حکمت صدرایی دو خوانش اصلی دارد خوانش عرفانی و خوانش فلسفی و بر همین منوال مدرسان بزرگ اسفار دو دسته هستند برخی همانند امام خمینی (آنطور که از تقریرات چاپ شده برمی آید) استاد حسن زاده خوانشی عرفانی و برخی همانند استاد مطهری و استاد مصباح یزدی خوانشی کاملا فلسفی دارند. استاد جوادی آملی در این میان تلاش کردهاند فلسفیات این حکمت را فلسفی وعرفانیات را عرفانی تبیین بفرمایند و به گونهای وسط این دو خوانش باشند... و تمام الکلام فی محله.
۹۹/۴/۲۷
#فلسفه
#اسفار
#مشاوره_فقهی
سلام اقای دکتر
روز جمعتون به نیکی
یکی از اشناهامون یه سوال پرسیدن
ایشون دستشون تو کار خیر و کمک به فقراست و چون ادم امانتداری هست مردم معمولا کمک هاشون رو به ایشون میدن تا به دست مستحق ها برسونه
سوالشون این بود که اگر این پول رو که پول چندانی هم نیست تو بورس سرمایه گذاری کنن به منظور بیشتر شدن و کمک بیشتر به فقرا اشکال داره یا نه ؟
سلام علیکم
بدون اجازه مالکان نمی توانند سرخود چنین کاری کنند.
_
اخه مالکان که ایشون را وکیل کردن ایشون هم نیتش خیره, راهی نداره؟
_ خیر. آنها وکیلش کردند که خرج کنه نه اینکه سرمایه کند. بنظرم از اعتمادی که به او دارند استفاده کند و برای مردم توضیح دهد که اینطور به نفع محرومان است خیلی راحت و خاطر جمع فعالیت مشروع کند.
۹۹/۴/۲۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفته های امام جمعه تبریز در حمایت از جمهوری آذربایجان | قرهباغ خاک اسلام است و هرکس در این جنگ کشته شود شهید محسوب میشود.
حدیث آرزومندی
گفته های امام جمعه تبریز در حمایت از جمهوری آذربایجان | قرهباغ خاک اسلام است و هرکس در این جنگ کشته
درود بر شرف ایشان و نیز امام جمعه محترم اردبیل. از هردو بزرگوار تشکر می کنم.
#قره_باغ
#آذربایجان
https://telegra.ph/%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D8%A2%D8%AB%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%DB%8C%D9%86%DB%8C-07-17
وضعیت کتابخوانی در سال گذشته در ترکیه
21.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@indianstudies
🎥 فارسیزدایی در شبهقاره هند
#مشاوره_علمی
نصیحتی کنمت بشنو و بهانه مگیر
هر آنچه ناصح مشفق بگویدت بپذیر
ز وصل روی جوانان تمتعی بردار
که در کمینگه عمر است مگر عالم پیر
نعیم هر دو جهان پیش عاشقان به جوی
که این متاع قلیل است و آن عطای کثیر
معاشری خوش و رودی بساز میخواهم
که درد خویش بگویم به ناله بم و زیر
___
ببخشید یک سوال حافظانه دارم! بنظر شما در این فرمایش حافظ تناقضی نیست که از طرفی می گوید لذت بجو و از دنیا تمتع بردار و از طرفی بحث مرگ و زودگذر بودن دنیا را مطرح می کند و می گوید خیلی هم دنیا ماندنی نیست....
پاسخ:
خیر خیال می کنم تناقضی ندارد و بین این دو مطلب می توان جمع مقبولی داشت.
من دو مطلب برای جمع کردن بین این دو نکته بذهنم می رسد:
مطلب اول اینکه می خواهد بفرماید بهره و لذت ببرید اما متوجه باشید که نباید دل بست که دنیا ماندنی نیست. بین بهره بردن و دل نبستن هم که تنافی نیست.
مطلب دوم که بنظرم عمیق تر است اینکه اتفاقا نکته دوم حافظ مکمل نکته اول است. چون مرگ اندیشی اگر درست آموزش داده شود اتفاقا سبب می شود انسان قدر زندگی و نعمات دنیا را بهتر و بیشتر بداند و در نتیجه لذت بیشتری از همراهی با آنها ببرد.
احتمال دارد در شروح و حواشی حافظ نکات دیگر و بهتری هم باشد که باید مراجعه کرد و متاسفانه فعلا مجال مراجعه ندارم.
۹۹/۴/۳۱
#حافظ
#ادبیات
🔹به نام محمد مهدی قدمگاهی خراسانی
🔸بانک ملی
💳 حساب امور خیریه
🔻شماره کارت:
6037_9972_9661_1180
🔻شماره حساب:
0352444453006
🔻شناسه شبا:
IR43 0170 0000 0035 2444 4530 06
🕊 بعد از واریز وجه؛
١. مبلغ واریزی / رسید بانکی
٢. نوع استفاده آن را
به بنده حتماً پیام بدهید.
09100558107
🔸در صورتی که نوع استفاده اطلاع داده نشود، وجوه این حساب در امور مربوط به ایتام مناطق محروم کشور هزینه میشود.
جزاكم الله خيرا 🌹