eitaa logo
نقاره_خانه
34 دنبال‌کننده
194 عکس
3 ویدیو
0 فایل
نقاره_خانه؛ ضرب آهنگ فرهنگ و جامعه در پایتخت معنوی ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
🔵رؤیای اروپایی ⭕ «پیشنهاد ارائه شده از سوی سه کشور اروپایی در تاریخ ۵ اوت ۲۰۰۵، نقض آشکار حقوق بین الملل، منشور سازمان ملل متحد، NPT، بیانیه تهران و توافق پاریس است... این طرح درصدد مرعوب ساختن ایران برای پذیرش بازرسی‌های است و تنها در گذشته توسط شورای امنیت علیه عراق تحمیل شده بود. چنین معیارهایی در عمل بیشتر زیرساخت‌های برنامه صلح آمیز ایران را برخواهد چید. در مجموع، پیشنهاد مذکور در زمینه تقاضا از ایران بسیار طولانی، اما در مورد پیشنهادهای ارائه شده به ایران به طور مضحکی کوتاه و نارسا می‌باشد. فقدان هرگونه تلاش برای ایجاد ظاهری متوازن، این پیشنهاد را به دستور استعمال شبیه می‌سازد. پیشنهاد یاد شده توهینی به تمام ملت ایران است که سه کشور اروپایی باید به خاطر آن از ملت ایران پوزش طلبند.» ⭕ این متن نه بخشی از سخنان که بخش هایی از کتاب امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای نوشته است که واکنش کشورهای اروپایی به دو سال اعتمادسازی یک طرفه ایران و تعطیلی کامل چرخه هسته‌ای در سال 84 و زمان دبیری شورای عالی امنیت ملی توسط وی در دوران را تصویر کرده است. در دوره مذکور و پس از سه توافق سعدآباد، بروکسل و پاریس که در هر کدام ایران به صورت یک جانبه امتیازات فراوانی را در ازای وعده اروپایی‌ها مبنی بر ارائه یک بسته تشویقی، به طرف اروپایی داده بود، اروپایی‌ها با ارائه پیشنهاد یک طرفه دیگر خواستار دریافت امتیازات متعدد دیگری از ایران در ازای وعده‌های مبهم و توهین آمیزی شدند که به تعبیر دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی کشورمان شبیه به کاپیتولاسیون است. محمد البرادعی دبیر کل وقت آژانس نیز در کتاب خود با عنوان عصر فریب در مورد این پیشنهاد اروپایی‌ها می‌گوید «این پیشنهاد نه تنها ناچیز بود، بلکه لحنِ خودبینانه داشت. تا جایی پیش رفت که وعده داد اروپایی‌ها از ایرانی که هنگام توقف در ایران دیگر احتیاجی به آن‌ها نیست حمایت خواهد کرد.». ⭕ پس از خروج اخیر از برجام نیز اظهارات برخی از مسئولان اروپایی مانند سخنان اخیر وزیر خارجه آلمان و در مورد ضرورت اعطای امتیازات بیشتر توسط ایران برای حفظ برجام نشان ازراهبردهای مشابه تروییکای اروپایی با آمریکا در برابر ایران باوجود اختلافاتی در روش برخورد است. مطابق آمار سازمان تجارت جهانی در سال 2016 حجم تجارت آمریکا با انگلیس 111 میلیارد دلار، آلمان 172 و فرانسه 74 میلیارد دلار بوده است که مجموع تجارت جهانی تروییکای اروپایی با آمریکا را به 357 میلیارد دلار می‌رساند. این در حالی است که مجموع صادرات این سه کشور به ایران در همان بازه زمانی حدود یک درصد این رقم بوده است. به عبارت دیگر حتی اگر با خوش بینی مفرط و نادیده گرفتن انگیزه‌های سیاسی این کشورها در همراهی با آمریکا فرض را در علاقه این کشورها به ادامه اجرای تعهدات خود در قالب برجام در نظر بگیریم، تحریم‌های ثانویه آمریکا در عمل موجب خواهد شد، هیچ کدام از دولت‌ها و شرکت‌های این کشورها از لحاظ اقتصادی امکان مراوده اقتصادی با ایران را نداشته باشند و در عمل حفظ یک طرفه برجام با کشورهای اروپایی را به رویایی نافرجام تبدیل خواهد نمود. این مسئله وقتی پررنگ‌تر می‌شود که آمریکایی‌ها علاوه بر تحریم شرکت‌های طرف معامله ایران، جریمه‌های سنگینی را نیز برای آن‌ها در نظر می‌گیرند. ⭕ حتی اگر دستگاه سیاست خارجه دولت اصرار بر ادامه ماندن در برجام داشته باشد بند 36 از این توافقنامه این اجازه را به ایران می‌دهد که عدم پایبندی اساسی هر یک از طرفین به برجام را مبنای توقف بخشی از تعهداتش قرار دهد. بر این اساس ایران می‌تواند اقدام به باز راه اندازی بخش هایی کلیدی از برنامه هسته‌ای خود بویژه در حوزه تحقیق و توسعه کند. نوع برخورد مسئولان دستگاه سیاست خارجه با عدم اجرای تعهدات آمریکا این تصور را در طرف غربی به وجود آورده است که برجام برای ایران از ابزاری برای رفع تحریم‌ها تبدیل به هدفی که حفظ آن در هر شرایطی اصالت دارد، شده است. اولین نتیجه چنین رویکردی خروج آمریکا از برجام بدون هیچ هزینه‌ای بوده است و ادامه این رویکرد وضعیت دولت را در ارتباط با طرف‌های اروپایی نیز اسفبارتر خواهد نمود. منبع: http://www.qudsonline.ir @naghareh_khaneh
شهید در تماسی که با شهید می گیرد خبر را اینگونه می دهد: پیش رفت. 31 اردیبهشت62، شهیدمحمدمهدی خادم الشریعه @naghareh_khaneh
دولتی ها برای تصویب FATF @naghareh_khaneh
تسلیم کامل! @naghareh_khaneh
بازی محتکران با نان @naghareh_khaneh
همان روزی که به دنیا آمد دو رکعت شکر خواندم و از خدا خواستم تا او دین باشد. اول خرداد، سالروز تولد محمود @naghareh_khaneh
[Forwarded from سروش]: گاز و ترمزمان را در ارتباط با قرآن تنظیم کنیم ☑️ پاسخ کاربردی حجت‌الاسلام و المسلمین نظافت به سؤالی متداول درمورد ارتباط با قرآن در ماه رمضان ❓سؤال: در ماه مبارک رمضان بهتر این است که حتما قرآن را ختم کنیم، یا اولویت با تدبر در آیات است حتی اگر در طول این ماه مبارک چند جزء بیشتر خوانده نشود؟ 💡پاسخ: هر چیزی بهاری دارد، بهار قرآن هم رمضان است. چون خود خداوند متعال فرموده‌اند که از ویژگی‌های رمضان این است که قرآن در آن نازل شده‌است. خود قرآن جامع همه چیز هست و پاسخ همه سؤالات را می‌دهد، از جمله روش برخورد با خودش. یعنی قرآن همانطور که خودش می‌فرماید: «تِبْیاناً لِکُلِّ شَیْء» است، مبین هرچیزی هست و کتابی است که هرچیزی را روشن می‌کند. پس قرآنی که قرار است جواب این سوال را بدهد که رابطه‌ها را چگونه باید تنظیم کرد، طبیعتا درمورد خودش هم این امر را تبیین می‌کند. هم توضیح می‌دهد، هم به ما یاد می‌دهد که چگونه رابطه‌مان را با قرآن تنظیم کنیم. 🔷 وقتی مراجعه می‌کنیم به قرآن می‌بینیم دو دستور دارد؛ هم می‌گوید زیاد بخوانید: «فَاقْرَؤُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ؛ هرچقدر ممکن است قرآن بخوانید»، هم می‌فرماید در آن تدبر کنید: «أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ ٱلْقُرْءَانَ أَمْ عَلَىٰ قُلُوبٍ أَقْفَالُهَآ»، سرزنش می‌کند و می‌گوید چرا در قرآن تدبر نمی‌کنند، نکند بر دلهای‌شان قفل زده شده و اصلا می‌فرماید که فلسفه نزول قرآن تدبر است: «كِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ إِلَیْكَ مُبَارَكٌ لِّیَدَّبَّرُوا آیَاتِهِ؛ قرآن را ای پیامبر بر تو نازل کردیم تا مردم در آیاتش تدبر کنند.» 🔷 در حقیقت آن دستور «فَاقْرَؤُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ» مثل گاز دادن در رانندگی است و دستور تدبر، مثل ترمز است که این دو در کنار هم می‌تواند خوب باشد. اگر راننده‌ای همواره پایش روی ترمز باشد، هیچ حرکتی نمی‌کند، همچنین اگر یکسره پایش روی گاز باشد نیز سر از جاهای دیگری در می‌آورد و بهره‌ای از تماشای درختان کنار جاده و مناظر زیبا نیز نخواهد برد. بنابراین باید به هر دو دستور عمل کرد. از طرفی چون همه آیات قرآن برای همه افراد در یک زمان نیست و قرآن مثل داروخانه است و هرکسی داروی مناسب حال خودش را دارد، قرآن را باید زیاد خواند، ولی همراه با تأمل و درنگ. 🔷 البته برای آن هم دستور داریم؛ «وَ رَتِّلِ الْقُرآنَ تَرْتيلاً» یعنی قرآن را شمرده، شمرده بخوان. این شیوه خواندن برای این است که درنگ کنیم، اگر درنگ و تدبر کردیم و چیزی گیرمان آمد، خوب بیشتر تأمل می‌کنیم، اگر چیزی گیرمان نیامد رد می‌شویم. البته اگر سؤالی هم پیش آمد علامت می‌زنیم تا بعدا جزء سوالات‌مان باشد. یعنی رهاورد تدبر دو چیز است؛ رزقی برای الان و رزقی برای آینده. رزق الان آن چیزی است که می‌فهمیم و رزق آینده‌مان هم سؤال است، چرا که به فرموده امام حسن مجتبی(علیه‌السلام): «حُسْنُ السُّؤالِ نِصْفُ الْعِلْمِ» یعنی نیمی از رزق آینده‌مان را هم با سؤال به دست می‌آوریم. پس یکی از خوبی‌های تدبر این است که انسان متوجه می‌شود چه چیزهایی را می‌فهمد و چه چیزهایی را نمی‌فهمد. 🔷 در خطبه متقین هم امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) همینطور می‌فرمایند: «يُرَتِّلُونَهُ تَرْتيلاً» آیات قرآن را شمرده، شمرده می‌خوانند. «يُحَزِّنُونَ بِهِ اَنْفُسَهُمْ» جانشان را با آیات قرآن غمگین می‌کنند، «وَ يَسْتَثيرُونَ بِهِ دَواءَ دائِهِمْ» و آیات قرآن را زیر و رو می‌کنند تا دوای درد خودشان را پیدا کنند. این می‌شود برنامه و روشی که نه در آن افراط است، نه تفریط. 🔷 زیاد قرآن خواندن کمک می‌کند به تدبر، چون شما گاهی از یک آیه هیچ چیز نمی‌فهمید، اما وقتی زیاد بخوانید یک آیه توضیحش گاهی در صفحه بعد یا جزء بعد است. بنابراین خود زیاد خواندن برای انسان انس ایجاد می‌کند و برای او احاطه می‌آورد و کمک به تدبر است. ولی تند تند خواندن مذمت شده است، زیاد خواندن با تند تند خواندن متفاوت است. در روایات داریم مثل ریگ آیات قرآن را پراکنده نکنید و قرآن را همراه با درنگ، یعنی با تامل و شمرده، شمرده بخوانید. پس زیاد خواندن چیز خوبی است و اگر بخواهیم پایمان را بگذاریم روی ترمز و برنداریم، دیگر با زیاد خواندن جور در نمی‌آید. مراقب باشیم افراط و تفریط نکنیم. اعتدال در عمل به هر دو اینهاست. https://iGap.net/ostadnezafat @naghareh_khaneh
سکینه (آرامش) در مواقع حساس.mp3
7.13M
انتشار روزانه از سلسله جلسات سخنرانی 🔶"سکینه (آرامش) در مواقع حساس" طرح_کلی_اندیشه_اسلامی در سوم مهرماه 1353، هفتم المبارک 1394 @naghareh_khaneh
چاووش خوانی می رفت بالای پشت بام به چاووش خوانی: «اول به مدینه مصطفی را صلوات. دوم به نجف شیر خدا را صلوات. سوم به کوفه کوفیان را لعنت. چهارم به امام رضا را صلوات ...». چند دقیقه ای می خواند و مردم که کم کم جمع می شدند داخل خانه اش، می آمد پایین. خوب نشانه ای درست کرده بود. کسی شک نمی کرد و راحت اش را راه می انداخت. روایتی از مردم مقابل و عزاداری در عصر کتاب قندان های همیشه پر حسین کشمیری @naghareh_khaneh
[Forwarded from سروش]: 🔴 بروکراسی خودسوزی پرور علیرضا خدابخشی 🔹بیشتر رسانه ها گزارش ندادند که کارگر خدماتی شهرداری آبادان که در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی، در مقابل شهرداری اقدام به خودسوزی کرده بود دیروز پس از یک هفته، جان خود را در بیمارستان از دست داد. حل اختلافات کارگر و کارفرما براساس قانون کار برعهده هیئت های مخصوصی است که در اداره کار تشکیل می شود. شاید یکی از دلایلی که قانونگذار حل اختلاف کارگر و کارفرما را به قوه قضاییه ارجاع نداده است این بوده که در هیئت های وزارت کار سریع تر و روان تر بتوان احقاق حق کرد. 🔹پیشتر در یادداشت های این کانال بارها از هزینه مبادله نوشته ام و بالابودن این هزینه را در اقتصاد ایران یاداور شده ام. اگر بخواهیم هزینه مبادله را به زبان ساده توضیح دهیم می توان گفت هر معامله یا تراکنش مالی و بانکی که قرار باشد اتقاق بیفتد یا هر پولی که در اقتصاد بخواهد جابجا شود نیازمند مقدماتی است که ان مقدمات در اقتصاد ایران بسیار الکی پیچیده و زمان بر است مثلا کارگر فوق الذکر اگر بخواهد حقوق معوقه خود را از شهرداری دریافت کند حداقل 6 ماه باید دوندگی کند. یا مثلا اگر بخواهد یک دادخواست علیه شهرداری تنظیم کند یک هفته زمان می برد! اشتباه نکنید از روند رسیدگی در یک هفته صحبت نمی کنم بلکه فقط تنظیم و تقدیم دادخواست یک هفته زمان می برد! 6ماه پیش برای تقدیم یک دادخواست برضد شهرداری تهران به اداره کار شمالشرق تهران مراجعه کردم. در کمال ناباوری کارمند متصدی دریافت دادخواست، نوبتی را برای یک هفته بعد به من داد  تا به او مراجعه کنم و او فرم دادخواست را از من تحویل بگیرد! بعد از یک هفته که به او مراجعه کردم ظرف 2 دقیقه دادخواست را ثبت کرد و برای 45 روز بعد، زمان رسیدگی تعیین کرد! 🔹بروکراسی مزخرف جمهوری اسلامی به شدت فرصت سوز و خودسوزی پرور است. چند روز قبل از این، راننده مسافرکشی در  میدان ونک تهران پرایدش را اتش زد! پیش از این پرونده بیماری را در بیمارستان میلاد پیگیری کرده بودم که - به علت تخلفات سازمان تامین اجتماعی و ناتوانی سازمان در حل و فصل ان- خودکشی کرد. خودکشی در بروکراسی جمهوری اسلامی هزینه مبادله ندارد! فرایند کم کردن هزینه مبادله در جمهوری اسلامی خود دارای هزینه مبادله بالایی است! از جمله ابزارهایی که به کم کردن هزینه مبادله در جمهوری اسلامی کمک زیادی می کند رسانه است. دو رسانه وجود دارد که هزینه مبادله را برای اصلاح هزینه مبادله در جمهوری اسلامی به شدت کاهش می دهد اولی رسانه ملی و دومی و البته بهتر از اولی، بی بی سی! متاسفانه انقدر که اب در اسیاب دشمن بازدهی دارد در اسیاب ایرانی بازدهی ندارد! 🔹از دوستی در رسانه ملی خواهش کردم خبر خودسوزی ابادان را پخش کند. با تعجب پیغام داد : در این برهه حساس؟! والبته چون voa خبر را پخش کرده بود همه مدیران خوزستان به عیادت کارگر شهرداری رفته بودند! اگر بی بی سی کمی از مشکلات بانکها یا محیط کسب و کار یا انحصارها در ایران گزارش داده بود تا کنون اقتصاد ایران مقاومتی شده بود! 🔹بخشی از هزینه مبادله در ایران ناشی از این است که برخی فرایندها به صورت اقتصادی تعریف نشده است. به عنوان مثال رسیدگی در هیات های تشخیص در وزارت کار که به دعاوی کارگری رسیدگی می کنند رایگان است. رایگان بودن این رسیدگی با توجیه حمایت از کارگر تثبیت شده اما موجب شده است هزینه زیادی به وزارت کار تحمیل شود و در نتیجه ان کمبود نیرو و اطاله دادرسی. اگر این فرایند اقتصادی تعریف شده بود و هزینه دادرسی ابتدا از شاکی و در نهایت از محکوم دریافت می شد خود هیات تشخیص وزارت کار می توانست به یکی از ابزارهای کاهش بیکاری بدل شود. در چنین حالتی رسیدگی به دعاوی کارگری ظرف 48 ساعت هم ممکن بود. البته چنین امکانی نیازمند الزام قانونی وزارت کار به رسیدگی 48 ساعته هم بود. الزامی که اکنون در قانون کار به صورت 48 روزه هم وجود ندارد. به عبارت دیگر اگر فرایند رسیدگی در وزارت کار 48 سال هم به طول بیانجامد هیچ تخلفی نشده است. شاید تاکید بر 48 ساعت برای کسانی که در فضای الوده بروکراسی جمهوری اسلامی تنفس کرده اند عجیب باشد، برای تقریب به ذهن این عده، رسیدگی به پرداخت خسارت در تصادفات رانندگی را یاداور می شوم که توسط بیمه ها انجام می شود و کمتر از 24 ساعت است. sapp.ir/eghtesadshenasiirani @naghareh_khaneh
[Forwarded from سروش]: روضه، خارج شهر ماه محرم بود. از ترس مامورهای نمی توانستیم داخل شهر روضه بگیریم. می رفتیم باغ پدرم. خارج از شهر. مثل ما کم نبودند. وسط باغ یک قسمت را گود کرده بودیم. وقتی داخلش می نشستی از بیرون دیده نمی شد. افراد که می آمدند پشت در باغ، اول اسم شان را می گفتند و بعد از اینکه می فهمیدیم خودی است راهشان می دادیم. جمعمان بیشتر از ده بیست نفر نبود. پدرم آهسته روضه می خواند و ما هم آرام آرام گریه می کردیم. روضه که تمام می شد یکی یکی خارج می شدیم. روایتی از مردم مقابل و عزاداری در عصر رضاخان کتاب قندان های همیشه پر محمدباقر زینلیان @naghareh_khaneh
13.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اخلاق فضای مجازی گزیده سخنرانی استاد محمد حسن هیئت رایة الشهدا[دانشجویان وطلاب] @naghareh_khaneh
🗽 💥چهلمین شماره ویژه نامه طنز راه راه در روزنامه وطن امروز، «در چهار صفحه» منتشر شد😁 از لینک زیر دانلود کنید: goo.gl/tcJhJA @rahrahtanz @naghareh_khaneh