*✅ گونه های مختلف شخصیتهای جامعه*
🔰 حواسمان باشه، همیشه در جامعه برخی شخصیت ها وجود دارند که پیامد رفتارهای آنان یکسان است و ما باید همیشه مراقب آنان باشیم
1️⃣ *ابن ملجم ها*
🔸 افرادی که صرفا به ظواهر شرعیات توجه ویژه دارند و ملاک و معیار آنان برداشت ناقص و شخصی خود از دین هست
2️⃣ *سلیمان ها*
🔸 افرادی که در برخی حوزه های مذهبی، دینی، سیاسی، اجتماعی متخصص هستند اما دارای هوش و بصیرت سیاسی نیستند و غالبا یا دچار خطا در تحلیل میشوند یا دیر تصمیم میگیرند
3️⃣ *یزیدها*
🔸 افرادی که غصب کننده حق هستند و در ظلم و جور از هیچ اقدامی فرو گذار نیستند
4️⃣ *عمرسعدها*
🔸 افرادی که طماع هستند و همیشه بازیچه دست یزیدیانند در جهت ظلم و جور بر مردم
5️⃣ *ابوموسی ها*
🔸 این افراد نیز در ظاهر متشرع و اهل تخصص هستند اما در باطن ساده لوح و بی بصیرت که همیشه در پازل دشمن بازی میکنند
6️⃣ *طلحه ها و زیبرها*
🔸 افرادی که عمری را در راه حق شمشیر زده اند و جهاد کرده اند اما در پایان به واسطه حب به دنیا به جاده انحراف کشیده شده اند
7️⃣ *عمروعاص ها*
🔸 افرادی نیرنگ باز و مکار که در خدمت یزیدیان هستند برای رسیدن به مقاصدشان
8️⃣ *عبدالله بن زبیرها*
🔸 افرادی منافق صفت که باطن آنها با ظاهر آنها در جهت عکس هست
✅ در همیشه تاریخ این هشت گونه شخصیت در مقابل امام جامعه ایستاده اند و مردم را از گرد امام پراکنده کرده اند
✅ این هشت گونه شخصیت، عموما همچون قطعات یک پازل عمل میکنند، یعنی مکمل یکدیگرند و به یکدیگر ضریب میدهند
✅ حواسمان باشد، این هشت گونه شخصیت دست ما را از دامان امام جامعه کوتاه نکنند
◀️ این هشت گروه در کربلا نقش بازی کردند تا اطراف ولایت خالی شد و شد آنچه نباید میشد
✅ مراقب باشیم، این هشت گروه دست ما را از ولایت کوتاه نکنند
🔹 در میانه عزاداری هایمان باید شخصیت شناسی از هشت گروه را یاد بگیریم والا صرفِ عزاداری نمیتواند دستگیر ما باشد
🔸 ولایت، شیعه با بصیرت میخواهد که بتواند در میدانِ نبرد در پازل دشمن بازی نکند و ناخواسته در مقابل ولایت شمشیر نکشد
🔹 به عزاداری باشه ابن زیاد و یزید هم برای امام حسین علیه السلام عزاداری کردند و اشک ریختند
🔹 به خونخواهی باشد عبدالله بن زیبر هم خود را خونخواه سیدالشهداء علیه السلام میدانست
🔸 ولایت، حبیب بن مظاهر، مسلم بن عوسجه، میثم تمار، هانی، نافع بن هلال بجلی، زُهَیر بن لقَین میخواهد که #زمان_شناس بودند در یاری ولایت، #بصیر بودند در شناخت عرصه نبرد، #کیّس بودند در تکمیل نکردن پازل دشمن، ولایتمدار بودند در ندیدن جز ولایت
◀️ در مجالس عزاداری باید بدنبال بصیرت و ولایتمداری باشیم تا دستمان از دامان حسین علیه السلام باز نماند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | وصیت تکان دهنده #شهید تازه #تفحص شده
♨️ نخبهای که از بورسیه آلمان به سوریه رسید!!
___________________
🔹 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی به بهانه تشییع پیکر شهدای مدافع حرم
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
👥 اقتدا در طبقات مختلف و صف های طولانی نماز جماعت 👥
سوال: آیا اقتدا در طبقات مختلف مسجد و صف های طولانی نماز جماعت صحیح است؟
✅ پاسخ:
👈🏼 در صورتی که طبقات مسجد نسبت به یکدیگر ارتفاع زیادی نداشته باشند (با جماعتی که در پایین برقرار است، یک جماعت حساب شود) و کسی که در صف اول هر طبقه می ایستد (چه زن باشد یا چه مرد) از صف قبل از خود در طبقه قبل حداقل یک نفر را ببیند، نماز صحیح است.
همچنین در صف های طولانی که کسی از صف جلوتر دیده نمی شود، اتصال از طریق یکی از سه طرف ➡️⬆️⬅️ (راست، چپ و جلو) به جماعت کافی است و دیدن صف جلو لازم نیست.
#احکام
#نمازجماعت
---------------------
📚 منبع:
کتاب «آموزش مصور احکام» مطابق با فتاوای آیت الله العظمی خامنه ای، احکام عبادات، بخش مسجد، ص 316-315.
┏━💠💠🆔💠💠━┓
🌟@tasvir12🌟
┗━💠💠🆔💠💠━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مستند 《افسانه آیات شیطانی》
سلمان رشدی چه نوشت که باعث دستور امام خمینی (ره) برای مرگش شد؟!
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh2 🔜 #پدرفتنه
کتاب حکومت من ها 1400.6.7.pdf
3.65M
💠 «حکومت منها»
⚫️ 10 جلسه منبر مکتوب
🔶 منیتها و منافع شخصی مانع رابطهی شخصی با خدا
🔸 و مانع رابطهی خانوادگی
◀️ و منجر به جنگ قدرت بین عروس و دامادها
🔘 و باز منفعت طلبی باعث جنگ قدرت بین احزاب و سیاسیون
➖ و در نهایت مانع یاری امام معصوم
🔸 و منجر به حادثه کربلا
⚫️ و الان تنهایی امام
🔘 و عدم نصرت امام عصر عجل الله فرجه است.
✳️ لطفا حداکثری بین مبلغین منتشر شود.
❣ بیانبوک
🔸 مرکز عرضهی محصولات موسسه
🆔 Eitaa.com/BayanBook
http://eitaa.com/joinchat/3030712338C3f847c9ad5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ببینید | چرا "تبیین"، جهاد است؟
⁉️چرا رهبر جهاد تبیین را " فریضه #فوری " دانستند؟
♨️ ویژگیهای مهم #جهاد_تبیین
_________
🔶 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
🔴 دستور العملی مهم برای غروب جمعه برای حفظ از بلیات
🌺 صاحب کتاب مکیال المکارم درکتاب اداب الجمعات از مرحوم آخوند ملامحمد باقر فشارکی نقل می کند :
🔹 کسی وقت غروب روز جمعه این دعا را هفت نوبت بخواند تا هفته دیگر از بلیات محفوظ باشد ان شاالله.
🔺 أللهمَّ صَلِّ عَلی سَیِّدِنا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد وَادْفَعْ عَنَّا البَلاءَ الْمُبْرَمِ مِن السَّماءِ وَ الْأرضِ إنَّکَ عَلَی کُلِّ شَئٍ قَدِیر🙏🤲💚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️اگه نمیتونی بری کربلا اینو حتما گوش کن.
استاد عالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 میدان رزم امروز
یا ستارالعیوب:
🔹آیتالله حائری شیرازی🔹
🔸تاثیر غذا در جذب شدن به سوی گناه یا ثواب🔸
🧲 اگر پنبه کنار آهنربا باشد، آهنربا کششی نسبت به پنبه ندارد، اما اگر براده آهن را درون پنبه بگذارید، در این حالت پنبه به سمت آهنربا کشیده میشود.
در اینجا خود پنبه جذب نمیشود، بلکه برادههای آهن به سمت آن کشیده میشوند.
معصیتها مثل آهنربا، #نان_حرام مانند آهن و انسان مثل پنبه است.
⚠️ وقتی که انسان گوشتش از نان حرام روئیده باشد، نمیتواند از کنار معصیتها بگذرد. وقتی از کنار معصیت رد میشود، مجذوب آن میشود.
✅ این خاصیت درونی #لقمه_حرام است.
اما اگر لقمه صددرصد حلال باشد، از کنار عبادات که میگذرد، عبادات او را جذب میکنند، از کنار امامزاده که میگذرد به زیارت ایشان میل پیدا میکند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*🎥جامعهشناسی بینظیر امام سجاد(ع) بعد از واقعه کربلا*
🔶شش دسته از مردم که به شکل حیوان زندگی میکنند
زرارة بن اوفی گوید روزی خدمت امام زین العابدین (ع) رسیدم، حضرت فرمودند: ای زرارة مردم زمان ما شش طبقهاند: " شیر، گرگ، روباه، سگ، خوک و گوسفند"!
🔻اما "شیر"، حاکمان و پادشاهانی هستند که دوست دارند بر هر کسی مسلط باشند و ظلم کنند، ولی احدی در برابر فسادشان ایستادگی نکند".
🔻اما "گرگ"، تجار و کسبهای هستند که در وقت خریدن جنس، آن را مذمّت میکنند تا ارزانتر بخرند، ولی برای فروش، آن را میستایند تا گران بفروشند
🔻اما روباه"، کسانی هستند که دین را وسیلهای برای دنیایشان قرار دادهاند و آنچه را به زبان میآورند در دل قبول ندارند
🔻اما خوک، مردانی که شبیه زن هستند و رفتار زنانه دارند و همچنین کسانی که ذلیل و اسیر شهوتند و به هرعمل زشتی که دعوت میشوند پاسخ مثبت میدهند".
🔻اما "سگ"، انسان بد زبان و فحاش است به طوری که مردم از ترس زبانش او را احترام میکنند.(در واقع کسی که جلوی زبانش را نمیگیرد و حرفهای زشت از دهانش بیرون میآید و مردم از ترس آن که مبادا به آنها فحاشی یا بد زبانی کند او را احترام کنند و یا اینکه در منزل همیشه سروصدا میکند و سر زن و بچههایش داد و فریاد میکشد! این شخص گرچه در ظاهر شکل آدم است ولی در باطن خوی و خصلت آن را دارد و در روز قیامت به صورت سگ وارد محشر میشود".
🔻و اما "گوسفند"، شخص با ایمانی است که مانند گوسفند افراد شرور موی او را میبُرند و گوشت او را میخورند و استخوانش را میشکنند".
📙منبع:
خصال شیخ صدوق، ابواب شش گانه،/ ترجمه فهری، ج۲، ص۳۷۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دنیا جای ماندن نیست
@Farsna
آیتالله ناصری دعوت حق را لبیک گفت
🔹آیتالله محمدعلی ناصری مجتهد و استاد اخلاق دقایقی پیش در سن ۹۲ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
@Farsna
هدایت شده از موسسه امیر بیان علیه السلام 🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ سخن آیت الله ناصری رحمة الله علیه
💠 در مورد حضرت آقا
❤️ موسسه امیر بیان علیه السلام
🔘 Eitaa.com/AmireBayan_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی سراسر کشور. 🎙️«حلقه های میانی» #حا_میم 🔗nahad ir 🎬مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد
🌺 کتاب سخنرانی در #طریق_الحسین
♦️موضوعات ده سخنرانی #جدید
💠 مجلس اول: فضیلت زیارت حسین
💠 مجلس دوم: فلسفه زیارت اهل بیت
💠 مجلس سوم: اربعین فقط برای حسین
💠 مجلس چهارم: فلسفه زیارت اربعین
💠 مجلس پنجم: شبهات اربعینی
💠 مجلس ششم: آداب زیارت حسین
💠 مجلس هفتم: زیارت در سیره علماء
💠 مجلس هشتم: مراحل سلوک حسینی
💠 مجلس نهم: شخصیت سیدالشهدا
💠 مجلس دهم: عوامل جاودانگی اربعین
✅ برای تهیه #فایل پی دی آف به ما پیام بدهید.
@admin_jadid
🏴شور و شعور در عزای حسینی🏴
📌تبیین جایگاه عزاداری بر اهلبیت در فرهنگ شیعه
گزیده مصاحبه تفصیلی #نشریه_پیرامون، با جناب دکتر #ابوالقاسم_فنائی
1️⃣ در یک چشمانداز کلی، چگونه میتوان جایگاه عزاداری بر اهلبیت (ع) را در فرهنگ شیعی تبیین کرد؟
▫️ پرواضح است که اصل تأکید بر عزاداری برای امام حسین(ع) در روایات ما وجود دارد و #اصل_عزاداری مورد سفارش امامان بعدی بوده است. اما شکل و شمایل این عزاداری عمدتاً مرهون بسترهایی است که در آن شکل میگیرد.
▫️ به زعم من غرض از تأکید بر عزاداری امام حسین(ع) این بود که #یاد_و_خاطره ایشان و #قیام ایشان در #حافظه_جمعی نسلهای بعدی باقی بماند .... امام حسین(ع) برای زنده نگه داشتن #خوانش_علوی از اسلام در برابر #خوانش_اموی از اسلام قیام کرد و برگزاری مراسم عزاداری برای او و توصیه به حفظ این مراسم در جهت #زنده_نگه_داشتن همان خوانش و ترویج آن بوده است.
▫️ این تنها ابزاری بود که در دورانهای گذشته برای #ایجاد_ارتباط با امام حسین(ع) در دسترس بود و استفاده از آن بدون اینکه #حساسیت_حکومت_های_ستمگر را برانگیزد ممکن و مقدور بود.
🔸 اما امروز اگر #ابزار و #راه_بهتری در دسترس باشد که بتوان از آن برای تحقق همین هدف بهره برد و یاد و خاطره امام حسین(ع) و آرمانهای بلند آن حضرت را زنده نگاه داشت، باید مقدم شود.
2️⃣ بر این اساس به نظر شما جایگاه ابزاری و طریقی عزاداریها برای اهلبیت(ع) بر این اصل مهم دلالت دارد که باید اولویت را به هدف و حصول آن بخشید و سوگواری مرتبهای درجه دو میيابد.
▫️ تأثّر مخاطب و اندوه او را میتوان از دو طریق برانگیخت:
اول، با #توصیف_درست و محققانه شخصیت و مجاهدت امام حسین(ع) و جایگاه ایشان و اهدافی که در این حرکت دنبال میکردند و معرّفی #طرف_مقابل و جفایی که در #حق_امام کردند.
🔺 راه دوم این است که با #غلو و #بزرگ_نمایی و بهرهگیری از #تکنیک_های_روان_شناختی مانند بلند کردن صدای بلندگو و #نورپردازی_های_خاص و استخدام عدهای برای #گرم_کردن_مجلس و کارهایی که امروزه در هیئات رواج یافته است، مخاطب را تحت تأثیر قرار دهیم و اشکشان را دربیاوریم.
🔻 من با این راه دوم مخالفم. چرا که امام و اهداف ایشان به کلی #فراموش میشوند و به همین دلیل شرکت در این مراسم هیچ تغییر و #تحول_مثبتی در شخصیت و رفتار شخص ایجاد نمیکند.
3️⃣ در روایات سوگواری برای امام حسین(ع)، #تعبیرات_عامی وجود دارد درباره پاداشهای مرتبط با عزای ایشان داریم که با چنین قید و شرطی که شما ذکر کردید #ناسازگار است. شما این ناسازگاری را چگونه برطرف میکنید؟
▫️ پاداشهایی که در این روایات بیان شده است، در واقع #پاداشهایی برای #عزاداری_واقعی برای امام حسین(ع) است، نه عزاداری برای امام حسینی که عزاداران او را نمیشناسند یا #تصویر_نادرستی از او در ذهن خود دارند. البته این نکته به عزاداری اختصاص ندارد. مثلاً نمیتوان هر #نمازگزاری را شایسته #پاداش دانست که به نمازگزاران وعده داده شده است.
🔸 ... وقتی از #منظر_عقلی نمیتوان چنان پاداشهایی را پذیرفت، اگر روایتی در برابر این درک مشخص عقلی قرار گرفت، یا باید از ظاهر آن دست کشید و یا باید در #صدور آن #مناقشه کرد. این نگاه مبالغهآمیز به اثر اشک بر امام حسین(ع) با #مسلّمات_قرآنی ما هم در #تعارض است.
4️⃣ امروز این #سبک_عزاداری و این رویکرد تعمیم یافته و سایر ائمه را هم پوشش داده و دهههای #فاطمیه، #محسنیه، #صادقیه و… پدید آورده است. شما این جریان را چگونه ارزیابی و تحلیل میکنید؟
🔺 این #تعمیم مبتنی بر یک طرز تفکر و #پیش_فرض مهم دربارۀ #دینداری که ملاک دینداری را #حجم و #کمّیت_مناسک_جمعی میداند، و نه به #کیفیت کاری دارد و نه به نقشی که قرار بوده است دین در #ساحت_فردی بازی کند.
▫️ #افراط در #حضور_کمّی بیشتر دین در جامعه در قالب مناسک جمعی، #تبلیغ_دین نیست، بلکه #بی_اثر_کردن دین از طریق #عادی_کردن آن است.
🔻 به گمان من این یکی از عمیقترین معناهای #سکولار کردن جامعۀ دینی است. حضور #بیش_از_حد دین در جامعه در دینداری افراد #تأثیر_عکس میگذارد ...
✔️ متن کامل مصاحبه را در لینک زیر بخوانید:http://m-ph.ir/1205-2
#محرم
🆔