eitaa logo
مهـــــدی موعـــــود
56 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
329 ویدیو
27 فایل
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲 🔶 برنامــــــــه این کانال: 🔸هر روز یک صفحه قــــــــرآن 🔸فـــــــرازی از نهــج البلاغــــــــــه 🔸و سخـــــنرانی های مذهــبی 📲 آی دی ارتباط 👇 @mahmoudkavianyzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
1_3641168112.mp3
1.11M
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۹۵ انعام 🌾🌾🌾🌾🍁🍁🌾🌾🌾🌾 ✍از علف بى جان، حيوان جاندار و از حيوان جاندار، شير بى جان پديد مى آيد. از هسته بى جان، درخت زنده، و از درخت رشديافته، هسته ى بى جان خارج مى شود. گاهى از انسان هاى بى ايمان، افراد مؤمن پديد مى آيد و از انسان هاى با ايمان، گاهى فرزندان كافر به وجود مى آيد. (419) «يخرج الحىّ مِنَ الميّت و مخرج الميّت مِنَ الحَىّ»  ☆دقّت در آثار طبيعى، از بهترين راه هاى خداشناسى است. «فالق الحَبّ... مخرج الميّت... ذلكم اللَّه» - 
۹۶ انعام 🌾🌾🌾🌾🍁🍁🌾🌾🌾🌾 ✍در اين آيه نشانه هايى از قدرت الهى در آسمان ها آمده است. و دو نشانه از قدرت الهى است كه به واسطه ى گردش منظّم و پديد مى آيند. شب، براى استراحت است و از كار و تلاش و سفر در شب، نكوهش شده است. (420) (از اينكه در اين آيه، شب عامل سكون و آرامش شمرده شده، معلوم مى شود صبح براى كار و تلاش است.) عليه السلام فرمود: را در شب قرار دهيد، چون شب و همسر، هر دو وسيله ى سكون و آرامش انسانند. (421) - پيدايش شب و روز، نياز به قدرت و دانش دارد كه اين كار را با تقدير و اندازه گيرى دقيق انجام دهد. «فالق الاصباح...تقدير العزيز العليم - در ، راه است. «انّى تؤفكون...فالق الاصباح...»
۹۷ انعام 🌾🌾🌾🌾🍁🍁🌾🌾🌾🌾 علم هيئت، از قديمى ترين علوم بشرى است و انسان از ستارگان در سفرهاى صحرايى و دريايى بهره مى برده است. اين وسيله ابزارى مطمئن، هميشگى، دست نخورده، طبيعى، عمومى و بى هزينه است. به مظاهر طبيعت، توجّه خاصّى دارد. نام برخى سوره ها از اشياى طبيعى است. عبادات اسلامى نيز با طبيعيات گره خورده است، همچون: وقت شناسى، قبله شناسى، خسوف و كسوف و نماز آيات، اوّل ماه و هلال. اينها سبب آشنايى مسلمانان با و ايجاد هايى در بغداد، دمشق، قاهره، مراغه و اندلس و نگارش كتاب هايى در اين زمينه به دست مسلمانان شد. خداوند براى سفرهاى دريايى و صحرايى كه در عمر انسان ها به ندرت پيش مى آيد، خداوند راهنما قرار داده است، آيا مى توان پذيرفت كه براى حركت دائمى انسان ها و گم نشدنشان در مسير حق، قرار نداده باشد؟ و اين بيانگر لزوم رسالت و امامت براى هدايت بشر مى باشد. در احاديث مراد از ستارگان هدايت كننده، رهبران معصوم و اولياى خدا بيان شده است. (423
۱۰۰ انعام 🌾🌾🌾🌾🍁🍁🌾🌾🌾🌾 ✍به گفته ى ، مسيحيان، حضرت عيسى را و يهوديان حضرت عُزَير را پسر خدا مى دانستند. (426) جمعى هم را فرزندان خدا مى پنداشتند. ، اهريمن را كه از جنّ بود رقيب خدا قرار داده و همه ى بدى ها را به او منسوب مى كردند، برخى عرب ها هم ميان خدا و جنّ، نسبتى فاميلى معتقد بودند. «جعلوا بينه و بين الجنّة نَسَباً» (427) اين آيه همه ى آن گمان ها را باطل شمرده و مى فرمايد: خداوند از همه ى اين اوصاف، منزّه و برتر است. - ، ريشه ى خرافه گرايى است. «خرقوا ... بغير علم»
🏴 حکم برگرداندن سر در هنگام نماز ‌ 🔷 اگر عمداً صورت یا بدن خود را از قبله برگرداند، به طوری که بتواند سمت راست و چپ خود را به آسانی ببیند، نمازش باطل است و اگر سهواً هم این کار را بکند، بنابر احتیاط واجب نماز باطل است ولی اگر اندکی صورت را به یکی از دو طرف برگرداند، نمازش باطل نمی‌شود. 📕منبع: رساله نماز و روزه، مسأله ۳۲۶ 🆔 @resale_ahkam
🔴دکتر و پرفسور دانشگاه هاروارد مسلمان شد 🔹 ایشان مخترع داروی سلول‌های بنیادی هستند و از پرفسورهای سرشناس جهان می باشند. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌👇 ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─━━┓   http://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b ┗━━─━━━⊰✾🌹✾⊱┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
1_3652212460.mp3
1.08M
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۱۰۳ انعام 🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮 ✍ نه چشم ظاهرى، خداوند را مى بيند و نه دل به عمق معرفت او راهى دارد عليه السلام فرمود: افكار و اوهام بر خداوند احاطه ندارد و ذات او آنگونه كه هست قابل ادراك نيست. (430) خداوند، هرگز ديدنى نيست. همين كه حضرت موسى از زبان مردم درخواست را نمود، پاسخ شنيد: « » (431) هرگز مرا نخواهى ديد. برخى از اهل سنّت گفته اند: خدا در قيامت ديده مى شود و به آياتى همچون «الى ربّها ناظِرَة» (432) استدلال مى كنند. (433) غافل از آنكه خداوند، جسم و مادّه نيست و مراد از نظر به خداوند، نگاه با چشم دل است، زيرا ديدن با چشم، در جايى است كه چيزى داراى جسم، مكان، محدوديّت، رنگ و... باشد و همه ى اينها نشانه ى نياز و عجز است كه خداوند از اين نقص ها مبرّا مى باشد. عليه السلام مى فرمايد: نه تنها او را نمى بيند، بلكه وهم و فكر نيز نمى تواند بر او احاطه پيدا كند. (434) در ترسيم اين مطلب مى گويد: اى برتر از خيال و قياس و گمان و وهم و از آنچه گفته اند و شنيديم و خوانده ايم مجلس تمام گشت و به آخر رسيد عمر ما همچنان در اوّل وصف تو مانده ايم