eitaa logo
کانال شخصی (علی حاتمی )
358 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
2.4هزار ویدیو
702 فایل
بسمه تعالی ((کانال ارائه محتوای تبلیغی و طرحهای ویژه و نمونه فعالیتهای مفید مبلغین )) فضلای عزیزمطالب مهم تبلیغی و طرح ویژه را به بنده ارسال بفرمائید علی حاتمی @alihatami69
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭐️کاردستی "سبد گل تزیینی ،به مناسبت عید غدیر💐 🔰وسایل مورد نیاز : ✂️قیچی 🔖چند عدد کاغذ a4رنگی 🔘پانچ کوچک فانتزی 🖌ماژیک 🍃مقداری برگ ریز مصنوعی که خودتان بارشته های کاغذ میتوانید درست کرده با مداد یا ماژیک سبز رنگش نمایید 💈چسب ماتیکی 📏خط کش ✏️مداد 🌷توضیحات مربوط به ساخت این کاردستی زیبا مرحله به مرحله در فیلم نمایش داده شده است.🌷 ❤️امیدوارم با کمک کودکان خود ،با ساخت این کاردستی زیبا عیدی شاد و به یاد ماندنی را رقم بزنید.❤️
4797-release.apk
32.71M
نرم افزار آموزش مجازی اولیا تربیتی کودک ونوجوان morabbiyar.ir
نقشه غدیر
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرود زیبای غدیر موسسه علمدار
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوستان و طلاب برای جشن تلبس دعوت هستند البته خودشان صاحب مجلس هستند ان شالله لطف کنند تشریف بیارند.
جشن تلبس طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت امام صادق ع تهران خ پیروزی بلوار ابوذر پل 5 مسجد حضرت ولی عصر عج
💠 فایده خلقت 🔸 هر فاعلی فعلی انجام می‎ دهد برای اینکه نقصی از نقص‎های خود را بر طرف کند یا کمالی بر کمالات خود بیفزاید. اگر فاعل کمال نامتناهی داشت و هیچ نقصی نداشت, این فاعل نه خلق می کند که سودی ببرد, [1] نه خلق می کند که جودی بکند! کار خدا «تا» بر نمی دارد, نه خلق کردم تا سودی ببرم, صحیح است; نه خلق کردم تا جودی کنم, صحیح است; برای اینکه او است. 🔸 مرحوم صدوق (رضوان الله علیه) این بیان نورانی را در توحید از نقل می کند سؤال کردند خدا جواد است یعنی چه؟ فرمود: «فَهُوَ الْجَوَادُ إِنْ أَعْطَی وَ هُوَ الْجَوَادُ إِنْ مَنَعَ»;[2] این جود یک وصف بیرونی نیست که خدای سبحان فاقد این وصف باشد که به وسیله آفرینش می ‌خواهد جواد بشود, بلکه جود فعل اوست و او منبع جود است. اگر یک موجودی بود که هست, بود که هست, خلق نکرد عالم را تا سودی ببرد, خلق نکرد عالم را تا جودی بکند, چون «فَهُوَ الْجَوَادُ إِنْ أَعْطَی وَ هُوَ الْجَوَادُ إِنْ مَنَعَ». 🔸 بنابراین او چون مبدأ خیر است «یترشح منه الخلق», نه اینکه خلق کرد تا ما عابد بشویم یا زاهد بشویم; لذا در سوره مبارکه «ابراهیم» مشخص کرد و فرمود: اگر همه شما کافر بشوید برای من فرقی ندارد,[3] برای اینکه من کار خود را انجام دادم; خدا چون کمال محض است, از او صادر می شود, نه اینکه فیض می کند تا به کمالی برسد. پس این نفع به فعل بر می گردد, نه به فاعل, چون است می آفریند, چون حکیم محض است این کار او باید حکیمانه باشد. اگر سؤال کنید که چیست؟ می فرماید من این خاک را می خواهم به عالم پاک ببرم, این حکمت است! من می خواهم این ناقص را کامل کنم, این حکمت است! جاهل را عالم کنم, این حکمت است! چون حکیم است, خلقت او روی مصالح است, چون غنی است مصالح به مخلوق برمی‌ گردد, نه به خالق! نه اینکه خلق کردم که سودی ببرم, نه اینکه خلق کردم که جودی ببرم. بیان بزرگان حکمت این است که خدا نه مستعیض است,[4] نه مستغرض; نه غرض دارد, نه عوض می طلبد, چون غنی محض است, هیچ غرض و عوضی نمی ‌خواهد, چون است همه این امور از او نشأت می گیرد. [1]. اشاره به مثنوی معنوی دفتر دوم، بخش36؛ «من نکردم امر تا سودی کنم ٭٭٭ بلک تا بر بندگان جودی کنم». [2]. التوحید (للصدوق)، ص373. [3]. سوره ابراهیم، آیه8. [4]. الحاشیة على الإلهیات (الملا صدرا)، ج1، ص262؛ «فهو مستعیض لیس بجواد و هذا التعریف أحسن مما ذكره فی الإشارات من قوله الجود...». 📚 سوره مبارکه ذاریات جلسه 20 تاریخ: 1395/11/06 🆔 @a_javadiamoli_esra
روایتی که تن انسان را میلرزاند ♦️امام موسی کاظم (ع) در گلایه از شیعیان فرمودند: لَوْ مَيَّزتُ شِيعَتِی لَمْ أَجِدهُمْ إلَّا وَاصِفَةٌ وَ لَوْ اِمْتَحَنتُهُمْ لَما وَجَدتُهُمْ إِلَّا مُرْتَدِّين وَ لَوْ تَمَحَّصْتُهُمْ لَما خَلَصَ مِنَ الْاَلفِ وَاحِدٍ وَ لَوْ غَرْبَلتُهُمْ غَرْبَلَةً لَمْ يَبْقَ مِنهُمْ إلَّا مَا كَانَ لِی، إنَّهُمْ طَالَ مَا اتَّكَوا عَلَى الْأرَائِِک، فَقَالُوا نَحْنُ شِيعَةُ عَلِيٍّ عَلَیْهِ السِّلَام، إنَّمَا شِيعَةُ عَلِيٍّ عَلَیْهِ السَّلَام مَنْ صَدَّقَ قَوْلَهُ فِعْلُه. اگر شيعيان خود را جدا و مشخص کنم، در میان آنان جز حراف نیابم. اگر آنان را امتحان کنم،همگی مرتد از کار در آیند.اگر آنان را در بوته آزمایش گذارم،از هزار نفر يک نفر خالص پیدا نشود. اگر آنان را غربال كنم،جز آنچه نزد من است، در غربال نماند. آنان مدت هاست، بر اریکه‌ها لمیده‏‌اند،و می‌گویند؛ ما شيعه على ع هستيم. درصورتی که شيعه على ع فقط كسى ست،كه اعمال او گفتارش را تصديق كند. الكافی، ‏ ج ‏۸، ص ۲۲۸
🌿 👈🏼 در ورقه‌ای بخطّ "شيخ‌حسين ملّاكتاب، پسر شيخ‌محمّدجواد" این‌گونه آمده است: «این اشعار را وقتی سرودم و بدان پناه به أمیرالمؤمنین علیه‌السلام بردم که طاعون در سرزمین عراق آمده و تمامی شهرهای فارس وترک را دربرگرفته بود و نزدیک بودکه همه را هلاک کند و آن به‌سال۱۲۴۶ق بود. و حضرتِ مولی علیه‌السلام من واهلِ بیتم را از این بیماری نجات داد. پس حمد خدای کردم که مرا به محبّت و ولای أمیرالمؤمنین علیه‌السّلام کرامت بخشیده است». أباحسنٍ بساحتك استجرنا وأنت بكلِّ حادثة مُجيرُ أيُرهقُنا الوبا خوفاً ونَخشَى كتائبَه وأنتَ لنا نصيرُ وكم لك من يدٍ بيضاءَ فينَا قضَت أن لايَخيبَ المُستَجيرُ ای أبالحسن! به ساحتِ تو پناه آورده‌ایم، وتو در هر حادثه‌ای پناه دهنده‌ای آیا وبا مارا در بر بگیرد و از لشکر وی درهراس باشیم درحالی که تو یاری‌گرِ مایی؟ وچه بسا برایِ تُست یدِ بیضائ در میان ما، که حکم کرده که پناه جوینده ناامید بر نگردد @mthsadeg