eitaa logo
تبیین انواع ازدواج
1.7هزار دنبال‌کننده
900 عکس
1.4هزار ویدیو
41 فایل
✅بالاخص درشرایط فعلی جامعه ✅هرچه برای خودمون میپسندیم برای دیگران هم بپسندیم ابعاد مختلفی داره حلال خدا رو حرام تلقی نکنیم https://eitaa.com/halaal110
مشاهده در ایتا
دانلود
14.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎊خانما‌ جزئی نگرن 🎊 آقایون کلی نگر 😍 تو این کلیپ با طنر و لبخند کلی نکته ی مفید گفته میشه ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
ازدواج عبدالله بن جعفر با لیلی بنت مسعود در زمان شهادت حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام چهار تن از زنان ایشان ، از جمله لیلی بنت مسعود نهشلیه ، زنده بود. [1]  عبدالله بن جعفر پس از شهادت آن حضرت ضمن این که حضرت زینب سلام الله علیها را در عقد نکاح خود داشت ، با وی نیز ازدواج کرد. حاصل ازدواج آنان سه پسر به نام های یحیی، هارون ، و موسی ونیز دو دختر به نام های ام ابیها و ام محمد بوده است. [2]   [1] . محمدبن علی بن شهر آشوب، مناقب آل ابی طالب (چاپ سنگی: بمبئی، بی تا، 1313ه) ج 3، ص 162. [2] . مصعب بن عبدالله الزبیری، نسب قریش (دارالمعارف للطباعة و النشر) ص 81 ؛; هم چنین ر.ک: ابن قتیبه، عبدالله بن مسلم: المعارف، به کوشش ثروت عکاشه (چاپ دوم: قاهره، دارالمعارف، بی تا) ؛واحمدبن یحیی بلاذری، انساب الاشراف، به کوشش محمد حمیدالله (مصر، دارالمعارف، بی تا) ج 2، ص 67 .   سعادت زنان مومنه در این هست که باشند کنیزانِ خانموحضرت زینب سلام الله ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ یک مراسم ازدواج فلسطینی روی آوار..! 🔹باور برخی تصاویر برای انسان سخت است مهم این است که با کدام مبانی به این صحنه نگاه کنی، مبانی غربی یا الهیات اسلامی؟! اگه جوانی بهتون گفت دوست دارم ازدواج کنم ولی شرایطم خوب نیست این کلیپ رو نشونش بدین با شرایط خودش مقایسه کنه ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
هدایت شده از یاد شهدا و علماء
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
، . 🔥گوینده میگه:«برای ناموسمون!» 🔥شنونده‌میگه:«ناموس چیه بابا❗️» 🔥خانمه‌میگه:«من ناموسِ‌کسی نیستم!!» ✅عَنْ الصّٰادِقِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ: «إِنَّ شَيْطَاناً يُقَالُ لَهُ اَلْقَفَنْدَرُ إِذَا ضُرِبَ فِي مَنْزِلِ اَلرَّجُلِ أَرْبَعِينَ صَبَاحاً بِالْبَرْبَطِ وَ دَخَلَ عَلَيْهِ اَلرِّجَالُ وَضَعَ ذَلِكَ اَلشَّيْطَانُ كُلَّ عُضْوٍ مِنْهُ عَلَى مِثْلِهِ مِنْ صَاحِبِ اَلْبَيْتِ ثُمَّ نَفَخَ فِيهِ نَفْخَةً فَلاَ يَغَارُ بَعْدَ هَذَا حَتَّى تُؤْتَى نِسَاؤُهُ فَلاَ يَغَارُ». 👈 امام صادق(علیه‌السلام) فرمودند: «اگر مردی در خانه اش ، موسیقی حرامی نواخته شود ، و یا مردان نامحرم ، به خانه ی او ، بدون رعایت حدود شرعی ، وارد بشوند ، و آن مرد غیرت نورزد ، و تا چهل شب بگذرد و توبه نکند ، شیطانی بنامِ قَفَنْدَر بر او وارد میشود و اعضای بدن خود را بر بدن او میگذارد ، و در او میدمد ، پس از آن لحظه ، آن مرد ، حتّی اگر به همسرش هم تجاوز کنند ، دیگر ناراحت نمیشود و غیرت نمیورزد». *الکافی ، جلد۵ ، صفحه ۵۳۶ ✅ ازدواج و زندگی قرآنی👇 https://eitaa.com/joinchat/2841182362Cd337f8b7e6 *نشرحداکثری برای خدا🌺 *نشرِکلام اهل بیت علیهم السلام🌹 « » *همه مطالب در👈🏻 «سنجاقِ‌کانال» 👈روشِ‌سریعِ‌انتشار‌مطالب‌👉
7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
با کسی ازدواج کنید که تا این سن هم رسیدی همینجوری قربون صدقتون بره ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
سهل گیری در امر ازدواج 💠 از مسائل مهمی که امروزه به صورت یک معضل جدی درآمده است، تجملات و رسم و رسومات سنگینی است که دُور امر مقدس ازدواج را احاطه نموده است مانند: مهریه سنگین، جهیزیه کمرشکن، جشن عروسی مفصل همراه با رقابتهای ناروا و اسراف فراوان، توقعات بیش از حد مانند داشتن کار با درآمد زیاد، خانه آنچنانی، ماشین و... . 🔆اسلام در این بخش سفارشاتی دارد که می تواند گره گشا باشد. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله درباره مهریه می فرماید: «اَفْضَلُ نِساءِ اُمَّتی اَقَلُّهُنَّ مَهْرا وَاَحْسَنُهُنَّ وَجْها، بهترین زنان امت من، زنانی هستند که مهریه کمتر و سیمای نیکوتری داشته باشند.» و درباره شرائط خواستگار و اینکه حتما لازم نیست داماد و یا پدر او از ثروتمندان باشند، فرمود: «اِذا خَطَبَ اِلَیْکُمْ رَجُلٌ فَرَضیتُمْ دینَهُ وَاَمانَتَهُ فَزَوِّجُوهُ وَاِلاّ تَفْعَلُوهُ تَکُنْ فِتْنَةً فِی الاْرْضِ، هرگاه خواستگاری [برای دختر شما] نزد شما آمد که دین و امانتداری وی رضایت بخش بود، پس [دختر خود را] به او تزویج نمایید. در غیر این صورت، فتنه و فساد در زمین پیدا می شود.» خاطره ای از مرحوم کاشف الغطاء 🔮مرحوم آیت الله شیخ جعفر کاشف الغطاء ملجأ و پناه مستمندان بود و تا می توانست در رفع نیازهای مردم می کوشید. در حالات او نوشته اند: روزی بعد از تمام شدن کلاس درس شیخ، طلبه ای نزد او آمد، ولی از اظهار حاجت خویش خجالت می کشید. شیخ جعفر آنقدر با او گرم گرفت و با او با مهربانی صحبت کرد که او جرأت یافت و عرض کرد: «دختر خود را همسر من گردان.» شیخ بلافاصله دست او را گرفته، به اندرون خانه اش برد و بدون هیچ تشریفاتی، بعد از رضایت دختر، عقد آنها را خواند، و در همان شب مراسم عروسی صورت گرفت. می شود. ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
12.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سی نفر اززن‌ها موقع ظهور عج رجعت می‌کنند یکی ازاین زن‌های رجعت کننده،ارایشگری بنام صیانه ماشطه ماجرایش رابشنوید تعددزوجات را باعینکـ سلوک نگاه کنیم سلوک تنها ذکر گفتن نیست! تسلیم است به نقل ازفرزند علامه سید محمد حسین طهرانی: روزی در محضر علامه والدبودیم شوهر یکی از مخدرات گفت: عيال ماتقاضا دارد که او را بپذیرید ولی ایشان باتندی رد کردند. بعداز مدتی آن شخص حقیر را جهت همین امر واسطه قرار داد و بنده پیام ایشان را به علامة والد رساندم، اما ایشان باز هم نپذیرفتند و فرمودند: آقاجان این خانم است؟اگر شوهر او تجدید فراش کند، آرام می نشیند یا غوغا به پا میکند؟ حقیر که آن مخدره رامیشناختم و می دانستم که روح تسلیم در او نیست و در برابر این امور تاب نمیآورد، عرض کردم: نه، ایشان داد و فریاد کرده وغوغا به پا میکند! فرمودند: که تنها نیست، سلوک، بودن وگردن نهادن به ما جاء به النبي صلى الله عليه وآله وسلم است. سلوک حق بودن است هر چه به او گفتند بگوید: در پیشگاه خدا مملوکی باشد که لا يقدر على شيء. به حقیقت ببیند که: لا يملك لنفسه نفعا و لاضرا ولا مؤتا ولا حيوة ولا نشورا؛ نه اینکه به خدا که موافق او نیست اعتراض کرده و داد و بیداد کند. نور مجرد، جلد اول، صفحه ۶۰۲ میخرند نه در همه احکام الهی سر تسلیم فرود آوردن اهمیت دارد! تابع محض بودن کسی که خود را بنده میداند و فکر میکند جلوی خداوند نمی ایستد خود را با همه قوانین شرع در پله اول بسنجد ببیند سر تسلیم( و در مرحله بعد رضایت) دارد یاخیر https://eitaa.com/movaghathalal
هدایت شده از ازدواج های مهجور
👆🏾سایت رهبری و وجوب تعددزوجات👆🏾 👆🏾👆🏾👆🏾در خصوص فتوای رهبری توجه کنید فتوای مباح بودن فتوای فی نفسه است نه فتوای وقوعی همینطورکه میبینید در سایت ایشان تصریح شده است که: "البتّه ما تأکید میکنیم که چندهمسری جایز است؛ و در بعضی موارد هم به خاطر حیثیّت‌ها و عوارض گوناگون ممکن است مستحب یا حتّی واجب بشود؛ کما اینکه ممکن است حرام بشود یا مکروه" 👆🏾لذا در مواردی ممکنست نه تنها مستحب که واجب هم بشود به تشخیص موضوع توسط مکلف و نه مرجع،که میدانیم نظرمراجع بفتوای خودمراجع در تشخیص موضوع،مولوی وتقلیدی نبوده مشورتی و...است حتی اگر نگاه غلطی به فتواخوانی دارید و فرقی بین موضوع و حکم نگذارید اگر زنگ بزنید بیت ایشان بپرسید(که ما این مدلی هم پرسیدیم): 👈🏾بافرض اینکه در جامعه تعداد زنان بیشتر از مردان بود و امر متوقف بود به تعدد زوجات یا به خطر روانی و به خطر گناه افتادن الباقی زنها یا جامعه،حکم چیست؟میگویند واجب کفاییست نه تنها مستحب بلکه واجبست یا 👈🏾بپرسید اگر مردی خوف یا یقین گناه داشته باشد،تعددزوجات بر او جایزه یا واجب؟!میگویند واجب یا 👈🏾اگر منباب دفاع از اسلام و یا تحفظ دین یا حکم باشد آیا جایز است یا واجب؟!میگویند واجب https://eitaa.com/ezdevajemahjoor
5.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎀خانمها مردها اگر در خانه توسط همسرشان سیر نشوند... 🎤دکتر ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
1- قال رسول اللَّه صلی الله علیه و آله و سلم: کتَبَ اللَّهُ الْجِهادَ عَلی الرِّجالِ امَّتی وَالْغَیرَةَ عَلی نِساءِ امَّتی فَمَنْ صَبَرَ مِنْهُنَّ وَاحْتَسَبَ اعْطاهَا اللَّهُ اجْرَ شَهیدٍ[1]. رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند: خداوند جهاد را بر مردان امّتم و غیرت را بر زنان امّتم وضع گردانیده است، پس اگر زنان صبر پیشه کنند و خود را نگه دارند و غیرت نورزند، خداوند اجر شهید به آنها عطا می فرماید. 2- عبدالرحمن در روایتی مرفوعه آورده است: رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم نشسته بودند زنی عریان وارد و در مقابل نشست و گفت: ای رسول خدا گناه کرده ام، مرا طاهر نما. در همین اثنا مردی به سرعت می دوید و خود را به زن رسانید و لباسی را براو انداخت، حضرت فرمود: این زن کیست؟ مرد پاسخ داد: ای رسول خدا، همسرم است من با حلال دیگر خود (کنیز ملک یمین) خلوت کرده بودم و او خود را به این حالت که می بینید درآورد، حضرت فرمود: همسرت را نزد خود ببر و به خود نزدیک گردان، سپس در مورد زنی که می خواهد همه محبّت شوهرش از آن وی باشد و به همسران دیگر شوهرش بخل می ورزد، فرمودند: چنین زنی بلندی را از پایینی دره تشخیص نمی دهد.[2] 3- قال علی علیه السلام: انه قال: لا غَیرَةَ فِی الْحَلالِ[3]. حضرت امیر علیه السلام می فرمایند: غیرتی در حلال نیست. 4- قال علی علیه السلام: غَیرَةُ الْمَرْأَةِ کفْرٌ وَغَیرَةُ الرَّجُلِ ایمانٌ[4]. همان امام همام علیه السلام می فرماید: غیرت زنها کفر و غیرت مردان ایمان است. 5- قال الباقر علیه السلام: غَیرَةُ النِّساءِ الْحَسَدُ وَالْحَسَدُ هُوَ اصْلُ الْکفْرِ، انَّ النِّساءَ اذا اغَرْنَ غَضَبْنَ وَاذا غَضَبْنَ کفَرْنَ الّا الْمُسَلِّماتِ مِنْهُنَ[5]. حضرت باقر علیه السلام می فرماید: غیرت زنان حسد و حسد ریشه کفراست، زنان آنگاه که غیرت ورزند، خشمگین گردند و چون خشم گیرند کفر ورزند مگر آنها که تسلیم حق شده اند. 6- مردی در حضور امام صادق علیه السلام به توصیف و تمدیح زن خود پرداخت، حضرت به وی فرمود: آیا زن دیگری گرفته ای و بر او هوو آورده ای تا میزان توصیف خود را بسنجی؟ مرد پاسخ داد: خیر. حضرت به وی فرمود: برو زن بگیر، مرد رفت و زن دیگری گرفت و همسر اول خود را به همان صورت دید، و به امام صادق علیه السلام گفت: او همان طور است که گفتم. حضرت فرمودند: بلی، همان طور است که گفتی، وقتی با گرفتن زن دیگر خُلق او ثابت ماند، همانطور است که توصیف کردی و ستایشش نمودی.[6] 7- امام صادق علیه السلام می فرماید: خداوند غیرت را برای زنان قرار نداده است، لذا زنهای غیرمؤمن غیرت می ورزند نه مؤمنه. خدای متعال غیرت را برای مردان قرار داده است زیرا برای مردان چهار زن و نیز کنیزان، حلال شمرده می شوند. ولی زنان تنها به شوهر خود می بایست اکتفا کنند و اگر زنی با غیر شوهرش همراه شود، زانیه محسوب می شود.[7] 8- عن اسحاق بن عمار قال: قلت لأبی عبداللَّه علیه السلام: المرأة تَغار علی الرّجل تؤْذیه، قال: ذاک مِنَ الْحُبَ[8]. اسحاق بن عمار گوید: به امام صادق علیه السلام عرض کردم: زن غیرت می ورزد و شوهر خود را آزار می دهد؟ حضرت فرمود: این از حبّ و عشق زن به شوهر خود است. پی نوشت ها [1] مستدرك الوسايل، حديث 16594. [2] عن عبدالرحمنِ بنِ الْحَجَّاجِ رفعه قالَ: بَینما رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله و سلم قاعِدٌ اذْجاءَتْ امْرَأَةٌ عُرْیانَةٌ حَتّی قامَتْ بَینَ یدَیهِ، فَقالَتْ: یا رَسُولُ اللَّهِ انّی فَجَرْتُ فَطَهِّرْنی، قالَ: وَجاءَ رَجُلٌ یعْدُو فی اثَرِها، فَالْقی عَلَیها ثَوْباً، فَقالَ: ما هِی؟ قالَ: صاحِبَتی یا رَسُولَ اللَّهِ، خَلوْتُ بِجارِیتی فَصَنَعَتْ ماتَری: قالَ: ضَمِّها الَیک، ثُمَّ قالَ: انَّ الْغَیراءَ لا تَبْصُرُ اعْلَی الْوادِی مِنْ اسْفَلِهِ. (وسايل الشيعه، حديث 25293). [3] مستدرك الوسايل، حديث 16597. [4] وسايل الشيعه، حديث 25299. [5] وسايل الشيعه، حديث 25294. [6] ذَکرَ رَجُلٌ لِابِی عَبْدِاللَّهِ علیه السلام امْرَأَتَهُ فَاحْسَنَ الثَّناءَ عَلَیها، فَقالَ لَهُ ابُوعَبْدِاللَّهِ علیه السلام اغَرْتَها؟ قالَ: لا، قالَ: فَاغْرِها، فَاغارَها، فَثَبَتَتْ، فَقالَ: لِابِی عَبْدِاللَّهِ علیه السلام: انّی قَدْ اغَرْتُها فَثَبَتَتْ، فَقالَ: هِی کما تَقُولُ. (وسايل الشيعه، حديث 25295). [7] قال الصادق علیه السلام: انَّ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ لَمْ یجْعَلِ الْغَیرَةَ لِلنِّساءِ وَانَّما تَغارُ الْمُنْکراتِ فَامَّا الْمُؤْمِناتِ فَلا، انَّما جَعَلَ اللَّهُ الْغَیرَةَ لِلرِّجالِ، لِانَّهُ احَلَّ لِلرِّجالِ ارْبَعاً وَما مَلَکتْ یمینُهُ وَلَمْ یجْعَلْ لِلْمَرْأَةِ الّا زَوْجَها فَاذا ارادَتْ مَعَهُ غَیرُهُ کانَتْ عِنْدَاللَّهِ زانِیة.(وسايل الشيعه، حديث 25292). ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghath
تبیین انواع ازدواج
1- قال رسول اللَّه صلی الله علیه و آله و سلم: کتَبَ اللَّهُ الْجِهادَ عَلی الرِّجالِ امَّتی وَالْغَی
همانگونه که جهاد برای مردان نوشته شده است و سخت است و ثواب دارد. صبر کردن زنان بر غیرت مردان و نیز مبارزه با غیرت خود زنان ثواب شهادت را دارد. به قرائن روایات دیگر مبارزه با حسد در زنان و تحمل هوو ثواب شهادت را دارد