eitaa logo
کانال شخصی (علی حاتمی )
357 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
2.4هزار ویدیو
702 فایل
بسمه تعالی ((کانال ارائه محتوای تبلیغی و طرحهای ویژه و نمونه فعالیتهای مفید مبلغین )) فضلای عزیزمطالب مهم تبلیغی و طرح ویژه را به بنده ارسال بفرمائید علی حاتمی @alihatami69
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حکمت بیان
حمزه، شهید گمنام.pdf
212.3K
🏴مناسبت: 🌀 عنوان: حمزه، شهید گمنام 📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉 ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
 حسن سابقه داشتن حسن سابقه از شرايط مهمي است كه امروزه مورد قبول همه مجامع و محافل جهاني است. اميرالمؤمنين علي عليه السلام نيز در نامه خود خطاب به مالك اشتر مي فرمايد: «ان شر وزرائك من كان للاشرار قبلك وزيرا، ومن شركهم في الاثام، فلا يكونن لك بطانة، فانهم اعوان الائمة، واخوان الظلمة؛  نهج البلاغه بدترين وزيران تو كساني هستند كه براي اشرار پيش از تو وزير بوده اند. كسي كه با آنها در كارهايشان شركت داشته است، نبايد صاحب اسرار تو باشد؛ آنها همكاران حاكمان [ظالم] و برادران ستم كارانند. »
طرح هدفمندی‌سازی محتوا جهت افزایش مشارکت در انتخابات 1400_15.pdf
1.35M
📊📣 جزوه کامل تیپ شناسی فکری انتخابات 1400 📚 این جزوه، مبلغین انتخاباتی جبهه انقلاب را نسبت به مخاطب_شناسی و اقناع اقشار مختلف مردم برای مشارکت در انتخابات مجهز می کند🇮🇷✨ 📂حجم: 33 صفحه ⏰ زمان تقریبی مطالعه: یک ساعت ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ 📣 عملیات روشنگری 🇮🇷 https://eitaa.com/EmamKhamene ┗━━🌺🍃━━━━━━━┛
هدایت شده از کتابخانه حوزه علمیه کوثر خرمشهر
mabani_game_doovom_enghelab.pdf
1.19M
👌🏼📕 کتاب مبانی قرآنی تالیف استاد قرائتی 🦋کتابخانه حوزه علمیه خواهران کوثر خرمشهر🦋 https://eitaa.com/joinchat/1693974616Cb31e3bccfd
هدایت شده از کتابخانه حوزه علمیه کوثر خرمشهر
روش تحلیل سیاسی.pdf
2.75M
💢دانلود کتابچه روش تحلیل سیاسی در بیانات رهبر انقلاب اسلامی 🌺 تقدیم به دوستداران دانش سیاست👉🏼
مصائب الصادقیه علیه السلام امام در سالهای آخر عمر خود شدیداً لاغر و ضعیف شده بود و به تعبیر یکی از افرادی که امام را درآن روزگار دیده بود از او چیزی نمانده بود جز سرش، کنایه ازاینکه بدن کاملاً فرسوده ونحیف شده بود. سراسرزندگیش به دشواری وسختی ورنج آفرینی گذشته بود. ودرسالهای آخر عمربر میزان محدودیت واحضار وتهدید او اضافه می شد که این خود بر خستگی ورنجش می افزود. روزی منصور به وزیر دربارش « ربیع » گفت همین اکنون جعفربن محمد (امام صادق( علیه السلام)) رادراینجا حاضر کن . ربیع فرمان منصور را اجرا کرد حضرت صادق( علیه السلام) را احضار نمود، منصور باکمال خشم و تندی به آنحضرت رو کرد وگفت: « خدامرا بکشد اگر تو رانکشم آیا درمورد سلطنت من اشکال تراشی می کنی ؟» امام: آنکس که چنین خبری به تو داده دروغگو است ... ربیع میگوید: امام صادق( علیه السلام) رادیدم هنگام ورود لبهایش حرکت می کند، وقتی که کنارمنصور نشست، لبهایش حرکت می کرد ولحظه به لحظه ازخشم منصور کمتر می شد . وقتی که امام صادق( علیه السلام) ازنزد منصور رفت، پشت سرامام رفتم وبه اوعرض کردم: وقتی که شما وارد برمنصور شدید منصور نسبت به شما بسیار خشمگین بود ولی وقتی که نزد او آمدی ولبهای تو حرکت کرد خشم او کم شد شما لبهایتان را به چه چیز حرکت می دادی ؟ امام صادق( علیه السلام) فرمود : لبهایم رابه دعای جدم امام حسین ( علیه السلام) حرکت می دادم وآن دعا این است : یا عُدَّتی عِندَ شِدَّتی وَیا غَوثِی عِندَ کُربَتی اَحرِسنِی بِعَینِکَ الَّتی لا تَنامُ وَاکَنِفنِی بِِرُکنِکَ الذَّی لایُرام « ای نیرو بخش من هنگام دشواریهایم وای پناه من هنگام اندوهم به چشمت که نخوابد مرا حفظ کن ومرا درسایه رکن استوار وخلل ناپذیرت قراربده » آتش کشیدن خانه امام صادق(علیه السلام) مفضّل بن عمر می گوید: منصور دوانیقی برای فرماندار مکه ومدینه حسن بن زید پیام داد: خانه جعفر بن محمد ( امام صادق (ع) را بسوزان، اواین دستوررا اجرا کرد وخانه امام صادق( علیه السلام) را سوزانید که آتش آن تا به راهرو خانه سرایت کرد، امام صادق ( علیه السلام) آمد ومیان آتش گام برمی داشت ومی فرمود : اَنَا بنُ اَعراقِ الثَّری اَنا بنُ اِبراهِیمَ خَلیلِ اللهِ « منم فرزند اسماعیل که فرزندانش مانند رگ وریشه دراطراف زمین پراکنده اند منم فرزند ابراهیم خلیل خدا( که آتش نمرود براو سرد وسلامت شد )» برنامه قتل امام صادق (علیه السلام) سرانجام منصور نتوانست پیشرفت امام را ببیند و عظمت او را تحمل نماید. طرح قتل او را از طریق مسموم کردن تهیه نمود. این نکته راناگفته نگذاریم که بنی عباس درس مسموم کردن امامان رااز پیشوایان راستین خود، یعنی بنی امیه آموختند. معاویه بارها گفته بود خداوند ازعسل لشکریانی دارد و.. که غرض عسل مسموم بود که به خورد دشمنان خود میداد. منصور توسط والی خود درمدینه امام را با انگور زهرآلود به شهادت رساند وبعد حیله گرانه به گریه وزاری وعزاداری او پرداخت.  اینکه درامر شهادت امام، منصور دست داشته جای شکی برای ما نیست، زیرا که خود بارها گفته بود که او چون استخوانی درگلویم گیر کرده است. شاید منصور جداً وقلباً دوست نداشت امام رابکشد ولی چه می توان کرد که مقام است وسلطنت، پست است وموقعیت. مگر هرکسی میتواند ازآن بگذرد؟ امرشهادت او را توسط منصور، برخی چون ابوزهره انکار کرد ه اند، بدلیل ابراز تأسف منصور ازمرگ او  وهم گفته اند که این امر خلاف تحکیم پایه های حکومت او بود.  دیگران هم همین افکار راداشته اند  ویا برخی دیگر ازآن به تردید یاد کرده اند. ولی باتوجه به سابقه برخورد واحضار وتهدید منصور، وبا توجه به اعمال زمامداران پس از او معلوم می شود بنی عباس چون بنی امیه درخط امام کشی بودند وآنها شش تن ازامامان ما را مسموم کرده اند. آری او پس از قتل امام ابراز تأسف هم کرد وآن مصلحتی بود.   اصول کافي، ج 2، ص 378.  
هدایت شده از فیش منبر موضوعی
🔸 پاداش هزینه کردن برای علیه السلام🔸 💠 «عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ يُونُسَ عَنْ بَعْضِ رِجَالِهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: دِرْهَمٌ يُوصَلُ بِهِ الْإِمَامُ أَفْضَلُ مِنْ أَلْفَيْ أَلْفِ دِرْهَمٍ فِيمَا سِوَاهُ مِنْ وُجُوهِ الْبِرِّ.» 🔸امام صادق علیه السلام فرمودند: «یک درهم مالی که در راه امام علیه السلام خرج شود، برتر است از دو میلیون درهم که در دیگر امور خیریه صرف شود.» 📚 کافی، ج ۱، ص ۵۳۸
به مناسبت شهادت امام صادق علیه السلام بسم الله الرحمن الرحیم بحث ما رسیدبه تعرض آنچه در مستند العروه در مورد شبهه ی صدقیه ی معدن بیان شده ولی تزاحم بحث باپیشامد شهادت رأس و رئیس مذهب ایجاب می کند که امروز دلها متوجه مقامی شودکه عقل مؤالف و مخالف درعظمت علم و قدرت او مبهوت است. واز عجایب این است که نه تنها مسلمان بلکه دهری مذهب درمقابل این عظمت بزانو درآمده است ولی افسوس که این قدر بر خود ما مجهول است. ابن ابی العوجا دهری مذهب است، این کلام اوست: آن کسی که اگر بخواهد جسد روح می شود، روح می شود جسد، او جعفر بن محمد است. این کلام یک دهری مذهب است که عقیده به خدا ندارد . مالک بن انس امام مالکیه، اول امام اهل سنت، تعبیرش این است: ما رأیت عینی، چشم من ندیده در روزگار افضل از جعفر بن محمد در علم، در ورع، در عبادت. این هم بیان امام مذهب مالکی است که اول امام اهل سنت است. امام اعظم اهل سنت تعبیرش این است که أعلم در روزگار از جعفر بن محمد نیست. کراجکی در کنز الفوائد قضیه ای نقل می کند، یک بیانش غوغا است. شرح این حدیث برای فرصت دیگری. غرض این است که ما بفهمیم در این کلمات چه غوغایی است و اگر او نبود چه بود!!! تمام آنچه انبیاء آوردند از آدم تا به خاتم به ولایت امیر المؤمنین کامل شد. " الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلَامَ دِینًا". اما آن نبوت وآن امامت هر دو به ثمر نرسید الا وقتی که او بر کرسی نشست و آن غوغای  علم را از مبدأ تا معاد، از سماء و العالم، از طهارت تا دیات به پاکرد .چه کسانی را تربیت کرد: هشام پرورد که در کلام بیچاره کرد تمام متکلمین را. اگر فقیه پرورد زراره ، عمار ، ابوبصیر ، لیث ، کسانی که در عظمت آنها باز فکر متحیر است. محمد بن مسلم از زیر دست او بیرون آمد. ابن ابی عمیر ، از نفس او زنده شد. 4 هزار نفر در محضر او چه گرفتند و چه ها از بین رفت و آنچه که مانده ،هر حدیثی، بحری از حکمت است . کراجکی نقل میکند که ابوحنیفه - ابوحنیفه نزد عامه امام اعظم است- در محضر او نشسته بود. سفره ی غذا پهن شد. بعد که سفره برچیده شد... متن حدیث لازم است. بعد که[امام] دعای سفره را خواند، این دعا را خواند: قال: الحمدلله رب العالمین اللهم إن هذا منک ومن رسولک، بارالها این غذایی که به ما دادی از توست و از پیغمبر تو . این وهابیتی که این غوغا را در دنیا راه انداخته، تمام آنچه را که ببافند در یک جمله پنبه کرده است آن روز. وقتی فرمود این جمله را، ابوحنیفه گفت: أجعلت مع الله شریکا؟ خوب اینها را بفهمید بعد مرجعتان روایات باشد تا به ثمر برسید. به شرق بروید،به غرب بروید، علمی نیست الا از این بیت. تمام شبهات وهابیت در یک حدیث او دفع می شود منتها کو فهمی که درک کند عمق کلام را. مثل ابو حنیفه ای گفت: أجعلت مع الله شریکا؟ همانی که کنار قبر پیغمبر آن بی سواد ها با آن ریش و عبا می گویند: شرک! شرک! ابوحنیفه آن روز گفت: أجعلت مع الله شریکا؟ قال: ویلک، فرمود: وای بر تو! از قرآن بی خبری ، از کلام خدا بی اطلاعی؟! ابو حنیفه مات شد. ان الله تعالی یقول فی کتابه: وَمَا نَقَمُوا إِلَّا أَنْ أَغْنَاهُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ ، این نص قرآن .تمام بساط وهابیت به همین جمله برچیده می شود منتها درآوردن آن جواهر علم و حکمت از این جمله وقت مفصل لازم دارد. أَغْنَاهُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ ،خدا بی نیاز کردآن ها را و پیغمبر خدا. نقطه ی مقابل فقر، غنا است. غنا از جهت فنی اطلاق دارد. غنای مادی ، غنای روحی ، غنای دنیوی ، غنای اخروی ، نقطه ی مقابل فقر است . فقر مادی در اثر نداشتن مال و منال است.فقر معنوی در اثر جهل و نداشتن علم است ،فقر دنیوی نداشتن سر و سامان در این عالم است. فقر اخروی نداشتن سر و سامان در آخرت است ، مطلق الغنا وغنای مطلق از خداست و از پیغمبر خدا ، نه تنها این سفره ... این جمله راوقتی ازقرآن به ابی حنیفه گفت - ابی حنیفه عمری در علم کارکرده - مبهوت شد،فرمود: به موضع دیگر به قرآن رجوع کن،آن موضع این است: وَلَوْ أَنَّهُمْ رَضُوا مَا آتَاهُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ، باز خدا در اتیان توأم کرده رسول را با خودش ، بعد فرموده: وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ سَیُؤْتِینَا اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَرَسُولُهُ . این جملات ریشه ی همه ی افکار مردم پوچی که دنیا را به آشوب کشاندند، باطل می کند. مسئله ی شفاعت حل می شود. زیارت قبور حل می شود. توسل به ارواح انبیا و اولیاء حل می شود، تمام مشکلات در یک مجلس اومنحل است. بعد که به این جا رسید ابوحنیفه گفت: یا بن رسول الله! یک عمری بر من گذشت ولی این آیات را کأنه نه خوانده ام و نه شنیده ام. ابو حنیفه است!!! بعد جواب حضرت چیست؟ درآن جمله کمر وهابیت را شکست و ریشه ی تمام این معاندین را درآورد. در این جمله کمر تمام مخالفین مذهب حق را شکست، فرمود:بلى قرأتهما ، هر دو آیه را قرائت کردی، سمعتهما
ین است: به یک نگاه، آد می را منقلب می کند. بار الها! به آبروی آن حضرت که راه تو به وسیله ی او باز شد... مذهب یعنی چه؟ یعنی طریق ذهاب . از نقطه ی وجود ما به خدا، راه فقط راهی است که او ترسیم کرده است . این است معنای مذهب جعفری. بارالها! به حرمت آن حضرت به همه ی ما توفیق بده درک کنیم او را ، بفهمیم کلمات او را ، عمل کنیم به آنچه او خواسته است.
زوار حرم(شیخ حاتمی): ، هر دو آیه را شنیده ای ولکن الله أنزل فیک وفی أشباهک: أَمْ عَلَى قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا. شرح این داستان هم که چه جور بر قلب منکرین ولایت امیر المؤمنین و معتقدین به خلافت خلفای به ناحق قفل است و آن اقفال چیست، این هم مباحثی است. فرمود تو - کی قدرت دارد غیر او که به مثل ابی حنیفه بفرماید تو- و اشباه تو مصداق این آیه اید: أَمْ عَلَى قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا. در آن جا دو آیه را آورد .اول فرمود، بعد فرمود در موضع دیگر. در این جا هم نسبت به او و اشباه او ، اشباه او همه را می گیرد من الصدر الی الذیل، منتها فهمی باید که آن اقفال را بفهمد، نه یک قفل است بلکه قفل ها است. بعد فرمود جای دیگری هم باز فرمود کَلَّا بَلْ رَانَ عَلَى قُلُوبِهِمْ مَا کَانُوا یَکْسِبُونَ. این یک روایت است، یک جلسه ی اوست . در این روایت هم ریشه ی افکار وهابیت به تمام جهات و هم ریشه ی تمام آنچه ذهبی، فخر رازی ، بخاری ، مسلم ، ابن حجر ، بافته اند پنبه می شود، منتها [با] آن فهمی که درک کند دقائق کلام او را. لا نعد الرجل منکم فقیها حتی یعرف معاریض کلامنا. گوهری بود که احدی او را نشناخت. اسم چه اسمی است؟ اسمی است که پیغمبر گذاشت. امام چهارم هم بیانش این است:اسمه عند أهل السماء الصادق - نه زمین! این جا عرضه ای نیست، خبری نیست؛ مَتَاعُ الدُّنْیَا قَلِیلٌ - اسمه عند أهل السماء الصادق ، در ملکوت أعلا اسم او صادق است. کسی که اسم او صادق است واضع اسم، پیغمبر خاتم است. در ملکوت أعلا مسمی به این اسم است. نص بیان خودش این است... آن، کلمات مخالفین بود، اما از خود او که صادق به قول مطلق است، بیانش این است: آنچه در آسمان است می دانم؛ أعلم ما فی السماوات . مفهومی از مفهوم ما اوسع نیست. آنچه در آسمان ها است می دانم، آنچه در زمین است می دانم، آنچه تا قیامت است می دانم. بعد هم این کلمه را برهانی کرد، گفت: همه را از قرآن در می آورم، وَنَزَّلْنَا عَلَیْکَ الْکِتَابَ تِبْیَانًا لِکُلِّ شَیْءٍ ، این نص قرآن است. این قرآن تبیان کل شیء است. اگر کسی نباشد که آن تبیان کل شیء نزد او نباشد ، خواه ناخواه طب بدون طبیب می شود، می شود قانون بدون مفسر ، پس بالضروره آن کسی که فرموده: وَنَزَّلْنَا عَلَیْکَ الْکِتَابَ تِبْیَانًا لِکُلِّ شَیْءٍ ، کسی را هم در هر زمانی معین کرده که عنده علم الکتاب. این کلمه را و این روایت را قطب الدین راوندی نقل می کند. رجال باید شناخته شود. او کیست ، مقامات علمی و عملی او چیست؟ قبل از آن کلمه این کلمه لازم است: فرمود: می دانم آنچه در آسمان است آنچه در زمین است آنچه تا قیامت است. ممکن است بیسوادی تعجب کند ولی آن قدر جلوه کرد که در [کتاب] حیات الحیوان آن نویسنده ی محقق سنی می نویسد: جفری است و آن جفر نزد جعفر بن محمد است و در آن جفر تمام آنچه تا قیامت است مسطور است. این هم کلمه ی مخالف . افسوس! که ما هم قاصریم هم مقصر ، نشناختیم، نشناساندیم.  مردمی که اهل علم هستند ، عمری در این مباحث دقیق کار می کنند، باید در این ایام دامن به کمر بزنند مقامات او را به عامه ی مردم بفهمانند تا روز شهادت این مملکت یکپارچه عزا و شیون شود. رحم الله من أحیی أمرنا؛ خوشا به حال آن کسانی که به این دعا موفق شدند. قطب راوندی نقل می کند از ابو حمزه، گفت: در یک سفری با آن امام مسافرت کردیم در صحرا ، رسیدیم به نخل یابسه ، یک نخل خشکی ، امام تکیه داد به آن نخل؛ ابو حمزه نقل می کند ، لب ها حرکت کرد اما من نفهمیدم چه گفت، بعد آن کلمه ای که شنیدم خطاب کرد به آن نخله ی خشک، فرمود: أیتها النخل اطعمینا ، ای نخل ما را اطعام کن! ابوحمزه گفت، به مجرد این که این کلمه را گفت: دیدم نخله سبز است، خوشه های خرما معلق است، خم شده تا به دست امام رسیده ، چند دانه چید ، من هم از آن خرما خوردم . علم آن، قدرت این . گفت: یک اعرابی تماشاگر بود وقتی این منظره را دید گفت: همچو سحری و همچو ساحری در روزگار نیست! تا این کلمه را گفت امام آن اعرابی را خواست، فرمود: سحر نیست، ما وارث انبیا ایم آنچه تمام انبیا دارند نزد من است ، یکی از آن ها را نشان دادم. قدرت این است . بعد فرمود: اگر می گویی سحر است می خواهی الان دعا کنم تا تو مسخ شوی. از خود او استفتسار کرد. می خواهی یا نه ، تو را الان بر می گردانم به صورت سگی؛ گفت: اگر قدرت داری بکن ، تا خواست لب ها حرکت کرد. ابو حمزه گفت: دیدم اعرابی سگی است یتوسوس ، دوان دوان رفت رو به خیمه اش. خانواده اش او را زدند، بیرون کردند ، خبر ندارند. گفت: سگ برگشت، مقابل امام نشست، من نگاه کردم دیدم از چشم ها اشک می ریزد، سر می جنبد. بعد حضرت فرمود: بیا! تا آمد گفت: حالا باور کردی سحر نیست، الان آدم بشو ، گفت: یک مرتبه دیدم این سگ همان آدم است. در یک مجلس این است. إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَیْئًا أَنْ یَقُولَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ. وقتی اراده متصل شد به اراده ی او، خاصیتش ا
هدایت شده از اشعار آیینی حسینیه
در نگاهش تبسم باران در وجودش صلابت دریا مرد پاکی به نام روح الله پسر خانواده ی زهرا عزم او عزم حیدر کرّار نهضتش نهضت حسینی بود روشنابخش خانه ی خورشید رهبر عاشقان ، خمینی بود شاخص اصل انقلابی ها قبله گاه تمام یاران بود کعبه ی مردمان مستضعف قلب ایران ما ، جماران بود @hosenih آنکه با جلوه ی مسیحایی زنده کرده تمام امّت را رهبر لاله های جان بر کف داده معنا قیام امّت را آن گذر کرده با دلی آرام آن سفر کرده با ضمیری شاد انتظار فرج مرامش بود فرج یار و نیمه ی خرداد آن عزیزی که در شب حسرت آمد ، امّید ناامیدان شد آن امامی که لحظه ی طوفان اسوه ی تک تک شهیدان شد آن قیامی که نیمه ی خرداد نقطه ی عطف انقلاب است و... در مسیر کمال این هجرت تن نداده به هیچ بن بست و ... در مسیر تعالی این راه شب هواخواه نور می مانَد مکتب انقلاب روح الله تا سحر ، تاظهور می مانَد یاد روح خدا بخیر ، که گفت در بلا تکیه بر خدا داریم غم نداریم تا که در بحران روضه های حسین را داریم یاد روح خدا بخیر ، که او یک نشان از پیام صادق بود صادقانه همیشه شاگرد ِ درس های امام صادق بود از مدینه به سینه غم دارد پیر مردی که بی عصا می رفت آه ، شیخ الائمه ی عالم بی عمامه ز کوچه ها می رفت @hosenih آتش در چه کرده با قلبش بین شعله به یاد مادر بود دست ِ بسته به روی خاک افتاد با دل خسته یاد حیدر بود پیر مردی که در تمامی عمر هر نفس محضر خدا می رفت ناله ی یاحسین سر می داد با همین ناله کربلا می رفت السّلام ای امام عاشورا ای که خدّالتّریب گودالی السّلام ای سلام آلُ الله ای که شیبُ الخضیب گودالی شاعر: @hosenih
هدایت شده از یاوران+ولایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🌸 🍀 💠 🌀 موضوع: انتخابات۱۴۰۰ 🍃🌻🍃 👌 مردم بدنبال مدیر قوی و کارآمدند، نه اسامی و جناح‌ها 🆔️@Yavarane_velayat 🍀 🇮🇷🌸
چیزی که می دهند را پس نمی گیرند 1 -وَ فِي كِتَابِ الْفُنُونِ نَامَ رَجُلٌ مِنَ الْحَاجِّ فِي الْمَدِينَةِ فَتَوَهَّمَ أَنَّ هِمْيَانَهُ سُرِقَ فَخَرَجَ فَرَأَى جَعْفَرَ الصَّادِقَ ع مُصَلِّياً وَ لَمْ يَعْرِفْهُ فَتَعَلَّ قَ بِهِ وَ قَالَ لَهُ أَنْ تَ أَخَذْتَ هِمْيَانِي قَالَ مَا كَانَ فِيهِ قَالَ أَلْفُ دِينَارٍ قَالَ فَحَمَلَهُ إِلَى دَارِهِ وَ وَ زَنَ لَهُ أَلْفَ دِينَارٍ وَ عَادَ إِلَى مَنْزِلِهِ وَ وَجَدَ هِمْيَانَهُ فَعَادَ إِلَى جَعْفَرٍ مُعْتَذِراً بِالْمَالِ فَأَ بَى قَبُولَ هُ وَ قَالَ شَ يْءٌ خَرَجَ مِنْ يَدِي لَا يَعُودُ إِلَيَّ قَالَ فَسَأَلَ الرَّجُلُ عَنْهُ فَقِيلَ هَذَا جَعْفَ رٌ الصَّادِ قُ ع 1 قَالَ: لَا جَرَمَ هَذَا فَعَالُ مِثْلِه. يكى از حاجيان در مدينه خوابيده بود هميان پولش را ربوده بودند. از جاى خود برخاست حضرت صادق ع مشغول نماز بود او را نشناخته دامنش را گرفت، گفت تو هميان مرا بردهاى. امام فرمودند:هميان چه داشت؟ گفت هزار دينار. آن مرد را برد به منزل خود و هزار دينار باو داد، وقتى پول را گرفت و به منزل خود برگشت ديد هميانش در خانه است. با عذر خواهى خدمت حضرت صادق ع رسيده پول را تقديم كرد. امام از گرفتن خوددارى نمود، فرمودند: چيزى كه داديم پس نمىگيريم. آن مرد بعد جستجو نمود كه اين شخص كيست؟ گفتند: جعفر بن محمّد صادق ع است. گفت: بايد چنين كارى چون او بكند. 1 . مناقب آل أبي طالب عليهم السالم )البن شهرآشوب( 4/
غذای صالحان بی درد و مریضی است عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ سِنَانٍ عَنْ مِسْمَعٍ كِرْدِينٍ الْبَصْرِيِّ قَالَ: كُنْتُ لَا أَزِيدُ عَلَى أَكْلَةٍ بِاللَّيْلِ وَ النَّهَارِ فَرُبَّمَا اسْتَأْذَنْتُ عَلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ  وَ أَجِدُ الْمَائِدَةَ قَدْ رُفِعَتْ لَعَلِّي لَا أَرَاهَا بَيْنَ يَدَيْهِ فَإِذَادَخَلْتُ دَعَا بِهَا فَأُصِيبَ مَعَهُ مِنَ الطَّعَامِ وَ لَا أَتَأَذَّى بِذَلِكَ وَ إِذَا عَقَّبْتُ بِالطَّعَامِ عِنْدَ غَيْرِهِ لَمْ أَقْدِرْ عَلَى أَنْ أَقِرَّ وَ لَمْ أَنَمْ مِنَ النَّفْخَةِ فَشَكَوْتُ ذَلِكَ إِلَيْهِ وَ أَخْبَرْتُهُ بِأَنِّي إِذَا أَكَ لْتُ عِنْدَهُ لَمْ أَتَأَذَّ بِهِ فَقَالَ يَا أَبَا سَيَّارٍ إِنَّكَ تَأْكُلُ طَعَامَ قَوْمٍ صَالِحِينَ تُصَافِحُهُمُ الْمَلَائِكَةُ عَلَى فُرُشِهِمْ قَالَ قُلْتُ وَ يَظْهَرُونَ لَكُمْ قَالَ 2 فَمَسَحَ يَدَهُ عَلَى بَعْضِ صِبْيَانِهِ فَقَالَ هُمْ أَلْطَفُ بِصِبْيَانِنَا مِنَّا بِهِمْ. مسمع كردين بصرى گويد: من در شبانه روز بيش از يك مرتبه غذا نمىخوردم. گاهى از امام صادق اجازه شرفيابى حضورش را ميگرفتم كه فكر مىكردم سفره برچيده شده و حضرت را در برابر سفره نخواهم ديد )تا مبادا امر بخوردن كند و مرا زيان دهد( ولى چون وارد مىشدم سفره مىطلبيد من هم همراه حضرت غذا مىخوردم و از آن ناراحت نمىشدم، ولى هر گاه در منزل ديگرى روى غذا مىخوردم، آرام نميگرفتم و از نفخ شكم خوابم نمىبرد: من اين مطلب را بحضرت ياد آور شدم و گزارش دادم كه هر گاه نزد او غذا مىخورم آزارم نمىدهد فرمود: اى ابا سيار! تو غذاى مردم صالحى را مىخورى كه فرشتگان با آنها روى فرششان مصافحه ميكنند، عرضكردم: براى شما آشكار هم مىشوند؟ حضرت دست خود را بيكى از كودكانش كشيد و فرمود آنها نسبت بكودكان ما از خود ما مهربانترند. کافی ج ۱ ص ۳۹۳
کانال شخصی (علی حاتمی )
گزارش تحلیلی بسیار عالی از دوران امامت امام صادق علیه السلام 👆👆👆👆 قابل استفاده در مساجد و تابلو اعلانات 👌
هدایت شده از الله
♦️کانال اطلاع رسانی نهاد واحد تهران شرق در اینستاگرام، تلگرام و ایتا @jafari_nahad https://instagram.com/jafari_nahad?igshid=11c44grwjec7k
🔴رمز تغییر احوالات آدمی‼️ ♦️امیرالمؤمنین عليه‌السلام میفرمایند: المَرءُ یَتَغَیَّر فی ثَلاث، القُرب مِنَ المُلُوکِ وَ الوِلایات، وَالغِناءِ مِنَ الفَقرِ، فَمَن لا یَتَغَیَّرُ فی هذِهِ فَهُوَ ذُو عَقلِ قَویم وَخُلقِِ مُستَقیمِِ 💢آدمی در سه حالت عوض می شود: در نزدیک شدن به حاکمان،و رسیدن به پست و مقام و ثروتمند شدن. ♦️البته کسی که در این سه حالت عوض نشود استوارو درست دارد. 📚غررالحکم، ۱۲۲ 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
🌺مولاناالإمامُ عليٌّ بن ابی طالب صلوات الله و سلامه عليهما: اُبذُلْ لأِخيكَ دَمَكَ و مالَكَ ، و لِعَدُوِّكَ عَدلَكَ و إنصافَكَ ، و لِلعامَّةِ بِشرَكَ و إحسانَكَ .; 🌹مولاناامیرالمومنین على عليه الصلاه السلام: جان و مالت را فداى برادر خود كن و عدل و انصافت را نثار دشمنت و خوشرويى و احسانت را به عموم مردم ببخش.; بحار الأنوار : 78/50/76.🌺
هدایت شده از علیرضا پناهیان
🔘 علما باید سیاسی‌ترین قشر جامعه باشند @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا ببینید. جالبه تا وقتی فکر میکنن ایران قانون گذاشته ندای عدالت خواهی و آزادی دارند تا متوجه میشن برای غربی هاست شل میشن!!!! واقعا بیگانه پرستی تا کجا 😔😔 قدر داشته هامون را بدانیم
هدایت شده از عجیب و پر ابهام🥶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حکایت عاق مادر داستان پیرمردی که مورد نفرین مادرش قرار گرفته بود ... .📚داستانڪ📚 ༺📚‌‌‌════‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌══‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌══‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ @dastanakk
طرح بینات طی کل سال از پایه دوم به بالا با مزایای زیر ۱. محسوب شدن جزء سابقه تبلیغ ۲. حق الزحمه از مرکز مدیریت ۳. کسب تجربه عملیاتی ،جهادی و توانمندی ،کار بردی محدوده شهرری میدان معلم با مدیریت شیخ علی خوشچشم با هماهنگی مرکز مدیریت تهران
هدایت شده از استخدام طلبه 🇮🇷
منابع پیشنهادی مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه علمیه.pdf
439K
🛑 آزمون استخدامی آموزش و پرورش 🔹منابع پیشنهادی "عمومی" و "تخصصی" آزمون استخدامی آموزش و پرورش مربوط به ۵ رشته از ۸ رشته ای که امکان شرکت در آن ها برای طلاب وجود دارد به همت مرکز تربیت مبلغ حوزه های علمیه تقدیم می شود. ➖➖➖➖➖➖➖ 🇮🇷 کانال استخدام طلبه 🕌 @estekhdam_talabe http://eitaa.com/joinchat/1351352333Cc9724c4774
کانال شخصی (علی حاتمی )
طلابی که مدارس و مساجد فعالیت تبلیغی داشته یا دارند سریعا با توجه به لیست داخل اکسل بالا اگر اطلاعاتشون ناقص هست و یا مدت فعالیتشان ذکر نشده سریعا اطلاع بدهند که زودی به مرکز ارسال میشود
4_5911118448162769388.mp3
1.37M
۸۷ کار پیچیده تر از این است که ما بتوانیم عمق دل را اصلاح کنیم. امیرالمومنین می فرماید : اگر کسی توانست سطح دل را خالص کند، برای به دادرسی عمق دلش خدا اقدام می کند... زمان: ۲ دقیقه و ۵۰ ثانیه @mthsadeg