eitaa logo
خودآموز پایان نامه و مقاله نویسی
3.3هزار دنبال‌کننده
612 عکس
42 ویدیو
174 فایل
توجه کار موضوع دادن، نوشتن، ویراستاری ،طرح‌نویسی و ... ندارم #اینجا قرار است ماهی گیری یاد بگیرید ادمین کانال @ali_myganj
مشاهده در ایتا
دانلود
دهخدا در تعريف آورده است: چيز كسي را جهت خود دعوي كردن، شعر ديگري را بر خود بستن، شعر يا سخن ديگري را براي خود دعوي كردن، سخن كسي ديگر بر خويشتن بستن، سرقت ادبي، سخن ديگر بر خويشتن بستن است و آن چنان باشد كه كسي شعر ديگري را مكابره بگيرد و شعر خويش سازد بي تغييري و تصرفي در لفظ و معني آن، يا به تصرفي اندك، چنانكه بيتي بيگانه به ميان آن در آرد يا تخلص بگرداند. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
بررسی آرا و نظریه‌های فقهی در تفسیر مجمع‌البیان (زکات) رشته: علوم سیاسی پدیدآور: ابراهیم حسینی استاد راهنما: عبدالکریم عبداللهی دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده الهیات و معارف اسلامی در این مجموعه بنابر بررسی همه مسائل و مطالب فقهی زکات نیست بلکه آنچه در این رابطه در تفسیر شریف مجمع‌البیان آمده بررسی و تحقیق می‌شود. لذا مطالب در 10 فصل به شرح ذیل ارائه خواهد شد. در فصل اول به شرح زندگی شیخ طبرسی (ره) مولف این تفسیر و معرفی بیشتر این مجموعه با ارزش خواهیم پرداخت . در فصل دوم آیات مربوط به بحث زکات را دسته‌بندی نموده‌ایم که آیاتی که در آنها شیخ طبرسی بحث ننموده و در یک گروه، آیاتی که تفسیر آنها به ذیل آیه دیگری ارجاع شد در یک گروه، آیاتی که بحث مختصر شده در یک گروه و آیاتی که بحث تفصیلی ارائه گردیده را در گروه چهارم گرد آورده‌ایم. در فصل واژه زکات لغوی، تفسیری و فقهی بررسی شده و در فصل چهارم تفسیر آیات مربوط به اهمیت و فضلیت زکات را آورده‌ایم که اثرات دنیوی و اخروی این واجب دینی را از زوایی مختلف توپیح می‌دهد و علت توصیه‌ها و تاکیدهای فراوان بر پرداخت آن و کیفیت تشویق به انجام این فرضیه دینی مطرح می‌گردد. در فصل پنجم پیشینه تاریخی زکات و کیفیت پرداخت آن در امتهای قبل با استفاده از آیات قرآن بررسی می‌شود. در فصل ششم دلایل وجوب زکات می‌آید که این آیات در 4 گروه مطرح می‌شود: آیاتی که در آنها امر به اتفاق شده، آیاتی که در آنها امر به دادن زکات شده، آیاتی که در آنها مانع زکات سرزنش شده و آیاتی که وجوب زکات بر کفار و مشرکان را می‌ساند. در کنار این بحث اینکه آیا زکات در 9 چیز است ، و دعا برای زکات دهنده چه حکمی دارد، وجوب نیت و ... بررسی می‌شود. در فصل هفتم: کیفیت اتفاق و آداب آن (پنهان و آشکار بودن، بی‌منت و آزار بودن و ...) شرح داده می‌شود. در فصل هشتم: حق‌الحصاد، حق معلوم و ارتباط آنها با زکات واجب طرح خواهد شد. در فصل نهم: موارد مصرف زکات (فقیر - مسکین، عاملان زکات ، مولفه‌القلوب ، رقاب ، غارمین، فی‌سبیل‌الله و ابن‌السبیل) و شرایط آنها می‌آید. و در فصل دهم زکات فطرذه (واژه فطره و چگونگی وجوب آن در کتب فقهی) بررسی خواهد شد. اصلی پایان نامه 👇🏾 https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/628715d8ee1ef3a058f74a6bac2ae166 https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
پیشنهادی برای ¬نامه¬های قرآنی و غیرقرآنی 1. نقد مبانی نظریه «اسلام حداقلی» در کلام مسلمانان تئوری‎پرداز معاصر 2. نقش «مادر» در تحقق تمدن نوین اسلامی با رویکردی به توطئه‎های دشمن علیه خانواده 3. تحلیل مؤلفه‎های جاهلیت مدرن بر اساس قرآن و روایات 4. اخلاق پرسشگری و تحقیق در آموزه های دینی 5. استخراج و دسته بندی تاویلات کتب ادبی و عرفانی ( بر اساس تاویل ، بطن ، مصداق ،جری ، انطباق و ...) 6. استهزاء در قرآن و روایات 7. اضلال الهی و عوامل آن از دیدگاه قرآن سنت 8. اقسام هدایت از منظر قرآن و حدیث 9. امید و آرزو (مبانی و حدود آن )از منظر آیات و روایات 10. اهداف قرآن کریم از طرح مباحث نجومی 11. آثار سلطه کفار بر مسلمین 12. آثار و برکات صداقت در زندگی از منظر کتاب و سنت 13. آرزوهای مومنان (استخراج مبانی ،دسته بندی و....) 14. آسیب شناسی تأویلهای قرآنی در منابع تفسیری و عرفانی 15. آینده نگری و برنامه ریزی از دیدگاه آموزه های دینی (رابطه آن با توکل و خدا باوری) 16. بررسی امکان ارتقای فکری فرقه وهابیت بر اساس قرآن و روایات 17. بررسی آیات مشابه و تکراری در قرآن (تکرار و مشابهت در آیات قرآن ) 18. بررسی برخوردهای قرآن با پدیده لاابالی گری با رویکردی به عرفان¬های نوظهور 19. بررسی تفسیری و حقوقی " لااکراه فی الدین" 20. بررسی حق الناس و حق الله در آیات و روایات https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
بهبود اثربخشی مطالعه می‌تواند از طریق تغییرات هر چیز غیر مرتبط با موارد بدست آید، مثل مدیریت زمان، تقویت انگیزه و اجتناب از فردا فکنی و بهبود وضعیت خواب و خوراک. ✏️مدیریت زمان در جلسات مطالعه به دست یابی فعالیت‌های با بیشترین بهره و ایجاد تمرکز عالی کمک می‌کند. سیستم چراغ راهنمایی یک روش ساده برای تشخیص اهمیت اطلاعات، هایلایت کردن یا خط کشیدن زیر اطلاعات با رنگ‌های مختلف است: 📗سبز: موضوعاتی که اول باید مطالعه شوند؛ مهم و ساده 📒زرد: موضوعاتی که در مرحله بعد باید مطالعه شوند؛ مهم اما وقت گیر 📕قرمز: موضوعات با اولویت کمتر؛ پیچیده و غیر مهم این موارد به دانش آموزان یادآوری می‌کنند که شروع با کدام موارد بیشترین مزیت را دارد و رنگ قرمز در صورتی که زمان اجازه بدهد مطالعه شود. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
22 🖍اقدام به فیش¬برداری بر اساس لیست مفصل پرسش¬ها و لیست منابع به طور کلی، بهتر است روند مراجعه به منابع در مقاله¬نویسی یا پایان¬نامه نویسی به ترتیب زیر باشد: 1️⃣ابتدا با مراجعه به فرهنگ اصطلاحات تخصصی، واژه¬های کلیدی و اساسی تحقیق خود را می‎شناسیم. 2️⃣مطالعه را از منابع دایره المعارفی شروع می¬کنیم. 3️⃣کتاب¬شناسی بیشتر و مراجعه به اینترنت و پیدا کردن کتاب¬های تخصصی از قبیل مقاله و کتاب و پایان¬نامه، کار بعدی ماست. 4️⃣تمام منابع باید با روش اجمالی مطالعه شوند و مباحث بسیار مرتبط و مهم تعیین شوند. 5️⃣مباحث بسیار مرتبط و مهم را با روش دقیق¬خوانی و انتقادی مطالعه کرده، فیش¬برداری را شروع کنید. ادامه دارد👇🏾 https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
در این روند، مرحله اول و دوم حتما باید در مرحله موضوع¬شناسی و قبل از رسیدن به مسئله انجام شود. سپس، کتابشناسی اولیه انجام می¬شود و به تدریج تکمیل¬تر می¬گردد. برای جمع¬آوری منابع مرتبط با بحث مقاله، توصیه می¬شود از طریق مطالعه اجمالی، مشخصات منابع مناسب را یادداشت کنید. در برخی منابع، نکات مختصر و مفیدی در باره پاسخ پرسش¬های مقاله شما آمده است، بهتر است همان نکات را یادداشت کنید و آدرس کامل آن اثر را نیز در برگه یادداشت ثبت کنید. اگر منابع نیاز به مطالعه مفصل دارند، آنها را تهیه و در فرصت مناسب دقیق¬تر مطالعه کنید. بنابراین، ضرورتی ندارد منابع متعددی را به خاطر نکات اندکی که در آنها هست، دور خود جمع کنید. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹فیلم| مهمترین عامل موفقیت انسان پژوهشگر از نگاه آیت‌الله شب‌زنده‌دار @HawzahNews
(؛) نقطه براي مكث هاي طولاني تر و حدّفاصل بين ويرگول و نقطه است و به نقطه نزديكتر است كه موارد كاربرد آن به شرح زير است: الف) قبل از كلمه ها و عبارت هاي توضيحي مانند: (مثلاً، يعني، اما و…) اگر به مفهوم جمله قبل برگردد: شيخ الرئيس گفته است كه: «از گاو مي ترسم؛ براي اينكه گاو شاخ دارد و عقل ندارد»؛ يعني اينكه از قدرتمند كم عقل بايد گريخت. ب) اجزاي وابسته به يك موضوع كلّي، هرگاه به صورت جمله هاي متعددِ ظاهرا مستقل بيان شود: فراق، كوه را هامون كند؛ هامون را جيحون كند؛ جيحون را پرخون كند؛ پس با اين دل ضعيف چون كند؟ ج) هرگاه در بين اجزاي قسمت هاي مختلف يك جمله، ويرگول هاي متعدد به كار رفته باشد، نقطه ويرگول براي جدا كردن مجموعه آن قسمت ها از يكديگر به كار مي رود: محمد، احمد، حسن؛ علي و محمود را زدند. د) هرگاه موضوع يك جمله كامل، فهرست وار دسته بندي شده باشد، پس از پايان هر دسته، نقطه ويرگول، و در آخرين دسته، نقطه مي آيد؛ مانند: ساختمان واژه هاي فارسي، چند صورت است: ۱) ساده: گل، دل، خرد؛ ۲) پيشوندي: همدل، بينوا، نادان؛ ۳) پسوندي: كارگر، شنونده؛ ۴) مركب: گلخانه، دلنواز، سخنگو؛ ۵) گروهي: بي دست و پا، آب از سرگذشته. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
(.) نشانه مكث كامل است كه در پايان جمله هاي خبري و امري مي آيد و موارد كاربرد آن به شرح زير است: الف) پس از توضيحات پاورقي ها، جدول ها، نمودارها. ب) در پايان جمله و پس از ذكر مشخصات منابع كه در متن استناد شده است؛ مانند: (مطهري، ۱۳۷۷، ص ۲۵). ج) براي مشخص كردن حرف هاي اختصاري، لازم است پس از هر حرف (به جز حرف آخر) نقطه گذاشته شود؛مانند: ه.ق (هجري قمري)، ق.م (قبل از ميلاد) https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
(:) نشانه توضيح است و به جاي كلمه ها و عبارت هاي توضيحي (نظير، مانند، مثل، ازقبيل و…) به كار مي رود، بدين معني كه آنچه بعد از دونقطه آمده توضيح مثالِ قبل است؛ مانند: تنها ره سعادت: ايمان، جهاد، شهادت. الف) قبل از نقل قول ها دو ْنقطه مي آيد: او در كتاب خود گفته است: «شما بوديد كه رفتيد…». ب) براي جداكردن رقم هاي جزئي از كلي نيز از دونقطه استفاده مي كنند (در متن هاي فارسي رقم كلي در سمت راست و رقم جزئي سمت چپ مي آيد)، مثلاً جلد سوم صفحه چهل و يك، را به صورت، «۳ :۴۱» نشان مي دهند. ج) گذاشتن دونقطه پس از عنوان هاي كتاب، مقاله، عنوان اصلي، فرعي و امثال آن لازم نيست. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
1 الفاظ القرآن نام ديگر آن المفردات فى غريب القرآن تأليف حسين بن محمد راغب اصفهانى در اين واژه‌نامه كه بر بنياد موادّ اصلى كلمه سامان داده شده، مسلك راغب چنين است كه نخست ماده را با معناى حقيقى‌اش مى‌آورد، آنگاه مشتقات آن را ياد مى‌كند، سپس معانى مجازى را با تبيين علاقۀ حقيقت و مجاز عرضه مى‌دارد.وى بر اين همه، اولاّ از قرآن،ثانيا از حديث و ثالثا از سروده‌ها و اقوال عرب گواه مى‌جويد.او همچنين به ياد كرد قراآت وارده، اقوال صحابه و تابعين و حكماء و نيز تفسير قرآن به قرآن، دست مى‌يازد.به عنوان نمونه در مادۀ «خبث»، ابتدا معناى حقيقى آن را ذكر مى‌كند،«الخبت»:المطمئن من الارض، و...سپس معناى مجازى را متعرض مى‌شود،«ثم استعمل الاخبات استعمال اللين و التواضع».بعد از آن علاقۀ حقيقت و مجاز را بازگو مى‌كند: «و العلاقة بينهما المشابهة»، پس از آن تفسير قرآن به قرآن را نمايان مى‌دارد، «قال الله تعالى:«و أخبتوا الى ربهم»، و قال:«بشّر المخبتين»اى المتواضعين، نحو«لا يستكبرون عن عبادته».در ادامه جلوه‌اى ديگر از تفسير قرآن به قرآن را نشان مى‌دهد و مى‌نويسد:و قوله تعالى «فتخبت له قلوبهم»اى:تلين و تخشع.و الاخبات هنا قريب من الهبوط فى قوله تعالى:«و إنّ منها لما يهبط من خشية الله»با اين مثال مى‌توان بيان داشت كه مفردات راغب خود تفسيرى پر بار و عميق و مختصر است و فوائد و فرائد گوناگونى را داراست. گاه به نقد و ردّ آراء ديگران(با ابراز نظرات و آراء خود) به نيكى مى‌پردازد و در اين حوزه از علوم، صاحب مرتبۀ اجتهاد است. ادامه دارد👇🏾 https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
مصادر راغب در به مؤلفات پيشينيان عنايت ويژه‌اى نشان داده و از كتبى چون «المجمل فى اللغة(ابن فارس)، الشامل فى اللغة(ابومنصور جبان)، تهذيب الالفاظ(ابن سكيت)، معانى القرآن(فرّاء)، المسائل الحلبيات(ابوعلى فارسى)، معانى القرآن(زجاج)، العين(خليل بن احمد)، تفسير ابومسلم اصفهانى، تفسير غريب القرآن(ابن قتيبة)، كتاب سيبويه، معانى القرآن(اخفش)، مجاز القرآن(ابوعبيدة)، الحجة للقراءات السبعه(فارسى)، غريب الحديث(ابن قتيبة)، غريب الحديث(ابوعبيدة)، الغريب المصنف(ابوعبيد) و...استفاده نموده است. در تفسير از على بن ابيطالب(ع)، امام صادق(ع)، ابن عباس، ابن مسعود، عمر بن الخطاب، مجاهد، قتاده، حسن بصرى، شعبى، سفيان و برخى ديگر، نقل اقوال مى‌نمايد. از لغويين مانند:مبرد، كسائى، سيبويه، يونس، ابوزيد، توزى، اصمعى و ابن عربى مطالبى مى‌آورد.و در قرائت از حمزه، يعقوب و نقاش، نقل مى‌كند.اقوال جبائى، ابوالقاسم بلخى و ابوبكر علاف را از متكلمين بازگو مى‌نمايد.و سخنان حكما را بدون ذكر افراد يادآور مى‌شود. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید