eitaa logo
مسلمنا muslimnair
3.9هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
358 ویدیو
53 فایل
✔️ مُسْلِمْنا (جریان شناسی، آینده نگاری، چالش های جوامع مسلمانان) ✔️ مدیریت علمی حجه الاسلام و المسلمین دکتر مهدی فرمانیان استاد تمام، رئیس دانشکده مطالعات ملل اسلامی و ریاست پژوهشگاه ادیان ✔️ سایت: www.muslimna.ir ✔️ ارتباط با سردبیر: @SaidAlibathaei
مشاهده در ایتا
دانلود
مسلمنا muslimnair
⚡️بمب خبری جدید اردوغان: 💥برای گشایش های جدید، بشار اسد را به ترکیه یا کشور ثالث دعوت کردم!! 🔹 اردوغان در یک نشست خبری پس از اجلاس ناتو در واشنگتن از قصد خود برای دیدار با بشار اسد و احیای روابط دو کشور خبر داد و گفت: «۲ هفته پیش، از اسد خواستم در ترکیه یا یک کشور ثالث دیدار کنیم.» 🔸 اما چرا تصمیم اردوغان برای دیدار با بشار اسد مهم و سوری‌های ساکن ترکیه را به شدت نگران کرده است؟ تصمیم تازه رجب طیب اردوغان برای دعوت از همتای سوری خود بشار اسد و گفتگو با او پس از ۱۳ سال قطع روابط، نگرانی عمیقی در میان مهاجران سوری در ترکیه ایجاد کرده است، زیرا آنها از این می‌ترسند که به سوریه بازگردانده شوند. 🔹اردوغان برنامه خود برای دعوت از اسد را به طور ناگهانی و یک هفته پس از آن اعلام کرد که موجی از خشونت‌ها در ترکیه علیه مهاجران سوری شروع شد. 🔸 آنکارا در سال ۲۰۱۱ پس از آغاز جنگ داخلی سوریه با حمایت از نیروهای ضد اسد در شمال، روابط خود را با دمشق قطع کرد. اما در دو هفته گذشته اردوغان بر لزوم آشتی با همسایه ترکیه تأکید کرده است. با گذشت سال‌ها از آغاز جنگ خانمان برانداز سوریه که آمریکا، روسیه، ترکیه، ایران و چندین گروه مسلح به ویژه داعش در آن دخیل بودند، اردوغان اعلام کرد که در اولین فرصت از اسد دعوت خواهد کرد تا برای بازگشت به وضعیت روابط گذشته با دمشق گفتگو کند. 🔹 بر این اساس مهاجران سوری نگرانند که اردوغان با اسد معامله کند و سوری‌ها را به مناطق تحت کنترل دمشق بازگرداند.‌ بیش از سه میلیون مهاجر جنگ سوریه در ترکیه می‌ترسند تابعیت ترکیه از آنها سلب شود. شمار بالای شهروندان سوریه که به ترکیه وارد می‌شود، ترک‌ها را نگران کرده است زیرا آنها نمی‌دانند که آیا این مهاجران دیگر هرگز به خانه‌شان باز می‌گردند یا نه. همین امر باعث شد تا اردوغان وعده مذاکره با دمشق و بازگرداندن داوطلبانه و «شرافتمندانه» بیشتر افراد مهاجر سوری را بدهد. 🔸 رجب طیب اردوغان گفته است که نظم عمومی «خط قرمز» کشورش است. سوریه گفته است که هر گونه عادی‌سازی روابط تنها پس از موافقت ترکیه با خروج هزاران نیرو از مناطق تحت کنترل شورشیان اتفاق می‌افتد، پیش شرطی که آنکارا با اشاره به نگرانی‌های امنیتی در مورد شبه نظامیان کرد سوری، آن را امکان‌ناپذیر خوانده است. 🔹 اردوغان که از پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته موضع خود را در قبال مهاجران سخت‌تر کرده است، گفت که ۶۷۰ هزار نفر به شهرک‌های شمال سوریه بازگشته‌اند و انتظار می‌رود یک میلیون نفر دیگر نیز به آنجا بازگردند. ✍ پانوشت: ترکیه با نزدیک به ۴ میلیون نفر، بیشترین تعداد پناهجو و پناهنده در جهان را دارد و سوریه با نزدیک به ۷ میلیون نفر، مهاجرفرست‌ترین کشور جهان است. 🏷   💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷                ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷                ➣https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
اعطای حق پناهندگی فرانسه به زنان افغان محروم از حقوق اولیه 🔹 در یک حکم بی‌سابقه در دادگاه فرانسه به تمام زنان افغانی که حقوقشان توسط طالبان ضایع شده اجازه داده شد تا از حق پناهندگی فرانسه بهره‌مند شوند. 🔸 دادگاه ملی حقوق پناهندگی فرانسه (CNDA) طی حکمی اعلام کرد که «تمامی زنان افغانی که به دلیل اقدامات تبعیض‌آمیز طالبان علیه آنها از افغانستان فرار می‌کنند می‌توانند به وضعیت پناهندگی دست یابند». 🔹 دادگاه در این تصمیم بی‌سابقه «زنان افغان» را یک «گروه اجتماعی» دانسته که صرفا به دلیل زندگی تحت حکومت طالبان ممکن است مورد تبعیض قرار بگیرند. 🔸 در بیانیه این دادگاه آمده است که برای فرانسه «زنان و دختران افغان که جامعه افغانستان بگونه‌ای متفاوت با آنها برخورد می‌کند، باید به عنوان اعضای یک گروه اجتماعی درنظر گرفته شوند و به عنوان پناهنده تحت محافظت قرار گیرند». https://viralmag.fr/la-france-reconnait-les-femmes-afghanes-comme-refugiees/ 🏷 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷                ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷                ➣https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
مسلمنا muslimnair
📂 مشهورات بی اساس در جهان اسلام (۶) ❌ مشهورات بی اساس ❌ فلسطینی‌ها ضدشیعه و ضدایران هستند. به عنو
📂 مشهورات بی اساس در جهان اسلام (۷) 💥 ضرب المثل «الکوفی لا یوفی [ای لا یفی] یا کوفی وفا ندارد» یک غلط مشهور و مخالف گزارشات تاریخی است. 💥 کوفیان امام حسین (ع) را نکشتند و عثمانیه قاتلان سید الشهدا (ع) هستند. ✍️ به قلم: محمد اسفندیاری 🔴 مهمترین علت وقوع عاشورا و تنها ماندن امام حسین (ع) تغییر حاکم کوفه از نعمان بن بشیر به ابن زیاد بود؛ تغییری که به زیان امام حسین (ع) تمام شد. یزید در اقدامی غیر مترقبه، نعمان را عزل و و ابن زیاد را با حفظ سمت حاکم کوفه کرد. با این تغییر، وضع کوفه دگرگون شد. 🔴 ابن زیاد با سلاح زر، زور و تزویر کوفه را از امام جدا کرد. مختار را با زندانی کردن، هانی و مسلم را با کشتن و کوفیان را با پخش شایعه دروغ این که سپاه شام در راه است. این شایعه چنان وحشتی در کوفه افکند که شیعیان مسلوب الاراده و گرفتار استسباع شدند. استسباع جنگ روانی است که انسان ناگهان با دیدن حیوانی درنده (سبع) مواجه شده و چنان خود را ببازد که بی اختیار شود‌. 🔺 مختصر اینکه مهمترین عامل تنها ماندن امام حسین (ع) اولا؛ تغییر حاکم کوفه ثانیا؛ استسباع و ترویج شایعه فراگیر و هولناک حمله سپاه خونریز شام در کوفه. اولی غیر قابل پیش بینی و دومی غیر قابل راستی آزمایی. اینجا بود که رابطه رهبر و کوفه قطع و امام در کربلا تنها و شیعیان پراکنده شدند. 🔻 بیافزاییم که امام حسین ع به کوفه نرسیده بود که در کربلا محاصره شد و راه های پیوستن شیعیان را به رویش بستند. اگر امام به کوفه می رسید و راه های پیوستن به امام هموار بود، قطعا یاورانی بسیار می یافت. ابن زیاد، «حُصَین بن نُمَیر» را با چهارهزار سواره به خارج کوفه فرستاد و آنها راه میان «قادسیه» و «خفان» را از یک سو، و راه میان «قادسیه» و «قُطقُطانه» را از سوی دیگر بستند تا از رفتن کوفیان به سوی کربلا جلوگیری کنند. 🟢 خلاصه آنکه اینکه عاشورا نگاران، همه شیعیان کوفه را محکوم می کنند که امام حسین (ع) را تنها گذاشتند و بی وفا هستند، حکمی کلی و تعمیم نابجا و «کوفی وفا ندارد» یک غلط مشهور و از مشهورات بی اساس است. 📚 برشی از کتاب «حقیقت عاشورا؛ از عاشورای حسین (ع) تا تحریفات عاشورا»، محمد اسفندیاری، نشر نی، چاپ اول صص۱۹۳ و ۲۶۰. 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷ ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷ ➣https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
مسلمنا muslimnair
⚡️ عاشورا از نگاه سلفیان ⚡️ 🔹 پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی سلسله
⚡️ عاشورا از نگاه سلفیان ✍ به قلم: مهدی فرمانیان 🔴 پیش از اینکه بخواهیم دیدگاه سلفیان را درباره عاشورا بیان کنیم بهتر آن است که ابتدا تعریفی از سلفیه داشته باشیم. 🔴 متاسفانه به خاطر عدم وضوح تعریف سلفیه، تعاریف مختلفی در این زمینه در میان محققان وجود دارد و اکثرا تحت تاثیر تبلیغات و رسانه‌های وهابیت، سلفیه را کسانی می دانند که فهم سه قرن اول را برتر از فهم دیگران می‌دانند؛ لذا فهم سه قرن اول را بر دیگران ترجیح می‌دهند. این تعریفی است که وهابیون مطرح می‌کنند تا خودشان را به صحابه وصل کنند، ولی این تعریف درست و دقیق نیست. 🔴 تعریف دقیق سلفیه شامل کسانی است که در مسئله «قبور اولیا الله» تحت تاثیر اندیشه‌های ابن‌تیمیه هستند، بنابراین ما معتقدیم «موسس مکتب سلفیه ابن تیمیه» است. یکی از ادله این است که شما در هیچ کتاب فرق و مذاهبی که در قرون گذشته که قبل از ابن تیمیه نوشته شده است، مکتب و مذهبی به نام سلفیه نمی‌بینید و کلمه سلفیه یک کلمه جدید است. 🅾 حتی وقتی ابن تیمیه آن را طرح کرد تا یک قرن گذشته به ندرت از این کلمه استفاده می‌شد و حدود یک صد سال است که از کلمه سلفیه استفاده می‌شود. پس سلفیه، کسانی هستند که در مسئله «قبور اولیا الله» به افکار ابن تیمیه استناد می‌کنند و تحت تاثیر افکار او در توحید الوهی هستند. بنابراین اینها هیچ ربطی به سلف ندارند.  ◾️ رویکرد دوگانه ابن‌تیمیه در قبال شهادت امام حسین (ع) 🔴 بر اساس تعریفی که گفته شد باید ابتدا از خود ابن تیمیه شروع کنیم. نگاه ابن تیمیه به عاشورا چگونه است؟ ابن تیمیه یک راه دوگانه‌ای را در همه آثارش پیگیری می‌کند و این راه را به پیروان خودش هم انتقال داده است. 1⃣ یکی از راه‌هایی که او پیموده این است که از امام حسین(ع) تجلیل می‌کند و سیدالشهدا (ع) را دارای فضائل می‌شمارد. بنابراین اولین کاری که ابن تیمیه می‌کند این است که امام را به عنوان صحابی دارای فضیلت می‌پذیرد. گرچه برخی فضائلی که شیعیان نقل می‌کنند را انکار می‌کند؛ ولی در اصل پذیرش فضائل حضرت تردیدی در خودش ایجاد نمی‌کند.  در همین زمینه کاری بعدی که ابن تیمیه انجام می‌دهد این است که شهادت امام حسین(ع) را هم می‌پذیرد و قبول می کند که امام حسین(ع) شهید شده است. جالب اینکه لعن بر قاتلان امام حسین(ع) را هم جایز می‌داند اگرچه بعدا یک مباحثی مطرح می‌کند و «لعن معین» را جایز نمی‌شمارد یعنی می‌گوید تا کفر مسلمان ثابت نشود، «لعن معین» نمی‌کنیم. 2⃣ رویکرد دوم او این است که بنی امیه و یزید را تطهیر می‌کند و به دفاع از بنی امیه می‌پردازد. پس قاتلان امام حسین(ع) نزد ابن تیمیه چه کسانی هستند؟ کوفیان و در واقع شیعیان. بنابراین کسانی که امام حسین(ع) را به شهادت رساندند شیعیان کوفه بودند. او می‌گوید: عبیدالله از سوی یزید دستور نداشت امام حسین(ع) را به شهادت برساند و اصلا یزید فرمان به کشتن امام حسین(ع) نداد. این در حالی است که تاریخ عکس این مسئله را نشان می‌دهد. ابن تیمیه در یک جا تصریح می کند که بنی امیه هیچ یک از بنی هاشم را نکشتند و فقط زید بن علی استثنا است.  💠 بنابراین ابن تیمیه رویکرد دوگانه‌ای در پیش می‌گیرد؛ از طرفی پذیرش شهادت امام حسین (ع) و از طرفی این قتل را به دوش کوفیان انداختن و یزید را تطهیر کردن. او حتی ادعا می‌کند اسرا را به شام نبردند!!! در نتیجه یزید چوب به دندان آن حضرت نزد و اینها دروغ‌های تاریخ است!!! ⁉️ سوال ما این است عاشورا که دهم محرم اتفاق افتاد و هشتاد روز بعد اسرا به مدینه رسیدند. این هشتاد روز اسرا کجا بودند؟ همین رفتار ابن تیمیه باعث شده که اهل سنت تصریح کنند او ناصبی است، چون با تمام وجود به تطهیر یزید می‌پردازد و حتی کتابی به نام «راس الحسین» دارد و بسیاری از واقعیات تاریخی را انکار می‌کند تا اثبات کند سر امام حسین(ع) به شام نیامده است!!! 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷                ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷                ➣https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
مسلمنا muslimnair
⚡️اقدام تاریخی پارلمان عراق در تعطیلی عیدغدیرخم 🔹 پایگاه اطلاع‌رسانی دولت عراق (واع) دیشب در سایت خ
⚡برای نخستین بار پس از ۱۰۹۳ سال سرتاسر عراق بمناسبت عاشورای حسینی تعطیل شد. 🔹 محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق دستور داد روز چهارشنبه ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۴ تعطیل رسمی باشد. 🔸 به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، همه وزارتخانه ها و نهادهای دولتی در این روز به مناسبت دهم محرم الحرام و سالروز شهادت امام حسین (ع) در روز عاشورا، تعطیل هستند. 🔹 گفتنی است آیت الله العظمی سیستانی دوشنبه ۸ ژوئیه ۲۰۱۴ را یکم محرم الحرام اعلام کردند و بنابراین چهارشنبه ۱۷ ژوئیه در عراق روز دهم محرم و عاشورا و تعطیل رسمی است. http://burathanews.com/arabic/news/448652 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷                ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷                ➣https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
⚡️ عاشورا را روزه می گیرم و آن را روز بزرگی می شمارم تا شر صهیونیسم را از سرزمین های اسلامی دور کنم!!! ✍ به قلم: ابومحمد مَقدِسی (رهبر معنوی القاعده، تئوریسین جهاد علیه سکولاریسم، از رهبران معتدل و پرنفوذ القاعده و جبهه النصره) 🔹 در عاشورا عبرتی است، ولی کمتر کسی عبرت می گیرد. ما عاشورا را روزه هستیم به شکرانە الهی؛ چرا کە در این روز خدا، پیامبر موسی (علیه‌السلام) و قوم مستضعفش را از چنگال فرعون و سپاهیانش نجات داد. 🔸 آری.. روزە هستیم تا دوستی و محبتمان را برای اهل ایمان و تنفر و برائت‌مان را از کفار و [اسراییل که رأس الافعی هستند] ابراز کنیم. 🔹 در روز عاشورا عاقبتِ طاغوتی را بە یاد می آوریم کە طغیانش بە اوج خود رسیدە بود و می گفت: «من پروردگار والای شما هستم» و یا می گفت: (مَا أُرِيكُمْ إِلَّا مَا أَرَىٰ وَمَا أَهْدِيكُمْ إِلَّا سَبِيلَ الرَّشَادِ) "من جز آنچه صلاح دیده‌ام و پیشنهاد کرده‌ام صلاح نمی‌بینم و به شما پیشنهاد نمی‌کنم، و من جز به راه هدایت و منتهی به سعادت، شما را رهنمود نمی‌کنم.» و سپاه وی کە قویترین سپاه دوران خودش بود، پیامبر موسی و همراهانش را کە شامل کودکان، زنان، کهن سالان و افراد ضعیف بود در ساحل دریا محاصرە کرد و تمام راەهای نجات را بر آنان بست تا همە را نابود کند. 🔸 ولی پروردگار دریا را برای نجات این قوم مستضعف شَقِّە کرد و هر شَقِّەای چون کوە عظیمی ایستاد و این مستضعفان نجات یافتند و فرعون طاغوت و سرکش با تمام سپاهیانش هلاک و نابود شد. 💠 از این داستان و ماجرا تمام طاغوت‌های روی زمین و حتی سربازانشان نیز آگاهند... ولی با این حال داستان همچنان تکرار می شود و پیوستە طاغوتیان می گویند: (مَا أُرِيكُمْ إِلَّا مَا أَرَىٰ وَمَا أَهْدِيكُمْ إِلَّا سَبِيلَ الرَّشَادِ)... پس منتظر ادامەی ماجرا باشید، کە ما نیز همچون شما در انتظاریم. اینگونه از صوم عاشورا به جهاد با «رأس الافعی» و مبارزه با اسراییل خواهیم رسید. 📚 الرساله الثلاثینیه فی التحذیر من الغلو فی التکفیر، عاصم بن طاهر البرقاوی. ✍ پانوشت: ۱. بنا به احادیث مورد قبول برخی سلفیه جهادی عاشورا روزی است که خداوند سبحان حضرت موسی (علیه‌السلام) را از ظلم و ستم فرعون نجات داد و از این جهت پاسداشت روز عاشورا، با مبارزه با یهود و صهیونیسم پیوند خورده است. ۲. با توجه به تفسیر متفاوت عاصم بن طاهر البرقاوی مشهور به «ابومحمد مَقدِسی» از جهاد، مبارزه و حضور پررنگ او در میان جهادی های جهان اسلام و عدم وجود متن پژوهشی قابل اعتماد به فارسی، پیشنهاد معرفی نگاه تخصصی وی به جهاد، حاکمیت و امر سیاسی در قالب رساله های دانشجویی و محصولات پژوهشی مورد تأکید قرار می دهیم. 🏷 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷                ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷                ➣https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
مسلمنا muslimnair
⚡️ اجرای عدالت ناگفته ترین پیام و اساسی ترین هدف قیام امام حسین (ع) ✍ به قلم: علامه محمد رضا حکیمی 🔸عموما عاشورا پژوهان «امر به معروف»، «تشکیل حکومت»، «عدم بیعت با یزید» و... را به عنوان اهداف نهضت حسینی دانسته اند؛ حال آنکه اساسی ترین هدف نهضت حسینی، اقامه عدل و برپایی نظام «عامل بالعدل» و جامعه «قائم بالقسط» است. 🔹 از قدیم گفته اند: «التوحید و العدل علویان»، توحید و عدل دو اصل علویند. ذکر عدل در کنار توحید، نخست به باور اعتقادی باز می گردد که اثبات عدل، متمم صفات الهی است و از سویی دیگر تحقق عدل هدف انبیاء (لیقوم الناس بالعدل) است. پس توحید واقعی، خود، واجب کننده اجرای عدالت است. (ان الله یامر بالعدل) 🔹 هنگامی که در بند بند خطبه امام حسین (ع) در روز عاشورا و قبل از کارزار با یزیدیان می نگریم، رد پای از عدالت را در جای جای آن خطبه نورانی می یابیم. 🔸 اینکه امام در بحبوحه نبرد، اینگونه از عدل سخن می راند، ما را بدان نکته متوجه می سازد که ما نیز باید با دفاع از عدالت، فلسفه عاشورا را زنده نگاه داریم و با قیام برای اجرای عدالت از عاشورا دم بزنیم و اینگونه خود را وارث عاشورا بدانیم‌. 💠 عدالت، اساسی‌ترین هدف و کلیدواژه قیام عاشوراست. در مفهوم «عدالت» عدالت سیاسی، عدالت اقتصادی و عدالت قضایی مورد نظر است و باید به طور همزمان به هر سه بعد عدالت توجه شود. 🔹 امام حسین (ع) در عاشورا به ما آموخت که مردمی که اهمیت عدالت را درک نکنند، جاهلند و مردمی که عدالت‌خواه نباشند، مرده اند. مردمی که ظلم را منحصر در ظلم سیاسی بدانند و از ظلم اقتصادی و معیشتی آگاه نباشند، فریب خورده اند‌. 🔸 واژه های عاشورا تنها «تشنگی»، «شهادت» و «اسارت» نیست، «نماز» و «عدالت» نیز هست؛ بلکه واژه های اصلی همین دوتاست. 🔹 «نماز» واژه شب عاشوراست و «عدالت» واژه روز عاشورا. یعنی پیام شب عاشورا نماز است و عدالت واژه روز عاشوراست و آن سه (تشنگی، شهادت و اسارت) سکوی پرتاب عدالت اند، لیکن چنین درک نشد و نمی شود.  ✅ تا عدالت اجرا نگردد، و قسط قرآنی (رسیدن هر کس به حق خویش) عملی نشود، هر چه از اسلام گفته شود، حرف است. 💠 جوانان آگاه، و مردم متدین ایران! بدانید که جز نظام عامل بالعدل و قائم بالقسط، یعنی مجری عدالت به نحو احسن، در همه چیز و در همه جا و برای همه کس، هیچ حاکمیتی اسلامی نیست و جز جامعه قائم بالقسط، یعنی جامعه سرشار از عدالت، هیچ جامعه ای قرآنی نیست و جز گرفتن حقوق مظلومان از توانگران و رساندن به دست آن، هیچ اصلاحی و حرکتی عاشورایی نیست. 📚 برگرفته از آثار «عاشورا و عدالت» و «قیام جاودانه»، محمد رضا حکیمی. دفتر نشر فرهنگ اسلامی، ۱۳۷۳. 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷                ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷                ➣https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
8.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مراسم عزاداری امام حسین ع در میشیگان آمریکا. روز یکشنبه همین هفته برنامه اجرا می کنند. زیرا امروز سه شنبه در آمریکا تعطیل نیست و همه سر کار هستند، روز یکشنبه مراسم برگزار کرده اند. شیعیان از کشورهای مختلف هستند. ایرانی، عراقی، پاکستانی، لبنانی و غیره 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷                ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷                ➣https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
📚 البحث عن مصر، خالد عزب، بیت الحکمه، ۲۰۲۴م. 📚 دکتر خالد عزب مورخ، باستان شناس مصری کتاب جدید خود با موضوع «در جستجوی مصر» توسط انتشارات «بیت الحکمة للصناعات الثقافیة» را اطلاع رسانی کرد. 📚 نویسنده کتاب را با این پرسش شروع می کند که «جستجوی مصر» یک وظیفه واجب است که انجام آن مستلزم این است که هر کجای جهان اسلام هستیم باید به آن حساس باشیم. 📚در این کتاب پس از ارایه مقالاتی در مورد تاریخ مصر باستان و مصر در دوران اسلامی و ممالیک به جایگاه دین در زندگی اجتماعی مصر و جایگاه الازهر در آن می‌پردازد و سوالاتی مطرح می کند، از جمله اینکه منشاء قدرت و جایگاه الازهر از کجا آمده است؟ آیا الازهر در تجدید خطاب دینی جدی است؟ و آینده آن در سایه تحولات وضعیت دینی مصر چیست؟ در اینجا، کتاب به تلاش بی وقفه الازهر برای حفظ توانایی خود در ارائه اشاره می کند و خواستار تقویت نقش الازهر در سطح جهان اسلام می شود. 📚 این کتاب با بخش نقش استراتژیک مصر در تحولات آینده جهان اسلام خاتمه می یابد. 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷                ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷                ➣https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J