eitaa logo
شیدایی
981 دنبال‌کننده
218 عکس
90 ویدیو
11 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
شیدایی
‍ 🔘سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی با موضوع ازدواج موقت: #جدید ▫️محور های سخنرانی: 1-تشکیل خانواده ی مو
👌دلالت ڪننده به ڪارهای خیر باشید. ❤️ رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم میفرمایند: 🔻إن َّالدَّالَّ عَلَى الْخَيْرِ كَفَاعِلِهِ. 🔸يقينا راهنمای به خير، همانند انجام دهنده ى آن است. وهمچنین رسول الله صلی الله علیه و آله سلم فرموده اند : 🔻فوَاللَّهِ لَأَنْ يُهْدَى بِكَ رَجُلٌ وَاحِدٌ خَيْرٌ لَكَ مِنْ حُمْرِ النَّعَمِ ". به الله سوگند! اگر یڪ نفر به سبب تو هدایت شود، از شتران سرخ مو برای تو بهتر (سودمندتر) است. پس را کنید @moteha 🌹
4_6007867822070301947.pdf
427.4K
بحثی علمی از علامه طباطبایی: بخشی از کتاب ازدواج موقت از نظر اسلام گرد آورنده حسن موجودی @moteha 🌹
✨نقش مهمّ شیخ جعفر نجفی (کاشف الغِطاء) و در ترویج فرهنگ ازدواج موقت فامیلی در ایران عهد قاجار: •[مرحوم شیخ جعفر نجفی – کاشِفُ الغِطاء – فقیه عهد فتحعلیشاه قاجار، از مُرَوِّجین سنت ازدواج موقّت (مُتعه / صیغه) و از مُشَوِّقین مردم وجوانان به آن– برای حفظ عفت وامنیّت عمومی جامعه – بود؛ بحدّی که صاحِب قِصَصُ العُلماء – مرحوم میرزا محمّد تُنـُکابُنی– در شرح احوالات وی (ش31- ص236و237از چاپ جدید قصص العلماء) مینویسد: «... در سالی که شیخ به قزوین آمد، بمسجد رفت؛ مردم خواهش مَوعِظَه نمودند. شیخ در مسجد، بالای منبر رفت و فرمود: ایّها النـّاس! مگر شما شیعه نیستید؟! چرا عقد انقطاع (ازدواج موقت) در میان شما متداول نیست؟! پس فرمود که: تقصیر با علماءِ بَلـَد (شهر) است. و چون حاجّ ملاّ عبدالوهّاب، رَئیس علماء قزوین درآن عهد بود؛ شیخ به او خِطاب فرمود که: چرا دختر خود را به عقد انقطاع (ازدواج موقت) نمی دهی تا مردم رَغبَت در عقد انقطاع کنند و به تو مُتابَعَت (= پیروی و تبعیّت) کنند؟...». در "نـُزهَة الأبرار" (در وقایع عهد قاجار) ادامۀ ماجرا چنین آمده است: «... پس چون دخترِ آن مجتهد معروف شهر، بعقد موقت پسری فقیر و بی بضاعت در آمد و جارچیان به امر نمایندگان مرحوم فتحعلی شاه قاجار، در قزوین و برخی شهرهای اطراف جار زدند و این واقعه را اِعلام عمومی نمودند، زشتی و قـُبح غیر منطقی ازدواج موقت – که سنتی اسلامی وضروری برای جامعه است – شکسته شد و مردم قزوین ونواحی اطراف، براحتی، دختران و پسران نوجوان و تازه بالغ را به هم رسانده و ایشان را با یکدیگر مَحرَم ساخته و به کام می رساندند؛ و لفظ صیغه را به کار نمی بردند، بلکه می گفتند: «می خواهیم فلان پسر را با فلان دختر مَحرَم سازیم، تا به گناه نیفتند». امّا جهت جلوگیری از طغیان حسّ شهوت درپسران ودختران تازه بالغ، والدین هریک از آن دو پسر و دختر، در خانه ای که بصورت هفتگی و بیشتر در شب های جمعه جمع می شدند، بطور خصوصی و دور از سمع و بَصَر دیگران، عهدنامه یا قولنامه ای می نوشتند و در آن تأکید می کردند که اگر دخول صورت گیرد و دختر پردۀ بکارت خود را از دست بدهد، پسر باید تعهّد کند که در این فرض، بلافاصله با آن دختر ازدواج دائم نماید و ایشان که تا آن زمان «محرم هم بوده اند»، از این پس «زن و شوهر(دائمی) شوند»، و این عهدنامه یا قولنامه را همگی امضاء یا مُهر میکردند و دختر و پسر را همان شب، تنها در اطاق خلوتی در آن خانه رها می کردند و خود چند ساعت به گفت و شنود و ضیافت پرداخته و چون آن دو از هم کام می گرفتند، همگی رهسپار خانۀ خود می شدند و کسی نیز از این جریان خبردار نمی شد؛ زیرا اهل محلّ، ایشان را از بستگان و آشنایان یکدیگر میدانستند و برای کسی از همسایگان نیز هیچ سؤالی پیش نمی آمد که این رفت و آمدهای هفتگی برای چیست! این سنت ازدواج موقت خانوادگی و فامیلی، بهمان صورت محرمانه، بین خانواده ها و آشنایان، همچنان تا اواخر عهد قاجار و اوایل عهد مشروطیّت پابرجا بود؛ امّا همزمان با صدای گامهای ننگین استعمار روس و انگلیس، این رسم خانوادگی و فامیلی زیبا و آرامبخش نیز – توأم با پخش اشعار شاعران خود فروخته و جیره خوار عصر مشروطه، مثل عارف قزوینی و ایرج میرزا - برچیده شد، تا زنا و فحشاء جای آن را پر کند!! @moteha 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شبکه ی سه سیما؛ چرا شما آقایون علما حلال خدا که ازدواج موقت هست رو تو جامعه نباید ترویج بدین؟ @moteha 🌹
🔹دکتر مجید ابهری جامعه شناس و مردم شناس یک جوان دانشجو یا بی کار یا کارمند، غریزه جنسی‌اش دروغ نیست. اما پول ندارد، خانه ندارد، پس به کجا باید مراجعه کند؟گاهی مجبور می شود به دنبال زنان متاهل برود و خود این موضوع، معضلی برای جامعه می شود.  اگر جوان ها به سمت ازدواج موقت سوق داده شوند، دیگر به دنبال زنان متاهل و انحرافات جنسی نخواهند رفت. انحرافات جنسی  الان متاسفانه زمینه ی گسترده‌ای دارند، مثل هم جنس گرایی و هم جنس بازی در جامعه که خود مبحث جداگانه ای دارد. همه این ها به این دلیل است که ازدواج موقت در جامعه وجود ندارد و ازدواج دائم بسیار مشکل و دشوار است. اگر ازدواج موقت به عنوان اهرم کنترل و مدیریت روابط جنسی در جامعه مطرح شده، باید ساماندهی نیز بشود. ترویج ازدواج موقت باعث می شود مسایل روانی و عصبی افراد ترمیم و جبران شود. یک عده از ترس فمینیست‌ها و افرادی که به ظاهر مدافع حقوق زنان هستند، با ازدواج موقت به عنوان یک راهکار اصلی اجتماعی مخالفند اما با فحشا موافقند. اگر ازدواج موقت تصویب و از طرف نهادهای متولی  ساماندهی شود، برای افراد مجرد یا مردان متاهلی که مشکلات جنسی در زندگی زناشویی دارند، خیلی از مشکلات حل می شود. @moteha 🌹
یک یاحسین گفتم و دیدم غمی نماند تسکین دردهای دل مضطرم حسین... ‌ @moteha 🌹
ازدواج موقت در قرآن دليل روشن مشروع بودن صیغه، آيه ی «24 سوره نساء» است: فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنّ قآتوهُنّ أجُوُرَهُنّ فَرِيْضَهً پس هرگاه، از آن زنان بهره مند شديد، مزد آنان را (كه مهر معين است) بپردازيد. الفاظ اين آيه به روشنى گواه است كه در مورد ازدواج موقت وارد شده زيرا: اولاً: واژه «استمتاع» بكار رفته، كه ظاهراً در مورد «نكاح موقت» است. اگر نكاح دائم منظور بود نياز به قرينه داشت. ثانياً: لفظ «اُجُورَهُنَّ» به معناى «مزد آنان» بكار برده شده است كه گواه روشنى برمتعه است زيرا در مورد نكاح دائم كلماتى از قبيل «مهريه» و «صداق» بكار مى رود. ثالثاً: مفسّران شيعه و سنى بر آنند كه آيه ياد شده، در مورد نكاح متعه نازل گرديده است. جلال الدين سيوطى در كتاب تفسير «در المنثور» از ابن جرير و سدى نقل مى كند كه آيه فوق در مورد متعه است. (دّرالمنثور، ج 2، ص 140، در ذيل آيه ياد شده) هم چنين، ابوجعفر محمد بن جرير طبرى در تفسير خود، از سدى و مجاهد و ابن عباس نقل مى كند كه اين آيه در مورد نكاح موقت است. (جامع البيان فى تفسير القرآن، جزء 5، ص 9) رابعاً: صاحبان صحاح و مسانيد و جوامع روايى نيز اين حقيقت را پذيرفته اند به عنوان مثال مسلم بن حجاج در صحيح خود به نقل از جابر بن عبدالله و سلمه بن اكوع، روايت مى كند كه گفته اند: «خرج علينا منادى رسول الله (عليه السلام) فقال انَّ رسول الله قد أذن لكم أن تستمتعوا يعنى متعه النِّساء منادى پيامبر به سوى ما آمد و گفت: رسول خدا به شما اجازه استمتاع (بهره مند شدن از زنها) يعنى نكاح متعه زنان را عنايت فرمود.». (صحيح مسلم، جزء 4، ص 130، ط مصر) عمران بن حصين می گوید: خداوند درباره متعه آيه ‏اى فرو فرستاد وآن را با آيه ی ديگرى نسخ نكرد، و پيامبر ما را بدان خواند و از آن باز نداشت، سپس مردى هرچه خواست، طبق نظر خودش گفت. (يعنى عمر ازآن نهى كرد) (تفسير رازى، ج 3، ص 201، 8) روايات صحاح و مسند ها در اين زمينه، بيش از آن است كه در اين نوشتار بگنجد. بنابراين، اصل تشريع متعه در صدر اسلام و در عصر پيامبر گرامى مورد پذيرش دانشمندان و مفسران اسلامى است. 📚منابع این قسمت: 1) صحيح بخارى، باب تمتّع 2) مسند احمد، ج 4، ص 436 و ج 3 ص 356، 3) الموطّأ (مالك)، ج 2، ص 30، 4) سنن بيهقى، ج 7، ص 306، 5) تفسير طبرى، ج 5، ص 9، 6) نهايه ابن اثير، ج 2، ص 249، 7) تاريخ ابن خلكان، ج 1، ص 359، 8) احكام القرآن (جصاص)، ج 2، ص 178، 9) محاضرات راغب، ج 2، ص 94، 10) الجامع الكبير (سيوطى)، ج 8، ص 293، 11) فتح البارى ابن حجر، ج 9، ص 141) @moteha 🌹
❁❁ ❣️مژده بر اهل خرد باز بہ تن جان آمد ✨ رحمٺ رحمان آمد ❣️خلف پاڪ نبے زاده‌ے زهراےبتول ✨ از گلستان نوگل خندان آمد (ع)❣️ ✨❣️ @moteha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
movaggat 1.mp3
6.96M
برنامه ی با موضوع ازدواج موقت برنامه ی پرسمان پرسش و پاسخ به مخاطبان و تبیین مبانی @moteha 🌹
💚 یا ما گدایان قم و شهر خراسان هستیم ... عاشق و دربه در و بی سر و سامان هستیم 🏴 کریمه اهل بیت سلام الله علیها بر شما تسلیت باد.
حتّی برای یک بار ... امام صادق علیه السلام فرمودند : یُسْتَحَبُّ لِلرَّجُلِ أَنْ یَتَزَوَّجَ الْمُتْعَةَ وَ مَا أُحِبُّ لِلرَّجُلِ مِنْکُمْ أَنْ یَخْرُجَ مِنَ الدُّنْیَا حَتَّى یَتَزَوَّجَ الْمُتْعَةَ وَ لَوْ مَرَّةً. برای مرد مستحب است که ازدواج موقّت کند و دوست ندارم برای مردی از شما اینکه از دنیا برود تا اینکه ازدواج موقّت کند و لو یک بار. 📚 منبع : 1. وسائل الشیعة : ج 12، ص 15 @moteha 🌹
چند نکته 🔰 ازدواج موقت از نظر شرعی در اسلام حلال قرار داده شده پس از نظر و حقوقی نیز مشکلی ندارد. انجام آن مستلزم یکسری شرایط است که در ادامه به بعض آن می پردازیم: 🔹 برای ازدواج موقت احتیاجی به و گرفتن نیست. همین که صیغه خوانده شود کافی است. 🔹صیغه ازدواج موقت میشود توسط خود زن و مرد جاری شود. 🔹در صورتی که دختر و ای که قبلا یک مرتبه ازدواج کرده و باکره نباشد، دیگر به لحاظ قانونی نیازمند کسب اجازه و یا رضایت پدر برای ازدواج نمی باشد. 🔹صیغه تنها با زنانی امکان پذیر است که آن ها با شوهر کردن از بین رفته باشد. (ازدواج با زنانی که بکارت آن ها به واسطه زنا از بین رفته است مانند ازدواج با دختران باکره با اجازه پدر صورت می پذیرد) 🔹زن نباید هنگام جاری شدن صیغه موقت در نکاح مرد دیگری (شوهردار) یا در عده باشد. 🔹در ازدواج موقت اگر قید نشده باشد، هر دو طرف می تواند از یکدیگر به اندازه رابطه جنسی در عقد دائم لذت ببرند و نزدیکی صورت بگیرد. اما اگر زن ضمن عقد ذکر کرده باشد که به دخول راضی نیست این عمل انجام نمی پذیرد. 🔹در ازدواج موقت وجود ندارد. بلکه با پایان مدت زمان تمام می شود. یا اینکه مرد می گوید بقیه زمان را به همسرم بخشیدم. 📚 تذڪر :دوستان گرامی برای اطلاع از جزئیات احڪام و تفاوت فتاوا لازم است به رساله عملیه مرجع شرعی خویش مراجعه نمایند. @moteha 🌹
به دهر، هر خبری هست زیر بیرق توست اگر کسی در دیگری زند ز بی خبری است... ❤️السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین @moteha 🌹
🔴فلسفه ازدواج موقت 🔹همگى معتقديم كه آيين اسلام، شريعت جاودانى و خاتم است كه پاسخگوى تمام نيازها مى باشد. اينك مى گوييم جوانى كه به منظور ادامه تحصيلات خود بايد سالهاى متمادى در يك كشور و يا شهر غريب به سر ببرد و به علت امكانات محدود، نمى تواند به ازدواج دائم دست يابد، در برابر خود سه راه مشاهده مى كند كه بايد يكى از آنها را انتخاب كند: الف به همان حالت عزب باقى بماند. ب در منجلاب فحشا و آلودگى ها سقوط كند. ج در چهارچوب شرايط ياد شده، با زنى كه ازدواج او شرعاً جايز است، براى مدت معينى ازدواج نمايد. ✍️در مورد صورت نخست بايد گفت كه غالباً با شكست روبرو مى شود، هر چند افراد انگشت شمارى مى توانند قيد هر نوع عمل جنسى را بزنند و صبر و بردبارى پيشه سازند ولى اين روش، براى همه قابل اجرا نيست. ✍️فرجام كسانى كه راه دوم را برگزينند نيز تباهى و بيچارگى است و از ديدگاه اسلام عملى است حرام. و انديشه تجويز آن به بهانه ضرورت، نوعى گمراهى فكرى و كج انديشى مى باشد. ✍️بنابراين، تنها راهِ سوم متعين مى شود كه اسلام آن را پيشنهاد نموده و در زمان پيامبر نيز به آن عمل مى شد و بعدها مورد اختلاف واقع گرديد. ✍️دراينجا از يادآورى يك نكته ناگزيريم و آن اين كه: كسانى كه از نكاح متعه هراس دارند و آن را نامشروع مى پندارند، بايد توجه داشته باشند كه همه فقها و محققان اسلامى، نظير آن را ازنظر معنا، در عقد دائم پذيرفته اند، و آن اين كه زوجين، عقد دائم ببندند ولى نيت هر دو آن باشد كه بعد از يك سال و يا كمتر و بيشتر، به وسيله طلاق از هم جدا گردند. ✍️روشن است كه چنين پيوندى، به حسب ظاهر دائمى و در حقيقت موقت است و تفاوتى كه اين گونه نكاح دائم بامتعه دارد اين است كه متعه، در ظاهر و باطن، محدود و موقت است ولى اين نوع ازدواج دائم، به ظاهر پيوسته و هميشگى و در باطن محدود مى باشد. ✍️كسانى كه اين نوع از ازدواج دائم را، كه مورد پذيرش همه فقهاى اسلامى است، تجويز مى كنند، چگونه از تشريع و تجويز نكاح متعه بر خود بيم وهراس راه مى دهند؟ ✍️پس فلسفه ورازجوازمتعه از آن روست كه غريزه جنسى از نيرومندترين غريزه‏هاست‏وخداوند سبحان آن را چنين قرار داده است تا پيوندهاى ميان زن‏ومرد محكم واستوار گردد، واستمرار هميارى آنها در ساختن خانواده‏ورويارويى بادشواريهاى زندگى، ضمانت يابد وزير ساز كوچك‏جامعه به سامان رسد. پس اگر اجازه داده شود اين غريزه از اختيارقانون ونظارت جامعه خارج گردد، نه تنها در استوار كردن پيوندهاسودى نخواهد داشت، بلكه موجب گسستن ساختار متين خانواده‏نيز مى‏گردد. ✍️رفيقه بازى همچون عمل زشت فحشا، پيوندى است از ديدگاه‏قانون نابسامان، در حالى كه ازدواج دائم يا موقت پيمانى است ميان‏دو شخص كه قانون آن را زير نظر دارد، وجامعه بر روى آن محاسبه‏ونظارت دارد. البته: «اين يك قانون كلى است كه اگر به غرائز طبيعى انسان به صورت صحيحى پاسخى داده نشود براى اشباع آن ها متوجه راه هاى انحرافى خواهد شد. اين يك حقيقت آشكار است كه نمى توان جلوى غرائز طبيعى را گرفت. اين موضوع قابل انكار نيست كه غريزه جنسى يكى از مهمترين و نيرومندترين احساس هاى آدمى است. اكنون اين سئوال پيش مى آيد كه در بسيارى از شرايط و محيط ها افراد فراوانى هستند كه در شرايطى قرار دارند كه قادر به ازدواج دائم نيستند يا افراد متاهل در مسافرت هاى طولانى كه با عدم ارضاى غريزه جنسى خود رو به رو هستند. آيا بايد اين غرائز را سركوب كرد. يا اين كه آن ها را در مقابل بى بند و بارى هاى جنسى گذاشت. در اين زمان است كه راه سوم توسط فقهاى شيعه پيشنهاد شده است كه به تعبير آن ها نه مشكلات ازدواج دائم را دارد نه باعث فساد مى شود.» (جلد سوم تفسير نمونه صفحه 341) @moteha 🌹
شیدایی
✨نقش مهمّ شیخ جعفر نجفی (کاشف الغِطاء) و #فتحعلی_شاه_قاجار در ترویج فرهنگ ازدواج موقت فامیلی در ایر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‍ 🔹اقدام و تلاش کشور انگلیس در حذف فرهنگ ازدواج موقت با دستور رضا شاه صیغه و چند همسری ممنوع شد و زنان از پوشیدن چادر منع شدند. @moteha 🌹
🔰 عنوان : آیا صحبت کردن زن و مرد در زمان عده رجوع محسوب می شود؟ 🔹سوال: من صيغه آقايى بودم. اين آقا 1 ماه را به من بخشيد و الآن در عدّه مى باشم. آيا در اين مدت كه در عدّه هستم مى توانم با اين آقا در حد صحبت معمولى حرف بزنم و اين صحبت عادى رجوع حساب مى شود يا نه؟ 🔆 جواب: باسمه جلت اسمائه; صحبت كردن معمولى اشكال ندارد، و رجوع محسوب نمى شود. چون رجوع در مدت عده صيغه، مشروع نيست. 📚 تذڪر :دوستان گرامی برای اطلاع از جزئیات احڪام و تفاوت فتاوا لازم است به رساله عملیه مرجع شرعی خویش مراجعه نمایند. @moteha 🌹
4_5818672459687135333.pdf
1.05M
▪️بخشی از کتاب شهید مطهری با محوریت ازدواج موقت 25 ص @moteha 🌹
💠 سرگرمی مناسب و شرعی: قال الامام الباقر علیه السلام : لَهْوُ اَلْمُؤْمِنِ فِي ثَلاَثَةِ أَشْيَاءَ اَلتَّمَتُّعِ بِالنِّسَاءِ وَ مُفَاكَهَةِ اَلْإِخْوَانِ وَ اَلصَّلاَةِ بِاللَّيْلِ. 🔸امام باقر علیه السلام : سرگرمی مومن در سه مورد است : متعه کردن (بهره بردن از همسر حلال)، شوخی کردن با برادران دینی و نماز شب. 📚وسائل الشيعة ج14 ص 444 @moteha 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و عمق عشق‌هیچگاه فهمیده نمیشود مگر در فراق .. السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین @moteha 🌹
🔰 سوال: آيا خانم در متعه مى تواند شرط كند كه حق هبه مدت در دست من باشد؟ 🔆 جواب: باسمه جلت اسمائه؛ اگر شرط كند كه حق هبه مدت با من باشد، شرط مخالف كتاب و سنت است و جائز نيست; ولى اگر شرط كند من از طرف تو در هبه وكيل باشم، صحيح است. تذکر : دوستان گرامی برای اطلاع از جزئیات احڪام و تفاوت فتاوا لازم است به رساله عملیه مرجع شرعی خویش مراجعه نمایند. @moteha 🌹
🌸 خرمالو و کمک به حفظ جوانی 🔹 خرمالو سرشار از انواع ویتامین‌ها، به ویژه ویتامین A، بتا کاروتن، لوتیین، لیکوپن و کریپتوکسانتین است، به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل کرده و مانع بروز نشانه‌های پیری زودرس، مانند چین و چروک، لکه‌های پوستی، آلزایمر، خستگی، ضعف بینایی، ضعف عضلات و... می‌شود. همچنین استرس را کاهش می‌دهد. 🔹خرمالو به علت آهن موجود در آن، عنصر اصلی خون‌سازی و پتاسیم موجود در آن اشتهاآور و شستشو دهنده کلیه، کبد و معده است. 🔹خرمالو میوه بسیار شیرین و حاوی شکر است که به عنوان یک انرژی زا طبیعی عمل می کند. @moteha 🌹
💠 بیانات زیبایی به نقل از دکتر محسن شِفائی: 🔹[شادروان دکتر محسن شِفائی (فوت:1362ش) از اساتید گرانقدر فقید دانشگاه تهران، کتابی بسیار جامع وارزشمند، بنام «مُتعه و آثار حقوقی و اجتماعی آن»، به زبان فارسی روان، در سال 1340ش نوشته است، که متأسّفانه در این سالها دیگر تجدید چاپ نمیشود!! ولی همچنان در کتابخانۀ ملّی ایران، به شمارۀ زیرین: (48-63م؛ 197209-ش/4/189BP) موجود و در دسترس است. مرحوم دکتر محسن شفایی، پس از اثبات مشروعیّت و فضیلت اخلاقی – اجتماعی مُتعه، در صفحۀ 291 کتاب خود، چنین بیانات زیبایی دارد]: 🔹 [«مِلل اسلامی... که قوانین خوب و عُقـَلائی آنها، نقشی در عمل ندارند، به زبان مسلمانند؛ ولی در (میدان)عمل، ازاسلام ومسلمانی بیخبرند! و رسم ونشانه ای از اسلام درآنها نیست وبدست خویش، انحِطاط (پستی و عقبماندگی) را در عالـَم زندگی خویش پدیدار ساخته اند! ایشان اگر به قوانین مُتقـَنۀ (محکم و استوار) خود عمل می نمودند، هیچ گاه افق حیات آنها از ابرهای تیره و تار اختلاف و فـَساد، مسدود نمیگردید و در سراشیبی ذلّت و تنزّل (خواری، فروافتادگی و سقوط) قرار نمیگرفتند... در امور زناشویی(نیز) اگر مقرّرات مربوطه به احکام نِکاح را، که ازجملۀ آنها نِکاح مُنقطِع (ازدواج موقت یا مُتعه) است، بکار بسته بودند، هیچ گاه اهریمنان فحشاء در کِسوَت (= پوشش) انحراف از مبانی ناموسی، در خِطّه و کشور آنها نفوذ نمی نمود...»]. 🔹[مرحوم دکتر محسن شفایی در صفحۀ 331 کتاب «مُتعه» نیز چنین می نویسد]: [بِرتِراند راسِل انگلیسی، دانشمند عصر حاضر، در کتاب«امیدهای نو، در دنیای مُتغیّر»، دربارۀ بهبود وضع زناشویی، چنین اظهار نظرو پیشنهاد می نماید: «... چه باید کرد؟! یا باید جوانان را از تحصیل محروم کنیم؛ که این امر، ممکن نیست... و یا باید به آنها اجازه دهیم که قوای غریزی خود را از طریق غیر معروف (حرام) ارضاء نمایند؛ و یا باید به جوانان، اجازۀ ازدواج دائم بدهیم، که این امر هم با علم به اینکه آنها «بی پول» هستند، غیرممکن است! پس فقط یک فرض باقی می ماند و آن «ازدواج موقت» برای جوانان میباشد، که ازآن در«مکتب شیعه» به «مُتعَه» (بهره مندی جنسی) تعبیر شده: Childish Marriage، یا: «ازدواج بچه گانه» (آسان و نوجوان پسند)...» (پایان گفتار «برتِراند راسل»، جامعه شناس ودانشمند انگلیسی معاصر)]. [مرحوم دکتر محسن شفایی، درصفحۀ332 کتاب خود (مُتعه)، باز هم چنین می نویسد]: 🔹[«در سال 1960م تعداد ولدالزّناها (یا حرام زاده های) آمریکا - که از رابطۀ «آزاد» جنسی به دنیا آمده اند – چهارصد هزار(400,000) نفر میباشد، درحالیکه در 1928م (یعنی 32 سال قبل از آن) این رقم، سی هزار (30,000) نفر بوده است!! [که این را در حساب، «تصاعد» نامند!]. خانم M.K در مجلّۀ «بانوان آمریکا» مینویسد: «علّت این ازدیاد (آمار فاحشه ها) ... دو امر است: 1- «آزادی» بیش از حدّ جوانان؛ 2- نبودن «قانون سهل و ساده ای» که رابطۀ جنسی آنان را مشروع تلقـّی نماید. مُشارٌاِلـَیها (خانم مورد اشاره، نویسندۀ آمریکایی) پیشنهاد شرائط «سهل و ساده ای» را برای قانون ازدواج جوانان، مینماید، که عِبارَة ٌاُخْرٰای(تعبیر دیگر)«مُتعَه»(ازدواج موقت اسلامی) است!». (پایان نقل قول از کتاب مرحوم دکتر محسن شِفائی: «مُتعَه و آثار حقوقی و اجتماعی آن»). @moteha 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما دسته دسته جزو غلامان زينبيم تا روز حشر گوش به فرمان زينبيم گر مهر شيعه گی زده حق بر جبين ما اين است علتش كه مسلمان زينبيم 🌸 و بر شما مبارک 🌸 @moteha 🌹