سبک زندگی #حضرت_زهرا(سلام الله علیها ) از زبان رهبرانقلاب
مهریه و جهیزیه ساده
🔸در دوران پس از هجرت، در آغاز سنین تکلیف، وقتی فاطمه زهرا سلام الله علیها، با علیبن ابیطالب علیهالصّلاةوالسّلام، ازدواج میکند، آن مهریه و آن جهیزیه اوست؛ که همه شاید میدانید که با چه سادگی و وضع فقیرانهای، دختر اوّل شخص دنیای اسلام، ازدواج خود را برگزار میکند. ۱۳۷۱/۰۹/۲۵
#مرد_ميدان
@moteeh 🌿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انقدر به حواشی مساله ازدواج مشغول باشید،
انقدر خرج کنید و خرج بتراشید
و به رفتارهای جاهلانه و تفاخر ابلهانه تون ادامه بدید،
تا کلا ازدواج تو جامعه منتفی بشه ...
تک تکتون در گناه رنجی ک دختران و پسران مجرد ،بدلیل بدعتها و سنن جاهلی شما متحمل میشن شریکید.
+فضا جوریه انگار رفتی میدون تره بار مرکزی واسه خرید گوشت و مرغ و میوه:))))
@moteeh 🌿
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 🌿
با سلام و احترام
🔹 دوستانی که در موضوع ازدواج دائم و موقت درخواست مشاوره یا معرفی دارند لطفا فقط به آیدی @Sigehe
مراجعه نمایند.
سپاس از شما 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
13 جمادیالثانی سالروز #وفات_حضرت_ام_البنين (سلام الله علیها ) همسر بزرگوار امیرالمومنین (صلواةالله علیه) و مادر چهار شهید از شهدای کربلا به ویژه حضرت ابوالفضل (علیه السلام )، به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نام گرفت.
#مادر_ادب
@moteeh 🌿
9.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 بالاخره #کرونا کار خودش رو کرد!
تابستان ۱۳۹۹، تعداد ازدواجهای ایران عدد بیسابقه ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ مورد رو هم رد کرده.
تعداد ازدواج در تابستان به نسبت بهار سال جاری حدود ۳۰% افزایش داشته!
امیدوارم رسوم غلط و سختگیرانه به همراه ویروس بره و جوونا همینطور ازدواج کنن.
#ازدواج_آسان #روز_مادر
@moteeh 🌿
✅ عادی بودن #تعدد_زوجات و ازدواج موقت در ایران باستان به گزارش دکتر رجبی (باستان شناس مشهور)
@moteeh 🌿
#باید_بدانیم
🔹 یکی از مواردی که به کرات مشاهده شده است باستان ستایان و باستان گرایانِ افراطی در مورد آن بر اسلام خرده میگیرند و اشکال می کنند، وجود برخی قوانین شرعی در مورد زن در اسلام میباشد.
در بین این موارد وجود داشتن حق «تعدد زوجات» و «ازدواج موقت» برای مردان از جمله مواردی است که مورد هجوم این افراد افراطی و البته جاهل به تاریخ قرار می گیرد.
ما در این مطلب اصلا در مقام ارائه ی پاسخ های حلی به این مساله نبوده و نیستیم و صرفا قصد داریم نشان دهیم که این دو مورد یعنی «تعدد زوجات» و «ازدواج موقت» در ایران باستان نیز وجود داشته اند و از مسائل کاملا عادی و حل شده به حساب می آمده اند و در نتیجه جایی برای اشکال از سوی باستان ستایان و باستان گرایان باقی نمی ماند.
👤دکتر پرویز رجبی از مشهور ترین و بزرگ ترین باستان شناسان و مورخان معاصر به حساب می آیند که حتی مورد قبول زرتشتیان و زرتشتی گرایان و باستان گرایان نیز بوده و هستند.
ایشان در کتاب مشهور «هزاره های گمشده» می نویسند :
✖️تردیدی نیست که در ایران باستان داشتن بیش از یک زن ، دست کم در مورد توانمندان امری معمول بوده است.هرودت می نویسد همه ی مرد ها زنان قانونی زیادی دارند و علاوه بر این از زنان فرعی (مانند زنان صیغه) نیز بی بهره نیستند ؛ اما چون داشتن بیش از یک زن با میزان دارایی در ارتباط مستقیم بود ، قاعدتا مردان عادی نمیتوانسته اند بیش از یک همسر داشته بوده باشند.
📙رجبی،پرویز، هزاره های گمشده (اهورامزدا،زرتشت و اوستا) ،ج1،ص 452، ناشر : انتشارات توس، چاپ اول : پاییز 1380 ش.
---------------------
بر اساس سخن دکتر رجبی :
1⃣ اولا : داشتن همسران متعدد در ایران باستان امری عادی بوده است و طبیعتا افرادی که توانایی مالی بالایی داشته اند بیشتر به این مساله اهتمام و توجه داشته اند. (بد نیست این را در کنار قانون اسلام قرار دهید که در تعدد زوجات محدودیت ایجاد کرده و شروط خاصی را وضع کرده است.)
2⃣ ثانیا : بر اساس گزارش هرودت که دکتر رجبی بدان استناد کرده اند ، مردان در ایران باستان علاوه بر زنان دائمی متعدد ، ازدواج موقت نیز داشته اند.
⁉️به راستی باستان گرایان و باستان ستایانِ افراطی بهتر نیست قبل از اشکال گرفتن بر دین مبین اسلام ، تعصبات واهی و مبتنی بر نژاد پرستی خویش را کنار گذاشته و کمی مطالعات خویش را افزایش دهند؟!!
#متعه
#نقد_زرتشتی_گری
@moteeh 🌿
ساعت ازدواج
روزنامه صدای اصلاحات در گزارشی از افزایش شوگر ددی و شوگر مامی خبر داده است. Moteeh شوگر ددی (Sugar
عجب زمونهای شده
سن شوگرمامیها به 37 سال رسیده 😐
#واكسن_خارجي_الوده
@moteeh 🌿
ساعت ازدواج
✅ عادی بودن #تعدد_زوجات و ازدواج موقت در ایران باستان به گزارش دکتر رجبی (باستان شناس مشهور) @mote
در رابطه با همین بحث فوق (تعدد زوجات) در یکی از گروهها صحبتی مطرح شد. یکی از اعضای گروه که استادیار دانشگاه ادیان هستند و مدرک دکترای فلسفه از دانشگاه تهران دارند، نکات خوبی نوشت که با کمی ویرایش نقل میکنم:
نظر من مهم نیست. اما حالا که دوسه بار پرسیدید سه نکته را عرض میکنم:
1️⃣ هیچ تحقیق یا نظرخواهی جامعی درباره نظر مجموع زنان جامعه اسلامی درباره تعدد زوجات صورت نگرفته است. مثلا در فرض انحصار گزینههایشان به دو گزینه «چندهمسری» یا «تجرد» کدام را انتخاب میکنند؟
و نیز بین دو گزینه «وجود میلیونها زن بیوه که بههرحال؛ در طول زمان با مردان متاهل متعدد ارتباط پیدا میکنند» یا «ازدواج رسمی ایشان با مردان متاهل».
خلاصه آنکه اگر بخواهیم سرجمع نظر زنان جامعه را هم ملاک جواز شرعی قرار دهیم -که البته چنین ملاکی وجود ندارد- هیچ تحقیق همهجانبهای در این باره صورت نگرفته است؛ اما هیاهویی که مخالفان تعدد زوجات به راه انداختهاند و فضای رعب و وحشتی که ایجاد کردهاند، پیشاپیش چنین القا میکند که اکثر قریب به اتفاق زنان جامعه با تعدد زوجات مخالفاند.
2️⃣ باید مداخلات بیرونی و به ویژه حقوقی را به حداقل رسانید و اجازه داد جامعه راه خودش را پیدا کند. آنچه در حال حاضر رخ داده وضع قوانین محدودکننده و سختگیرانه برای ازدواج مجدد است. البته همین را درباره قوانین عینا منطبق با احکام اسلام نیز باور دارم:
الزامات قانونی را باید به حداقل رسانید چه در جهت تحکیم شریعت و چه در جهت تضعیف آن.
3️⃣ ممکن است افرادی در جامعه به هر دلیل احکام اسلام را فسیلشده و متعلق به عهد قدیم بدانند و لذا در عمل بدان ملتزم نشوند. این موضع به نظرم اخلاقیتر از بازیهای فکری و لفاظیهای روشنفکرانهای است که میخواهد اندیشه و عمل غربی را به اسم اسلام به جامعه غالب کند.
همانطور که نویسندهی المیزان اشاره کرده؛ احساسات مبنای قوانین نیستند. تصور کنید که مشمولان سربازی را مخیر کنند بین رفتن به سربازی یا معافیت که قطعا اکثر ایشان گزینه دوم را انتخاب خواهند کرد. (گرچه در این مورد، سربازی استخدامی در مقایسه با سربازی اجباری عادلانهتر به نظر میرسد).
اما فرض کنیم معیار وضع قانون درباره تعدد زوجات رضایت زنان باشد، متاسفانه مخالفان تعدد زوجات به گونهای دگماتیک و متعصبانه، خود را نماینده همه زنان معرفی میکنند و با ایجاد فضای رعب و وحشت اجازه نمیدهند که زنان و مردان راضی به تعدد زوجات هم عملا جرات اقدام داشته باشند.
تشخیص رضایت و عدمرضایت زنان راه آسانی دارد: یک نظر سنجی ملی از زنان متاهل که آیا رضایت میدهند همسرشان مجددا ازدواج کند و یک نظرسنجی ملی از دختران مجرد که آیا مایلند به همسری مردی درآیند که همزمان با دختر دیگری ازدواج کند؛ نشان خواهد داد که دهها تا صدها هزار زنِ راضی به تعدد زوجات وجود دارند: ادعایی کاملا اثباتپذیر و ابطالپذیر.
آنچه در باره تعدد زوجات عرض کردم به معنای تشویق عموم مردان متاهل به تعدد زوجات نیست بلکه معنای پرهیز از مخالفتِ فرهنگی و قانونی با تشریع تعدد زوجات در اسلام است تا آنکه بخش قابل توجهی از زنان جامعه که از الگوی تکهمسری بیرون میمانند، بتوانند از آن برای پوشش نیازهای عاطفی، مالی و جنسی خود بهره بگیرند. اینجاست که عرض میکنم مخالفان تعدد زوجات که خود را نماینده علیالاطلاق جامعه زنان و سخنگوی ایشان قلمداد میکنند رفتار و گفتاری کاملا غیراخلاقی دارند و دستشان به خونِ دل و غصههای دهها و بلکه صدها هزار زنِ تنها، آلوده است.
#واكسن #من_ومتعه_ام
@moteeh 🌿