#نزدیکی_قبل_از_غسل_حيض
-----------------------------------
❓سوال: نزدیکی کردن با زن حائض بعد از پاک شدن از خون حیض و قبل از غسل چه حکمی دارد؟
✅ پاسخ: 👇👇
حرام نیست؛ بلکه مکروه است.
❓سؤال: بنابر جواز آمیزش بعد از پاکی از حیض و قبل از غسل، آیا شستن فرج، لازم است؟
✅ پاسخ:👇👇
♻️ مشهور: احتیاط مستحب است.
♻️ آیات عظام: سیستانی و وحید: بنابر احتیاط واجب، لازم است.
_______
✔️منبع:
🔹 1-توضیح المسائل مراجع، م 467؛ عروه الوثقی، ج 1، کتاب الطهاره، احکام الحائض، م 28.
🔹2-عروه الوثقی، ج 1، کتاب الطهاره، احکام الحائض، م 28؛ منهاج الصالحین آیت الله سیستانی، ج 1، احکام الحائض، م 228 (آیت الله زنجانی فرمودند: این وطی، کراهت شدید دارد. توضیح المسائل، م 473)؛ توضیح المسائل آیت الله وحید، م 473.
〰〰〰〰〰〰〰
🔅کانال احکام تخصصی بانوان 🔅
💜
💕❣💕❣💕❣💕❣💕❣💕❣
سوال:
با سلام. حکم اکستنشن مژه(کاشت مژه مصنوعی) چیست؟ به این صورت که هر تار از مژه مصنوعی را با چسب مخصوص به یک تار از مژه انسان میچسبانند. و تا 6 ماه هم دوام داشته و با شستشو از بین نمیرود.
😐جواب:
✔️حضرت آیت الله العظمی خامنهای (مد ظله العالی):
اگر درآوردنش هنگام وضو و غسل برای او ممکن بوده و حرج و مشقت نداشته باشد، وضو و غسل با وجود چنین مانعى باطل است و اگر درآوردنش ممکن نباشد و یا همراه با حرج و مشقت باشد، ایجاد چنین مانعى که موجب تبدّل وظیفه وضو و غسل به وضو و غسل جبیرهاى مىشود، چنانچه در غیر وقت نماز باشد، مانع ندارد ولى در وقت نماز باید وضو یا غسل را انجام دهد سپس مبادرت به ایجاد مانع نماید، و چنانچه نتواند در وقت وضو یا غسل آن مانع را برطرف کند و یا بر طرف کردن مانع حرج و مشقت داشته باشد، باید به وظیفه غسل و وضوى جبیرهاى عمل کند؛ یعنى با دست مرطوب مانع را مسح نماید.
✔️حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی):
در صورتی که مانع رسیدن آب به بدن نباشد اشکالی ندارد و اگر مانع باشد تنها در صورت ضرورت جایز است، و در این صورت حکم جبیره دارد.
✔️حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی):
اگر مانع رسیدن آب به مژهها هر چند به نحو جزئی شود جایز نیست.
✔️حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی(مد ظله العالی):
چنانچه مانع وصول آب به پوست و مواضع غسل یا وضو باشد اشکال دارد و برای غسل یا وضو باید ازاله شود.
✔️حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (مد ظله العالی):
چنانچه توسط نامحرم بوده و یا مانع از رسیدن آب در وضو و غسل به بدن باشد حرام است ولی در صورت ارتکاب، باید علاوه بر وضو و غسل جبیرهای احتیاطاً تیمم بدل از غسل یا وضو نیز بنماید.
✔️حضرت آیت الله هادوی تهرانی (دامت برکاته):
اگر چسب قسمت انتهای مژه را نگیرد و روی پوست نریزد مانع وضو و غسل نیست که البته فرض نادر یا غیر واقعی است. در غیر این صورت باید برای وضو و غسل مانع را برطرف کند و اگر امکان برطرف کردن آن وجود ندارد ویا موجب عسر وحرج می شود باید به وظیفه جبیره عمل کند.
〰〰〰〰〰〰〰〰
🔅کانال تخصصی احکام بانوان 🔅
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
✍یائسگی چیست و یائسه کیست؟
📚فتاوای مراجع عظام
📝«یائسگی» به معنای ختم دوران قاعدگی و باروری است. یائسگی یک روند بیولوژیک طبیعی بدن محسوب می گردد و بیماری نیست.
🖊آیات عظام: امام خمینی، اراکی، گلپایگانی، بهجت، فاضل لنکرانی، صافی گلپایگانی، مظاهری: زنهای سیّده، بعد از تمام شدن شصت سال {قمری} یائسه می شوند یعنی خون حیض نمی بینند و زنهایی که سیّده نیستند، بعد از تمام شدن پنجاه سال {قمری}یائسه می شوند.
🖊آیةالله العظمی نوری همدانی: مشهور آن است که زنهای سیّده زنهای سیّده، بعد از تمام شدن شصت سال یائسه می شوند یعنی خون حیض نمی بینند و زنهایی که سیّده نیستند، بعد از تمام شدن پنجاه سال یائسه می شوند ولی این مطلب، محلّ تأمّل است و برای حقیر ثابت نیست؛ و لذا احتیاط واجب آن است که زنهای سیّده در صورتی که پس از گذشتن از سن پنجاه سالگی در ایّام عادت خود، یا با نشانه های حیض، خون ببینند، میان اعمالی که زن مستحاضه انجام میدهد از قبیل خواندن نماز با کیفیتی که ذکر می شود، و چیزهایی که حائض باید ترک کند از قبیل داخل شدن در مسجد الحرام و مسجد مدینه و مکث در مساجد دیگر، تا سن شصت سالگی جمع کنند.
🖊آیات عظام: خوئی، تبریزی: زنهایی که سیّده نیستند بعد از تمام شدن پنجاه سال (خوئی: یائسه می شوند بنابر مشهور، ولیکن واجب است بر زنهای غیر سیّده) و نیز زنهای سیّده بعد از تمام شدن پنجاه سال تا تمام شدن شصت سال چنانچه با نشانه های حیض یا در روزهای عادت خون ببینند احتیاط کنند.
🖊آیة العظمی وحید خراسانی: زن بعد از تمام شدن شصت سال يائسه مى شود ، و چنانچه خونى ببيند حيض نيست ، و احتياط واجب آن است كه بعد از تمام شدن پنجاه سال تا تمام شدن شصت سال جمع كند بين احكام يائسه و غير يائسه ـ چه قرشيّه باشد و چه غير قرشيّه ـ بنابراين اگر در اين فاصله با نشانه هاى حيض يا در روزهاى عادت خون ببيند ، بنابر احتياط واجب جمع كند بين تروك حائض و افعال مستحاضه.
🖊آیةالله العظمی مکارم شیرازی: زنان سیّده و غیر سیّده هر دو بعد از تمام شدن پنجاه سال قمرى یایسه مى شوند، یعنى اگر در این سنّ و سال خونى ببینند خون حیض نیست، مگر این که آنچه مى بینند تمام شرایط حیض را داشته باشد که در این صورت باید مطابق آن عمل کنند. (۵۰ سال قمرى تقريباً ۵۴۳ روز و ۱۸ ساعت، يعنى ۱۸ ماه و سه روز كمتر از ۵۰ سال شمسى است. بنابر اين سن يائسگى به سال شمسى ۴۸ سال و ۶ ماه میشود).
🖊آیةالله العظمی سیستانی: خونی را که زنها پس از تمام شدت شصت سالگی می بینند حکم حیض را ندارد، ولی در فاصله پنجاه تا شصت سالگی زن حیض می بیند؛ گرچه احتیاط مستحب این است زنهایی که قرشیّه (سیّده) نیستند، در این فاصله در مواردی که قبلاً حیض به حساب می آمد محرّمات حائض را ترک و وظایف مستحاضه را انجام دهند.
🖊آیةالله العظمی شبیری زنجانی: زنهاى قرشيه بعد از تمام شدن شصت سال قمرى يائسه مىشوند؛ يعنى خون حيض نمىبينند، و زنهايى كه قرشيه نيستند بعد از تمام شدن پنجاه سال قمرى يائسه مىشوند. بايد توجّه داشت كه زنهاى سيده يكى از اقسام زنهاى قرشيه مىباشند.
🖊آیةالله العظمی سبحانی: زنهای قرشی، بعد از تمام شدن شصت سال یائسه می شوند یعنی خون حیض نمی بینند و زنهایی که قرشی نیستند، بعد از تمام شدن پنجاه سال یائسه می شوند.
🖊آیةالله العظمی امام خامنه ای در تعیین سنّ یائسگی احتیاط دارندّ مقلدین معظّم له میتوانند در این مسأله با رعایت شرایط عدول، به مجتهد دیگری رجوع کنند.
📚📚(۱) توضیح المسائل مراجع، م ۴۳۵.
📚📚(۲) رساله آموزشی آیةالله العظمی امام خامنه ای، درس ۲۱، پاورقی ص ۸۲.
〰〰〰〰〰〰〰〰
🔅کانال تخصصی احکام بانوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*🏴نوحه حضرت رقـــیه(س)*
*آی بخداجان حسین نزنیدرقیه را۲*ذ
*اوزاده پیغمبراست نزنید رقیه را*
*ای بخداجان حسین نزنید رقیه را*
*سربریده دیده است نزنید رقیه را*
*آی بخدا جان حسین نزنیدرقیه را*
*شام وخرابه دیده است نزنیدرقیه را*
*آی بخداجان حسین نزنیدرقیه را*
*پاهای اوتاول زده نزنیدرقیه را*
*آی بخداجان حسین نزنید رقیه را*
*اوتازیانه خورده است نزنیدرقیه را*
*آی بخداجان حسین نزنید رقیهرا*
*ای شامیان بی حیا نزنیدرقیه را*
*آی بخداجان حسین نزنیدرقیه را*
*خارمغیلان دیده است نزنیدرقیه را*
*آی بخداجان حسین نزنیدرقیه را*
*داغ پدررادیده است نزنیدرقیه را*
*آی بخداجان حسین نزنیدرقیه را*
*داغ برادردیده است نزنید رقیه را*
*آی بخدا جان حسین نزنیدرقیه را*
*رقیه بی باباشده نزنید رقیه را*
*آی بخداجان حسین نزنیدرقیه را*
*ای کافران بی خدا نزنیدرقیه را*
*آی بخداجان حسین نزنیدرقیه را۲*
◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️
4_5965021520383184647.mp3
4.02M
حاج محمدرضا بذری
آقا ته بلاره
#امام_زمان
Mojtaba.Ramezani.Arbaein.Ghesmate.Khooban.Shod(128).mp3
5.97M
صوتی اربعین قسمت خوبان شد مجتبی رمضانی
───┤⚡🎵📥🎵⚡├───
🥀🥀🥀🥀🥀
اربعین قسمت خوبان شد و من جا موندم♬♪
رفیقام یکی یکی رفتن و من تنها موندم
من که کم نزاشتم این محرمی برا غمت♬♪
یه ماهه آواره ام تو ماتم محرمت
آقا من پیرهن مشکی یه ماهه که تنمه♬♪
خش داره صدام دلیلشم حسین گفتنمه
چی میشد منم صدا میکردی و میومدم♬♪
کم تو این شبا برا غم تو سینه نزدم
چی میشد منم تو اربعین بین الحرمین♬♪
خسته و زخمی بیام بگم دخیلک یا حسین
عکسهای رقیامو میبینم و دق میکنم♬♪
شبا بعد روضه توی خونه هق هق میکنم
حسین حسین حسین حسین♬♪
فکر نکن قهرمو و با تو درد و دل نمیکنم
کربلام نیام بدون من تورو ول نمیکنم♬♪
───┤⚡🎵📥🎵⚡├───
سلام علیکم
❓خوب ما چه میدونیم با پول ما تو بانک چکار میکنند ؟
☑️ بانک از شما وکالت میگیرید که طبق عقود شرعی ( قراردادی که بین شما و بانک هست _ متنهای قرارداد در بانک را میتوانید مطالعه کنید که به تایید شورای نگهبان است) برای شما سپرده گذاری ای که انجام دادید را واسطه شود .
ــــــــــ
❓طبق قانون به 100 میلیون ، 1/5 میلیون سود میدن
☑️ حکم سودی که بانک در ازای وام میگیرد:
اگر آن مبلغ اضافی و سودی که بانک میدهد از درآمد حاصل از بکارگیری سپرده به وکالت از سپردهگذار در ضمن یکی از عقود شرعیِ صحیح باشد، ربا نیست، بلکه سود معامله شرعی است و اشکال ندارد.
⚜️
11.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ 🎬
توی محل کارم، خانوادهام، فامیل و ...
خیلیها با عقاید من مخالفند!
✘ باید باهاشون چجوری برخورد کنم؟
#رهبری | #استاد_شجاعی
🌐 آپارات | یوتیوب
راهکار ایجاد انگیزش در فرزندان.mp3
12.28M
#فایل_آموزشی
گوشه ای از کلاس #تربیت فرزند از منظر دین و روانشناسی
گوشه ای از کلاس مهارتهای زن و مرد موفق در زندگی.mp3
7.51M
#فایل_آموزشی
««گوشه ای از کلاس #مهارتهای_زن_و_مرد موفق در زندگی»»
سر مبارک حضرت امام حسین را بر نیزه در کوفه در حال خواندن آیات قرآن دیدم: «اَم حَسِبتَ اَنَّ اَصحـَابَ الکَهفِ والرَّقیمِ کانوا مِن ءایـَتِنا عَجَبـا؛ (1) آیا گمان کردی اصحاب کهف و رقیم از آیات عجیب ما بودند؟ » .
"در نقل دیگری آمده: وقتی راس و سر مبارک را در جایگاهی که در صیارفه برایش معین کرده بودند، نهادند، چون آن جا در اثر ازدحام جمعیت و عبور و مرور شلوغ بود، سر مبارک برای متوجه ساختن مردم ابتدا به صدای بلند گلو صاف کرد به گونه ای که همه به تعجب به نظاره سر نشستند و سر مبارک به تلاوت آیات سوره کهف پرداخت و تا : «انهم فتیه آمنوا بربهم فزدناهم هدی و لا نزد الظالمین الا ضلالا» تلاوت کرد. (3)
سر مبارک را بر چوبی نصب کرده و مردم به نوری که از سر به آسمان ساطع بود، نگاه می کردند که این آیه را تلاوت فرمود: «و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون» (4) (5)
سلمه بن کهیل از سر مبارک شنید که بر نیزه می خواند: (فسیکفیکهم الله و هو السمیع العلیم)(6) (7)"