eitaa logo
معاونت فرهنگی تربیتی مجتمع قرآن و حدیث
1.1هزار دنبال‌کننده
10هزار عکس
2.5هزار ویدیو
699 فایل
اخبار مرتبط با مجتمع عالی قران و حدیث، در این کانال در ج می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📝 روایتی از جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی در حضور رهبر انقلاب 🔺خدای آن‌سوی اروند، همان خدای این سوی اروند است https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=46899 🖥 @khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از  سید رضی مرتضوی
🔰 جایگاه قرآن در روایات اهلبیت ع «۱۸» ✍ سید رضی مرتضوی ⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜ قال رسول الله (ص): إِنْ أَخْطَأَ الْقَائِلُ فِی الْقُرْآنِ بِرَأْیِهِ فَقَدْ تَبَوَّأَ مَقْعَدَهُ مِنَ النَّارِ وَ کَانَ مَثَلُهُ مَثَلَ مَنْ رَکِبَ بَحْراً هَائِجاً بِلَا مَلَّاحٍ وَ لَا سَفِینَةٍ صَحِیحَةٍ لَا یَسْمَعُ لِهَلَاکِهِ أَحَدٌ إِلَّا قَالَ هُوَ أَهْلٌ لِمَا لَحِقَهُ وَ مُسْتَحِقٌّ لِمَا أَصَابَهُ 📚بحار ج۸۹ / ص ۱۸۲ ⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜ 🔹 پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند: کسی که قرآن را با نظر و فکر خودش، مستقل از اهلبیت ع، اشتباه تفسیر کند، جایگاهش جهنم خواهد بود، او مانند کسی است که بر کشتیِ خرابی سوار شده و بدون ناخدا به دریایی طوفانی برود، او قطعا غرق می شود و هرکس هم بشنود می گوید حقش بود. ⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜ 🔹نکته ها: 🔸 سخن گفتن در تفسیر قرآن، بدون تمسک به اهلبیت ع، چنان متهورانه و جهالت بار است، که به چنین اشتباه فاحشی، تشبیه شده است. 🔸 حقیقتِ کار خطرناکِ مفسرینی که از روی هوی و هوس و مطابق امیال خود، قرآن را معنی می کنند، در روز قیامت روشن میشود، طوری که همه، گمراهی آنها را تایید می کنند و آنها را مستحق عقاب می بینند. 💠 قرآن بخوانیم 💠
انا لله وانا الیه راجعون با نهایت اندوه و تاثر به اطلاع می رساند *استاد جعفر الهادی(خوشنویس)* بامداد امروز پنج شنبه ۱۳ آذر، در اثر حمله قلبی دار فانی را وداع گفتند. این مصیبت را به خاندان مکرم ایشان علی الخصوص به جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر طباطبائی( رئیس محترم مدرسه عالی علوم حدیث) تسلیت عرض میکنیم
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
8.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖥 | همنشین حضرت عیسی (ع) 📗 حکایت حضرت آیت الله مصباح یزدی از حضرت عیسی (ع) 🗓 انتشار به مناسبت سیزده آذر (سوم دسامبر) روز جهانی معلولان 💠 @mesbahyazdi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استاد جعفرالهادی.pdf
194.1K
زندگی نامه، فعالیت های علمی، فرهنگی، تبلیغی و... خودنوشته استاد محمد جعفرالهادی(خوشنویس) مطالعه آن به اساتید محترم و دانش پژوهان گرامی توصیه می شود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
99-09-13 ameli.mp3
13.37M
✳️سخنان اخلاقی 👤 📚 موضوع: سلوک الهی( دوری از تشخّص) 🗓 پنج شنبه سیزدهم آذرماه ماه ۱۳۹۹
هدایت شده از قرآن و حدیث المصطفی
👈 شماره 14 🌸 قرآنی و حدیثی 🌼 جزئیات برگزاری مرحله نیمه نهایی رشته های تلاوت بخش شفاهی ◀️ ستاد برگزاری جشنواره تبرای راه یافته گان به مرحله دوم رشته های تلاوت تحقیق و ترتیل، آموزش های تکمیلی درنظر گرفته است. 👈 برای هر 20 نفر یک استاد راهنما در نظر گرفته شده و طلاب فایل های تلاوت خود در قطعه انتخابی را برای استاد راهنمای خود ارسال می کنند و استاد هم نکات لازم تجوید، صوت، لحن و ... را به راهیافته ارائه می دهد و این فرایند چندین بار تکرار شده تا تلاوت راهیافتگان ارتقاء یابد. 🔸 برای این کار 9 گروه ( 2گروه تحقیق - 5 گروه ترتیل برادران - 2 گروه ترتیل خواهران) در پیامرسان ایتاء تشکیل شده است. 🔻 به کلیه راهیافتگان، لینک ورود به گروه ها جهت عضویت در گروه مربوطه پیامک شده است. 🔹 اما از آنجا که ممکن است برخی از طلاب دریافت پیامک را مسدود کرده باشند و یا به هر نحوی تا کنون نتوانسته اند در این گروه ها عضو گردند، می توانند با نام کاربری (@Naseh14) ارتباط برقرار کرده و عضو گروه مربوطه شوند. 👈👈 قرعه تلاوت و زمان بندی ارسال تلاوت ها در گروه ها ارائه شده است. ____________________________ اسامی راهیافتگان در لینک های زیر مشخص شده است: 🔶 رشته تلاوت تحقیق: http://quran.miu.ac.ir/index.aspx?siteid=135&pageid=54079 🔷 رشته تلاوت ترتیل/برادران: http://quran.miu.ac.ir/index.aspx?siteid=135&pageid=54077 🔷 رشته تلاوت ترتیل/خواهران: http://quran.miu.ac.ir/index.aspx?siteid=135&pageid=54078 🆔 @Quran_MIU
💠 معیار مودّت 🔸 شما یك سلسله مودّت‌ هایی كه مشكل جامعه را حلّ بكند دارید، اما وقتی مُردید كلّاً رابطه قطع است، چون همه شما خاك می ‌شوید و دوباره از خاك برمی ‌خیزید، دیگر والد و ولدی در كار نیست. این‌طور نیست كه یك والد و ولدی باشد، [البته در مورد] یك گروه خاصی كه اهل ایمان ‌اند، برای اینكه لذّت كامل نصیبشان بشود فرمود: ﴿أَلْحَقْنَا بِهِمْ ذُرِّیتَهُمْ وَ مَا أَلَتْنَاهُمْ مِنْ عَمَلِهِم مِن شَی‏ءٍ﴾،[1] یك گروه خاص‌ هستند كه با بچه‌ هایشان هم مأنوس می‌ شوند, با ذراری و فرزندانشان در بهشت مأنوس‌ هستند، یك گروه خاصی ‌اند و گرنه همه خاك می‌ شوند و همه از خاك برمی ‌خیزند دیگر روابطی در كار نیست ﴿یوْمَ یفِرُّ الْمَرْءُ مِنْ أَخِیهِ﴾.[2] معیار مودّت, است حق هم جز از خدا نیست: ﴿الْحَقُّ مِن رَبِّكَ﴾.[3] 🔸 تعبیری در قرآن دارد كه ﴿ذلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ﴾[4] این حق, مقابل ندارد چیزی با او نیست, چیزی با حق نیست، حق وحده است و لاغیر! هیچ چیزی با او نیست ﴿ذلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ﴾ كه این برای فصل و دوم است كه به ذات برمی ‌گردد، حقّی است كه حكم خداست, قول خداست, فعل خداست و در جهان خلقت یافت می ‌شود، این حق بالقول المطلق «مِن الله» است كه در سوره «آل ‌عمران» دارد ﴿الْحَقُّ مِن رَبِّكَ﴾،[5] ما حقّی نداریم كه از خدا ناشی نشده باشد از جای دیگر در آمده باشد و اینكه درباره وجود مبارك حضرت امیر (سلام الله علیه) فرمود: «عَلِی مَعَ الْحَقِّ وَ الْحَقُّ مَعَ عَلِی‏»[6] با این ﴿الْحَقُّ﴾ معیت دارد نه با ﴿ذلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ﴾. اگر گفته شد «عَلِی مَعَ الْحَقِّ وَ الْحَقُّ» یعنی این ﴿الْحَقُّ﴾ و منظور از علی (سلام الله علیه) همان اهل بیت همان چهارده معصوم (سلام الله علیهم) است؛ یعنی اینها با این حقّ‌ هستند كه ﴿الْحَقُّ مِن رَبِّكَ﴾ اگر خود را بخواهید، شما باید دوست اینها باشید. یك سلسله روابط اجتماعی انسان دارد اینها عیب ندارد؛ انسان به لباسش علاقه مند است, به خانه ‌اش علاقه‌ مند است این ضرری ندارد، اینكه مودّت نشد! این برای تنظیم روابط زندگی است. 🔸 تحلیلی كه هست می ‌فرماید دشمنی آنها با شما به جهت مسائل اقتصادی و اینها نیست. اینها اوّلاً دشمن خدا هستند; یعنی اینها یا ملحدند یا مشرك, دشمن با خدا و دشمن شما هستند، چون شما موحّد هستید! سخن از آب و خاك نیست. این سیزده سال كه با حضرت مبارزه می ‌كردند سخن از آب و خاك و معدن و مسائل اقتصادی و تجاری و اینها كه نبود، فرمود: ﴿لاَ تَتَّخِذُوا عَدُوِّی﴾[7] آنها كه ملحد یا مشرك ‌اند ﴿وَ عَدُوَّكُمْ﴾؛ دشمنان شما هستند نه به جهت مسائل اقتصادی, نه مسائل تجاری دشمنان شما هستند، چون شما به من معتقدید! تا آخر ملاحظه می‌ فرمایید این معیار دشمنی را همان می ‌داند ﴿یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا لاَ تَتَّخِذُوا عَدُوِّی﴾ كسی كه ملحد است كسی كه مشرك است عدوّ توحید است ﴿وَ عَدُوَّكُمْ﴾، چون شما موحّد هستید! مبادا اینها را اولیای خود قرار بدهید تحت اینها قرار بگیرید و مانند آن كه ﴿تُلْقُونَ إِلَیهِم بِالْمَوَدَّةِ﴾؛ مودّت خود را به اینها بدهید، شما بنا شد مودّت خود را یكسره به بدهید, شما مُزد پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) مودّت این چهارده معصوم بود دادید, اگر مودّت مستقرّ در قربیٰ شد دیگر مودّتی ندارید كه به دیگری بدهید. 🔸 در بحث ‌های قبل هم همین آیه سه سوره مباركه «احزاب» گذشت كه انسان نه دو قلب دارد و نه در یك قلب دو محبّت می ‌گنجد: ﴿ما جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِنْ قَلْبَینِ فی‏ جَوْفِهِ﴾[8] شما یك مودّت دارید این مودّت هم كه یكجا مستقر كردید به یعنی باید این كار را می ‌كردیم, بنابراین اگر ﴿نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَ نَكْفُرُ بِبَعْضٍ﴾[9] شد تبعیضی در مودّت شد، می ‌دانید این تبعیض, مُهلك است مستهلك نمی ‌شود، این ‌طور نیست كه به اندازه ‌ای كه مودّت دارید دین داشته باشید، این‌طور نیست! توحید تبعیض‎ بردار نیست, ولایت تبعیض ‌بردار نیست, نبوّت و رسالت تبعیض ‌بردار نیست. [1]. سوره طور، آیه21. [2]. سوره عبس، آیه34. [3]. سوره بقره، آیه147. [4]. سوره لقمان، آیه30؛ سوره حج، آیات6 و 62. [5]. سوره آل ‌عمران، آیه60. [6]. الفصول المختاره، ص135. [7]. سوره ممتحنه، آیه1. [8]. سوره احزاب، آیه4. [9]. سوره نساء، آیه150. 📚 سوره مبارکه ممتحنه جلسه 1 تاریخ: 1396/12/07 🆔 @a_javadiamoli_doross