چی بگم آخه.....17 آذر 99.pdf
7.55M
#معرفی_کتاب کاربردی در موضوع امر به معروف
✅ چی بگم آخه؟! جملات ساده تذکرلسانی در موقعیتهای مختلف👌
🔻مطابق احکام فقهی و ظرافتهای روانشناختی
🔻کاری از مرکز تخصص آموزش امر به معروف کشور
تحت اشراف علمی دکترعلیتقوی
ــــــــــــــــ
#داناب (داستانکونکاتناب)
http://eitaa.com/joinchat/4259512332C8857967f1b
H.M.Kazemi~1.mp3
26.07M
✅ استاد کاظمی
🔸 شیوه های ارتباط با جوان معترض
نشست امامان جماعت استان تهران
⚠️زلزله امروز جمعه غرب استان تهران ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
♻️ساعت ۱۰:۲۸ دقیقه وقوع یک زلزله به بزرگی ۳.۹ ریشتر شهرستان ملارد در استان تهران را لرزاند.
عمق این زلزله در ۸ کیلومتری زمین گزارش شده است.
🛑 پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري
❓سئوال: اگر مركز زلزله نگاري، وقوع لرزشهاي خفيف زمين را با ذكر تعداد آن در منطقهاي كه ما زندگي ميكنيم، اعلام نمايد، ولي ما اصلاً آنها را احساس نكنيم، آيا در اين حالت نماز آيات بر ما واجب ميشود يا خير؟
⚜جواب. اگر هنگام وقوع زلزله و يا در زمان متصل به آن، خودتان آن را احساس نكنيد، نماز آيات بر شما واجب نيست.
📙اجوبة الاستفتائات، سوال ۷۱۶
✅در مورد افرادی که متوجه زلزله نشده اند، نظر مراجع متفاوت است.
برخی مراجع ملاک وجوب نماز آیات را وقوع زلزله می دانند چه احساس بشود و چه احساس نشود.
اما برخی مراجع از جمله آیه الله خامنه ای فتوا داده اند که اگر هنگام وقوع ،زلزله را احساس نکنید و یا در زمان متصل به آن، خبر آمدن زلزله را متوجه نشوید ، نماز آیات بر شما واجب نیست.
نظر مراجع نسبت به وجوب نماز آیات هنگامی که متوجه نشوید:
آیه الله مکارم شیرازی: احتیاط واجب دارند که اگر قابل درک بوده اما شما متوجه نشدید،،باید بخونید.
آیات عظام زنجانی،صافی،بهجت : نماز آیات واجب است.
آیات عظام: حضرت امام،مقام معظم رهبری، سیستانی: نماز آیات واجب نیست
آیات عظام: نوری،وحید،فاضل:به احتیاط واجب بخواند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰تذکراتی دارم به روحانیت عزیز
🔹برادران روحانی ما شایسته است، عالم به زمان باشند.
🎙استاد شهید بهشتی
📡|با انتشار این پست، شما نیز تبیین کنید|
🆔 @moballeghan
✅کانال تخصصی محتوایی مبلغان ؛ منبعی برای نشر معارف تبلیغی
https://eitaa.com/joinchat/3974103040C32f1c734a5
سیدالشهدای گمنام.pdf
375.4K
🌀«سیدالشهدای گمنام»
📎 مناسبت:شهادت حضرت حمزه(س)
✍️سیر بحث:
🔺ما دو نوع شهید گمنام داریم. شهید گمنامی که نام و نشان او معلوم نیست؛ همین شهدای که روی سنگ مزارشان نوشته اند: «فرزند روح الله». یعنی کسی نمی داند پدر و مادر او کیست و در کجا متولد شده است ولی همه می دانند او جانش را در راه مکتب امام(ره) یعنی اسلام تقدیم کرده است.
🔺اما یک نوع شهید گمنام دیگری هم هست که اگرچه همه او را به نام و نشان میشناسند ولی علیرغم شهرت، در اوج غربت قرار دارد اما کسی آنها را به معنای واقعی کلمه نمی شناسد.
🔺امشب میخواهیم از یک شهید گمنام، از نوع دوم از جنس شهدای با نام و نشان ولی گمنام، از دل و ذهنمان غبارروبی و غربتزدایی کنیم. شاید این غبارروبی مهم تر از غبار روبی حرم اهل بیت(ع) است.
🔺راز محبوبیت حمزه(س) در دو نکته است یکی ایستادگی او در مقابل دشمن و دیگری تغییر ناپذیری. امروز جامعۀ ما نیاز به شخصیت شناسی حمزه(س) دارد تا از فتنه های قبل از ظهور به سلامت عبور کند.
✅ کانال حکمت بیان
@hekmatebayan
💠کانال تخصصی محتوایی مبلغان ؛ منبع نشر معارف تبلیغی
https://eitaa.com/joinchat/3974103040C32f1c734a5
🔴آیا امیرالمؤمنین علیه السلام در دوران حکومت خود احساس وظیفه میکرد که مردم را به بهشت برساند؟
🟩 بازخوانی یکی از مهمترین بیانات رهبر انقلاب در این زمینه.
✅ آن هدفى که امیرالمؤمنین نسبت به مردم، در دوران حکومت داشته است نکتهى بسیار مهمّ و اساسى است. بنده میخواهم اندکى روى این نکته تکیه کنم. امیرالمؤمنین فرمود: اگر از من اطاعت کنید، من شما را به بهشت میرسانم.
عبارت امیرالمؤمنین در خطبهى نهجالبلاغه این است؛ میفرماید: فَاِن اَطَعتُمونى فَاِنّى حامِلُکُم اِن شاءَ اللهُ عَلى سَبیلِ الجَنَّة؛ فرمود اگر آنچه من میگویم، گوش کنید و عمل کنید، من شما را به بهشت خواهم رساند، انشاءالله؛ وَ اِن کانَ ذا مَشَقَّةٍ شَدیدَةٍ وَ مَذاقَةٍ مَریرة؛ اگرچه این کار، بسیار دشوار است، بسیار سخت است، تلخ است. این حرکت، حرکت کوچکى نیست، حرکت آسانى نیست؛ این هدف امیرالمؤمنین [است].
رساندن انسانها به بهشت، هم در زمینهى فکرى مردم، [هم] در زمینهى روحى و قلبى مردم، [هم] در حیات اجتماعى مردم، نقش مىآفریند.
من از این جهت روى این تکیه میکنم که گاهى شنیده میشود کسانى در گوشهوکنار وقتى صحبت از هدایت و راهنمایى و بیان حقایق دینى و مانند اینها میشود، میگویند آقا، مگر ما موظّفیم مردم را به بهشت برسانیم؟ خب بله؛ بله، همین است. فرق حاکم اسلامى با حکّام دیگر در همین است: حاکم اسلامى میخواهد کارى کند که مردم به بهشت برسند؛ به سعادت حقیقى و اُخروى و عقبائى برسند؛ [لذا] راهها را باید هموار کند.
اینجا بحثِ زور و فشار و تحمیل نیست؛ بحثِ کمک کردن است.
فطرت انسانها متمایل به سعادت است، ما باید راه را باز کنیم؛ ما باید کار را تسهیل کنیم براى مردم تا بتوانند خودشان را به بهشت برسانند؛ این وظیفهى ما است، این کارى است که امیرالمؤمنین بار آن را بر دوش خود گرفته است و احساس وظیفه میکند که مردم را به بهشت برساند.
جامعهى اسلامى جامعهاى است که اگر از لحاظ جنبههاى مادّى به اسلام عمل بکند، بدون تردید در قلّه قرار خواهد گرفت؛ از لحاظ علم، از لحاظ صنعت لازم، از لحاظ معیشت، از لحاظ روابط اجتماعى، از لحاظ عزّت و شرف دنیائى و عمومى و ملّى و بینالمللى در اوج قرار میگیرد؛ امّا این همهى کارها نیست، همهى هدفها نیست. اگر زندگى ما در دنیا زندگى خوبى باشد، امّا لحظهى مرگ ما لحظهى بدبختى و روسیاهى ما باشد، چه فایده دارد؟ امام سجّاد (علیهالسّلام) در دعاى صحیفهى سجّادیّه میفرماید: اَمِتنا مُهتَدینَ غَیرَ ضالّینَ، طائِعینَ غَیرَ مُستَکرِهین؛ میگوید پروردگارا! من را درحالى از دنیا ببر و بمیران که هدایتیافته باشم، گمراه نباشم؛ من را درحالى از دنیا و از این نشئه ببر که من با طوع و رغبت به آنطرف بروم. چه کسى با طوع و رغبت از این گذرگاه عبور میکند؟ آن کسى که به آنطرف خاطرجمع است. دیدید جوانهاى ما - جوانهاى آنروزِ شما - در میدانهاى جنگ، چگونه بىمحابا وارد عرصههاى خطر میشدند؛ [در] همین عملیّاتهایى که ذکر کردند - چه در منطقهى ایلام، چه در منطقهى خوزستان، چه در منطقهى استانهاى غربى - این جوانها کجاها رفتند؛ چهکارها کردند؛ مرگ را تحقیر کردند؛ خطر را کوچک شمردند؛ [چون] دل اینها با حقایق آشنا شده بود. انسان وقتى آنطرف را ببیند، آن نعمت را ببیند، از آنطرف خاطرجمع باشد، راحت زندگى میکند، راحت فداکارى میکند، راحت بر مشکلات صبر میکند، راحت قدم در وادىهاى خطر میگذارد و پیش میرود؛ مسئله اینجا است.
ما اگر بخواهیم در مقاصد دنیوى هم پیروز بشویم، بایستى ایمان خودمان را، اعتقاد خودمان را، عمل خودمان را، براى آنسوى مرز مردن تقویت کنیم. امیرالمؤمنین میفرماید من میخواهم مردم را به بهشت برسانم؛ این وظیفهى ما است. نهى از منکر باید بکنیم، امر به معروف باید بکنیم، وسائل عمل خیر و حسنات را در کشور فراهم کنیم، وسائل شُرور و آفات را از دسترسها برداریم؛ این وظائف مسئولین حکومت است.
از جملهى چیزهایى که مردم را به بهشت نزدیک میکند، بهبود معیشت مردم است؛ کادَ الفَقرُ اَن یَکُونَ کُفرا. جامعهاى که در آن فقر باشد، بیکارى باشد، مشکلات معیشتىِ غیر قابل حل وجود داشته باشد، اختلاف طبقاتى باشد، تبعیض باشد، شکاف طبقاتى باشد، حالت آرامش ایمانى پیدا نمیکند. فقر، انسانها را به فساد میکشاند، به کفر میکشاند؛ فقر را باید ریشهکن کرد. کار اقتصادى، فعّالیّت اقتصادى باید بهطور جدّى در برنامههاى مسئولین قرار بگیرد...
▪️متن کامل سخنرانی
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=26388
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🆔 eitaa.com/eisavim
🎥 آیا ماهگرفتگیِ امشب نماز آیات دارد؟
🔹دانشیار، مسئول واحد پژوهش مرکز نجوم آستان حضرت عبدالعظیم: ماهگرفتگی از ساعت ۱۸:۴۴ امروز شروع شده و تا ساعت حدود ۲۴ ادامه خواهد داشت که از نوع نیمسایهای است.
🔹در ماهگرفتگی نیمسایهای رنگ ماه تیره و سیاه نمیشود و فقط نور ماه مقداری کم میشود لذا نماز آیات واجب نیست.
🔹این پدیدۀ نجومی تا ۱۹ سال دیگر تکرار نخواهد شد.
@Farsna - Link
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 یک کار فرهنگی تر و تمیز و عالی ، برای محجبه ها ، با صدای استاد مسعود عالی که ارزش بارها دیدن را دارد.
🌺 لازم است همه محجبه ها ببینند.
🇮🇷 هیأت رزمندگان غرب تهران - ایتا
https://eitaa.com/heiatrqt
✳️ تا می توانید نشر دهید.
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸اگر فرزندت میخواهد طلبه شود، #سجدۀ_شکر کن🔸
به بچههایتان سفارش کنید که طلبه بشوند؛ این عزت شماست. طلبه شدن، #خدمت_بسیار_بزرگی است. خود من تا وقتی که دیپلم گرفتم، بنای آخوند شدن نداشتم. وقتی که کنکور دانشکده فنی دادم، به دلایل سیاسی من را محروم کردند. به ذهنم آمد که جایی بروم که دولت نتواند جلوی من را بگیرد و دیدم هیچ جا جز آخوندی نیست. من فقط برای این آخوند شدم و حالا میگویم: اگر اینجا نبودم، کجا بودم؟ فرض کنید من در دانشگاه بودم؛ همکلاسیهای ما حالا چه کار میکنند؟ چه نقشی در جامعه دارند که ما نداریم؟ چه خدمتی میتوانند بکنند که ما نمیتوانیم بکنیم؟ طلبه، بهترین خدمتها را میتواند بکند. اگر بچهتان طلبه شده، به او روحیه بدهید و اگر به این کار علاقه دارد، او را تشوق و ترغیب کنید.
اگر فرزندت دلش میخواهد طلبه شود، #سجدۀ_شکر کن؛ او میخواهد #سهم_خدا شود
حضرت عبد العظیم 2.mp3
1.24M
#پادکست
🔶 گره گشای گمنام
🔷 از اول باید این حاجت را نزد حضرت عبدالعظیم علیه السلام میبردم...
📌 برگرفته از جلسات « شرح کتاب رحمت واسعه»
#حضرت_عبدالعظیم_حسنی
#آیت_الله_بهجت
✅@Aminikhaah
01_kochektarha_ra_ham_ziarat_kon_aminikhaah.ir.mp3
10.21M
🔊#کوچکترها_را_هم_زیارت_کن
* روایتی بسیار شنیدنی از امام هادی علیه السلام راجع به زیارت حضرت عبدالعظیم
* سِر حاجت گرفتن از حضرت عبدالعظیم
* زیارت علما و شهدا چه حکمی دارد؟
* در چه صورت ثواب زیارت خدا برای انسان نوشته خواهد شد؟
* گله خداوند از فرد مومن در روز قیامت
* چه زمانی ایمان مومن تقویت میشود؟
* تکمیل شدن دین بهواسطه ازدواج
* تاثیر نشستن کنار اولیا و خدا
⏰️مدت زمان :
📅1397//08/04
#زیارت
#آیت_الله_بهجت
#حضرت_عبدالعظیم_حسنی
🔔@Aminikhaah_Media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ جهاد تبیین
مقابله با تحریف
🔸استاد راجی
✅️*جلسه مجازی هماندیشی ائمهجماعات*
*دانشگاه علوم پزشکی تهران*
◀️ *موضوعجلسه : شیوه های دعوت به حجاب در فضای دانشگاه*
◀️ *مدرس محترم: حجت الاسلام دکتر کاظمی*
👈 *تاریخ: دوشنبه 18 اردیبهشت 1402*
👈 *ساعت: 13:30 تا 15*
این جلسه به شکل *آنلاین*
و بربستر *اسکایروم* برگزارخواهدشد.
👇 لینک ورود به جلسه 👇
https://www.skyroom.online/ch/tums2/it
✅دومین جلسه از سلسله جلسات آموزشی ویژه خانواده های همکاران محترم نهاد در سال جدید با عنوان
🔆🔆«با خانواده تا بهشت»🔆🔆
📅 این هفته با حضور سفیر خانواده دکتر علی صدرا با موضوع «ارتباط همسران» برگزار می گردد
🕖زمان برگزاری: یکشنبه 17اردیبهشت ساعت18(شش بعدازظهر⌚️) الی 19
🔶محیط برگزاری جلسات : فضای اسکای روم
لینک ورود به جلسه ویژه ی خانواده ی همکاران محترم نهاد:
https://room.nahad.ir/ch/khanevadeh
شایان ذکر است جهت محاسبه ی ساعت آموزشی، ضروری است همکاران محترم هنگام ورود از نام کاربری و رمز عبور استفاده نمایند.
🔴نام کاربری: نام کاربری اتوماسیون
🔴کلمه عبور: کد ملی
✅مدیریت آموزش کارکنان نهاد
یکی از یاران امام صادق علیه السلام میگوید نزد امام صادق بودیم، سخن از گروهی به میان آمد و من گفتم: قربانت گردم! ما از آنان بیزاری می جوییم؛ چون به چیزهایی که ما معتقدیم، اعتقاد ندارند.
امام صادق(ع) فرمود: «آنها ما را دوست دارند؛ ولی چون عقیده شما را ندارند، از ایشان بیزاری می جویید؟».
گفتم: آری.
فرمود: «ما هم چیزهایی داریم که شما ندارید. پس سزاوار است که از شما بیزاری بجوییم؟!».
گفتم: نه، قربانت گردم!
فرمود: «و خدا هم چیزهایی دارد که ما نداریم. پس به نظر تو، خداوند، ما را دور انداخته است؟!».
گفتم: نه، به خدا. فدایت شوم! چه کنیم؟
فرمود: «آنها را خودی بدانید و از ایشان بیزاری نجویید. برخی از مسلمانان، تنها یک بهره [از ایمان] دارند، برخی دو بهره، برخی سه بهره، برخی چهار بهره، برخی پنج بهره، برخی شش بهره، و برخی هفت بهره. بنا بر این، نباید کسی را که یک بهره دارد، به آنچه در خور دارنده دو بهره است، وا داشت، یا کسی را که دو بهره دارد، به آنچه در خورِ دارنده سه بهره است و....
منبع: الکافی: ج ۲ ص ۴۳ ح ۲، دانشنامه قرآن و حدیث، ج ۸، ص ۲۶۲.
متن کامل حدیث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هیچکس زبانِ رهبری نیست
▫️حرفهای رهبری را از زبان ایشان بشنوید و نه از زبان نمایندگان ولیفیقه و منصوبین ایشان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ 🎬 #استاد_شجاعی
✖️ چی شد که نوجوانهامون کف خیابون، به جمع آشوبگرا اضافه شدن؟
✖️ چی شد که بعضی خانوما با اولین تکون فتنهها، حجاب از سر برداشتند؟
🔺حالا تکلیف ما در نوع رفتارمون با این افراد چیه؟
🌐 آپارات | یوتیوب
@Ostad_Shojae
💎 پهلوان تمام عیار
🔻پیامبر خدا صلی الله علیه و آله:
الصُّرَعَةُ کُلُّ الصُّرَعَةِ، الصُّرَعَةُ کلُّ الصُّرَعةِ، الصُّرَعةُ کلُّ الصُّرَعةِ : الرَّجُلُ الذی یَغضَبُ فَیَشتَدُّ غَضَبُهُ ، و یَحمَرُّ وَجهُهُ ، و یَقشَعِرُّ جِلدُهُ ، فَیَصرَعُ غَضَبَهُ.
✳️ پهلوان تمام عیار، پهلوان تمام عیار، پهلوان تمام عیار، کسی است که به خشم آید و خشمش بالا گیرد و چهره اش سرخ گردد و مو بر بدنش راست شود، اما خشم خود را مغلوب کند.
📚الترغیب و الترهیب: ۳/۴۴۷/۹
•┈┈••✾••┈┈•
@yotlaa
📚 اجوبة الإستفتائات تجدید چاپ شد
♦️ کتاب «اجوبة الإستفتائات» مشتمل بر پرسش و پاسخهای شرعی است که بر اساس فتاوای فقهی حضرت آیتالله خامنهای(مدّظلّهالعالی) تنظیم و تدوین گردیده است و در حال حاضر چاپ هفدهم آن توسط انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای (مدّظلّهالعالی) روانهی بازار نشر گردیده است.
♦️ این کتاب حاوی ۲۱۱۸ استفتاء است که در ابواب فقهی گوناگونی از جمله: تقلید، طهارت، نماز، روزه، خمس، معاملات، موسیقی، وقف و بسیاری از موضوعات روز و مبتلابه دیگر تنظیم گردیده است.
از جهت گستردگی و تنوّع مسائل شرعی در موضوعات مختلف میتوان این اثر را کاملترین کتاب فقهی معظّمله در موضوع بیان احکام و مسائل شرعی برشمرد.
♦️ لازم بذکر است از چاپ ۱۳ ام این کتاب علاوه بر بروزرسانی فتاوا و اعمال برخی اصلاحات محتوایی، با قطع، طرح جلد و صفحه آرایی جدید به زیور طبع آراسته گردیده است.
♦️ چاپ جدید کتاب مذکور، در ۶۴۷ صفحه و با شمارگان ۵ هزار جلد در دسترس علاقمندان قرار گرفته و گفتنیست در حال حاضر بالغ بر ۲۵۰ هزار جلد از این کتاب در طی چاپهای متعدد منتشر شده است.
مقلدان معظّمله میتوانند کتاب «اجوبة الاستفتائات» را از کتابفروشیهای سراسر کشور و همچنین از پایگاه اینترنتی انتشارات انقلاب اسلامی تهیه نمایند.
📌 ثبت سفارش نسخهی فیزیکی:
https://shop.khameneibook.ir/اجوبة-الإستفتائات
📌 ثبت سفارش نسخهی الکترونیکی:
https://taaghche.com/details/110990/اجوبه-الاستفتائات-پاسخ-به-پرسش-های-شرعی
@KhameneiBook
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خبرهای پراسترس این ایام را با این کلیپ از بین ببر
🔹 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی در برنامه پخش زنده حرم مطهر رضوی
💠اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
🔴 اولویت در مواجهه سلبی با پدیده بی حجابی: برخورد با «مصادیق خیابانی» یا «شبکه مولّد بی حجابی»؟
✍ شبیر فیروزیان
♦️ یکی از ویژگی های بسیار مهم قرآن کریم، تقویت نگاه راهبردی، جریانی و فرآیندی در انسان هاست. چه در مسائل و پدیده های مربوط به زندگی شخصی و چه پدیده های اجتماعی و سیاسی. این مسئله مصادیق فراوانی در قرآن دارد که تفصیل آن مجال دیگری می طلبد.
♦️اما یکی از مصادیق این نوع نگاه قرآنی به پدیده ها، مسئله «حجاب» و شیوع «بی حجابی» در جامعه است. تأمل در آیات قرآن کریم در این زمینه گویای این حقیقت است که نگاه قرآن کریم به مسئله «حجاب» و برخورد با «فحشا» نیز عمدتاً نگاه «جریانی» و «شبکه ای» است، نه «مصداقی» و «جزئی». ادبیات قرآن کریم زمانی که در سوره مبارکه احزاب درباره ضرورت «حجاب» زنان سخن می گوید، ادبیاتش «تبیینی»، «اقناعی» و «نرم» است:
🟢 نمونه اول
🔸 «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلابِيبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِيماً؛
اى پيامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو جلبابها (روسرىهاى بلند) خود را بر خويش فرو افكنند، اين كار براى اينكه (از آلودگان) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند بهتر است و (اگر تاكنون خطا و كوتاهى از آنها سر زده) خداوند همواره غفور و رحيم است.» (احزاب: 59)
🔶 اما بلافاصله در آیه بعد، زمانیکه درباره شبکه «بی حجاب ساز» (منافقان، بیماردلان و مرجفون) که به دنبال ترویج «فحشا» در جامعه هستند سخن می گوید، ادبیاتش بسیار تند، قاطع، صریح و تهدیدآمیز است:
🔸 «لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ الْمُنافِقُونَ وَ الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَ الْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لا يُجاوِرُونَكَ فِيها إِلاَّ قَلِيلاً * مَلْعُونِينَ أَيْنَما ثُقِفُوا أُخِذُوا وَ قُتِّلُوا تَقْتِيلاً * سُنَّةَ اللَّهِ فِي الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلُ وَ لَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلاً؛
اگر منافقين و آنان كه در دلهايشان بيمارى است، و (همچنين) آنها كه اخبار دروغ و شايعات بى اساس در مدينه پخش می¬كنند، دست از كار خود برندارند تو را بر ضد آنان میشورانيم؛ سپس جز مدت كوتاهى نمىتوانند در كنار تو در اين شهر بمانند. * و از همه جا طرد میشوند، و هر جا يافته شوند گرفته خواهند شد و به قتل خواهند رسيد. * اين سنت خداوند در اقوام پيشين است و براى سنت الهى هيچگونه تغييرى نخواهى يافت.» (احزاب: 62-60)
🟢 نموه دوم:
♦️ نمونه دیگر، آیات سوره مبارکه نور است که مجدداً هم موضوع «حجاب» و هم مسئله «جریان نفاق» و «بیماردل» در آن مورد بحث واقع شده است.
آیه 31 این سوره، مشخصاً به موضوع حجاب اشاره دارد و با ادبیاتی نرم از زنان مؤمنه می خواهد که چشم ها را از نگاه به نامحرم فروافکنند و حجابشان را نیز رعایت نمایند و زینت هایشان را در برابر نامحرمان آشکار ننمایند.
اما در عین حال ادبیات قرآن کریم در همین سوره، درباره «شبکه مولّد بی حجابی و فحشا»، که منافقان و بیماردلان هستند، ادبیاتی سلبی و تهدیدآمیز است. قرآن کریم در آیه 11 این سوره، برای توصیف منافقان از تعبیر «عُصبَة» (به معنای «گروه منسجم») استفاده نموده و سپس آنان را به عنوان «شبکه مولد فحشا»، تهدید به مجازات سخت در دنیا و آخرت می کند:
🔸 «إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ؛
كسانى كه دوست دارند فحشا در ميان مردم با ايمان شيوع يابد عذاب دردناكى براى آنها در دنيا و آخرت است، و خداوند مىداند و شما نمىدانيد.» (نور: 19)
♦️ با این نگاه قرآنی باید گفت، پدیده بی حجابی هم مسئله ای سیاسی، هم امنیتی و هم فرهنگی است و به نظر می رسد مسئولان حکومتی باید بجای تمرکز بر روی «کشف حجاب های موردیِ خیابانی»، با «شبکه مولد کشف حجاب و فحشا» برخورد کنند؛ اگر با ابعاد و اضلاع متنوع این شبکه، که عمدتاً به نوعی مرتبط با دشمن و شبکه نفوذ و نفاق هستند، برخورد قاطع صورت گیرد، آنگاه بدون اینکه «دوقطبی های اجتماعی فتنه انگیزی» در جامعه شکل بگیرد، بی حجابی های موردیِ کف خیابان نیز تا حد بسیار زیادی از بین خواهند رفت؛ برخی ابعاد و عناصر مؤثر این شبکه مولد بی حجابی و فحشا عبارتند از: «سلبریتی های هتاک»، «فضای مجازیِ رها (عمدتاً اینستاگرام و تلگرام)»، «شبکه نمایش خانگی»، «مافیای تولیدکننده و واردکننده و توزیع کننده لباسهای نامناسب» و "سرشبکه های مرتبط با دشمن که با وعده پول افرادی را برای کشف حجاب خیابانی اجیر و سازمان دهی می کنند".
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🆔 eitaa.com/eisavim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | ماجرای اذانی که به درخواست حاج قاسم پخش شد
🔹دستم کنار پنجرهی ماشین بود. کسی روی شانهی من زد. برگشتم و نگاه کردم و دیدم که حاج قاسم سلیمانی است. خواستم پایین بیایم، درب ماشین را نگه داشت و گفت: بیزحمت یک اذان دیگر بگذار. گفتم: حاجآقا! چه بگذارم؟ منو (Meno) باز است. گفت: اذان غلوش داری؟ گفتم: غلوش هم دارم ...
◻️برشی از گفتوگوی حوزه نیوز با حجتالاسلاموالمسلمین محمدمهدی دیانی از روحانیون مدافع حرم و راوی سیره شهدا که گوشه ای از اتفاقات عراق، سوریه، خاطراتی از شهید حاج قاسم سلیمانی و دلائل حضور روحانیون در این جنگ را روایت کرده است.
📎 مشروح گفتگو
❇️ تغییر دینداری
✍ محسن مهدیان
گفتم تصاویر شبهای احیا را دیدی؟ گفت بله. مردم ما دیندارند. ولی دوران طاغوت هم همین بودند. گفتم درست است اما دینداری داریم تا دینداری. مردم ما مومن اند اما ایمان شان هم تغییر کرده است. گفت چطور؟ گفتم:
1⃣یکم اینکه دینداری مردم جمعی شده است. ماجرا تنها شب احیا نیست. تهران از ابتدای شب های رمضان دیدنی است. هرکوچه و خیابان یک هیات. تا نیمه سحر و آنهم مملوّ از جوانها و نوجوانهاست. بقیه کشور هم همین است. باقی سال نیز. از اعتکافها تا مجالس روضه هفتگی.
اما دینداری فراتر از این تغییر کرده است.
2⃣دوم اینکه دینداریها به غیر جمعی، اجتماعی شده است. دینی که تنها سرسجاده بود امروز به منصه بروز و ظهور اجتماعی رسیده است. اهل دینداری اهل دستگیریاند و مواسات. اهل ایثار و فداکاری؛ آنهم با گرایش ها و ظواهر مختلف.
اما باز هم فراتر است.
3⃣سوم اینکه دینداری امروز عمق یافته است. یک مثال روشن همین راه پیمایی روز قدس است.
ظلم ستیزی در فطرت مردم ماست. قبل انقلاب هم مردم ظلمستیز بودند. اما سطح ظلمستیزی چه بود؟ مقابله با اوباش محله. برای همین قصهها داریم از لوتیهای شهر که مقابل لاتها و مزاحمین نوامیس مردم میایستادند. اما با انقلاب مقابله با ظلم عمق یافته است. امروز ایستادگی نه تنها مقابل اوباش محله که مقابل اوباش عالم است. یک نمونه اش روز قدس.
4⃣و چهارم اینکه باز هم تغییرات فراتر است. امروز دینداری جهت یافته است. اصل و اساس دینداری در حب و بغض نسبت به حق است و امروز سمت و سوی دینداریها مبارزه با دشمن حق است. یک نمونهاش حجاب.
گذشت روزگاری که حجاب تنها مصونیت بود. تنها نشانه حجب و حیا بود. امروز بسیار فراتر است؛ حجاب ابزار مبارزه و نماد تقابل با دشمنیهاست. امروز حجاب نماد وطن پرستی و دفاع از کشور است. جالب نیست؟
5⃣همه اینها به کنار. اما پنجم مهمترست. مردم امروز برای دینداری هزینه می دهند. هزینه مقاومت. مردم برای نگه داشتن دینشان مقابل خناسان و شیادان داخلی و خارجی ایستادگی میکنند. سالهاست تحت طوفان و بمباران هجمههای ترکیبیاند و البته تاب می آورند. طبیعی است که ایمانی که در دل مقاومت بدست بیاید قابل مقایسه با ایمان از سر عافیت نیست.
✅مردم ما سالهاست دیندارند. اما با انقلاب دینشان جمعی و اجتماعی و عمیق و راهبردی شد و در این چهار دهه با مقاومت و ایستادگی ایمانشان آب دیده شده است و مستحکم.
و البته اینهمه از صدقه سر آن پیر روشن ضمیر است که همه را پای سفره انقلاب نشاند؛ خمینی عزیز. روحش شاد.
🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۱۰۰۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇
🆔 @mirkhalili
🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46