🔸آی اهل محرم، چرا فریاد شادی و هلهله سر نمیدهید؟!
goo.gl/2UZu13
استاد #پناهیان :
✍.. اگر غدیر عید ولایت است #مباهله عید فضیلت است. چون بزرگترین فضیلت علی(ع) در روز مباهله و آنهم صریحاً در قرآن کریم بیان شده.
امام رضا علیه السلام به مأمون فرمودند: بالاترین فضیلت علی(ع) آیۀ مباهله است. چون در این آیه علی(ع) نفس پیامبر(ص) اعلام شده است. باید غربت مباهله برطرف بشود، این خیلی مهمتر از بسیاری دیگر از ایام الله است.
در جهان اسلام احدی نیست که منکر مباهله و این فضیلت باعظمت علی(ع) بشود. آیۀ صریح قرآن است و داستان مباهله را همه بیان کردهاند.
عاشقان اهل بیت(ع) کجا هستند که بزرگترین جشن محبت را برگزار کنند، و سرور خود را در نزول آیۀ مباهله به اهل عالم نشان بدهند؟ قبول کنیم ما هنوز در مکتب محبت اهل بیت(ع) آنچنان که باید رشد نکردهایم.
شادی از نزول آیۀ مباهله، موجب صعود دلها در عزای #محرم است. باشکوهترین تجمع اهل بیت(ع)در طول تاریخ اسلام در مباهله است.
باید داستان مباهله را به کودکان خود بیاموزیم. آی اهل محرم ببینید حسین(ع) در آغوش پیامبر(ص) است. چرا فریاد شادی و هلهله سر نمیدهید؟ تنها منتظرید اباعبدالله(ع) در گودی قتلگاه بیفتد تا فریاد عزا سر کنید؟ الان باید عالم را باخبر کنید تا علت گریهها و فریادهای عاشورای شما را بفهمند.
✅لطفا رسانه باشید...
✅کانال مستشهدین۳۱۳
@mostashhadin_313
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
11.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#عید_مباهله
✅کانال مستشهدین۳۱۳
@mostashhadin_313
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
6.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💔🍃
🍃پنجره دل رو بگشا بسوی کربلا.
کمکم به ایام محرم نزدیک میشویم
#اللهم_ارزقنا_کربلا_بحق_الحسین_ع
قافله.mp3
3.22M
🎬#کلیپ_صوتی
🔺صدای پای قافله میرسه از راه دور♫
قافله خورشید و ماه
الله اکبر به قامت زیبای اکبر
الله اکبر به هیبت سردار لشکر
علم به دستان ماه حرم
پیشنهاد دانلود✌️
⏰( ۳دقیقه و ۲۱ثانیه)
📌 حاج مسعود پیرایش
✅کانال مستشهدین۳۱۳
@mostashhadin_313
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨
🎴عواملنادیدهگرفتنغدیر
واجتماع#سقیفه۱۵
⚜با توجه به مطالب گذشته، در مجموع مىتوان فهمید که چرا پیامبر صلى الله علیه و آله ابلاغ وحى را به فرصتى دیگر موکول مىنمود! زیرا با توجه به شناخت دقیقى که پیامبر صلى الله علیه و آله از اوضاع و احوال مسلمانان داشتند، احتمال «تمرد آشکار» مىدادند;
◽️یعنى مىدانستند که اگر امام على علیه السلام را به جانشینى خود معرفى کنند، عدهاى «به طور علنى» در مقابل پیامبر صلى الله علیه و آله مىایستند و هرگز به این امر راضى نمىشوند; ولى وحى الهى در قسمت آخر آیه تبلیغ به پیامبر صلى الله علیه و آله اطمینان داد که: «خداوند تو را از مردم مصون نگاه مىدارد» ; یعنى تو را از شر مردم، و مخالفت علنى مردم محافظت مىنماید .
⚜مؤید این مطالب روایتى است که در تفسیر عیاشى از جابربن عبدالله و ابن عباس نقل شده است: «... فتخوف رسول الله صلى الله علیه و آله ان یقولوا: حامى ابن عمه و ان تطغوا فى ذلک علیه»
◽️یعنى: «پیامبر خوف این داشتند که مردم بگویند: از پسر عمویش پشتیبانى کرد و بدین خاطر بر پیامبر صلى الله علیه و آله طغیان کنند .» البته در بعضى از نسخ به جاى حامى «جاءنا» یا «خابى» و به جاى «تطغوا» ، «یطعنوا» دارد، که در این صورت، خوف پیامبر صلى الله علیه و آله را به خاطر طعنههاى مردم ذکر مىکند، که اگر این هم باشد، دلالتبر مطالب گذشته ما دارد،
⚜ولى بعید به نظر مىرسد که پیامبرصلى الله علیه و آله فقط به خاطر طعن مردم، ابلاغ وحى الهى را به وقتى دیگر موکول کند و ظاهرا، عبارت «تطغوا» صحیحتر است; یعنى پیامبرصلى الله علیه و آله خوف طغیان و سرپیچى علنى داشتند .
✨ادامه دارد..
📌فیش منبر
🌷هدیه به لبخند امام_زمان عج
✅کانال مستشهدین۳۱۳
@mostashhadin_313
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨
🎴عواملنادیدهگرفتنغدیر
واجتماع#سقیفه۱۶
⚜با این تقریرى که نمودیم، این اشکال نیز جواب داده مىشود که اگر منظور آیه درباره ولایت حضرت علىعلیهالسلام است و خداوند به پیامبرش وعده امان از شر مردم را داده است، پس چرا على علیه السلام پس از رحلت پیامبر صلى اللهعلیه و آله به خلافت نرسید؟ مگر مىشود وعده الهى عملى نگردد؟!
◽️پاسخ آن، همان است که وحى الهى وعده کرده بود که پیامبر صلى الله علیه و آله را از طغیان و مخالفت علنى مردم در امان نگه دارد و همین امر نیز واقع شد، همانگونه که روایات غدیرخم بر آن شهادت مىدهند .
⚜علاوه، این آیه مىفرماید: «والله یعصمک من الناس» ; خداوند تو (پیامبر) را از مردم مصون نگه مىدارد، که منظور همان است که پیش از این گفته شد; یعنى خداوند پیامبرش را از مخالفت علنى مردم در امان نگه مىدارد و نفرموده است «والله یعصمه من الناس» ;
◽️یعنى نفرموده که (حضرت على) را از مردم مصون نگاه مىدارد، تا این کلام را وعدهاى الهى براى به خلافت رسیدن ظاهرى على علیه السلام بدانیم .
تلاشهاى پنهان و آشکار پس از غدیرخم به منظور کنار گذاشتن اهلبیت علیهم السلام
⚜واقعه غدیر خم، تکلیف مسلمانان و جامعه اسلامى را به روشنى مشخص کرده بود; آنان که مطیع اوامر خدا و رسولش بودند، از جان و دل آن را پذیرفتند و آنانکه در باطن با این امر مخالف بودند، در آن فرصت، توان مخالفت و طغیان نداشتند و در ظاهر، همگى این امر را پذیرفتند و جانشینى على علیه السلام را به او تبریک گفتند . در اینباره جمله معروف ابوبکر و عمر «بخ بخ لک یابن ابىطالب» نمونهاى از این پذیرش عمومى است .
◽️اما آنانکه با جانشینى حضرت على.علیه السلام مخالف و در آرزوى به دستگیرى حکومتبودند، اگرچه در ظاهر آن را پذیرفتند، ولى در باطن سخت ناراحتبودند و اقدام به کارهاى مخفیانه و زیرزمینى مىنمودند، تا امامعلى علیه السلام را کنار زده و خود زمام امور را به دست گیرند .
✨ادامه دارد..
📌فیش منبر
🌷هدیه به لبخند امام زمان عج
#حجاب های ظلمانی ما مانع دیدن آن حضرت شده است اگر این حجاب های ظلمانی از بین برود توانایی شناخت حضرت و دیدن ایشان ایجاد خواهد شد.
✅کانال مستشهدین۳۱۳
@mostashhadin_313
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨
🎴عواملنادیدهگرفتنغدیر
واجتماع#سقیفه۱۷
◽️شواهد بسیارى بر این مطلب دلالت دارد که در اینجا به نمونههایى از آن اشاه مىکنیم:
1⃣اول: شواهد عمومى
✨پیامبر صلى الله علیه و آله پس از واقعه غدیرخم، مکرر جانشینى امامعلىعلیه السلام و فضایل او را گوشزد مىنمود و همواره درباره اهلبیتسفارش مىکرد و در سخنانش مردم را از خطرات احتمالى پس از خود آگاه مىکرد و با آنان اتمام حجت مىنمود .
⚜یکى از نمونههاى بارز این مورد، حدیثى است که بیشتر کتب تاریخى و روایى شیعه و سنى آن را نقل کردهاند، که پیامبر صلى الله علیه و آله در اواخر حیات خود فرمودند: «اقبلت الفتن کقطع اللیل المظلم» ;
◽️ «فتنهها، همچون پارههاى شب ظلمانى پى در پى در مىرسند .» بسیارى از این روایات مىگویند: پیامبر صلى الله علیه و آله این جمله را در آن شبهاى آخر، که براى استغفار اهل بقیع رفته بودند، فرمودهاند .
⚜به راستى چه اتفاقى در درون جامعه اسلامى افتاده بود و چه امرى در حال شکلگیرى بود که چنین سخنان جگرسوزى از پیامبر شنیده مىشد؟ آن هم در آخرین لحظات عمر شریفشان و پس از آن همه رنجها و کوششهاى طاقتفرسا که براى هدایت مردم و تشکیل جامعهاى بر اساس قوانین پاک الهى انجام داده بودند .
◽️ با شنیدن این جملات از پیامبر صلى الله علیه و آله در آن لحظات آخر، حزن و اندوه، وجود یک مسلمان را فرا مىگیرد و آهى سرد از نهادش برمىخیزد که چرا نگذاشتند پیامبر خاتم صلى الله علیه و آله پس از آن همه رنجها، لااقل با اطمینان خاطر از امتخویش به سوى پروردگارش رهسپار شود؟
⚜این سخنان از پیامبر اکرم، به صراحتبیانکننده فعالیتهاى زیرزمینى عدهاى براى انحراف جامعه اسلامى از مسیر اصلىاش مىباشد و خبر از فتنههایى پى در پى مىدهد که در میان مسلمانان، در حال واقع شدن بود .
◽️ پس جا دارد این پرسش مطرح گردد که فتنهگران چه کسانى بودند و چه هدفهایى در سر داشتند؟ در اینجا، بنا داریم تا با استناد به متون تاریخى و روایى، این فتنهگرها را معرفى نماییم .
✨ادامه دارد..
📌فیش منبر
🌷هدیه به لبخند امام_زمان عج
ان شاءالله از #حجاب های ظلمانی جهل بیرون بیآییم
#مباهله گرامی
✅کانال مستشهدین۳۱۳
@mostashhadin_313
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
🌷اصول دین:
🌷۱.توحید،خدایکی است
🌷۲.عدل،خداعادل است
🌷۳.نبوت.
پیامبرانی برای راهنمایی مافرستاده
🌷۴.امامت.
یعنی خدا،ورسول وامامان معصوم ع ازطرف خدا، حاکم ورئیس ماهستند
واطاعتشان برماواجب است
🌷۵.معاد.
یعنی پس ازمردن،دوباره درروزقیامت،روح به جسم برمیگردد
زنده میشویم وتاابدهستیم ونتیجه اعمال خوب وبد مان رامیبینیم
🌷اصول دین،تحقیقی است ونمیشوددرآن تقلیدکرد
هرکس به قدر درک وفهم وتوان فکرش بایدبادلیل ،معتقدبه اصول دین باشد
اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج
✅کانال مستشهدین۳۱۳
@mostashhadin_313
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨
🎴عواملنادیدهگرفتنغدیر
واجتماع#سقیفه۱۸
2⃣دوم.تلاشهاى بنىامیه و همفکران آنها
⚜فرزندان امیه، همواره خود را در ریاستبر عرب، سزاوارتر از همه، مىدانستند و در این باره، پیوسته با فرزندان هاشم در نزاع بودهاند و به همین خاطر پس از بعثت پیامبر صلى الله علیه و آله به شدت با او مقابله مىکردند و تا جایى که مىتوانستند علیه پیامبر اکرم توطئه نموده و جنگ به راه مىانداختند .
◽️اما سرانجام با ذلت و خوارى تن به شکست داده و مجبور به پذیرش اسلام شدند، ولى هرگز از خیال ریاستبر عرب بیرون نیامده بودند .
⚜این گروه به خوبى مىدانستند تا زمانى که پیامبر صلى الله علیه و آله زنده است جایى براى تحقق آمال و آرزوهایشان وجود نخواهد داشت، پس معلوم بود که آنان در فکر پس از وفات پیامبر صلى الله علیه و آله بودند .
◽️اما از آنجا که از جهت اسلامى، هیچ اعتبارى در میان مسلمان نداشتند، مىدانستند که به دستگیرى حکومت، بلافاصله پس از رحلت پیامبر صلى الله علیه و آله کارى نشدنى است . در نتیجه، آنان مىبایستبرنامهاى درازمدت، براى به دستگیرى حکومت تنظیم مىکردند و تاریخ گواه آن است که چنین نیز کردند . این مطلب یک ادعاى صرف نیست و شواهد بسیارى بر آن دلالت دارد که بدین شرح است:
1 . دینورى و جوهرى نقل کردهاند: در حالى که عدهاى در سقیفه با ابوبکر بیعت کرده بودند، «بنى امیه گرد عثمان بن عفان جمع شده بودند و بر خلافت او اتفاق داشتند .»
⚜این خود شاهد بزرگى استبر اینکه بنى امیه در فکر به دست آوردن حکومتبودند و عثمان را که تقریبا از چهرههاى مثبتبنىامیه بود و بر خلاف دیگر افراد بنىامیه، از سابقه سویى برخوردار نبود، علم کردند، زیرا او را درآن شرایط، بهترین فرد براى این امر مىدانستند .
◽️اگرچه به نظر ما، این امر در آن زمان، چندان جدى نبود و بیشتر مىتوان آن را یک مانور سیاسى دانست که زمینه را براى آنان آماده مىکرد . شاهد این مطلب آن است که عمر پس از دیدن این صحنه، یعنى اجتماع بنىامیه در گرد عثمان، به آنان رو کرد و گفت: چرا چنین کردید، بیایید و با ابوبکر بیعت کنید! در این جمع، نخست عثمان برخاست و با ابوبکر بیعت کرد و سپس بنىامیه همگى با ابوبکر بیعت کردند .
✨ادامه دارد..
📌فیش منبر
🌷هدیه به لبخند #امام_زمان عج
#مباهله گرامی
✅کانال مستشهدین۳۱۳
@mostashhadin_313
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈