4_5805205147348897102.mp3
42.21M
🌐 نشست تخصّصی «هوش مصنوعی از منظر #فلسفه_اسلامی»
🎙 با ارائهی حجتالاسلام و المسلمین استاد علی امینینژاد (از اساتید سطح عالی فلسفه و عرفان حوزه قم)
🔺 در این نشست، پس از اکران برخط فیلم UPGRADE آقای مهندس امیرحسین حاجی شمسایی (پژوهشگر هوش مصنوعی) به ارائه بحث پرداخته و سپس استاد امینینژاد به تحلیل مسائل مربوط به هوش مصنوعی از منظر فلسفه اسلامی پرداخته است.
#هوشمصنوعی
۲۰ نبرد اندیشهها رسانه فرهیختگان
🏮https://eitaa.com/nabardA
#مرگ
#ارائه
نبرد اندیشه ها مجله ای چند رسانه ای از صوت و تصویر مناظرات و نشست ها و ارائه اساتید مختلف علوم انسانی.
ما را به دوستان فرهیخته خود معرفی کنید.
https://eitaa.com/nabardA
4_5792075372195480743.mp3
21.85M
چیستی #مرگ
دکتر ابراهیمی دینانی
۲۱ نبرد اندیشهها رسانه فرهیختگان
🏮https://eitaa.com/nabardA
4_5891084233908162953.mp3
13.59M
پیرامون چیستی مرگ، سه تلقی از مرگ و معیارهای تشخیص و تعیین مرگ
آرش نراقی جلسه اول
۲۲ نبرد اندیشهها رسانه فرهیختگان
🏮https://eitaa.com/nabardA
4_5891084233908162958.mp3
20.15M
در این گفتار درباره این پرسش بحث شده است که آیا زندگی جاودانه مطلوب است. در پاسخ به این پرسش سه چالش مهم در خصوص مطلوبیت زندگی جاودانه مطرح و مورد ارزیابی قرار گرفته است. آرش نراقی جلسه دوم
۲۳ نبرد اندیشهها رسانه فرهیختگان
🏮https://eitaa.com/nabardA
4_5891084233908162952.mp3
8.01M
مرگ چرا هراسم؟ بحثی درباره برهان تقارن علیه هراس از مرگ. در این جلسه «برهان تقارن» (The Symmetry Argument) بر علیه هراس از مرگ بررسی شده است. تقریر اولیه این برهان توسط لوکریشس (Lucretius) از شاگردان اپیکور حکیم یونانی مطرح شده است. او می کوشد با طرح این برهان نشان دهد که هراس از مرگ امری نامعقول است… جلسه سوم
۲۴ نبرد اندیشهها رسانه فرهیختگان
🏮https://eitaa.com/nabardA
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفتار چهارم/آرش نراقی
در این گفتار درباره استدلال اپیکور در خصوص زیانبار نبودن مرگ و نامعقولیت هراس از مرگ بحث می شود.
۲۵ نبرد اندیشهها رسانه فرهیختگان
🏮https://eitaa.com/nabardA
4_5837056332758257553.mp3
32.4M
🟢 صوت جلسه نشست تخصصی
ظرفیت های پژوهشی نزدیک به #مرگ
☑️ با حضور استاد محمد حسن وکیلی
سالن اجتماعات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
۲۶ نبرد اندیشه ها رسانه فرهیختگان
🏮https://eitaa.com/nabardA
4_5891084233908162931.mp3
4.74M
🔰 بررسی تجربه های نزدیک به مرگ، در مکتب های مختلف فلسفی
⭕️ چه فلسفه ای نمیتواند تجربه های نزدیک به مرگ را قبول کند؟
✍ به مناسبت پخش برنامه "زندگی_پس_از_زندگی از شبکه چهار سیما ، مصاحبه ای کوتاه با استاد فیاضی توسط کانال معارف کاربردی برگزار شد.
۲۷ نبرد اندیشه های رسانه فرهیختگان
🏮https://eitaa.com/nabardA
4_5891084233908162934.mp3
9.99M
✍ به مناسبت پخش برنامه "زندگی_پس_از_زندگی از شبکه چهار سیما ، مصاحبه ای کوتاه با استاد فیاضی توسط کانال معارف کاربردی برگزار شد.
قسمت دوم
۲۸ نبرد اندیشه ها رسانه فرهیختگان
🏮https://eitaa.com/nabardA
جایگاه معرفتی تجربه نزدیک به مرگ3.mp3
5.08M
✍ به مناسبت پخش برنامه "زندگی_پس_از_زندگی از شبکه چهار سیما ، مصاحبه ای کوتاه با استاد فیاضی توسط کانال معارف کاربردی برگزار شد.
قسمت سوم
۲۹نبرد اندیشه ها رسانه فرهیختگان
🏮https://eitaa.com/nabardA
4_5891084233908162936.mp3
5.75M
✍ به مناسبت پخش برنامه "زندگی_پس_از_زندگی از شبکه چهار سیما ، مصاحبه ای کوتاه با استاد فیاضی توسط کانال معارف کاربردی برگزار شد.
قسمت چهارم
۳۰نبرد اندیشه ها رسانه فرهیختگان
🏮https://eitaa.com/nabardA
Meterling_Donyaye_Pas_Az_Marg.pdf
4.62M
#کتاب جهان پس از #مرگ: بررسی علمی تجربیات نزدیک به مرگ نوشتۀ جفری لانگ.
۳۱ نبرد اندیشه ها رسانه فرهیختگان
🏮https://eitaa.com/nabardA
4_6010367643360431246.mp3
10.76M
آیا مشاهدات کسانی که تجربهی مرگ موقت داشته اند، واقعیات برزخ را نشان می دهد؟
#زندگی_پس_از_زندگی
پاسخ استاد رضا محمدی:
این برنامه بسیار قابل تاثیر بود
حملات که در مجازی به این برنامه میشه بخاطر خطر افتادن منافع مادی آنهاست .
۳۲ نبرد اندیشه ها رسانه فرهیختگان
🏮https://eitaa.com/nabardA
4_5868624728930911976.mp3
11.03M
🎙 #مناظره محسن کدیور و آرش نراقی درباره اتانازی یا #مرگ آسان.
۳۳ نبرد اندیشه ها رسانه فرهیختگان
🏮https://eitaa.com/nabardA
_مناظره_مرگ_فلسفه.mp3
27.09M
استیون هاوکینگ در کتاب طرح بزرگ گفت: فلسفه اینک مرده است.
دانشمندان بسیاری با او موافق اند. چرا؟
#مناظره
#مرگ
۳۴ نبرد اندیشه ها رسانه فرهیختگان
🏮https://eitaa.com/nabardA
🔰 درگذشت #علامه_طباطبایی مفسر، فلیسوف، فقیه، عارف (۱۳۶۰ش)
🔷سید محمدحسین طباطبائی در (۲۹ ذیالقعده ۱۳۲۱ق) مصادفبا(۲۶بهمن۱۲۸۲ش) در تبریز به دنیا آمد. مفسر، فلیسوف، اصولی، فقیه، عارف و اسلامشناس. وی از عالمان شیعه در فضای فکری و مذهبی ایران در قرن ۱۴ش بود.
🔸علامه طباطبائی پس از اتمام دروس مقدماتی در تبریز، در سال ۱۳۰۴ش/۱۳۴۴ق راهی نجف شد و ۱۰ سال به ادامه تحصیل در انجا پرداخت علامه طباطبایی از سال ۱۳۲۵ش در قم ساکن شد و فعالیت علمی خود را از سرگرفت
🔹در سال ۱۳۳۹ش به کوشش محمدجواد باهنر و اکبر هاشمی رفسنجانی با عنوان «مکتب تشیع» به چهار زبان فارسی، عربی، فرانسه و انگلیسی منتشر شد.
🔸وی فقه و اصول را نزد میرزای نایینی، محمدحسین غروی اصفهانی و سید ابوالحسن اصفهانی، علم رجال را نزد سید محمد حجت کوهکمری، فلسفه را نزد سید حسین بادکوبهای، ریاضیات را نزد آقا سید ابوالقاسم خوانساری و اخلاق و عرفان را از سید علی قاضی طباطبایی آموخت.
🔹او نویسنده تفسیر المیزان و کتابهای فلسفی بدایة الحکمة، نهایة الحکمة و اصول فلسفه و روش رئالیسم است.شاگردان او همچون شهید مطهری، شهید بهشتی، مصباح یزدی و جوادی آملی و علامه ذوالفنون حسن زاده آملی را میتوان جزو مؤثرترین روحانیون دانست
🔶سرانجام علامه، در ۱۸ محرم ۱۴۰۲ قمری (۲۴ آبان ۱۳۶۰ شمسی) رحلت کرده، در حرم حضرت معصومه (س) آرام گرفت.
#زندگی_نامه
♨️ #سیره_علما؛ کُنجی برای انس با گَنج خاطرات علما
@sireyeolama
🔺مغز 700 ساله
▫️فرزند علامه طباطبایی و همسر شهید قدوسی:
🔹 #علامه_طباطبایی شبها خیلی کم میخوابید. این اواخر چشمانش بسیار کمسو شده بود؛ اما تلاش میکرد مطالعه کند دستانش میلرزید و دیگر نمیتوانست قلم در دست نگه دارد.
🔸 با این حال هیچ نمیخورد آنقدر که به حالت ضعف میافتاد و برایش پزشک خبر میکردند. سرم به دستانش وصل میکردند، به هوش که میآمد بلند میشد تا به کارهایش برسد، مدام ذکر میگفت و نماز میخواند.
⚡️ حالات عجیب عرفانی داشت تا حدی که اطرافیانش حدس میزدند که احتمالا حضرات معصومین(ع) را میبیند اما خودش هرگز بروز نمیداد و تنها در این حالات سلام میداد و زیر لب چیزهایی میگفت.
🔅این اواخر که برای مداوا به خارج رفته بود پزشکان گفته بودند که این مغز به اندازه 700 سال کار کرده و تمام چروکهایش باز شده است. دیگر هیچ علاجی برای آن نیست! با این حال تا زمانی که به کما رفت حواسشان سر جا بود.
♨️ #سیره_علما؛ کُنجی برای انس با گَنج خاطرات علما
@sireyeolama
4_5852887642340855839.mp3
31.02M
نشست علمی
🔹امی بودن پیامبر (ص) در #قرآن و باور شایع مسلمانان.
🔸آیة الله سید علی #شهرستانی
چهارشنبه۱۹ مهر ۱۴۰۲
۳۶ نبرد اندیشه ها رسانه فرهیختگان
🏮https://eitaa.com/nabardA
4_5789617362411983143.opus
12.66M
#مناظره توجیه پذیری بشری یا وحیانی بودن قرآن با توجه به منطق جدید
طرفین
⭕️سجاد قاسمی
⭕️حجت الله نیکویی
۳۷ نبرد اندیشه ها رسانه فرهیختگان
🏮https://eitaa.com/nabardA