنی قرارداد، آن چیزی که بین شما و بین دیگران قرارداد بسته [شده]. شما وقتی در یک محیط با هم زندگی میکنید، یک قراردادی با هم بسته‌اید دیگر؛ مثل این است که در یک آپارتمانی ده خانواده زندگی میکنند؛ اینها ولو هیچ کاغذی هم امضا نکرده‌اند، [امّا] یک معاهداتی در مقابل هم دارند؛ این چیز قهری است دیگر؛ [مثلاً] تو سر و صدا نکن که در خانه‌ی او بچّه‌اش از خواب بیدار نشود، او هم سر و صدا نکند که بچّه‌ی تو از خواب بیدار نشود؛ این قرارداد روشنی است دیگر؛ حقوق شهروندی یعنی اینها. وَ اَحسَنُکُم خُلُقاً یکی از چیزها هم این است که خوش‌اخلاق باشید؛ بداخلاق و عبوس [بودن] و [اینکه] در خانه یک ‌جور، در محلّ کار یک جور، با مردم یک جور، با تکبّر، با اوقات تلخی [رفتار کردن]، خیلی بد است. آن کسانی که «اَحسَنُهُم خُلقاً» هستند، آنجا نزدیک‌ترند. وَ اَقرَبُکُم مِنَ النّاس مردمی بودن. ببینید، سبک زندگی اسلامی اینها است. باز همین «مردمی بودن» هم از حرفهایی است که حالا متجدّدین و مانند اینها فکر میکنند که از دیگران یاد گرفته‌اند؛ نه، اینها در روایات ما است. مردمی باشید، با مردم باشید. معنای با مردم بودن این نیست که فرض کنید انسان به چهار نفر از طبقه‌ی ممتازه بگوید اینها مردمند؛ نه، یعنی توده‌ی مردم، طبقات پایین مردم، عامّه‌ی مردم؛ با اینها باشید، بین اینها باشید، مثل آنها زندگی کنید، در حدّ آنها زندگی کنید، پیش آنها تواضع کنید؛ اینها معنای مردمی بودن است. ۱) امالی طوسی، مجلس هشتم، ص ۲۲۹؛ «امام صادق (ع) از پدرش از پیامبر اکرم (ص) نقل میکنند که پیامبر فرمود: نزدیک‌ترین شما به من در قیامت، آن کسی است که راستگوتر باشد، آن کسی که بیشتر از همه اداء امانت میکند، به پیمانها و عهدهایش پایبندتر باشد، و خوش‌اخلاق‌تر باشد و مردمی‌تر باشد.» ۲) سوره‌ی عبس، آیات ۳۴ تا ۳۷؛‌ «روزى که آدمى از برادرش، و از مادرش و پدرش، و از همسرش و پسرانش میگریزد. در آن روز، هر کسى از آنان را کارى است که او را به خود مشغول میدارد.» ۳) ترس و اضطراب شدید، وحشت ۴) کافی، ج ۴، ص ۵۵۱ •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• JOIN🔜 💥 @membariha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حرم
📖🕋📖🕋📖 🕋📖🕋📖 📖🕋📖 📖✨همراهان گرامی کانال ، ختم قرآن دسته جمعی در کانال برگزار میشود 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🍃 ✅ تعداد ثبت مجموعه یا ضامن آهو میشود و توسط متصدی آمار در حرم مطهر 🍃🍂آقا علی بن موسی الرضا 🍂 🍃 از طرف شما عزیزان ثبت میشود و نزد ولی نعمتمان به امانت سپرده میشود ❇️فرصت تلاوت تا آخر هفته ، جمعه شب ، 12/ 11/ 1397 ✅ به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف و برآورده شدن حاجات افرادی که سهمی از تلاوت را انجام میدهند داشته باشیم 🙏 💠رسول الله (ص) فرمودند: ختم كننده قرآن گويى نبوت را در قلبش جاى داده است اگرچه به وى وحى‌نمى شود. اويك‌دعاىمستجاب داردودرختى در بهشت‌نصيبش‌مى گردد بحار  كلينى ج 2  متقى ج1 مجلسى 1403 📣از دوستانی که تمایل دارند در این ختم آسمانی شرکت کنند 😊 🌸تقاضا میشود تعداد جزء درخواستی خود را که تلاوت می نمایید به آیدی زیر👇👇👇 اعلام کنید تا در اولین فرصت شماره جزء خدمت شما اعلام گردد ودر حرم امام رضا علیه السلام ثبت شود ⬇️⬇️⬇️⬇️به آیدی زیر پیام دهید جهت شرکت در ختم قران 🆔 @ZZ3362
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﷽✨ شرح احادیث اخلاقی در بیان 🔅 🔅 📝متن و شرح : روایت اول: فی الکافی، عن الصّادق (علیه‌السّلام)، قال: «انّ اللَّه تعالی لیحفظ من یحفظ صدیقه»؛ (1) [حضرت امام جعفر صادق علیه‌السّلام فرمودند: خدای متعال حفظ میکند آن کسی را که رفیق خود را حفظ کند. [البته] مراد، حفظ جسمانی نیست فقط - حالا آن هم یکی از مصادیقش ممکن است باشد - یعنی آبروی او را حفظ کند، شخصیت او را حفظ کند، جهات او را حفظ کند [و] مراعات کند. خدا یک چنین کسی را حفظ میکند. این پیوندهای برادری و رفاقت و انس و اخوت، در اسلام اینقدر اهمیت دارد. شما ملاحظه‌ی رفیقتان را میکنید، او را حفظ میکنید، خدای متعال در پاداش این عمل، شما را حفظ میکند. البته حفظ کردن رفیق معناش این نیست که انسان از گناه او، از خطای او دفاع کند؛ کما اینکه در این کارهای حزبی و جناحی و خطی و این چیزها معمول است که اگر خطائی هم از کسی سر بزند، چون با آنها هم‌جبهه است، هم‌خط است، هم‌حزب است، هم‌گروه است، باید بایستند پایش دفاع کنند؛ نه، این مراد نیست؛ این حفظ او نیست؛ این در واقع مخذول کردن او، بدبخت کردن اوست و خود؛ بلکه مراد، حفظ آبروی مؤمنی است که برادری ایمانی با انسان دارد. جامع، برادری ایمانی است. این یک روایت. روایت دوم: امام صادق (علیه الصّلاة و السّلام)؛ میفرماید: «لا تفتّش النّاس فتبقی بلا صدیق»؛ (2) در کارهای مردم ریز نشو، تفتیش نکن، جزئیات را دنبال نکن. دنبال پیدا کردن عیوب ریز و درشت افراد نباش. اگر اینجور باشد، بدون رفیق خواهی ماند. یعنی هر کسی بالاخره یک عیبی دارد دیگر. اگر بخواهی همین‌طور ریز بشوی، تفتیش کنی، دنبال کنی، کسی برایت باقی نمیماند. (1) الشافی، صفحه‌ی 652 (2) الشافی، صفحه‌ی 652 •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• JOIN🔜 💥 @membariha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﷽✨ بخشی از منبر استاد در فاطمیه 👇👇 💢سلام علی سیدة الجلیلة الشهیده ذات الاحزان الطویله ،فی المدة القلیله. 🍃 که آتش دلش برای او فرزانه میسوزد پرش بشکسته و باز و کبود و سینه اش سوزان رخ ماهش ز سوز سیلی بیگانه میسوزد تماشا میکند زینب در و دیوار خونین را دل فرزانه اش بر محسن دردانه میسوزد ⭕️از علامه امینی سوال کردند پیغمبر وقتی بی بی را میدید ،روی دو جا حساس بود، دست زهرا را میبوسید ، سینه زهرا را میبویید، چرا روی این دو جا اینقدر حساس بود؟ رسول خدا گریه کرد میفرمود وقتی سینه زهرا را بو میکنم بوی بهشت به مشامم میرسدو علامه چرااین دو جا را پیغمبر میبوسید؟ فرمود پیغمبر میدانست یک روزی این دست رابا تازیانه کبود میکنند و یک روزی این سینه را بین در و دیوار میشکنند. چه کردند با این دست و سینه! ♨️روز شهادت بی بی ، یکی از رجال منبر منزل مرحوم ایة الله گلپایگانی منبر رفته بود دو سوال کرده بود، ایشان را آتش زده بود. گفته بود مگر شما فقها نمیگویید زن جوان وظیفه دارد خودش را برای شوهر زینت کند؟ فرمودند بله وظیفه زن جوان همین است. فرمودند چرا بعد از قضیه در و دیوار مادرت تا زنده بود به این وظیفه عمل نکرد؟ دیگر صورتش را نشان نداد؟ 🍃 امام صادق علیه السلام میفرماید از ان روز به بعد ،مادرم یک دستمال به سر و صورت میبست . بس که آثار فدک بر صورت من نقش بسته در درون خانه باید از علی هم رو بگیرم 😭چه کردند ؟ چه اتشی افروختند که بعد از 1400 سال هنوز جگر شیعه میسوزد. سادات، چند نفر در کوچه مادرتان را زدند؛ اول خود نامردش بود، بعد مغیره زد، بعد قنفذ زد. آثار زدن مغیر سنگین بوده . امام مجتبی به مغیره فرمود : اسکت ،تو دیگر ساکت باش ،انت الذی ضربت امی حتی ادمیتها : تو کسی بودی که مادرم را طوری زدی که بدنش به خون کشیده شد. اما زدن قنفذ اثرش چه بود؟ گفتند آقا همه عمالش را عزل کرده بود اما قنفذ را عزل نکرد، چرا انقدر او را دوست داشت؟ 🍃 فرمود اگر قنفذ نبود زهرا زنده بود. گفت 20هزار دینار جایزه به او داده. چه خبر است؟ چرا اینقدر پول به او داده؟ علی گریه کرد و فرمود پاداش تازیانه ای است که به بازوی زهرایم زده که وقتی زهرا را میشستم دیدم مثل بازوبند بازویش ورم دارد. از عزت نفس است که خورد فاطمه سیلی تا چهره او نزد عدو زرد نباشد بفاطمة و ابیها و بعلها و بنیها و سرالمستودع فیها یا الله.. یا رب محمد و آل محمد صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم و ترحم علی عجزنا و اغثنا بحقهم یا کریم . •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• JOIN🔜 💥 @membariha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﷽✨ نویسنده: حجت الاسلام دکتر قربانی مقدم ❌ جمع شدن همه‌ی قدرت در دست ولی‌فقیه فساد ایجاد می‌کنه. اگر کسی قدرت تمام کشور در دستش باشه، اگر هم دیکتاتور نباشه، دیکتاتور خواهد شد. ✅پاسخ 🔹در پاسخ به مطلب فوق لازم است سه نکته مدنظر قرار قرار گیرد: اولاً تمام قدرت در دست ولی فقیه نیست. اگر هم کسی بگوید قوه قضائیه زیر نظر رهبر است، اما مجلس و قوه مجریه در کلیه تصمیمات خود مستقلند. شاهد مطلب اینکه همه می‌دانند و خود آقا بارها ابراز کردند که ایشان نگاه خوشبینانه‌ای به برجام نداشتند، اما این دولت بود که تصمیم خود را عملی کرد و این به اصطلاح توافق! را بر کشور و مردم تحمیل کرد. توافقی که به گفته خود اعضای دولت (مانند رئیس بانک مرکزی) تقریبا هیچ سودی برای کشور نداشت و یا به تعبیر دکتر ظریف «بارها و بارها روح و جسمش توسط طرف مقابل نقض شد» تا بالاخره جسم بی جانش را ترامپ پاره کرد. همچنین مجلس نیز آن را ظرف ۲۰ دقیقه تصویب کرد. پس بخشی مهمی از قدرت کشور در دست دولت و مجلس است. ثانیاً قدرت رهبر بدون نظارت نیست، بلکه مجلس خبرگان و کمسیون های متعدد آن بر عملکرد رهبر نظارت دقیق دارد که در صورت احراز خطای رهبر تذکر و در صورت احراز عدم صلاحیت او را برکنار می‌کند. ثالثاً اصل این جمله که «قدرت فساد آور است» حرف غلطی است. طبق فرمایشی روان‌شناسانه از امیرمومنان علیه السلام، قدرت، شخصیت افراد را معلوم می‌سازد «القدرة تظهر محمود الخصال و مذمومها؛ قدرت صفات خوب و بد افراد را آشکار می کند» (غررالحکم ص61) معنای این سخن آن است که قدرت فساد را آشکار می‌کند (نه اینکه فساد را ایجاد کند) همانطور که قدرت ویژگی‌های خوب اشخاص را نیز آشکار می‌کند. بنابراین هرکس قبل از به قدرت رسیدن، درون خود را اصلاح کرده باشد، به قدرت رسیدن او نه تنها برایش فساد ایجاد نمی‌کند، بلکه فضیلت‌های درونی او به منصه‌ی ظهور رسیده و در خدمت جامعه قرار خواهد گرفت. از این رو با توجه به شرایط سختی که در قانون اساسی برای مسئولیت ولایت فقیه در نظر گرفته شده، خبرگان مردم موظفند با بررسی دقیق و سوابق افراد، کسی را به این سمت انتخاب کنند که از قلبی سالم و باطنی طاهر برخوردار باشد تا نه تنها قدرت بر او تاثیر منفی نگذارد بلکه از بروز و ظهور صفات پسندیده‌ی او، در جهت خدمت به جامعه استفاده شود. 🔹دقیقا به همین خاطر است که دوست و دشمن اعتراف دارند در کارنامه عملی مقام معظم رهبری و حتی خانواده‌ی ایشان، نه تنها نقطه سیاه، بلکه نقطه خاکستری هم پیدا نمی‌شود. و همانطور که قبلا گفته ایم، این روزها برای هجمه به رهبری، به دنبال پیدا کردن نقاط ضعف افراد و نهادهای منتسب به ایشان هستند تا آقا را مسئول عملکرد سایر مدیران معرفی کنند! •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• JOIN🔜 💥 @membariha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_46444946.pdf
3.46M
کتاب نگاهی به مهم‌ترین دستاوردها و پیشرفت‌های چهل ساله انقلاب اسلامی ایران. 📩pdf 👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2642477059C7af752f8f9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﷽✨ ✨ ✨ ✍ رسول خدا فرمود: بعد از من مردم با سه چیز امتحان می شوند. ببینید آیا این سه چیز مشکل جامعۀ امروز ما نیز هست یا خیر؟ پیامبر فرمود: بعد از من سه چیز در جامعه بروز می کند و مردم با آن ها امتحان می شوند و همین طور هم شد! -یا رسول الله: این سه چیز چیست؟ ❶ مال: پیغمبر فرمود: «سَیُفْتَنُونَ بِأَمْوَالِهِم»؛ یکی از امتحان ها به وسیلۀ مال دنیا صورت می گیرد. ملاحظه کنید! عبدالرحمن بن عوف ها وقتی از دنیا می رفتند، نوشته اند که شمش های طلایشان با تبر تقسیم می شد. مرحوم علامۀ امینی در الغدیر جلد هشتم گزارش می دهد که چگونه مال پرستی به جان جامعۀ بعد از پیامبر افتاد. ❷منّت گذاری در دین: «یَمُنُّونَ بِدِینِهِمْ عَلَی رَبِّهِم»؛ مردم با منّت می خواهند دینشان را حفظ کنند، بر خدا منّت می گذارند! دینداری را وظیفه و تکلیف نمی دانند، طلبکار خدا می شوند، هنوز نیز بعضی اوقات آدمی به چنین افرادی بر می خورد. چرا دعای ما مستجاب نمی شود؟ چرا منِ مؤمن وضعم این گونه است؟ چرا فرزند من که ایمان دارم مریض است، ولی فرزندان آن فرد کافر سالم است؟ این بدگمانی ها چیست؟ عزیز من! مگر قرار است همه مسایل در همین دنیا حل شود؟ خدا خودش می فرماید: ما گاهی آن قدر به این کافران ثروت می دهیم که خودشان هم از کثرت ثروت تعجب کنند. مگر کثرت دارایی، دلیل بر خوبی شان می شود؟؛ «فَلَمَّا نَسُواْ مَا ذُكِّرُواْ بِهِ فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ أَبْوَابَ كُلِّ شَيْءٍ».[13] بنده خودم با کسانی که برای نماز خواندن و تدیّنشان بر خدا منّت می گذارند، برخورد کرده ام. بنابراین، خداوند به این سبب اختیار کردن اعتقاداتی افراد را امتحان می کند. ❸ توجیه گناه: سومین موردِ امتحان که مشکل امروز جامعۀ ما نیز هست توجیه گناه است. فرمود: «یَسْتَحِلُّونَ حَرَامَهُ بِالشُّبُهَات»؛ حرام را با شبهه مخلوط می کنند. «یَسْتَحِلُّونَ... وَ السُّحْتَ بِالْهَدِیَّة»؛ اسم رشوه را هدیه می گذارند. اسم ربا را بیع می گذارند. عناوین گناه را تغییر می دهند؛ «زُیَّنَ لَهُ سُوءُ عَمَلِهِ فَرَآهُ حَسَناً».[14] امیرالمؤمنین (ع) چه زیبا پیش بینی رسول خدا (ص) را در این خطبه گزارش می دهد. بنابراین مال گرایی، دین را با منّت حفظ کردن و توجیه گناه، بلاهایی است که پیامبر آن را به ما گوشزد می فرمایند. حجت الاسلام •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• JOIN🔜 💥 @membariha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا