آیین عاشقی
عاشورا درس عاشقی بود
همونجا که زُهیر میگه: اگه بمیرمم دست ازت برنمیدارم
تازه میفهمم عاشقی یعنی چی؟! واقعا همینجوری شد، دست از جان برداشت، ولی دست از حسین بر نداشت...
🖌کاری از حسام سعیدی گراغانی
🖼مرسلون پنجره ای رو به اگاهی
سایت:
Morsalun.ir
تلگرام:
http://t.me/morsalun
آپارات
www.aparat.com/morsalun.ir
ایتا:
@morsalun_ir
مرام مردانگی
چندتا سرفه زد؛ اکسیژن را گذاشت روی صورتش، کمی که آرام گرفت، اکسیژن را برداشت و ادامه داد:
+حتی توی کوچه ها هم پر بود از جسد، صدام نامرد اینقدر گاز خردل زده بود که یک نفر هم زنده نمونه، صدای گریه دختر بچه ای را شنیدم، که توی بغل جسد مادرش داشت گریه میکرد، رفتم سمتش ماسکم را گذاشتم روی صورتش و..... اینجوری بود که خودم جانباز شدم.
ازش پرسیدم: این کار را از چه کسی یاد گرفته بودید ؟
+ اون سالها بین بچه های رزمنده همیشه صحبت بود که میگفتن مرام و مردونگی رو باید از اون آقایی یاد گرفت که رفت لب فرات و تشنه برگشت.
🖌کاری از حسام سعیدی گراغانی
🖼مرسلون پنجره ای رو به اگاهی
سایت:
Morsalun.ir
تلگرام:
http://t.me/morsalun
آپارات
www.aparat.com/morsalun.ir
ایتا:
@morsalun_ir
عاقبت به شر
در لشگر یزید، آدمی بود، که از رزمندگان زمان امام علی(ع) بود، جانباز جنگ صفین بود، یعنی اگر در جنگ صفین شمشیر کمی محکم تر به او میخورد، الان شهید بود ! شهید شمر!!!!
🖌کاری از حسام سعیدی گراغانی
🖼مرسلون پنجره ای رو به اگاهی
سایت:
Morsalun.ir
تلگرام:
http://t.me/morsalun
آپارات
www.aparat.com/morsalun.ir
ایتا:
@morsalun_ir
امید به آینده انقلاب
«امید همیشه برای همه امیدواران سودمند نبوده است، ولی ناامیدی همیشه برای همه نومیدان زیانآور بوده است.» این جمله را یکی از روشنفکران سکولار کشور که اتفاقا چندان میانه خوبی هم با انقلاب ندارد به زبان آورده و البته سخن صحیح و دقیقی است.
جا دارد در آستانه چهل و یکسالگی انقلاب، امیدوارانه نقاط قوت چهار دهه گذشته را فریاد بزنیم و متواضعانه نقاط ضعف را به زبان آوریم و به مردم قول دهیم در سالهای آتی، محکم و استوار از نقاط قوت، حراست و نقاط ضعف را برطرف خواهیم کرد. افراط و تفریط همیشه آسیبزننده بودهاند. نه دفاع چشم و گوش بسته از عملکرد چهل سال گذشته صحیح است و نه چشم بستن بر خدمات انجام شده.
🖌کاری از علی بهاری
🖼مرسلون پنجره ای رو به اگاهی
سایت:
Morsalun.ir
تلگرام:
http://t.me/morsalun
آپارات
www.aparat.com/morsalun.ir
ایتا:
@morsalun_ir
پرهیز از یاس بخدا
چه کسی جر گمراهان از رحمت پروردگارش نومید می شود؟
🖌کاری از جواد رحیمی پیکانی
🖼مرسلون پنجره ای رو به اگاهی
سایت:
Morsalun.ir
تلگرام:
http://t.me/morsalun
آپارات
www.aparat.com/morsalun.ir
ایتا:
@morsalun_ir
اینترنت ملی
اینترنت ملی در داخل کشور
🖌کاری از جعفر صیدی
🖼مرسلون پنجره ای رو به اگاهی
سایت:
Morsalun.ir
تلگرام:
http://t.me/morsalun
آپارات
www.aparat.com/morsalun.ir
ایتا:
@morsalun_ir
خاتمیت در قرآن
خاتمیت در قرآن « ما کانَ محمّد ابا احد من رجالکم ولکن رسول الله و خاتم النبیّین و کان الله بکلّ شیء علیماً. [۱]»
خاتَمِیت، اصطلاحی کلامی و از آموزههای قرآنی و مشترک میان همه مسلمانان. به این معنا که پس از حضرت محمد( ص) و دین اسلام، پیامبر و دین دیگری نخواهد آمد و اسلام، دین کامل و جامع است و آموزهها و احکام آن برای همیشه معتبر هستند. اما بهائیان اشکالاتی به استدلال به این آیه وارد کرده اند که در فرصت های پیش رو به تعدادی از آنها پاسخ میدهیم.
۱- خاتم به معنای انگشتر است و خدا در این آیه پیامبر را بعنوان زینت پیامبران معرفی کرده است. توضیح: یعنی اگر همه پیامبران را بصورت یک انسان تصوّر کنیم و هر کدام را جزئی از بدن فرض کنیم، حضرت محمّد( صلّی الله علیه و آله) بعنوان انگشتر و زینت این شکل معرفی شده است.
دلیل بهائیان: برخی از بهائیان با استناد به کلام( قاموس الغة) گفته اند: خاتم به معنی زینت آمده است. جواب این ادعا و دلیل آن: کلمه خاتم بر طبق قواعد عربی بر دو وزن و با چهار معنا قرائت شده است.
الف: خاتم ( بر وزن حافِظ) به کسر فاء، به معنای( ختم کننده)
ب: خاتم( بر وزن عالَم به فتحه لام) به معنای( آخر و آخرین) البته در این دو معنا، تفاوتی میان خاتِم (به کسر تاء) و خاتَم (به فتح تاء) نیست.[۲]
ج: خاتم( بر وزن عالم به فتحه لام) به معنای( چیزی که با آن اسناد را مهر می کنند.)
د: خاتم (بر وزن ضارَب به فتحه حروف راء و باء) فعل ماضی از باب مضاربه به معنای( کسی که پیامبران الهی را ختم کرد.)
از هفت قرائتی که برای قران است ۶ قرائت آن خاتم( به کسر حرف تا، ختم کننده) خوانده اند و مؤید نظر شیعه است، فقط قرائت عاصم خاتم را( به فتح حرف تاء) خوانده است، این قرائت هم ضرری به مقصود ما وارد نمیکند،
چون: اولاً سه احتمال برای معنا در این قرائت داده می شود که هیچکدام هم با برداشت بهائیان مطابقت ندارد.
ثانیاً با ادلّه و شواهد قرآنی و روایی دیگر میفهمیم منظور همان ختم کننده است و نه زینت که بهائیان گفته اند.
حالیه دلیل آنها را نقد میکنیم: برای روشن شدن مطلب کلام قاموس را با هم بررسی میکنیم: « الخاتم ما یوضع علی الطینة و حلی الاصبع»( قاموس الغه،۴،۱۰۲)
میفرماید: خاتم به معنای انگشتری هم آمده و جمله( حلی الاصبع) را بجای انگشتری بکار برده است، ولی نگفته به معنای زینت آمده است! در نتیجه خاتم در آیه مبارکه را به کسر خاء و به معنای ختم کننده میگیریم، پس حضرت محمّد( صلی الله علیه و آله) آخرین پیامبر است نه میرزا حسینعلی نوری.
پی نوشت:
۱. سوره احزاب؛ آیه ۴۰.
۲. ابن فارس، ص۲۴۵
🖌کاری از مهدی ناظمی
🖼مرسلون پنجره ای رو به اگاهی
سایت:
Morsalun.ir
تلگرام:
http://t.me/morsalun
آپارات
www.aparat.com/morsalun.ir
ایتا:
@morsalun_ir