eitaa logo
مرسلون
2.9هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
2هزار ویدیو
535 فایل
✅ سکوی معرفی و نشر تولیدات فاخر فضای مجازی 🎯 برگزاری مسابقات دوره ای 🥇 معرفی آثار و محیط های بهترین تولیدگران 👌بازنشر بهترین آثار تولیدی در فضای مجازی 📂 دسته بندی پست ها بر اساس #موضوعی و #محتوایی ارتباط با پشتیبانی: 💻 @morsalun_ir_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
پرهیز از یاس بخدا چه کسی جر گمراهان از رحمت پروردگارش نومید می شود؟ 🖌کاری از جواد رحیمی پیکانی 🖼مرسلون پنجره ای رو به اگاهی سایت: Morsalun.ir تلگرام: http://t.me/morsalun آپارات www.aparat.com/morsalun.ir ایتا: @morsalun_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اینترنت ملی اینترنت ملی در داخل کشور 🖌کاری از جعفر صیدی 🖼مرسلون پنجره ای رو به اگاهی سایت: Morsalun.ir تلگرام: http://t.me/morsalun آپارات www.aparat.com/morsalun.ir ایتا: @morsalun_ir
خاتمیت در قرآن خاتمیت در قرآن « ما کانَ محمّد ابا احد من رجالکم ولکن رسول الله و خاتم النبیّین و کان الله بکلّ شیء علیماً. [۱]» خاتَمِیت، اصطلاحی کلامی و از آموزه‌های قرآنی و مشترک میان همه مسلمانان. به این معنا که پس از حضرت محمد( ص) و دین اسلام، پیامبر و دین دیگری نخواهد آمد و اسلام، دین کامل و جامع است و آموزه‌ها و احکام آن برای همیشه معتبر هستند. اما بهائیان اشکالاتی به استدلال به این آیه وارد کرده اند که در فرصت های پیش رو به تعدادی از آنها پاسخ می‌دهیم. ۱- خاتم به معنای انگشتر است و خدا در این آیه پیامبر را بعنوان زینت پیامبران معرفی کرده است. توضیح: یعنی اگر همه پیامبران را بصورت یک انسان تصوّر کنیم و هر کدام را جزئی از بدن فرض کنیم، حضرت محمّد( صلّی الله علیه و آله) بعنوان انگشتر و زینت این شکل معرفی شده است. دلیل بهائیان: برخی از بهائیان با استناد به کلام( قاموس الغة) گفته اند: خاتم به معنی زینت آمده است. جواب این ادعا و دلیل آن: کلمه خاتم بر طبق قواعد عربی بر دو وزن و با چهار معنا قرائت شده است. الف: خاتم ( بر وزن حافِظ) به کسر فاء، به معنای( ختم کننده) ب: خاتم( بر وزن عالَم به فتحه لام) به معنای( آخر و آخرین) البته در این دو معنا، تفاوتی میان خاتِم (به کسر تاء) و خاتَم (به فتح تاء) نیست.[۲] ج: خاتم( بر وزن عالم به فتحه لام) به معنای( چیزی که با آن اسناد را مهر می کنند.) د: خاتم (بر وزن ضارَب به فتحه حروف راء و باء) فعل ماضی از باب مضاربه به معنای( کسی که پیامبران الهی را ختم کرد.) از هفت قرائتی که برای قران است ۶ قرائت آن خاتم( به کسر حرف تا، ختم کننده) خوانده اند و مؤید نظر شیعه است، فقط قرائت عاصم خاتم را( به فتح حرف تاء) خوانده است، این قرائت هم ضرری به مقصود ما وارد نمی‌کند، چون: اولاً سه احتمال برای معنا در این قرائت داده می شود که هیچکدام هم با برداشت بهائیان مطابقت ندارد. ثانیاً با ادلّه و شواهد قرآنی و روایی دیگر می‌فهمیم منظور همان ختم کننده است و نه زینت که بهائیان گفته اند. حالیه دلیل آنها را نقد می‌کنیم: برای روشن شدن مطلب کلام قاموس را با هم بررسی می‌کنیم: « الخاتم ما یوضع علی الطینة و حلی الاصبع»( قاموس الغه،۴،۱۰۲) می‌فرماید: خاتم به معنای انگشتری هم آمده و جمله( حلی الاصبع) را بجای انگشتری بکار برده است، ولی نگفته به معنای زینت آمده است! در نتیجه خاتم در آیه مبارکه را به کسر خاء و به معنای ختم کننده می‌گیریم، پس حضرت محمّد( صلی الله علیه و آله) آخرین پیامبر است نه میرزا حسینعلی نوری. پی نوشت: ۱. سوره احزاب؛ آیه ۴۰. ۲. ابن فارس، ص۲۴۵ 🖌کاری از مهدی ناظمی 🖼مرسلون پنجره ای رو به اگاهی سایت: Morsalun.ir تلگرام: http://t.me/morsalun آپارات www.aparat.com/morsalun.ir ایتا: @morsalun_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تلاوت قرآن رهبرانقلاب حضرت آیت الله خامنه ای: تلاوت قرآن از نوع تفهیم معانی باشد 🖌کاری از ریحانه یابری محمد 🖼مرسلون پنجره ای رو به اگاهی سایت: Morsalun.ir تلگرام: http://t.me/morsalun آپارات www.aparat.com/morsalun.ir ایتا: @morsalun_ir
دعای مخصوص ماه صفر 🖼مرسلون پنجره ای رو به اگاهی سایت: Morsalun.ir تلگرام: http://t.me/morsalun آپارات www.aparat.com/morsalun.ir ایتا: @morsalun_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
محبت به دختران توجه و اهميت دادن دين اسلام به‌نظام خانواده و روش تربيت فرزندان قابل‌انکار نيست؛ آیات و روايات فراوانی دراین‌باره وجود دارد كه توجه به نيازهای خانواده و روش صحيح تربيت فرزندان را تذكر می‌دهند؛ روايت بسيار زيبايی در این مورد از نبی مكرم اسلام صلی الله عليه وآله وسلم نقل‌شده است. حضرت رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم: هر كس به بازار رود و تحفه‏اى بخرد و آن را براى خانواده خود ببرد، همچون كسى است كه براى گروهى نيازمند صدقه بر دوش كشيده است و بايد دختران را بر پسران مقدم بدارد؛ زيرا هر كس دخترى را خوشحال كند گويى برده‏اى از فرزندان اسماعيل را آزاد ساخته است و هر كس ديده پسرش را روشن كند گويى از ترس خدا گريسته است. (1) خريد نيازهای خانواده بااینکه جزو وظايف مرد محسوب می‌شود؛ اما درعین‌حال پيامبر صلی الله عليه وآله وسلم ثواب بسيار زياد آن را هم يادآوری می‌کند؛ نكته قابل‌توجه «والدين» در اين روايت اين است كه اگر چيزی برای دختر و پسر خريده باشند، بايد اول هديه دختر را به او بدهند و حتی هنگام ورود به منزل هم ابتدا به دختر توجه شود:حتی اگر دختر بزرگ‌تر هم باشد؛ زيرا دختران به دليل روحيه خاصشان، حساسيت بيشتری نسبت به رفتار اطرافيان از خود نشان می‌دهند. پدر با اين رفتار به‌راحتی توجه دخترش را به خود جلب می‌کند تا دختر مجبور نباشد كمبود محبتش را از نامحرمان گدايی كند. پی‌نوشت: 1) ابن‌بابویه، ثواب الأعمال، ترجمه انصارى، نشر نسيم كوثر، قم، 1382 ش، صفحه 389 🖌به قلم نواب حضرتی 🖼مرسلون پنجره ای رو به اگاهی سایت: Morsalun.ir تلگرام: http://t.me/morsalun آپارات www.aparat.com/morsalun.ir ایتا: @morsalun_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چادر حجاب برتر حجاب برای هر زنی به منزله یک پوشش است تا او را از نگاه های سمی حفظ کند، که این هم به پاکدامنی زن کمک می کند و هم جامعه به خطر نمی افتد. چادر به عنوان حجاب برتر از دیرباز مورد توجه زنان و دختران ایرانی بوده است ، حتی در دوران قبل از اسلام از آثار به جامانده از نیاکان فهمیده می شود که آنان نیز به این مسئله اهتمام داشته اند. پس حجاب نه تنها یک فرهنگ اسلامی است بلکه یک فرهنگ ایرانی است و از این فرهنگ به جا و نیک باید به خود بالید . 🖌کاری از مصطفی رضایی 🖼مرسلون پنجره ای رو به اگاهی سایت: Morsalun.ir تلگرام: http://t.me/morsalun آپارات www.aparat.com/morsalun.ir ایتا: @morsalun_ir
🏴زیارتنامه حضرت سلام الله علیها بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا سَیِّدَتَنـا رُقَیَّةَ، عَلَیْکِ التَّحِیَّةُ وَاَلسَّلامُ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یـا بِنْتَ رَسُولِ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یـا بِنْتَ اَمیرِ الْمُؤْمِنینَ عَلِیِّ بْنِ اَبی طالِبِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ فاطِمَةَ الزَّهْراءِ سَیِّدَةِ نِسـاءِ الْعالَمینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ خَدیجَةَ الْکُبْرى اُمِّ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ وَلِىِّ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُخْتَ وَلِىِّ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ الْحُسَیْنِ الشَّهیدِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا الصِّدّیقَةُ الشَّهیدَةِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا الرَّضِیَّةُ الْمَرْضِیَّةُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا التَّقیّةُ النَّقیَّةُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا الزَّکِیَّةُ الْفاضِلَةُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا الْمَظْلُومَةُ الْبَهِیَّةُ، صَلَّى اللهُ عَلَیْکِ وَعَلى رُوحِکِ وَبَدَنِکِ، فَجَعَلَ اللهُ مَنْزِلَکِ وَمَاْواکِ فِى الْجَنَّةِ مَعَ آبائِکِ وَاَجْدادِکِ، الطَّیِّبینَ الطّاهِرینَ الْمَعْصُومینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکُمْ بِما صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَى الدّارِ، وَعَلَى الْمَلائِکَةِ الْحـافّینَ حَوْلَ حَرَمِکِ الشَّریفِ، وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ، وَصَلَّى اللهُ عَلى سَیِّدِنا مُحَمَّد وَآلِهِ الطَّیِّبینَ الطّاهِرینَ وَسَلَّمَ تَسْلیماً بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ.* 🖼 مرسلون پنجره ای رو به اگاهی سایت: Morsalun.ir تلگرام: http://t.me/morsalun آپارات www.aparat.com/morsalun.ir ایتا: @morsalun_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•° نــیــمه شــبـــِ یـه دخـتـرے از خـواب نـاز پـریـده... ◾️از دردهایم با تو میگویم پدرجان! از گوشواره از النگویم پدرجان... تنها نشانی مانده آن هم جای زخم است دشمن شبیخون زد به گیسویم پدرجان  شهادت علیه السلام تسلیت باد 🖼مرسلون پنجره ای رو به اگاهی سایت: Morsalun.ir تلگرام: http://t.me/morsalun آپارات www.aparat.com/morsalun.ir ایتا: @morsalun_ir
گناه یکی از قدیمی ترین ترفندها برای سلطه بر مردم است. آنها در تو احساس گناه ایجاد می‌کنند. آنها ایده‌هایی بس احمقانه به خوردت می‌دهند که قادر به محقق ساختن آنها نیستی سپس گناه به وجود می‌آید و همین که گناه به وجود آمد تو به دام افتاده ای... گناه یکی از قدیمی ترین ترفندها برای سلطه بر مردم است. آنها در تو احساس گناه ایجاد می‌کنند. آنها ایده‌هایی بس احمقانه به خوردت می‌دهند که قادر به محقق ساختن آنها نیستی سپس گناه به وجود می‌آید و همین که گناه به وجود آمد تو به دام افتاده ای. گناه راز کاسبی همه ادیان است». (الماس‌های اوشو، ص258) ؛ فرض بگیرم گناه ابزار کاسبی شده برای حکومت ها ! حالا بریم همه ی گناهان را انجام دهیم ... تا فریب حکومت ها را نخوریم .... اخ جووون ما چه قدر ادم های روشن فکری هستیم .... با دختر خاله ی خودم زنا کردم ، چون گناه ابزار حکومت هاست .... اخ جوون شراب می خورم ، و فرق مادر و خواهر خودمو نمی فهمم .... اخ جوون بریم گناه کنیم ، بریم دزدی ، بریم دنبال فساد، بریم دنبال بی بندو باری ... یه دفعه بعد از ۷۰ سال میگن باید بری اون دنیا و بری سینه ی قبرستون .... حالا اگر واقعا اون دنیایی بود ، چه کار می خواهی بکنی؟! ادم عاقل نباید احتیاط کنه ؟! دوست عزیز خدا عقل به انسان داده با عقلت و با کمک خدا یک مسیری رو انتخاب کن که اگر اون دنیایی بود ضرر نکنی! تو چه کار با کاسبی ادیان و حکومت ها داری ! ببین خودت چی می فهمی و با کمک از خدا که خالق ماست بهترین مسیر رو پیدا کن! این شبهات ظاهرشون قشنگه ولی باطنشون هزارتا مغالطه است .... این که حکومت ها برای سلطه ی خودشون حس گناه را به مردم القا می کنن ، این برای الاغ است . نه برای انسان عاقل ! انسان عاقل طرف حسابش خداست و اون دنیا ... و چون عقل را خدا به انسان داده ، پس هیچ عذری برای خر بودن مورد قبول نیست .... 🖌 کاری از؛ حبیب بهبودی 🖼مرسلون پنجره ای رو به اگاهی سایت: Morsalun.ir تلگرام: http://t.me/morsalun آپارات www.aparat.com/morsalun.ir ایتا: @morsalun_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صلح ‌امام حسن‌ (ع) در ذهن مردم مقام امام حسین علیه السلام بیش از امام حسن علیه السلام است؛ اینطور نیست که امام حسن علیه السلام با معاویه صلح کرد؛ اما زنده باد امام حسین، امام حسین علیه السلام جنگید. این طور نیست که امام حسن علیه السلام حلم داشت، شجاعت نداشت، امام حسین علیه السلام شجاعت داشت، حلم نداشت. همه‌ی امامان در همه‌ی کمالات یک جورند؛ یک پارچه را وقتی توی آب فرو می‌کنند و بیرون می‌آورند، یک دست پارچه را از این طرف تاب می‌دهد، یک دست آن طرف تاب می‌دهد. این‌ها حرکاتشان فرق می‌کند. این دست این طرف آن دست آن طرف. ولی هدف یکی است؛ ممکن است امام حسین علیه السلام بجنگد و امام حسن علیه السلام نجنگد، حرکت مختلف است اما هدف شکستن شاخ بنی‌امیه است. نقش امام حسن علیه السلام در حکومت بنی‌امیه این گونه بود که تا خبر شهادت را دادند معاویه افتاد به سجده، گفت: امام حسن علیه السلام استخوان توی گلوی من بود. 🖌کاری از سید محسن باقی زاده 🖼مرسلون پنجره ای رو به اگاهی سایت: Morsalun.ir تلگرام: http://t.me/morsalun آپارات www.aparat.com/morsalun.ir ایتا: @morsalun_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام حسن (ع) و صلح با معاویه پرسش: آیا امام حسن (علیه‌السلام) هیچ راهی جز صلح با معاویه نداشت تا مسلمانان به ایشان خرده نگیرند؟ پاسخ: وَ إِنْ جَنَحُوا لِلسّلْمِ فَاجْنَحْ لَها وَ تَوَکّلْ عَلَی اللّهِ إِنّهُ هُوَ السّمیعُ الْعَلیمُ (1): و اگر تمایل به صلح نشان دهند، تو نیز از در صلح درآ و بر خدا تکیه کن که او شنوا و داناست. آیه شریفه خطاب به پیامبر و مسلمانان می‌فرماید که اگر دشمنان برای صلح از خود تمایل نشان دادند، شما نیز تمایل نشان دهید، ولی با این حال هشدار می‌دهد که ممکن است در پیشنهاد صلح آنان خدعه و نیرنگی در کار باشد و صلح را مقدمه‌ای برای ضربه غافلگیرکننده قرار دهند یا هدفشان فراهم آوردن نیروی بیشتر برای جنگ باشد، (2) اما از این موضوع نیز نگرانی نداشته باشید و تنها بر خدا توکل کنید؛ اگر آنان خیانت کردند، دروغ گفتند و قصد و نظرشان از صلح چیز دیگری بود، ما کید و مکر آنان را کفایت می‌کنیم و پشتیبان تو هستیم؛ چنان که معاویه قصدش از صلح، صلح واقعی نبود؛ چراکه به هیچ یک از مواد معاهده و صلح نامه عمل نکرد و حتی برخلاف آن‌ها اقدام کرد و خداوند نیز به‌موجب آیه شریفه خواری و ذلت را نصیب او و جانشینانش کرد. امام علی (علیه‌السلام) پس از ضربت خوردن توسط ابن ملجم، در سفارش به فرزند بزرگوار خود حسن (علیه‌السلام) می‌فرماید: بدان که معاویه همچنان که با من مخالفت کرد با تو نیز مخالفت خواهد کرد؛ پس اگر با او از در صلح و آشتی درآیی به جدت تأسی جسته‌ای که با بنی ضمره و بنی اشجع صلح کرد و اگر بخواهی با دشمنت بجنگی، هرگز آن صلاحیت و وفاداری که پیروان پدرت داشتند، پیروان تو نخواهند داشت؛ (3) معاویه می‌دانست صاحب اصلی حکومت، امام حسن (علیه‌السلام) است و برای به دست آوردن حکومت باید ـ هرچند به‌ظاهر ـ صاحب اصلی آن را قانع و متعهد سازد و بهترین راه آن صلح بود. با این کار، معاویه از نتایج نگران کننده جنگ که بارها بر آن تأکید داشت و نیز از پی آمده‌ای درگیری با فرزند رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم) که جایگاه معنوی و اعتقادی مهمی میان مردم داشت، در امان می‌ماند. تاریخ نیز نشان می‌دهد هدف معاویه، سلطه بود که با صلح، بهتر تحقق یافت؛ وی در خطبه‌اش در نخیله گفت: من با شما جنگیدم که سلطه خود را بر شما ثابت کنم و این را خدا [با صلح] به من داد و شما ناراضی بودید؛ (4) افزون بر هدف اصلی، معاویه پنداشته بود کناره گیری امام حسن (علیه‌السلام) از حکومت به سود او، در افکار عمومی به معنای کناره گیری از خلافت شمرده می‌شود و او به‌عنوان خلیفه قانونی معرفی خواهد شد؛ مؤید این اندیشه، بیعتی است که معاویه از مردم به‌عنوان خلافت خود می‌گرفت؛ دستاوردهای دیگر این بود که در صورت رد شدن صلح از سوی امام و ادامه جنگ و شهادت امام، هیچ دستاویزی برای قیام‌های مخالفان نمی‌ماند؛ روشن است که با پذیرش مصلحتی صلح از سوی امام حسن (علیه‌السلام) و به بیان دیگر پذیرش «ترک مخاصمه»، دستاورد رفع مسئولیت در صورت قتل امام، از بین می‌رفت. (5) امام علی (علیه‌السلام): من صلح را، مادام که مایه وهن اسلام نباشد، کارسازتر از جنگ یافته‌ام. (6) پی‌نوشت:1) انفال، آیه 612) آیت الله مکارم شیرازی، تفسیر نمونه، قم، دارالکتب الاسلامیه، 1373، جلد 7، صفحه 230.3) میزان الحکمه، جلد 7، حدیث 15015، صفحه 3083.4) ابن ابی الحدید، شرح نهج‌البلاغه، جلد 4، صفحه 16.5) بحارالانوار، جلد 10، صفحه 44 و 138؛ شیخ طوسی، امالی، صفحه 5616) میران الحکمه، جلد 7، حدیث 15013، صفحه 3083 🖌کاری از علیرضا طحان نظیف 🖼مرسلون پنجره ای رو به اگاهی سایت: Morsalun.ir تلگرام: http://t.me/morsalun آپارات www.aparat.com/morsalun.ir ایتا: @morsalun_ir
به وقت حسین علیه‌السلام (1) مسلم را بعد آخرین نماز جماعتش تصور کن. نمازی که آخرش جماعتی به کار نبود. زخمی که از تصور آن حجم از نامردی کوفیان بر دل می‌نشیند، چگونه التیام می یابد؟ می‌گویند چرا بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز عزاداری می‌کنید. چرا تمام نمی‌شود این ضجه‌های به قدمت تاریختان. می‌گویم چیزی فراموش می‌شود که تمام شده باشد. بگذار برایت از تکرار تاریخ نگویم. از نوشید جام زهر در عصر جدید نگویم. از تزویر مذاکره نگویم و از آنچه حاصل دموکراسی لبخند بود. تا وقتی تاریخِ بی‌مروتی کوفیان تکرار می‌شود، داغش عمیق‌تر از قبل بر دل سوز می‌دهد. 🖌کاری از زینب رحیمی تالارپشتی 🖼مرسلون پنجره ای رو به اگاهی سایت: Morsalun.ir تلگرام: http://t.me/morsalun آپارات www.aparat.com/morsalun.ir ایتا: @morsalun_ir
به وقت حسین علیه‌السلام (2) بار بگشاید شایید اینجا کربلاست. آنگاه که خورشید کربلا، حسین (علیه‌السلام) دستور بارگشودن دادند، اطرافیان همه دیدند و روایت کردند که میان اهل‌بیت حق چه مهر و عشق نایابی موج می‌زد. این خاندان فریادهاشان را برای دشمن نگه داشتند و لطافت را خرج زنان و دخترانشان می‌نمودند. رافت می‌افشاندند و آرامش و سکینه دریافت می‌کردند. اصول فمینیسمی دنیا چگونه تفسیر می‌کند رکاب و حریم گرفتن پهلوانان عرب را برای بانویی مخدره؟ چه تئوری خواهند داد برای آنکه دخترکی سه ساله، روی دستان عزیزانش دست‌گردان شود که مبادا خاری به پایش برود.تعریفشان از زانونشینی دخترکان این قوم روی پای پدرانشان چیست؟ آنان که داد حقوق زن و خانواده سرداده‌اند، کاش دوره ببینند رفتار این اهل‌بیت را در جهت به پا کردن حقوق خانواده. نظام تربیتی و جامعه‌شناسی دنیا در کدام دسته قرار می‌دهد رفتار پدری را که پسر بیست و اندی ساله‌اش را غرق بوسه کند؟ اما امروز لرزش زانوی علیا مخدره بنی‌هاشم که سایه‌اش را نامحرمی حس نکرده بود، خبر از التهاب لحظه‌ها می‌داد. خبر از روزهایی که آرامش لبالب دل‌های کودکان و زنان حریم الهی دستخوش دست‌های بی‌رحم مردانی کریه و پر هیاهو می‌گشت. بارالها اینان که جز لطافت ندیدند چگونه تاب بیاورند وحشی‌گری‌های مستان عربده‌کش حریص را که از گوشواره دخترکی بی‌پناه هم رحم نمی‌گذشتند ... 🖌کاری از زینب رحیمی تالارپشتی 🖼مرسلون پنجره ای رو به اگاهی سایت: Morsalun.ir تلگرام: http://t.me/morsalun آپارات www.aparat.com/morsalun.ir ایتا: @morsalun_ir
به وقت حسین علیه‌السلام (3) نازپرورده حسین علیه‌السلام که پهلوانان بنی‌هاشم روی دست می‌چرخاندنش که مبادا خاری پاهای کوچک را بیازارد، چه بر سرش آوردند غریبه‌های ترسناک، که کز کرده و شیرین زبانی‌هایش دیگر را کسی نمی‌شنود؟ دختر مهربان‌ترین پدر دنیا که باشی و عادتت ناز و نوازش شده باشد، درک نمی‌کنی ضرب دست‌هایی را که گوش و صورت را با هم درمی‌نوردد. صدایی جز به لطافت و محبت نشنیده باشی، عربده‌ی مستان ازخودبی‌خود شده در دل شب، بند دلت را پاره می‌کند. چشمان معصومت که عادت به دیدن نورانی‌ترین و مهربان‌ترین مخلوقات خدا را داشته باشد، دیدن کریه‌ترین چهره‌های زمان، ترس که نه، جنون را به دلت می‌نشاند. همه اینها را ضریب بزن بر آنکه یک روزه ببینی عزیزترین عزیزانت یک به یک بروند و دیگر برنگردند ... پهلوانانی که نمی‌گذاشتند آب در دلت تکان بخورد، میان اسارتت بین قومی وحشی نباشند تا نجاتت دهند. دختر باشی و دنیایی نازکش داشته باشی و کسی آزارت داده باشد، دل دل می‌کنی که پدر کی برمی‌گردد تا گله همه را به او بکنی. از جورهای دیده و کنایه‌های شنیده چقولی کنی. اگر آنچه گفته شد را هنوز درک نکرده‌ای پیشنهاد می‌کنم به اطرافت خوب نگاه کنی ... من دیده‌ام دخترکان نازپرورده‌ای را که زخم برنگشتن پدرشان را به نمک طعن و کنایه مداوا کردند. دیدم محبت اسطوره‌ای پدر عزیزشان را با غنیمت و ثمر جنگ مقایسه کردند. دیدم تب دخترکی از فراق پدر را به حقوق ماها 🖌کاری از زینب رحیمی تالارپشتی 🖼مرسلون پنجره ای رو به اگاهی سایت: Morsalun.ir تلگرام: http://t.me/morsalun آپارات www.aparat.com/morsalun.ir ایتا: @morsalun_ir