eitaa logo
معاونت فرهنگی تربیتی مجتمع قرآن و حدیث
1.1هزار دنبال‌کننده
10هزار عکس
2.5هزار ویدیو
699 فایل
اخبار مرتبط با مجتمع عالی قران و حدیث، در این کانال در ج می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
کتاب «بررسی نقش امام خامنه‌ای در مهار بحران‌های سیاسی – اجتماعی ایران (۱۳۸۸-۱۳۶۸)» از سوی موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار نشر شد.
💥 مثل است که وقتی تکانش می‌دهی، لجن‌هایش بالا می‌آید! «بزرگان، نفس انسان را به حوض‌هاي قديمي يا خزينه‌هاي قديمي مثال مي‌زنند که ته آن‌ها لجن مي‌نشست و روي آنها آب صاف بود که با يک تکان آب آلوده مي‌شد. گاهي نفس ما هم اين‌گونه است. يک چيزهايي ته نفس ما وجود دارند که براي بر هم زدن و کثيف کردن وجود ما کافي است. آدمي که خيلي نفس آرامي دارد و خيال مي‌کرد که در زندگي ؛ ناگهان مي‌بيند وضع رفيقش از او بهتر شده، در صورتي که از او کمتر درس خوانده! [با خودش می‌گوید] چطور وضع او بهتر شده؟! می‌بینید که همه وجودش به هم ریخته است! اي بندۀ خدا! از خدا درخواست کن! چه کار داري خدا به او چي داده است!؟ چرا سر در کيسۀ مردم مي‌کني؟ ادعاي زيادي هم نباید داشته باشیم.» ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗓 حضرت امام صادق علیه السلام اِنَّ صِلَةَ الرَّحِمِ و َالبِرَّ لَيُهَوِّنانِ الحِسابَ و َيَعصِمانِ مِنَ الذُّنوبِ؛ صله رحم و نيكى، حساب (قيامت) را آسان و از گناهان جلوگيرى مى ‏كند. كافى(ط-الاسلامیه) ج 2، ص 157، ح 31 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃
🌲قوانين دادگاه روز قیامت قوانین دادگاه روز قیامت را قبل از اینکه در این دادگاه حضور پیدا کنیم بدانیم : 1 - پرونده مخفی نیست  :  ونُخرِجُ لَهُ يَوْمَ القِيامَةِ كِتابا يَلقاهُ مَنْشُورًا... سوره الإسراء (13) 2-  حضور در دادگاه به همراه نگهبانها و تحت حفاظت شدید است :  وَجَاءتْ كُلُّ نَفْسٍ مَّعَهَا سَائِقٌ وَشَهِيدٌ ... ق (21) 3- ظلم در این دادگاه محال است .  وَمَا أَنَا بِظَلَّامٍ لِّلْعَبِيدِ ... ق (29) 4- در این دادگاه وکیل مدافع وجود ندارد  اقْرَأْ كِتَابَكَ كَفَىٰ بِنَفْسِكَ الْيَوْمَ عَلَيْكَ حَسِيبًا... الإسراء (14) 5-  رشوه و پارتی بازی و واسطه گری در این دادگاه  محال است" يَوْمَ لا يَنفَعُ مَالٌ وَلا بَنُونَ." الشعراء (88) 6- در اینجا تشابه اسمی و اشتباه در متهم ها یافت نمی شود . وَمَا كَانَ رَبُّكَ نَسِيًّا... مریم (64) 7- حکم به دست خود افراد داده می شود تا بخوانند ، فَأَمَّا مَنْ أُوتِيَ كِتَابَهُ بِيَمِينِهِ فَيَقُولُ هَاؤُمُ اقْرَؤُوا كِتَابِيهْ... الحاقه (19) 8-  در این دادگاه حکم غیابی داده نمی شود .  وَإِنْ كُلٌّ لَمَّا جَمِيعٌ لَدَيْنَا مُحْضَرُونَ...  یس (32) 9- نقض حکم و دوباره محاکمه شدن در این دادگاه نیست . مَا يُبَدَّلُ الْقَوْلُ لَدَيَّ... ق (29) 10- گواهی دروغ در این دادگاه یافت نمی شود . يَوْمَ تَشْهَدُ عَلَيْهِمْ أَلْسِنَتُهُمْ وَأَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُم بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ ... نور (24) 11- در این دادگاه پرونده های فراموش شده یافت نمی شود . أحْصَاهُ اللَّهُ وَنَسُوهُ ۚ ... المجادلة (6) 12- ترازو و سنجش اعمال دقیق است . وَنَضَعُ الْمَوَازِينَ الْقِسْطَ لِيَوْمِ الْقِيَامَةِ فَلَا تُظْلَمُ نَفْسٌ شَيْئًا وَإِن كَانَ مِثْقَالَ حَبَّةٍ مِّنْ خَرْدَلٍ أَتَيْنَا بِهَا وَكَفَىٰ بِنَا حَاسبين ... الأنبیاء (47) یاغیاث‌المستغیثین اغثنی..... خدایا ! از تو میخواهیم که با فضلت و عفوت با ما برخورد کن و عاقبت همه ما را ختم بخیر بفرما. آمین یا رب العالمیـن 🌸🌸🌸🌸🌸
99-03-22(aameli).mp3
10.91M
🔊 فایل صوتی برنامه سمت خدا 👤 📚 با موضوع: مضامین بی نظیر دعاهای اهل بیت علیهم السلام 🗓 پنج شنبه بیست و دوم خرداد ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗓 حضرت امام صادق عليه السلام إنَّ المَرءَ يَحتاجُ فى مَنزِلِهِ وَ عِيالِهِ إِلى ثَلاثِ خِلالٍ يَتَكَلَّفُها وَ إن لَم يَكُن فى طَبعِهِ ذلِكَ: مُعاشَرَةٌ جَميلَةٌ وَ سَعَةٌ بِتَقديرٍ وَ غَيرَةٌ بِتَحَصُّن؛ مرد در خانه و نسبت به خانواده اش نيازمند رعايت سه صفت است هر چند در طبيعت او نباشد: خوشرفتارى، گشاده دستى به اندازه و غيرتى همراه با خويشتن دارى. تحف العقول ص322 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃
هدایت شده از  سید رضی مرتضوی
✅یادداشتهایی در تفسیر موضوعی ❇️پیامبرانِ مهربان ✍سید رضی مرتضوی بسیارند کسانی که گمان می کنند، اقوام مختلف گذشته ، با نفرین انبیاء از بین رفته اند،چراکه آنان دعوت پیامبران را نپذیرفته اند، و آنقدر لجبازی کرده اند تا اینکه بالاخره مستحق نفرین شده اند، مانند قوم نوح، لوط، هود و صالح... و گل سرسبد یونس، که چون نفرین کرد و خدا عذاب نکرد قهر کرد، اما پیامبر اسلام چون رحمتش از همه بیشتر بود قوم خود را در عین اذیتهایشان نفرین نکرد. اما بیایید اینگونه نیاندیشیم، این خود توهینی بزرگ به عباد مخلص خداست، باید همیشه در نظر داشت که پیامبران «خود» برایشان معنا ندارد، آنان به مقام فنای فی الله رسیده اند و هرگز در برابر خداوند متعال اراده ای ندارند، بلکه این مقام ، یعنی مقام رضا، اولین پله عبودیت است و بدون آن هرگز سیر الی الله معنا ندارد. یک پیامبر، هرگز قوم خود را نفرین نمی کند، مگر آنکه خدا قبل از او بر آنان نفرین کرده باشد، یک پیامبر هرگز از کسی متنفر نیست، مگر اینکه خدا به او دستور داده باشد، یک پیامبر اراده ای غیر از اراده خدا ندارد، و اصولا «فنا شدن در اراده خدا» یعنی همین. یعنی همین که فقط خدا. و دیگر هیچ، یک پیامبر هرگز آرزوی عذاب شدن قومش را ندارد مگر اینکه خدا بخواهد. مانند حضرت نوح که حتی وقتی دستور ساختن کشتی از خداوند به او رسید، نگران از وضعیت امتی که نهصد و پنجاه سال آنان را به خدا دعوت کرده بود و نپذیرفته بودند، از خدا درباره آنان پرسید و خداوند پاسخ داد هرگز در خصوص این ظالمان دلسوزی نکن، چرا که آنان از غرق شدگان خواهند بود و نوح مطیع بود: «واصنع الفلك باعيننا ووحينا ولا تخاطبني في الذين ظلموا انهم مغرقون» (سوره هود. آیه 37). «فَأَوْحَيْنَا إِلَيْهِ أَنِ اصْنَعِ الْفُلْكَ بِأَعْيُنِنَا ...وَلَا تُخَاطِبْنِي فِي الَّذِينَ ظَلَمُوا إِنَّهُم مُّغْرَقُونَ» (مومنون. 27)  پیامبران همیشه مهربانند و مهربان بوده اند. درست مانند خدا. آنان آینه مهربانی خدایند و منعکس کننده رحمت بی پایان او؛چنانکه خدا بندگان را دوست دارد، پیامبران نیز، و همانقدر که خدا دلش به حال بندگانش می سوزد، پیامبران نیز. پیامبران بر اساس دستور اولیه رحمت، و طبیعت پاک و سرشت لطیفشان، دوستدار همه اند، و بر همین اساس است که برای هدایت بندگان اینقدر تلاش می کنند، سنگ می خورند، آزار می بینند، سالها سختی می کشند. و حتی ذره ای ، و کمتر از ذره ای خسته نمی شوند. مگر اینکه دستور دومی برسد، مگر اینکه بدانند طرفشان مورد غضب خدا قرار گرفته است، آنگاه  از او متنفر می شوند، ولی نه متنفر شخصی، بلکه متنفری از عمق وجود الهیشان. تنفری الهی. مانند حضرت ابراهیم که برای عمویش چقدر دعا کرد و برای هدایتش چقدر زحمت کشید، ولی عمویش او را تهدید به سنگسار می کرد، اما وقتی فهمید که خدا دوستش ندارد و با او دشمن است از او برائت جست: «وَمَا كَانَ اسْتِغْفَارُ إِبْرَاهِيمَ لِأَبِيهِ إِلاَّ عَن مَّوْعِدَةٍ وَعَدَهَا إِيَّاهُ فَلَمَّا تَبَيَّنَ لَهُ أَنَّهُ عَدُوٌّ لِلّهِ تَبَرَّأَ مِنْهُ إِنَّ إِبْرَاهِيمَ لأوَّاهٌ حَلِيمٌ» (سوره توبه . آیه 114) . حتی، وقتی گروهی بر اثر عملکرد بدشان ، خود را در معرض غضب الهی قرار می دهند، پیامبران سعی بر نجات آنان دارند، ولی اگر بدانند که امر خداوند حتمی است، دیگر دست از شفاعت نیز خواهند کشید، مانند حضرت ابراهیم، که برای عذاب نشدن قوم لوط دعا می کرد و قصد شفاعت آنان را داشت، چرا که ابراهیم بسیار بردبار و نرمدل و توبه کننده بود، تا اینکه خدا به او فرمود: ای ابراهیم، از شفاعت بگذر چرا که امر پرودگارت آمده است و برای آنان عذابی بی بازگشت آورده است: «فَلَمَّا ذَهَبَ عَنْ إِبْرَاهِيمَ الرَّوْعُ وَجَاءتْهُ الْبُشْرَى يُجَادِلُنَا فِي قَوْمِ لُوطٍ * انَّ إِبْرَاهِيمَ لَحَلِيمٌ أَوَّاهٌ مُّنِيبٌ * يَا إِبْرَاهِيمُ أَعْرِضْ عَنْ هَذَا إِنَّهُ قَدْ جَاء أَمْرُ رَبِّكَ وَإِنَّهُمْ آتِيهِمْ عَذَابٌ غَيْرُ مَرْدُودٍ»   (هود آیات 74 تا 76) و پیامبر اکرم، که خاتم پیامبران و سرآمد آنهاست، و خداوند چه زیبا در قرآن رحمت بی پایان او را که متصل به رحمت خداست وصف می کند: «و إِنَّكَ لَعَلى خُلُقٍ عَظِيمٍ» (قلم.4) تو دارای اخلاق برجسته  و باعظمتی هستی. «لَقَدْ جَاءكُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُم بِالْمُؤْمِنِينَ رَؤُوفٌ رَّحِيمٌ».(توبه . 128) ای مردم به سوی شما پیامبری آمده است که تحمل سختی کشیدن شما را ندارد، و نسبت به هدایت شما دلسوز است، و نسبت به مومنان بسیار مهربان است. «فَلَعَلَّكَ بَاخِعٌ نَّفْسَكَ عَلَى آثَارِهِمْ إِن لَّمْ يُؤْمِنُوا بِهَذَا الْحَدِيثِ أَسَفًا» (کهف . 6) ای پیامبر، گوئی از اندوه اینکه مردم ایمان نمی آورند نزدیک است جان بدهی.