41.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ جزئیاتی از عملیات سپاه (دریای عمان)
دکتر کوشکی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ماجرای کشف حجاب
مقابل دانشگاه تهران
قالب ها.ppsx
527.2K
🖌بررسی جامع قالب ها
🔺قالب ها به صورت کلی در دسته بندی تقسیم می شوند:📌📌
قالب های آموزش
قالب های محتوایی
قالب های جذب
قالب های مجازی
قالب های فرهنگی
📌در این فایل به بررسی جامعی از قالب های پرداخته ایم
جلسه مجازی هماندیشی ائمهجماعات*
*دانشگاه علوم پزشکی تهران*
◀️ *موضوعجلسهدوم: مدیریتتبلیغ*
◀️ *کارشناس: دکترحسین سروقامت*
*👈تاریخ: دوشنبه 17 آبان 1400*
*👈ساعت 14:30 تا 16:00*
این جلسه به شکل *آنلاین*
و بربستر *اسکایروم* برگزارخواهدشد.
👇 *لینک ورود به جلسه* 👇
https://www.skyroom.online/ch/tums3/rahbari4
مقام معظم رهبری
🔸طنز، کاری جدی است
آن کسی که مخاطب نمایش طنزگونه یا بههرحال کار تفریحی است، خودش هم احساس نمیکند این کاری جدی است. شاید مجری هم در مواقعی احساس نکند. البته مجریها فرق میکنند. کسی که طرحی را اجرا میکند، گاهی انسان فرزانه و هوشمندی مثل آقای نوذری است. یک انسان فرزانه و هوشمند، میفهمد که چه کاری را انجام میدهد. یعنی چون با درک، کار را انجام میدهد، خوب میفهمد که این کار چقدر عظمت دارد. (۷۱/۱۰/۱)
🔸طنز هنر بزرگی است
طنز فاخر و برجسته، یکی از هنرهاست. طنز، هنر خیلی بزرگی است. بنده با مرحوم صابری شوخی میکردم و میگفتم «طنازها»!
طنازهای واقعی را تقویت کنید، پرورش دهید و کمک کنید تا طنز بیاورند. طنز، یعنی مطلب مهمِ جدی که با زبان شوخی بیان میشود؛ محتوا و معنایی در آن هست، منتها به زبان شوخی. (۸۳/۹/۱۱)
#طنز
🔸مجموعه های طنز انقلابی
✔️طنز به عنوان یک ابزار، عامل جذب مخاطبین و باعث گسترش جذابیت فعالیت های فرهنگی می شود.از نیاز های امروزین، ورود نسل مذهبی و حزب اللهی در این عرصه می باشد.مجموعه های زیر بارویکرد انقلابی و دینی در عرصه طنز ورود پیدا کرده و در حال نقش آفرینی می باشند
✅مجموعه ها فعال طنز انقلابی:
📌میشه نمیشه
https://b2n.ir/m25605
📌دکتر سلام
https://b2n.ir/p18834
📌کاری باری کاتور
https://b2n.ir/s85561
📌شب طنز انقلاب
https://b2n.ir/p72961
📌کتاب طنز
https://b2n.ir/d50433
📌تی وی مز
https://b2n.ir/f73133
📌حرفشم نزن
https://b2n.ir/m19984
📌دوش
https://b2n.ir/h91348
📌کش ماست
https://b2n.ir/a27697
📌شب طنز نطنز
https://b2n.ir/d53616
📌دی بی سی
https://b2n.ir/x14412
📌لیچار
https://b2n.ir/r55675
📌راه راه
https://rahrahtanz.ir
📌طنزیم
https://b2n.ir/g87445
📌شفاف شو
https://b2n.ir/b88692
#طنز
✅منبرک
🔰 #دغدغه_ها_انسان_ساز_هستند: این یک قاعده است!
◀️ این که دغدغه شما در چه افقی است، خیلی مسئله ی مهمی است.
◀️ آقا امیرالمؤمنین علیه السلام میفرماید«کُن بَعید الهِمَم اِذا طَلِبتَ»موقعی که نوبت به خواست رسید همتت را به دور دست ها مشغول کن!
◀️ بیشتر از این توضیح داده شده که ارزش انسان به دغدغه های اوست! «قیمَۀ کُلِ إمرءٍ ما یُحسِنه»
◀️ آن چیزی که در بحث دغدغه ها مد نظر بنده است، این حدیث است:
عن الصادق(ع): ثَلَاثٌ يَحْجُزْنَ الْمَرْءَ عَنْ طَلَبِ الْمَعَالِي قَصْرُ الْهِمَّةِ وَ قِلَّةُ الْحِيلَةِ وَ ضَعْفُ الرَّأْي.
سه چیز انسان را از دست یابی به مراتب عالی باز می دارد:
1️⃣ قصر الهمه
2️⃣ قله الحیله
3️⃣ و ضعف الرأی
کوتاهی همت، تدبیر اندک و ناتوانی در تصمیم گیری.
تحف العقول، ص318
◀️آن کوتاهی همت، انسان را کوتاه میکند و دغدغه ها انسان ساز است. پس ببینیم دغدغه هایمان در چه افقی بسته شده است؟
یکی از مشکلاتی که گاهی از اوقات در مسیرهای تعلیم و تربیت پیش می آید، افتادن افق دغدغه هاست.
◀️ «کودکان و همچنین جوانان را از آغاز عادت بدهیم که با همت بلند نگاه کنند؛ مسائل گوناگون وجود دارد که اینها را باید در سطح دنیا دید. در سطح جهانی باید مشاهده کرد. ... مسائلی وجود دارد که اینها را باید در آفاق صدساله و صدوپنجاه ساله دید. نه در یک افق محدود پنج ساله، ده ساله و کمتر. اینها همت بلند لازم دارند.»
◀️ انصافاً این توصیه خیلی کلیدی است. یعنی آدم را باید ببری در آن افق، و او را در آن افق نگه بداری.
نه اینکه به عنوان مستحبات نگاه کنند
بلکه باید ببری در آن افق نگه بداری.
🌀 اقدام شایسته تقدیر حوزه در #مهارت_آموزی طلاب
📝 برگزاری ۱۳۳ دوره مهارتی رایگان برای طلاب حوزههای علمیه
🔸 همواره در طول زمان، یکی از نقدهای جدی به حوزههای علمیه غفلت از آموزش مهارتها و بسندهکردن به صرف آموزشهای علمی محض بوده است.
امروز بحمدالله حوزه در مسیر توجه به آموزش #مهارتها قرار گرفته است.
✅ مهارتهایی که برای یادگیری برخی از آنها نیاز به صرف هزینه بسیار است، کاملا رایگان و در محیطی جذاب به طلاب ارائه میشود.
❇️ گرچه تا مطلوب فاصله زیاد است؛ اما امیدواریم با پیشرفت و توجه روزافزون مسؤولین، آحاد طلاب به بهترین نحو، مهارتهای لازم را مطابق استعداد و وظایفشان فرا بگیرند.
🌐 دسترسی به مهارتخانهی طلاب:
1️⃣ وارد شدن به سایت پیشخوان، گزینه مهارت خانه را کلیک کنید
2️⃣ لینک مستقل مهارتخانه طلاب:
http://karbordi.ismc.ir
#معرفی_مجموعه_فاخر
حرکت نواورانه نوجوان.pdf
2.32M
📬حرکت های نوآورانه برای دهه هشتادی ها
در موضوعات:
🔆تربیتی
📡سواد رسانه ای
🎻فرهنگی
🚀رویداد
بعد از بازکردن فایل بر روی آیکون های طلایی کلیک نمایید
هم سو بودن مجموعه ها قابل بررسی می باشد
#معرفی_مجموعه_فاخر
#دهه_هشتادی
💠 یک سایت روایی
👇👇👇
Alvahy.com
💠 روی هر سوره اي از قران که کلیک کنید،
ذیل هر آیه روایات را همراه با ترجمه میاورد.
🔹اين سایت در واقع همان
"کتاب ۱۸ جلدی تفسیر اهلبیت علیهم السلام"
تالیف ؛ آقای علی رضا برازش
چاپ انتشارات امیرکبیر است.
🔹 که بعلت کمبود کاغذ دیگر تجدید چاپ نشد و به منظور استفاده عموم به شکل 📌رایگان در فضای مجازی قرار گرفته است.
🔹لازم به ذکر است این کتاب در زمان انتشار خود یعنی در سال ۱۳۹۴ به مبلغ ششصد هزار تومان قیمت خورده است و شما می توانید با مراجعه به آدرس فوق به شکل رایگان و بسیار ساده تر وکاملتر از نسخه چاپی از آن استفاده کنید و فیش برداری فرمایید و فیش های تحقیقاتی خود را در کامپیوتر خود ذخیره کنید.
استاد پژوهشگرجناب آقای برازش تلاش کرده اند در ذیل هر آیه تمام روایات مربوط به آن آیه را گردآوری کنند
🔹 و نکته جالب توجه در این تلاش این است که فقط به روایاتی که به طور صریح در آن آیه مورد بحث ذکر شده اکتفا نکرده اند و روایاتی که مفهوما آن آیه را مورد بحث قرار داده را نیز در ذیل آیه آورده اند.
ان شاءالله این کتاب مورد استفاده محققان قرار بگیرد.
هدایت شده از مرکز تخصصی نماز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پرسمان_نماز
💥 چرا با نمازها گناه میکنند؟ 💥
#استاد_قرائتی
#پادکست
╔═ 🌼 ══💔══ 🌸⚘ ═╗
@namazmt مرکزتخصصینماز
╚═ ⚘🌸 ══💔══ 🌼 ═╝
قواعد رزق و روزی.pdf
313.5K
🌀قواعد رزق و روزی در بیان امام عسکری(ع)
🌺مناسبت: ولادت #امام_حسن_عسکری ع
🔰فهرست عناوین:
🔻خدا چگونه زندگی ما را مدیریت می کند؟
🔻لحظۀ خداشناسی!
🔻جمع و تفریق زندگی
🔻مهم تر از تلاش و استعداد، در کسب ثروت و قدرت!
🔻قتلگاه روزی ما
علامه.pdf
763.5K
🖌مجموعه بیانات رهبری در مورد علامه طباطبایی
✍️بیان ولی امر مسلمین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ گفتوگو با روحانی که شهید طهرانیمقدم را دفن کرد
🔹حجتالاسلام زحمتکش اولین نماینده ولی فقیه در یگان موشکی سپاه برای اولین بار به نحوه تدفین و تشریح پیکر شهید طهرانیمقدم پرداخت.
سه هشتم دربهای بهشت.pdf
700.1K
💠مناسبت : وفات (یاشهادت) حضرت معصومه سلام الله علیها
🌀موضوع : مهاجرت برای یاری امام
🔵 پیام : تحمل سختی های دفاع از امام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیانات مقام معظم رهبری خطاب به مسئولین
در قالب حدیث
تعاریف و استانداردهای قالب های محتوایی.pdf
18.24M
✅ تعاریف و استانداردهای قالب های محتوایی
🔰این جزوه جهت تعریف انواع محتوا و قالب هر یک از محتوا ها به صورت استاندارد نوشته شده است.
📝 محتوای متنی و انواع آن
📷محتوای تصویری و انواع آن
🎥محتوای صوت و فیلم و انواع آن
💻محتوای نرم افزاری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️وقت کم است ......
🔺 بیانات عرشی حضرت علامه حسن زاده آملی (ره)
⬅️ عزیزان، کار زیاد داریم، کار زمین افتاده زیاد است، نیروی آموزش ندیده زیاد است، نیروی بدون علم و تحلیل زیاد است، وقت خود را برنامه ریزی کنیم، خواب خود را کم کنیم، تفریحات را کمتر کنیم، خود را قوی کنیم
🔺امام زمان سرباز قوی می خواهد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آثار بداخلاقی در منزل
📌متن شبهه👇
صبح یک روز ناگهان حزب اللهی ها و بسیجی های دانشگاه درِ دانشگاه ها را بسته و از ورود دانشجوها جلو گیری کردند (با هماهنگی سراسری و هماهنگی انجمن اسلامی) و گفتند این دانشگاهها اسلامی نیست باید پاکسازی و اسلامی شود (اسمش را گذاشته بودن انقلاب فرهنگی) .
همه دانشگاه ها تعطیل شد نه یک روز دو روز که چهار سال. در این مدت بیشتر اساتید نخبه و دانشمند رفتند به اروپا و کانادا .
دانشجو ها هم حدود یک سومشان یا ازدواج کردند ،یا مشغول شغلی و حرفه ای شدن یا... یک عده زیادی هم اصلا تصفیه شدند به این بهانه که خلاصه طرفدار آقای خمینی نیستند. وقتی که بعد از سه چهار سال تعطیلی، سرانجام دانشگاه ها باز شدند برای قبول شدن تنها درس خواندن کافی نبود.دانش آموز باید غیر کنکور در تحقیقات محلی هم قبول می شد تا بتواند وارد دانشگاه بشود.😢
یک مرد ریشو با پیراهن بلندی که روی شلوار انداخته بود به سراغ همسایه ها می رفت تا مطمئن بشود که نماز می خوانید و لباستان اسلامی است
و زن همسایه را دید نمی زنید
و حجابتان کامل است و موسیقی حرام گوش نمی کنید و اهل گروهک ها نیستید و از این حرف ها...
همین شد که از کلاس اول دبیرستان شما در خانه و به توصیه ی والدین تمرین دروغ و ریا میکردید.
تمرین نماز خواندن الکی، ریش گذاشتن الکی، لباس پوشیدن الکی و زندگی کردن الکی...
سهمیه ها هم بودند مثل سهمیه بسیج و ....انواع سهمیه ها.کافی بود خودت را توی یکی از سهمیه ها جا کنی.خیلی همسخت نبود.
حتی دیگر زشت هم نبود.
کافی بود کمی دروغ بگویی و نمایش بدهی... عادی بود... پذیرفته شده بود..
😞جوانمردی و صداقت کم کم مرد
با همه ی اینها مشکل دیگری هم در کار بود:همسایه ای که از سر حسادت یا دشمنی یا بدجنسی و یا هر انگیزه ی دیگری در مورد شما بدگویی می کرد تا آینده تان به فنا برود.و حاصل چندین سال درس خواندنت دود شود و هوا رود
اینجا بود که اگر قبول نمی شدید به تمام همسایه ها مشکوک می شدید و دیگران را به چشم دشمن و بدخواه می دیدید.
ما دروغ و نمایش و دشمنی را آنقدر تمرین و زندگی می کردیم که برایمان کاملا عادی شد و در وجودمان باقی ماند و جزیی از هست و بودمان شد.
دیگر نمی دانستیم خود واقعی مان چیست؟.
چه چیز دروغ است و چه چیز واقعی... مرز میان واقعیت و دروغ از بین رفت.
... خلاصه شده.
📌 *پاسخ به شبهه*👇
https://chat.whatsapp.com/EzwXgxKMkbd97BzS8Iihkc
1️⃣ متن فوق سرشار از سیاه نمایی و اطلاعات غلط و تحلیل و نقد غیر منصفانه است.
🔴 نویسنده ادعا می کند که ما از بچگی تمرین دروغ و ریا می کردیم و صداقت در درون ما مرده است! خب، با این وجود چطور انتظار دارید که ما مطالب شما را باور کنیم. از کجا بفهمیم شما در این ادعاها صادق هستید وقتی خودتان اعتراف می کنید که دروغ گویی در درونتان نهادینه شده!!!
2️⃣ انقلاب فرهنگی به دستور امام خمینی (ره) و توسط ستاد انقلاب فرهنگی، نه بسیجیان و حزب اللهی ها؛ و با اعلام قبلی، نه ناگهانی؛ و به مدت دو سال و نیم (خرداد 59 تا آذر 61) نه چهار سال صورت گرفت.(نویسنده خودش اعتراف کرده بود که دروغگوست!)
3️⃣ واقعه انقلاب فرهنگی، برخواسته از برخی ضرورت ها بود اما بی عیب و نقص هم نبود بنابراین همواره بحث و گفتگوهایی در حمایت یا نقد از این واقعه وجود داشته است. اما حساب متن فوق که سرشار از سیاه نمایی است، با آن بحث های علمی درباره انقلاب فرهنگی جداست.
4️⃣ ادعای اصلی متن فوق این است که فرایندهای گزینشی برای ورود به دانشگاه، سبب شد که همه ملت ایران مبتلا به دروغ و ریاکاری و کینه شوند.
🔹 اولاً در انقلاب فرهنگی، گزینش علم و گزینش اعتقادی-سیاسی برای اساتید دانشگاه برقرار شد اما دانشجویان چنین گزینشی نداشته و ندارند.
🔹ثانیاً بر فرض که چنین گزینشی وجود داشته است. مگر متقاضیان ورود به دانشگاه در دهه شصت چند نفر بوده اند که دروغ و ریاکاری آنان تبدیل به یک فرهنگ غلط در کل جمعیت کشور شود؟
5️⃣ سیاه نمایی متن فوق در آنجاست که در بین وقایع دهه شصت، هیچ اشاره ای به جنگ تحمیلی که در آن صدها هزار نفر با خلوص نیت و ایثار و جانفشانی در آن شرکت داشتند و صادقانه از خاک و ناموس خود دفاع کردند نشده است. در این جنگ ده ها هزار جوان به مقام شهادت رسیدند.
⁉️ آیا رفتار و منش صدها هزار رزمنده و شهید و جانباز در جامعه ما تبدیل به فرهنگ نشد اما رفتار چند صد دانشجو که برای گزینش در دانشگاه به ریاکاری دست زدند تبدیل به یک فرهنگ عمومی شد؟!؟!
6️⃣ نویسنده بازهم در سیاه نمایی دیگری، تمام دستاوردهای علمی کشور را نادیده می گیرد و بدون اینکه آن دستاوردهای عظیم را تحسین کند، انگشت روی دستگاه مستعان سپاه می گذارد.
⁉️ آیا تمام خدمات علمی و نظامی و امنیتی و سازندگی سپاه، باید با یک اشتباه نادیده گرفته شود؟
⁉️ او همچنین واکسن های ایرانی را تخیّلی می نامد! آیا این انصاف است؟!
7️⃣ وضعیت دانشگاه ها که
منجر به انقلاب فرهنگی شد:
محمد ملکی نخستین رئیس دانشگاه تهران بعد از انقلاب اسلامی در تشریح وضعیت دانشگاه ها و ضرورت تغییر در اوضاع آن می گوید:
ما هنگامی که به امر مهندس بازرگان این مسوولیت را پذیرفتیم، دانشگاه نیز مثل غالب سازمان های مملکتی وضع کاملاً استثنایی داشت و در اختیار گروه های سیاسی بود. چند تانک عظیم چیفتن در محوطه دانشگاه پارک شده بود و ۲ سازمان چریکی مجاهدین خلق و فداییان خلق یکی در دانشکده علوم و دیگری در دانشکده فنی، به مردم تعلیمات نظامی می دادند و مسجد دانشگاه مرکز انباشت اسحله و وسایلی بود که از خانه طاغوتیان که به دست مردم فتح می گردید، به غنیمت گرفته می شد و به آنجا می آوردند. در چنین شرایطی ما مجبور بودیم طبق فرمان امام(ره) کلاس ها را هر چه زودتر دائر کنیم و دانشگاه را به وضع عادی برگردانیم. اما به این حقیقت ایمان داشتیم که ادامه وضع سابق به هیچ وجه به مصلحت انقلاب نیست زیرا با تمام وجود معتقد بودیم که باید دگرگونی اساسی در آموزش به وجود آید.
www.irna.ir/news/83758511/
🔹 این وضعیت سبب شد تا دانشگاه ها در این دوره به جای پرداختن به مسایلی نظیر آموزش، پژوهش، فرهنگ و امور فکری و تربیتی که موضوع و دغدغه اصلی و اساسی نظام آموزشی بودند، تحت الشعاع فضای موجود قرار گرفته و به محل برخورد ایدئولوژی های مختلف تبدیل شوند. از این رو، هر گروه می کوشید تا دانشگاه را تحت اختیار درآورد و از آن به عنوان ستادی برای فرماندهی و مبارزه با گروه های مخالف خود استفاده کند.
🔹 در فضای تنش آمیز دانشگاه ها در این سال ها عملاً کلاسهای دانشگاه تعطیل بود و بیشتر کلاسها به بحث سیاسی و اختلاف نظرها می گذشت و فضای تنشهای سیاسی چنان غلبه کرده بود که گاه کلاسهای درس به تشنج کشیده می شد. استادان برپایه گرایش سیاسی و عقیدتی خود نسبت به دانشجویان رفتارهای متفاوتی داشتند. دانشجویان هم، نسبت به استادان برحسب دیدگاههای سیاسی خود برخورد می کردند و بی تفاوتها هم فقط نظاره گر امور بودند.
🔹 محیط متشنج دانشگاه فقط به منبع جذب نیروی سازمانهای سیاسی تبدیل شده بود. در دانشگاههای تهران و دیگر شهرها در هر دانشکده ای، گروههای مختلف دارای تابلوی اعلانات و دفتر مستقل مخصوص خود و کتابخانه ویژه بودند. دانشگاه به مرکز دفاتر نمایندگی سازمانهای مختلف تبدیل شده بود که از آن جا به هدایت درگیریها می پرداختند. این دفترها که اغلب در آنها سلاح گرم هم نگهداری می شد، بیشتر به یک اتاق جنگ شبیه بود.
🔹 وجود اندیشه ها و تضارب آرای بسیار شدید در فضای دانشگاه ها به درگیری های مسلحانه و غیرمسلحانه منجر می شد. یک طرف این درگیری ها اساتید و دانشجویان ضد دین یا سکولار قرار داشتند. از طرفی دیگر دانشجویان مسلمان نیز مشاهده می کردند که با وقوع انقلاب و گذشت مدتی از آن، تحول خاصی در فضای فرهنگی و علمی دانشگاه ها اتفاق نیفتاده است. به همین دلیل هم به مناسبت های گوناگون در دانشگاه های مختلف درگیری هایی ایجاد می شد
📱پیام رسان ایتا👇🏻
🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0