eitaa logo
کانال شخصی (علی حاتمی )
357 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
2.4هزار ویدیو
702 فایل
بسمه تعالی ((کانال ارائه محتوای تبلیغی و طرحهای ویژه و نمونه فعالیتهای مفید مبلغین )) فضلای عزیزمطالب مهم تبلیغی و طرح ویژه را به بنده ارسال بفرمائید علی حاتمی @alihatami69
مشاهده در ایتا
دانلود
✍آموزنده: بخوانیم و درس بگیریم ✳️ در زمان پهلوی می‌خواستند در منطقه بهارستان تهران، اطراف ساختمان مجلس شوراى ملّى را بسازند و بايد ۳۵ خانه خراب می‌شد. به اطلاع صاحبان خانه‌ها رساندند كه خانه شما را مترى فلان مقدار می‌خریم. هر كس اعتراض دارد، بنويسد تا رسيدگى شود. هيچكس به‌جز مرحوم آیت_الله_حسینعلی_راشد_تربتی اعتراض نكرد، اين جريان خيلى بر مسؤولين گران آمد و گفتند: فقط یک آخوند، اعتراض كرده، بعد مرحوم راشد را دعوت كردند و آماده شدند تا به بهانه این اعتراض او را تحقیرش نمايند. ✳️نزد ایشان آمدند، بعد از سلام و احوالپرسى پرسيدند اعتراض شما چيست؟ گفت: حقيقتش اين است اين خانه را من سال‌ها قبل و به قيمت خيلى كم خریده‌ام و در اين مدت‌زمان طولانى مخروبه شده و به نظر من قيمتى كه شما پيشنهاد کرده‌اید، زياد است! من راضى نيستم از بیت‌المال مردم قيمت بيشترى براى خانه‌ام بگيرم. ✳️بهت و تعجّب همه را فراگرفت و يكى از اعضاى كميسيون كه از اقلیت‌های دينى بود، از جا برخاست و مرحوم راشد را بوسيد و گفت: اگر اسلام اين است، من آماده‌ام براى مسلمان شدن. ز مال خلق اگر سوء استفاده کنم  چگونه روى کنم سوى داور متعال؟ کتاب جرعه‌ای از دریا @mthsadeg
۲۳ آذر تولد 🌷 تولدتون مبارك.. ♥️🕊 🌸شادی روحشان صلوات 🌸
🔴 ‌فضیلت و اهمیت غسل جمعه 🔵 پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: 🌕 هر کس موفق شود چهل جمعه پشت سر هم غسل کند بدنش در قبر متلاشی نشده و نخواهد پوسید. 🔺 اهمیت غسل جمعه تا حدی است که برخی فقیهان در قرون گذشته آن را واجب دانسته‌اند. 🇮🇷🌷کانال تخصصی احکام شرعی بروز و کاربردی مخصوصا برای مبلغین @atm_ah 💐 کانال اعزام مبلغ و سخنران جهت جشنها و مناسبتها و اقامه نماز جماعت @ezammobaleg 🌺 حاوی مطالب مفید ( کانال شخصی علی حاتمی) @mthsadeg
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
AUD-20220506-WA0021.mp3
10.88M
🎧 صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی 🎙@mthsadeg
13.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از اعمال عصر جمعه دعای سمات 📿📿📿 این دعا معروف به دعای شبوّر [دعای عطا و بخشش] است که خواندن آن در ساعت آخر روز جمعه مستحب است و پوشیده نماند که این دعا از دعاهای مشهور است و بیشتر علمای گذشته بر خواندن این دعا مواظبت می‌نمودند. ❣️اللهم عـجل لوليڪ الفـرج❣️ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفرج 🌹⃟🕊🇮🇷჻ᭂ࿐♡°• @mthsadeg
. 📌ذکر ساعت آخر روز جمعه، ٧ مرتبه👇 🔸 *"اللهمَّ صلِّ علی محمّدٍ و آلِ محمّدٍ ، وَ أدْفَعْ عَنَّا البَلاءَ المُبْرَمَ مِن السَّماءِ ، إنَّكَ عَلى کُلِّ شَئٍ قَدِیر"* @mthsadeg
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه حرفی از یکی شنیدی، ناراحت شدی، برای آخرتت خوبه! مَرَارَةُ الدُّنْيَا، حَلَاوَةُ الْآخِرَةِ حاج اسماعیل دولابی ره 🎙 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🇮🇷🌷کانال تخصصی احکام شرعی بروز و کاربردی مخصوصا برای مبلغین @atm_ah 💐 کانال اعزام مبلغ و سخنران جهت جشنها و مناسبتها و اقامه نماز جماعت @ezammobaleg 🌺 حاوی مطالب مفید ( کانال شخصی علی حاتمی) @mthsadeg
۸۸۳۳_۱۰۰۲_۷۲۷۰_۵۰۴۱ به نام مسجد حضرت ابوالفضل علیه بسمه تعالی جهت اطعام سفره حضرت ام البنین ع مبلغ چهار میلیون تومان بدهکاری ایجاد شده خدا از همه بانیان قبول کنه ان شالله
🍀 مراقبت از چشم 🍀 🔹 حفظه الله فرمودند: مرحوم پدر مرحوم دفتر ازدواج داشت. وقتی شناسنامه‌ها را برای ثبت ازدواج پیش ایشان می‌آوردند، اگر طرف خانم بود، ایشان انگشت شست را می‌گذاشت روی عکس خانم تا چشمش به عکس خانم نیفتد. این و اینها بود. 🔸 نظیر این داستان از آقای نجابت نقل شده که استادشان می‌فرمود: من بیست سال از این چشم‌هایم مواظبت کردم که به نگاه نکنم. (در فضایی مثل نجف که زنانش پوشیه می‌زدند.) در اثر این مراقبت از چشم، خداوند یک خداترسی در من ایجاد کرده است که به محض ورود نامحرم پلک من خودبه‌خود بسته می‌شود. 🔹 یکی از ویژگی‌های از زبان خودشان این است که: من هیچ وقت نکردم و دوم اینکه به نامحرم نگاه نکردم. در ادامه فرمودند: بیست سال در منزلی بودم که خواهرخانم من هم در آنجا زندگی می‌کردند، ولی در این مدت یک بار هم چهره‌ی او را ندیدم. 📚 از داستان‌ها باید آموخت، ص۷۸ @mthsadeg
هدایت شده از رضا حسینی
سلام علیکم فوری کربلا فقط ۴ نفر جا خالی هوایی برای روز۲۶/۹
مادر یتیمانِ تاریخ.mp3
9.3M
🔹نقشه‌ی خداوند در طراحی زندگی حضرت امّ‌البنین سلام‌الله‌علیها، و ورود ایشان به زندگی امیرالمومنین علیه‌السلام یک نقشه‌ی کاملاً تاریخی و آخرالزمانی است! | منبع : جایگاه حضرت ام‌البنین در نزد معصومین علیهم السلام @mthsadeg
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اتفاقی که باعث شد زن یهودی مسلمان شود! 🔰 برشی از سخنرانی 🔸 دریافت نسخه با کیفیت 🇮🇷🌷کانال تخصصی احکام شرعی بروز و کاربردی مخصوصا برای مبلغین @atm_ah 💐 کانال اعزام مبلغ و سخنران جهت جشنها و مناسبتها و اقامه نماز جماعت @ezammobaleg 🌺 حاوی مطالب مفید ( کانال شخصی علی حاتمی) @mthsadeg
"وظایف منتظران در عصر انتظار 2  5. یاد حضرت ولی عصر عليه السلام  6. محبت به حضرت مهدی عليه السلام 7. دعا برای فرج امام زمان علیه السلام منابع  5. یاد حضرت ولی عصر عليه السلام  از جمله مهم ترین وظایف منتظران و علاقه مندان آن حضرت، فراموش نکردن او، و همیشه به یاد و ذكر او بودن است. امام علی علیه‌السلام فرمود: «من أحب شيئا لهج بذكره؛1 هر کس چیزی را دوست بدارد، همواره نام آن را بر زبان دارد.» امام کاظم علیه السلام درباره غیبت امام زمان علیه السلام فرمود: «يغيب عن أبصار الناس شخصه و لا يغيب عن قلوب المؤمنين ذكره؛2 خودش از دیدگان مردم پنهان می شود؛ ولی یاد او از دلهای مؤمنان مخفی نمی شود.» دعای ندبه، زمزمه ای عاشقانه است که در آن هر صبح جمعه با معشوق خود ارتباط برقرار می کنیم و به یاد او سرشک از دیدگانمان جاری می شود. چه زیباست نغمه های عاشقان مهدی؛ آنجا که می گویند: «عزيز على أن أرى الخلق و لا ترى ولا أسمع لك حسيسأ و لا نجوى؛ بسیار بر من سخت است که خلق را ببینم و تو را نبینم و از تو صدایی نشنوم.» «آیا کسی هست که مرا یاری کند تا به همراهی او ناله و گریه را طولانی کنم؟ آیا ناله کننده و بی تابی هست که من با زاری، او را هنگام تنهایی اش یاری و همراهی کنم؟ آیا در چشمی خار رفته است که چشم من [در ناراحتی و اشک] با او همدردی کند؟ ای زاده احمد! آیا راهی به سوی تو هست که به ملاقات تو منتهی شود؟ آیا روز [جدایی] ما به فردای [وصال ] می رسد که از آن حظ بریم ؟ »3 ولی عصر عليه السلام نیز از یاد شیعیان خود غافل نیست و اگر ارتباط ما با امام زمان برقرار شود و در همه امور زندگی به یاد و ذکر آن حضرت باشیم، به يقين، مشمول عنایت و لطف ایشان می شویم؛ چنان که در نامه امام عصر عليه السلام به شیخ مفید (قدس سره) به این موضوع اشاره شده است. آن حضرت می فرماید: «إنا غير مهملين لمراعاتکم و لا ناسين لذکرکم ؛ 4 ما از رسیدگی به حال شما کوتاهی نمی کنیم و یاد شما را از خاطر نمی بریم.» 6. محبت به حضرت مهدی عليه السلام انسان، وقتی به کسی علاقه داشته باشد، یاد و خاطره محبوب، همیشه در فکر و ذهنش حضور دارد و این باعث می شود که زندگی اش رنگ و بوی معشوق بگیرد. اگر محبوب انسان، موجودی متعالی و ملکوتی باشد، این الگوپذیری زمینه رشد و تعالی او را فراهم می سازد؛ اما اگر محبوب و معشوق وی موجودی پست و فرومایه باشد، این الگوپذیری باعث سقوط و هلاکت وی خواهد شد. خداوند در قرآن کریم به سبب اهمیت محبت به اهل بیت علیهم السلام، مزد رسالت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را مودّت و دوستی خاندان او قرار داده است و می فرماید: «قل لا أسألكم عليه أجرا إلا المودة في القربى» 5 ؛ «بگو من از شما در برابر رسالتم مزدی طلب نمی کنم، به جز دوستی و مودت با اهل بیتم.» همچنین پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: «هیچ بنده ای ایمان واقعی نمی آورد، مگر اینکه نزد او من از خودش محبوب تر و اهل بیت من و خاندان من از اهل بیت و خاندان او محبوب تر باشند و ذات من از ذات خودش محبوب تر باشد.» 6 امام حسن عسکری علیه السلام خطاب به حضرت مهدی عليه السلام فرمود: «و اعلم أن قلوب أهل الطاعة و الإخلاص نزع إليك مثل الطير إذا أمت أوکارها؛ 7 بدان که دل های اهل بندگی و اخلاص، به سوی تو پر می کشند؛ همچنان که پرنده به سوی آشیانه اش پر می کشد.» البته این طور نیست که محبت، یک طرفه باشد؛ بلکه امامان معصوم عليهم السلام نیز به شیعیان واقعی، ابراز علاقه و محبت کرده و می کنند، و در غم و شادی آنان شریک اند. امام رضا علیه السلام فرمود: «الإمام الأمين الرفيق و الأخ الشفيق، و کالام البرة بالولد الصغير، 8 امام، امین و دوست است، و برادر دلسوز است، و مانند مادری است که با فرزند خردسال خود مهربان است.» همچنین امام على عليه السلام فرمود: «إنا لنفرح لفرحكم و نحزن لحزنکم، 9 ما در شادمانی شما شاد و برای اندوه شما اندوهگین می شویم.» امام رضا علیه السلام فرمود: «هیچ کس از شیعیان ما…. غمدیده نمی شود، مگر آنکه ما نیز در غم او غمگین می شویم و شاد نمی شود مگر اینکه از شادی او شاد می شویم و هیچ یک از شیعیان ما در مشرق و مغرب زمین از نظر ما دور نیستند.» 10 امام مهدی علیه السلام فرمود: «از تردید گروهی از شما (شیعیان) در دین، و شک و سرگردانی در مسئله والیان امرشان آگاه شدم. پس این غم ما به خاطر شما است، نه به خاطر خود ما، و برای شما متأثر شدیم، نه برای خودمان.» 11 حضرت مهدی عليه السلام در این روایت و امثال آنها به شیعیان ابراز محبت و علاقه کرده و اعلام کرده است که از گمراه شدن آنها به شدت ناراحت و متأثر می شود. 7. دعا برای فرج امام زمان علیه السلام  در روایات معصومان عليهم السلام دعا برای فرج امام زمان علیه السلام به عنوان یکی از عوامل
نجات انسان ها در دوران هلاکت بخش غیبت کبری مطرح شده است و از جمله وظایف منتظران شمرده شده است. امام حسن عسکری علیه السلام فرمود: « به خدا سوگند که او غیبتی [سخت] می کند. در آن غیبت، از هلاکت نجات نمی یابد، مگر کسی که خدای عزوجل او را بر قول به امامت آن حضرت ثابت بدارد و او را در عصر غیبت بر دعای به تعجیل فرج او موفق بدارد.» 12 از سوی دیگر، خود حضرت امام مهدی (عج) در موارد زیادی، شیعیان را به دعا برای فرج خویش، توصیه کرده است؛ برای مثال، آن حضرت در پایان توقيع به جناب اسحاق بن يعقوب می فرماید: أكثروا الدعاء بتعجيل الفرج، فإن ذلك فرجكم؛ 13 برای تعجیل در فرج، زیاد دعا کنید که همانا آن فرج شماست.» درباره زمان و نحوه دعا برای فرج امام عصر عليه السلام توصیه های زیادی از سوی اولیای دین بیان شده است که در ذیل به برخی از آنها اشاره می شود: الف) در منهاج العارفین آمده است: «مستحب است انسان پس از نماز صبح صد مرتبه بگوید: اللهم صل على محمد و آل محمد و عجل فرجهم» 14 ب) مرحوم شیخ بهائی (ره) نقل می کند: «پس از نماز صبح و در حالی که با دست راست، محاسن خود رامی گیری، کف دست چپ را به سوی آسمان بلند کن، و هفت مرتبه بگو: یا رب محمد و آل محمد صل على محمد و آل محمد و عجل فرج آل محمد.» 15 ج) علامه مجلسی(ره) در کتاب المقباس نقل کرده است: «در تعقیب نماز صبح، پیش از آنکه با کسی صحبت کند، صد بار بگوید: یا رب محمد و آل محمد صل على محمد و آل محمد و عجل فرج آل محمد وأعتق رقبتي من النار» 16 د) کتاب جمال الصالحين از امام صادق عليه السلام نقل کرده است که آنحضرت فرمودند: «از حقوق ما بر شیعیان این است که: پس از هر نماز واجب، دست خود را به چانه گرفته و سه بار بگویند: یا رب محمد عجل فرج آل محمد یا رب محمد إحفظ غيبة محمد، یا رب محمد إنتقم لإبنة محمد .» 17 ه) مرحوم شیخ طوسی (ره) در کتاب مختصر المصباح در جایی که وظیفه های شب جمعه را ذکر می کند، صد بار این دعا را سفارش می کند: «اللهم صل على محمد و آل محمد و عجل فرجهم و أهلك عدوهم من الجن و الإنس من الأولين والآخرين.» 18 منابع 1. غررالحکم، ص۶۵، ح ۸۵۹ . 2. اكمال الدین، ج ۲، ص ۳۶۸، باب ۳۴، ح۶. 3. اقبال الأعمال، ص۲۹۸ و بحار الأنوار، ج ۹۹، ص۱۰۸، باب ۷، ح ۱. 4. احتجاج، ج ۲، ص ۵۹۸. 5. شوری/ ۲۳. 6. أمالی، شیخ صدوق، ص ۳۳۴، مجلس ۴۵، ح ۸۴. 7. اكمال الدین، ج ۲، ص ۳۴۸، ح ۱۹. 8. تحف العقول، ص ۳۲۴. 9. بصائر الدرجات، ص ۲۶۰، باب ۱۶، ح ۲. 10. همان، ج ۱، ص ۴۵۴. 11. بحار الأنوار، ج ۵۳، ص ۱۷۸. 12. اكمال الدین، ج ۲، ص ۳۸۴، باب ۳۸، ح ۱. 13. الغيبة ، شیخ طوسی، ص ۲۹۰، فصل ۴. 14. منهاج العارفین، ص۱۰۸. 15. مفتاح الفلاح، ص ۲۰۶ و مصباح المتهجد، ص۵۳.  16. مکیال المکارم، ج ۲، ص ۱۳. 17. همان، ص ۷. 18. همان، ص ۳۱. 🇮🇷🌷کانال تخصصی احکام شرعی بروز و کاربردی مخصوصا برای مبلغین @atm_ah 💐 کانال اعزام مبلغ و سخنران جهت جشنها و مناسبتها و اقامه نماز جماعت @ezammobaleg 🌺 حاوی مطالب مفید ( کانال شخصی علی حاتمی) @mthsadeg
⭕️سوریه به خاطر ولنگاری در فضای مجازی و باز بودن پیام رسان های صهیونیستی و جنگ روانی سنگین دشمن، سقوط کرد! 🔻هوش مصنوعی و عملیات ترکیبی دشمن، مردم را چنان از حاکمیت منزجر کرد که تقریباً هیچ کس پشت رئیس جمهوری که توسط مردم با 97 درصد آرا به قدرت برگشته بود نَایستاد! 🇮🇷🌷کانال تخصصی احکام شرعی بروز و کاربردی مخصوصا برای مبلغین @atm_ah 💐 کانال اعزام مبلغ و سخنران جهت جشنها و مناسبتها و اقامه نماز جماعت @ezammobaleg 🌺 حاوی مطالب مفید ( کانال شخصی علی حاتمی) @mthsadeg
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آرزویی بالاتر از دیدن امام زمان 🔵 💚 🇮🇷🌷کانال تخصصی احکام شرعی بروز و کاربردی مخصوصا برای مبلغین @atm_ah 💐 کانال اعزام مبلغ و سخنران جهت جشنها و مناسبتها و اقامه نماز جماعت @ezammobaleg 🌺 حاوی مطالب مفید ( کانال شخصی علی حاتمی) @mthsadeg
▪️شهادت بانوی ادب ، خانم بزرگوار حضرت ام البنين سلام الله علیها را به پیشگاه مقدس آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و حضرت قمرالعشیره اباالفضل العباس علیه‌السلام تسلیت عرض میکنیم....▪️ ▪️"ام البنین" پیش همه روضه خواند و گفت شرمنده ام "رباب"، پسرم  را حلال کن @mthsadeg
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روضه خانم ام البنین (سلام الله علیها) در منزل پخش کنید تا شما هم جز، محبین خانم باشید و یک روضه خانگی برقرار کنید. التماس دعافراوان جهت تعجیل در امر فرج بقیة الله الاعظم علیه‌السلام بحق خانم حضرت زینب الکبری سلام الله علیها اللهم عجل لولیک الفرج 🤲 ‌@mthsadeg
هدایت شده از اندیشمندان دینی
🔴 عملی مورد رضایت امام زمان(عج) 🔵 حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🌕 آقایی می‎گفت: محضر امام زمان علیه السلام مشرّف شدم، ولی نمی‎دانستم اصلاً محضر چه کسی هستم! کمی صحبت کردیم و با هم حرف زدیم. بعد از این‎که دیدارمان تمام شد، یک‎دفعه به خود آمدم که ای وای کجا بودم؟! محضر چه کسی بودم؟! این آقا چه کسی بودند؟! اما دیدم دیگر گذشته است. 🔹 این آقا می‎گفت که من ضمن صحبت‎هایم به ایشان عرض کردم: خیلی میل دارم یک کاری انجام دهم؛ یک عملی را انجام دهم که بدانم مورد توجه حضرت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است و بدانم اگر من آن کار را انجام دهم، مورد توجه حضرت می‎شوم. کار خوبی باشد و مورد پسند حضرت باشد. مدام این‎ها را تکرار کردم. 🔹 حضرت فرمود: یکی از آن کارهایی که خیلی مورد توجه واقع می‎شود، این است که به محض این‎که صدای اذان بلند شد، دعای «اللَّهُمَّ کُن لِوَلِیَّكَ...» را بخوانی! 🔺 [این نقل] خیلی موافق اعتبار است! 📚برگرفته از کتاب «حضرت حجت علیه‌السلام »؛ مجموعه بیانات آیت‌الله‌ بهجت قدس‌سره ╔═🌿═❉═🌿═🌺═🌿═❉═🌿╗ 🇮🇷 اندیشمندان دینی در ایتا http://eitaa.com/andishmandandiny ╚═🌿═❉═🌿═🌺═🌿═❉═🌿╝
هدایت شده از اندیشمندان دینی
18.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 مرور۳ دقیقه‌ای بر نکات اخیر رهبر انقلاب درباره تحولات منطقه‌ ╔═🌿═❉═🌿═🌺═🌿═❉═🌿╗ 🇮🇷 اندیشمندان دینی در ایتا http://eitaa.com/andishmandandiny ╚═🌿═❉═🌿═🌺═🌿═❉═🌿╝
آینده شوم تهران! (قسمت ۰۱): 👌این مقاله در سال ۱۳۹۰ تألیف و منتشر شده و قبلاً در پیام‌رسان‌های تلگرام و واتساپ هم به اشتراک گذاشته‌ام. البته مخاطبین اولیه این مقالات ناتمام، روحانیون تهرانی بوده‌اند ولیکن برای عامه هم قابل توجه است: بسمه تعالی تهران در روایات دینی « قبل از زمان(عج)» از بسیار اندیشناک برای ما تهرانی‌هاست که به عنوان نمونه در روایت ذیل مورد اشاره صریح قرار گرفته است: (ملاحم جمع ملحمه؛ به پیشگوئی‌های «فتنه‌های آخرالزمان» اطلاق می‌شود و سید ابن طاووس هم (همچون ابن‌کثیر و امثاله)، کتابی دارد با عنوان « و »): قال‌المفضل بن عمر قال لی جعفر بن محمد علیه‌السلام: یا مفضل أتدری اینما وقعت دارالزورآء؟ قلت: الله و حجته أعلم. فقال: «إعلم یا مفضل انّ فی حوالی‌الرّی جبلاً اسود تبنی فی ذیله بلده تسمی بطهران و هی دارالزورآء التی تکون قصورها کقصور الجنّه و نسوانها کالحور العین و اعلم یا مفضل أنهنّ یتلبسن بلباس الکفار و یتزین بزی الجبابره و یرکبن السروج و لا یتمکنّ لأزواجهنّ و لاتفی مکاسب الأزواج لهنّ فیطلبن الطلاق منهم و یکتفی الرجال بالرجال و النساء بالنساء و تشبه الرجال بالنساء و النساء بالرجال فانک إن ترد حفظ دینک فلاتسکن فی هذه البلده و لا تتخذها مسکناً لأنها محل الفتنه و فرّ منها الی قله الجبال و من الجحر الی الجحر کالثعلب باشباله.» (مجموعه الاخبار/ ص۱۶۴) (اسود؛ بزرگ و سربلند؟/ سیاه؟/ پوشیده از انبوه درختان سرسبز؟/ چشمگیر و نمایان؟) ترجمه: مفضل بن عمر می‌گوید: (ع) به من فرمودند؛ ای ! آیا می‌دانی در کجا واقع است؟ عرض کردم خدا و حجتش بهتر می‌دانند. فرمود: بدان که در اطراف کوهی بسیار بزرگ است. در دامنه آن شهری بنا نهاده خواهد شد به نام و این شهر همان دارالزوراء است؛ یعنی شهری شکوهمند و نمونه (و دارای زیبایی و پایداری که در اثر کاخ‌های زیبا و استحکاماتی که در ساختمان‌های آن به کار برده شده به دارالزوراء تعبیر شده است). شهری که کاخ‌های آن چون کاخ‌های و زنانش در زیبایی چون فراخ چشم‌اند. ای مفضل بدان که این را به تن می‌پوشند و خود را به شکل مردم ستمگر و سرکش در می‌آورند [= غربزدگی]. و بر زین‌ها سوار می‌شوند و از همسرانشان تمکین نمی‌کنند و درآمدهای شوهرانشان کفایت آن‌ها نمی‌کند. از این رو از شوهران خویش درخواست می‌کنند. و برای فرو نشاندن ، مردان به مردان و زنان به زنان اکتفا می‌کنند. مردان خود را به شکل زنان و زنان خود را به شکل مردان در می‌آورند و اگر بخواهی خود را نگه داری باید در این نمانی و آن را مسکن خویش قرار ندهی، زیرا آن‌جا جایگاه و تباهی است و تو برای دور ماندن از آلودگی‌ها باید از آن شهر به بالای کوه‌ها بگریزی و چون روباه که با بچه‌هایش از سوراخی به سوراخ دیگر می‌گریزد تو نیز از گوشه‌ای به گوشه دیگر کوچ کنی. (نشانه‌های پایان/ علی فاطمیان/ ص۵۴۰/ چاپ۱۳۸۱/ سازمان چاپ و انتشارات) و اندیشناکتر از آن، مسئله بسیار تلخ «محاربه با (عج)» است که روایت ذیل (ایضاً منسوب به امام صادق علیه‌السلام) بدان اشعار دارد: الغیبه للنعمانی: قال‌الصادق(ع): «ثلاثه عشر مدینة و طائفة یحارب القائم(ع) اهلها و یحاربونه؛ اهل مکه و اهل مدینه و اهل‌الشام و بنوامیه و اهل‌البصره و اهل دمیسان و الاکراد و الاعراب و ضبه و غنی و باهله و ازد و اهل‌الری». (سفینه‌البحار/ ج۱/ ص۵۰۹) ترجمه: امام صادق(ع) می‌فرمایند: ۱۳ شهر و طایفه هستند که (ع) با آن‌ها و آنان با حضرت می‌جنگند: ، ، [سوریه و اردن و...]، [شاید منظور سفیانی و عده‌ای دیگر باشد که از خلفای اموی هستند]، ، ، ، ، [طائفة؟] ، ، ، و (نشانه‌های پایان/ ص۵۴۱/ چاپ۱۳۸۱/ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) ...ادامه دارد. @mthsadeg
آینده شوم تهران! (قسمت ۰۲): روش بررسی منابع و مدارک تاریخی و وضع جاری ۱) بررسی خواهد شد که در عرضه این بر آیا با آن انطباق‌پذیر هستند و امکانپذیری چنین اوضاعی با سازگاری دارد یا خیر؟ ۲) همخوانی این روایات با سایر روایات مأثوره و موثق را مورد بررسی قرار خواهیم داد. ۳) بررسی خواهیم کرد که آیا واقعیت موجود و روند مشهود و محتمل اوضاع چنین روایاتی را می‌تواند تأیید کند؟ و آیا از مقدمات پدیده‌های بسیار زشت و تلخ مذکور از هم اکنون چیزی هویداست و قابل رصد کردن و مانیتورینگ هست یا خیر؟ ۴) تحلیل خواهیم نمود که آیا این روایات را می‌توان با احتمال «تنقیص تهران کنونی» (به عنوان ) مورد تخطئه و تکذیب قرار داده و حداقل آنکه الزاماً و ناچاراً مسکوت و مغفول نهاد؟! آنهم در حالیکه کتابت این روایات در ازمنه‌ای صورت گرفته که هیچ اثری از و اهالی آن به شکل کنونی وجود نداشته بجز دو سه روستای بسیار کوچک و پراکنده زیرزمینی و عقب افتاده با تعدادی از و غارتگر و و جنایتکار! و علیرغم آنکه ظاهراً چیزی نبوده و بالطبع انگیزه‌ای هم برای نبوده است، آیا معقول است که نویسندگان یا ناشرین آنها را متهم به خصومت بیجا و ناحق با نمائیم؟ حتی با این احتمال که شخصی توسط چند صد سال پیش اهالی این منطقه فرضاً آزار شده و بمنظور انتقامجویی چنین روایاتی را بر علیه تهران جعل و وارد کتابها نموده است، چگونه هضم کنیم که طرف تاراج شده، خود را چطور متقاعد کرده که یک عده یغماگر بی‌فرهنگ و بدون تمدن، روزی دارای مدنیتی خواهند گردید که بتوان شهرشان را نامید؟! (دارالزوراء بیشتر از تهران به اطلاق شده است. زیرا الزوراء اسم خاصی برای شهر بخصوصی نیست بلکه صفت عامی برای هر شهری است که دارای ویژگیهایی از قبیل؛ شهری عظیم، دارای استحکامات دفاعی و رفاهی مناسب، ساختمانهایی مجلل و زیبا و برافراشته و در یک کلمه منحصر بفرد و کم نظیر در دوران خود باشد. لذا بسیاری از شهرهای بزرگ امروزی دنیا از قبیل؛ ، ، ، ، ، و... را نیز می‌توان دارالزوراء نامید. چنانکه زمانی بغداد دارای چنین تمایزاتی نسبت به سایر شهرها بوده است و زمانی هم فرا خواهد رسید که تهران در مقایسه با سایر شهرهای دنیا چنان با شکوه و عظمت ظاهری خواهد گردید که باید آنرا دارالزوراء نامید.) ۵) بازخورد بازگوئی اینها در حال حاضر که این شهر مرکز است و فراوانی هم در داخل و خارج دارد تحلیل دیگر ما خواهد بود و اینکه آیا به است و تنقیص و آن نیست؟ قاعدتاً تبلیغ و برجسته‌سازی اینها چندان وجاهتی ندارد ولیکن هم اکنون وقتی کتابهایی در دسترس عموم مردم ما هست که مشتمل بر چنین روایاتی هستند، اطلاع محترم تهران از آنها که ضرورت قطعی دارد تا چنانچه لازمست ما را (قبل از تشویش آنها توسط دشمنان) با آمادگی قبلی به درستی توجیه نمایند وگرنه که بجای نکوهش بنده و تحقیر و توهین در حق امثال بنده (که چرا اینها را در اینجا گفتید؟!) آیا بهتر نیست که آقایان از دستگاههای ذیربط جمع‌آوری و سانسور چنین کتابها و منابعی را خواستار شوند؟ خصوصاً که ممکن است از هم باشند! در عین حال باید دقت کنیم که حساب تهران غیر از کل و شهرهای دیگر آنست. خصوصاً که تعدادی از یاران مخصوص (عج) از و خواهند بود که چندان فاصله‌ای هم با تهران ندارند. حتی در جایی هم دیدم که (فرمانده کل قوای (عج) که ضربه بسیار سنگین و فلج کننده‌ای بر لشگریان وارد می‌سازد) مردی از اهالی تهران است. فتأمل! همچنین ملاحظه روایات ذیل در این خصوص خالی از فایده نبوده و دلیلی است بر اسرائیلیات نبودن این ملاحم: ... ادامه دارد. @mthsadeg
آینده شوم تهران! (قسمت ۰۳): شاید مراد از ، اهل «کلان‌شهر تهران» باشد که وسعت آن قاعدتاً تا «کهن‌شهر ری» امتداد یافته و به همدیگر متصل هستند و شاید هم بعد از ، نوبت همان اهل ری باشد که (العیاذ بالله) به جنگ با (ع) برخیزند! سقوط اخلاقی تهران؛ توهم یا واقعیت؟! «مراعات » موضوعی بود که جناب حجه‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد آنرا در سخنرانی جلسه ۱۳۹۰/۱۲/۷ (= در آستانه دوره نهم ) محترم ، مورد توجه و اشاعه آن توسط محترم را مورد مطالبه بحق خود قرار دادند و به نمونه‌هایی از بداخلاقی‌های تبلیغاتی هم اشاره کردند که در واقع ترسیمی شکوِه‌آمیز از «سقوط اخلاقی برخی از رسانه‌ها در امر خطیر انتخابات» بود و بنده هم برای تأکید بر «حسن انتخاب موضوع و ضرورت پیگیری جدی آن» جسارتاً عرض کردم که؛ البته ما فراتر از سطح رسانه‌هاست و ظاهراً بسیاری از و عموم را هم فرا گرفته است. خصوصاً که مختص ایام انتخابات هم نیست و متأسفانه یک مسئله جاری و فراگیری است و بنظر می‌رسد که روز افزون هم خواهد شد و جدّاً لازمست که ضمن آسیب‌شناسی، هشدارباش در این حوزه تبدیل به امر مستمری گردد و باید در اندیشه طرحهای بنیادی و ممتدی باشد. خصوصاً در تهران که آینده بسیار اسفباری دارد و اگر از این «سقوط اخلاقی دارای روند فزاینده» پیشگیری نشود، طبق برخی از روایات منسوب به (ع)؛ (بعداز بار اول که در شکست) برای بار دوم در تهران شکسته خواهد شد! در زمره (عج) حتی یکنفر هم از تهران نخواهد بود. از لحاظ ، و ، تهران تبدیل به «ام‌القرای ظلم و فساد» خواهد شد و از لحاظ ، جایگزین گردیده و در فرجام، چیزی نخواهد شد جز مظهری از «لقمه‌های حرام و نطفه‌های حرام» و در نتیجه از طوائف ۱۳گانه دشمنان سرسخت (عج) به شمار خواهند رفت و لذا عمق تا آنجاست که تهران از امام(عج) تلقی شده و تا نابود نگردد (ع) ظهور نخواهند کرد! چنین است که خرابی آن از آنحضرت می‌باشد و مقاومت در برابر سیل آن بیهوده است و باید با نگرانی از آن گریخت و... صحّت این ادعاهای تند و تیز بنده شدیداً مورد تکذیب و انکار و بالتبع اشاره به آنها مورد اعتراض شدید اکثریّت علماء حاضر در جلسه قرار گرفت و متأسفانه چنان جنجالی بپا شد که اصل مطلب بنده که «هشدار نسبت به تهران» و ضرورت «تلاش برای بررسی و پیشگیری از سقوط اخلاقی بیشتر» بود به محاق افتاد و ردّ «اتهامات بنده به تهران» (ولو در آینده دور آن) موضوعیت پیدا کرد و فاضلی هم گفت: اینها مال است که اشاره به بغداد دارد! و... و گویا آقایان فراموش کردند که: ـ «وضعیّت روزافزون واقعی و عاطفی» در جامعه، در حال ورود به حالت بحرانی است و اگر فروکش نکند مقدمات شومی را برای این شهر رقم خواهد زد. ـ «روند افزایش اختلاس‌های میلیاردی» (از ۱۲۰ به ۳٫۰۰۰) از بیماری‌های اقتصادی و اخلاقی ما حکایت دارد که اگر قاطعانه محو نگردد ... [مبلغ سه همتی که اشاره شده بزرگترین اختلاس لو رفته تا سال ۱۳۹۰ بوده که زمان سخنرانی بنده بوده] ـ «بداخلاقی‌های انتخاباتی» مستتر در محافل و رسانه‌های جمعی ما حتی از طرف شخص خود کاندیداها بسیار تأثر و تأسف‌انگیز است و اگر اصلاح نشود ... ـ ووو... و امثالهم که همگی نشان از آن دارد که گرداب پدیده تهدید کننده‌ای برای است و این همه را به کام خود خواهد کشید. آری این مسائل را (که بسیاری از مظاهر و مصادیق زشت آنرا خود آقایان هم بارها و بارها در همین جلسات مورد اشاره قرار داده و شکایت‌ها کرده‌اند) فراموش کردند و به زعم خود، بی‌حرمتی! بنده به این جلسه معزز و معظم را محکوم نمودند و حتی برخی در حق بنده توهین هم روا داشتند و... تا آنجا که جناب (مردد در صحّت ادعاهای بنده و نامیدن آنها) عالمانه از بنده خواستند که در این خصوص (اصرار در وهم و دروغ و تهمت نبودن مذکور) مکفی به عمل آورده و خیال خود و دیگران را راحت نمایم. لذا حسب‌الامر معظم‌له این سلسله نوشتار پژوهشی را تدریجاً تقدیم حضور سرورانم می‌کنم و بدینوسیله از یکایک عزیزان هم می‌خواهم که گفته‌های بنده را در حدّ پندارهای یک کودک خیالاتی پنداشته و فقط همینقدر ترتیب اثر بدهند که خود مطمئن گردند این حرفهای نگران‌کننده اوهامی بیش نیستند و اتفاقاً بنده هم بسیار خوشحال خواهم شد که پوچ بودن این اتهامات اثبات گردد. والامر الیکم @mthsadeg
آینده شوم تهران! (قسمت ۰۴): اوضاع کوفه، نجف، ری و قم عن الصادق(ع) قال: ستخلو کوفه من المؤمنین و یأزر عنها العلم کما تأزر الحیه فی جحرها ثم یظهر العلم ببلده یقال لها قم و تصیر معدنا للعلم و الفضل حتی لایبقی فی الارض مستضعف فی الدین حتی المخدرات فی الحجال و ذالک عند قرب قائمنا فیجعل الله قماً و اهله قائمین مقام الحجه و لولا ذالک لساخت الارض باهلها و لم تبق فی الارض حجه فیفیض العلم منه الی سائر البلاد فی المشرق و المغرب فیتم حجه الله علی الخلق حتی لایبقی احد علی الارض لم یبلغ الیه الدین و العلم ثم یظهر القائم علیه السلام و یصیر سبباً لنقمه الله و سخطه علی العباد لأن الله لا ینتقم من العباد الا بعد انکارهم حجته». (منتخب الاثر/ لطف الله صافی گلپایگانی/ص۴۴۳) ترجمه: از (ع) روایت شده که فرمودند: به زودی شهر از خالی می‌گردد. علم و دانش مانند ماری که در سوراخ خویش مخفی شود از آن شهر پر بسته و اثری از آن دیده نمی‌شود. بعداً در شهر ظاهر می‌شود و آن شهر مرکز نشر دانش و فضل می‌شود و از آنجا به سایر شهرها پخش می‌شود، به نحوی که نادانی در زمین باقی نخواهد ماند؛ حتی زنان در حجله. این جریان نزدیک ما به وقوع خواهد پیوست. پس خدا شهر قم و اهلش را به منزله قرار می‌دهد و اگر این‌طور نبود هر آینه زمین اهلش را فرو می‌برد و حجتی باقی نمی‌ماند. علم و دانش از قم به تمام شهرها در شرق و غرب عالم پخش می‌گردد و حجت بر تمام می‌شود تا این که در زمین، احدی پیدا نشود که علم و دین به گوشش نرسیده باشد و بعد از آن ما می‌کند و اسباب عذاب و سخط خداوند بر آنان مهیا و آماده می‌شود زیرا خدا هنگامی از بندگانش انتقام می‌گیرد که حجت او را منکر گردند. (نشانه‌های پایان/ ص۵۳۸/ چاپ۱۳۸۱/ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) عن علی بن الحسین(ع) قال: فقد العلم عن النجف و ظهوره فی بلده قم و الری دلیل علی ظهور القائم علیه‌السلام». (تذکره المهدی نقل از بیان‌الائمه و مجمع‌النورین/ص۱۲۸) ترجمه: از (ع) روایت شده است که فرمودند: ناپدید شدن از و پدیدار شدنش در شهرهای قم و دلیل بر [نزدیکی] ظهور علیه‌السلام خواهد بود. (نشانه‌های پایان/ ص۵۳۷/ چاپ۱۳۸۱/ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) عن الصادق(ع) قال: «قم بلدنا و بلد شیعتنا مطهرهً مقدسهً قبلت ولایتنا اهل‌البیت لایریدهم جبار بسوء إلا عجلت عقوبته ما لم یخونوا اخوانهم فإذا فعلوا ذالک سلط الله علیهم جبابره سوء اما إنهم انصار قائمنا و رعاه حقنا» ثم رفع رأسه الی‌السماء و قال: «اعصمهم من کل فتنه نجّهم من کل هلکه». (سفینة البحار/ ج۲/ ص۴۴۷) ترجمه: از (ع) روایت شده است که فرمودند: شهر ما و شهر ماست که شهری پاک و مقدس است. دوستی ما را پذیرفتند و جباری قصد بدی به ایشان نمی‌کند مگر آنکه زود به کیفر می‌رسد تا آنگاه که به برادران‌شان خیانت نکنند پس هر گاه چنین کنند، خدا را بر آنان مسلط گرداند. بدانید قم ما و رعایت‌کنندگان خواهند بود. سپس آنحضرت سر خود را به آسمان بالا برد و گفت: (خدایا) از هر فتنه‌ای نگه‌شان دار و از هر هلاکت و تباهی رهاشان فرما. (نشانه‌های پایان/ ص۵۳۷/ چاپ۱۳۸۱/ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) عن الصادق(ع) قال: «اذا اصابتکم بلیه و عنآء فعلیکم بقم فانه مأوی الفاطمیین و مستراح المؤمنین و سیأتی زمان ینفر اولیاءنا و محبونا عنا و یبعدون منا و ذالک مصلحه لهم لکیلا یعرفوا بولایتنا و یحقنوا بذالک دمائهم و اموالهم و ما أراد أحد بقم و اهله سؤءً إلا اذله الله و ابعده من رحمته». (سفینة البحار/ ج۲/ ص۴۴۶) ترجمه: از امام صادق(ع) روایت شده است که فرمودند: هر گاه به شما بلا و رنجی رسد، بر شما لازمست که به قم روید زیرا پناهگاه کسانی است که از باشند و آسایشگاه خواهد بود و زمانی فراخواهد رسید که و ارادتمندان ما از ما کوچ می‌کنند و دوری می‌گزینند و این کار برایشان است که شناخته نشوند و خون‌ها و مال‌هاشان را مصون دارند و هیچ‌کس قصد بدی به قم و مردمش نمی‌کند مگر آن که خدا خوارش کند و از خود دورش سازد. (نشانه‌های پایان/ ص۵۳۶/ چاپ۱۳۸۱/ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) ... ادامه دارد ... لطفاً نظرات صائب خویش را اهداء و منعکس فرمائید. والسلام حم 1327794ـ0935 پایان مقاله اول❌ @mthsadeg
🗞حضرت ام‌البنین (س) گریه کن با اخلاص امام حسین علیه السلام ✓ قالَ الامامُ الصّادق علیه السلام: بُکیَ الحُسَینُ علیه السلام خَمسَ حِجَجٍ، وکانَت امُّ جَعفَرٍ الکلابِیةُ تَندُبُ الحُسَینَ علیه السلام وتَبکیهِ وقَد کفَّ بَصَرُها. ✓ بر حسین علیه‌السلام پنج سال گریسته شد. امّ جعفر (یا همان امّ البنین)، براى حسین علیه السلام مرثیه می‌سُرایید و می‌گریست تا این که چشمانش نابینا شد. 📚الأمالی للشجری؛ ج ۱، ص ۱۷۵ @mthsadeg