فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرنوشت نامعلوم میلیاردها دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی
🔹یارانهای که بابت واردات #گوشت با دلار ۴۲۰۰ تومانی هزینه شده معادل پرداخت ماهانه بیش از ۴۰۰ هزار تومان به هر خانوار است.
🔹از نمایندگان مجلس که خبری نیست، دولت هم که همچنان به همان رویه غلط مشغول است، آیا می توان به #دستگاه_قضائی امید داشت عاملان حیف و میل عجیب ذخایر ارزی کشور را مجازات کند؟
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتی #دادستان_تهران در دهه شصت، مخفیانه سرویس بهداشتی زندانیان را نظافت میکرد!
📌روایت محمدصادق #کوشکی از زیباییهای دهه شصت و منش شهید #لاجوردی؛ دادستان تهران
🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تیوی
🎥 وقتی #دادستان_تهران در دهه شصت، مخفیانه سرویس بهداشتی زندانیان را نظافت میکرد! 📌روایت محمدصادق #
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایت منصور نظری از #تفرعن و استکبار برخی قضات دستگاه قضایی
💬ورودی محوطه دادگستری توسط یک اتومبیل برای لحظات اندکی مسدود شده بود. آقای «ن.الف»؛ [قاضی متهم به تخلف] هنگام ورود به محوطه، به صورت «عمدی» محکم به اتومبیل جلویی زد تا راهش باز شود.
💬 هم اتومبیل قاضی و هم اتومبیلی که راه را مسدود کرده بود هر دو #دولتی بودند. این قاضی حتی جواب سلام کسی را هم نمیدهد!
📎 فیلم کامل مصاحبه اختصاصی با #منصور_نظری:
➖بخش اول t.me/SzBaan/190
➖بخش دوم t.me/SzBaan/193
🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تیوی
🎥 پس مردم چکارهاند؟ 🔹این چند دقیقه بحث و فرافکنیهای جناب #کولیوند؛ رئیس کمیسیون شوراهای مجلس را د
⭕️ مردم حق ندارند بدانند!
🔹اخیرا طرح شفافیت مالی کاندیداهای انتخابات مجلس به تصویب نمایندگان رسیده است. طرحی که نامزدهای انتخاباتی را ملزم به ارائه اطلاعات درباره منابع مالی و نحوه تامین آن میکند. (http://yon.ir/DgRbA)
🔸نکته مهم و قابل توجه این است که در هیچ کجای این طرح اسمی از شفافیت اطلاعات مالی برای #عموم_مردم نیامده و اطلاعات مالی کاندیدا صرفا در دسترس هیئتهای نظارتی قرار میگیرد.
📌در بخشی از ماده ۴۵ این طرح آمده است "احزاب و جبهه ها و داوطلبان شرکت در انتخابات موظفند تمامی مصارف و مخارج مرتبط با فعالیتهای انتخاباتی و هزینههای تبلیغاتی خود و منابع تأمین مالی این هزینهها و میزان کمکهای مالی نقدی و غیرنقدی دریافتی را به نحو شفاف و با رعایت روشهای اصول حسابداری از حیث میزان و ارزش به نحوی که بیانگر مجموع منابع تأمین هزینههای انتخاباتی و تبلیغاتی به تفکیک و قابل ارزیابی باشد در سامانه مالی انتخابات ثبت کنند، به گونهای که از طریق کمیسیون ماده (۱۰) قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی و هیأتهای اجرائی و نظارت حسب مورد قابل دسترس، حسابرسی و رسیدگی باشد."
🔹آیا مردم حق ندارند بدانند کاندیدای آنها از #چه_کسانی هزینههای تبلیغاتیشان را تامین و چقدر بابت پیروزی در انتخابات هزینه میکنند؟ مگر چه مقدار هزینه خرج میشود و چه کسانی در پستوی حمایت و پیروزی برخی کاندیداست که اگر مردم مطلع شوند رسوایی آنها همان و از هم پاشیدن ساختارهای «قدرت و ثروت» برای تسخیر #خانه_ملت همان؟
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صحنه بسیار زیبایی از رابطه برادری یک #امت
🔹یک روز خبر ورود جوانان تیپ فاطمیون #افغانسانی و روز دیگر خبر حضور برادران #عراقیمان برای کمک به سیلزدگان شنیده میشود. حالا اما شکوه این «یکی شدن» بیشتر و بیشتر هم شده است.
🔹در این ویدئو ببینید، این جوان اهل #نیجریه و در قم مشغول تحصیلات #حوزوی است. میگوید همه مسلمان هستیم و با هم برادریم. برای خدمت به برادران و خواهران سیلزده به اینجا آمدهام.
🎬 @Mostazafin_TV
15.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 وقتی امام خمینی به جنگ برداشتهای غلط (حجتیهای، متحجرانه و برخی صالحان) از #انتظار میرود.
📌 به مناسبت نیمه شعبان، روز جهانی #مستضعفین
🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تیوی
🎥 وقتی امام خمینی به جنگ برداشتهای غلط (حجتیهای، متحجرانه و برخی صالحان) از #انتظار میرود. 📌 به
⭕️ #نیمه_شعبان، روز «منتظران» یا «روز جهانی مستضعفین»؟!
🔻 نیمه شعبان را چند مدل میتوانیم جشن بگیریم:
◀️ جنگ شادی برگزار کنیم. با خواننده و نمایش طنز، استندآپ کمدی، شعبده بازی، فشفشه زدن و مسابقه ماست خوری سعی کنیم لحظات شاد و مفرحی برای مردم ایجاد کنیم، به نیت امام زمان (عج) البته.(که گفتهاند إن احب الاعمال الی الله ادخال السرور فی قلب المومن!). احیاناً مراقب هم هستیم که الفاظ رکیک گفته نشود.
◀️ زورمان نمیرسد یا از این اعمال بیهوده و آلوده به لغو و لاطائلات بدمان میآید. ایستگاه صلواتی راه میاندازیم و شیرینی و شربت توزیع میکنیم. قدری هم چراغانی و بادکنک و کاغذ رنگی و ساتن یا پرچم برای زیباسازی فضا استفاده میکنیم.
◀️ دوست داریم برنامه نیمه شعبانمان محتوا هم داشته باشد و تاثیری روی مخاطب بگذارد. سخنرانی، مولودی خوانی، دعا و زیارت و اعمال مخصوص نیمه شعبان، پخش کلیپ و...؛ اینها هم برنامههای ما برای محتوا داشتن مراسم جشن.
🔶 اینها اشکال مرسومی از بزرگداشت نیمه شعبان هست که در معرض دید مخاطبان قرار میگیرد، از تمامی شبکههای صداوسیما، سایتها و کانالها و اینستاگرام، تا مسجد و حسینیه و هیئت محل، تا خانه و خیابان و پارک و فرهنگسرا و...
🔷 اما «باید چراغان بکنید با محتوا؛ نه صِرف چراغان. صرف چراغان خوب است اما آن فایدهای که برای اسلام باید داشته باشد [ندارد]. خصوصاً چراغان برای کسی که قیام میکند، چراغان برای #قیام للَّه. یک پرتوی باشد این چراغان از قیام للَّه، از جلوگیری از مفاسد، از ریشه کندن این ریشههای فاسدی که الآن بین مردم منتشر هستند باز؛ این ریشههایی که میخواهند نگذارند این نهضت پیش برود...» ( صحیفه امام خمینی (ره)؛ جلد ۸، صفحه ۱۳)
🔶 در نگاه #امام_خمینی جشن میلاد منجی موعود و عید #مستضعفین جهان اینگونه باید باشد. نگاهی که متاسفانه در میان همهمه و شلوغی برداشتها و تحلیلهای حداقلی و فرعی، با همه جذابیت و فعال بودن و نو بودن، مهجور و مغفول مانده است.
🔷 در نگاه #اسلام_ناب، باید «علاوه بر اظهار ارادت و شادی، از این خاطرهی تاریخی، یا از این اعتقاد شیعی درس بگیریم». درس بگیریم که «نابود کردن بنای #ظلم در سطح جهان، نه فقط ممکن است، بلکه حتمی است». جشن نیمه شعبان باید زمینه ساز ظهور باشد. یعنی «توانایی ایستادن بر روی حرف حق خود در مقابل قدرت مادی #مستکبران عالم» را به ما بیاموزد. بخاطر همین هم این روز در تقویم خمینیون، «روز جهانی مستضعفین» است.
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عدالت با موعظه و نصیحت به دست نمیآید
📌 #رهبر_انقلاب: برجستهترین شعار مهدویت #عدالت است، انتظار، فقط نشستن و اشک ریختن نیست.
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ خلعِ سلاحِ مهدویت!
🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تیوی
⭕️ خلعِ سلاحِ مهدویت! 🎬 @Mostazafin_TV
خلعِ سلاحِ مهدویت!
🔹چند سالی میشود که نماهنگهایی احساسی با صدای #علی_فانی در موضوع مهدویت در سطح وسیع منتشر شده و طرفداران قابل توجهی هم دارد. قطعاتی مانند #به_طاها_به_یاسین شنوندگان و علاقمندان پرشماری دارد. تلویزیون هم به کرّات از این آواها استفاده میکند.
🔸دقت در واژگان و تامل در شاکله و ساختار این دسته قطعاتِ مهدوی، نوعی عقبگرد را در نشر تفکر متعالی انتظار نشان میدهد. ما در این آواها، عملاً با موعودی خلع سلاح شده و #بیآزار طرفیم که کاری به کار هیچ ظالم و مستکبر ندارد و منتظرانش نیز چون خودش، بیهیچ تکلیفی فقط نشستهاند و آرزوی دیدار یار میکنند!
🔹البته این نگرش، منحصر در چنین نماهنگهایی نیست و عموماً در نظام آموزشی و فرهنگی موجود، امامِ موعود، چنین تصویری دارد.
🔸گفتمان، مهدویت سالهاست که در رسانههای رسمی و برخی منابر معروف، به نگاههای عرفانی و فرد محور تقلیل یافته است، امام زمانی که تعریفش در مفهوم«الذّی یملأ اللَّه به الارض قسطاً و عدلاً» است و برای حاکمیت عدل قیام و برافکندن ظلم ظالمان قیام میکند، تبدیل به امام زمانی بی آزار و بی توجه به ظلم میشود.
🔹امام زمان این گفتمان، امامی نیست که به #عدل قیام میکند و بساط ستمگری را برمیچیند، امام این دکترین کاری با #مستضعفین و فقیران ندارد، مهدی موعودِ این گفتمان هیچ نسبتی با منجی قرآن که می فرماید« وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ» ندارد.
🔸آری او می آید تا بساط ظلم را برچیند. مهدی موعود در خوی عدالت گستری همچون پدرش علی علیه السلام قاطع و برنده است، مال حرام را حتی اگر در کابین و جهاز زنها و دخترانشان باشد بازپس خواهد گرفت، حلقومهای های حرام خواری را که از مکیدن خون بیچارگان و ضعیفان متورم شدهاند را خواهد فشرد، پایین دستان و ضعیفان به بالا خواهند آمد و بالادستانی که شکمهایشان از نان حرام پرشده است به قعر فرو خواهند رفت.
🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ انتظار فرج به مقصد کج
🔶 بخشی از شعر زیبای «روایت» از #محمد_کاظم_کاظمی
و کسی گفت: بخسبید، فرج در پیش است
کربلا را بگذارید که حج در پیش است
گقت: ایامِ برات است، مبادا بروید
وقت ذکر و صلوات است، مبادا بروید
گفت: ما از حضراتیم، به ما تکیه کنید
مستجاب الدعواتیم، به ما تکیه کنید
گفت: جنگ و جدل از مردِ دعا مپسندید
ریگ در نعلِ فروهشتهی ما مپسندید
بنشینید که آبی ز فراتی برسد
شاید از اهل کرم خمس و زکاتی برسد
سفره باید کرد... اما عَلَمِ رفتن را
روضه باید خواند، تا آب بَرَد دشمن را
🎬 @Mostazafin_TV
🔴 ⚪️⚫️ پیشنهاد ویژهی #مستضعفین_تیوی برای منتظران
🔹 اکنون که جشنها و اعیاد ولادت حضرت حجت (عجلالله تعالی فرجه) پایان یافته، فرصت مناسبی است برای تامل و تعمق بیشتر در بارهی مسئلهی #ظهور و آنچه که ما -امیدواران و راغبان به ظهور حضرت - عمل منتظرانه یا انتظار عالمانه یا انتظار فعالانه میخوانیمش. باور داریم که تامل و #بازخوانی مستمرِ آرمانها و اهداف، نه فقط باعث انفعال نمیشود، بلکه کیفیت اعمال و برنامهها و برنامهریزیهایمان را افزایش میدهد و به هدف نزدیکتر میکند...
🔸 حجهالاسلام #مجتبی_نامخواه، در گفتوگویی خواندنی با خبرگزاری مهر، ضمن بازخوانی مفهوم انتظار در کلام حضرت امام، به آسیبشناسی مشفقانه و دقیقِ فعالیتهای امت حزبالله در این زمینه میپردازد و جزء و کلِ مبانی، اهداف، رویکردها و مسیرهای تحقق انتظار فعالانه و حقیقی را تبیین میکند.
🔹مستضعفین تیوی، این گفتوگوی خواندنی را در سه قسمت به حضور مخاطبان گرامی، تقدیم میکند و از همهی صاحبنظران و محققین درخواست میکند که در اینباره به تامل و پژوهش بپردازند...
🔖 بخش اول
◀️ حجتیهی درونمان را دریابیم!
تفکر عوامگرایانه در باب انتظار، از تریبونهای رسمی به شدت ترویج میشود 🖋 درگیری امام در موضوع انتظار فقط با «سادهلوحان» و «منحرفان» نیست؛ با «#صالحان» هم هست 🖋 تصویر نابی که امام (ره) از انتظار مطرح کردند، در معرض #تهدیدها و #تحدیدهای خطرناکی از سمت صالحان است🖋 اینکه تبلیغ میشود مناسک، جشنها و مراسمهای دعا با حضور جمعیتهای گسترده یک کنش منتظرانه است، از #اعواجاجات فکری است.
🔹 امام خمینی یک تئوری جامع در باب انتظار دارند. در این تئوری ترسیم یک #خط و دکترین #عینی برای منتظر بودن به وجود میآید.
🔸 «انتظار از جنس ظهور» یعنی برای منتظر بودن باید #کاری انجام داد. انتظار یک «#عمل» و البته «أفضلُ الأعمال» است.
🔹 در اینجا یک تمایز مهم امام خمینی با تنزهطلبها روشن میشود؛ اما مسئله مهم اینجاست که درگیری تئوری امام خمینی فقط بر سر «عمل - بیعملی» نیست. این مسئله در تئوری انتظار امام خمینی خیلی پر رنگ است؛ اما #تمام «مسئله» نیست.
🔸 بحثِ اصلی بر سر #چگونگی این عمل است. چه سنخ عملی و با چه #جهتگیریای؟ تقریباً مشخص است که سنخ عمل مورد نظر امام(ره) یک «#کنش_اجتماعی» است؛ نه یک رفتار صرفاً قلبی یا درونی.
🔹 اما ماجرا به اینجا هم ختم نمیشود. مسئله این جاست که امام خمینی میان #عمل_جمعی و #عمل_اجتماعی تفاوت قائل میشوند.
🔸 «عمل جمعی» مثل اینکه برخی به تعبیر امام خمینی «در مسجد، در حسینیه، در منزل بنشینند و دعا کنند و فرج امام زمان -سلام الله- را از خدا بخواهند»؛ باید دقت داشت که این جماعت با «دستهای که میگفتند که باید عالم پر [از] معصیت بشود تا حضرت بیاید» متفاوت اند.
🔹 مرزهای درگیری تئوری انتظار فقط با #حجتیه نیست؛ همچنان که در نظر امام، حجتیه فقط یک #تشکیلات هم نیست. درگیری فراتر از این حرفهاست.
🔸 امام(ره) به صراحت از دسته دیگری نام میبرند که به نوعی اهل عمل اجتماعی است؛ «مردم صالحی هستند» که امام(ره) در موردشان میفرماید «اینها به تکالیف شرعی خودشان هم عمل میکردند و نهی از منکر هم میکردند و امر به معروف هم میکردند، لکن همین، غیر از این کار دیگری ازشان نمیآمد و فکر این مهم که یک کاری بکنند نبودند.»
🔹 دقت کنید که درگیری امام بر سر «عمل فردی - جمعی» نیست؛ چرا که ایشان حتی مراسمات و مناسک جمعی و حتی امر به معروف ونهی از منکر را هم کافی نمیدانند. در واقع درگیریشان در موضوع انتظار فقط با «سادهلوحان» و «منحرفان» نیست؛ با «#صالحان» هم هست. درگیری بر سر «عمل جمعی - عمل اجتماعی» است.
🔺 امروز تصویر نابی که امام (ره) از انتظار مطرح کردند، از طریق همین گروه اخیر یعنی صالحها در معرض #تهدیدها و #تحدیدهای خطرناکی است. اینکه تبلیغ میشود امر به معروف و نهی از منکرهای متداول و یا مناسک، جشنها و مراسمهای دعا با حضور جمعیتهای گسترده یک کنش منتظرانه است، از #اعواجاجات فکری همین دسته است.
🔸 امام خمینی در آخرین سخنرانیهاشان محور مهمی در جبهه معارضه با تحجر و مقدس مآبی میگشاید؛ اما متأسفانه امروز در عرصه میدانیِ این درگیری معرفتی، تفکر عوامگرایانه در باب انتظار گام به گام جلو آمده و از تریبونهای رسمی و نیمه رسمی هم به شدت ترویج میشود.
ادامه دارد...
🎬 @Mostazafin_TV