eitaa logo
سبک زندگی متقین
1.7هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
49 ویدیو
1 فایل
متقین کسانی هستند که واجبات را انجام می دهند و حرامها را ترک می کنند. انتشار مطالب این کانال، آزاد است و شاید واجب کفایی. (مسجد 14 معصوم پردیسان)
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷 داستان کوتاه (47) 📖 پای درس امام حسین (ع) ... (۹۵) ✅ آیا امام حسین (ع) در زمان معاویه و در مقابل او کلاً ساکت بود؟ 🌹معاویه به مکّه آمد و برای یزید بیعت گرفت. او در مکّه اقامت کرد و هیچ چیزی درباره یزید نگفت. سپس به سوی امام حسین علیه السلام فرستاد و او را فرا خواند. وقتی ایشان آمد، معاویه ایشان را نزدیک خود نشاند و گفت: ای ابا عبد اللّه! بدان که من هیچ شهری را استثناء نکرده ام، جز آنکه به سوی اهالی اش فرستاده ام و از آنان برای یزید بیعت گرفته ام. البته مدینه را به تأخیر انداخته ام؛ زیرا گفتم: اهل آن، ایل و تبار و خویشان یزید و کسانی اند که بیمی از آنها ندارم. سپس به مدینه پیک فرستادم؛امّا آنان از بیعت با یزید، خودداری کردند و از همه در این کار، سختگیرتر هستند. اگر برای امّت محمّد (ص) بهتر از پسرم یزید سراغ داشتم، برای [بیعت کردن با] یزید، کسی را روانه نمی کردم. امام حسین علیه السلام فرمود: «ساکت باش ای معاویه! این گونه نگو. تو بهتر از او را رها کرده ای؛ کسی که هم خودش بهتر است، هم پدر و مادرش از پدر و مادر او بهترند». معاویه گفت: گویی خودت را می گویی، ای ابا عبد اللّه! امام حسین فرمود: «اگر خودم را قصد کنم،چه می شود؟!». معاویه گفت: ای ابا عبد اللّه! در این صورت به تو می گویم. مادرت، بهتر از مادر یزید است. امّا پدرت، سابقه و فضیلت دارد و خویشاوندی اش را با پیامبر،کسِ دیگری ندارد، اما پدرت با پدر یزید (یعنی من) به حَکَمیت تن دادند و خدا پدر یزید را بر پدر تو مقدّم داشت. امّا درباره تو و او، به خدا سوگند او برای امّت محمّد، بهتر از توست. امام حسین علیه السلام فرمود: «چه کسی برای امّت محمّد بهتر است؟ یزید شرابخوار فاسد؟!». معاویه گفت: آرام ای ابا عبد اللّه! اگر از تو نزد یزید یاد شود، جز نیکی از تو نمی گوید. امام حسین علیه السلام فرمود: «اگر آنچه من از او می دانم، او در من سراغ دارد، بگوید». معاویه به او گفت: ابا عبد اللّه! به هوش باش و هشیار به سوی خانواده ات بازگرد و از خدا بر خودت بترس و مراقب باش که شامیان، آنچه من از تو شنیدم، نشنوند که آنان، دشمنان تو و دشمنان پدرت هستند. امام حسین علیه السلام هم به خانه اش بازگشت. 📚 حکمت نامه امام حسین، ج 1 ص 291 📱 کانال سبک زندگی متقین: @mottagheen
📖 پای درس امام حسین (ع) ... (۹۶) ✅ از نظر امام حسین (ع) شرایط رهبر جامعه اسلامی چیست؟ 🌹 امام حسین (ع) نامه ای به کوفیان نوشت و آن را توسّط هانی بن هانی سبیعی و سعید بن عبد اللّه حنفی که آخرین فرستادگان کوفیان بودند، برای آنان فرستاد. متن نامه امام چنین بود: «به نام خداوند بخشنده مهربان. از حسین بن علی به توده مؤمنان و مسلمانان. امّا بعد، هانی و سعید، نامه هایتان را برایم آوردند و آخرین فرستادگان شما نزد من بودند و همه آنچه را گفتید و یاد کردید، فهمیدم. سخن همه شما این است که: ما پیشوایی نداریم، به سوی ما بیا؛ شاید خدا به وسیله شما ما را در مسیر هدایت و حق، جمع کند. من برادرم و پسر عمویم و فرد مورد اعتمادی از خانواده ام را به سوی شما فرستادم و به او فرمان دادم که حال و کار و نظر شما را برایم بنویسد. اگر به من نوشت که رأی توده و بزرگان و عقلایتان مانند همان است که فرستادگان شما برایم آورده اند و در نامه هایتان خوانده ام، به زودی نزد شما می آیم. إن شاء اللّه! به جانم سوگند هیچ کس نباید رهبر جامعه باشد مگر کسی که عامل به قرآن و پیش گیرنده راه عدالت و مطیع حق باشد و خودش را در راه خدا وقف کند. و السلام.» 📖 عن محمّد بن بِشْر الهمدانی: کَتَبَ[أیِ الحُسَینُ علیه السلام إلی أهلِ الکوفَةِ] مَعَ هانِئِ بنِ هانِئٍ السَّبیعِیِّ و سَعیدِ بنِ عَبدِ اللّهِ الحَنَفِیِّ و کانا آخِرَ الرُّسُلِ: بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ مِن حُسَینِ بنِ عَلِیٍّ إلَی المَلَأِ مِنَ المُؤمِنینَ وَ المُسلِمینَ،أمّا بَعدُ،فَإِنَّ هانِئا و سَعیدا قَدِما عَلَیَّ بِکُتُبِکُم،و کانا آخِرَ مَن قَدِمَ عَلَیَّ مِن رُسُلِکُم،و قَد فَهِمتُ کُلَّ الَّذِی اقتَصَصتُم و ذَکَرتُم،و مَقالَةُ جُلِّکُم:إنَّهُ لَیسَ عَلَینا إمامٌ،فَأَقبِل لَعَلَّ اللّهَ أن یَجمَعَنا بِکَ عَلَی الهُدی وَ الحَقِّ.و قَد بَعَثتُ إلَیکُم أخی وَ ابنَ عَمّی و ثِقَتی مِن أهلِ بَیتی،و أمَرتُهُ أن یَکتُبَ إلَیَّ بِحالِکُم و أمرِکُم و رَأیِکُم،فَإِن کَتَبَ إلَیَّ أنَّهُ قَد أجمَعَ رَأیُ مَلَئِکُم و ذَوِی الفَضلِ وَ الحِجا مِنکُم عَلی مِثلِ ما قَدِمَت عَلَیَّ بِهِ رُسُلُکُم و قَرَأتُ فی کُتُبِکُم،أقدَمُ عَلَیکُم وَشیکا إن شاءَ اللّهُ؛فَلَعَمری مَا الإِمامُ إلاَّ العامِلُ بِالکِتابِ،وَ الآخِذُ بِالقِسطِ،وَ الدّائِن بِالحَقِّ،وَ الحابِسُ نَفسَهُ عَلی ذاتِ اللّهِ.وَ السَّلامُ. 📚 حکمت نامه امام حسین، ج 1 ص 149 📱 کانال سبک زندگی متقین: https://eitaa.com/mottagheen
بهشت برای چه کسانی آماده خواهد شد؟ 🌺 خدای فرموده: از خدا و رسول کنيد تا در معرض رحمت او قرار گيريد * و براى رسیدن به آمرزش خدا و بهشتى كه پهنايش به قدر آسمانها و زمين است و براى آماده خواهد شد، بشتابيد. ✍️ شرح: کسانی هستند که را انجام می دهند و را ترک می کنند. 📖 و اَطيعوا اللَّهَ وَ الرَّسولَ لَعَلَّكُم تُرحَمون (*) وَ سارِعوا إلَى‏ مَغفِرةٍ مِن رَبّكُم و جَنَّةٍ عَرضُها السَّماواتُ و الاَرضُ اُعِدَّت لِلمُتَّقين. (آل‏عمران 132 و 133) آیه شماره 18 آدرس کانال سبک زندگی متقین: https://eitaa.com/mottagheen
✅ درس اخلاق آیت الله خوشوقت 📖 ریاضت اسلامی چیست؟ آنچه مهم است و ایجاد خطر می‌کند و دنیا را جنگل می‌کند، ترک و انجام است؛ لذا باید روی این تمرین کنیم. بدون تمرین فراهم نمی‌شود. نفس امّاره به راحتی زیر بار نمی‌رود. باید ریاضت را به او تحمیل کرد. اینکه خدا گفته: «باید روزه بگیری و باید پنج وقت نماز بخوانی»، این‌ها همه ریاضت اسلامی است. چلّه‌نشینی نداریم. تا آخر عمر ریاضت اسلامی این است. کار بد نکن! این ریاضت همیشه هست. دست به مال مردم نزن! به ناموس مردم تجاوز نکن! خونی را که ریختنش حرام است، نریز! تمام این‌ها ریاضت است. خیلی‌ها دلشان می‌خواست از این کارها بکنند؛ اما پیغمبر آمد و نهی کرد؛ چون خدا گفته نکن. برای اینکه فشار زیاد نباشد و نفس امّاره از زیر بار فرار کند، خدا گفته: «حلال‌ها عیبی ندارد؛ اما را به هیچ وجه اجازه نده!» وقتی با ترک بر نفس امّاره مسلط شدیم، آن وقت انسان می‌تواند کارهای دیگری را هم که عقل و نقل می‌گوید خوب نیست و مردم هم نمی‌پسندند، کم کم ترک کند؛ اما الآن بار سنگین می‌شود و لازم نیست. فقط انجام و ترک . این سند آزادی انسان از عذاب الهی در روز قیامت است. پرونده‌ای که اینجا تشکیل شده، اگر شهادت دهد که این انسان، را انجام داده و را ترک کرده و بقیه را آزاد بوده، این سند، انسان را به بهشت می‌برد. خود خدا فرمود: «اُعِدَّتْ لِلْمُتَّقينَ»: بهشت در روز قیامت برای انسان‌های آماده می‌شود؛ یعنی کسانی که را انجام دادند و را ترک، هر چند کارهای دیگر را انجام داده باشند؛ چون نیست و عیبی ندارد ... این موضوع یک‌باره درست نمی‌شود. نفس امّاره بر ما مسلط است و به ما اجازه نمی‌دهد که یک‌باره همه را کنار بگذاریم؛ نمی‌شود؛ اما اگر تمرین شروع شد، آرام آرام انسان درست می‌شود. انسان به وسیله‌ی تمرین از مقام ضعف به مقام قوت می‌رسد. شروع کنیم ان شاء الله را ترک کنیم و را انجام دهیم، در نتیجه انسان کم کم می‌بیند که به عکس شد و برای او عادی شد. دیگر انجام برای او کلفت و مشقت و ناراحتی ندارد، یا ترک برای او ناراحتی و مشقت ندارد. غرض این است که به اینجا برسیم که انسان دیگر راحت حرکت را شروع کند ... 📚 منبع: آثار بندگی (آیت الله خوشوقت) 📱 کانال سبک زندگی متقین: @mottagheen
اساس سبک زندگی حضرت عیسی (ع) چه بوده؟ 🌹 خدای فرموده: وقتی عيسى دلايل آشكار آورد، به مردم گفت: «من براى شما حكمت آورده ام تا بعضى از آنچه را در آن اختلاف دارید، برايتان تبیین کنم. پس اهل شوید و از من کنید. چون در حقيقت خداست كه ارباب من و ارباب شماست. پس از او کنید. اين است صراط‌ مستقیم.» ✍️ شرح: طبق این آیات، سبک زندگی عیسی (ع) و از خداست. و صراط مستقیم، همان از خداست. و از خدا همان انجام و ترک است. 📖 و لَمَّا جاءَ عيسى‏ بِالْبَيِّناتِ قالَ قَدْ جِئْتُكُمْ بِالْحِكْمَةِ وَ لِأُبَيِّنَ لَكُمْ بَعْضَ الَّذي تَخْتَلِفُونَ فيهِ فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ أَطيعُونِ * إِنَّ اللَّهَ هُوَ رَبِّي وَ رَبُّكُمْ فَاعْبُدُوهُ هذا صِراطٌ مُسْتَقيمٌ (زخرف، 63 و 64) آیه شماره 19 📱 کانال سبک زندگی متقین: @mottagheen
✅ تکلیف ما در مقابل قرآن و شرط بهره مندی از برکت و فوائد آن چیست؟ 🌹 خدای فرموده: این قرآن كتابى با برکت و با فائده دائمی است كه ما آن را نازل كرده ايم؛ پس، از دستورات آن كنيد و اهل شويد تا مورد رحمت خدا قرار گيريد. ✍️ شرح: 1. تکلیف ما در مقابل قرآن، از دستورات آن است. 2. بهره مندی از برکت و فائده قرآن، دو شرط دارد: از دستورات قرآن و . این هر دو با انجام و ترک محقق می شود. 📖 و هذا كِتابٌ أَنْزَلْناهُ مُبارَكٌ فَاتَّبِعُوهُ وَ اتَّقُوا لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ (انعام، 155) آیه شماره 20 📱 آدرس کانال: https://eitaa.com/mottagheen
✅ آیا اگر مردم یک شهر با شوند، در اقتصاد آنها اثری دارد؟ 🌺 خدای فرموده: اگر مردم شهرها ايمان می آوردند و اهل می شدند، قطعاً ما بركاتى از آسمان و زمين برايشان مى‏گشوديم؛ ولى آنها حرف ما را تكذيب كردند و در نتیجه ما به خاطر گناهانشان آنان را مجازات کردیم. ✍️ شرح: یعنی انجام واجبات و ترک حرامها در زندگی فردی و اجتماعی 📖 و لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى‏ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَيْهِمْ بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ وَ لكِنْ كَذَّبُوا فَأَخَذْناهُمْ بِما كانُوا يَكْسِبُونَ (اعراف، 96) آیه شماره 21 📱 آدرس کانال سبک زندگی متقین: @mottagheen
✅ درس اخلاق آیت الله خوشوقت ❤️ بهترین و بدترین دوستان در زندگی اجتماعی چه کسانی هستند؟ 📖 از رسول گرامی اسلام (ص) پرسیدند: «از دوستان و رفقا کدام یک با فضیلت و بهترند که انسان با آن‌ها دوستی و رفاقت کند؟» فرمودند: دو دسته از رفقا؛ دسته‌ی اول کسانی که اگر به یاد خدا بودی، به تو کمک کنند که ادامه دهی و عوامل قطع پیدا نشود و اگر خدا را فراموش کردی، به یادت آورند. با این‌ها معاشرت کن. این رفقا از همه بهترند. اگر انسان به یاد خدا و در راه خدا و در خط خدا بود، کمک کنند. بعضی از رفقا به انسان کمک نمی‌کنند؛ بلکه انسان را از راه خدا برمی‌گردانند. به جای اینکه به مسجد دعوت کنند، به جای اینکه به نماز دعوت کنند و به جای اینکه به دعوت کنند، انسان را جای دیگر می‌برند. فرمودند: این نه! کسانی که اهل خدا و اهل خدا هستند و هر وقت از خدا غافل شدی، تو را به یاد خدا بیندازند و هر وقت در یاد خدا بودی، تو را تقویت کنند و به تو کمک کنند که بیشتر و بهتر ادامه دهی، این‌ها خیلی خوب است. از ایشان پرسیدند: «کدامیک از دوستان بدتر از همه هستند؟» فرمودند: «کسانی که دینی خود را بلدند، اما عمل نمی‌کنند.» این از همه بدتر است؛ چون بلد است و عمل نمی‌کند و مردم را به عمل نکردن به خدا دعوت می‌کند. با این انسان نباید معاشرت کرد؛ چون روی انسان اثر می‌گذارد و آن حالی که او دارد، به ما منتقل می‌شود. لذا پروردگار متعال در قرآن کریم فرموده است: «باید با اهل رفاقت کنید؛» چرا؟ چون در روز قیامت کسانی که با اهل معاشرت و رفاقت نکرده‌اند، پشیمان می‌شوند. آن‌ها با هم دشمن می‌شوند: «الْأخِلاَّءُ يَوْمَئِذٍ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ إِلاَّ الْمُتَّقينَ»: در روز قیامت دوست‌ها و رفقا با هم دشمن می‌شوند، مگر کسانی که اهل هستند. آن‌ها در سایه‌ی از رفاقت با اهل خوشحالند و می‌گویند: «او مرا به مسجد بُرد. او آن را به من یاد داد و به من کمک کرد.» اما کسانی که با غیر اهل یعنی با اهل فسق و انحراف عقیده و انحراف عمل و اخلاق معاشرت کرده‌اند و این‌ها را کم کم از خط و یاد خدا منحرف کرده و به جای دیگر برده‌اند، آنجا با هم دشمن می‌شوند و می‌گویند: «تو به من گفتی به فلان مجلس برویم که فلان کس در آن سخنرانی می‌کند. تو به من گفتی فلان کتاب را بخوان و من هم خواندم و بیچاره شدم.» اینها در اثر رفاقت با رفقای برای انسان پیش می‌آید؛ لذا برای اینکه درهای ضلالت و گمراهی و انحراف بسته شود، فرمودند: «با اهل رفاقت کنید؛ چون اهل از این کارها نمی‌کنند.» هر کس به اهل ضمیمه شود، او را به تقوا و خط خدا دعوت می‌کنند. بنابراین با این‌ها معاشرت کنید و الّا در روز قیامت پشیمان می‌شوید و پشیمانی فردا فایده ندارد.» 📚 منبع: آثار بندگی، آیت الله خوشوقت 📱 کانال سبک زندگی متقین: @mottagheen
سه دستور اصلی نوح (ع) به مردمش چه بود؟ 🌺 خدای فرموده: ما نوح را به سوى قومش فرستاديم كه: «پيش از آنكه عذابى دردناك به قومت برسد، به آنان هشدار بده!» * نوح پیام خدا را این طور به قومش گفت: «اى قوم من! من هشدار دهنده‏اى آشكار برای شما هستم * تا خدا شويد و اهل الهی شوید و از من کنید * تا خدا برخى از گناهانتان را ببخشد و اجل شما را تا وقتى معيّن به تأخير اندازد.» ✍️ شرح: سه دستور اصلی نوح (ع) به قومش عبارت بود از: ، خدا شدن و . هر سه دستور با انجام و ترک در امور فردی و اجتماعی محقق می شود.‏ 📖 إنَّا أَرْسَلْنا نُوحاً إِلى‏ قَوْمِهِ أَنْ أَنْذِرْ قَوْمَكَ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَهُمْ عَذابٌ أَليمٌ * قالَ يا قَوْمِ إِنِّي لَكُمْ نَذيرٌ مُبينٌ * أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اتَّقُوهُ وَ أَطيعُونِ * يَغْفِرْ لَكُمْ مِنْ ذُنُوبِكُمْ وَ يُؤَخِّرْكُمْ إِلى‏ أَجَلٍ مُسَمًّى إِنَّ أَجَلَ اللَّهِ إِذا جاءَ لا يُؤَخَّرُ لَوْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ (نوح، 1 تا 4) آیه شماره 22 📱 کانال سبک زندگی متقین: @mottagheen
✅ چه کنیم که خدا معلّم ما شود؟ 🌺 خدای فرموده: اهل شوید. در این صورت خدا معلّم شما خواهد شد. خدا نسبت به همه چیز علم دارد. ✍️ ؛ یعنی انجام و ترک در امور فردی و اجتماعی. 📖 و اتَّقُوا اللَّهَ وَ يُعَلِّمُكُمُ اللَّهُ وَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْ‏ءٍ عَليمٌ (بقره، 282) آیه شماره 23 📱 آدرس کانال سبک زندگی متقین: https://eitaa.com/mottagheen
📖 پای درس امام حسین (ع) ... (97) ✅ دعای مستجاب پس از انجام واجبات 🌹 پدرم امیرمؤمنان (ع) برایم نقل کرد که پیامبر خدا فرمود: «هر کس یک عمل واجب را ادا کند، نزد خدا یک دعای مستجاب دارد». 📖 عن الحسین بن علیّ الشهید علیه السلام: حَدَّثَنی أبی أمیرُ المُؤمِنینَ عَلِیُّ بنُ أبی طالِبٍ علیه السلام قالَ:قالَ رَسولُ اللّهِ صلی الله علیه و آله:مَن أدّی فَریضَةً فَلَهُ عِندَ اللّهِ دَعوَةٌ مُستَجابَةٌ. 📚 حکمت نامه امام حسین، ج 1 ص 483 📱 کانال سبک زندگی متقین: https://eitaa.com/mottagheen
🌷 داستان کوتاه (48) 📖 پای درس امام حسین (ع) ... (98) ✅ داستان عبرت آموز عبیدالله بن حر امام حسین (ع) در مسیر مدینه تا کربلا رفت تا در منزلگاه بنی مقاتل، فرود آمد. خیمه ای برپا، نیزه ای برافراشته، شمشیری آویخته و اسبی ایستاده بر آخور دید و پرسید: «این خیمه از کیست؟». به امام گفته شد: از مردی به نام عبید اللّه بن حُرّ جُعفی است. امام حسین (ع) یکی از یارانش به نام حَجّاج بن مَسروق جُعفی را روانه کرد و او به خیمه وی رفت و سلام داد و پاسخ سلام شنید. عبید اللّه پرسید: در پشتِ سرت چه خبر است؟ حجّاج گفت: ای پسر حُر! به خدا سوگند، پشت سر من [خیر است.] خداوند،کرامتی را به تو هدیه کرده است، اگر بپذیری. عبیدالله گفت: آن چیست؟ حجاج گفت: این،حسین بن علی است که تو را به یاری خویشتن فرا می خواند. اگر در پیشِ روی او بجنگی، پاداش داری و اگر بمیری، شهیدی. عبید اللّه گفت: به خدا سوگند از کوفه بیرون آمدم فقط از ترس آنکه حسین بن علی وارد آن شود و من در آن باشم و یاری اش ندهم؛ زیرا در کوفه، پیرو و یاوری برای او نیست، جز آن که به دنیا گراییده است. به جز آنان که خدا نگاهشان داشته است. به سوی حسین برگرد و از این موضوع باخبرش کن. حجّاج به نزد امام حسین (ع) باز گشت و باخبرش کرد. امام حسین (ع) برخاست و با گروهی از برادرانش به سوی عبید اللّه بن حر رفت. وقتی داخل خیمه اش شد و سلام داد، عبید اللّه از بالای مجلس برخاست. امام حسین (ع) نشست و پس از حمد و ثنای الهی فرمود: «امّا بعد، ای پسر حُر! همشهری های شما به من نامه نوشته و خبر داده اند که برای یاری من جمع شده اند و در کنارم می ایستند و با دشمنم می جنگند و از من خواسته اند که نزد آنان بروم و من آمدم؛ ولی آنان را چنان که ادّعا کرده اند، نمی بینم؛ زیرا بر کشتن پسر عمویم، مسلم بن عقیل و پیروانش یکدیگر را یاری داده اند و در کنار ابن زیاد که بیعت مرا با یزید می خواهد، جمع شده اند. تو ای پسر حر! بدان که خداوند تو را بر عملکردت و نیز آنچه در روزهای گذشته کرده ای، مؤاخذه می کند. من اکنون تو را به توبه ای دعوت می کنم که گناهانت را بشوید. تو را به یاری ما اهل بیت، دعوت می کنم. اگر حقّمان را دادند،خدا را بر آن می ستاییم و می پذیریم و اگر حقّمان را از ما باز داشتند و به ما ستم کردند، تو از یاوران من در طلب حق می شوی». عبید اللّه بن حُر گفت: ای نوه پیامبر خدا! به خدا سوگند اگر در کوفه یارانی داشتی که همراه تو می جنگیدند، من از سخت ترینِ آنان در برابر دشمنت بودم؛ امّا من پیروانت را در کوفه دیده ام که از بیم بنی امیّه و شمشیرهایشان به خانه هایشان چسبیده اند. پس تو را به خدا سوگند می دهم که این را از من نخواهی. من،هر چه در توان دارم، به تو کمک می کنم. این،اسبِ لگام دار من است که به خدا سوگند سوار بر آن در پیِ کسی نرفته ام، جز آن که مرگ را به او چشانده ام و چون بر آن سوار شده ام، کسی در پیِ من نیامده که به من برسد. شمشیرم را نیز بگیر که به خدا سوگند با آن ضربه ای نزده ام، جز آن که قطع کرده است. امام حسین علیه السلام به او فرمود: «ای پسر حُر! ما در پیِ اسب و شمشیر تو نیامده ایم. ما فقط یاریِ تو را می خواهیم. پس اگر از جان خود [در یاری ما] بخل می ورزی، نیازی به چیزی از مال تو نداریم. من کسی نیستم که گمراهان را به یاری خود بگیرم؛ زیرا شنیدم که پیامبر خدا فرمود: «هر کس ندای اهل بیتم را بشنود و آنان را بر حقّشان یاری ندهد،جز این نیست که خدا او را به رو در آتش می افکند». سپس امام حسین علیه السلام از نزد او رفت و به جایگاه خود باز گشت. 📚 حکمت نامه امام حسین، ج 1 ص 265 📱 کانال سبک زندگی متقین: https://eitaa.com/mottagheen