فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شعر خوانی و بالشتهایی با آرم زرتشتیان
دیوانه یعنی خسته؟!
@naghdeghaffari
نقد غفاری
از یک طرف سخاوتمندانه صفت #آیت_الله می دهند و از طرفی دیگر می گویند اگر مرادشان قواعد #صرف و #نحو و
🤔 توجیه علی محمد باب برای اغلاط عربی موجود در کتابش
#پطرس_بستانی در دائره المعارف مشهور خود، ذیل کلمه «بابیه»، درباره وجود اغلاط در عبارات عربی باب، و توجیهِ آنارشیست مآبانه و مضحک وی، چنین می نویسد:
کتاب #علی_محمد_باب (بیان) حاوی بسیاری از جملات عربی مسجّع است و مقداری فارسی است. جز آنکه جملات عربی آن، دارای اغلاط می باشد. وقتی که علت وجود اغلاط در کتاب وی را که (به ادعای او) از آسمان نازل شده می پرسیدند – با توجه به اینک غلط در کتاب، نقص و کاستی محسوب می شود – پاسخ می داد:
#حروف و #کلمات، در زمان قدیم مرتکب معصیت شدند و خداوند به کیفر این امر، آن ها را به زنجیر «اِعراب» در بند کرد. و از آن جا که بعثت من، برای جهانیان مایه رحمت است، جمیع گنهکاران حتی حروف و کلمات مورد عفو و بخشش قرار گرفتند و حروف و کلمات از قید و بند اِعراب آزاد شده و رخصت یافتند که هرگونه می خواهند مرتکب #غلط و #اشتباه گردند.
(دائره المعارف بستانی، دارالمعرفه، بیروت، قطع رحلی ، ۲۶/۵).
@naghdeghaffari
نقد غفاری
🔊تصریح زیارت جامعه بر اینکه هیچ کس به مقامات اهل بیت (ع) نمی رسد در حالی که آقای غفاری بارها در سخن
🔆 یک تقاضا از تیم ماست مالی اشتباهات جناب غفاری
#بازنشر
از #تیم_ماست_مالی اشتباهات جناب غفاری تقاضامندیم این بخش از زیارت #جامعه_کبیره را بر اساس مبنای مرادشان (یعنی امکان #عین_رسول_الله شدن؛ نه یه ذره کم، نه زیاد) برای ما ترجمه کنند:
فَبَلَغَ اللَّهُ بِكُمْ أَشْرَفَ مَحَلِّ الْمُكَرَّمِينَ وَ أَعْلَى مَنَازِلِ الْمُقَرَّبِينَ وَ أَرْفَعَ دَرَجَاتِ أَوْصِيَاءِ الْمُرْسَلِينَ حَيْثُ لَا يَلْحَقُهُ لَاحِقٌ وَ لَا يَفُوقُهُ فَائِقٌ وَ لَا يَسْبِقُهُ سَابِقٌ وَ لَا يَطْمَعُ فِي إِدْرَاكِهِ طَامِعٌ
بهره مندی از کمک جناب غفاری برای ترجمه، بلامانع است!
#ما_منتظریم
@naghdeghaffari
🔔 آغاز فعالیت نقد غفاری در پیام رسان سروش
#بازنشر
کانال نقد غفاری به هدف رساندن صدای خود به آن دسته از عزیزانی که فقط در پیام رسان #سروش حضور دارند، در آن پیام رسان نیز فعال شد.
بدین وسیله از زحمات برادر عزیزی که مسوولیت اداره آن کانال را پذیرفت تشکر می کنیم.
با ما در تلگرام، ایتا و سروش همراه باشید👇
@naghdeghaffari
6.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
غفاری: تو می تونی عین رسول الله بشی نه یه ذره کم[!]، نه زیاد!
@naghdeghaffari
c134ae463116a416d6ab14e1664036b2c0f873a0.pdf
737K
برتری مطلق اهل بیت (ع)
(در نقد ادعای غفاری)
زیر نظر استاد #سید_مصطفی_حسینی_نسب
@naghdeghaffari
7492a304640f2102eb5ac674f92a1629dca049ab.pdf
680.3K
ابراهیم ابوالانبیاء در افق برتر
(نقد ادعای غفاری)
زیر نظر استاد #سید_مصطفی_حسینی_نسب
@naghdeghaffari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غفاری: بنده قریب 25 سال محضر #آیت_الله_بهجت بودم!
#ادعای_شاگردی
@naghdeghaffari
نقد غفاری
غفاری: بنده قریب 25 سال محضر #آیت_الله_بهجت بودم! #ادعای_شاگردی @naghdeghaffari
🤥 هشتاد و هشت منهای شصت و شش!
آقای غفاری ادعا می کند که 25 سال در محضر آیت_الله_بهجت بوده.
او متولد سال 1341 در شهر مراغه است.
او در سال 1366 وارد حوزه علمیه قم شده است.
آیت الله بهجت در سال 1388 فوت کرده اند.
اگر فرض کنیم جناب غفاری از بدو ورود به قم به محضر آیت الله بهجت رسیده باشد [!] او نهایتا 22 سال می توانسته این محضر را درک کند؛ و باز هم 3 سال اضافه می آید!
البته بعید نیست که جناب غفاری سالهای پس از فوت آیت الله نیز خود را در محضر ایشان فرض کرده است.
البته برای کسی که کل مکه و مدینه در خانه اش هست چنین فرضی بعید نیست!
@naghdeghaffari
یافتن استاد راه.mp3
6.32M
🔈روش تبلیغ غفاری توسط مریدان
حجت الاسلام #رضایی_نیا
@naghdeghaffari
🔅گونهشناسي مريدان آقاي غفاري
#بازنشر
تاكنون نقدهاي متعددي در اين كانال درباره سبك و سخنان آقاي غفاري منتشر شده است. اين نقدها شامل مواردي چون عدم آگاهي از برخي آيات قرآن، طرح ادعاهاي مخالف با قرآن، تفسيربه راي برخي آيات قرآن، بيتوجهي به جايگاه ائمه معصومين (ع) و اشكالاتي مربوط به دستورالعملها و... ميشود.
با اين حال ميدانيم كه بسياري از مريدان ايشان از طلاب علوم ديني و بعضا از روحانيان ملبس به لباس روحانيتاند. شايد براي شما هم اين پرسش به وجود آمده باشد كه چطور ممكن است شخصي با اين سطح از اشتباهات در مسالهاي حساس و حياتي يعني سلوك الي الله چنين مريداني داشته باشد. براي پاسخ به اين پرسش لازم است به بررسي ويژگيهاي شاگردان و مريدان وي بپردازيم.
در ميان غالب شاگردان جناب غفاري دو ويژگي برجسته مشاهده مي شود.
اولين ويژگي غالب مريدان جناب غفاري احساس نياز و بعضاً تشنگي نسبت به مسايل معنوي است. اين تشنگي سبب شده كه برخي از آنها سالها به دنبال شخصي براي دستگيري خود در اين امور بگردند و آنگاه، در حالي كه از يافتن چنين شخصي خسته بودهاند هر يك به نوعي با مراد فعلي خود آشنا شدهاند.
دومين ويژگي غالب مريدان وي عاطفي و احساسي بودن آنهاست. بسياري از اين مريدان به لحاظ شخصيتي از عواطف و احساسات بالايي برخوردارند لذا اشتياق فراواني به شنيدن مباحث محبتي و تعابيري كه آنها را به سوي گريستن سوق دهد، دارند. گاهي بهكارگيري يك تعبير ساده محبتآميز كافيست تا صداي گريه بر مجلس آنها حاكم شود.
البته در ميان مريدان آقاي غفاري حتي ميتوان طلابي را يافت كه از نظر علمي موفق بودهاند اما همان افراد نيز بيش از آنكه از تيزبيني و دقت عقلي برخوردار باشند مغلوب عواطف و احساسات خود هستند.
اين دو ويژگي مريدان وقتي با ويژگيهاي مرادشان (جناب غفاري) پيوند ميخورد حكايت انساني را يادآور ميشود كه پس از تحمل سالها رنج و سختيِ دوري، ناگهان به وصال گمشده خود رسيده است.
اما اين ويژگيهاي جناب غفاري كه مريدان را به او پيوند داده چيست؟ اين ويژگيها را ميتوان در چند عنوان خلاصه كرد.
اول: برخی امتیازات روحي؛ بيشك جناب غفاري از نظر روحي بيمايه نيست. اينكه ما او را نقد ميكنيم به معناي نفی هرگونه امتیاز و برجستگی در او نيست. بلكه به معناي عدم كمال وي در صلاحيت استادي عرفان و دستگيري سالكان الي الله است. بله ممكن است مریدي پيش از اين اهل گناه بوده اما پس از مدتي كه با وي ارتباط گرفته حتي اهل نماز شب شده يا خوابهاي لذتبخشي ببيند اما آيا اين ويژگيها براي پيمودن مسر پر پيچ و خم ملكوت كافي است؟! (در اين رابطه بعدها بيشتر خواهيم نوشت)
دوم: رفتار عاطفي و مهربانانه جناب غفاري با مريدان احساسي خود يكي ديگر از عوامل جذابيت اوست.
سوم: بخش قابل توجهي از سخنان جناب غفاري در فضاي روابط عاطفي با خدا و اولياي او سير ميكند. اين سخنان نيز تناسب بسياري با شخصيت شاگردان و مريدان وي دارد. اتفاقاً او هر گاه از اين فضا خارج شده و تلاش ميكند تا به مباحث خود رنگ و بوي علمي بدهد سوژههاي بسياري را براي منتقدان خود فراهم ميآورد لذا خود او نيز ترجيح ميدهد تا بيشتر در همان فضاي مباحث محبتي و از جمله تفسير شعر عرفا سير كند. اين مساله گرچه بسياري از سخنان او را تكراري ميكند اما با ويژگي مريدانش سازگار است چرا كه آنها جلسهاي را گذراندهاند كه در آن مباحثي احساسي شنيده و اشكي ريختهاند.
چهارم: افراط جناب غفاری در بشارت دادن به مریدان خود از دیگر عوامل جذابیت اوست.
آري تركيب ويژگيهاي مريد و مراد علاقه تعصبآميزي براي مريدان او ايجاد ميكند كه حتي اگر حافظ قرآن يا نهج البلاغه هم هستند اشتباهات فاحش او در استفاده از قرآن و روايات را نبينند و يا توجيه كنند. آنها نه تنها سخن خيرخواهانه ديگران را در احتمال اشتباه بودن مسيرشان نميپذيرند بلكه ناصحان را گمراه ميپندارند! (حب الشي يعمي و يعصم.)
لحظه ای به این فکر کنید که چند سال دیگر جمع زیادی (اعم از طلبه و غیرطلبه) با این ویژگی ها به نام شاگردان جناب غفاری خود مدعی استادی سلوک خواهند شد.
به هر حال ما، مريدان جناب غفاري را بخاطر دلبستگيشان به سلوك معنوي دوست داريم و از صميم قلب برايشان آرزوي هدايت می کنيم.
#مریدان
#ویژگی_مریدان
#سبک_شناسی
#گونه_شناسی
#مرید #مراد
@naghdeghaffari