فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅پاسخگویی به مسائل شرعی و اعتقادی بانوان در جامعه الزهراء
🔹مرکز پاسخگویی به سوالات دینی جامعه الزهراء در ایام ماه مبارک رمضان، همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۸:۳۰ عصر، پاسخگوی مسائل شرعی و اعتقادی بانوان است.
🔹عموم بانوان می توانند از طریق شماره تلفن ۳۱۷۶۸-۰۲۵ و یا آدرس اینترنتی www.pasokhbesoalat.ir سوالات شرعی و اعتقادی خود را مطرح کنند.
🌐 https://www.iribnews.ir/00FwFI
🆔 @QomIRIBNews
#الّلهُمَّعَجِّلْلِوَلِیِّکَالْفَرَج
┄┅═══••✾••═══┅┄
@jz_news |کانال رسمی جامعه الزهرا
┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅
🌐کانال_پژوهشگاه_مطالعات اسلامی
🆔@motaleat_eslami
نسیم های رمضانیه 1402ش (4)
«افولی طالع» (قسمت چهارم»
(تبیین مصادیق «مفید» بودن «شیخ مفید») (2)
بنام پروردگار بصیر و دوستدار اهل بصیرت. سلام علیکم. در آغاز نوشته پیشین؛ پس از طرح این پرسش که : در چه عرصه هائی شیخ مفید، مفید برای اسلام و مسلمین بوده است؟؛ و پس از بیان این نکته که در پاسخ از این پرسش و ارائه تبیین و ترسیمی گویا در این راستا، نیازمند به تورّق در زندگی این عالم ستُرگ شیعی، و واکاوی در کارکردهای اوست؛ به ذکر و بررسی اولین مصداق از «مفید» بودنش تحت عنوان : «مفید بودن در حوزه «پرسش و پاسخ»، پرداختیم؛ اکنون در پرتو این نوشته، و در قالب نکات پیش روی، به شرح دومین بُعد از «مفید» بودن این دانشمند بی بدیل شیعه می پردازیم:
ب) مفید بودن در حوزه «مناظره» (= گفتمان های علمی) (قسمت اول)
در جهت تبیین این بُعد از «مفید» بودن شیخ مفید، نکات فراوانی شایسته ذکر است؛ که در این نوشته، تنها به بیان چهار نکته بسنده می شود:
1) خاستگاه فن «مناظره»
در منطق، پنج روش برای مبارزه فکری با طرف مقابل معرفی شده که این روشها به «صناعات خمس» شناخته شده و آنها عباترتند از: برهان، خطابه، جدل، مغالطه و شعر؛ که فنّ «مناظره»، عبارت دیگری از «جدل» محسوب می شود؛
2) دو سویه بودن «جدل»
استفاده از صنعت «جدل»، در دو قالب صورت می پذیرد:
الف) در قالب «جدال» و تنازع مذموم؛ یعنی گفتمانی خارج از قوانین عقلائی و شرعی؛ هدف ازانجام آن، فقط برتری جوئی بر طرف مقابل و پوشاندن و ردّ حق با باطل و جاه طلبى است، و نه روشن شدن حق و حقیقت؛ در آیات فراوانی از قرآن كريم، شدیدا و صریحا از این نوع از «جدل»، مذمت شده است (غافر : آيات 5، ۵۶، ۶۹؛ كهف : آيه ۵۶ – ۵۷؛ حج : آيات: ۳، و 8-9؛ شورا : آيه ۱۶؛ حج : آيه ۸ – ۹؛ و...)؛ در متون روائی نیز شاهد نقل روایاتی متنوع در مذمتاز این نوع از «جدل» هستیم (از جمله: ضدوق، كمال الدين : ص ۲۵۶ ح ۱؛ مجلسی، بحار الأنوار : ج ۲ ص ۱۳۸ ح ۴۹؛ ج ۳۶ ص ۲۲۷ ح ۳؛ ج ۷۰ ص ۴۰۴؛ ج ۷۵ ص ۸۱ ح ۷۱ و ص ۲۸۸ ح ۲؛ و...)؛
ب) در قالب «جدال أحسن»؛ یعنی گفتمانی با استناد و اعتماد به براهین منطقی و شرعی؛ و به نیت روشن شدن «حقّ» و «حقیقت» و نه برتری جوئی کاذب؛ این نوع از «جدل»، مورد امضای شرایع آسمانی و ادیان ابراهیمی بویژه دین اسلام است؛ خدای متعال، به نبی رحمت فرمان میدهد که با بهره گیری از این نوع از «جدل»، با مخالفان گفتگو کند و به تبلیغ از آئین توحیدی به پردازد : «ٱدۡعُ إِلَىٰ سَبِيلِ رَبِّكَ بِٱلۡحِكۡمَةِ وَٱلۡمَوۡعِظَةِ ٱلۡحَسَنَةِۖ وَجَٰدِلۡهُم بِٱلَّتِي هِيَ أَحۡسَنُۚ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعۡلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِيلِهِۦ وَهُوَ أَعۡلَمُ بِٱلۡمُهۡتَدِينَ 125 «با حکمت و اندرز نیکو، به راه پروردگارت دعوت نما! و با آنها به روشی که نیکوتر است، استدلال و مناظره کن! پروردگارت، از هر کسی بهتر میداند چه کسی از راه او گمراه شده است و او به هدایت یافتگان داناتر است.» [نحل/ آیه 125]؛
3) همگانی نبودن حضور در عرصه «مجادله»
از بررسی آیات و روایات چنین برمیآید که شرکت کنندگان در عرصه «جدال أحسن»، باید از توانمدیهای مناسب برای عرصه مجادله برخوردار باشند؛ یعنی حضور در این عرصه (به عنوان یکی از دو طرف مجادله و نه مستمع)، امری همگانی نیست؛ از میان ده ها روایت مربوطه، به ذکر یک روایت بسنده می شود؛ امام صادق عليه السلام ـ در پاسخ به طيّار (= «حمزه بن محمد طیار») كه پرسيد آيا مناظره كردن با مردم ناخوشايند است؟ ـ فرمود : «أمّا كَلامُ مِثلِكَ فلا يُكرَهُ ، مَن إذا طارَ يُحسِنُ أن يَقَعَ ، و إن وَقَعَ يُحسِنُ أن يَطيرَ، فمَن كانَ هكذا لا نَكرَهُهُ؛ صحبت هاى امثال تو ناخوشايند نيست. كسى كه هرگاه به پرواز درآيد به خوبى فرود آيد و هرگاه بنشيند به خوبى به پرواز درآيد. كسى كه چنين قدرتى داشته باشد ما مناظره كردن هاى او را ناخوش نداريم» (مجلسی، بحأر الأنوار، ج۲ / ص۱۳۶ / ح۳۹)؛
4) توانمدی چشمگیر شیخ مفید در عرصه «جدال أحسن» (مناظره)
برخورداری شیخ مفید از توانمندی مناسب و لازم برای عرصه «جدال أحسن»، از جمله ویژگیهائی است که شخصیت علمی اورا از بسیاری از عالمان فرهیخته شیعی، جدا می کند؛ وجود این ویژگی نه تنها مورد اعتراف علمای شیعه بوده و می باشد؛ بلکه حتی تعدادی از عالمان اهل سنت هم به وجود این ویژگی کم نظیر در این عالم بزرگ شیعی اعتراف نموده اند؛ از باب نمونه: از خطیب بغدادی ( ۱۰۰۲- ۱۰۷۱م) محدث، فقیه و مورخ مسلمان در سدهٔ پنجم هجری و از اعضای دارالحکمه؛ که همعصر شیخ مفید بوده است نقل شده که در حق وی گفته است: «او اگر میخواست میتوانست ثابت کند که ستون چوبی از طلاست»! (نک : دوانی، علی، مناظرات شیخ مفید با علمای بزرگ عامه؛ مقاله ارائهشده به کنگره جهانی هزاره شیخ مفید، شماره 29، ص13)؛
شیخ طوسی نیز در کتاب الفهرست، شیخ مفید را فردی تیزفهم و حاضرجواب و پیشتاز در دانشهای کلام و فقه معرفی کرده است.[طوسی، الفهرست، ۱۴۱۷ق، ص۲۳۸].
(حوزه علمیه قم: سید حسین شفیعی دارابی؛ شام روز دوشنبه 7 فروردین ۱۴۰2ش_ پنجم ماه رمضان ۱۴۴۴ق).🌹
┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅
🌐کانال_پژوهشگاه_مطالعات اسلامی
🆔@motaleat_eslami
#اطلاعیه
📖 سی اُمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم
⚜با شعار "میخوانمت"
🗓 زمان: 12 الی 26 فروردین 1402
⏰ ساعت: 17 الی 1 بامداد (به استثنای شبهای قدر تا ساعت 22)
🏛 مکان: مصلی بزرگ امام خمینی ره
اطلاع از بخش های مختلف نمایشگاه👇🏻
🌐https://qia.farhang.gov.ir/fa/news/681814
┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅
🌐کانال_پژوهشگاه_مطالعات اسلامی
🆔@motaleat_eslami
📜 پیام مشترک مدیران حوزه علمیه خواهران و جامعهالزهرا(س) به مناسبت 12 فروردین
🎋 دوازدهم فروردین سالروز تحقق وعده الهی است. آغازی از حکومت مستضعفان بر سرنوشت خویش و روزی است که کنگرههای قصر 2500 ساله حکومت طاغوتی فروریخت و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست. به یمن این روز، اسلام عزیز احیا شد و یکی از مهمترین روزهای تاریخ ایران رقم خورد.
🔹 اگر چه بذرهای آزادی ملت غیور ایران در ۲۲ بهمن ۵۷ کاشته شد؛ اما این نهال در ۱۲ فروردین ماه ۵۸ در خاک ریشه دوانید و با فداکاری، ایثار و عزم مردم ایران زمین، اکنون به درختی قابل اعتماد تبدیل شده که ریشه در خاک دارد و شاخههایش رو به آسمان است.
🔹 روزبهروز بنیان این بنای مستحکم قویتر و مسیرش در پرتو عنایات حضرت صاحب العصر عجّلاللهتعالیفرجهالشریف به سوی صلاح و رویش پیش میرود.
🔹 معماران حقیقی این انقلاب و مدافعان راستین آن، زنانی هستند که به برکت انقلاب پرشور اسلامی، نقش واقعی خود را یافتند و در پرتو آزادی به دست آمده، نگاه بر افقهای روشن پیش رو دوختهاند.
🔹 مرکز مدیریت خواهران و جامعه الزهرا سلاماللهعلیها ضمن افتخار بر وجود پرعظمت بانوانی چنین، حلول ودیعه الهی و آغاز شکفتن انقلاب اسلامی را بر آحاد مردم همیشه عزیز ایران، تبریک میگوید و به وجود ایشان به خود میبالد.
متن کامل خبر: 👇🏻 👇🏻
https://www.jz.ac.ir/post/12530
#الّلهُمَّعَجِّلْلِوَلِیِّکَالْفَرَج 🌹
┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅
🌐کانال_پژوهشگاه_مطالعات اسلامی
🆔@motaleat_eslami
✅ حضور مدیر جامعه الزهرا به اتفاق معاونین در غرفه جامعه الزهرا سلام الله علیها
✳️ در شامگاه پانزدهم فروردین مدیر جامعه الزهرا به اتفاق تعدادی از معاونین خود از نمایشگاه قرآن دیدار کرد و ضمن این بازدید از غرفه جامعه الزهرا نیز دیدار نمود.
❇️ در این بازدید سرکار خانم برقعی ضمن تقدیر از دست اندرکاران غرفه جامعه الزهرا، حضور در چنین رویدادهایی را مبارک و باعث خیر دانست.
✳️ وی یادآورشد انس با قرآن به هر طریق اولویت دارد و نمایشگاه بین المللی قرآن بهترین زمینه برای ایجاد این ارتباط است.
✳️ در خلال این دیدار، مدیر جامعه مصاحبه هایی با مراکز خبری و رسانه های مستقر در نمایشگاه نیز انجام داد و از دست آوردهای قرآنی جامعه الزهرا سخن گفت.
✅ گفتنی است سرکار خانم حقانی معاون پژوهش، سرکار خانم یوسفی معاون آموزش و سرکار خانم نجم مشاور راهبردی مدیر نیز در این بازدید حضور داشتند.
https://jz.ac.ir/post/12544
#الّلهُمَّعَجِّلْلِوَلِیِّکَالْفَرَج
┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅
🌐کانال_پژوهشگاه_مطالعات اسلامی
🆔@motaleat_eslami
🔰همایش ملی «جریان های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر و راهبردهای مواجهه با آن ها»
┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅
🌐کانال_پژوهشگاه_مطالعات اسلامی
🆔@motaleat_eslami
🔻 نشست مدیر جامعه الزهرا سلاماللهعلیها با مسئولان پژوهشگاه مطالعات اسلامی
💠 نشست هم اندیشی سرکار خانم برقعی و هیئت همراه با رئیس و مسئولان پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلاماللهعلیها برگزار شد.
https://jz.ac.ir/post/12559
#الّلهُمَّعَجِّلْلِوَلِیِّکَالْفَرَج🌹
┄┅═══••✾••═══┅┄
@jz_news | کانال رسمی جامعه الزهرا
┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅
🌐کانال_پژوهشگاه_مطالعات اسلامی
🆔@motaleat_eslami
📣📣📣 نشست علمی؛ به مناسبت شهادت امیرالمومنین و شب های قدر
☑️ امام علی (ع)؛ تجلی عبودیت
🎙 با ارائه حجتالاسلام والمسلمین سید محمد کاظم طباطبایی(هیأت علمی دانشگاه قرآن و حدیث)
🔸 زمان: سه شنبه، ۲۲/ ۱/ ۱۴۰۲، ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲.
🔹مکان؛ قم، دانشگاه قرآن و حدیث، طبقه دوم، سالن جلسات.
📎 حضور مجازی در نشست:
https://vc1.qhu.ac.ir/neshasteelmee
┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅
🌐کانال_پژوهشگاه_مطالعات اسلامی
🆔@motaleat_eslami
نسیم های رمضانیه 1402ش (4)
«افولی طالع» (قسمت چهارم»
(تبیین مصادیق «مفید» بودن «شیخ مفید») (2)
بنام پروردگار بصیر و دوستدار اهل بصیرت. سلام علیکم. در آغاز نوشته پیشین؛ پس از طرح این پرسش که : در چه عرصه هائی شیخ مفید، مفید برای اسلام و مسلمین بوده است؟؛ و پس از بیان این نکته که در پاسخ از این پرسش و ارائه تبیین و ترسیمی گویا در این راستا، نیازمند به تورّق در زندگی این عالم ستُرگ شیعی، و واکاوی در کارکردهای اوست؛ به ذکر و بررسی اولین مصداق از «مفید» بودنش تحت عنوان : «مفید بودن در حوزه «پرسش و پاسخ»، پرداختیم؛ اکنون در پرتو این نوشته، و در قالب نکات پیش روی، به شرح دومین بُعد از «مفید» بودن این دانشمند بی بدیل شیعه می پردازیم:
ب) مفید بودن در حوزه «مناظره» (= گفتمان های علمی) (قسمت اول)
در جهت تبیین این بُعد از «مفید» بودن شیخ مفید، نکات فراوانی شایسته ذکر است؛ که در این نوشته، تنها به بیان چهار نکته بسنده می شود:
1) خاستگاه فن «مناظره»
در منطق، پنج روش برای مبارزه فکری با طرف مقابل معرفی شده که این روشها به «صناعات خمس» شناخته شده و آنها عباترتند از: برهان، خطابه، جدل، مغالطه و شعر؛ که فنّ «مناظره»، عبارت دیگری از «جدل» محسوب می شود؛
2) دو سویه بودن «جدل»
استفاده از صنعت «جدل»، در دو قالب صورت می پذیرد:
الف) در قالب «جدال» و تنازع مذموم؛ یعنی گفتمانی خارج از قوانین عقلائی و شرعی؛ هدف ازانجام آن، فقط برتری جوئی بر طرف مقابل و پوشاندن و ردّ حق با باطل و جاه طلبى است، و نه روشن شدن حق و حقیقت؛ در آیات فراوانی از قرآن كريم، شدیدا و صریحا از این نوع از «جدل»، مذمت شده است (غافر : آيات 5، ۵۶، ۶۹؛ كهف : آيه ۵۶ – ۵۷؛ حج : آيات: ۳، و 8-9؛ شورا : آيه ۱۶؛ حج : آيه ۸ – ۹؛ و...)؛ در متون روائی نیز شاهد نقل روایاتی متنوع در مذمتاز این نوع از «جدل» هستیم (از جمله: ضدوق، كمال الدين : ص ۲۵۶ ح ۱؛ مجلسی، بحار الأنوار : ج ۲ ص ۱۳۸ ح ۴۹؛ ج ۳۶ ص ۲۲۷ ح ۳؛ ج ۷۰ ص ۴۰۴؛ ج ۷۵ ص ۸۱ ح ۷۱ و ص ۲۸۸ ح ۲؛ و...)؛
ب) در قالب «جدال أحسن»؛ یعنی گفتمانی با استناد و اعتماد به براهین منطقی و شرعی؛ و به نیت روشن شدن «حقّ» و «حقیقت» و نه برتری جوئی کاذب؛ این نوع از «جدل»، مورد امضای شرایع آسمانی و ادیان ابراهیمی بویژه دین اسلام است؛ خدای متعال، به نبی رحمت فرمان میدهد که با بهره گیری از این نوع از «جدل»، با مخالفان گفتگو کند و به تبلیغ از آئین توحیدی به پردازد : «ٱدۡعُ إِلَىٰ سَبِيلِ رَبِّكَ بِٱلۡحِكۡمَةِ وَٱلۡمَوۡعِظَةِ ٱلۡحَسَنَةِۖ وَجَٰدِلۡهُم بِٱلَّتِي هِيَ أَحۡسَنُۚ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعۡلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِيلِهِۦ وَهُوَ أَعۡلَمُ بِٱلۡمُهۡتَدِينَ 125 «با حکمت و اندرز نیکو، به راه پروردگارت دعوت نما! و با آنها به روشی که نیکوتر است، استدلال و مناظره کن! پروردگارت، از هر کسی بهتر میداند چه کسی از راه او گمراه شده است و او به هدایت یافتگان داناتر است.» [نحل/ آیه 125]؛
3) همگانی نبودن حضور در عرصه «مجادله»
از بررسی آیات و روایات چنین برمیآید که شرکت کنندگان در عرصه «جدال أحسن»، باید از توانمدیهای مناسب برای عرصه مجادله برخوردار باشند؛ یعنی حضور در این عرصه (به عنوان یکی از دو طرف مجادله و نه مستمع)، امری همگانی نیست؛ از میان ده ها روایت مربوطه، به ذکر یک روایت بسنده می شود؛ امام صادق عليه السلام ـ در پاسخ به طيّار (= «حمزه بن محمد طیار») كه پرسيد آيا مناظره كردن با مردم ناخوشايند است؟ ـ فرمود : «أمّا كَلامُ مِثلِكَ فلا يُكرَهُ ، مَن إذا طارَ يُحسِنُ أن يَقَعَ ، و إن وَقَعَ يُحسِنُ أن يَطيرَ، فمَن كانَ هكذا لا نَكرَهُهُ؛ صحبت هاى امثال تو ناخوشايند نيست. كسى كه هرگاه به پرواز درآيد به خوبى فرود آيد و هرگاه بنشيند به خوبى به پرواز درآيد. كسى كه چنين قدرتى داشته باشد ما مناظره كردن هاى او را ناخوش نداريم» (مجلسی، بحأر الأنوار، ج۲ / ص۱۳۶ / ح۳۹)؛
4) توانمدی چشمگیر شیخ مفید در عرصه «جدال أحسن» (مناظره)
برخورداری شیخ مفید از توانمندی مناسب و لازم برای عرصه «جدال أحسن»، از جمله ویژگیهائی است که شخصیت علمی اورا از بسیاری از عالمان فرهیخته شیعی، جدا می کند؛ وجود این ویژگی نه تنها مورد اعتراف علمای شیعه بوده و می باشد؛ بلکه حتی تعدادی از عالمان اهل سنت هم به وجود این ویژگی کم نظیر در این عالم بزرگ شیعی اعتراف نموده اند؛ از باب نمونه: از خطیب بغدادی ( ۱۰۰۲- ۱۰۷۱م) محدث، فقیه و مورخ مسلمان در سدهٔ پنجم هجری و از اعضای دارالحکمه؛ که همعصر شیخ مفید بوده است نقل شده که در حق وی گفته است: «او اگر میخواست میتوانست ثابت کند که ستون چوبی از طلاست»! (نک : دوانی، علی، مناظرات شیخ مفید با علمای بزرگ عامه؛ مقاله ارائهشده به کنگره جهانی هزاره شیخ مفید، شماره 29، ص13)؛
┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅
🌐کانال_پژوهشگاه_مطالعات اسلامی
🆔@motaleat_eslami
🔰 اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم به مناسبت روز جهانی قدس و اعلام مسیر راهپیمایی
🔹 شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن گرامیداشت یوم الله قدس از آحاد مردم شریف، متدیّن و انقلابی قم دعوت میکند تا همگام با جهان اسلام در راهپیمایی روز قدس که با شعار «فلسطین محور وحدت جهان اسلام، قدس در آستانه آزادی» برگزار میشود، حضوری پرشور داشته و این ایّام حساس را که لیلهالقدر تاریخ اسلام است، با بصیرت و هوشیاری گرامی دارند و تا مطلعالفجر نجات ملّتهای مسلمان، خاصه ملّت شریف و مظلوم فلسطین، پرچم مقدس مقاومت و ایستادگی را تحت زعامت امام خامنهای عزیز مدظله العالی برافراشته نگاه دارند.
🗓 زمان و مسیر راهپیمایی: جمعه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۲؛ ساعت ۱۰ صبح
☑️ از صحن پیامبر اعظم (ص)، حرم حضرت معصومه سلاماللهعلیها (مقابل درب شماره 7) به سمت مصلای قدس
#الّلهُمَّعَجِّلْلِوَلِیِّکَالْفَرَج 🌹
┄┅═══••✾••═══┅┄
@jz_news | کانال رسمی جامعه الزهرا ┅═══••✾••═══┅┄
🌐کانال_پژوهشگاه_مطالعات اسلامی
🆔@motaleat_eslami
🇹🇯 حضور سفیر جدید واتیکان در جامعه الزهراء سلام الله علیها
✅ ظهر امروز پنجشنبه ۲۴ فروردین کشیش و اسقف اعظم آنژه یوزوویچ سفیر جدید واتیکان در ایران به اتفاق دبیر سفارت بعد از حضور در حرم شریف حضرت معصومه سلام الله علیها به جامعه الزهراء آمد و ضمن بازدید از این مرکز علمی که عنوان بزرگترین حوزه علمیه بانوان جهان تشیع را دارد با مدیر، معاونین و مدیران جامعه الزهراء به بحث و گفتگو پرداخت.
❇️ آقای آنژه یوزوویچ پیش از این سفیر واتیکان در کشور رواندا بود.
✳️ ایشان متولد لهستان است و در رشته فلسفه و الهیات در دانشگاه ورشو تحصیل کرده و دارای مدرک دکتری در رشتهی حقوق از دانشگاه لاتران رم است.
#الّلهُمَّعَجِّلْلِوَلِیِّکَالْفَرَج
┄┅═══••✾••═══┅┄
@jz_news |کانال رسمی جامعه الزهرا
┅═══••✾••═══┅┄
🌐کانال_پژوهشگاه_مطالعات اسلامی
🆔@motaleat_eslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #روز_قدس
📌 مقام معظم رهبری مدظلهالعالی: قضیهی #فلسطین کلید رمزآلودی است که درهای فرج را به روی امت اسلامی میگشاید.
🌀 روز جهانی #قدس گرامی باد.
┅═══••✾••═══┅┄
🌐کانال_پژوهشگاه_مطالعات اسلامی
🆔@motaleat_eslami
🔰انجمن علمی دانشگاه کاشان با همکاری انجمن علمی مجتمع آموزش عالی بنت الهدی و انجمن علمی سایر دانشگاه ها برگزار می کند:
اولین همایش سراسری نظریه های نوین
پیرامون علوم قرآن و حدیث
✨همزمان با ماه مبارک رمضان
✅ با موضوع:
جایگاه سیاق در تفسیر آیه تطهیر با تاکید بر دیدگاه مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی.
🎙با حضور:
سرکار خانم دکتر طاهره ماهروزاده
(عضو هیئت علمی مجتمع آموزش عالی بنت الهدی و مدیر گروه پژوهشی تفسیر پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا س)
یکشنبه۲۷ فروردین ماه
🕰ساعت ۲۱:۳۰ الی ۲۲:۳۰ شب
🔗آدرس جلسه: https://adobe.kashanu.ac.ir:443/hadis-1401
💠 انجمن علمی پژوهشی علوم قرآن و حدیث مجتمع عالی بنت الهدی.
https://eitaa.com/quranhadith_bentalhuda06
─━━━⊱▪️◾️▪️⊰━━━─
🌐کانال_پژوهشگاه_مطالعات اسلامی
🆔@motaleat_eslami
💠پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلام الله علیها
📣📣 فراخوان پذیرش مقاله برای چاپ در نشریه انگلیسی «معارف اسلامی زن و خانواده»
Islamic Studies of Women and Family
🔅 به اطلاع اساتید، طلاب، پژوهشگران و اندیشمندان گرامی می رساند؛ پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلام الله علیها با تأسیس نشریه انگلیسی «معارف اسلامی زن و خانواده» از علاقمندان دعوت می نماید تا مقالات خود را در محورهای ذیل به آدرس الکترونیکی: feqh.iswf@jz.ac.ir ارسال نمایند.
🔷 بعد از چاپ دو شماره از این نشریه، جهت اخذ رتبه پژوهشی اقدام خواهد شد.
🔷 به نویسندگان مقالات پذیرش شده، افزون بر چاپ مقاله، حق التألیف پرداخت می گردد.
🔰محورهای نشریه:
🔹زن و خانواده در قرآن و تفاسیر
🔹 زن و خانواده در احادیث اهل بیت (ع)
🔹 زن و خانواده در سیره اهل بیت(ع)
🔹 فقه زن و خانواده
🔹 عفاف و حجاب
🔹 اخلاق جنسی در اسلام
🔹 فلسفه اسلامی جنسیت و خانواده
🔹 جامعه شناسی اسلامی جنسیت و خانواده
🔹 روانشناسی اسلامی جنسیت و خانواده
🔹 اقتصاد خانواده با رویکرد اسلامی
─━━━⊱▪️◾️▪️⊰━━━─
☎️ تلفن تماس: 32112224-025
─━━━⊱▪️◾️▪️⊰━━━─
🌐کانال_پژوهشگاه_مطالعات اسلامی
🆔@motaleat_eslami
#ابزار_پژوهش
📲اپلیکیشن فرهنگنامه و دانشنامه قرآنی مدیریت
▪️بر گرفته از کلان پروژههای فرهنگ قرآن و دائره المعارف قرآن کریم
▫️در بردارنده صدها مدخل اصلی و هزاران عنوان فرعی
▪️استواری بر پایه نظام الفبایی در چینش موضوعات
▫️امکان دسترسی سریع و آسان به اطلاعات قرآنی مورد نیاز متخصصان
▪️نمایش درختی موضوعات
▫️امکان اشتراک گذاری متن
▪️و ...
🔸تولید شده در اداره فناوری و فراوری اطلاعات پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن
📥لینک دانلود 🔰
🆔https://eitaa.com/joinchat/1640431707C83fef8f05c
─━━━⊱▪️◾️▪️⊰━━━─
🌐کانال_پژوهشگاه_مطالعات اسلامی
🆔@motaleat_eslami
🌱اللّهُمَّ اَهْلَ الْکِبْرِیاَّءِ وَالْعَظَمَةِ وَاَهْلَ الْجُودِ وَالْجَبَرُوتِ وَاَهْلَ الْعَفْوِ وَالرَّحْمَةِ🌱
🔰پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلام الله علیها
📣📣📣به همت پژوهشگاه مطالعات اسلامی، دوفصلنامه علمی پژوهشی «مطالعات اسلامی زنان و خانواده» به عنوان اولین نشریه از حوزه علمیه خواهران جامعه الزهرا سلام الله علیها، در پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) نمایه شد.
🌐آدرس نمایه نشریه «مطالعات اسلامی زنان و خانواده» در پایگاه SID
https://old.sid.ir/fa/journal/JournalList.aspx?ID=48915
─━━━⊱▪️◾️▪️⊰━━━─
☎️ تلفن تماس: 32112224-025
🌐آدرس سامانه: pubs.jz.ac.ir
✉️پست الکترونیکی: fmz@jz.ac.ir
─━━━⊱▪️◾️▪️⊰━━━─
🌐کانال_پژوهشگاه_مطالعات اسلامی
🆔@motaleat_eslami
💢💢 منتشر شد: اثری جدید در موضوعی نوپدید
✅ کتاب «تزاحم اخلاقی در شبکه های اجتماعی؛ از چالش تا تصمیم»
نویسنده: حسینعلی رحمتی، انتشارات پژوهشگاه قرآن و حدیث، چاپ اول، 1401، 263 صفحه.
🔻اثری درباره عصر شبکه ها، مجال نُوینِ کنشگری اخلاقی؛ شبکه ها و دشواری تصمیم گیری اخلاقی؛ تبیین تزاحم های مربوط به استفاده، دسترسی، اعتماد، و انتشار محتوا در فضای مجازی؛ فرایند ده مرحله ای شکل گیری دوراهه های اخلاقی در شبکه ها؛ معیارها و سنجه های ده گانه ترجیح و تصمیم گیری در مواجهه با این تزاحم ها.
🔻مخاطبان:
همه کسانی که به نوعی با فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در ارتباط اند: از کاربران عادی گرفته تا نهادهای حاکمیتی و غیرحاکمیتی، اساتید، طلاب و دانشجویان رشته های کامپیوتر، فناوری اطلاعات، اخلاق، و دیگر علاقه مندان به تحقیق وتدریس در زمینه اخلاق کاربردی و اخلاق فناوری اطلاعات.
🌀راهنمای خرید:
مبلغ «یکصد و چهل هزار تومان» (کتاب+هزینه پست) را به شماره کارت
5041-7210-7803-4692
(بانک رسالت، به نام عزت ملَمّعی خوزانی) واریز کرده و فیش پرداختی را همراه با آدرس دقیق پستی به آدرس:
@rahmati_admin
در یکی از پیام رسان های ایتا تلگرام ارسال فرمایید.
🔻 کد پستی را حتما درج کنید.
🔻 در صورت تمایل به دریافت کتاب با امضای نویسنده، لطفا یادآوری فرمایید.
تشکر
─━━━⊱▪️◾️▪️⊰━━━─
🌐کانال_پژوهشگاه_مطالعات اسلامی
🆔@motaleat_eslami
🔆معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلام الله علیها با همکاری مرکز غیر حضوری و مجازی برگزار می کند
🌐فراخوان ثبت نام اولین دوره مجازی تربیت مترجم انگلیسی (ویژه خواهران)
🔹این دوره شامل ۳۶ واحد پژوهش محور است که شامل واحدهای نظری و عملی است و طی سه ترم تحصیلی به صورت مجازی اجرا خواهد شد.
🔹 ۴ واحد بصورت پروژه پایانی در طول دوره ارائه خواهد شد.
🔹 هزینه هر ترم تحصیلی ۲۵۰ هزار تومان است که بصورت ودیعه دریافت شده و پس از اتمام موفقیت آمیز دوره مسترد خواهد شد.
💠شرایط پذيرش:
1. دانش آموختگان تمامی سطوح تحصیلی حوزوی یا طلاب شاغل به تحصيل سطح 3 و 4 غیرساکن درقم؛
2. تسلط به زبان فارسی و انگليسی
3. داشتن مدرک زبان انگلیسی برای طلاب ایرانی (مدرک دانشگاهی یا مدرک سطح پیشرفته زبان از آموزشگاههای معتبر)
💠مدارک مورد نیاز:
1. تکمیل فرم ثبت نام 👇
http://builder.jz.ac.ir/home/interpretertraining
2. اسکن شناسنامه و کارت ملی یا گذرنامه (برای طلاب بین الملل)
3. اسکن مدارک تحصیلی و زبان انگلیسی
📆 مهلت ثبت نام:1402/02/25
📋زمان آزمون کتبی: 1402/03/05
⏳زمان مصاحبه علمی:1402/04/24
📚زمان برگزاری دوره:1402/06/15
♨️آزمون کتبی به صورت آنلاین و مصاحبه علمی فقط به صورت حضوری برگزار می شود.
💢راه ارتباطی ثبت نام:
📞شماره تماس ⬅️ ۳۲۱۱۲۱۱۹-۰۲۵
🌐کانال معاونت پژوهش
🆔https://eitaa.com/jz2602
اللهم عجل لولیک الفرج 🌹
┄┅═══••✾••═══┅┄
🌐 کانال پژوهشیار طلاب مجازی و غیر حضوری
🆔https://eitaa.com/pzh_mgh
─━━━⊱▪️◾️▪️⊰━━━─
🌐کانال_پژوهشگاه_مطالعات اسلامی
🆔@motaleat_eslami