نهج البلاغه؏ــلےیامولـا علیہ السلام
📛😳📃😢📛 #سیاحت_ݟرب #آقانجفی_قوچانی #قسمت_چهل_چهار 🙏بس که «یا محمّدُ یا علی یا علیُ یا محمّد» گفتیم،
📛😳📃😢📛
#سیاحت_ݟرب
#آقانجفی_قوچانی
#قسمت_چهل_پنج
پس از تمامی آن کلمات، بهواسطه اختلاف در مشارب (مسلکها) و مذاق (سلیقهها) و آبگیری فهمها، قاله قاله (صحبت و گفتگو) و مباحثه در میانشان درافتاد.
👌یکی میگفت: ما نمیرویم به سرحدّ برهوت!
مگر ما نمیدانیم که اجمالاً آنها معذّبند؟
و خدا، با این حال به ما حقّ داده است که بدست خودمان قصاص و احقاق حقّمان را بنماییم.
دیگری میگفت: باید برویم به سرحدّ برهوت! تماشا و سیاحتی مینماییم و البتّه تشفّی (شفا و خنک شدن) قلبمان به مقداری حاصل خواهد شد و اگر کاملاً شفا نیافتیم، بیش از این نباید تعقیب(پیگیری) کنیم که مبادا لج کند و آن سرش بالا بیاید، چنانکه در دنیا از سُست عنصری شیعه، لج کرده و این قضیه را به تأخیر انداخته.
👌و دیگری میگفت: خیر!
باید پس از دیدن برهوت، مطلب را تعقیب نماییم؛ هرچه میشود، بشود! ما بیش از این صبر و حوصله نداریم.😏
خلاصه، چنان قال و قیلی (گفت و گویی) رُخ نمود که صد درجه از حمّام زنانه بدتر بود، که غالباً حرفها مفهوم نمیشد. آنچه امر به سکوت و آرامی مینمودیم مفید نبود، تا اینکه فوج ملائکه وارد شدند با یک جبروت و طمطراقی (شأن و شوکتی) که دیدهها خیره میشد، خصوصاً وقتی که ما را به لباسهای کهنه و سر و پای برهنه و ژولیده و گردآلود و ذلیل ملاحظه نمودند و خصوص مرا ـ که این آتشها همه از گور من بیرون شده بود ـ از همه خرابتر 🤕
آن کبریائی و منائیشان، نسبت به ما اوج گرفت و به نظر حقارت به ما نگریستند؛ همان نظری که در اوّل خلقت به ما داشتند و به آمدن اینها، ثوره (شورش و انقلاب) جماعت فرونشست.🤭
من هم، برای رفع اختلاف آراء و وانمود کردن به حضرات ملائکه که بر ما فضلی ندارند بلکه ما افضل از آنهاییم، بدون اعتنا به ملائکه، به منبر رفتم و شروع به خطبه نمودم وآنها تعجّب نمودند که من در حضور آنها چه میتوانم بگویم و از روی بی اعتنایی به مجلس نشستند و من هم خواندم:
🌟«بسم اللَّه الرّحمن الرّحیم. الحمدللَّه الّذی لا اله الّا هو عالم الغیب و الشّهادة، الرّحمن الرّحیم، الملک القدّوس، السّلام المؤمن المهیمن، العزیز الجبّار المتکبّر، ربّ العالمین، مجیب دعوة المضطرّین، کاشف المکروبین، راحم المساکین، امان الخائفین وغیاث المستغیثین، واضع المستکبرین؛ به نام خداوند مهربان عامّ و مهربان خاصّ. حمد و ستایش مخصوص خداوندی است که معبودی جز او نیست.
عالم غیب و آشکار، رحمان و رحیم است.
مالک اصلی است و از هر عیب و نقصی پاک و منزّه است.
به کسی ستم نمیکند. آرامش بخش است. بر همه مراقب است. قدرتمند شکست ناپذیر است و بااراده خود هر امری را اصلاح میکند و شایسته عظمت و بزرگی است. پرورش دهنده عالمیان است. اجابت کننده دعای درماندگان، برطرف کننده مشکل گرفتاران، رحم کننده به مسکینان، امان دهنده خائفین، به فریاد رسنده فریاد خواهان و کوبنده متکبّران است.»
⚡️در اینجا آقایان ملائکه به زانو درآمده و نشستند. برای اینکه کلمه آخری، شاید درباره آنها بود.
⚡️«و السّلام و الصّلوة علی اوّل العدد و ظلّ الواحد الأحد، فاتحة کتاب الموجود، بسملة نور الوجود، البیت المعمور و الکتاب المسطور وآله الغرّ المیامین و سلالة النبیین و صفوة المرسلین وخیرة ربّ العالمین، سیّما ابن عمّه و صهره و وزیره وخلیفته صاحب العجائب و مظهر الغرائب و مفّرق الکتائب و اللیث الغالب، علی بن ابی طالب.
و بعد: و قد قال عزّ من قائل وجلّ من متکلّم بسم اللَّه الرّحمن الرّحیم «وَ نُریدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً. (قصص،5)؛ سلام و صلوات بر اوّلین عدد (آنکه خلقت با وجود او شروع گردیده) و سایه ذات یگانه و یکتا (مظهر اسماء خداوند) ابتدای کتاب آفرینش، آغاز نور وجود، حقیقت کعبه و کتاب نوشته شده و سلام و صلوات بر آل او که نورهای درخشنده و سلاله نبیین، برگزیده فرستادگان و انتخاب شده پروردگار جهانیان بویژه بر پسر عمو و داماد و وزیر و خلیفه اش؛ آنکه دارای امورشگفت انگیز و محلّ ظهور کارهای فوق العاده و کوباننده لشگریان کفر، شیر همیشه غلبه کننده، علی بن ابیطالب. و بعد اینکه خداوند میفرماید: ما میخواهیم بر مستضعفان در زمین منّت گذاریم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم»👌
@nahj_balaq
💀🔥🔥👹🔥🔥💀
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜
⚜حکمت ۴۳۰
امام علی (ع) فرمود : همانا زیانکارترین مردم در تجارت و نومیدترینشان در کوشش شان فردی است که تن خود را در طلب مال پیر و کهنه کند و اما تقدیر با خواست او هماهنگ نباشد پس با حسرت تمام از دنیا رود و با بار گناهانش به سرای دیگر درآید
💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی
⚜الحکمة ۴۳۰
وقال علی عليه السلام : إِنَّ أَخْسَرَ النَّاسِ صَفْقَةً وَأَخْيَبَهُمْ سَعْياً، رَجُلٌ أَخْلَقَ بَدَنَهُ فِي طَلَبِ آمَالِهِ، وَلَمْ تُسَاعِدْهُ الْمَقَادِيرُ عَلَى إِرَادَتِهِ، فَخَرَجَ مِنَ الدُّنْيَا بِحَسْرَتِهِ، وَقَدِمَ عَلَى الاْخِرَةِ بِتَبِعَتِهِ.
💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی
⚜saying 430
Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said: The worst in bargaining and the most unsuccessful in striving is a man who exerts himself in seeking riches although fate does not help him in his aims and,consequently, he goes from this world in a sorrowful state while in the next world, too, he will face its ill consequences.
ڪانال #نــــهـــج_البلاغه ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام
➫
http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1
................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
🍃هـــرروز یک آیـه یـک نکتـــــه 🍃
🕯ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ🕯
محبتِ کفر یا ایمان، نهال وجودمان را، آبیاری میکند. وجود، با آن سرشته میشود، و میگوید چه کنیم.
وَإِذْ أَخَذْنَا مِيثَاقَكُمْ وَرَفَعْنَا فَوْقَكُمُ الطُّورَ خُذُوا مَا آتَيْنَاكُمْ بِقُوَّةٍ وَاسْمَعُوا ۖ قَالُوا سَمِعْنَا وَعَصَيْنَا وَأُشْرِبُوا فِي قُلُوبِهِمُ الْعِجْلَ بِكُفْرِهِمْ ۚ قُلْ بِئْسَمَا يَأْمُرُكُمْ بِهِ إِيمَانُكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ (۹۳ بقره)
💌 وقتی کوه طور را بالای سرتان نگه داشته بودیم، از شما تعهد محکم گرفتیم و هشدار دادیم: «کتابی به شما دادهایم، جدّی بگیرید و مطالبش را آویزهی گوش کنید.» بهزبان گفتند: «شنیدیم» و در دل گفتند: «بیخیال!» آخر، از روی بیدینیشان، عشق به گوساله تمام وجودشان را سیراب و پر کرده بود! بگو: «با اینهمه کارهای زشتتان، اگر باز خودتان را با ایمان میدانید، پس ایمانتان شما را به بد کارهایی وامیدارد!»
ڪانال #نــــهـــج_البلاغه
@nahj_balaq
................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
نهج البلاغه؏ــلےیامولـا علیہ السلام
📛😳📃😢📛 #سیاحت_ݟرب #آقانجفی_قوچانی #قسمت_چهل_پنج پس از تمامی آن کلمات، بهواسطه اختلاف در مشارب (م
📛😳📃😢📛
#سیاحت_ݟرب
#آقانجفی_قوچانی
#قسمت_چهل_شش
👌[ادامه دادم] یا اخوان الصّفا و فرسان الهیجا (ای برادران باصفا و قهرمانان میدان نبرد) و دوستداران امامان و هادیان امّت!
اهل بیت پیغمبر ما با آنکه ضعیف نبودند، مستضعف شدند و در دنیای جهالت پرور، به دست جُهّال ظالم، مظلوم بودند و درب خانه شان را بستند.
🌟«اَللَّهُمَّ بَلی ان عُتُلٍ زَنیمٍ؛ خدایا! ستم پیشه حرام زاده چنین کرد»،
درِ خانهی دختر پیغمبرتان را باز نمود، (یعنی آتش زدند) و او را بین در و دیوار فشار داد، حتّی «ثبت المسار بین ثدییها، تا اینکه میخ درب در سینه او جای گرفت.»😓 و ریسمان به گردن «حبل اللَّه المتین؛ ریسمان محکم خدا» انداختند و به قهر و غلبه کشیدند، و صدای «هل من ناصر؛ آیا یاری کننده ای هست؟» بلند نمود، کسی جوابش را نداد.😭😭
👈و همچنین حسین بن علی، رحمت واسعه الهی، یکهتاز میدان عشق نامتناهی، صدا به «هل من ناصر» بلند نمود، کسی جوابش را نداده، 😞و حالا صدایش به ما رسیده و البتّه ما باید لبیک گویان، آنچه از دستمان برآید دریغ نکنیم، و در این استدعایی که از حقّ داریم ، دنیا و آخرتی منظور نیست.
در دنیا آنچه انتظار کشیدیم، چشمِ انتظار کور، و حسرتِ روز موعود به گور بردیم. 😔
حالا غیر آن مقصود، مقصود دیگری نداریم و غیر آن روش، روش دیگری نپوییم. کوتهنظرانی که گفتند «زیاد از مقصود تعقیب ننماییم و اصرار نکنیم مبادا آن سرش بالا بیاید»، خیال نمودهاند این اصرار و الحاح (پافشاری) در طلب از یک نفر مخلوقِ فرومایه است نه از ربّ کریم!
آنان بدانند که کارِ پاکان را نباید قیاس به ناپاکان نمود.
🌟«فانَّهُ أرحم الرّاحمین و لا یُبرمه اِلحاحُ المُلِحّین؛ پس بدرستی که خداوند مهربانترین مهربانان است. اصرارِ اصرارورزان، او را ملول نمینماید.»
و همچنین گفتار کسانی که «نباید به تماشای عذاب آنها برویم چون به او تشفّی کامل حاصل نمیشود» زیرا در این هم یک نحوه تمرّد و لجاجت است با حضرت باری تعالی عزّاسمه؛ بلکه باید رفت و آن هم با قوّه و استعداد جنگی که اگر اجازه جنگ حاصل شد، باید جنگ نمود، چون بنای ما بر این است که در آن سرحدّ بمانیم و دست از مطالبه مقصود برنداریم؛
تا شاهد مقصود را به کف آریم و لو هزاران سال طول بکشد و هر کس از شما چنین عزم ثابت و اراده آهنین و همّت عالی دارد، همراه شود، والّا از اینجا نباید حرکت کند. او در عوض نفع، بر ضرر ما خواهد بود.»😐
دوازده هزار مرد نامی حرکت نموده که «همه ما حاضریم و به اینجا برنمی گردیم تا کار به انجام نرسد.» و من هم از منبر پایین آمدم.
@nahj_balaq
💀🔥🔥👹🔥🔥💀
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜
⚜حکمت ۴۳۱
امام علی (ع) فرمود : روزی دو گونه است آن که جوینده تو است و آن که تو آن را میجویی پس هر کس دنیا را میطلبد، مرگ نیز او را میطلبد تا او را از دنیا بیرون کند آن که آخرت را میجوید، مال دنیا او را میجوید تا روزی او را به تمام به او رساند.
💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی
⚜الحکمة ۴۳۱
وقال علی عليه السلام : الرِّزْقُ رِزْقَانِ: طَالِبٌ، وَمَطْلُوبٌ، فَمَنْ طَلَبَ الدُّنْيَا طَلَبَهُ الْمَوْت حَتَّى يُخْرِجَهُ عَنْهَا، مَنْ طَلَبَ الاْخِرَةَ طَلَبَتْهُ الدُّنْيَا حَتَّى يَسْتَوْفِيَ رِزْقَهُ مِنْهَا.
💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی
⚜saying 431
Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said: Livelihood is of two kinds: the seeker and the sought. Therefore, whoever hankers after this world, death traces him till it turns him out of it. But whoever hankers after the next world, worldly ease itself seeks him till he receives his livelihood from it
ڪانال #نــــهـــج_البلاغه ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام
➫
http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1
................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
🍃هـــرروز یک آیـه یـک نکتـــــه 🍃
🕯ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ🕯
انسان نیازمند برنامه زندگی است. برنامه و قانونی مفید؛ هم برای زندگی دنیا هم آخرت. بُتهایی که برای خودمان از چوب، سنگ، پول، ساختمان و زمین و ... گرفته، تا رهبران غیر الهی و سلبریتیها، میگیریم توان برنامهریزی همه جانبه ندارند. آخر سر هم توان پاداش و مجازات ندارند.
لا جَرَمَ أَنَّمَا تَدْعُونَنِي إِلَيْهِ لَيْسَ لَهُ دَعْوَةٌ فِي الدُّنْيَا وَلَا فِي الْآخِرَةِ وَأَنَّ مَرَدَّنَا إِلَى اللَّهِ وَأَنَّ الْمُسْرِفِينَ هُمْ أَصْحَابُ النَّارِ
💌 بتهایی که به طرفشان دعوتم میکنید، بدون شک نه برای دنیا قانون و حرف مفیدی دارند و نه برای آخرت! [ و نه توانایی پاداش] البته برگشتن ما به سوی خداست. هدر دهندههای نعمت هم همه جهنمیاند. (۴۳ غافر)
ڪانال #نــــهـــج_البلاغه
@nahj_balaq
................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
نهج البلاغه؏ــلےیامولـا علیہ السلام
📛😳📃😢📛 #سیاحت_ݟرب #آقانجفی_قوچانی #قسمت_چهل_شش 👌[ادامه دادم] یا اخوان الصّفا و فرسان الهیجا (ای بر
📛😳📃😢📛
#سیاحت_ݟرب
#آقانجفی_قوچانی
#قسمت_چهل_هفت
دریچهخانه باز شد.
یک هزار نفر مسلّح شده و سوار شدند.
پرچمی به رئیسشان داده و سفارش نموده که در هر پستی و بلندی، حال صعود و هبوط (فرود آمدن)، صدا به «لبّیک وسَعدَیک» بلند نمایید که گویا «هل من ناصر» آن دو امام غریب و بیکس را میشنوند، که خونها در جوش باشد.
به رئیس ملائکه گفتم که: باید صد نفر از ملائکه به همراهی این فوج، روانه کنی.
آن بیچاره هم غیر از موافقت، چارهای نداشت و به ناگواری و غُرغُرِ با خود، که معلوم بود بر این رفتارهای ما اعتراض دارد و مخالفت رضای حقّ میداند؛ 🤨
بلکه این کار را دیوانگی و از حیّز عقل (دایره عقل) خارج میپنداشتند.
همینطور فوجی از پس فوج دیگر، با یکصد نفر ملائکه حرکت نمودند، تا آن که شش فوج به فاصله چندی روانه شدند و فوج هفتم که مرکّب از شش هزار نفر بود با بقیهی ملائکه حرکت نمودیم و خودم عَلَم
🌟 «نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَ فَتْحٌ قَریبٌ؛ یاری از جانب خداوند است و فتح و پیروزی نزدیک میباشد» را به دست گرفتم و شاکی السّلاح (با تمام سلاح و با شوکت و هیبت) با شمشیرهای برهنه و در هر صعود و هبوطی از نعرههای لبّیک گفتن و شیهه اسبها و تاخت و تاز سوارکاران، کانّه زمین و زمان بر خود میلرزید.
من و رئیس ملائکه در جلو این سپاه پرجوش و خروش، دوش به دوش حرکت میکردیم. میدیدیم که آقای رئیس، ساکت و عبوس، سر پایین انداخته، در اندیشه و حیرت است و گاهی میخواهد حرفی بگوید، باز حرف را میخورد و اظهار نمیکند.
و اگرچه من سِرّ سُویدای قلب او را حسّ نموده بودم؛ ولی پرسیدم که: شما را چه میشود؟🤔
گفت: «من از این رفتار وحشیانهی شما، که تا به حال چنین حادثهای در این عالم امنیت، توأماً روی نداده، ترسانم که آتش غضب ربّ بر شما نازل و ما هم در میان شما و به آتش شما بسوزیم.»
گفتم: شما چرا به آتش ما بسوزید؟!🤔
گفت: جهت آنکه شما را از این کارهای قبیح نهی نکردیم.
گفتم: چرا اگر کار ما قبیح است، نهی نمیکنید؟!🤔
گفت: چون مأمور شده ایم شما را ببریم به سر حدّ برهوت.
گفتم: ما هم که با شما میآییم، پس چه چیزمان قبیح است؟🤔
گفت: این هیأت لشگرکشیتان و فتنهانگیزیتان.
گفتم: مگر خدا امر کرده که ما را به غیر این هیأت ببرید؟🤔
گفت: نه، همان قدر فرمود: آنها را ببرید.
گفتم: «مطلقِ بردن، همه بردنها است چه پیاده و چه سواره، چه باسلاح و چه بیسلاح و همینطور اقسام دیگر بردنها، به هر هیأتی و کیفیتی که باشد.
و همه اینها مأموریت شما است و قبیح نخواهد بود، چون خدا امر به قبیح نمیکند.☺️ پس اگر جنابعالی ما را از این امور بهحقّ نهی میکردید، حکم برخلاف ما انزل اللّه (آنچه خدا نازل کرده) کرده بودید و مغضوب درگاه الهی میشدید. و از این جهت امر به معروف و نهی از منکر واجب است بر کسی که معروف و منکر را بشناسد و تفاوت بین این دو را تشخیص دهد؛ و تو هنوز خوب و بد را نشناخته و تمیز ندادهای، چطور میتوانستی ما را از کاری نهی و به کاری امر کنی؟!
دیدم از آن بزرگواری خود قدری فروتن و کوچک گردید و گفت: «للَّه الحمد که زبان به منع نگشودم.»
گفتم: «مرا غیرتِ نوعی وا میدارد که شما را از این کوچکتر سازم. گفتار تو که چنین حادثهای تا به حال در این عالم رُخ نداده است، این خود قیاس است که همیشه آینده مثل گذشته باید باشد و هیچ تازهای رُخ ندهد که در گذشته روی نداده. «اوّل من قاسَ ابلیس؛ اوّلین کسی که قیاس کرد ابلیس بود» که [گفت] «هرچه مادّه آتشی دارد مثل آتش، نورانی است و هرچه مادّه خاکی دارد مثل گِل، تیره و ظلمانی است.» و قیاس او را تو خود فهمیدی که باطل بود و به همین استبدادش رانده درگاه اللّه شد؛
با آنکه در قبال این قیاس باطل تو، صریح قول حقّ است که: «کلُّ یوْمٍ هُوَ فی شَاْنٍ؛ خداوند، هر روز در شأن و کاری است.»
@nahj_balaq
💀🔥🔥👹🔥🔥💀
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜
⚜حکمت ۴۳۲
امام علی (ع) فرمود : دوستان خدا کسانی هستند که در باطن دنیا نظر میکنند آن گاه که مردم در ظاهر آن نگاه میکنند آنان به آینده آن مشعول میشوند آن گاه که مردم به امور زودگذر دنیا میپردازند پس آن چه از دنیا را (هواهای نفسانی) که میترسند آنان را بکشد، آن را میکشند و آن چه که آنان را به زودی ترک میکند، آن را ترک میکنند آنچه را ديگران بسيار مى بينند كم مى شمارند و رسيدن به آن را همچون از دست دادن آن میدانند با آن چه مردم در آشتی هستند، دشمنی میورزند و با آن چه مردم در دشمنی هستند، آشتی هستند به واسطهی آنان کتاب خدا شناخته میشود آنان به کتاب خدا آگاه هستند کتاب به وسیله آنان پابرجاست و آنان با تکیه بر کتاب بر میخیزند بيش از آنكه بدان اميد بسته اند، نمى بينند و ازچيزى، جز آنچه بايد از آن بترسند، نمى ترسند.
💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی
⚜الحکمة ۴۳۲
وقال علی عليه السلام : إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللهِ هُمُ الَّذِينَ نَظَرُوا إِلَى بَاطِنِ الدُّنْيَا إِذَا نَظَرَ النَّاسُ إِلَى ظَاهِرِهَا، وَاشْتَغَلُوا بِآجِلِهَا إِذَا آشْتَغَلَ النَّاسُ بِعَاجِلِهَا، فَأَمَاتُوا مِنْهَا مَا خَشُوا أَنْ يُمِيتَهُمْ وَتَرَكُوا مِنْهَا مَا عَلِمُوا أَنَّهُ سَيَتْرُكُهُمْ، وَرَأَوُا اسْتِكْثَارَ غَيْرِهِمْ مِنْهَا اسْتِقْلالاً، وَدَرَكَهُمْ لَهَا فَوْتاً، أَعْدَاءُ مَا سَالَمَ النَّاسُ، وَسِلْمُ مَا عَادَى النَّاسُ! بِهِمْ عُلِمَ الْكِتَابُ وَبِهِ عُلِمُوا وَبِهِمْ قَامَ الْكِتَابُ وَبِهِ قَامُوا، لاَ يَرَوْنَ مَرْجُوّاً فَوْقَ مَا يَرْجُونَ، وَلاَ مَخُوفاً فَوْقَ مَا يَخَافُونَ.
💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی
⚜saying 432
Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said: The lovers of Allah are those who look at the inward side of the world, while the other people look at its outward side. They occupy themselves with its most remote benefits while the other people occupy themselves with the immediate benefits. They kill those things which they feared will have killed them, and they leave here in this world what they think will leave them. They took the amassing of wealth by others as a small matter and regarded it like losing. They are enemies of those things which others love while they love things which others hate. Through them, the Quran has been learned, and they have been given knowledge through the Quran. With them, the Quran is staying while they stand by the Quran. They do not see any objective of hope above what they hope and no objective of fear above what they fear.
ڪانال #نــــهـــج_البلاغه ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام
➫
http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1
................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
🍃هـــرروز یک آیـه یـک نکتـــــه 🍃
🕯ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ🕯
باید از هر کس و هر تفکری که فقط به زندگی مادی دعوت میکند روی بگردانیم.
فَأَعْرِضْ عَنْ مَنْ تَوَلَّىٰ عَنْ ذِكْرِنَا وَلَمْ يُرِدْ إِلَّا الْحَيَاةَ الدُّنْيَا ★ ذَٰلِكَ مَبْلَغُهُمْ مِنَ الْعِلْمِ ۚ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِيلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِمَنِ اهْتَدَىٰ
(۲۹ و ۳۰ نجم)
💌 پس اعتنا نکن به آنهایی که از یاد من رو میگردانند و جز زندگی دنیا چیزی نمیخواهند.
💌 منتهای علم و فهم آنها تا همین حد است [هدفشان از علمآموزی فقط رسیدن به رفاه و راحتی دنیاست! ] البته خدا بهتر میداند حال آنهایی را که از راهش به در شدهاند یا در راه درست قرار دارند.
#سرمایهداری
#لیبرالیسم
#قرآن
ڪانال #نــــهـــج_البلاغه
@nahj_balaq
................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............