eitaa logo
نقد غفاری
364 دنبال‌کننده
67 عکس
46 ویدیو
5 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
آقای غفاری: (ع) به همه دارند ولی همه یکسان دریافت ندارند. پرسش ما: آیا روش عنایت اهل بیت (ع) با روش عنایت خداوند که درجات متعدد دارد، متفاوت است؟ @naghdeghaffari
نقد غفاری
آقای غفاری: #اهل_بیت (ع) به همه #عنایت_یکسان دارند ولی همه یکسان دریافت ندارند. پرسش ما: آیا روش عن
آقای غفاری: « (ع) به همه دارند ولی همه یکسان دریافت ندارند.» پرسش ما: آیا روش عنایت اهل بیت (ع) با روش عنایت خداوند که درجات متعدد دارد، متفاوت است؟ توضیح: اولین آیه قرآن «بسم الله الرحمن الرحیم» است. در تفسیر کلمات «الرحمن» و «الرحیم» و تفاوت آنها با یکدیگر آمده است که «الرحمن» به معنای رحمت عام الهی است که به همه عنایت می شود اما «الرحیم» رحمت خاص الهی است که فقط به نیکان عنایت می شود. مگر نه اینکه اهل بیت (ع) تجلی هستند. پس چطور ممکن است که عنایت اهل بیت (ع) بر خلاف عنایت الهی باشد؟! آیا این حکیمانه است که اهل بیت (ع) به همه اعم از مؤمن و فاسق عنایت یکسان داشته باشند؟! هَلْ يَسْتَوِي الْأَعْمى وَ الْبَصيرُ أَ فَلا تَتَفَكَّرُون ؟! (انعام: 50) اصلاً به فاسقان کاری نداریم آیا عادلانه است که خدا و اهل بیت (ع) به همه مؤمنان عنایتی یکسان و مساوی داشته باشند؟! آیا میزان عنایت و محبت ربطی به میزان افراد ندارد؟! 👈 اگر عنایت فوق لیاقت باشد اصل عنایت لوث می شود. البته همه این ظرفیت را دارند که خود را بالا بکشند و از عنایاتی که شامل حال طبقه بالاتر از خودشان می شود برخوردار شوند. فتأمل @naghdeghaffari
96.12.10.mp3
18.02M
یک سوالی پرسیده؛ منظور سائل از پرسش دوم این بود: وقتی من خودم را مظهر اسما و صفات الهی تصور می کنم این کار باعث در من می شود. راهکار خواسته است. پاسخ را بشنوید! @naghdeghaffari
علامه (ره)👆: شناخته نمي شود مگر به و با او در خلأ و ملأ تا به طور يقين براي واقعيّت و يقين او دستگير شود، 👈 و ابداً به ظهور ، و اطّلاع بر و بشر، و و آتش، و و الهواء، و و گذشته و امثال اين و نمي توان پي به وصول صاحبش برد زيرا كه اينها همه در مرتبه حاصل مي شود و از آنجا تا سرحدّ و ، راه به نهايت دور است و تا هنگامي كه در استاد پيدا نشود استاد نيست، و به مجرّد نيز نمي توان اكتفا كرد و آنها را كاشف از وصول و كمال دانست👉 منظور از آنست كه سالك صفت خدا را در خود مشاهده كند و علم يا قدرت و حيات خود را حيات و علم و قدرت خدا ببيند. مثلا چيزي را كه مي شنود ادراك كند كه خدا شنيده و او سميع است، و چيزي را كه مي بيند ادراك كند كه خدا ديده و او بصير است، و يا در جهان علم را منحصر به خدا ذوق كند و علم هر موجودي را مستند به علم او بلكه نفس علم او مشاهده كند. و مراد از آنست كه صفات خدا كه مستند به ذات او هستند مثل قائم، عالم، سميع، بصير، حي و قدير و امثال اينها را در خود مشاهده كند. مثلا ببيند كه عليم در عالم يكي است و او خداي متعال است و دگر خود را در مقابل او عليم نبيند بلكه عليم بودن او عين عليم بودن خداست. يا ادراك كند كه حي و زنده يكي است و او خداست و خود او اصلا زنده نيست بلكه زنده خداست و بس. و بالأخره وجدان كند كه «ليس القدير و العليم و الحي الا هو تعالي و تقدّس». البتّه ممكن است در خصوص بعض از اسماء الهيّه صورت گيرد، و هيچ لازمه اي در بين نيست كه چون در سالك يكي دو اسم تجلّي كرد حتما بايد بقيّه اسماء تجلّي كند. امّا آنست كه ذات مقدّس حضرت باري تعالي در سالك تجلّي نمايد، و آن وقتي حاصل مي شود كه از اسم و رسم گذشته باشد، و به عبارت ديگر به كلّي خود را گم كرده و اثري در عالم وجود از خود نيابد و خود و خوديّت خود را يكباره به خاك نسيان سپرده باشد «و ليس هناك الا الله» در اين موقع ديگر ضلال و گمراهي براي چنين شخصي متصوّر نخواهد بود زيرا تا ذرّه اي از هستي در سالك باقيست هنوز طمع شيطان از او قطع نشده است و اميد اضلال و اغواي او را دارد ولي وقتي كه بحول الله تبارك و تعالي سالك بساط خوديّت و شخصيّت را درهم پيچيد و قدم در عالم لاهوت نهاد و در حرم خدا وارد شده لباس حرم در بركرد و به تجلّيات ذاتيّه ربّانيّه مشرّف آمد شيطان دندان طمع را از او كنده و در حسرت مي نشيند. 👈 بايد بدين مرتبه از كمال برسد و الا به هر كسي نتوان سر سپرد و مطيع و منقاد گشت. هزار دام به هر گام اين بيابان است كه از هزار هزاران يكي از آن نجهند بنا بر اين نبايد در مقابل هر كسي كه متاعي عرضه مي كند و بضاعتي ارائه مي دهد و و شهودي ادّعا مي نمايد سر تسليم فرود آورد. بلي در جائي كه تحقيق و تدقيق در حال استاد و شيخ متعذّر يا متعسّر باشد بايد توكّل به خدا نموده و آنچه را كه او بيان مي كند و دستور مي دهد با كتاب خدا و سنّت رسول خدا و سيره ائمّه طاهرين - صلوات الله و سلامه عليهم اجمعين - بسنجد اگر موافق بود عمل نمايد و الا ترتيب اثر ندهد. بديهي است چون چنين سالكي با قدم توكّل به خدا گام برمي دارد شيطان بر او سلطه نخواهد يافت: انَّهُ لَيْسَ لَهُ سُلْطَانٌ علَي الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَلَي رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ - انَّمَا سُلْطَانُهُ عَلَي الَّذِينَ يَتَوَلَّوْنَهُ وَ الَّذِينَ هُمْ بِهِ مُشْرِكُونَ @naghdeghaffari
🔴 توجه توجه: نقدهایی که در این کانال منتشر می شود متوجه آخرین مطالب آقای غفاری از زمان کوتاه راه اندازی این کانال (از ابتدای اسفند 1396) تا کنون است. طبیعی است بررسی مطالب گذشته ایشان فرصت دیگری می طلبد که اگر ضرورتی احساس شد، به آنها نیز خواهیم پرداخت.
191519710063449.mp3
2.38M
🔹قرائت دلنشین بخشی از «مناجات التائبین» توسط عارف بالله مرحوم آیت الله () @nedayesaadat
14.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آقای غفاری خطاب به شاگردان خود: در طول عمرش دو تا از اسماء را توانست ظهور بدهد. ولی تو قابلیت ظهور تمام اسماء را داری! 💠 @naghdeghaffari
نقد غفاری
آقای غفاری خطاب به شاگردان خود: #حضرت_آدم در طول عمرش دو تا از اسماء را توانست ظهور بدهد. ولی تو ق
آقای غفاری خطاب به شاگردان خود: در کتاب اصول کافی آمده است که در طول عمرش دو تا از اسماء را توانست ظهور بدهد. حضرت عیسی چهارتا؛ حضرت هشت تا؛ ولی به شما می گوید تمام «علم آدم الاسماء کلها» یعنی تو قابلیت ظهور تمام اسماء را داری!😱 اشکالات 👇 1. آیه «وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ كُلَّها» (به فتح لام) تصریح دارد که حضرت آدم به تمام اسماء علم پیدا کرد. 2. آیه درباره علم به اسماء است نه قابلیت ظهور اسماء. این از کجای آیه برداشت شده است؟! 3. وقتی آقای غفاری می گوید که پیامبران بزرگ الهی تنها توانسته اند تعداد اندکی از اسما را ظهور بدهند چرا به شاگردان خود آن هم در یک جلسه عمومی اعلام می کند که شما قابلیت این را دارید که تمام اسماء را ظهور بدهید؟! آیا بکارگیری این نوع تعابیر سبب ایجاد در عموم مخاطبان نیست؟! اکنون می توان فهمید که چرا آن در نامه خود به آقای غفاری از حال خود شکایت می کند که: «دعوت به اسماء و صفات الهی باعث تقویت نفسانیت در من شده است و مرا از حقیقت دور کرده است.» فتامل! آیا این حال بد ناشی از کردن مطالب عمیق عرفانی توسط آقای غفاری نیست؟! 💠 @naghdeghaffari
مکالمه_تلفني_آقاي_حسيني‌فر_با_حضرت.mp3
13.92M
سخنان مهم آقای در رابطه با آقای عباسی (غفاری) و رابطه ایشان با حتما گوش کنید و منتشر نمایید. @naghdeghaffari
فاطي که ز من نامه عرفاني خواست از مورچه اي تخت سليماني خواست! #تواضع_امام_خمینی #امام_خمینی @naghdeghaffari
96.12.17.mp3
13.93M
✅ همه‌ی ما شدن و شدن را دارا هستیم! جلسه هفتگی ۹۶/۱۲/۱۷ 💠 @naghdeghaffari
نقد غفاری
✅ همه‌ی ما #قابلیت_وجودی #زهرا شدن و #علی شدن را دارا هستیم! جلسه هفتگی ۹۶/۱۲/۱۷ 💠 @naghdeghaffa
آقای غفاری:👇 من شدن را دارم، شدن را دارم. شدن را دارم؛ میگه هست. اینو نمونه فرستاده. اما من نوعی بی لیاقتی می کنم آن امری دیگر است. رَسُولِ اللَّهِ (ص): 👇 نَحْنُ أَهْلُ بَيْتٍ لَايُقَاسُ بِنَا أَحَدٌ مِنْ عِبَادِ اللَّهِ وَ مَنْ وَالانَا وَ ائْتَمَّ بِنَا وَ قَبِلَ مِنَّا مَا أُوحِيَ إِلَيْنَا وَ عَلَّمْنَاهُ إِيَّاهُ وَ أَطَاعَ اللَّهَ فِينَا فَقَدْ وَالَى اللَّهَ وَ نَحْنُ خَيْرُ الْبَرِيَّةِ وَ وَلَدُنَا مِنَّا وَ مِنْ أَنْفُسِنَا وَ شِيعَتُنَا مِنَّا مَنْ آذَاهُمْ آذَانَا وَ مَنْ أَكْرَمَهُمْ أَكْرَمَنَا وَ مَنْ أَكْرَمَنَا كَانَ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ. (بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج65، ص: 45) عَلِي(ع): 👇 نَحْنُ أَهْلَ الْبَيْتِ لَا يُقَاسُ بِنَا أَحَدٌ فِينَا نَزَلَ الْقُرْآنُ وَ فِينَا مَعْدِنُ الرِّسَالَةِ. (عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج2، ص: 66) 👇 حَدَّثَنَا أَبِي رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى الْعَطَّارُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ يَحْيَى بْنِ عِمْرَانَ الْأَشْعَرِيِّ عَنْ حَمْدَانَ بْنِ سُلَيْمَانَ عَنْ أَيُّوبَ بْنِ نُوحٍ عَنْ إِسْمَاعِيلَ الْفَرَّاءِ عَنْ رَجُلٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أَ لَيْسَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص فِي أَبِي ذَرٍّ رَحْمَةُ اللَّهِ عَلَيْهِ مَا أَظَلَّتِ الْخَضْرَاءُ وَ لَا أَقَلَّتِ الْغَبْرَاءُ عَلَى ذِي لَهْجَةٍ أَصْدَقَ مِنْ أَبِي ذَرٍّ قَالَ بَلَى قَالَ قُلْتُ فَأَيْنَ رَسُولُ اللَّهِ وَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ وَ أَيْنَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ قَالَ فَقَالَ لِي كَمِ السَّنَةُ شَهْراً قَالَ قُلْتُ اثْنَا عَشَرَ شَهْراً قَالَ كَمْ مِنْهَا حُرُمٌ قَالَ قُلْتُ أَرْبَعَةُ أَشْهُرٍ قَالَ فَشَهْرُ رَمَضَانَ مِنْهَا قَالَ قُلْتُ لَا قَالَ إِنَّ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ لَيْلَةً أَفْضَلُ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ إِنَّا أَهْلَ بَيْتٍ لَايُقَاسُ بِنَا أَحَدٌ. (معاني الأخبار، النص، ص: 179) @naghdeghaffari