مسلمنا muslimnair
⚡️نمونه ای از فراخوان تبلیغی جماعت ها در اجتماع رایوند ۲۰۲۲
🔸جماعت تبلیغی ها، در عصر ارتباطات حتی از ساده ترین روشهای اطلاع رسانی برای دعوت به گردهمایی ها احتراز می کنند و با شیوه های سنتی و تمرکز بر تبلیغ «چهره به چهره» مراسم های خود را برگزار می کنند و توانسته اند سالیانه جمعیتی بیش از جمعیت زائران بیت الله الحرام را دور هم جمع کنند.
✍ عبارت «انشاالله» که در پوستر پیوست به صورت ویژه بر آن تأکید شده است، بیانگر تکیه آنها بر تشریفاتی نبودن «مشیت الهی» است و از محورهای مهم دعوت و تبلیغ آنهاست.
#اسلام_سلفی
#تبلیغی_جماعت
#رایوند
🌐 کانال علمی - تخصصی مسائل جهان اسلام(مُسْلِمْنا)
➣ تلگرام:
➣ https://t.me/Muslimnair
➣ ایتا:
➣ https://eitaa.com/muslimnair
➣ واتس اَپ(1):
➣ https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
⚡️حجاب، موضوع اصلی اسلام گرایان ترکیه
✍ به قلم: رضا قنبری
➣ https://t.me/Muslimnair مُسْلِمْنا
📌دیدار "اردوغان" با "جو بایدن" در اجلاس ناتو سال گذشته، یک میهمان ویژه داشت. دختری جوان با حجاب اسلامی و مسلط به زبان انگلیسی که رابط کلامی دو رئیس جمهور بود. او کسی نبود جز فاطمه کاواکجی.
🔹برای درک اهمیت این میهمان جوان، باید کمی به عقب بازگردیم. ۲۵ سال قبل در مجلس کبیر ترکیه، هنگامی که مادرش "مروه کاواکجی" با حجاب اسلامی کامل وارد پارلمان شد و نمایندگان جناح اکثریت با کوبیدن بر روی میز و هو کردنش، او را از سخنرانی باز داشتند.
🔹در روزگاری که دولت پنهان، حتی به اندازه یک صندلی مجلس به اسلامگرایان اجازه سیاست ورزی نمی داد؛ چند ماه بعد هم "سلیمان دمیرل" رئیس جمهور وقت با لغو شهروندی او، کاوکاجی را مجبور به ترک کشور کرد.
🔸 داستان "بنیادگرایان سکولاری" که به پشتوانه سرنیزه نظامیان و حمایت امپراطوری رسانه های، سبک زندگی خود را به شهروندان ترکیه تحمیل می کردند. حجاب اسلامی در دانشگاهها، مدارس و ادارات ممنوع و بسیاری از زنان بخاطر نحوه پوشش از عرصه عمومی حذف می شدند.
♻️ حالا اما بازی حجاب در ترکیه به پاشنه دیگری چرخیده است. چنانچه اخیرا "کمال اوغلو" رهبر حزب جمهوری خلق، با انتشار ویدیویی از رفتار پیشین حزبش نسبت به زنان محجبه عذرخواهی کرد و اسلامگرایان هم پیشنهاد هم پرسی را برای گنجاندن حجاب در قانون اساسی را مطرح کرده اند. به نظر میرسد "جدال روسری" دوباره در ترکیه داغ شده است.
🔹تحلیلگران یکی از دلایل موفقیت خیره کننده حزب «عدالت و توسعه» در دو دهه اخیر را، به خاطر عملکرد افراطی سکولارها و حامیان آنها در دهه ۹۰ میلادی مرتبط می دانند. ناکارآمدی، فساد گسترده اقتصادی، رانت طبقاتی خصوصا برای نظامیان، فشار بر دگراندیشان و دخالت در سبک زندگی شهروندان دولتهای ائتلافی دهه ۹۰ را به کابوس مردم ترکیه در دوران سکولارها تبدیل شده است. در دهه اول قرن جدید با روی کار آمدن اسلامگرایان، تلاش برای لغو محدودیت ها آغاز شد، اما احزاب سکولار به کمک دادگاه قانون اساسی که در کنترل ژنرالها بود همچنان در برابر خواست اکثریت مقاومت کرده و "جدال روسری" به مبارزه روزانه شهروندان و دولت پنهان بدل شده بود.
🔸در واقع عدالت و توسعه در سالهای ابتدای صدرات، به دلیل هراس از کودتا نیروی خود را بر بهبود وضعیت اقتصادی متمرکز کرده بود. هرچند پس از پیروزی خیره کننده در انتخابات ۲۰۱۱ و تشکیل دولتی تک حزبی و قوی، آرام آرام آنها با کمک رفراندوم آزادی پوشش را قانونی کردند.
🔹در سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ حجاب در مدارس، دانشگاهها و سپس ادارات آزاد شد و مخالفان دولت که در ابتدا قوانین دولت و مجلس را بوسیله رای قضات وتو می کردند؛ آرام آرام با اصلاحات کنار آمده و مسئله حجاب به مشکلی فرعی در جامعه ترکیه تبدیل شد.اما هراس از بازگشت سکولاریسم ژاکوبنی و سرکوب زنان محجبه در بخشی از مردم ترکیه هنوز زنده است و اتفاقا احزاب اسلامگرا از همین خاطره تلخ جمعی، برای خود رای می سازند. به همین دلیل کمال اوغلو رهبر حزب مخالف دولت جمهوری خلق و رقیب احتمالی اردوغان در انتخابات بهار سال آینده از چند ماه پیش پویشی بنام "حلالیت" راه انداخته تا از عملکرد حزبش در مورد حجاب "پوزش" بخواهد. پس از آن هم با ارسال لایحه ای به مجلس رسما اعلام کرد در صورت پیروزی سکولارها در انتخابات سال آینده حق انتخاب پوشش انتخابی در مراکز دولتی و آموزشی همچنان محفوظ خواهد. سیاستی که از سوی رادیکالهای هر دو سو تقبیح شد.
🔹اردوغان در پاسخ رقیبش طرح "همه پرسی حجاب به عنوان بخشی از قانون اساسی" را مطرح کرده و رسانه های عدالت و توسعه هم "حجاب را مسئله حل شده در ترکیه" می دانند.
🔹برخی از مخالفان دولت هم این پیشنهاد را بازی در زمین اسلامگرایان و دوری از اصل سکولاریسم قانون اساسی می دانند. اما فارغ از نقدهای هر دو سو، به نظر اوغلو بر نقطه درستی دست نهاده است. زیرا در چند وقت اخیر پس از اعتراضات به مرگ مهسا امینی در ایران، بخشی از رسانه های ترکیه از برنامه اسلامگرایان برای "حجاب قانونی" در ترکیه سخن می گویند و از دیگر سو رسانه های نزدیک به عدالت و توسعه با یادآوری دهه ۹۰ و سرکوب دختران محجبه در آناتولی شهروندان را از بازگشت سکولاریست ها می ترسانند.
🔸به همین دلیل ایده کمال اوغلو برای گنجاندن"حق انتخاب پوشش" در قانون شاید یک گام به عقب به نظر بیاید؛ اما با عبور دادن کشور از دو قطبی های کاذب و دعواهای بی پایان، مسیر را برای توسعه و آبادانی ترکیه با حضور همه سلایق هموار می سازد.
#اسلام_سیاسی
#اسلام_سکولار
#عدالت_و_توسعه
#حجاب_قانونی
🌐 کانال علمی - تخصصی مسائل جهان اسلام(مُسْلِمْنا)
➣ تلگرام:
➣ https://t.me/Muslimnair
➣ ایتا:
➣ https://eitaa.com/muslimnair
مسلمنا muslimnair
⚡️ نفرت پراکنی از اسلام، به بهانه برگزاری جام جهانی در قطر
➣ https://eitaa.com/muslimnair مُسْلِمْنا
🔹حدود یک هفته به شروع مسابقات جام جهانی به میزبانی قطر باقی مانده است؛ با این که هنوز این مسابقات شروع نشده است، یک نشریه فرانسوی در اعتراض به برگزاری جام جهانی در این کشور کاریکاتوری منتشر کرد که در پی انتشار آن واکنشهایی تند را از سوی شهروندان جهان اسلام برانگیخت.
🔸در این کاریکاتور، بازیکنان تیم ملی قطر را با چهره های ترسناک و نیز ریشهای بلند ترسیم نموده که هر یک از این بازیکنان سلاح و کمربند انفجاری به همراه خودشان دارند. کاریکاتوریست سعی دارد تا پیوندی از بازیهای جام جهانی به میزبانی قطر با آنچه که در غرب تحت عنوان «تروریسم اسلامی» معرفی می شود را ایجاد کند.
🔹آنچه که از این کاریکاتور می توان فهمید، چیزی جز نشر «اسلام ستیزی» و«مسلمانستیزی» به هر بهانه ای نیست و علی رغم این که حُکام برخی از کشورهای جهان اسلام از هیچ کوششی در جهت جلب رضایت آمریکا و کشورهای اروپایی دریغ نکردهاند و همواره روابط سیاسی، اقتصادی و نظامی این کشورها در جهت جلب رضایت جهان غرب بوده است؛ ولی باز هم میبینیم که غربیها نتوانستهاند نفرت درونی خود که ریشه در اسلام ستیزی دیرینه آنها دارد را مخفی نگاه دارند.
🔸 گویا برخی باید در آستانه برگزاری جام جهانی با کشور قطر - که خود را کانون صلح در منطقه می داند - به جرم پایبندی به قوانین شریعت تسویه حساب کنند و این کاریکاتور را در این زمان حساس رسم و منتشر کنند.
🔹این کاریکاتور نشان می دهد که نگاه جامعه غرب به آن دسته از مسلمانانی که در رتبهبندی نظام نوین جهانی به عنوان مسلمان عادی قلمداد می شوند، همان نگاهی است که به مسلمانان جهادی دارند و در این بین، پیروز واقعی این میدان مسلمانی است که خالصانه از تمام استعداد و توانایی خود برای پیشبرد اهداف عزت امت اسلامی استفاده می کند.
🏷#اسلام_هراسی #جام_جهانی_فوتبال #قطر #فرانسه
🌐 کانال علمی - تخصصی مسائل جهان اسلام(مُسْلِمْنا)
➣ تلگرام:
➣ https://t.me/Muslimnair
➣ ایتا:
➣ https://eitaa.com/muslimnair
➣ واتس اَپ(1):
➣ https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
⚡️تاکید رهبر طالبان بر اجرای مجازاتهای سنگسار، شلاق و اعدام در ملاء عام
➣ https://eitaa.com/muslimnair مُسْلِمْنا
🔸ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرد که رهبر این گروه روز یکشنبه 22 عقرب (آبان) پس از دیدار با گروهی از قضات خواستار عملی شدن مجازاتهایی نظیر اعدام در ملاء عام، سنگسار و شلاق شد.
.
🔹مجاهد در توئیت جدید خود به نقل از آخوندزاده نوشته است: «پرونده دزدان، آدمربایان و فتنهگران را به دقت بررسی کنید.»به نوشته مجاهد، آخوندزاده خطاب به قاضیان گفته است:«آن دسته از پروندههایی که تمام شرایط شرعی حدود و قصاص در آنها رعایت شده است، شما موظف به اجرای آن هستید».
🔸 از زمان تسلط طالبان بر افغانستان در سال گذشته تاکنون، فیلمها و تصاویر جنگجویان طالبان در حال شلاق زدن افراد متهم به جرایم مختلف بهطور مکرر در رسانههای اجتماعی منتشر شده است. همچنان طالبان بارها اجساد آدمربایان که به گفته آنها در تیراندازی کشته شدهاند را در ملاء عام به نمایش گذاشتهاند.
🔹این در حالی است که هفته گذشته، طالبان با صدور فرمانی ورود زنان به پارکها، نمایشگاهها، سالنهای ورزشی و حمامهای عمومی را ممنوع کردند. گفتنی است که طالبان در اولین دوره از حکومت خود، مرتباً مجازاتهایی از جمله شلاق و اعدام را در ملاء عام اجرا میکردند.
🔸هیبتالله آخوندزاده، رهبر طالبان که از زمان بازگشت این گروه به قدرت در اوت ۲۰۲۱ تاکنون در انظار عمومی ظاهر نشده است، براساس ادعای مقامهای طالبان، از زادگاهش، ولایت قندهار و کانون معنوی این گروه حکمرانی میکند.
🌐 منبع: ترجمان افغانستان
🏷#اسلام_سیاسی #طالبان #افغانستان #ملاهبت_الله_آخوندزاده
🌐 کانال علمی - تخصصی مسائل جهان اسلام(مُسْلِمْنا)
➣ تلگرام:
➣ https://t.me/Muslimnair
➣ ایتا:
➣ https://eitaa.com/muslimnair
➣ واتس اَپ(1):
➣ https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
مسلمنا muslimnair
⚡️دورخیز قطر برای معرفی «محمدالحسن الددو» به عنوان جانشین قرضاوی
✍️به قلم: سید علی بطحائی
➣ https://eitaa.com/muslimnair مُسْلِمْنا
🔹گمانه زنی در مورد تعیین قائم مقام قرضاوی در کسوت «رهبری فکری اخوان المسلمین» امری حساس و سخت است. با توجه به اینکه اکثر مرشدان اخوان المسلمین، از پزشکان، مهندسان و فارغ التحصیلان غیر علوم دینی هستند؛ خلاء فقدان مرجعیت دینی اخوانیون را نمی توان کوچک انگاشت.
🔸 در شرایط فعلی که قاطبه مرشدان اخوان یا دربند یا آواره و دور از وطن و یا با اختلافات درونی دست و پنجه نرم می کنند، عسر مضاعفی بر هسته مرکزی این جنبش سایه افکنده و این گمانه زنی پیچیده تر می شود. اما نباید فراموش کرد که چهل و اندی سال پیش نیز، در زمان اعلام خبر مرگ «ابوالعلی مودودی» همزمان با دوران محنت نخست اخوان بود و شرایط چنینی وجود داشت. آن زمان گزینه اصلی برای اقامه نماز میت مودودی، بر عهده قرضاوی گذاشته شد و این امر باعث مشهوریت مضاعف قرضاوی در کسوت رهبری فکری اسلام گرایان اخوانی شد. در دوران فعلی موسوم به «المحنه الثانیه» و تار و مار شدن اخوانیون نیز اقامه نماز بر پیکر قرضاوی، بر عهده فقیه شهیر قطر «محمد الحسن الددو الشنقیطی» نهاده شد و احتمال مطرح شدن او به عنوان رهبری معنوی آینده اخوان تقویت شد.
🔹 در چهل روز پس از اعلام نعی(خبر مرگ) قرضاوی، تریبونهای رسمی رسانه ای اخوان در قطر، اکثر بزرگداشت های او را با سخنان الددو برگزار کردند. قطر با بازوهای قدرتمند رسانه ای خود مثل الجزیره، در این مدت هر مناسبت و برنامه ای که به نحوی به قرضاوی مرتبط بود را به محمدالحسن الددو سپرد تا قرضاوی، با لحن و وفکر الددو معرفی شود.
🔸محمدالحسن ولد الددو الشنقیطی موریتانی الاصل، که از اعتبار بالایی در بین جوانان اخوان المسلمین برخوردار است و یکی از سردمداران شورای علمای مسلمین(با گرایشات فکری قرضاوی)است و این شاهدی قوی بر این مدعاست. الددو خیلی خوب زوایای پنهان اخوانیون را می شناسد و حتی ماه ها پیش از اعلام رسمی ابراهیم منیر، در برنامه تلویزیونی«بلا حدود» او را به عنوان نائب مرشد اخوان اعلام کرده بود. این پیش بینی زود هنگام - که اشراف کامل «الددو» بر اخوان را نمایان می کند- زمانی ارزش دارد که بدانیم در آن زمان کسی احتمال بوجود آمدن طیف های جدید در اخوان را باور نمی کرد.
🔹تمام این قرائن و عدم وجود گزینه بدیل، حاکی از آن است که بازوهای رسانه ای قطر به صورت کاملا هدفمندانه قصد دارند او را جانشین قرضاوی مطرح کنند و «ریسونی»، «عصام بشیر» و «علی محمد الصلابی» و... توان رقابت با او در این کسوت را ندارند. با این حال باید صبر کرد و واکنش رسمی«مکتب الارشاد» به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیری در اخوان به این پیشنهاد را مترصد شد.
🎥https://www.youtube.com/watch?v=dfYLH4NiY70
🏷 #اسلام_سیاسی #اخوان_المسلمین #قطر #یوسف_قرضاوی #محمد_الحسن_الددو #سید_علی_بطحائی
🌐 کانال علمی - تخصصی مسائل جهان اسلام(مُسْلِمْنا)
➣ تلگرام:
➣ https://t.me/Muslimnair
➣ ایتا:
➣ https://eitaa.com/muslimnair
➣ واتس اَپ(1):
➣ https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 معرفی قرضاوی، با لحن و فکر محمد الحسن الددو
🌐 کانال علمی - تخصصی مسائل جهان اسلام(مُسْلِمْنا)
➣ تلگرام:
➣ https://t.me/Muslimnair
➣ ایتا:
➣ https://eitaa.com/muslimnair
➣ واتس اَپ(1):
➣ https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
⚡️پاکستان در سوگ مفتی اعظم
➣ https://eitaa.com/muslimnair مُسْلِمْنا
🔸محمدرفیع عثمانی، مفتی اعظم پاکستان و ریاست دارالعلوم کراچی و فرزند ارشد مفتی محمدشفیع عثمانی و برادر بزرگ محمدتقی عثمانی، بعد از تحمل سالها بیماری، شامگاه امروز (جمعه ٢٧ آبان ١٤٠١) در سن ٨٦ سالگی از دنیا رفت.
🔸وی در سال 1315 در شهر دیوبند هندوستان بدنیا آمد. پدرش محمدشفیع دیوبندی، مفتی سابق دارالعلوم دیوبند و از رهبران جنبش پاکستان و استقلال هند از استعمار بریتانیا بود.
🔹پس از تأسیس پاکستان در سال 1947، این خانواده به پاکستان و شهر کراچی مهاجرت کردند. محمدشفیع، مؤسس دارالعلوم کراچی و مفتی اعظم پیشین پاکستان بود. دارالعلوم کراچی از بزرگترین مدارس دینی شبهقاره هند محسوب میشود.
🔸 محمدرفیع عثمانی تحصیلات خود را در هند پیش از تقسیم آن به هندوستان و پاکستان آغاز کرد. حفظ قرآن را در مسجد بابالسلام آرامباغ کراچی تکمیل کرد و دروس متداول دینی را در دارالعلوم کراچی فرا گرفت. او از نخستین طلاب مدرسه پدرش بود. مفتی عثمانی پس از تکمیل دروس دینی و فراگیری تخصص در فتوا، در سال 1960 موفق به اخذ مدرک «فاضل عربی» از دانشگاه پنجاب شد.
پس از درگذشت دکتر عبدالحی عارفی در سال 1986، ریاست دارالعلوم کراچی به مفتی محمدرفیع عثمانی سپرده شد. با درگذشت مفتی ولیحسن تونکی در سال 1995، مقام مفتی اعظم پاکستان به مفتی محمدرفیع عثمانی اعطا شد.
🔸عضویت در شورای ایدئولوژی اسلامی، کمیته رؤیت هلال پاکستان، کمیته عُشر و زکات ایالت سِند، و عضویت در سندیکای دانشگاه کراچی، دانشگاه علوم پزشکی داو (Dow) و دانشگاه مهندسی و تکنولوژی انایدی کراچی، دادگاه استیناف دیوان عالی پاکستان و وفاق المدارسالعربیه پاکستان از دیگر خدمات و مسئولیتهای مهم مفتی محمدرفیع عثمانی هستند.
🔹از محمدرفیع عثمانی حدود 27 اثر علمی به زبانهای اردو و عربی در موضوعات مختلف به جای مانده است.او سالها کتاب «صحیح مسلم» را در سال پایانی تحصیلی دارالعلوم کراچی تدریس کرد و هزاران شاگرد و طلبه تربیت نمود. دهها تن از علمای شاخص ایران و افغانستان از فیضیافتگان مستقیم دارالعلوم کراچی و شاگردان مفتی محمدرفیع عثمانی هستند.
🌐 کانال علمی - تخصصی مسائل جهان اسلام(مُسْلِمْنا)
➣ تلگرام:
➣ https://t.me/Muslimnair
➣ ایتا:
➣ https://eitaa.com/muslimnair
➣ واتس اَپ(1):
➣ https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J