eitaa logo
مهدویت تا نابودی اسرائیل
1.7هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
3.3هزار ویدیو
61 فایل
🌷اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید 🍃امام خامنه ای(حفظه الله) نظرات و پیشنهادات @Mtnsrx ارتباط با ادمین جهت تبادل @fzz_135 لینک کانال مهدویت تا نابودی اسرائیل در ایتا http://eitaa.com/joinchat/1682636800Cc212ba55ee
مشاهده در ایتا
دانلود
🌴🌾🌴🌾🌴🌾🌴🌾🌴🌾🌴🌾🌴🌾 ⭕️ 🔶قسمت پنجاه وسوم 🔶 سال 1374 بود. هنوز بحث راهیان نور مثل حالا آنقدر گسترده نشده بود. به همت و مديريت آقا سيد، كاروان ميثاق برای بازديد از مناطق جنوب آماده حرکت شد. ما هم با او همراه شديم. بعدازظهر، به هفت تپه رسيديم. قرار شد كه شب را آنجا بمانيم و صبح عازم مناطق ديگر شويم. ّ گردان مسلم در دوران دفاع مقدس در هفت تپه بود. اما فاصله زيادی تا مقر محل استراحت ما داشت برای همين صالح ندانستيم كه كاروان را برای بازديد به آنجا ببريم. رفتم پيش آقا سيد و گفتم: حالا كه تا اينجا آمده ايم بهتر است بدون آنكه به كسی بگوييم خودمان به محل گردان مسلم سری بزنيم.آقا سيد هم قبول كرد. بعد از آنكه کارها را به دوستان و مسئولان مربوطه واگذار كرد به راه افتاديم. در موقع حركت چند نفر ديگر هم كه مطلع شده بودند با ما همراه شدند. در طی مسير خاطرات گذشته را مرور ميكرديم. تا اینکه به نزديكی محل استقرار گردان مسلم رسيديم. وقتی وارد محوطه شديم هر كسی به گوشه ای رفت. من هم به محل چادر دسته حضرت علي اكبر علیه السلام ،كه عضو آن بودم، رفتم. خاطرات را در ذهنم مرور ميكردم. بعد از سالها به جایی برگشته بودم که بهترین خاطرات نوجوانی و جوانی ام در آنجا رقم خورده بود. ناگهان احساس كردم كسی فرياد ميزند! خيليگی ترسيدم. فكر كردم برای كسی اتفاقی افتاده. از جا پریدم و به طرف صدا دويدم. صدا از زمین محوطه صبحگاه گردان می آمد. تا به محوطه ميدان صبحگاه رسيدم به اطراف نگاه كردم. ديدم صدا از اتاقكی كه در محوطه ميدان صبحگاه قرار داشت، می آید. سید بود. سید مجتبی رفته بود آنجا و دوستان شهیدش را صدا ميزد؛ همانهايی كه فكر ميكرد او را جا گذاشته اند و به سفر عشق رفته اند. بعد از جنگ وقتی برای بازدید از منطقه حرکت ميکردیم و به شلمچه ميرسيديم دیگر نيازی به خواندن مصيبت نبود! سيد رو به قبله مينشست و به افق خيره ميشد. اشك در چشمانش حلقه ميزد. بعد به شدت گريه ميكرد. نگاه به چهره سید خیلی در انسان تأثیرگذار بود. رضا علیپور ميگفت: بعد از آنكه سید از زيارت خانه خدا برگشت برای گفتن زيارت قبولی رفتيم منزلشان. سید گفت: وقتی رفتم توی سرزمین عرفات. يك جايی خلوت كردم. اول بيني ام را روی خاك گذاشتم و خاک را بوييدم، ميدانی چه بويی را حس كردم!؟ گفتم: نه. با حال عجیبی ادامه داد: من بوی شلمچه را احساس كردم. بعد هم خيلی گريه كردم. اطرافم كسی نبود. داد ميزدم. گريه كردم. ميگفتم آقا من لايق نيستم؟ ميخواهم برای يك بار هم كه شده، حتی به صورت ناشناس شما را ببينم، آنقدر گريه كردم كه اطراف سرم كاملًا خيس شده بود. آری، سيد همه جا به ياد شلمچه بود. رضا علیپور ميگفت: يك شيشه عطر خوشبو از شهيد سيد علی دوامی به سيد مجتبی رسيده بود.آقا سيد در مراسم ازدواج رفقا كه دعوت ميشد به آنها ميگفت: اين شيشه عطر سوغات سيد علی است كه از مشهد آورده، حيفم ميآيد كه فقط خودم از آن استفاده كنم. ّفاو به حرم امام رضا علیه السلام شما را در اين روز مبارك به ياد سيد علی و تشر هم معطر ميكنم. سيد حتی در اين لحظه ها هم از ياد ياران شهيدش غافل نبود و با اين كار به ديگران هم يادآوری ميكرد. 👉 @mtnsr2 🌴🌾🌴🌾🌴🌾🌴🌾🌴🌾🌴🌾🌴🌾
1_2788898.mp3
2.4M
⭕️ 🌷با رمز جنون جانب افلاک پریدی 🌷تا آنکه به مقصود دل خود رسیدی 🌷ما را غم درماندگی کشت 🌷دلتنگی این زندگی کشت 🌷از کاروان همرهان جا مانده ام من😭 👉 @mtnsr2
🌼آواره تر از باد به دنبال شماییم 🌼ما یاران خون خداییم 🌼با رمز جنون جانب افلاک پریدی 🌼تا آنکه به مقصود دل خود رسیدی 🌼ما را غم درماندگی کشت 🌼دلتنگی این زندگی کشت 🌼از کاروان همرهان جا مانده ام من 🌼من یاد شهیدان و غم خون خدایم 🌼از غم هر دم من در نوایم 🌼یا در دل اندوه دل خویش بمیرم بمیرم 🌼یا در غم اندوه دل خویش بمیرم 🌼یا حاجت خود من زه شهیدان بگیرم 🌼با در دل خویش بسازم 🌼باشد سویشان دست نیازم 🌼از کاروان هم رهان جا مانده ام من 👉 @mtnsr2
♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️ 🌴برنامه روزانه این کانال به شرح ذیل است 1⃣یک آیه قرآن 2⃣تفسیر آیه و احیاناً معمای قرآنی 3⃣رحمت خدای متعال 4⃣ حدیث مهدوی 🔸دلنوشته مهدوی 🔸مطالب مربوط به آخر الزمان 🔸کلیپ مهدوی 5⃣طرح رفاقت با شهدا 🔺دلنوشته شهدا 🔺وصیت نامه شهدا 🔺خاطرات شهید 🔺نوای شهدا 6⃣توطئه یهودیان مخفی در دنیا 🔹مقالات و کلیپهای مربوطه 7⃣مطالب متفرقه و اخبار روز 8⃣موسیقی اصیل ایرانی 9⃣پاسخ معمای قرآنی و نهایتا قرار عاشقی دوستان اگر نظر و یا انتقادی از برنامه ها دارند میتوانند به آیدی زیر به اشتراک بزارند @Mtnsrx التماس دعا 👉 @mtnsr2 ♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️
⭕️قحطی بزرگ ایران 🌾روایتی از نقطه کور تاریخ ایران (1298 ـ 1296ش/ 1919 ـ 1917م) 🌴ترجمه: محمد كريمی 🌴هلوکاست ایرانی واقعه ای که از تاریخ ایران محو شده 👉 @mtnsr2
مهدویت تا نابودی اسرائیل
🌾قحطی بزرگ 5⃣1⃣قسمت پانزدهم كالدول برخی اقدامات انجام گرفته برای آرام كردن اوضاع را توضيح ميدهد:
🌾قحطی بزرگ 6⃣1⃣قسمت شانزدهم كالدول در گزارش ديگري ميافزايد: قوت غالب طبقات فقير تقريباً منحصر به نان يا برنج 🌾اسـت. قيمـت گندم هر بوشل پانزده تا بيست دلار💵 است. هر چند با همـين قيمـت هم به آسانی نميتوان آن را يافت. قيمت هر پوند برنج بـين پنجـاه سنت تا دو دلار است. البته اين قيمتها با نرخ برابری فعلی ارز در نظر گرفته شده اند. 🌀او در پايان مينويسد: دولت ايران با كميته امدادرسانی متشكل از ميسيونرهای آمريكايی و عده ای ديگر همكاری ميكند و هـم اكنـون مقـداری بـرنج و غلـه رايگان و مقداری نيز در برابر پرداخت قيمـت در اختيارشـان قـرار ميدهد. با اين اوصاف، روشن است كه مازاد گندم قم و سلطان آبـاد هـم كـه پيشتر به آن اشاره كرديم و قرار بود به مقصد شهرهای شمالی حمل شود هرگز بـه مقـصد نرسـيد؛ زيـرا مـردم تهـران از اوايـل نـوامبر 1917 بـا گرسنگی روبرو بودند. روزنامه ايران دوم نوامبر 1917 مينويسد: كاركنان وزارت خارجه درخواستی برای نخست وزير ارسال كرده و خواسته اند سه درصـد از مواجـب سـالانه شـان پـيش از موعـد و هم اكنون به آنها پرداخت شود. آنها ميخواهند ايـن پـول را بـرای تيمار تعدادی از فقرای بيشمار شهر هزينه كرده و برای آنها سرپناه، سوخت، غذا و لباس تهيه كنند، زيرا ميدانند كه بسياری از اين فقرا در زمستان در اثر سرما و گرسنگی جان خواهند باخت. اين روزنامه همچنين مينويسد: 🌀آقای الكساندرتومانيانس كه بانكدار است، حدود 20 اتاق در بـازار اجاره كرده است تا درزمستان حدود 30 نفر از فقيرترين گدايان شهر رادرآنها اسكان دهد. او غذا و لباس آنهارا نيز تأمين خواهد كرد.اين روزنامه همچنين مي افزايد: «هم اكنون گندم در قزوين خرواری 46 تومان و جو خرواری 35 تومان است.مردم اصفهان نيز گرسنه بودنـد . روزنامـه رعـد، در 22 نـوامبر 1917مينويسد: اخيراً حاكم اصفهان ثروتمندان و روحانيون شهر را به عمارت خود دعوت كرد تا برای كمك به فقرا فكری كننـد. آنهـا مبلـغ50000تومان برای تأمين مايحتاج زندگی فقرا كمـك كردنـد. از اصـفهان خبر رسيده است كه مردم آن ناحيه به 130 خروار غله در روز نيـاز دارند و بنابراين برای دوره هشت ماهـه پـيش از برداشـت، تقريبـا31000 خروار مورد نياز است. اما كل غله ای كه در آن ناحيه پيـدا ميشود حدود 6000خروار است. گندم خرواری 70 تومان است. 👉 @mtnsr2
✡ همین که در هنگام تغییر سلطنت و پادشاهی از رضاخان به محمدرضا لازم است تا فروغی اداره‌ی حکومت و سیاست را در کشور بر عهده داشته باشد، نشان از اهمیت جایگاه او در سیاست انگلستان است! 👉 @mtnsr2
⭕️ محمدعلی فروغی؛ روح فراماسونری در کالبد ایران 8⃣قسمت هشتم 👑 ذکاءالملک فروغی سلطنت پهلوی را تضمین کرد 1⃣ عنصر مهم و اصلی سیاست انگلستان در ایران توانست دو دوره‌ی مهم روی کار آمدن و همچنین از بین بردن ارزش‌های اسلامی را از طریق هدایت و سکان‌داریِ سیاست کشور و در اختیار داشتن پست نخست‌وزیری پشت سر بگذارد و به وظایف خود عمل کند. 2⃣ با شروع جنگ جهانی دوم در سال 1320ش نوبت به سومین مرحله می‌رسد و آن عزل رضاخان و تثبیت فرزندش به‌عنوان پادشاه جدید است. همین امر که در هنگام تغییر سلطنت و پادشاه (پادشاهی رضاخان و محمدرضا) لازم است تا فروغی اداره حکومت و سیاست را در کشور بر عهده داشته باشد، نشان از اهمیت جایگاه او در سیاست است. 3⃣ هنگامی‌که متفقین ایران را مورد اشغال قرار می‌دهند رضاخان سریعاً فروغی را احضار می‌کند و او را به نخست‌وزیری منصوب کرده و به او می‌گوید تو که با انگلیسی‌ها در ارتباط هستی بگو مگر من کاری کرده‌ام که می‌خواهند مرا بردارند؟! و از او طلب کمک می‌کند. فروغی در پاسخ می‌گوید که گویا چاره‌ای نیست و باید استعفا دهی ولی پادشاهی در خانواده تو باقی می‌ماند! 4⃣ رضاخان هنگام خروج از کشور مقدار قابل توجهی از طلاها و جواهرات سلطنتی را همراه خود برمی‌دارد. هنگامی‌که نمایندگان به فروغی اعتراض می‌کنند تا جلوی خروج این ثروت را بگیرد در پاسخ می‌گوید که در بندر همه‌ی آنها از او گرفته می‌شود! پس از آن‌که رضاخان در بندر عباس وارد کشتی می‌شود در بین راه انگلیسی‌ها کشتی را تغییر می‌دهند و او را با کشتیِ باری به آفریقای جنوبی می‌برند و طلاها را به هندوستان منتقل می‌کنند. 5⃣ نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که به‌دنبال افراد نادان و تن‌پرور و بی‌فایده نمی‌گردد، بلکه افراد با استعداد و عالم و تیزهوش و فرهیخته و زرنگ را در خدمت خود در می‌آورد. افرادی که غالباً چند وجهی هستند و در بین مردم چهره‌ای موجه از خود نشان می‌دهند. درباره‌ی فروغی نیز این مطلب صادق است. عده‌ای شیفته و مرعوب تحصیلات او و خدمات فرهنگی و چهره‌ی علمی وی شده‌اند و از دیگر جنبه‌های شخصیتی او غافل مانده‌اند. در حالی‌که اگر به زندگانی سیاسی او توجه شود به عمق وابستگی او به و خیانت او به کشور و اسلام پی برده خواهد شد. 👉 @mtnsr2
مهدویت تا نابودی اسرائیل
🌐پروتكل های رهبران يهود برای تسخير جهان 💠پروتكل شماره 3 🌀میخواهم اعلام كنم كه تا رسيدن به هدفه
🌐پروتكل های رهبران يهود برای تسخير جهان 💠سخنان بيهوده، پوچ، پوشالى و بی پايان به صورت نطق، مباحثه و گفتگو وقـت ديوانيـان و مجلـس نشينان و هيأت مديره ها را ضايع كرده است. روزنامه نگاران خيلى بی پروا به پروپاى مقامـات اجرائـى دولتهـا پيچيده اند. مؤسسات و سازمانها، تيزى دشنه سوء استفاده از قدرت را روى گردن خويش احساس مـی كننـد. به زودى همه چيز در اثر يورش ديوانه وار توده ها منفجر و به آسمان پرتاب خواهد شد. 💠فقر اسلحه ماست زنجيرى كه انسانها را به دام و تله فقر می بندد، به مراتب محكمتر از زنجير بردگى اسـت. بـه بيـان ديگر، از زير يوغ بردگى می توان بخوبى آزاد شد ولى رهائى از زير يوغ بينوائى و فقر بسيار دشوار است. ما در قانون اساسى خود، حق رفاه مادى توده ها را به صورتى خيالى اما نه به گونه اى واقعى گنجانيده ايم و هرگـز هم به اين حق جامه عمل نمی پوشانيم. اگر قرار شود كه هر فرد حق گفتن هر حرفى را داشته باشد، اگر قرار شود كه هر روزنامه نويسى حق نوشتن هر مطلبى را اعم از خوب و بد پيدا كند، اگر هر كـارگر زحمـتكش و پرولترى، كه دست تقدير او را به كار وابسته كرده است، از لحاظ اقتصادى خود كفا باشد و نيز اگر بداند كـه قانون اساسى منافعش را تضمين نمی كند، فردا براى انتخـاب نماينـدگان بپـاى صـندوق رأى نمـی رود و بـه نمايندگان كه در واقع عوامل دست نشانده ما هستند، رأى نمی دهد. براى آنكه چنـين وضـعى پـيش نيايـد، بسيارى از اصولى كه رفاه اقتصادى او را تضمين می كنند از متن قانون حذف می كنيم و در عوض فقط بـه او حق اعتصاب اعطاء می كنيم تا از اين طريق وابستگی اش به رفقاى هم مسلكش و نيز شرايطى كه كارفرمايش بر او تحميل میكند، بيشتر شود. 💠 ما ازكمونيسم پشتيبانى میكنيم نابودى اريستوكراسى بنابـه راهنمـائى مـا و بوسـيله عوامـلمـان صـورت گرفـت. ولـى بـا نـابودى اريستوكراسى داستان پايان نيافت و اين بار پول پرستان به شيوه ديگـر دام خـود را بـر سـر راه مـردم پهـن كردند و همانطور كه امروز میبينيم پول پرستان يوغ استثمار خود را برگـردن كـارگران نهـاده انـد و آنهـا را شديداً به اسارت گرفته اند. 💠 ما بر روى صحنه نقش حامى كارگر را بازى میكنيم و بدينسان زير شعار همكارى، برابرى و تحت شعار اشتراك مساعى جهانى و نيز مطابق اصول فراماسونرى خـويش، كـارگران را بـه صـف نيروهـاى جنگجوى خويش يعنى سوسياليزم، انارشيسم و كمونيزم میكشانيم. 👉 @mtnsr2
🌀 🍁امام رضا|؏ مےفرماید: روز مباهلہ مزیتے است ڪہ هیچ ڪس درآن بر اهل بیت پیشے نگرفتہ استـ ✨ 🌹 👉 @mtnsr2
4_6039553530979681201.mp3
1.25M
⭕️ خونه نشد ، بی ارزش شد 💠 استاد رائفی پور 🌴 👉 @mtnsr2
⭕️شرح مختصر واقعه 💠مباهله پیامبر با مسیحیان نجران، در روز بیست وچهارم ذی الحجّه سال دهم هجری اتفاق افتاد. پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم طی نامه ای ساکنان مسیحی نجران را به آیین اسلام دعوت کرد. مردم نجران که حاضر به پذیرفتن اسلام نبودند نمایندگان خود را به مدینه فرستادند و پیامبر آنان را به امر خدا به مباهله دعوت کرد. وقتی هیئت نمایندگان نجران، وارستگی پیامبر را مشاهده کردند، از مباهله خودداری کردند. ایشان خواستند تا پیامبر اجازه دهد تحت حکومت اسلامی در آیین خود باقی بمانند. 💠موقعیت جغرافیایی بخش با صفای نجران، با هفتاد دهکده تابع خود، در نقطه مرزی حجاز و یمن قرار گرفته است. در آغاز طلوع اسلام این نقطه، تنها نقطه مسیحی نشین حجاز بود که مردم آن به عللی از بت پرستی دست کشیده و به آیین مسیح علیه السلام گرویده بودند. 💠دعوت به اسلام پیامبر اکرم، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم برای گزاردن رسالت خویش و ابلاغ پیام الهی، به بسیاری از ممالک و کشورها نامه نوشت یا نماینده فرستاد تا ندای حق پرستی و یکتاپرستی را به گوش جهانیان برساند. هم چنین نامه ای به اسقف نجران، «ابوحارثه»، نوشت و طی آن نامه ساکنان نجران را به آیین اسلام دعوت فرمود. 💠نامه حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم به اسقف نجران مشروح نامه پیامبر به اسقف نجران چنین بود: «به نام خدای ابراهیم و اسحاق و یعقوب. [این نامه ایست] از محمد، پیامبر خدا، به اسقف نجران. خدای ابراهیم و اسحاق و یعقوب را ستایش می کنم و شما را از پرستش بندگان به پرستش خدا فرا می خوانم. شما را دعوت می کنم که از ولایت بندگان خدا خارج شوید و در ولایت خداوند درآیید و اگر دعوت مرا نپذیرفتید باید به حکومت اسلامی مالیات (جزیه) بپردازید [تا در برابر این مبلغ، از جان و مال شما دفاع کند] و در غیر این صورت به شما اعلام خطر می شود». 💠عکس العمل نجرانی ها نمایندگان پیامبر که حامل نامه دعوت به اسلام از جانب پیامبر بودند، وارد نجران شدند و نامه را به اسقف نجران دادند. او نیز شورایی تشکیل داد و با آنان به مشورت پرداخت. یکی از آنان که به عقل و درایت مشهور بود گفت: «ما بارها از پیشوایان خود شنیده ایم که روزی منصب نبوت از نسل اسحاق به فرزندان اسماعیل انتقال خواهد یافت و هیچ بعید نیست که محمد ـ که از اولاد اسماعیل است ـ همان پیامبر موعود باشد». بنابراین شورا نظر داد که گروهی به عنوان هیئت نمایندگان نجران به مدینه بروند تا از نزدیک با محمد صلی الله علیه و آله وسلم تماس گرفته، دلایل نبوت او را بررسی کنند. 💠گفتگوی پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم با هیئت نجرانی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم در مذاکره ای که با هیئت نجرانی در مدینه به انجام رسانید آنان را به پرستش خدای واحد دعوت کرد. امّا آنان بر ادعای خود اصرار داشتند و دلیل الوهیت مسیح را، تولد عیسی علیه السلام بدون واسطه پدر می دانستند. در این هنگام فرشته وحی نازل شد و این سخن خدا را بر قلب پیامبر جاری ساخت: «به درستی که مَثَل عیسی نزد خداوند مانند آدم است که خدا او را از خاک آفرید». در این آیه، خداوند، با بیان شباهت تولد حضرت عیسی علیه السلام و حضرت آدم علیه السلام ، یادآوری می کند که آدم را با قدرت بی پایان خود، بدون این که دارای پدر و مادری باشد، از خاک آفرید و اگر نداشتن پدر گواه این باشد که مسیح فرزند خداست، پس حضرت آدم برای این منصب شایسته تر است؛ زیرا او نه پدر داشت و نه مادر. اما با وجود گفتن این دلیل، آنان قانع نشدند و خداوند به پیامبر خود، دستور مباهله داد تا حقیقت آشکار و دروغ گو رسوا شود 👉 @mtnsr2
⭕️موسیقی اصیل ایرانی 🌴 باصدای حامد زمانی 👉 @mtnsr2
Hamed Zamani - Mohammad.mp3
18.25M
⭕️محمد "سلام الله علیه" 🌴 باصدای حامد زمانی 👉 @mtnsr2
🌸محمد (ص)  ، متن مقتدای اهل آدم 🌸محمد (ص)  ، مصطفی آل آدم 🌸محمد (ص) رحمت العالمین است 🌸رسول آسمانی بر زمین است 🌸دلش دریایی و خلقش خدایی 🌸نگاه روشنش شمس الضحایی 🌸تبر بر دوش تا بت خانه آمد 🌸حبیب الله سرمستان محمد (ص) 🌸خودش خاتم ، خدا ختم کلامش 🌸تمام مهربانی در سلامش 🌸نهان در گیسوانش سر اسرار 🌸شکسته شور فریادش قفس را 🌸امین وحی رب العالمین است 🌸امیر و سرور روح الامین است 🌸یتیم مکه آقای جهان است 🌸محمد (ص) سید پیغمبران شد 🌸احسنت یا بدر العجم 🌸لبیک یا شمس العرب 🌸ای حسن خلقت بی بدل 🌸ای از تو عالم در عجب 🌸طه ( طاها)  ما ، یس (یاسین) ما 🌸ای آیه هایت دین ما 🌸ما قاری قرآن تو 🌸تو حافظ آیین ما 🌸گاهی وقت ها دلم بال و پر میزنه 🌸با گریه خونه یارو در میزنه 🌸بارون مرحمت میباره روی سرم 🌸مدیون خوبی و لطف پیغمبرم 🌸جاری شد در رگ و قلب ما خون تو 🌸خورشید راه ما حالا مدیون تو 🌸مکتب عشق تو دست ما رو گرفت 🌸برق تکبیر ما کوچه ها رو گرفت 🌸احساس و قلب من جا مونده دستتون 🌸ممنون از لطفتم آقای مهربون 👉 @mtnsr2
⭕️ #قرار_عاشقی 🔷 #شهدارایادکنیدباذکرصلوات 🌷 #شهیدابراهیم_هادی 🌷 #شهیدعبدالصالح_زارع 🌷الهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم🌷 👉 @mtnsr2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫 ⭕️ ...... ✨اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم✨ « وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ النِّسَاء إِلاَّ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ كِتَابَ اللّهِ عَلَيْكُمْ وَأُحِلَّ لَكُم مَّا وَرَاء ذَلِكُمْ أَن تَبْتَغُواْ بِأَمْوَالِكُم مُّحْصِنِينَ غَيْرَ مُسَافِحِينَ فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً وَلاَ جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا تَرَاضَيْتُم بِهِ مِن بَعْدِ الْفَرِيضَةِ إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا و نیز زنان شوهردار بر شما حرام شده اند، مگر آنها که به تصرف شما درآمده باشند. از کتاب خدا پیروی کنید و جز این ها زنان دیگر هرگاه در طلب آنان از مال خویش مهری بپردازید و آنها را به نکاح درآورید نه به زنا بر شما حلال شده اند و زنانی را که از آنها تمتع می گیرید، واجب است که مهرشان را بدهید و پس از مهر معین در قبول هر چه هر دو بدان رضا بدهید. گناهی نیست هر آینه خدا دانا و حکیم است. (نساء/24) 👉 @mtnsr2 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫 این آیه،بحث آیه گذشته را درباره زنانى که ازدواج با آنها حرام است دنبال و اضافه مى نماید:ازدواج و آمیزش جنسى با زنان شوهردار نیز، حرام است (وَ الْمُحْصَناتُ مِنَ النِّساءِ) مُحْصَنات، جمع مُحصَنة از ماده حصن،به معنى قلعه و دژ است و به همین مناسبت به زنان شوهردار و همچنین زنان عفیف و پاکدامن که از آمیزش جنسى با دیگران خود را حفظ مى کنند و یا در تحت حمایت و سرپرستى مردان قرار دارند محصَنة گفته مى شود. ولى روشن است: منظور از آن در آیه فوق، همان زنان شوهردار است. این حکم، اختصاصى به زنان مسلمان ندارد، بلکه زنان شوهردار از هر مذهب و ملتى،همین حکم را دارند، یعنى ازدواج با آنها ممنوع است. تنها استثنائى که به این حکم خورده است، در مورد زنان غیر مسلمانى است که به اسارت مسلمانان در جنگ ها درمى آیند، اسلام اسارت آنها را به منزله طلاق از شوهران سابق تلقى کرده، و اجازه مى دهد بعد از تمام شدن عدءه آنها، با آنان ازدواج کنند و یا همچون یک کنیز با آنان رفتار شود، لذا مى فرماید:مگر آنها را که از راه اسارت مالک شده اید (إِلاّ ما مَلَکَتْ أَیْمانُکُمْ) ولى این استثناء،به اصطلاح، استثناى منقطع است، یعنى چنین زنان شوهردارى که در اسارت مسلمانان قرار مى گیرند، رابطه آنها به مجرد اسارت، با شوهرانشان قطع خواهد شد، درست همانند زن غیر مسلمانى که با اسلام آوردن رابطه او با شوهر سابقش (در صورت ادامه کفر او) قطع مى گردد، و در ردیف زنان بدون شوهر قرار خواهد گرفت. از اینجا روشن مى شود: اسلام به هیچ وجه اجازه نداده است مسلمانان با زنان شوهردار حتى از ملل و مذاهب دیگر ازدواج کنند، و به همین جهت، عده براى آنهامقرر ساخته و در دوران عده از ارتباط زناشوئى با آنها جلوگیرى نموده است. فلسفه این حکم،در حقیقت این است که این گونه زنان، یا باید به محیط کفر بازگشت داده شوند. یا بدون شوهر همچنان در میان مسلمانان بمانند. و یا رابطه آنها با شوهران سابق قطع شود و بتوانند از نو ازدواج دیگرى نمایند. صورت اول بر خلاف اصول تربیتى اسلام، و صورت دوم ظالمانه است، بنابراین تنها راه، همان راه سوم است. از پاره اى از روایات که سند آن به ابو سعید خدرى صحابى معروف مى رسد، برمى آید که آیه فوق درباره اسراى غزوه اوطاس نازل گردیده و پیامبر(صلى الله علیه وآله) بعد از اطمینان به این که زنان اسیر باردار نیستند به آنها اجازه داد با مسلمانان ازدواج کنند و یا همچون یک کنیز در اختیار آنها قرار گیرند. در جمله بعد، براى تأکید احکام گذشته که در مورد محارم و مانند آن وارد شده، مى فرماید:اینها امورى است که خداوند براى شما مقرر داشته و نوشته است (کِتابَ اللّهِ عَلَیْکُمْ). بنابراین، به هیچوجه قابل تغییر و عدول نیست. سپس مى گوید: غیر از این چند طایفه که در این آیه و آیات پیش گفته شد، مى توانید با سایر زنان، ازدواج کنید مشروط بر این که طبق قوانین اسلام باشد، توأم با عفت و پاکدامنى و دور از بى عفتى و ناپاکى صورت گیرد. مى فرماید:اما زنان دیگر غیر از اینها (که گفته شد،) براى شما حلال است که با اموال خود، آنان را اختیار کنید، در حالى که پاکدامن باشید و از زنا، خوددارى کنید(وَ أُحِلَّ لَکُمْ ما وَراءَ ذلِکُمْ أَنْ تَبْتَغُوا بِأَمْوالِکُمْ مُحْصِنینَ غَیْرَ مُسافِحینَ). بنابراین مُحْصِنینَ در آیه فوق که اشاره به حال مردان است به معنى عفیفان و غَیْرَ مُسافِحِیْنَ تأکید آن است; زیرا ماده سفاح (بر وزن کتاب) به معنى زنا مى باشد و در اصل از سفح به معنى ریزش آب و یا اعمال بیهوده و بى رویه گرفته شده است و چون قرآن، در این گونه امور، همیشه از الفاظ کنائى استفاده مى کند آن را کنایه از آمیزش نامشروع گرفته است. جمله أَنْ تَبْتَغُوا بِأَمْوالِکُمْ اشاره به این است که: رابطه زناشوئى یا باید به ـ شکل ازدواج با پرداخت مهر باشد، و یا به شکل مالک شدن کنیز با پرداخت قیمت. ضمناً تعبیر غَیْرَ مُسافِحِیْنَ، در آیه فوق، شاید اشاره به این حقیقت نیز باشد که نباید هدف شما در مسأله ازدواج، تنها هوسرانى و ارضاى غریزه جنسى باشد، بلکه این امر حیاتى براى هدف عالیترى مى باشد که غریزه نیز در خدمت آن قرار گرفته، و آن بقاى نسل انسان و نیز حفظ او از آلودگى ها است. در قسمت بعد، اشاره به مسأله ازدواج موقت و به اصطلاح متعه کرده، مى فرماید: زنانى را که متعه مى کنید، مهر آنها را به عنوان یک واجب باید بپردازید (فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَریضَةً). از جمله فوق استفاده مى شود: اصل تشریع ازدواج موقت، قبل از نزول این آیه براى مسلمانان مسلّم بوده که در این آیه نسبت به پرداخت مهر آنها توصیه مى کند. بعد از ذکر لزوم پرداخت مهر، اشاره به این مطلب مى کند: اگر طرفین عقد، با رضایت خود👇👇👇👇
مقدار مهر را بعداً کم و زیاد کنند مانعى ندارد، لذا مى فرماید: و گناهى بر شما نیست در آنچه بعد از تعیین مهر با یکدیگر توافق کرده اید (بعداً مى توانید با توافق آن را کم یا زیاد کنید) (وَ لا جُناحَ عَلَیْکُمْ فیما تَراضَیْتُمْ بِهِ مِنْ بَعْدِ الْفَریضَةِ). بر این اساس مهر یک نوع بدهکارى است که با رضایت طرفین قابل تغییر است. (در این موضوع تفاوتى میان عقد موقت و دائم نیست، اگر چه آیه همان طور که گفتیم درباره ازدواج موقت بحث مى کند). احتمال دیگرى در تفسیر آیه فوق نیز هست و آن این که: مانعى ندارد پس از انجام ازدواج موقت، طرفین درباره اضافه کردن مدت ازدواج، و همچنین مبلغ مهر با هم توافق کنند، یعنى ازدواج موقت حتى قبل از پایان مدت، قابل تمدید است، به این ترتیب که زن و مرد با هم توافق مى کنند مدت را به در برابر اضافه کردن مبلغ مشخصى به مهر افزایش دهند (در روایات اهل بیت(علیهم السلام) نیز به این تفسیر اشاره شده است). احکامى که در آیه به آن اشاره شد، احکامى است که متضمن خیر و سعادت افراد بشر است; زیرا خداوند از مصالح بندگان آگاه و در قانون گذارى خود حکیم است (إِنَّ اللّهَ کانَ عَلیماً حَکیماً). «تفسیر نمونه/ذیل آیه 24 سوره نساء» 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
⭕️ 🤔کدام آیه قرآن کریم، به« آیه تبلیغ» معروف است؟ ⏳ ان شاءالله، پاسخ معمای قرآنی شب هنگام در کانال قرار داده می شود. 👉 @mtnsr2