eitaa logo
مرسلات مدیا
1.2هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
994 ویدیو
457 فایل
﷽ 📎 #موشن_گرافیک 📎 #کلیپ 📎 #عکس_نوشت 📎 #متن 💠 کانالی پر از آموزش‌های جذاب و ساده✅ 🇮🇷 اداره فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان eitaa.com/morsalatmedia 🌍 ارتباط با مدیر، نظرات و تبادل: https://eitaa.com/resaneh_tablighateslami
مشاهده در ایتا
دانلود
مرسلات مدیا
🔴🔶 شهد لبخند! دوساعت ازافطارگذشته بود،ولی دستش به سفره نمیرفت.بامیه های طلایی وعده شهدشیرین می دادند. فکرش پرکشیدبه سال گذشته،قبل ازاذان مغرب،صدای چرخش کلیدخبرازافطاری دونفره می داد؛اما حالا ... یادش نمی آمدکه چندروزبا شوهرش حرف نزده است.باخودش گفت:«چقدر دلم برای حرف زدن باصالح تنگ شده.» خیره به گلهای قالی بود که پاهایی جلو چشمانش قرارگرفت.گردنش را ترق و تورق کنان بالابرد. صالح باآستینهای بالازده ایستاده بود.با تکیه بردستش بلندشد،گفت:« خداقوت،بشین تا برایت آب جوشه بیارم.» چشم های صالح بین سفره ولبهای خندان مریم رفت وبرگشت. باتردیدگفت:«من خوردم.» «ایرادنداره،یک ذره هم من راهمراهی کن،آخه من منتظرت بودم تاباهم افطار کنیم.» 📖«وَلَا تَسْتَوِي الْحَسَنَةُ وَلَا السَّيِّئَةُ ۚ ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ ٌ؛ وهرگزنیکی وبدی درجهان یکسان نیست،همیشه بدی(خلق)رابه بهترین شیوه(که خیر و نیکی است پاداش ده.» ⚜سوره فصلت/آیه34⚜ /باغبانان @taghcheh1399
15-اقتصاد و فرهنگ.mp3
3.47M
🔴🔶اقتصاد و فرهنگ ۱۴ ✅ پیامد های عرض زندگی حجت الاسلام @taghcheh1399
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🔶 انسانی که اهل ناله است که به ديگر ظلم نمي‌کند، اختلاسی نيست. انسانی که اهل ناله است که به ناموس ديگری نگاه نمی کند. 🔹به ۲ سلاح محتاجیم : دعا و گریه. 🔺نگاه به ناحرم، رومیزی و زیر میزی از تیر های شیطان هستند. @taghcheh1399
🔴🔶کرونا، مرگ، بی تاثیری معنویات! چرا معنویات هم برخی را از مرگ نجات نداد؟: برای رسیدن به پاسخ به نکات زیر توجه بفرمایید: 1️ - انسان دارای دو «أجل» می باشد. اجل حتمی و اجل غیر حتمی. قرآن کریم می فرماید: «هُوَ الَّذي خَلَقَكُمْ مِنْ طينٍ ثُمَّ قَضى‏ أَجَلاً وَ أَجَلٌ مُسَمًّى عِنْدَهُ ثُمَّ أَنْتُمْ تَمْتَرُون‏»؛ «او كسى است كه شما را از گِل آفريد؛ سپس سرآمد (غير حتمى براى عمر شما) مقرّر داشت؛ و سرآمد معيّن (و حتمى عمر شما) نزد اوست؛ سپس شما (در توحيد و قدرت او) ترديد مى‏كنيد!». (1) 2️ - دعا و توسل، اگر به صورت صحیح و درست و رعایت شرائط انجام بگیرند، قطعا در تغییر مسیر و سرنوشت انسان تاثیر گذار هستند و اجل غیر حتمی را تغییر می دهند. اما باید توجه داشته باشیم، قضا و قدر حتمی الهی  به هیچ وجه و با هیچ کاری قابل تغییر نیست. پس! مرگ بسیاری از بزرگان به واسطه ی تمام شدن عمر ان ها و بر اساس اجل حتمی الهی است که تغییر ناپذیر است. قران کریم می فرماید: «وَ لِكُلِّ أُمَّةٍ أَجَلٌ فَإِذا جاءَ أَجَلُهُمْ لا يَسْتَأْخِرُونَ ساعَةً وَ لا يَسْتَقْدِمُون‏»؛ «هيچ امتى از اجلِ [معينِ‏] خود نه پيش مى‏افتد و نه پس مى‏ماند». (2) نتیجه اینکه: در تأثیر دعا و توسل با رعایت آداب و شرائط در سرنوشت انسان ها هیچ شکی نیست اما این امور قابلیت تغییر قضا و قدر حتمی الهی را ندارند. پی نوشت ها: 1. سوره انعام/2 2. سوره مؤمنون/34 مطالعه در روز برگ" http://www.atf.morsalat.ir/s/9zdex5mewb3kmgya @taghcheh1399
🔴🔶نصایح علمای اخلاق درشب قدر ۳ عبدصالح،آیت الله بهجت: 1.چه چیز مانع از این است که انسان از راه‌های مورد سپاس [خداوند متعال]، در شب‌های یاد شده در پیدا کردن شب قدر اهتمام ورزد و چه عذری در کوتاهی در این امر ضروری دارد؟! اگر خداوند متعال اجازه نمی‌داد که این شب با جست‌وجو شناخته شود، قطعاً روایات صادره از معصومین علیهم‌السلام در استحباب جست‌وجو و پیدا کردن آن وارد نمی‌شد. از آن جمله روایات زیر است: «وقتی ماه رمضان فرارسید در هر شب هزار بار سوره «انا انزلناه فی لیلة القدر» را بخوان و وقتی شب‌ بیست‌وسوم شد، دل خود را استوار دار و گوش‌هایت را برای شنیدن امور عجیبی که می‌بینی، باز کن». 2.درهرحال احادیث در لزوم بزرگداشت این سه شب فرد، یعنی شب نوزدهم، بیست‌ویکم و بیست‌وسوم، آشکار است. من پیش از این می‌پنداشتم که تعظیم این سه شب فقط برای آن است که احتمال دارد یکی از این سه شب، شب قدر باشد، ولی بعد در برخی از روایات دیدم که در هر کدام از این سه شب اسرار الهی نهفته و فوایدی برای بندگان اندوخته شده است. از جمله در باب صوم کتاب کافی آمده است که امام صادق علیه‌السلام فرمود: «در شب نوزدهم امور مقدر می‌شود و در شب بیست‌ویکم استوار می‌گردد و در شب بیست‌وسوم امضا می‌شود». 3.ازآنجاکه احادیثی در رابطه با نشانه‌های شب قدر نقل شده است و نیز درک شب قدر عقلا امکان دارد، گوشه‌ای از روایات مربوط به این باب را بیان می‌کنیم: از امام باقر یا امام صادق علیهما‌السلام درباره نشانه شب قدر پرسیده شد. فرمود: «نشانه شب قدر این است که باد آن خوش‌بو است و اگر در زمان سرد باشد، گرم و اگر در زمان گرم باشد، خنک و خوش‌بو می‌گردد». امام صادق علیه‌السلام از جد بزرگوارش نقل می‌کند که فرمود: «شب قدر شبی روشن و نورانی است، نه گرم و نه سرد است، و ستارگانش مانند خورشید درخشان هستند». ادامه در روز برگ: http://www.atf.morsalat.ir/s/kpn8rx3lvp4wamge @taghcheh1399
🔴🔶پل های ارتباطی با دیگران مدیریت روابط عمومی مرکز توسعه آموزش مجازی پارس نسخه ۱.۹۵ حجم : ۱۲مگابایت توضیحاتی درباره برنامه : نرم افزار دوره آموزشی مدیریت روابط عمومی یکی از مجموعه نرم افزارهای رایگان آموزشی ارائه شده توسط مرکز توسعه آموزش های مجازی پارس می باشد، این مرکز با اخذ مجوزات لازم ، برگزار کننده آموزش های مناسب با بستر الکترونیکی در بیش از 250 دوره آموزشی در رشته های مدیریت ، کامپیوتر، کشاورزی دامپروری و شیلات ، روانشناسی و ... در خدمت هموطنان و فارسی زبانان جهان می باشد. این نرم افزار حاوی 30 % از محتوای کامل آموزشی می باشد که در صورت تمایل می توانید با مراجعه به وب سایت مرکز به آدرس www.elearnpars.org و دریافت بسته کامل و آموزش ، از گواهینامه های معتبر داخلی و بین المللی پایان دوره، اعطایی از مرکز بهره ببرید. http://www.atf.morsalat.ir/s/o9m8d5jkdo3e07yv @taghcheh1399
3356625_313.mp3
6.56M
🔴🔶تلاوت ترتیل جزء بیست و دوم قران کریم با صدای استاد پرهیزگار @taghcheh1399
🔴🔶بالاخره شب قدر کدام شب است؟: در اينكه" ليلة القدر" در ماه رمضان است ترديدى نيست، چرا كه جمع ميان آيات قرآن همين معنى را اقتضا مى‏ كند، از يك سو مى‏گويد: قرآن در ماه رمضان نازل شده (بقره- 185) و از سوى ديگر مى‏فرمايد: در شب قدر نازل گرديده است. ولى در اينكه كدام شب از شبهاى ماه رمضان است؟ گفتگو بسيار است، و در اين زمينه تفسيرهاى زيادى شده، از جمله شب اول، شب هفدهم، شب نوزدهم، شب بيست و يكم، شب بيست و سوم، شب بيست و هفتم، و شب بيست و نهم. ولى مشهور و معروف در روايات اين است كه در دهه آخر ماه رمضان و شب‏ بيست و يكم يا بيست و سوم است، لذا در روايتى مى‏ خوانيم كه در دهه آخر ماه مبارك پيغمبر اكرم ص تمام شبها را احيا مى‏داشت و مشغول عبادت بود. ادامه در روز برگ: http://www.atf.morsalat.ir/s/qovgxe3xl73ladbp @taghcheh1399
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴🔶برگزاری ختم قرآن "سراج" 📖 نرم‌افزار ایجاد و شرکت در ختم قرآن بصورت عمومی و گروهی 📥 دانلود رایگان از بازار👇 http://cafebazaar.ir/app/isca.quran.seraj 📱 ویژگی های نرم افزار: ✅ شرکت در ختم عمومی قرآن ✅ امکان ایجاد ختم گروهی توسط کاربر ✅ دعوت دوستان جهت شرکت در ختم قرآن از طریق اشتراک گذاری ختم در شبکه های اجتماعی ✅ مشاهده لیست شرکت کنندگان در ختم گروهی ایجاد شده توسط کاربر ✅ مشاهده لیست ختم های گروهی کاربر @taghcheh1399
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🔶فوتوکلیپ معرفی بازی 🔶بازی سایه ها ♦️مناسب سن سه سال به بالا ♦️افزایش تمرکز ♦️ تقویت هوش وخلاقیت ♦️مناسب برای مقابله باترس ازتاریکی ♦️تقویت انجام حرکات ظریف بادست @taghcheh1399
🔴🔶NoxPlayer  نرم افزاری مفید برای افرادی که طرفدار اندروید هستند و به شما این امکان را می دهد تا برنامه ها و بازی های اندروید خود را بصورت تمام صفحه در ویندوز اجرا کنید. توسط این برنامه میتوانید اپلیکیشن های اندروید را بدون داشتن گوشی یا تبلت اندروید، دقیقا به همان صورت در ویندوز خود تست و استفاده کنید. این بدان معنی است که میتوانید از برنامه ای که روی دسکتاپ در حال نمایش است درست مثل زمانی که روی تلفن همراه خود با آن کار میکردید بهره مند شوید. https://soft98.ir/mobile/emulators-android/17842-nox-app-player.html @taghcheh1399
🔴🔶فوج فرشته آنشب که زمین ز لطف ایزد از فوج فرشته موج می زد آنشب که صدای بال می داد سجاده به مهر، حال می داد درسینه چه گفت ، مرغ آمین؟ می گفت دمی به ذکر بنشین باید که دراین میانه باشی در حلقه زلف،  شانه باشی سر زد ز دلم سرشک دیده از دل، بخدای، تا سپیده انگار کسی مرا نظر کرد آن گم شده در مرا خبر کرد یک لحظه نوای نور یا نور پیچید درون چاه، مسرور تا یوسف عصمتم که چاهی است وان نور که خفته در سیاهی است خود را به زلال غیب بندد درهای گناه و عیب بندد صد شکر ، ز چاه رستم آنشب زنجیر خطا گسستم آنشب تا بار دگر به چَه نلغزم سرگرمِ ترانه های سبزم این بار گناه و لاف گویی؟! شرمنده ازین گزاف گویی هرکس که چنین مقام دارد سنگ است و خموش نام دارد /محمد رحیمی @taghcheh1399
🔴🔶حدیث روز امام حسن علیه السلام: لَقَد فارَقَكُم رَجُلٌ بِالأَمسِ ، لَم يَسبِقهُ الأَوَّلونَ بِعِلمٍ ، ولا يُدرِكُهُ الآخِرونَ . «ديروز ، مردى از ميان شما رفت كه پيشينيان ، در هيچ دانشى بر وى پيشى نگرفته بودند و آيندگان نيز به او نخواهند رسيد» . مسند ابن حنبل : ج ۱ ص ۴۲۵ ح ۱۷۱۹ @taghcheh1399
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴🔶خیام؛ریاضی دان اختربین حکیم عمر خیام: حكيم عمر خيام نيشابوري غياث الدين ابوالفتح،عمرخيام در زامياد(بيست و هشتم)ارديبهشت 427 هجري در نيشابور زاده شد.در رياضيات،فلسفه،نجوم و شعر از بزرگان عصر خود بود.خيام باحديث،تفسير و حكمت نيز آشنا بود و فقه را نيز در ميانسالي نزد امام موفق نيشابوري آموخت.هرچند خيام در غرب به واسطه ي رباعياتش شهره است اما عمده خدمات وي به جامعه ي علمي جهان بوده است. مطالعه در روز برگ: http://www.atf.morsalat.ir/s/lv7xp94wjd3z8dg6 @taghcheh1399
AUD-20200504-WA0032.mp3
10.8M
🔴🔶یک صدایی شبها نمی گذاشت... بـاز هـوای سحرم آرزوست خلوت و مـژگان تـرم آرزوست شکوه ی غربت نبرم این زمـان دست تو و روی تو ام آرزوست @taghcheh1399
🔴🔶جایگاه شهید و شهادت دفاع از آب و خاک یا امری والاتر؟؟؟: تعریف شهید و شهادت شهید در لغت به معنای‌ گواه و شاهد است و در اصطلاح دینی دارای دو معنای خاص و عام است. معنای خاص: به کسی که در راه خدا و در میدان جنگ کشته می شود شهید می گویند. طبق این معنا، شهید به کسی گفته می‌شود که جان خود را در راه خدا فدا می کند. بر اساس احکام اسلام کسی که به شهادت رسیده نیاز به غسل و کفن ندارد و حتی در بعضی احادیث و روایات از پیامبر اسلام و امامان معصوم است که  شهید بدون هیچ سؤال و جوابی وارد بهشت می‌شود. هرچند همچنان باید پاسخ‌گوی حق‌الناس باشد. امام علی علیه السلام می فرمایند: از مرگ راه فرار و گریزی نیست، کسی که کشته نشود( بالاخره) خواهد مُرد،( آری) بهترین مرگ و میرها کشته شدن در راه خداست(1) معنای عام: به کسی که در مسیر ادای وظیفه ی الهی خویش کشته شود یا بمیرد نیز شهید می گویند. مراتب و مصادیق شهادت شهادت دارای مراتب است. بالاترین درجه و مرتبه ی شهادت، شهید شدن در معرکه ی جنگ است.اما در عین حال شهادت دارای مصادیق دیگری نیز می باشد. که به برخی از آن ها اشاره می شود. ادامه در روز برگ: http://www.atf.morsalat.ir/s/ja6z74qe8j4mlqyk @taghcheh1399
16-اقتصاد و فرهنگ.mp3
6.2M
🔴🔶اقتصاد و فرهنگ ۱۵ ✅راهبردهای مدیریت عرض زندگی حجت الاسلام @taghcheh1399
🔴🔶شب قدر در جبهه شب قدر که رسید، به اتفاق چندین تن از هم رزم هایم، به محل برگزاری مراسم احیا رفتم. از مجموع ۳۵۰ نفر افراد گردان، فقط بیست نفر آمده بودند.تعجب کردم. شب دوم هم همین طور بود. برایم سؤال شده بود که چرا بچه ها برای احیا نیامدند، نکند خبر نداشته باشند. از محل برگزاری احیا بیرون رفتم. پشت مقر ما صحرایی بود که شیارها و تل زیادی داشت. به سمت صحرا حرکت کردم، وقتی نزدیک شیارها رسیدم، دیدم در بین هر شیار، رزمنده ای رو به قبله نشسته و قرآن را روی سرش گرفته و زمزمه می کند. چون صدای مراسم احیا از بلند گو پخش می شد، بچه ها صدا را می شنیدند و در تنهایی و تاریکی حفره ها، با خدای خود راز و نیاز می کردند. بعدها متوجه شدم آن بیست نفر هم که برای مراسم عزاداری و احیا آمده بودند، مثل من تازه وارد بودند. این اتفاق یک بار دیگر هم افتاد. بین دزفول و اندیمشک، منطقه ای بود که درخت های پرتقال و اکالیپتوس زیادی داشت، ما اسمش را گذاشته بودیم جنگل. نیروهای بعثی بعد از آنکه پادگان را بمباران کرده بودند. نیروهایشان را در آن جنگل استتار کرده بودند. آنجا دیگر تپه نداشت، اما بچه ها خودشان حفره هایی کنده بودند و داخل آن می رفتند و در تنهایی عجیبی با خدا راز و نیاز می کردند. خاطرات شهید رضا صادقی یونسی @taghcheh1399
مدیریت زندگی12.mp3
7.57M
🔴🔶مهارت های زندگی ۱۲ ✅ماهیت و شناخت علمی خشم 🎤 استاد @taghcheh1399
🔴🔶کرونا و حرم امن الهی! مگر کعبه حرم امن الهی نبود؟: نکته ی  اول: منظور از حرم امن الهی، امنیت از قتل و غارت و آزار و اذیت است؛ یعنی خداوند چنین تشریع و حکم نموده است که کسی در این محدوده، حق قتل و غارت نداشته باشد و این امر برای همگان لازم الاجراست. توضیح آنکه: زندگی اعراب قبل از اسلام، همواره با جنگ و خونریزی و غارت همراه بوده است، لیکن با این حال، همین افراد برای شهر مکه و خانه خدا، احترام قائل بودند و به ساکنان حرم حمله نمی کردند و اموالشان را به غارت نمی بردند؛ چنانکه در این آیه به این مطلب اشاره شده است: «أَ وَ لَمْ یرَوْا أَنَّا جَعَلْنا حَرَماً آمِناً وَ یتَخَطَّفُ النَّاسُ مِنْ حَوْلِهِمْ؛ آرا ندیدند که ما حرم امنى (براى آن ها) قراردادیم درحالی که مردم را در اطراف آنان (در بیرون این حرم) مى‏ربایند؟»(1) بنابراین، کعبه و حرم الهی قبل از اسلام مورداحترام بوده و ساکنان آن از امنیت بهره مند بودند و از قتل و غارت مصون بودند. خاستگاه این امنیت به دعای حضرت ابراهیم (علیه السلام) بازمی گردد که از خداوند خواست مکه را شهر امن قرار دهد: «وَ إِذْ قالَ إِبْراهیمُ رَبِّ اجْعَلْ هذا بَلَداً آمِناً؛ و (به یادآورید) هنگامى را که ابراهیم عرض کرد: پروردگارا! این سرزمین را شهر امنى قرار ده». (2) خداوند هم دعایش را مستجاب نمود و شهر مکه را «الْبَلَدِ الْأَمینِ» نامید. (3) این سرزمین نه فقط برای مردم آنجا امن است بلکه هرکسی که از خارج نیز می آید، باید در امنیت باشد و کسی حق ندارد کاری کند که باعث ناامنی در حرم شود: «وَ مَنْ دَخَلَهُ کانَ آمِناً؛ و هر کس داخل آن‏[خانه خدا] شود؛ در امان خواهد بود». (4) روایت شده کسانی که در خارجِ حرم مرتکب جنایتی شوند و بعد به حرم پناهنده گردند تا وقتی که در حرم هستند حد بر آن ها جاری نمی شود لیکن برای چنین افرادی محدودیت هایی اعمال می شود تا ناگزیر از حرم بیرون آید و بعد در خارج حرم حد بر او جاری شود. (5) همچنین در روایت آمده که این حرم برای حیوانات نیز امن می باشد و هیچ کس حق ندارد حیوانات وحشی و پرندگان را که در حرم مأوی گرفته اند شکار کند. (6) ادامه در روز برگ: http://www.atf.morsalat.ir/s/q6am740mzl5z0vpb دریافت روز برگ: dte.bz/app @taghcheh1399
حکم تزریق آمپول.mp3
4.76M
🔴🔶احکام روزه داری ✅ حکم تزریق آمپول 🎤 استاد @taghcheh1399
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🔶بازی ببین وبساز ♦️قابل اجرا برای گروه سنی ۳تابالاتر ♦️آموزش غیرمستقیم:مهارت حل مسائه.تشخیص شکلها.تقویت ادراک بصری وحافظه وهماهنگی چشم ودست شناخت دنیای پیرامون ✅ آموزش مهارت های زندگی ازجمله نظم .تحمل وبردباری @taghcheh1399