eitaa logo
کانال امام جماعت های دانشگاه های استان تهران
281 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
985 فایل
این کانال درجهت اطلاع رسانی برنامه ها و نیز هم افزایی دفاتر دانشگاه های استان تهران با اشتراک گزاری محتواهای مورد نیاز درحوزه اقامه نماز ایجاد شده است
مشاهده در ایتا
دانلود
1_1499221929.ppsx
10.03M
پاورپویینت تولیدی اندیشکده سعدا 🔸 منظومه فکری رهبری در جهاد تبیین 🔹 تبیین حرکت و اهمیت آن 🔸 چیستی، چرایی، ظرفیت‌ها و چالش‌ها 🔹 باید‌ها و نبایدها 🔸 راه‌حل‌ های متناسب با چالش‌ها و... 🌹نکاتی ویژه در زمینه نماز و وظایف روحانیون 💠 *اندیشکده راهبردی سعداء*
🔖🔖🔖🔖🔖🔖 چند از احادیث علیه السلام پنج اثر خوب صحبت کردن امام سجاد علیه السلام روایتی در مورد گفتار نیکو نقل شده، که اثراتی برای آن ذکر شده است .. 1⃣ مال انسان را زیاد میکند؛ يُثْرِي الْمَالَ 2⃣ رزق و روزی انسان را زیاد میکند؛ وَ يُنْمِي الرِّزْقَ 3⃣ اجل را به تاخیر می اندازد؛ وَ يُنْسِي فِي الْأَجَلِ 4⃣ انسان را در میان اهل و خانواده خود محبوب میکند؛ وَ يُحَبِّبُ إِلَى الْأَهْلِ 5⃣ انسان را داخل بهشت می کند؛ وَ يُدْخِلُ الْجَنَّةَ. 📚 الأمالي( للصدوق)؛ ص2 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 📝سه اثر دعای مومن امام سجاد علیه السلام: المؤمنُ مِن دُعائهِ على ثلاثٍ: إمّا أن يُدَّخَرَ لَهُ، و إمّا أن يُعَجَّلَ لَهُ، و إمّا أن يُدْفَعَ عَنهُ بَلاءٌ يُريدُ أن يُصِيبَهُ؛ دعاى مؤمن از سه حال خارج نيست: 📌🔷🔹 يا برايش ذخيره مى‌گردد، 📌🔷🔹 يا در دنيا برآورده مى‌شود، 📌🔷🔹 يا بلايى كه مى‌خواهد به او برسد، دفع مى‌شود. 📚 تحف العقول، ص 280 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 امام سجاد علیه السلام می فرمایند : انسان مومن پنج نشانه دارد: 🌺علَاماتُ المُؤمِن خَمسٌ: الوَرَعُ فِی الخَلوَةِ، والصَّدَقَةُ فِی القِلَّةِ، والصَّبرُ عِندَ المُصِیبَةِ،‌ والحِلمُ عِندَ الغَضَبِ، والصِّدقُ 🔹پرهیز از گناه در خلوت، 🔹صدقه دادن در هنگام تنگدستی،‌ 🔹شکیبایی در وقت مصیبت، 🔹بردباری در حال خشم 🔹 و راستگویی به هنگام ترس. 📚الخصال، جلد 1، صفحه 269 📝مرجع دانلود فیش منبر و مرثیه👇 ╭┅─────────┅╮ 🌺 @fishemenbar ╰┅─────────┅╯
تمرین خوب خواستن.pdf
621.3K
🔖فیش منبر 🔖 💠 تمرین خوب خواستن💠 منبر مکتوب با موضوع ماه شعبان شرح برخی از فرازهای 📩دانلود فــــیــــــش منبر و مرثیه👇 ╭┅─────────┅╮ ↪️ @fishemenbar ↩️ talabeyar.ir ╰┅─────────┅╯
سیره اخلاقی امام حسین‌علیه‌السلام در خانه.pdf
366.3K
🔖فیش منبر 🔖 علیه السلام 💠سیره اخلاقی امام حسین علیه السلام در منزل 💠 🔻احترام به همسر 🔻توجّه به خواستِ همسر 🔻غیرت ورزی نسبت به خانواده 🔻رفتار حضرت نسبت به خانواده و فرزندان در لحظه وداع علیه السلام 📩دانلود فــــیــــــش منبر و مرثیه👇 ╭┅─────────┅╮ ↪️ @fishemenbar ↩️ talabeyar.ir ╰┅─────────┅╯
آثار تربیتی گرفتاری.pdf
730.3K
🔖فیش منبر کامل 🔖 علیه السلام 📕موضوع 👇👇📕 💠آثار تربیتی گرفتاری ها در زندگی از نگاه امام سجاد علیه السلام 💠 📩دانلود فــیــــش منبر و مرثیه👇 ╭┅─────────┅╮ ↪️ @fishemenbar ↩️ talabeyar.ir ╰┅─────────┅╯
حضرت عباس الگویی برای همه.pdf
545.8K
🔖منبر کامل 🔖 علیه السلام 💠حضرت ابوالفضل علیه السلام الگویی برای همه 💠 🔘الف) طاعت و بندگی 🔻1-بنده صالح خدا 🔻2-آثار سجده بر پیشانی 🔘ب) ولایت مداری و امام شناسی 🔻نمونه های ولایتمداری 🔘ج) بصیرت ژرف 🔘د) شجاعت 🔘 ه)وفاداری 🔻1-رد امان نامه 🔻2-اعلان وفاداری در شب عاشورا 🔻3- اوج وفا در شط فرات 🔻اعتراف دشمن به وفای عباس 🔻وفا و فداکاری عباس در سخنان معصومین علیهم السلام 📩دانلود فــــیــــــش منبر و مرثیه👇 ╭┅─────────┅╮ ↪️ @fishemenbar ↩️ talabeyar.ir ╰┅─────────┅╯
شیوه های مواجهه با بلا.pdf
836.6K
🔖فیش منبر کامل 🔖 علیه السلام 📕موضوع 👇👇📕 💠 شیوه های مواجهه با حوادث و بلایا در سخن و سیره امام سجاد علیه السلام 💠 📩دانلود فــیــــش منبر و مرثیه👇 ╭┅─────────┅╮ ↪️ @fishemenbar ↩️ talabeyar.ir ╰┅─────────┅╯
🔷بسم الله الرحمن الرحیم 🔸 اخیراً در برخی گروه‌های شبکه های اجتماعی در فضای مجازی فراخوان هایی به عنوان اجتماع در بیابان ها برای استغاثه به امام زمان علیه السلام در حال بازنشر می باشد.🔸 چند نکته مهم در خصوص این نوع فراخوان ها که اخیر که در حال دست به دست شدن در بین جامعه مذهبی می باشد وجود دارد: ۱ ) این گونه فراخوان ها از طرف هیچ مجموعه تخصصی مهدویت و یا نهاد های دینی و حوزوی مورد تایید وحمایت نمی باشد و غالباً از طرف گروه های ناشناس بازنشر می شود .واین نوع حرکت های احساسی بدور از آمادگی وزمینه سازی ظهور میباشد ٢) نکته دوم این است که قالب این فراخوان ها مردم را برای استغاثه به امام زمان علیه السلام به حضور در بیابان ها ترغیب می کنندو نوعی مسلک سازی و بدعت هست و این در حالیست که بهترین مکان جهت استغاثه به امام زمان علیه السلام و اهل بیت علیهم السلام مسجدو اماکن متبرکه و حرمهای مطهر معصومین علیهم السلام می باشد که از جمله مهمترین این اماکن مسجد مقدس جمکران است که هر هفته مراسمات متعدد توسل استغاثه به امام زمان علیه السلام و ادعیه مختلف با حضور مومنين در ان برقرار است، حال سوال این است با این وجود برخی جریانات ناشناس با چه هدفی به دنبال از بین بردن مرکزیت اماکن مذهبی بوده و تلاش دارند مردم را به جاي مراجعه به اماكن مذهبي به سمت بیابان ها سوق  دهند ٣)نکته سوم این است که برخی جریانات انحرافی با ادعاهای مختلف به دنبال سوء استفاده از اشتیاق مردم به مهدویت هستند و با اینگونه اقدامات تلاش دارند که از برخی مناسبت های مذهبی با عناوین مختلف به نفع خود بهره برداری نمایند واین نوع حرکت اصلا نشانی از ظلم ستیزی وعدالت خواهی نیست. ٤)نکته چهارم اینکه در این گونه حرکات و فراخوان هاي ناشناس، وظایف منتظران منحصر در ضجه و ناله و استغاثه شده و هیچگونه اشاره‌ای به لزوم تلاش مومنین در عصر غیبت جهت برپایی حکومت اسلامی ايفای نقش در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و دیگر وظایف مثل تبعیت از فقها و مراجع تقلید و ولایت فقیه نشده است، و تعریف شان از شیعه منتظر شیعه ايست که صرفاً نظاره گر و تماشاچی امورات بيرامون خود است و هیچ وظیفه ای را در قبال اوضاع اجتماع، سیاست و دنیا برای خود قائل نیست و فقط و فقط نظاره گر و اهل غصه و گریه و ضجه است، این در حالی است که اندیشه ناب تشیع انتظار را برترین عمل شیعیان می داند عمل به معنای اینکه مومنین وظیفه دارند درکنار توسل و استغاثه با تبعیت از ولی فقیه جامع الشرایط و انتظاری پویا کنشگری نمایند. در پایان تاکید می شود که استغاثه يا توسل به حضرات معصومین علیهم السلام و امام زمان عج امری ضروری است که سفارش های زیادی به آن شده است به همین جهت در جمهوری اسلامی بعنوان تنها نظام شیعی دنیا و بزرگترين تعظيم كننده شعاير اسلامي به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدای گرانقدر هر هفته هزاران جلسه توسل و استغاثه درصدها مسجد و اماکن متبرکه برقرار است و به همین جهت مومنین و مسلمین جهان از اقصی نقاط عالم به کشور ایران می آیند تا به  از این جلسات عظیم فيض برده و ذره ای از این حس معنوی را درک نمایند لذا مومنين باید مراقب باشند تا خدایی نکرده در نقشه برخی جریانات انحرافی ایفای نقش نکرده و همواره پیروی از مراجع تقلید و ولایت فقیه را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند. باید توجه داشت ذکر و دعا و استغاثه بخشی از کار هست نه همه وظائف منتظران. 🔵محمد رضا نصوری معاونت فرهنگ-آموزش وپژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عج و استاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم🙏🌸 🌹🌹اللهم عجل لولیک الفرج
💥*ایران آن طور که من دیده ام* ✅ عنوان مقاله روزنامه نگار سکولار و سوپر فمنیست تونسی فاطمه بن محمود است. که پس از بازگشت از شرکت در کنفرانس گفتگوی فرهنگی «ایران و جهان عرب» که چند روز پیش در جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، در مورد برداشت‌ها و مشاهدات خود در ایران نوشته متن این مقاله خواندنی وقابل تأمل به شرح زیر است: 🛑 ایران یکی از کشورهای دوردست و اسرارآمیزی است که به سختی به ذهنم خطور می‌کند. شاید به این دلیل که اعتقادم به سکولاریسم باعث می‌شود که دولت دینی را کاملاً طرد کنم و شاید به این دلیل که تعصب ضد دینی در من انباشته شده است. ❇️ ذهن من ساخته رسانه‌ها و سینمای غربی است. من، ایران را به عنوان دولتی علیه زنان، هنر و زندگی، می‌دانستم. بنابراین من به این کشور اهمیت ندادم و به آن توجهی نکردم. 🔺شبِ اول تهران: هنگامی که از دانشگاه الزهرای تهران برای شرکت در کنفرانس گفتگوی فرهنگی ایران و جهان عرب دعوت نامه دریافت کردم، اصلأ درنگ نکردم. 🔻من فرصتی یافتم تا به این کشور اسرارآمیز که نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده، نزدیک شوم. چمدان‌هایم را بستم و به سوی این کشور پرواز کردم. ✳️ مشتاقانه و کنجکاو در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران، شبانه فرود آمدیم. حرکت در سرتاسر این فرودگاه پرقدرت بود، انگار کندوی عسل و شهر در خوابی عمیق آرام بود. نمای داخلی فرودگاه بی‌روح و متشکل از ستون‌های فلزی راست و کج بود. با چشمانم در اطراف فرودگاهی پرسه می‌زدم که با فرودگاه‌های دنیا که واردش می‌شدم متفاوت به نظر می‌رسید. لطافت و زیبایی در آن نبود و در ویژگی‌های نازیبایی شاید بی‌نظیر بود. در فرودگاه، نسیم سردِ شب همه حواسمان را بیدار کرد تا تهران را ببینیم. ◀️ با وسیله‌ای که دانشگاه برایمان در نظر گرفته بود ما را به محل اقامت می‌برد. از اتوبان‌های عریض و زیبا و تمیز عبور کردیم. به هتل رسیدیم، ما باید بخوابیم که صبح شروع کار کنفرانس را در پیش داشتیم. فعالیت‌های همایش به کمیته‌هایی تقسیم می‌شد که در شهرهای مختلف بین تهران، قم، مشهد و قزوین توزیع شده بود. 🔷 من عضوی از کمیته هنر و ادبیات بودم که فعالیت‌های آن در دانشگاه الزهرا (س) در حال انجام است. 💠 دانشگاه با استقبال بسیار گرمی از ما پذیرایی کرد و ما را با گروهی از زنانی که در دانشگاه درس می‌دادند به ما آشنا کرد. من تعجب کردم که همه این خانم‌ها با چادر های مشکی گشادشان که فقط صورتشان را نشان می‌دهد همه دارای مدرک دکترا در تخصص‌های مختلف هستند از جمله فیزیک، زبان، زیست شناسی و علوم انسانی. 🔶 در مراسم افتتاحیه، متوجه شدم که شرکت کنندگانی از بیش از ده کشور با بیش از هشتاد شرکت کننده از موریتانی، الجزایر، کویت، عمان، عراق، سودان، لبنان، سوریه، تونس و دیگران شرکت دارند. فضای این مراسم کاملا حرفه‌ای بود. ⚠️ دقت سازمان و اهمیت سخنرانان انتخاب شده توسط مقامات ارشد قابل توجه بود. پیام کنفرانس روشن بود و آن این که ایران آغوش خود را به روی مهمانان باز کرده و درهای خود را به روی همه فرهنگ ها می‌گشاید. کار کنفرانس باید برای آزمایش این پیام مهمی که ایران به جهان عرب ارائه می‌دهد آغاز می‌شد. ✴️ وقتی با رئیس دانشگاه صحبت می‌کردم تعجبم را پنهان نکردم چرا که فکر می‌کردم زن ایرانی با چادر سیاهی که به سرش می‌کشد فقط می‌تواند زندانی خانه باشد که در زیر بار خانواده و مشغله‌های خانه رنج می‌برد. تصور می‌کردم او هرگز نمی‌تواند در آستانه مدرسه قدم بگذارد چه برسد به مهندسان و دانشمندان!!! 🔽 غافلگیری واقعی در ماهیت خود دانشگاه الزهرا بود که تنها مؤسسه دانشگاهی غیر مختلط است که حدود ده هزار دانشجو را در مجموعه‌ای متشکل از دانشکده‌ها، خوابگاه‌ها، رستوران بزرگ، کتابخانه کاغذی و الکترونیکی شامل می‌شود. کتابخانه‌ها، باشگاه‌های ورزشی، استخر شنا و ... بزرگی با دو نمایشگر غول پیکر بود، سخنرانی خود را ارائه کردم. ☸️ من در مورد نقش نویسنده زن صحبت کردم که باید نقش ادبی سنتی خود را به عنوان پاسدار ارزش‌های اخلاقی کنار بگذارد و به دنبال تعریف جدیدی باشد که با آن همذات پنداری کند. نقش روشنفکر ارگانیک که قرامشی او را شناسایی کرد و او را مأموریتی جدید در پایبندی به اندیشه‌های روشنگرانه و ارزش های مدرنیته داد. 🔰 برای همه سخنرانانی که به زبان عربی سخنرانی می‌کردند، ترجمه همزمان به فارسی وجود داشت. پس از سخنرانی من، دوست سودانی من خانم اشراقا مصطفی و دوست عمانی‌ام فیضه محمد، فریاد زدند که این یک "سخنرانی قوی" بود. 👈 شاید به این دلیل که سخنان من پر از بینش فلسفی بود که به ماهیت شکل‌گیری دانشگاه من، برمیگشت. (پ.ن: منظور فلسفه دانشگاه غربی است.)🟢 مشهد شهر مقدس جمع‌بندی همایش در شهر مشهد بود که با هواپیما به آنجا رفتیم. در فرودگاه مشهد که کاملاً متفاوت با فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران بود فر
ود آمدیم. فرودگاه مشهد بسیار شیک و گسترده است و دارای زیبایی و ویژگی‌های جذاب برای خانم‌ها است. وارد شهر مقدسی شدیم که ارزش اسمی و نمادین زیادی در فرهنگ دینی ایرانیان دارد. 🟩 دانشگاه فردوسی مجموعه‌ای است از چندین دانشکده و کتابخانه الکترونیکی بسیار مجلل با سالن بزرگ مطالعه. این دانشگاه دارای موسسات اقتصادی، کارگاه‌ها و کارخانه‌هایی است که دانشجویان در آن به آموزش و تولید اجناس مختلف می‌پردازند که در بازار به فروش می‌رسد که سود حاصل از آن به صندوق دانشگاه برمی‌گردد و برخی از این محصولات به صورت هدایایی به ما ارائه شد از جمله جعبه‌های شیر، آب میوه و نان. ♻️ بیرون برف می‌بارید و من اولین بار در زندگی‌ام بود که برف را می‌دیدم. چند بار بین سخنرانی‌ها اتاق کنفرانس را ترک کردم و به باغ رفتم و برف بازی کردم. درست مانند بچه‌ای که نمی‌خواهد بزرگ شود و از ته دل می‌خندیدم. برای من اتفاق زیبایی است، اما قطعاً این حکمت برگزارکنندگان همایش است که مراسم اختتامیه را مصادف با افتتاح مشهد مقدس، پایتخت فرهن گ اسلامی کردند. 🔶 با دوست جدیدم، نویسنده عمانی، فیضا محمد، مراسم با هیبت و نفس‌گیر و خوش آمدگویی و اعلام پایتختی اسلامی مشهد در حضور جمع کثیری از مقامات ارشد ایرانی و هیئت‌های رسمی متشکل از وزرا و سفرا برگزار شد. از بسیاری از کشورهای اسلامی از آفریقا و آسیا مدعوین حضور داشتند. شاید وجه تمایز این جشن دقت و حرفه‌ای بودن سازمان باشد که کاملا برجسته بود 🟥 پس از آن، از موزه اسلامی بازدید کردیم که در آن نسخه‌های کمیاب قرآن کریم، شمشیرها و ابزار زندگی بسیار قدیمی که قدمت آن به دوران باستان بازمی‌گردد، گردآوری شده بود. 🌿 وارد بهشت بسیار بزرگی که هر هفته بیش از پنج هزار داوطلب و همچنین کارگران و کارمندان رسمی به آن خدمات می دهند، شدیم. (پ.ن: حرم امام رضا «علیه‌السلام») یک داوطلب راهنمای ما شد. یکی از رسومی که مرا شگفت زده کرد این است که ایرانی‌ها کار داوطلبانه در این بهشت را، مقدس می‌دانند. نام خود را ثبت می‌کنند و سال‌ها منتظر می‌مانند تا نوبت آنان شود و ... 🔰هر هفته پنج هزار داوطلب از اقشار مختلف جامعه ایرانی برای خدمات و پاکیزگی مکان به حرم مطهر می‌آیند. داوطلبان‌، خدمات‌رسانی به زائران آن را روی چشم و قلب خود می‌گذارند. امروز جمعه بود و جمعیت به سمت حرم مطهر هجوم آوردند. 🌸 راهنمای جوان وارد صحن بسیار وسیع شد و از درهای بزرگ ما را وارد کرد تا به نمازخانه‌ای رسیدیم که درهای آن با آب طلا تزئین شده بود و دیوارها و سقف آن حکاکی شده بود. کتیبه‌های کریستالی با شکوه و با عظمت به فضای تالار بزرگ زیبایی دوچندان می‌بخشید و .... 💘 نمی‌دانم چه بر سرم آمد؟ انگار ناپدید شده بودم و تبدیل به روح پاکی شده بودم که در عوالم روحانی شفاف مرا به پرواز در می‌آورد، چشمانم را به فضای حرم منتقل می‌کردم و تمام حواسم را از خود می‌گرفتم. انگار با چشم دل نگاه می‌کردم. من فقط متوجه شدم که اشک از چشمانم سرازیر شده بود ... دوستم فیضه شرودی متوجه شد و از من پرسید: فاطمه، تو چه مشکلی داری؟ نتوانستم جوابش را بدهم... نمی‌دانم چی شد، فقط دیدم نمی‌توانم خودم را کنترل کنم و به شدت گریه کردم... نام امامی که آنجا آرام گرفته بود را نمی‌دانم. 👈 نمی‌دانم او در زندگی اش چه کرد یا چگونه مُرد؟ ❤️ من شیعه نیستم و سنی هم نبودم من با فرهنگ سکولار رشد کرده بودم. اما در حرم چه بر سرم آمد؟ چه چیزی باعث شد که من اینقدر جذب آن شور و حال معنوی شوم؟ چه چیزی مرا تبدیل به موجودی شفاف کرد و باعث شد در فضای آن مکان سبک پرواز کنم ... نمی‌دانم! تا حالا نمی‌دانم چه بر سرم آمده است؟ 🍇 از آن بهشت خارج شدیم و به هتل بازگشتیم. نزدیک محوطه دانشگاه با هیأت عمانی با خنده‌هایمان قدم می‌زدیم، شهر بسیار تمیز به نظر می‌رسید، باغ‌های کوچک و درختان در کناره‌هایش گسترده شده بود و از مغازه‌های کوچک، رنگ‌های روشن و متفاوت شیرینی‌های ایرانی و معطر به چشم می‌خورد. بوی داروی گیاهی در بازارهای شهر پخش شده بود. انواع کالا تا کیلومترها به شکل راهروهای شلوغ از مغازه‌ها و در طبقات بالای آن‌ها کارخانه‌ها و کارگاه‌های کوچکی برای همه محصولاتی که به فروش می‌رسد ... 😅 شاید خنده‌دارترین چیزی که متوجه شده‌ایم این است که کافه در شهر نبود و شاید بازتاب ماهیت مردمی است که فرهنگ کار را ترجیح می‌دهند. شهر در حرکت و فعالیت مداوم و تمیزی بسیار است. درست است که برخی از ما از نبود «اینترنت سریع» که در دسترس ما نبود، حتی اگر در هتل بودند، ناراحت شدیم و با وجودی که کدهای باز کردن آن را در اختیارمان قرار دادند، اما برای ما باز نشد. 💐 آیا ایران به مهمانان خود مشکوک است و اگر چنین است، چرا درهای خود را به روی ما باز می‌کند؟ چرا هرکسی را که در ایران می‌بینیم به ما لبخند می‌زند و دستش را برای در آغوش گرفتن ما
می‌گشاید؟ سوالات یکی یکی در ذهن من جوانه می‌زنند در حالی که چمدان‌هایم را می‌بندیم تا به تونس برگردم. ⭐ با دوستان زیادی از تونس و از همه کشورهای شرکت کننده، کارت ویزیت رد و بدل می‌کنیم و خنده‌هایم را ... ⭕ به تهران بازمی‌گردیم، در تهران ما را به دانشگاه‌ها و موزه‌هایش می‌برند. عکس‌ها و خاطرات زیادی در سرم ایجاد می‌شود. سوالات جدید نمی‌دانم چگونه در من رشد کردند. من با کنجکاوی زیادی آمدم تا در مورد تجربه یک کشور دور و فرهنگ متفاوتی که قبلاً آن را شیطانی می‌دیدم آشنا شوم، ولی افسوس اکنون در حال بازگشتم... منظور از رنگ مشکی گسترده چیست؟ چرا من کافه‌های زیادی نمی‌بینم؟ عاشقان کجا همدیگر را ملاقات می‌کنند؟ آیا شما به موسیقی گوش می‌دهید؟ می‌رقصید؟ تمایل داشتیم تا وقت بیشتری داشتیم تا بتوانیم وقت خود را در شهر بگذرانیم تا در میادین آن قدم بزنیم و وارد کافه‌های آن شویم و با مردم درآمیخته باشیم تا حافظه ما پر شود از تصاویر و بوها و رنگ‌هایی که به ما احساس می‌دهد از عمق و حریم این کشور. 🌻اما هیچ کس تحسین بزرگ ما را از توسعه و پیشرفت علمی که این کشور از طریق دانشگاه‌های مختلف خود و همچنین از طریق مراکز علمی در مرکز تهران و شهرهای خود به دست آورده است، انکار نمی‌کند. ‼️در برخی زمینه‌ها ایران پنجره علمی جهان است.‼️ من پاسخ‌هایی برای آن یافتم که باعث شد ایران پیشرفت کند و از بقیه کشورهای عقب مانده همسایه خود جلو بزند... می‌خواستیم صفحات خود را در فیس بوک باز کنیم تا به دوستانمان بگوییم که در تهران هستیم و حالمان خوب است، اما این امکان برایمان وجود نداشت. 🔰 یکی از دوستانم گفت: «به نظر من بهتر است فیس بوک نباشد. از همه کشورها بریده، ما با فیس بوک چه کرده ایم جز نابود کردن کشورهای امن خود؟». اکثریت ما با او موافق بودیم که فیس بوک بی‌فایده است و برخی اضافه کردند که این فرصتی است تا کمی اعصاب خود را از شایعات او آرام کنیم. حضور فعال زنان در جامعه ایران برای من بسیار جالب است و دوست داشتم که در سیاست و آموزش در پست‌های بالایی باشند. 💠 در طول سفری که چند روز طول کشید، در محاصره مقامات ی ا شهروندان ایرانی بودیم، کسی را پیدا نکردیم که اختلاف شیعه و سنی را به ما بگوید، یا کسی از ما در مورد دینداری یا نبودن ما بپرسد یا کسی از ما در مورد وطن خود بپرسد. بلکه این ما بودیم که در مورد همه چیز می‌پرسیدیم ... شخصاً، همه این سؤالات حتی برای مترجم ما به ذهن خطور می‌کند: چرا زنان ایرانی این لباس‌ها را می پوشند؟ ✅ چه شد که ایران خانه نشینی زنانش را به باغ و گل پراکنده در جاهای مختلف شهر تبدیل کرد؟ ایران چگونه تصمیم گرفت، پس از جنگ با عراق، که این دو ملت را خشک کرد، با اختراعات و نوآوری‌های شگفت آور، به قدرتی در حال ظهور تبدیل شود؟ چه اتفاقی افتاد تا اینکه ایران آنچه را که «عقب ماندگی» تاریخی خود می‌خواند به یک نیروی کار قدرتمند تبدیل کرد که در چند دهه از آن، به ابرقدرتی تبدیل شد که با بزرگان جهان مذاکره می‌کند، در حالی که بقیه کشورهای .... 🌿 و برای یافتن پاسخ سوالاتم دوباره به ایران بازخواهم گشت... 📚 فاطمه بن محمود؛ «روزنامه نگار تونسی»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | فعالیت‌های خیریه‌ها در چند صد برابر ایران!! ⁉️ چرا ایران در بحث فعالیت رتبه پایینی دارد؟! ⁉️ بودجه حزب‌الله از کجا تامین می‌شود؟ 🔹 برشی از سخنرانی به مناسبت ۱۴اسفندماه، روز احسان و نیکوکاری 💠 اندیشکده راهبردی سعداء 🆔 @soada_ir
🌀پیشنهاد سخنرانی ویژه اعیاد شعبانیه 🔰امام حسین(ع)؛ شوق‌انگیزترین بخش دین 💎مناسبت: ولادت امام حسین(ع) 🔻معرفی: کربلا اگر چه محل بزرگترین مصائب عالم است، اما بالاترین محبت‌ها و شوق‌ها را در پی داشته که در جای دیگری در حیات بشر نمی‌توان مانند آن را جستجو کرد. بالاترین مراتب عرفانی را در جوار امام حسین(ع) می‌توان به دست آورد چرا که فقط با امام حسین(ع) است که می‌توان شور و شوق مضاعف برای پیمودن این راه داشت. شوق، همان ویژگی منحصر به فردی است که سرعتی مضاعف به انسان داده و اثر بسیار بیشتری نسبت به خوف دارد. اما مشکل اینجا است که ما بیشتر اهل خوف هستیم و بیشتر کارها را بر اثر ترس و خوف از جهنم انجام می‌دهیم. اگر ما از روی شوق دینداری کنیم، از سر شوق نماز بخوانیم، و .... قطعاً اثر بیشتری بر دیگران خواهیم داشت، مانند وقتی که از سر شوق سراغ امام حسین(ع) می‌رویم. 📎 منبع: http://panahian.ir/post/1322 ------------------------------------------- 🔰رنج های اولیاء خدا 💎 مناسبت: ولادت حضرت عباس(ع) 🔻معرفی: وقتی مقام والای اولیاء خدا را در نظر می‌گیریم، می‌توان فهمید رنج بسیاری را در راه خدا به جان خریده و دردمندانه زیسته است. اصولاً نمی‌توان بدون تحمل رنج و سختی به مقامی والا رسید. یکی از نمونه‌های بارز پذیرفتن رنج و رسیدن به مقامی والا را می‌توان در مورد حضرت عباس(ع) مشاهده کرد. اصولا معنای خوب بودن از دردمندی جدا نیست. اما اولیاء خدا از چه چیزی رنج می‌برند؟ آشنایی با ضرورت رنج کشیدن و مواردی از رنج‌های اولیاء خدا، موضوع اصلی این جلسه را شکل داده است. 📎 منبع: http://panahian.ir/post/2196 ------------------------------------------- 🔰دعا و نقش آن در مدیریت تمایلات نفس 💎 مناسبت: ولادت امام سجاد(ع) 🔻معرفی: در جریان تربیت معنوی، انسانها اول باید خودشان را بسازند بعداً بروند سراغ جامعه یا عکس آن؟ اهمیت جامعه بیشتر است یا فرد؟ قاعده این است که تا جایی که می توانیم باید برویم سراغ اصلاح جامعه، اگر موفق نشدیم آنوقت... بهترین وسیله خود سازی چیست؟ چرا امام سجاد(ع) به دعا پرداختند؟ آیا دعا کردن در وقتی است که دستمان از جامعه کوتاه است؟ یا خیر؟ اساساً دعا یک برنامه فردی است یا جمعی؟ دعا یک برنامۀ تربیتی فردی است که می تواندانسان را در بدترین شرایط از منجلاب نجات بدهد. چرا دعا مهم است؟ ریشه حیات و حرکت انسان، تمایلات انسان است، مدیریت کردن این گرایشها و تمایلات عامل حرکت به سوی کمال است. 📎 منبع: http://panahian.ir/post/126 ✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ @Hawzah_Panahian
*🛑 جهاد تبیین ، جهاد قطعی و فوری* *⭕️اطلاعاتی مفید در خصوص جنگ نرم* ➖➖➖➖➖➖➖➖ *👈 جنگ نرم حداقل در شش سطح بررسی می شود :* *1️⃣ - ویژگی های جنگ نرم :* *۱- پیچیده بودن* *۲- آرام و بی صدا* *۳- غافلگیر کننده* *۴- پیشرفته* *۵- هنرمندانه* *۶- سازماندهی شده* *۷- سریع و پرشتاب* *۸- دقیق نبودن مرز های خودی و غیر خودی* *2️⃣ - روش های اعمال جنگ نرم :* *۱- فریب مردم* *۲- شایعه پراکنی* *۳- شبهه افکنی در جامعه* *۴- کارشکنی در برنامه ها* *۵- نفوذ ( نفوذ در اشخاص - نفوذ در ارکان - نفوذ در برنامه ها و تصمیمات )* *۶- برخی اغتشاشات صنفی* *3️⃣ - ابزارهای جنگ نرم :* *۱- رسانه ؛ به عنوان مهمترین ابزار جنگ نرم شامل : ماهواره ، اینترنت ، فضای مجازی* *۲- سلبریتی ها از هر قشری ( هنرمند ، ورزشکار ، شاعر ، خواننده و ...)* *4️⃣ - اهداف جنگ نرم :* *۱- تغییر باورها و اعتقادات* *۲- تغییر افکار و اندیشه ها* *۳- تغییر رفتار* *۴- تغییر ساختار ( هدف غایی)* *5️⃣ - پیامدهای جنگ نرم :* *۱- سست کردن مقاومت ملی* *۲- از بین بردن وحدت و انسجام* *۳- به هم ریختن آرامش روانی جامعه* *۴- ایجاد دوقطبی های کاذب و عمیق کردن برخی شکاف های سطحی و جزئی موجود* *۵- تقویت گرایشات به خارج از مرزها* *۶- تغییر سبک زندگی از شیوه بومی ، سنتی و اسلامی به لوکس گرایی و مصرف زدگی* *۷_ ترویج بی تفاوتی نسبت به محیط اطراف و اطرافیان ؛ چه این اطراف ، همسایه یا شهر دیگری باشد یا کشوری دیگر و ...* *6️⃣ - راههای مقابله با جنگ نرم :* *۱- تکیه به خداوند و رعایت تقوا و تعبد* *۲- بصیرت افزایی* *۳- نیکوکاری* *۴- تقویت همبستگی* *۵- خدمت به مردم* *۶- شایسته گزینی* *۷- مبارزه با فساد* *۸- صداقت با مردم* *۹- حضور در مراسم های مذهبی و ملی* *۱۰- تقویت روحیه ایثار* *۱۱- تقویت امید در جامعه* *۱۲- باور به نقش جوانان* *۱۳- توجه جدی به پرورش کودکان و دانش آموزان* *۱۴- تسهیل ازدواج* *۱۵- توجه به معیشت مردم* *۱۶-اعتقاد به اصل"ما می توانیم"* *۱۷- ساده زیستی و پرهیز از اسراف* *۱۸ - مصرف کالاهای داخلی* *۱۹ - تلاش در جهت رفع محرومیت* *۲۰- کاهش فاصله های غیر ضروری و غیر لازم میان مردم و مسئولین .* *🛑 جنگ امروز ، امتداد جنگ هشت ساله دیروز است ، اما به مراتب سخت تر و پیچیده تر .*
‌ *کار غلطِ پوتین در حمله به اوکراین برای افکارعمومیِ جهان فواید مثبت شگفت انگیزی هم داشت* بخوانید👇 *ثابت شد* : همه چی در دنیای امروز سیاسیه چه ورزش چه هنر چه حتی علم مثلا دانشگاه ایتالیایی میخواد واحد درسی معرفی نویسندگان روسی مثل تولستوی و داسایوفسکی رو حذف کنه!! یا موزه هنر پاریس میخواد نمادهای روسی رو جمع کنه!! *ثابت شد* : حقوق بشر برای چشم آبی هاست نه ملتهای دیگه البته چشم آبی یهودی اوکراینی نه چشم آبی مسلمان بوسنیایی! *ثابت شد* : دنیای دیروز امروز و فردا دنیای موشک است اگه موشک نداشته باشی صلح و آرامشی هم با گفتگو بدست نمیاری در واقع بقول خود آمریکایی ها بهترین تضمین صلح آمادگی برای جنگه *ثابت شد* : در جهان امروز قدرت رسانه خیلی مهمه رسانه همزمان میتونه کودک فلسطینی و یمنی رو تروریست ولی کودک اوکراینی رو مظلوم و ستمدیده جا بزنه! *ثابت شد* : سازمان های حقوق بشری دنیا همه در خدمت صهیونیستن *ثابت شد* : ایران مقاومترین ملتها رو داره که طولانی ترین جنگ و شدیدترین تحریمها رو به تنهایی تحمل کرد *ثابت شد* : ایران مستقل ترین سیاست رو داره اونوقت که غربیها و کل دنیا به دروغ بلغور میکردن ورزش سیاسی نیست ایران از مبارزه با اشغالگر بچه کش سرباز میزد *ثابت شد* : وجود یه رهبر فرزانه که از هیچ قدرتی جز خدا نمیترسه چقدر برای نجات یه ملت در جهانِ دروغگو و زورگوی امروز لازم و حیاتیه
مجموعه سخنرانی اساتید سخن در مناسبت های ماه شعبان، موسسه پزوهشی تبلیغی ضحی.pdf
10.15M
✅ مجموعه سخنرانی اساتید سخن در مناسبت های ماه شعبان 🔰۵۶ جلسه منبر مکتوب در موضوعات ؛ 💠مناجات شعبانیه 💠فضیلت ماه شعبان 💠ولادت سرداران کربلا 💠ولادت امام زمان 💠و.... 🔸کاری از موسسه پزوهشی تبلیغی ضحی... 🆔 @Temod_uni
📌توسعه مهارت فردی ✅معرفی 77 مهارتی که یک جوان حزب اللهی باید انرا کسب نماید 🔸هر مکتب تربیتی به بیان "ابعاد رشد" انسان می پردازد این مسئله بیانگر این است که افراد در چه حوزه هایی باید رشد نماید. 🔹بابررسی ابعاد رشد در مکتب های گوناگون، این ابعاد در شش حوزه تقسیم می گردد(جسم،عقل و ...) یکی از ابعاد رشد مهارت های اجتماعی می باشد که دارای 8 زیر مجموعه و لایه زیرین می باشد. 🔸در مجموعه هشتک بدنبال معرفی مهارت های عمومی برای یک جوان حزب اللهی هستیم 🔅کانال تمد🔅 🆔@Temod_uni
AUD-20220306-WA0065.mp3
6.08M
👆💎سخنرانی دکتر منوچهر محمدی درباره اوکراین موسسه امام خمینی قم در جمع اساتید و طلاب
*🟠امروزرهبرمعظم انقلاب اسلامی به* *مدیر مسئول کیهان پیام فرستاده و گفته اند:* « *یادداشت امروز آقای محمد صرفی، یک آفرین دارد* ».👏 *یادداشت آقای صرفی نویسنده‌ی خوش ذوق، با سواد و بی‌ادعای کیهان، درباره حاج قاسم که توجه رهبری را جلب کرده است اینجا بخوانید* 👇 *قاسم ستاره ای در کهکشان راه خمینی* چقدر خوب است که کودکان وقتی به دنیا می‌آیند کسی نمی‌داند سرنوشت چه تقدیری برای آنان رقم زده و تاریخ برای شانه نحیف برخی از این کودکان‌ گریان، چه مأموریتی گران‌سنگ تدارک دیده است. آری! اینگونه بود که دست فرعون به‌رغم تمام دست و پا زدن‌هایش، به فرزند عمران و یوکابد نرسید و موسی دودمان طاغوت عصر خود را در نیل بر باد داد. و آن زمانی بود که از چشم دنیااندیشان و ظاهربینان کار مؤمنان به پایان رسیده بود؛ در پیش، امواج خروشان نیل بود و از پس، لشکر جرّار فرعون. اما تقدیر الهی چیز دیگری بود. پس فرمان آمد که ‌ای موسی! عصای خود را بر دریا بزن ... و شد آنچه ناشدنی می‌نمود. تابستان سال ۱۹۵۳ برای «دوایت آیزنهاور» سی و چهارمین رئیس‌جمهور آمریکا شیرین بود. ماموران سازمان CIA در تهران به فرستادگان و مزدوران بریتانیایی که دیگر کبیر نبود پیوستند و عملیات آژاکس را با موفقیت به سرانجام رساندند. دولت وقت با کودتا سرنگون شد و شاه لرزان و فراری دوباره بر تخت نشست. «آلن دالس» رئیس ‌CIA اگر از آینده چیزی می‌دانست بدون شک پنج سال بعد، تیمی از ماموران خود را بار دیگر راهی ایران می‌کرد اما این بار نه به مقصد تهران بلکه به «قنات‌ملک»، روستایی در دل کویر مرکزی ایران. به خانه ساده ومحقرمشهدی حسن.  اما نه آیزنهاور و دالس می‌دانستند و نه حتی مشهدی حسن و فاطمه که آن کودکی که روز اول فروردین سال ۱۳۳۷ پا به زمین گذاشته و ‌گریه می‌کند، چه آینده‌ای و مأموریتی در پیش دارد. فرزند سوم خانه بود و نامش را گذاشتند قاسم. انتخابی به‌جا و نامی نیکو بود. این طفل شیرخوار و روستازاده گمنام، مأموریت داشت چیزهایی را قسمت کند. از این باب همه ما قاسم هستیم چرا که در زندگی چیزهایی را با دیگران و بین دیگران قسمت می‌کنیم. اما قرار بود او از همه ما و قاسم‌ها، قاسم‌تر باشد.  دنیا معرکه‌های عجیب و غریب و شگفتی‌های فرامحاسباتی کم ندارد. نقاطی به ظاهر بسیار دور و بی‌ربط در گوشه و کنار کره‌خاکی هستند که هیچ دستگاه محاسباتی و عقل و حتی خیالی نمی‌تواند میان آنها خطی برقرار سازد. وقتی مامور ساواک سال ۱۳۴۲ با ریشخند از آقا روح‌الله پرسید یارانت کجا هستند، آن مرد خدا که دلش از خورشید هم گرم‌تر و چشم‌هایش از برق آسمان گیراتر بود، با دلی آرام و قلبی مطمئن پاسخ داد؛ سربازان من در گهواره‌ها هستند. یحتمل مأمور مفلوک سازمان اطلاعات و امنیت کشور، پوزخندی زده و در دل یا زیر لب گفته باشد عجب آخوند خوش‌خیالی و چه خیالات خامی! نمی‌توان به واکنش آن مأمور چندان خرده گرفت. آن روز قاسم سلیمانی پنج ساله بود، مهدی باکری و اسماعیل دقایقی ۹ ساله، حسن باقری و ابراهیم همت هشت ساله، حسین خرازی شش ساله، احمد کاظمی، مهدی زین‌الدین و حسن تهرانی‌مقدم ۴ ساله، محمود کاوه و علی ‌هاشمی ۲ ساله. کودکانی دور از هم، هر کدام در شهری و روستایی. آن ستاره‌های دور از هم در کهکشان راه خمینی. آن‌قدر دور که هیچ منجمی نمی‌توانست پیش‌بینی کند روزی که چندان دور نیست این ستاره‌ها در یک مدار قرار خواهند گرفت و چشم آسمان از نورشان روشن خواهد شد. تازه این کودکان فرماندهان سپاه خمینی کبیر بودند و بسیاری از سربازان آنان حتی هنوز پای بر زمین، این «سیاره رنج» نگذاشته بودند. گفتیم فرمانده و سرباز! بگذار همین‌جا تکلیف این دو کلمه را روشن کنیم. می‌دانی چرا فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که نامش لرزه بر ‌اندام دشمنان می‌انداخت خود را همیشه سرباز می‌دانست و می‌نامید و وصیت کرد بر سنگ مزارش بنویسند سرباز قاسم سلیمانی؟ همان سربازی که چند روز پیش یک رسانه آمریکایی با کینه‌ای عمیق نوشت سلیمانی شبه نظامیان عراق، لبنان و یمن (افغانستان و پاکستان و سوریه و فلسطین را جا‌انداخته) را به یک اتحاد راهبردی متصل و نیروی قدس را به نوعی ناتو تبدیل کرد.  در روزگاری که آدم‌ها به دنبال نام هستند و برای خود لقب می‌سازند و می‌تراشند و برای محکم‌کاری سفارش می‌دهند، مردی که سرنوشت منطقه و بلکه جهان را تغییر داد، به او لقب «فرمانده سایه‌ها»، «خردکننده داعش» و «قوی‌ترین مرد خاورمیانه» داده بودند و فرماندهان ارتش آمریکا به او حسادت می‌کردند، خود را سرباز می‌داند. ریشه ماجرا به همان پیرمرد طوفانی برمی‌گردد که بر صندلی ساده حسینیه جماران می‌نشست و آرام سخن می‌گفت و دنیا را به لرزه درمی‌آورد. قاسم شاگرد مکتب حضرت روح‌الله بود. همان که بنیانگذار انقلابش می‌خواندند، مرد قرن، سیاستمدار عصر، تغییردهنده جهان و تاریخ و... البته که همه اینها بود اما وقتی یکی از مریدانش
فریاد زد؛ «ما همه سرباز توئیم خمینی، گوش به فرمان توئیم خمینی»، باز ساده اما از روی عقیده و منطبق با عمل خویش گفت؛ «نه من سرباز توام و نه تو سرباز من. همه سرباز خداییم ان‌شاءالله.»  آدم‌های خوب کم نیستند و کم ندیده‌ایم. شاید ما هم آدم‌های خوبی باشیم چرا که گاهی کارهای خوبی می‌کنیم. بخشی از شادی و وقت و توانایی و پول خود را با عده‌ای قسمت می‌کنیم. شاید برخی خوب‌تر باشند و از قوه قهریه خود نیز برای خوب بودن و خوبی کردن استفاده کنند. مثلاً وقتی می‌بینند به کسی دارد ظلم می‌شود، سینه سپر کنند و وارد معرکه شوند. مأموریت قاسم تقسیم کردن بود. آرامش و امنیت و شادی و لبخند و در کنارش ترس و وحشت و اضطراب. آنچه قاسم را از دیگر خوبان سوا می‌کرد، آن بود که او اهل قناعت نبود. بله! قناعت همیشه هم چیز خوبی نیست. اگر در تقسیم خوبی‌ها به دایره تنگ و حقیری در اطراف خود قناعت کنی، چنین می‌شود. قاسم آرامش و امنیت و لبخند را برای همه انسان‌های روی زمین می‌خواست نه فقط برای اهالی قنات‌ملک و کرمانی‌ها و ایرانی‌ها. برای او فرقی نداشت که این زن و مرد و کودک چه زبانی دارند، چه آیینی و خطوط جغرافیا آنان را چگونه تقسیم کرده است. امنیت و آرامش و لبخند حق همه بود و وحشت و اضطراب حق همه آنهایی که آن حق را از دیگران سلب کرده بودند. اینجاست که قاسم را می‌توان در دو شمایل دید. شمایلی نرم‌تر از حریر و دل‌نازک‌تر از کودکان که گویی هنوز کودکی پنج ساله در قنات‌ملک است. همانقدر دل کوچکی دارد. از ته دل می‌خندد و مثل ابر‌ بهار‌ گریه می‌کند. و شمایلی دژم و غضبناک که گویی خدای جبار و منتقم به او مأموریت داده است تا بندگان طاغی و خونریزش را به دست اوهلاک کرده وراهی دوزخ سازد.  خیابان‌های شلوغ و تاریک ما برای نام تو حقیر و کوچک‌اند. روزی ستاره‌ای بزرگ و پرنور کشف می‌شود و نام تو را بر آن خواهند گذاشت. بلندمردا! نامت بلند باد که آب و آتش در چشمان تو به هم می‌رسید و خوشا بحال آنانکه در روزگار رجعت بار دیگر آن چشم‌های پرفروغ را می‌بینند و میانشان نور تقسیم خواهی‌کرد. محمد صرفی . روزنامه کیهان _ممنون از اینکه منتشر میکنید_ ـــــــــــــــــ✌🏼ــــــــــــــــ