هفته بعد به تردید افتادهاند. با تحقیقی که انجام شد، نظر میرزاجوادآقا ملکی تبریزی، عارف اخلاقی را در کتاب المراقبات صفحه ١٢١ یافتیم که میفرماید:
اگر اتفاقا روز اول ماه رجب، جمعه باشد، عمل مذکور با عمل شب رغائب تطبیق نمیکند. عمل به روایت در صورتی است که روز اول ماه جمعه نباشد و اگر رو اول، جمعه باشد عمل لیلة الرغائب را باید برای شب جمعه بعد گذاشت...
بنابراین به اطلاع همه دوستان میرسانیم امشب، لیلة الرغائب نیست و اگر میخواهید از فضیلت این شب بهرهمند گردید، پنجشنبه هفته بعد (یعنی اولین پنجشنبه ماه رجب) را روزه بدارید و آن شب جمعه، لیلة الرغائب خواهد بود که فضیلت بسیار دارد.
از شب اول ماه رجب المُرَجَّب تا نیمه ماه شعبان المعظّم ۴۵ روز است . ما در این ۴۵ روز سعی خواهیم کرد
1⃣ #نمازهای_فریضه خود را با #نوافل آن که مجموعاً پنجاه و یک رکعت است، در #بهترین_اوقاتشان انجام دهید؛ و اگر نتوانستیم چهل و چهار رکعت آنرا بجا بیاوریم. ( بدینصورت که چهار رکعت نافله عصر و دو رکعت نافله مغرب و یک رکعت نافله عشاء «وُتَیره» که مجموعاً هفت رکعت می باشد حذف شود)
چنانچه باز هم شواغل دنیا ما را بازداشت، حتماً نافلۀ ظهر را که به او «صلوه أوّابین» می گویند، انجام بدهیم.و نماز ظهر را هم در وقت فضیلت انجام دهیم که در قرآن بدان تأکید شده و مراد از صلات وُسطی همان نماز ظهر است.
2⃣ و امّا در مورد #نافله_شب باید بدانیم که انجام دادن آن در نظر مؤمنین و سالکان حضرت معبود از واجبات است و هیچ چاره ای جز اتیان آن نیست! و تعجّب است از کسانی که قصد رسیدن به مرتبه ای از مراتب کمال را داشته ولی به قیام شب و انجام نوافل آن بی توجّه هستند!.
مرحوم آیت الله قاضی میفرمود: ما هیچگاه ندیده و نشنیده ایم که احدی به یک مرحله و مرتبه ای از #کمال راه یافته باشد مگر بواسطۀ برپاداری نماز شب!