eitaa logo
حدیث آرزومندی
133 دنبال‌کننده
1هزار عکس
25 ویدیو
27 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
برنامه "سعادتمندان > آیت الله العظمی صافی گلپایگانی" رو تو تلوبیون ببین http://www.telewebion.com/episode/1674895 اگر تمایل داری برنامه تلوبیون رو از کافه بازار یا گوگل پلی نصب کن
حدیث آرزومندی
برنامه "سعادتمندان > آیت الله العظمی صافی گلپایگانی" رو تو تلوبیون ببین http://www.telewebion.com/e
قابل توجه علاقه مندان مرجعیت و روحانیت شیعه☝️ دیشب و به صورت اتفاقی از شبکه مستند بازپخش آن را دیدم متوجه نشدم مناسبت پخش خاصی داشت یا خیر اما جالب بود. التماس دعا
حدیث آرزومندی
حضرت امام با تاسی به امام امیرالمؤمنین علیه السلام در همه عمر از تجملات دوری داشتند و ساده زیست بودند. ساده زیستی و معمولی بودن، آزادگی می آورد و تجمل گرایی، وابستگی.. ! لذا حرم مجلل به هیچ روی با مبانی، افکار و سیره حضرت امام تناسب ندارد. توجیه و دفاع نامناسب نکنیم. گاهی سکوت بهترین کار است... 97/3/14 @muslims_1
. برای آشنایی إجمالي با مهمترین تفاسير شیعه و سنی منبع خیلی خوبی است. @muslims_1
شهادت مولاي متقیان و امیرمومنان حضرت اسد الله الغالب امام علی بن ابی طالب علیه السلام را تسلیت عرض می کنم. التماس دعا از همه دوستان
Voice 051.m4a
15.21M
نگاهی به حکمت437 نهج‌البلاغه العدل أفضل ام الجود؟ @muslims_1
سلام عليكم متاسفانه سالهاست وسواس دارم. در نجاست و طهارت کم کم به همه جا دارد سرایت می کند خانوادگی اینطور بودیم والان میبینم زن و بچه هام هم دارند وسواسی می شوند! به خیلی ها مراجعه کردم و حتی دکتر رفتم ولی فایده نداشته است به ذهنم آمد با شما مطرح کنم و نظر شما جویا شوم. چون انگیزه وسواسم دینی و شرعی است.. علیکم السلام وسواس بیماری است. راهش هم فقط بی اعتنایی مطلق است لذا از حالا تا دو ماه آینده از نجاسات لازم نیست اجنتباب کنید و راحت زندگی کنید! هروقت به حال عادي برگشتید دوباره احکام بشما مربوط می شود. نظر بنده در این مساله مثل آیت الله مظاهری است که می نویسند: وسواسی در طهارت و نجاست اگر شک کرد "بلکه یقین کرد" که از زمین متنجس یا "عین نجس" به او ترشح شده است اعتنا نکند.. (رساله ص516) بدون این راهکار هیچ فایده ندارد و تا یقین شما بی اثر نباشد، هیچ توصیه ای از عالمان فایده ندارد چون آقایان می فرمایند وسواسی به شک خود عمل نکند و شما همیشه می‌بینید شکی ندارد و یقین است!! راحت باشید! هر وقت انسانهای متعارف به شما گفتند این نجس است و باید اجتناب کنید، ترتیب اثر بدهید @muslims_1
انا لله وانا اليه راجعون جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای دکتر احمدی از عالمان خدوم معاصر از دنیا رفتند غفرالله لنا و له و رحمه
با وجود نیازبه تکمله و بروز رسانی، بی تردید مهمترین تفسیر دوران معاصر ما الميزان است. این مطلب خیلی اهمیت دارد که انسان معارف دینی را از اسلام شناسی اصیل/مقبول تلقی کند و الا التقاطی و سردرگم خواهد شد
مقاله خواندنی مرحوم احمدی در اولین یادنامه علامه طباطبایی @muslims_1
ارادت مرحوم احمدی به استاد در اولین سالگرد ارتحال ایشان ره.. در ادامه به برخی از ویژگی های معظم‌له اشاره می کنند..برخی زیادی دوست داشتنی و خوب هستند و المرء مع من احب! @muslims_1
بنده هم دعوت هستم انشاءالله موفق به شرکت شوم..بخش زیادی از میراث ما در میراث زیدیه است که تدریجا در حال بازیافت و احيا می باشد
مطلب کوتاهی درباره فهرست ناقص "مراجع آینده" مجله خواهم نوشت ولی مجموعا این شماره به ویژه مطالب خوبی برای حوزویان و علاقه مندان به حوزه و علما دارد.
خیلی ها ترجمه دکتر فولادوند را بهترین ترجمه قرآن کریم می دانند. بنده البته چون توفیق مقابله کافی آن با ترجمه های دیگر را نداشتم چیزی نمی توانم بگویم ولی یقینا از بهترین هاست. @muslims_1
حدیث آرزومندی
خیلی ها ترجمه دکتر فولادوند را بهترین ترجمه قرآن کریم می دانند. بنده البته چون توفیق مقابله کافی آن
غير از بحث ذوق که هرکس ممکن است نسبت به ترجمه یا نویسنده ارادت يا کراهت داشته باشد، متاسفانه در بسیاری از ترجمه های معروف ضعف ادبی، موج می زند. کاش فرصت بود و مواردی عرض می شد..
چاپ اول1367_دوم1369 دفتر نشر فرهنگ اسلامی. نمی‌دانم چاپ مجددی شده یا نه و اگر نه چرا؟.. کتاب مختصر اما خواندنی و جالب است. @muslims_1
اینهم مقدمه و شأن نزولش☝️ چند سال پیش از دفتر نشر فرهنگ سوال کردم گفتند چاپ نمی شود! الان را خبر ندارم. تغییر نظراتی البته دارند که ناشر در پاورقی می‌تواند ا‌شاره کند. @muslims_1
سخنرانی عالمانه آقای دکتر محمد کاظم رحمتی در مراسم رونمایی از کتاب "اقرار الصحابة" @muslims_1
کتابی که دیشب رونمایی شد انشاء الله بزودی در فایل صوتی کوتاه به معرفی آن خواهم پرداخت
حدیث آرزومندی
اطلاع رسانی #طرح_کرامت ضمن تبریک میلاد با سعادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام به اطلا
سلام عليكم گزارش نهایی خدمت دوستان تقديم می شود. از جناب قدمگاهی که به صورت ویژه کمک کار طرح بودند صمیمانه تشکر می‌کنم. از تک تک دوستانی هم که هربار کار خيري اعلام شد، مشارکت کردند، سپاسگزارم. خداوند از همه ما به احسن وجه قبول فرماید. پیشاپیش عيد سعيد فطر مبارک باد🌺🌸💐
🌈 گزارش طرح کرامت 💳 کمک های جمع آوری شده: یک میلیون و چهارصد هزار تومان ✅ تهیه و توزیع 28 بسته غذایی جهت نیازمندانی در قم و جنوب کرمان
حدیث آرزومندی
🔹به نام محمد مهدی قدمگاهی خراسانی 🔸بانک ملی 💳 حساب امور خیریه 🔻شماره کارت: 6037_9972_9661_1180 🔻ش
اطلاع رسانی عزیزانی که تمایل به پرداخت دارند می‌توانند با واریز کردن مبلغ مورد نظر خود به شماره فوق، توفیق خدمت رسانی را به خیریه کوچک ما بدهند.. مبلغ برای هر نفر بر اساس محاسبه کندم8000 و برنج 30000تومان می باشد. پیامک اطلاع از واریز فراموش نشود. التماس دعا 🌺 🌸
این کتاب عالمانه و پرنکته است. دقتهای خوبی در آن وجود دارد. حیف است اگر کسی در علوم قرآنی مطالعه می کند، آن را نبیند.. @muslims_1
یادداشت های فقهی_حقوقی ۱۸۲ با چشم مسلح اگر ما برای رؤیت هلال ماه "موضوعیت" قائل شدیم آن وقت این مساله پیش می آید که چه گونه رؤیتی معتبر است؟ رؤیت با چشم عادی یا با دوربین و تلسکوپ هم قبول است... طبعا طرح این مساله سابقه چندانی در تاریخ فقه ما ندارد و لذا فتاوایی از قدما در اینجا وجود ندارد.. تا جایی که بنده اطلاع دارم نخستین فقیهی که این بحث را در متون رسمی فتوایی فقه شیعه طرح کرده حضرت امام هستند که در بخش مسائل مستحدثه تحریر الوسیله مطلب را عنوان فرموده و صریحا به لزوم تحقق رؤیت با "چشم عادی" معتقد شدند. محقق خویی البته بحث را در استفتائات پاسخ داده‌اند (صراط النجاة۲۹۸/۱ سوال ۱۰۳۴) اما متأسفانه دیدگاه خویش را در متن رساله عربی خویش "منهاج الصالحين" وارد نکرده‌اند. (لذا منهاج های بعد هم مساله چشم مسلح را غالبا ندارند) نظر این فقیه تأثیر گذار هم این است که رؤیت با چشم مسلح کافی نیست. (گفتنی است مرحوم استاد اقای تبریزی هم همین دیدگاه را داشتند و حاشیه‌ای به پاسخ اقای خویی نزدند: صراط النجاة، همان) دومین متن مهم فتوایی که این مساله را مورد توجه قرار داده "الفتاوى الواضحة" اثر شهید صدر است. به نظر شهید صدر هم رؤیت باید با چشم عادی باشد. الفتاوى الواضحة ۷۱۷ (گفتنی است حضرت استاد اقای حائری هم در این مساله با شهید موافق هستند و حاشیه‌ای به متن نزده اند) به هر حال مشهور میان فقهای معاصر لزوم تحقق رؤیت با چشم عادی است و آقایان سیستانی و شبیری زنجانی و مکارم شیرازی و..( استاد در درس خارج صوم این بحث را مطرح و ادله را بررسی کرده اند. آقای مکارم هم مقاله‌ای هم در این زمینه دارند.) نقل اقوال مشابه طولانی خواهد شد و لذا از آن درمیگذرم. اما مساله مخالفان جدی هم پیدا کرده است از جمله حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله. غیر از ایشان هم عجالتا پنج نفر را بر این دیدگاه یافته ام: آیات عظام ۱_محمد تقی بهجت ( خودم ندیدم و مجال مراجعه هم فعلا نیست ولی از صدیق مکرم حاج آقا مصطفی خامنه‌ای شنیدم که پیش از "والد ماجدشان" مرحوم بهجت چنین دیدگاهی داشتند اند..) ۲_سید محمود هاشمی شاهرودی ۳_سید محمد حسین فضل الله(البته تفاوت ظریفی بین مبنای ایشان با اقایان هم عقیده است که شرحش طولانی است. ما تسامحا دیدگاه ایشان را در اینجا دسته بندی کردیم و الا بین دو قول موافق و مخالف، ان مرحوم دیدگاه سومی دارند.) ۴_محمد علی گرامی ۵_ سید کمال حیدری(که مبنای مرحوم علامه فضل الله را دارد) از دیگر فقهای معاصر هستند که معتقد به کفایت رؤیت به هر طریقی از جمله با چشم مسلح می باشند. ۹۶/۴/۵ @muslims_1