eitaa logo
نقدنامه
557 دنبال‌کننده
372 عکس
268 ویدیو
9 فایل
درنگی بر دغدغه‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی @majidrahimi_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 فرازی از کتاب «کالبدشکافی جهان پیشامدرن» ✍️ نویسنده پاتریشیا کرون 🌀 مترجم مسعود جعفری از نظر ما انسان‌های امروزی، سیاست در دوران ماقبل صنعتی بیش از حد با مذهب آمیخته بوده است. در آن عصر، حاکمان توجه خاصی به امور مذهبی داشتند و حتی برای تربیت و اشتغال مبلغان مذهبی برنامه‌ریزی و همکاری می‌کردند. و برای‌شان مهم بود که این افراد از لحاظ سیاسی خطرناک نباشند ... مردم جوامع صنعتی (غیرمارکسیست) امروزه برای مسائل مختلف نظام‌های ارزشی متفاوتی دارند، اما پیشینیان‌شان در جوامع ماقبل صنعتی برای همه مسائل یک نظام ارزشی مشابه را داشتند. eitaa.com/economy_and_media
آینده پژوهی در مشاغل با رشد تکنولوژي، شغل‌هاي زیادي از بین خواهد رفت اما مشاغل جدید آینده، جاي آن‌ها را خواهد گرفت. ما در آینده براي کارهایی آموزش می‌بینیم که شاید امروز برایمان ناشناخته و عجیب به‌نظر برسد. 📌در انتشار مطالب و معرفی کانال ما را یاری نمایید 🆔eitaa.com/economy_and_media
انا لله و انا الیه راجعون روح بلند و ملکوتی جناب استاد محمدحسین فرج‌نژاد و همسر و سه فرزندشان به ملکوت اعلی پیوست. خداوند این داغ بزرگ را بر ما آسان کند‌. برادر مجاهد و زاهدی از میان ما رفت که وجودش وقف مردم، نظام، ولایت و حوزه علمیه بود. قدرش را سال‌ها بعد خواهند شناخت. عروج مظلومانه‌اش را به امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف تسلیت می‌گوییم. ٱللَّهُمَّ إِنَّا لَا نَعْلَمُ مِنْهُ إِلَّا خَيْرًا 🏴...خدایا، ما شهادت میدهیم که جز خیر، مجاهدت دلسوزانه، ساده زیستی عجیب و شور مجاهدت از او ندیدیم...حسین جان در عرفه چه خواستی که با اهل بیت مهمان اهل بیت شدی...😭😭 📌در انتشار مطالب و معرفی کانال ما را یاری نمایید 🆔eitaa.com/economy_and_media
فوری تشییع پیکر مطهر استاد انقلابی، محمدحسين فرج‌نژاد ▫️ساعت ۱۹:۳۰ امروز (۳۰ تیرماه ۱۴۰۰) از مسجد امام حسن عسکری(علیه السلام) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(علیها سلام) ▫️اقامه نماز بر پیکر در حرم مطهر انجام خواهد شد. ◾️نخستین مراسم بزرگداشت: امشب(۳۰ تیرماه ۱۴۰۰) بعد از نماز مغرب و عشا مسجد مدرسه معصوميه eitaa.com/farajnezhad110
▪️کانال بزرگداشت استاد انقلابی محمد حسین فرج نژاد در ایتا 👇🏻 @farajnezhad110
با رفتنت همه‌ی ما یتیم شدیم... اشک، توان قلمم را گرفته است، چه کنم؟ آیا می‌توان از استاد عشق چیزی ننوشت؟ یک عمر سکوتِ تو بغضی شده در گلوی من، هر لحظه‌ای که با شما بودم دریایی از معرفت و عشق بود، استادِ عزیزم، پدرِ مهربان با رفتنت همه‌ی ما یتیم شدیم، هیچ‌گاه یادم نمی‌رود که پس از فوت پدرم چگونه من را دلداری می‌دادید و من را به ادامه دادن مسیرهای پژوهشی و علمی دل‌گرم می‌کردید. حسین جان! بعد از شما چه کسی با شوخی و خنده در دل حجم عظیمی از کارها به من بگوید باید «مرد بشوی!»، پس از شما با چه‌کسی حرف دل بگویم؟ هرگاه از ناملایمات زندگی خسته می‌شدم فقط شور و نشاط شما بود که توانی دوباره به من می‌داد. استادِ عزیزم، هم‌اکنون که تو نیستی و من این حجم از خاطرات را می‌بینم آتش دلم گداخته‌تر می‌شود، حسین جان، مثل شما کم‌تر تکرار می‌شود، یادم نمی‌رود که در یک سال گذشته بیش از ده بار به ما می‌گفتید پس از من راه من را ادامه بدهید، نگذارید کارها روی زمین بماند... اما راه شما توفیقی بود که نسیب کم‌تر کسی می‌شود. بارها در کنار شما بودم در جلسات متعدد بحث‌های تخصصی مطرح می‌شد همه‌ی اساتیدی که یک عمر در آن حوزه زحمت کشیده بودند شروع به سخن گفتن می‌کردند و هنگامی که شما پس از نگارش تمام نکات اساتید بحث را جمع‌بندی می‌کردید آنچنان مسلط ورودِ به بحث داتشید که کأنه طی عمر با برکتتان فقط این علم را آموخته‌اید و ممحض در آن بوده‌اید. چه بگویم! چه بگویم از استادی که در دل شب پس از ساعت‌ها کار و مشغله طولانی آنچنان بحث‌های علمی را مطرح می‌ساخت و با شور و نشاط از پروژه‌های متعدد سخن‌ می‌گفتید که انگار اولین ساعات کاری بود. چه بگویم از استادی که که با تمام مشغله‌های کاری، وقتی را برای مستبصرین سیستانی می‌گذاشت، دغدغه‌ی خانواده‌های فقیر را داشت و با تمام وجود وقتی را مجزا برای تربیت فرزندان و خانواده اختصاص می‌داد... استاد عزیزم، هنوز رفتنت را باور نکرده‌ام، حسین جان! آخرین دیدارمان 29 تیرماه بود و چه حرف‌های گوهر باری گفتی و رفتی، ظهر که پس از نهار با صفایی که در جمع ما بودی و رفتی به دوستان و رفقا گفتم، انگار دنیا برای استاد کم است! دنیا دیگر تاب و تحمل وجود با عظمت تو را نداشت.... ✍️مجید رحیمی @farajnezhad110
بسم الله الرحمن الرحیم در نظر دارد یک یادنامه از سیره علمی و عملی استاد محمد حسین فرج‌نژاد ظرف چند روز آینده به چاپ برساند. به همین منظور از اساتید محترم و پژوهشگران عزیزی که تمایل به نگارش یادداشت علمی و متقن با موضوع معرفی شخصیت علمی، مدیریتی، نخبه‌پروری، جهادی و جنبه‌های مختلف شخصیتی استاد فرج نژاد دارند دعوت به عمل می‌آید ظرف مدت زمان سه روز آینده آثار خود را به آیدی @MRN691 ارسال بفرمایند. @farajnezhad110
صوت دکتر اسماعیلی.mp3
7.94M
پاسخ به شبهات مطرح شده در خصوص رحلت استاد فرج‌نژاد دکتر رفیع الدین اسماعیلی @farajnezhad110
صوت دکتر اسماعیلی.mp3
6.41M
بخش دوم پاسخ به شبهات مطرح شده در خصوص رحلت استاد فرج‌نژاد دکتر رفیع الدین اسماعیلی از رفقا و دوستان دیرینه ایشان
صفحه اینستاگرامی اطلاع رسانی اخبار، آثار و پژوهش‌های استاد محمدحسین فرج‌نژاد راه‌اندازی شد. جهت ورود به صفحه از لینک زیر وارد شوید: http://instagram.com/dr.farajnezhad?utm_medium=copy_link @farajnezhad110
به گزارش روابط عمومی دفتر رئیس جمهور منتخب، آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی شامگاه جمعه طی تماس تلفنی با پدر و پدر همسر مرحوم محمدحسین فرج نژاد، با تسلیت درگذشت این اندیشمند جوان، پرتلاش و مجاهد و همسر و فرزندان وی، برای بازماندگان صبر و اجر بر این مصیبت بزرگ آرزو نمود. پدر و پدر همسر مرحوم فرج نژاد هم با ابراز قدردانی از تماس رئیس جمهور منتخب، نکاتی را درخصوص ویژگی های شخصیتی و تلاش های علمی مرحوم فرج نژاد به اطلاع دکتر رئیسی رساندند. دکتر محمدحسین فرج نژاد، از اساتید حوزه و دانشگاه و پژوهشگران برجسته در زمینه صهیونیسم شناسی بود که شب عیدقربان بر اثر تصادف به همراه همسر و فرزندانش، دارفانی را وداع گفت. @farajnezhad110
PTT-20210724-WA0004.opus
1.05M
بررسی ابعاد شخصیت علمی و فرهنگی استاد فرج‌نژاد پیام آقای فرحت حسین مهدوی از پاکستان به مناسبت رحلت استاد فرج‌نژاد @farajnezhad110
🔥 مدرسه تابستانی فلسفه ذهن 🔥 🗓 دوشنبه ۸ شهریور 🕚 ساعت ۱۳-۱۱: کلیات حالات ذهنی و رویکردهای فلسفی دکتر همتی‌مقدم (دانشگاه علوم و تحقیقات) 🕑 ساعت ۱۶-۱۴: دوگانه‌انگاری جوهری و رفتارگرایی دکتر سادات‌منصوری (پژوهشکده علوم شناختی) 🕓 ساعت ۱۸-۱۶: نظریات این‌همانی دکتر لهراسبی (پژوهشکده علوم شناختی) 🗓 سه‌شنبه ۹ شهریور 🕚 ساعت ۱۳-۱۱: نظریات کارکردگرایی دکتر غیاثوند (دانشگاه خوارزمی) 🕑 ساعت ۱۶-۱۴: نظریات محاسباتی و بدن‌مندی دکتر همازاده (پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی) 🕓 ساعت ۱۸-۱۶: فلسفه اسلامی و مسئله ذهن-بدن دکتر ذاکری (دانشگاه تهران) 🗓 چهارشنبه ۱۰ شهریور 🕚 ساعت ۱۳-۱۱: علیت ذهنی دکتر همازاده (پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی) 🕑 ساعت ۱۶-۱۴: حیث التفاتی؛ برون‌گرایی و درون‌گرایی دکتر محمود مروارید(IPM) 🕓 ساعت ۱۸-۱۶ مسئله دشوار آگاهی و استدلال تصورپذیری دکتر محمود مروارید(IPM) 🗓 پنجشنبه ۱۱ شهریور 🕚 ساعت ۱۳-۱۱: استدلال معرفت دکتر ذاکری(دانشگاه تهران) 🕑 ساعت ۱۶-۱۴: دیدگاه‌های بازنمودگرایانه در باب آگاهی دکتر قهار (پژوهشکده علوم شناختی) 🕓 ساعت ۱۸-۱۶: اراده آزاد دکتر مهاجری(IPM) 📌در انتشار مطالب و معرفی کانال ما را یاری نمایید 🆔eitaa.com/economy_and_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ موفقیت‌های انقلاب اسلامی در عرصه سینما 🎙استاد محمد حسین فرج‌نژاد 📌در انتشار مطالب و معرفی کانال ما را یاری نمایید 🆔eitaa.com/economy_and_media
📚 هندبوک دانشگاه کمبریج با موضوع «هوش مصنوعی» که چاپ اول آن در سال ۲۰۱۴ و ۴۳۰ صفحه منتشر شده را می‌توان از بهترین منابع مقدماتی این حوزه بشمار آورد. 📕 در مقدمه تأکید دارد که مخاطب را نه فقط پژوهشگران و ، بلکه فیلسوفان و دانش‌پژوهان علوم انسانی نیز در نظر گرفته‌ است. ضمن این‌که سطح مباحث در حد متوسط حفظ شده تا برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران تازه‌وارد به این عرصه مفید باشد. 📘 هر فصل توسط یکی از محققان پیشرو آن مبحث نوشته شده و بدین‌ترتیب نویسندگان را مجموعه‌ای از اساتید مطرح دانشگاه‌های آمریکا و انگلستان و ... شکل می‌دهند. 📗 فصل اول به مباحث بنیادین در سه بخش تاریخچه، بنیادهای فلسفی، و چالش‌های فلسفی اختصاص دارد که برای علاقمندان به فلسفه هوش مصنوعی توصیه می‌شود. 📙 فصل دوم به سه بخش رویکرد دیجیتال سنتی (GOFAI)، پیوندگرایی (شبکه‌های نورونی)، و شناخت بدن‌مند می‌پردازد که برای درک مباحث تئوریک هوش مصنوعی ضروری است. 📒 فصل سوم بر یادگیری ماشین (در شش بخش) تمرکز دارد و بالاخره فصل چهارم را امتداد مباحث در حیات مصنوعی و اخلاق هوش مصنوعی شکل می‌دهد. پ.ن: نوع مواجه و تصویرسازی از ذهن انسان به‌عنوان یک ابزار صرفاً ماشینی که توسط انسان‌های دیگر قابلیت دستکاری و... دارد کاملاً مخالف با مبانی انسان‌شناختی می‌باشد، تحقیق، مواجهه با فناوری‌ها و ماشین‌هایی که مرتبط با انسان است با توجه به گستره وجودی انسان باید با هوشمندی و دقت بیشتری انجام بشود. 💢معرفی کتاب فوق صرفاً جهت اطلاع پژوهشگران و محققان می‌باشد. eitaa.com/economy_and_media
🔴 فرازی از کتاب آینده قدرت 📘 انتشار سال ۲۰۱۱ ✍️ نویسنده جوزف اس. نای 🌀 مترجم رضامراد صحرایی 🔹در جهان امروزی، قدرت با الگویی توزیع شده که مشابهت‌های فراوانی با یک بازی شطرنج سه‌بعدی دارد. بر نَطعِ یا تخته‌ی بالایی، قدرت نظامی تا حد زیادی تک‌بعدی بوده و احتمالا آمریکا تا مدتی برتری خود را حفظ خواهد کرد؛ اما بر نَطعِ میانی، بیش از یک دهه است که قدرت اقتصادی چندقطبی گردیده، و آمریکا، اروپا، ژاپن و چین، بازیگران اصلی به حساب می‌آیند و کشورهای دیگری نیز در حال اهمیت یافتن می‌باشند. 🔹اقتصاد اروپا بزرگتر از اقتصاد آمریکا است؛ نطع پایینی، قلمرو روابط فراملیتی است که بدون امکان کنترل دولت‌ها، مرزها را درمی‌نوردد. 🔹از یک سو شامل بازیگرانی غیردولتی همچون بانکدارانی که به صورت الکترونیکی، مبالغی بزرگ‌تر از بودجه‌ی بیشتر کشورها را جابجا می‌کنند و از سویی دیگر، تروریست‌هایی که سلاح‌های جنگی جابجا کرده یا هکرهایی که امنیت سایبری را تهدید می‌کنند. این نطع یا تخته‌ی شطرنج، همچنین شامل چالش‌های فراملیتی جدیدی همچون بیماری‌های همه‌گیر و تغییر آب‌وهوایی است. بر این نطع پایینی، قدرت در سطح وسیعی پراکنده شده و سخن گفتن از تک‌قطبی بودن، چندقطبی بودن، هژمونی یا هر کلیشه‌‌ی این چنینی دیگری که رهبران سیاسی و سردمداران در سخنان خود به کار می‌برند، معنایی ندارد. 📌در انتشار مطالب و معرفی کانال ما را یاری نمایید 🆔eitaa.com/economy_and_media
هدایت شده از تاملات
نقد اقتصاد لیبرال.mp3
5.72M
🔉 پادکست صوتی 🔶 موضوع |نقد تفکر اقتصاد لیبرالی 🎙دکتر 🔹دانشگاه‌های شبه اقتصادی ما و کتاب‌های شبه علمی اقتصاد که به وفور در دانشگاه‌های ما ترجمه می‌شود و حتی بعضی موسسات شبه تخصصی قم به اسم "اقتصاد" دارند «شبه علم» را رواج میدهند! 🔹نتیجه وضعیت امروز اقتصاد کشور، ماحصل تفکر مکاتب شبه علمی است که از آمریکا و اروپا ترجمه می‌شود و بدون نقد درست و بدون توجه به مبانی ایدئولوژیک و تند اقتصاد غرب؛ و بدون توجه به مبانی فلسفی؛ در دانشکده‌های شبه اقتصادی ما بدون توجه به قرآن و خط اهل بیت پیاده‌سازی می‌شود! ⚜️ @Taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ 💠شگردهای رسانه‌های بیگانه برای تغییر ذهن مخاطب فارسی زبان هر روز بیشتر می ‌شود. 💠بنابراین شناختن و درک این جنگ شناختی قسمتی از سواد رسانه‌ای مورد نیاز امروز ایران‌مان است. 🔻رسانه‌های بیگانه نسبت به اثبات توانایی‌های نداشته در جریاناتی که موافق آن هستند معمولاً از تکنیک آبشار داغ استفاده می‌کنند. 🔻بنابراین مخاطب نمی‌تواند اثبات کند که در فلان فرد و یا جریان این توانایی وجود ندارد اما چون آن رسانه‌ها می‌گویند و زیباست و آبشار داغ است آن را باور می کند بدون این که خودش نیازمند اثبات این توانمندی باشد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• ♻️آدرس کانال 🆔eitaa.com/economy_and_media
28.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️ 🔹در شگرد ”اسارت مسلح“ توانایی جامعه باید در محیطی زندانی شود تا خود جامعه به این نتیجه برسد که نمی‌ تواند تغییر ایجاد کند. 🔹ذهن مخاطب باید به این نتیجه برسد که زندانی شرایطی است که به او تحمیل شده و سلاح او که حق رای است دیگر نمی تواند برای او کاری بکند. 🔹تکنیک ”اسارت مسلح“ جامعه را ضعیف می کند و روحیه امید را از او می گیرد. هیچ چیز مانند اسارت نمی تواند حرکت و پویایی جامعه را از بین ببرد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• ♻️آدرس کانال 🆔eitaa.com/economy_and_media
🔰تشخیص اوتیسم با گوشی 📌فاطمه نقدی اینکه بتوانیم بدون تجهیزات خاص و با گوشی هایی که در جیب و یا کیف هایمان پیدا میشود، به ردیابی چشم و در ادامه به غربالگری اختلال طیف اوتیسم بپردازیم، از آن اتفاقات جالب روزگار ماست! برای دسترسی به متن کامل مقاله، به لینک زیر مراجعه کنید: jamejamdaily.ir/Newspaper/item/107321 ♻️آدرس کانال 🆔eitaa.com/economy_and_media
26.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹شگردهای رسانه‌ای در علوم شناختی 🔸گاردریل یا حفظ خط فرضی 🔸شگرد «گارد ریل» معمولا برای مخاطبی استفاده می شود که مخاطب دائمی این شبکه هاست بگونه ای که در دراز مدت ذهن او را هم تغییر می دهد. 🔸 رسانه های بیگانه یکی از کارهایی که انجام می دهند این است که معمولاً یک دشت از موضوعات را که معمولاً مخاطب برای خودش تقسیم بندی دارد ، با یک سری از گاردریل های مفهومی و یا یک سری عبارت ها به مثابه گاردریل، این طرفی و آن طرفی می کنند، یعنی یک نوع خاصی از خط فرضی را ایجاد می کنند به واسطه ی این مفاهیمی که حاصل کردند، که مخاطب احساس کند در جامعه هیچ تعریف هویتی وجود ندارد مگر در تعریف هویت من و او، او و من، ما و آنان، آنان و ما.بنابراین یک فضایی وجود دارد تحت عنوان دیگری سازی. ♻️آدرس کانال 🆔eitaa.com/economy_and_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️چرا در دولت روحانی از خودکفایی در گندم به دهمین واردکننده گندم جهان تبدیل شدیم؟ ♻️آدرس کانال 🆔eitaa.com/economy_and_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 چرا «فن‌پیج‌ها» به وجود می‌آیند؟ 🔸 فن‌پیج‌ها یا صفحه‌های طرفداری از افراد مشهور با اهداف و دلایل مختلفی ایجاد می‌شوند. حواسمون رو جمع کنیم مورد سواستفاده قرار نگیریم! ♻️آدرس کانال 🆔eitaa.com/economy_and_media
کودکان چینی حق بازی آنلاین بیشتر از ۳ ساعت رو ندارن! 🔺براساس مصوبه‌ جدید چین کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال فقط در سه روز آخر هفته و روزهای تعطیل می‌تونن بین ساعت هشت شب تا ۹ شب بصورت آنلاین بازی کنن و شرکت‌های بازی‌سازی معتبر موظفن این محدویت رو اعمال کنن. 🔺این محدودیت‌ها بواسطه‌ سیستم احراز هویت بازیکنان اعمال می‌شه و افراد ملزم به وارد کردن اسم و هویتشون هستن و نمی‌تونن با چند اکانت وارد بشن. 🔺دولت چین علت این اقدامش رو جلوگیری از اعتیاد کودکان به بازی‌های ویدیویی بیان کرده، علاوه بر این با اعمال این محدودیت سعی داره قدرت اثرگذاری شرکت‌های بازی‌سازی رو در تغییر مردم تضعیف کنه. ♻️آدرس کانال 🆔eitaa.com/economy_and_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سواد اقتصادی پیدا کنیم! گفتگو با رادیو اقتصاد | سید مهدی سیدی ♻️آدرس کانال 🆔eitaa.com/economy_and_media