eitaa logo
همراه با نهج البلاغه 📚
200 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
418 ویدیو
44 فایل
📗آشنایی با افکار و اندیشه های امیر مؤمنان علی (ع) و 🔊تبلیغ طرح نهج البلاغه خوانی 📚استفاده از شرح ها و ترجمه های نهج البلاغه ⚡شگفتی های نهج البلاغه ❤انس با نهج البلاغه 🕘پای درس امام علی (علیه السلام) با ما همراه باشید 🙂 🌹🌻🍀
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کاروان انقلاب
doa_zihajje.mp3
2.48M
💿 دعای دهه اول ذیحجه دولت انقلابی @dolate_enghelabi
هدایت شده از مردان خدا 📿
🌹 شهید مفقودالاثر ، بسیجی دلاور ، شهید غلامرضا نظرپور 🌹 فرزند: بهمنیار سال تولد : ۱۳۴۵ محل تولد: کوهدشت لرستان تاریخ شهادت : ۱۳۶۵/۳/۲ محل شهادت : منطقه عملیاتی حاج عمران گردان اخلاص، اطلاعات عملیات لشکر ۵۷ حضرت اباالفضل (ع) لرستان تاکنون پیکر مطهر شهید برنگشته است شهدا را فراموش نکنیم تا راهشان گم نشود. شادی روح مطهرش صلوات 🍀 📿 @mardane_khoda
هدایت شده از 🌎 سیاست و دیانت 🌎
🌠☫﷽☫🌠 🌹فرازی_از_خطبه_غدیر آگاه باشید که امیرالمؤمنین غیر از برادرم علی نیست و این منصب بعد از من بر احدی غیر از علی نخواهد بود. فتــ🇺🇸ـنـــ🇬🇧ــ️ـه ╲\╭┓ ╭⁦🌺🍂🍃 ┗╯\╲ ╔═••⚬🇮🇷⚬••══╗ @SiasatoDianat ╚══••⚬🌍⚬••═╝
هدایت شده از کاروان انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نا امید نشوید 🌻 رهبر انقلاب : اگه صد مورد خیانت خواص را هم دیدید ناامید نشوید ، ان شاء الله همه شما نابودی تمدن منحط آمریکایی و صهیونیسم را خواهید دید 👊 @dolate_enghelabi
-ای مردم.....🌿 از علی به سوی دیگری گمراه نشوید، و از او روی برمگردانیدو از ولایت او سرباز نزنید. -اوست که به حق هدایت نموده و به آن عمل می‏‌کند،و باطل را ابطال نموده و از آن نهی می‏‌نماید، و در راه‌خدا سرزنش ملامت‌کننده‌‏ای‌او را مانع نمی‌‏شود...🖇 -فرازی‌از‌خطبه‌غدیر-🌱. از زبان پیامبر گرامی اسلام (ص) همراه با 🌸🌼🍀 @nahj97
🌸🍃🌸🍃🌸 🍃🌸🍃🌸 🌸🍃🌸 🍃🌸 🌸 حدیث هفته ۷۳۵ امیرالمومنین علیه‌السلام وَ إِیاک وَ التَّغَایرَ فِی غَیرِ مَوْضِعِ غَیرَةٍ، فَإِنَّ ذَلِک یدْعُو الصَّحِیحَةَ إِلَی السَّقَمِ وَ الْبَرِیئَةَ إِلَی الرَّیب. [در مورد زنان] از غیرت نشان دادن بی‌جا و بی‌مورد اجتناب کن؛ زیرا این کار، درستکاران را بیمار دل خواهد کرد و افراد پاک‌دامن را به سوی شک و بدگمانی سوق می‌دهد. نهج‌البلاغه نامه ۳۱ می‌توانید کانال حدیث هفته را دنبال کنید؛ ایتا eitaa.com/hadisehafte سروش sapp.ir/hadisehafte 🌸🍃🌸🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴 🌹 [[و قال عليه‌السلام ]] مَنْ‌ شَكَا الْحَاجَةَ‌ إِلَى مُؤْمِنٍ‌، فَكَأَنَّهُ‌ شَكَاهَا إِلَى اللّهِ‌؛ وَ مَنْ‌ شَكَاهَا إِلَى كَافِرٍ، فَكَأَنَّمَا شَكَا اللّهَ‌. امام عليه السلام فرمود: كسى كه مشكل و نياز خود را نزد مؤمنى بازگو كند گويا نزد خدا بازگو كرده و كسى كه آن را نزد كافرى بازگو كند گويى از خدا شكايت كرده است.
شرح و تفسير مشكل خود را با خدا بگو امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه در واقع به مؤمنان توصيه مى‌كند كه مشكلات و گرفتارى‌هاى خود را تنها با برادران مؤمن خود در ميان نهند نه با دشمنان و كافران. مى‌فرمايد:«كسى كه مشكل و نياز خود را نزد مؤمنى بازگو كند گويا نزد خدا بازگو كرده و كسى كه آن را نزد كافرى بازگو كند گويى از خدا شكايت كرده است»؛ (مَنْ‌ شَكَا الْحَاجَةَ‌ إِلَى مُؤْمِنٍ‌، فَكَأَنَّهُ‌ شَكَاهَا إِلَى اللّهِ‌؛ وَ مَنْ‌ شَكَاهَا إِلَى كَافِرٍ، فَكَأَنَّمَا شَكَا اللّهَ‌). تفاوت «شَكَاهَا إِلَى اللَّهِ‌» و «شَكَاهَا اللَّهِ‌» در اين است كه در اولى انسان، گرفتارى خود را در پيشگاه خدا شرح مى‌دهد و از او تقاضاى حل مشكل مى‌كند كه امرى است بسيار پسنديده ولى در دومى از خداوند شكايت و گله مى‌كند كه چرا چنين نكرد و چنان نكرد، و اين امرى است بسيار زشت و ناپسند كه انسان از پروردگارى كه اين همه نعمت براى او آفريده است شكايت كند. روشن است كسى كه نزد برادر ايمانى خود مى‌رود و از گرفتارى‌ها و مشكلات خويش سخن مى‌گويد هرگز تعبيراتى را كه دليل بر ناشكرى و ناسپاسى باشد به‌كار نمى‌برد بلكه هدفش اين است كه با طرح مشكل خود از آن برادر كمك بطلبد و پناه بردن برادران ايمانى به يكديگر در مشكلات، كار خلافى نيست بلكه مفهوم تعاون و همكارى همين است كه هر كس در مشكلات به يارى ديگرى برخيزد. امروز اين برادر از آن برادر كمك مى‌طلبد، فردا به عكس. البته بازگو كردن گرفتارى‌ها و مشكلات ممكن است براى كمك طلبيدن نباشد بلكه به عنوان درددل براى كسب آرامش باشد اما تعبير به «حاجة» نشان مى‌دهد كه منظور امام عليه السلام بازگو كردن براى حل مشكل است. در داستان يعقوب و يوسف عليهما السلام مى‌خوانيم كه يعقوب عليه السلام به فرزندانش گفت:« قَالَ‌ إِنَّمَا أَشْكُو بَثِّى وَ حُزْنِى إِلَى اللّهِ‌ »؛ گفت:«من غم و اندوهم را تنها به خدا مى‌گويم (و شكايت نزد او مى‌برم)!». ١ اين آيۀ شريفه نشان مى‌دهد كه واژۀ «شكايت» در ادبيات عرب به معناى ابراز ناراحتى و گله نيست و هرگز يعقوب عليه السلام در برابر خداوند گله نكرد بلكه مشكلات و گرفتارى‌هاى خود را بازگو نمود و لذا به‌دنبال آن مى‌گويد: من از خدا چيزهايى مى‌دانم كه شما نمى‌دانيد« وَ أَعْلَمُ‌ مِنَ‌ اللّهِ‌ مَا لَاتَعْلَمُونَ‌ ». به همين دليل خداوند دعاى او را مستجاب كرد و طولى نكشيد كه حاجت او را برآورد و دوران فراق او پايان يافت. ولى اگر انسان مؤمنى نزد دشمنان اسلام حاجت خود را بازگو كند و يا درددل نمايد قطعاً كلمات ديگرى را به‌كار مى‌برد كه خوشايند نيست و از اين گذشته دشمن را خوشحال مى‌كند و اى بسا دشمن سنگدل لب به ملامت او بگشايد و مشكلات را ناشى از مسلمان بودن او بداند. به همين دليل امام عليه السلام مى‌فرمايد: چنين كسى گويا شكايت خدا را نزد آن فرد بى‌ايمان كرده است. در تأييد اين گفتار حكيمانه در حكمت ٦٦ آمده است: «فَوْتُ‌ الْحَاجَةِ‌ أَهْوَنُ‌ مِنْ‌ طَلَبِهَا إِلَى غَيرِ أَهْلِهَا؛ از دست رفتن حاجت، بهتر از طلب كردن آن از نامردان است». مرحوم كلينى در روضۀ كافى در حديثى از امام صادق عليه السلام چنين نقل مى‌كند كه به بعضى از شيعيانش فرمود: «إِذَا نَزَلَتْ‌ بِكَ‌ نَازِلَةٌ‌ فَلَا تَشْكُهَا إِلَى أَحَدٍ مِنْ‌ أَهْلِ‌ الْخِلَافِ‌ وَ لَكِنِ‌ اذْكُرْهَا لِبَعْضِ‌ إِخْوَانِكَ‌ فَإِنَّكَ‌ لَنْ‌ تُعْدَمَ‌ خَصْلَةً‌ مِنْ‌ أَرْبَعِ‌ خِصَالٍ‌ إِمَّا كِفَايةً‌ بِمَالٍ‌ وَ إِمَّا مَعُونَةً‌ بِجَاهٍ‌ أَوْ دَعْوَةً‌ فَتُسْتَجَابُ‌ أَوْ مَشُورَةً‌ بِرَأْى؛ هنگامى كه مشكلى براى تو پيش مى‌آيد نزد هيچ‌يك از مخالفان بازگو مكن بلكه نزد بعضى از برادران دينى‌ات بازگو كن زيرا يكى از چهار چيز عايد تو مى‌شود: يا با مال خويش تو را كمك مى‌كند يا از موقعيت خويش به نفع تو استفاده مى‌نمايد يا دعايى در حق تو كرده و مستجاب مى‌شود و يا مشورت مفيدى در اختيار تو مى‌گذارد».
کلام حضرت علی (ع) خطاب به مسئولان: در انتخاب افراد هرگز به فراست و خوش‌بینی خود تکیه مکن، چرا که اشخاص زرنگ ، روش جلب نظر و خوش‌بینی زمامداران را با ظاهر سازی به خوش خدمتی خوب می دانند، در حالی که در ورای این ظاهر جذاب، هیچگونه امانتداری و خیرخواهی وجود ندارد . 🤔 نهج البلاغه - نامه شماره ۵۳ 🌴 همراه با 🌸🌼🍀 @nahj97
هدایت شده از کاروان انقلاب
عید ولایت است. مقام معظم رهبری 👊 @dolate_enghelabi