eitaa logo
نهج البلاغه؏ــلےیامولـا علیہ السلام
4.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
133 ویدیو
71 فایل
روزگار؛ روزگـار #نــهــج_الــبلاغــه است . تـــــاریــــخ #تــــکــــرار می شود... ارتباط با ما @infooPmeraj . .
مشاهده در ایتا
دانلود
نهج البلاغه؏ــلےیامولـا علیہ السلام
📛😳📃😢📛 #سیاحت_ݟرب #آقانجفی_قوچانی #قسمت_چهل_شش 👌[ادامه دادم] یا اخوان الصّفا و فرسان الهیجا (ای بر
📛😳📃😢📛 دریچه‌خانه باز شد. یک هزار نفر مسلّح شده و سوار شدند. پرچمی به رئیس‌شان داده و سفارش نموده که در هر پستی و بلندی، حال صعود و هبوط (فرود آمدن)، صدا به «لبّیک وسَعدَیک» بلند نمایید که گویا «هل من ناصر» آن دو امام غریب و بی‌کس را می‌شنوند، که خون‌ها در جوش باشد. به رئیس ملائکه گفتم که: باید صد نفر از ملائکه به همراهی این فوج، روانه کنی. آن بیچاره هم غیر از موافقت، چاره‌ای نداشت و به ناگواری و غُرغُرِ با خود، که معلوم بود بر این رفتارهای ما اعتراض دارد و مخالفت رضای حقّ می‌داند؛ 🤨 بلکه این کار را دیوانگی و از حیّز عقل (دایره عقل) خارج می‌پنداشتند. همینطور فوجی از پس فوج دیگر، با یکصد نفر ملائکه حرکت نمودند، تا آن که شش فوج به فاصله چندی روانه شدند و فوج هفتم که مرکّب از شش هزار نفر بود با بقیه‌ی ملائکه حرکت نمودیم و خودم عَلَم 🌟 «نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَ فَتْحٌ قَریبٌ؛ یاری از جانب خداوند است و فتح و پیروزی نزدیک می‌باشد» را به دست گرفتم و شاکی السّلاح (با تمام سلاح و با شوکت و هیبت) با شمشیرهای برهنه و در هر صعود و هبوطی از نعره‌های لبّیک گفتن و شیهه اسب‌ها و تاخت و تاز سوارکاران، کانّه زمین و زمان بر خود می‌لرزید. من و رئیس ملائکه در جلو این سپاه پرجوش و خروش، دوش به دوش حرکت می‌کردیم. می‌دیدیم که آقای رئیس، ساکت و عبوس، سر پایین انداخته، در اندیشه و حیرت است و گاهی می‌خواهد حرفی بگوید، باز حرف را می‌خورد و اظهار نمی‌کند. و اگرچه من سِرّ سُویدای قلب او را حسّ نموده بودم؛ ولی پرسیدم که: شما را چه می‌شود؟🤔 گفت: «من از این رفتار وحشیانه‌ی شما، که تا به حال چنین حادثه‌ای در این عالم امنیت، توأماً روی نداده، ترسانم که آتش غضب ربّ بر شما نازل و ما هم در میان شما و به آتش شما بسوزیم.» گفتم: شما چرا به آتش ما بسوزید؟!🤔 گفت: جهت آن‌که شما را از این کارهای قبیح نهی نکردیم. گفتم: چرا اگر کار ما قبیح است، نهی نمی‌کنید؟!🤔 گفت: چون مأمور شده ایم شما را ببریم به سر حدّ برهوت. گفتم: ما هم که با شما می‌آییم، پس چه چیزمان قبیح است؟🤔 گفت: این هیأت لشگرکشی‌تان و فتنه‌انگیزی‌تان. گفتم: مگر خدا امر کرده که ما را به غیر این هیأت ببرید؟🤔 گفت: نه، همان قدر فرمود: آنها را ببرید. گفتم: «مطلقِ بردن، همه بردن‌ها است چه پیاده و چه سواره، چه باسلاح و چه بی‌سلاح و همینطور اقسام دیگر بردن‌ها، به هر هیأتی و کیفیتی که باشد. و همه این‌ها مأموریت شما است و قبیح نخواهد بود، چون خدا امر به قبیح نمی‌کند.☺️ پس اگر جنابعالی ما را از این امور به‌حقّ نهی می‌کردید، حکم برخلاف ما انزل اللّه (آنچه خدا نازل کرده) کرده بودید و مغضوب درگاه الهی می‌شدید. و از این جهت امر به معروف و نهی از منکر واجب است بر کسی که معروف و منکر را بشناسد و تفاوت بین این دو را تشخیص دهد؛ و تو هنوز خوب و بد را نشناخته و تمیز نداده‌ای، چطور می‌توانستی ما را از کاری نهی و به کاری امر کنی؟! دیدم از آن بزرگواری خود قدری فروتن و کوچک گردید و گفت: «للَّه الحمد که زبان به منع نگشودم.» گفتم: «مرا غیرتِ نوعی وا می‌دارد که شما را از این کوچکتر سازم. گفتار تو که چنین حادثه‌ای تا به حال در این عالم رُخ نداده است، این خود قیاس است که همیشه آینده مثل گذشته باید باشد و هیچ تازه‌ای رُخ ندهد که در گذشته روی نداده. «اوّل من قاسَ ابلیس؛ اوّلین کسی که قیاس کرد ابلیس بود» که [گفت] «هرچه مادّه آتشی دارد مثل آتش، نورانی است و هرچه مادّه خاکی دارد مثل گِل، تیره و ظلمانی است.» و قیاس او را تو خود فهمیدی که باطل بود و به همین استبدادش رانده درگاه اللّه شد؛ با آنک‌ه در قبال این قیاس باطل تو، صریح قول حقّ است که: «کلُّ یوْمٍ هُوَ فی شَاْنٍ؛ خداوند، هر روز در شأن و کاری است.» @nahj_balaq 💀🔥🔥👹🔥🔥💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜ ⚜حکمت ۴۳۲ امام علی (ع) فرمود : دوستان خدا کسانی هستند که در باطن دنیا نظر می‌کنند آن گاه که مردم در ظاهر آن نگاه می‌کنند آنان به آینده آن مشعول می‌شوند آن گاه که مردم به امور زودگذر دنیا می‌پردازند پس آن چه از دنیا را (هواهای نفسانی) که می‌ترسند آنان را بکشد، آن را می‌کشند و آن چه که آنان را به زودی ترک می‌کند، آن را ترک می‌کنند آنچه را ديگران بسيار مى بينند كم مى شمارند و رسيدن به آن را همچون از دست دادن آن می‌دانند با آن چه مردم در آشتی هستند، دشمنی می‌ورزند و با آن چه مردم در دشمنی هستند، آشتی هستند به واسطه‌ی آنان کتاب خدا شناخته می‌شود آنان به کتاب خدا آگاه هستند کتاب به وسیله آنان پابرجاست و آنان با تکیه بر کتاب بر می‌خیزند بيش از آنكه بدان اميد بسته اند، نمى بينند و ازچيزى، جز آنچه بايد از آن بترسند، نمى ترسند. 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی ⚜الحکمة ۴۳۲ وقال علی عليه السلام : إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللهِ هُمُ الَّذِينَ نَظَرُوا إِلَى بَاطِنِ الدُّنْيَا إِذَا نَظَرَ النَّاسُ إِلَى ظَاهِرِهَا، وَاشْتَغَلُوا بِآجِلِهَا إِذَا آشْتَغَلَ النَّاسُ بِعَاجِلِهَا، فَأَمَاتُوا مِنْهَا مَا خَشُوا أَنْ يُمِيتَهُمْ وَتَرَكُوا مِنْهَا مَا عَلِمُوا أَنَّهُ سَيَتْرُكُهُمْ، وَرَأَوُا اسْتِكْثَارَ غَيْرِهِمْ مِنْهَا اسْتِقْلالاً، وَدَرَكَهُمْ لَهَا فَوْتاً، أَعْدَاءُ مَا سَالَمَ النَّاسُ، وَسِلْمُ مَا عَادَى النَّاسُ! بِهِمْ عُلِمَ الْكِتَابُ وَبِهِ عُلِمُوا وَبِهِمْ قَامَ الْكِتَابُ وَبِهِ قَامُوا، لاَ يَرَوْنَ مَرْجُوّاً فَوْقَ مَا يَرْجُونَ، وَلاَ مَخُوفاً فَوْقَ مَا يَخَافُونَ. 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی ⚜saying 432 Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said: The lovers of Allah are those who look at the inward side of the world, while the other people look at its outward side. They occupy themselves with its most remote benefits while the other people occupy themselves with the immediate benefits. They kill those things which they feared will have killed them, and they leave here in this world what they think will leave them. They took the amassing of wealth by others as a small matter and regarded it like losing. They are enemies of those things which others love while they love things which others hate. Through them, the Quran has been learned, and they have been given knowledge through the Quran. With them, the Quran is staying while they stand by the Quran. They do not see any objective of hope above what they hope and no objective of fear above what they fear. ڪانال ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام ➫ http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1 ................🌹یا ؏ــلے🌹 ............... 💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
🍃هـــرروز یک آیـه یـک نکتـــــه 🍃 🕯ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ🕯 باید از هر کس و هر تفکری که فقط به زندگی مادی دعوت می‌کند روی بگردانیم. فَأَعْرِضْ عَنْ مَنْ تَوَلَّىٰ عَنْ ذِكْرِنَا وَلَمْ يُرِدْ إِلَّا الْحَيَاةَ الدُّنْيَا ★ ذَٰلِكَ مَبْلَغُهُمْ مِنَ الْعِلْمِ ۚ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِيلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِمَنِ اهْتَدَىٰ (۲۹ و ۳۰ نجم) 💌 پس اعتنا نکن به آن‌هایی که از یاد من رو می‌گردانند و جز زندگی دنیا چیزی نمی‌خواهند. 💌 منتهای علم و فهم آن‌ها تا همین حد است [هدفشان از علم‌آموزی فقط رسیدن به رفاه و راحتی دنیاست! ] البته خدا بهتر می‌داند حال آن‌هایی را که از راهش به در شده‌اند یا در راه درست قرار دارند. ڪانال @nahj_balaq ................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
🚫تخریب ارکان مذهب حقه تشیع! 🔖آیت الله ضیاء آبادی 📝آنچه که شدیداً مایه تأسف است این است که مشاهده می شود افرادی که یک عُمر از سفره گسترده اهل بیت اطهار علیهم السلام ارتزاق کرده اند و به حکم عقل و شرع، موظّف به تحکیم اساس مکتب آن انوار مقدّس عرشی می باشند، مع الاسف، نمک نشناسی کرده و با قیافه ای حق به جانب و با حربه موذیانه و غلط انداز دفاع از حریم وحدت اسلامی! دست به کار تضعیف و بلکه تخریب ارکان مذهب حقّه تشیّع گردیده و یکی از دو رکن اصیل مذهب را که تبرّی یعنی بیزاری جستن و اظهار تنفّر از دشمنان اهل بیت علیهم السلام است زیر سوال برده و آن را مخالف قرآن و سنّت! قلمداد می کنند. 🔸گاهی منصب امامت را جدا و مستقلّ از منصب خلافت ارائه می نمایند و گاهی در اصول اعتقادی نیز اعتقاد اصلی و فرعی ساخته و اعتقاد به امامت را یک اعتقاد فرعی اجتهاد پذیر معرّفی می کنند که منکر آن نیز مجتهد معذور است و در نزد خدا مأجور!! و احیاناً رفتار و گفتار امام امیرالمؤمنین علی علیه السلام را در برخورد با خلفا توجیه افترا آمیز کرده و آن حضرت را کاملاً راضی از خلافت آنها نشان می دهند! 🔸گویی فریادهای آن امام مظلوم را که از قلب دردناکش برخاسته است نشنیده اند که می فرماید: حَتَّى إِذَا قَبَضَ‏ اللَّهُ رَسُولَهُ صلی الله علیه و آله رَجَعَ قَوْمٌ عَلَى الْأَعْقَابِ وَ غَالَتْهُمُ السُّبُلُ وَ اتَّكَلُوا عَلَى الْوَلَائِجِ‏ وَ وَصَلُوا غَيْرَ الرَّحِمِ وَ هَجَرُوا السَّبَبَ الَّذِي أُمِرُوا بِمَوَدَّتِهِ وَ نَقَلُوا الْبِنَاءَ عَنْ رَصِّ أَسَاسِهِ فَبَنَوْهُ فِي غَيْرِ مَوْضِعِهِ مَعَادِنُ كُلِّ خَطِيئَةٍ وَ أَبْوَابُ كُلِّ ضَارِبٍ فِي غَمْرَةٍ قَدْ مَارُوا فِي الْحَيْرَةِ وَ ذَهَلُوا فِي السَّكْرَةِ عَلَى سُنَّةٍ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ مِنْ مُنْقَطِعٍ إِلَى الدُّنْيَا رَاكِنٍ أَوْ مُفَارِقٍ لِلدِّينِ مُبَايِن‏ (نهج البلاغه فیض، خطبه ۱۵۰) 🔸توجه به این نکته بسیار لازم است که مسئله تحقیق درباره مذهب حق که ضروری ترین عامل حیاتی برای جامعه اسلامی است و ارائه مدارک صحّت و اصالت آسمانی آن مذهب به مردم و روشن نمودن فکر نسل جوان نسبت به اصول و مبانی آن و دفاع از حریم مقدّسات آن، غیر از مسئله ایجاد اختلاف و تولید تشتّت در افکار و فتنه انگیزی بین گروهها است که متأسفانه افرادی به بهانه حفظ وحدت و اتّحاد، از بحث درباره حقایق مذهبی و تجزیه و تحلیل مسائل مربوط به معتقدات و معارف، سخت می گریزند و احیاناً بحث کنندگان در این گونه مطالب را هم متّهم به فتنه انگیزی و تفریق کلمه امّت و ایجاد رخنه و شکاف در حصار جمعیّت می نمایند. 🔸گویی این حقیقت را نادیده می گیرند که اتّحادی که عقلاً و شرعاً ممدوح و مقدّس است، اتّحادی است که بر مرکز حقّ تشکیل گردد و بر محور حقّ بچرخد وگرنه اتّحاد بر باطل - به فرض تحقّق - اتّحاد نامقدّسی خواهد بود و نتیجه ای جز زیان و تباهی و پوچی نخواهد داشت. و طبیعی است که اوّل باید حق را شناخت و سپس مردم را دعوت به اتّحاد بر محور حق کرد و این، نیاز به بحث و تحقیق همه جانبه ای در مذهب دارد تا معلوم شود که: فماذا بعد الحقّ الّا الضلال؛ آیا پس از حق جز ضلالت و گمراهی چیزی هست؟ 📗مظلومی گمشده در سقیفه ص۱۱-۹ 📕نهج البلاغه ..................................................................... ڪانال ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام ➫ @nahj_balaq ................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
نهج البلاغه؏ــلےیامولـا علیہ السلام
📛😳📃😢📛 #سیاحت_ݟرب #آقانجفی_قوچانی #قسمت_چهل_هفت دریچه‌خانه باز شد. یک هزار نفر مسلّح شده و سوار ش
📛😳📃😢📛 دیدم جناب ملائکه کوچکتر شد 😳 و گفت: «یک جهت ترس من این است که پیغمبر صریحاً در جواب علی فرمود که: هنوز خبیث از طیّب ممتاز (شناخته و جدا) نشده و تقدیر ظهور پس از امتیاز و جدایی خوبان و بدان است، چنانکه در قصّه نوح بود و شما مصرّید که برخلاف تقدیرات الهی، آنچه را تقدیر بر تأخیر اوست، به تعجیل مبدّل سازید.😐 به عبارت دیگر: آنچه مقدّر شده که فردا ظهور یابد، تو می‌خواهی که امروز او را به ظهور آری و این خود واقعاً ادعای خدایی کردن است.»😳 گفتم: هر مقدّری، با سلسله اسباب و عللش در این عوالم تقدیر می‌شود یا بدون اسباب؟!🤔 گفت: با سلسله اسبابش؛ چون بدون این، طَفْره و محال است. (طفره: انتقال چیزی است از یک جایی به جایی، بدون آنکه مسافت بین این دو جا را طی کند.) گفتم: خدا پدرت را رحمت کند. پس همین رفتارهای ما و دعاهای ما و اصرار و جدیّت در طلب که از حوادث عجیبه شده است، شاید از اسباب و مقدّرات الهی باشد؛ چه اینکه خطورات و تمایلات نفسانی غالباً از تحت اختیار خارج است. گر خدا خواهد که غفّاری کند میل بنده جانب زاری کند خلاصه؛ اصرار در دعا و طلب از خداوند، از جمله اسباب بعضی از مقدّرات است که دور را نزدیک و نزدیک را به ظهور رساند و مانع را بردارد و شرایط وجود را حاصل سازد . و خود الحاح و اصرار در دعا نیز از مستحبّات است، که اگر تأثیری در آن مطلوب (خواسته) نکند، لااقلّ موجب ثواب خواهد بود.☺️ جناب ملائکه قدری از زمختی، بازتر و از ترشی، شیرین‌تر و از تیرگی، روشن‌تر گردیده و رفیق شد. خواهی، نخواهی گفت: «لیکن، اخبار غیبی و الهامات و خطورات رحمانی به بندگان، توسّط ملائکه باشد و بدون این صورت نگیرد؛ چون طفره، محال است و ما از این اخطار و حادثه بی‌خبریم.😕 گفتم: علاوه بر اینکه آیات آخر سوره بقره، بدون واسطه‌ی جبرئیل‌تان بود، آیا شما مافوق دارید یا نه؟🤔 گفت: بلی زیاد، که درجات آنان بر ما معلوم نیست. گفتم: این خطورات ماها، شاید به‌وسیله مافوق شما باشد. علاوه بر اینها، ما از دوستان اهلبیت پیغمبریم و الاّ در این مقام قُرب، راه و جا نداشتیم و از لوازم دوستی، یاری کردن عاشق است معشوق خود را به هرچه ممکن باشد ولو به زبان دعا؛ پس چه ایرادی با ما دارید؟!🤨 می‌گویید چرا آن را دوست دارید و یا اینکه چرا به لوازم دوستی عمل می‌نمایید؟!😕 و در این هنگام که لا جواب (بدون جواب) ماندند گفتم: 👈 علت این بلند پروازی‌های شما، همان تجرّد شما است؛ (تجرّد نسبی منظور است که فرشتگان دارند، و الاّ مجرّد مطلق، فقط ذات اقدس متعال می‌باشد.) چنانکه ما هم اگر به آن تجرّد اوّل باقی بودیم و به موادّ تُرابی(خاکی) تعلّق نمی‌گرفتیم چنین بودیم؛ بلکه مدّعی الوهیت (خدایی) هم می‌شدیم، چنانکه صادق آل محمّد(ص) می‌فرماید. ولی به‌طور یقین تصدیق بفرمایید که هر مجرّدی دانا و بالاتر از مادّی نیست. نه هر که طرف کُلَه، کج نهاد و تند نشست کلاه داری و آئین قیصری داند👌 🍃هزار نکته باریکتر ز مو اینجاست نه هر که سر نتراشد قلندری داند @nahj_balaq 💀🔥🔥👹🔥🔥💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜ ⚜ حکمت ۴۳۳ امام علی (ع) فرمود : به ياد داريد كه لذتها تمام شدنى است و پايان ناگوار آن بر جاى ماندنى است. 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی ⚜الحکمة ۴۳۳ وقال علی عليه السلام : اذْكُرُوا انْقِطَاعَ الَّلذَّاتِ، وَبَقَاءَ التَّبِعَاتِ. 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی ⚜saying 433 Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said: Remember that pleasures will pass away while the consequences will stay. ڪانال ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام ➫ http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1 ................🌹یا ؏ــلے🌹 ............... 💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
🍃هـــرروز یک آیـه یـک نکتـــــه 🍃 🕯ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ🕯 يَا أَيُّهَا الْمُدَّثِّرُ ★ قُمْ فَأَنْذِرْ (۱ و ۲ مُدَّثِر) 💌 ای کسی که، بخاطر فشارها و هجمه‌ها، سستی، ناامیدی و تعلقات زیادی از تلاش و‌ کوشش بازمانده‌ای، و لباسی از آن‌ بر تن کرده‌ای! 💌 [ تو را چه شده؟!] برخیز و بترسان. (برگرفته از التحقیق، ج ۳ ، ص ۱۷۷) ڪانال @nahj_balaq ................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
نهج البلاغه؏ــلےیامولـا علیہ السلام
📛😳📃😢📛 #سیاحت_ݟرب #آقانجفی_قوچانی #قسمت_چهل_هشت دیدم جناب ملائکه کوچکتر شد 😳 و گفت: «یک جهت ترس من
📛😳📃😢📛 دیدم جناب ملائکه کوچکتر شد 😳 و گفت: «یک جهت ترس من این است که پیغمبر صریحاً در جواب علی فرمود که: هنوز خبیث از طیّب ممتاز (شناخته و جدا) نشده و تقدیر ظهور پس از امتیاز و جدایی خوبان و بدان است، چنانکه در قصّه نوح بود و شما مصرّید که برخلاف تقدیرات الهی، آنچه را تقدیر بر تأخیر اوست، به تعجیل مبدّل سازید.😐 به عبارت دیگر: آنچه مقدّر شده که فردا ظهور یابد، تو می‌خواهی که امروز او را به ظهور آری و این خود واقعاً ادعای خدایی کردن است.»😳 گفتم: هر مقدّری، با سلسله اسباب و عللش در این عوالم تقدیر می‌شود یا بدون اسباب؟!🤔 گفت: با سلسله اسبابش؛ چون بدون این، طَفْره و محال است. (طفره: انتقال چیزی است از یک جایی به جایی، بدون آنکه مسافت بین این دو جا را طی کند.) گفتم: خدا پدرت را رحمت کند. پس همین رفتارهای ما و دعاهای ما و اصرار و جدیّت در طلب که از حوادث عجیبه شده است، شاید از اسباب و مقدّرات الهی باشد؛ چه اینکه خطورات و تمایلات نفسانی غالباً از تحت اختیار خارج است. گر خدا خواهد که غفّاری کند میل بنده جانب زاری کند خلاصه؛ اصرار در دعا و طلب از خداوند، از جمله اسباب بعضی از مقدّرات است که دور را نزدیک و نزدیک را به ظهور رساند و مانع را بردارد و شرایط وجود را حاصل سازد . و خود الحاح و اصرار در دعا نیز از مستحبّات است، که اگر تأثیری در آن مطلوب (خواسته) نکند، لااقلّ موجب ثواب خواهد بود.☺️ جناب ملائکه قدری از زمختی، بازتر و از ترشی، شیرین‌تر و از تیرگی، روشن‌تر گردیده و رفیق شد. خواهی، نخواهی گفت: «لیکن، اخبار غیبی و الهامات و خطورات رحمانی به بندگان، توسّط ملائکه باشد و بدون این صورت نگیرد؛ چون طفره، محال است و ما از این اخطار و حادثه بی‌خبریم.😕 گفتم: علاوه بر اینکه آیات آخر سوره بقره، بدون واسطه‌ی جبرئیل‌تان بود، آیا شما مافوق دارید یا نه؟🤔 گفت: بلی زیاد، که درجات آنان بر ما معلوم نیست. گفتم: این خطورات ماها، شاید به‌وسیله مافوق شما باشد. علاوه بر اینها، ما از دوستان اهلبیت پیغمبریم و الاّ در این مقام قُرب، راه و جا نداشتیم و از لوازم دوستی، یاری کردن عاشق است معشوق خود را به هرچه ممکن باشد ولو به زبان دعا؛ پس چه ایرادی با ما دارید؟!🤨 می‌گویید چرا آن را دوست دارید و یا اینکه چرا به لوازم دوستی عمل می‌نمایید؟!😕 و در این هنگام که لا جواب (بدون جواب) ماندند گفتم: 👈 علت این بلند پروازی‌های شما، همان تجرّد شما است؛ (تجرّد نسبی منظور است که فرشتگان دارند، و الاّ مجرّد مطلق، فقط ذات اقدس متعال می‌باشد.) چنانکه ما هم اگر به آن تجرّد اوّل باقی بودیم و به موادّ تُرابی(خاکی) تعلّق نمی‌گرفتیم چنین بودیم؛ بلکه مدّعی الوهیت (خدایی) هم می‌شدیم، چنانکه صادق آل محمّد(ص) می‌فرماید. ولی به‌طور یقین تصدیق بفرمایید که هر مجرّدی دانا و بالاتر از مادّی نیست. نه هر که طرف کُلَه، کج نهاد و تند نشست کلاه داری و آئین قیصری داند👌 🍃هزار نکته باریکتر ز مو اینجاست نه هر که سر نتراشد قلندری داند @nahj_balaq 💀🔥🔥👹🔥🔥💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜ ⚜حکمت ۴۳۴ امام علی (ع) فرمود : مردم را بیازمای، تا دشمن گردی. سید رضی می‌گوید : بعضى اين عبارت را به رسول الله(ع) نسبت داده اند ولى از دلايلى كه نسبتش را به على(ع) قوت مى بخشد مطلبى است كه ثعلب از ابن الاعرابى روايت كرده كه مى گويد: مامون مى گفت كه اگر على نگفته بود«اخبر تقله » من مى گفتم «اقله تخبر» با آنهادشمنى كن تا امتحانشان كرده باشى. 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی ⚜الحکمة ۴۳۴ وقال علی عليه السلام : اخْبُرْ تَقْلِهِ . قال الرضى : وَ مِنْ النَّاسِ مَنْ يَروِي هذا لِرسُولِ الله صلى الله عليه وآله وَ مِمَّا يُقَوَّي انَّهُ مِنْ كَلام اميرالمؤمنين عليه السلام ، ما حَكاهُ ثَعْلَبُ قالَ: حَدِّثنا ابنُ الاعرابي قالَ: قالَ المامُون : لولا انَ عَليَا عليه السلام ، قالَ: اخْبُرْ تَقْلِه ، لَقُلْتُ انَا: اِقْلِهْ تَخْبُرْ. 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی ⚜saying 434 Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said: Try (a man) and you will hate him! Sayyid ar-Radi says the following: “Some people say that this saying was articulated by the Prophet (SAAW), but what confirms that it is the saying of Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) is the statement related by Tha‘lab from Ibn al-Arabi, that is, that (caliph) al-Ma’mun said, “If Ali had not said ‘ukhbur thiqlihi’ (try a man and you will hate him),” I will have said: ‘aqlihi takhbur’ (hate a man in order to try him).” ڪانال ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام ➫ http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1 ................🌹یا ؏ــلے🌹 ............... 💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
نهج البلاغه؏ــلےیامولـا علیہ السلام
🍃هـــرروز یک آیـه یـک نکتـــــه 🍃 🕯ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ🕯 يَا أَيُّهَا الْمُدَّ
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ علامه مصطفوی در التحقیق یادآوری می‌کنند که «دثار‌» هم مادی است هم معنوی. مادی آن می‌شود پارچه، ملافه، ردا و مانندش که در خواب و استراحت روی خود می‌کشیم. معنوی آن هرچیزی است که مانند پارچه ما را بپوشاند و دربربگیرد، مثل غم، تنبلی، فشار و استرس و ... ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🍃هـــرروز یک آیـه یـک نکتـــــه 🍃 🕯ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ🕯 شنیده‌ها و دیده‌ها همگی وارد نفس و جان انسان می‌شوند، و کم‌کم شخصیت آدم را شکل می‌دهند. هرکس باید خودش سیستم فیلترینگ داشته باشد. 📜 امام حسن علیه‌السلام: متعجبم از كسى كه درباره خوراكی‌هایش فکر مى‌كند ولی درباره نيازمندی‌هاى فكرى و عقلى‌اش تأمل نمی‌كند، پرهيز مى‌كند از آنچه معده اش را اذيت مى‌کند، و قلب و جان خود را از پَست‌ترين چيزها پر می‌كند. (بحارالانوار، ج ۱، ص ۲۱۸) 💌 پس انسان باید به خوراک خود بنگرد. (۲۴ عبس) ڪانال @nahj_balaq ................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
نهج البلاغه؏ــلےیامولـا علیہ السلام
📛😳📃😢📛 #سیاحت_ݟرب #آقانجفی_قوچانی #قسمت_چهل_هشت دیدم جناب ملائکه کوچکتر شد 😳 و گفت: «یک جهت ترس من
📛😳📃😢📛 تا آنکه رسیدیم در گردش خود، به روی تلّی(تپه‌ای) که صد قدمی از اردوگاه دور بود. از روی آن تلّ، نظر کردیم، دیدیم در اُفُق مشرقی، سراسر اُفُق را ابر سیاه متراکمی فراگرفته است و از آن ابر، برق و تیر شهاب‌ها، به اشکال مختلف و حرکات متشتّت (پراکنده)، چنان ریزش دارد که گویا اُفُق یکپارچه آتش شده است و غرّش‌های سختی از آن ابر، به گوش ما می‌رسید.😮 آقای ملائکه که نظرش به آن مأموریت واویلا افتاد، گفت: «لا حول و لا قوّة الاَّ باللَّه.»😯 گفتم: در آنجا چه خبر است؟😧 گفت: آن هوای برهوت است و آن ریزش تیر شهاب‌ها که به‌صورت نیزه و شمشیر و خنجر و عمود است، بر دشمنان آل محمّد ریزش دارد و آنها، صورت لعن‌هایی است که مؤمنین بر آنها می‌کنند . والاّ اصل عذاب و انتقام الهی در زمین است که مانند کوره حدّادان (آهنگران)، سُرخ و در تابش است، با آن گزنده و درّندگان آتشینی که در آنجا موجود است و نهرهایی که از مس گداخته در آنجا در جریان است. و ما می‌دیدیم که آن تیر شهاب‌ها، به هریک از آنها که اصابت می‌کرد، از ابدان آنها می‌گذشت و به دیگران اصابت می‌نمود و همینطور تا آخر؛ و اگر احیاناً به زمین می‌خورد، دوباره بلند شده، به چند نفر دیگر اصابت می‌کرد و اگر کسی از مقابل آنها فرار می‌کرد، آن شهاب او را تعقیب می‌نمود؛ کانّه هدف خود را می‌شناخت و شعور داشت. همچنان که آمده: 🌟«وَ اِنَّ الدَّارَ الْاخِرَةَ لَهِی الْحَیوانُ؛ این زندگی چیزی جز سرگرمی و بازی نیست و زندگی واقعی سرای آخرت است. / سوره عنکبوت، 64» آن آدمها دیده می‌شدند که بی‌اختیار بلند می‌شوند و به زمین می‌خورند؛ مانند دانه‌های اسپند در تاوه (تابه) داغ که به یک جا قرار و آرام نداشتند و ناله و فریاد آنها مانند صدای سگ به گوش ما می‌رسید و این منظره، بسی موجب مسرّت و چشم روشنی من شده بود. 🙂 اعلان دادیم که خیمه مرا بر روی همین تلّ بزنند و تمام اردو نیز خیمه‌های خود را در اطراف این تلّ بزنند و تماشای این منظره خوشایند را بنمایند که خوب، مسرّت آور است. همگی آمدند و خوشحال ‌شدند و اظهار شادمانی می‌نمودند و کف می‌زدند و هلهله می‌کردند. 🌟 «فَرِحینَ بِما اتیهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ؛ آنها بخاطر نعمتهای فراوانی که خداوند از فضل خود به ایشان بخشیده است خوشحالند. / سوره آل عمران،170» و چون آقای ملائکه فرمودند که این تیر شهاب‌هایی که بر دشمنان ریزش دارد، اثر لعن‌های مؤمنین است، به لشگر امر نمودیم که لعن نمایند دشمنان اهلبیت را و خودِ مخلص، برای تذکار و تعلیم، جلو افتادم و گفتم: «اَللَّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَم حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلی ذلِک اَللَّهُمَّ الْعَنِ الْعِصابَةَ الَّتی جاهَدَتِ الْحُسَینَ وَ شایعَتْ وَ بایعَتْ وَ تابَعَتْ عَلی قَتْلِهِ اَللَّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعاً؛ پروردگارا! لعنت کن اوّل ظالمی که در حقّ محمّد و آل محمّد(ع) ظلم نمود و همچنین بر آخرین کسی که از آن ظالمان، در ظلم و ستمشان پیروی کرد. پروردگارا! لعنت کن گروههایی را که با حسین (ع) جنگ کردند و لعنت کن بر آنانکه در کشتن او مشایعت نموده و پیمان بستند و از آن پیروی نمودند. پروردگارا! همه آنان را لعنت نما.» و نیز خواندم: «اَللَّهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنّی وَابْدَأْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ الثَّانِی وَ الثَّالِثَ وَ الرَّابِعَ اَللَّهُمَّ الْعَنْ یزیدَ خامِساً وَ الْعَنْ عُبَیدَاللَّهِ بْنَ زِیادٍ وَ ابْنَ مَرْجانَةَ وَ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ شِمْراً وَ آلَ اَبی سُفْیانَ وَ آلَ زِیادٍ وَآلَ مَرْوانَ اِلی یوْمِ الْقِیمَةِ؛ پروردگارا! لعن مرا مخصوص اوّلین ظالم گردان و ابتدا اوّلی را گرفتار لعنت خود کن و آنگاه دوّمی و سوّمی و چهارمی را لعنت نما و یزید را که پنجمین آنهاست لعنت کن و لعنت کن عبیداللَّه بن زیاد و پسر مرجانه و عمر بن سعد و شمر و آل ابی سفیان و آل زیاد و آل مروان را تا روز قیامت.» و تمام لشگر در صف ایستاده، به این دو نوع لعن مشغول شدند و صداها را به لعن بلند می‌نمودند و دیده می‌شد در ساحت برهوت که به آن تیر شهاب‌ها، میلیون میلیون افزوده شد و دود و غبار، فضا و عرصه آنجا را تیره و تار نمود و چنان شدّت نمود که اگر شهاب به یکی اصابت می‌نمود، بلند می‌شد از زمین و در بین، شهاب‌هایی به او اصابت می‌نمود. از اصابت یکی به طرف مشرق و از دیگری به طرف مغرب و از سوّم به شمال و از چهارم به جنوب و گاهی به فوق و گاه به تحت، همچون گویی در بین چوگان‌های مختلف، حیران و سرگردان و در میان فضا می‌بود؛ تا پس از مدّتی به زمین می‌رسید.👌 @nahj_balaq 💀🔥🔥👹🔥🔥💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜ ⚜ حکمت ۴۳۵ امام علی (ع) فرمود : برای خدا (شایسته) نیست که برای بنده ای در شکرگزاری را باز کند و در فزونی نعمت را بربندد در دعا را بر بنده باز کند و در اجابت را ببندد و در توبه را باز گزارد و در آمرزش را بر او ببندد. 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی ⚜الحکمة ۴۳۵ وقال علی عليه السلام : مَا كَانَ اللهُ لِيَفْتَحَ عَلَى عَبْدٍ بَابَ الشُّكْرِ وَيُغْلِقَ عَنْهُ بَابَ الزِّيَادَةِ، وَلاَ لِيَفْتَحَ عَلَى عَبْدٍ بَابَ الدُّعَاءِ وَيُغْلِقَ عَنْهُ بَابَ الاِجَابَةِ، وَلاَ لِيَفْتَحَ عَلَى عَبْدٍ بَابَ التَّوْبَةِ وَيُغْلِقَ عَنْهُ بَابَ الْمَغْفِرَةِ. 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی ⚜saying 435 Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said: It is not that Allah, to Whom belongs Might and Majesty, may keep the door of gratitude open for a person and close the door of plenty upon him, or to open the door of prayer to a person and close the door of acceptance upon him, or to open the door of repentance on a person and close the door of forgiveness upon him ڪانال ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام ➫ http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1 ................🌹یا ؏ــلے🌹 ............... 💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
🍃هـــرروز یک آیـه یـک نکتـــــه 🍃 🕯ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ🕯 خدا انتقام‌ می‌گیرد. در حضورش بی‌ادبی کردیم، با ما بی‌ادبی می‌کنند. خودش و خواسته‌اش را عزیز داشتیم، عزیزمان می‌کند. چه برسد به اقدام علیه دین و پیغمبرش. 💌 خیال نکن خدا وعده‌ی خود را درباره‌ی کمک کردن به پیامبران و مجازات بدکارها عملی نمی‌کند. او شکست‌ناپذیرِانتقام‌گیر است. (۴۷ ابراهیم) ڪانال @nahj_balaq ................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
نهج البلاغه؏ــلےیامولـا علیہ السلام
📛😳📃😢📛 #سیاحت_ݟرب #آقانجفی_قوچانی #قسمت_چهل_نه تا آنکه رسیدیم در گردش خود، به روی تلّی(تپه‌ای) که
📛😳📃😢📛 ☺️و از شدّت شوق، لشگر بر اوراد (ذکرهای زبانی) و لعن می‌افزود، تا به حدّی که دهان‌ها، خشک و زبان‌ها، کند می‌گردید. و بدن‌های آنان (یعنی جهنّمیان) کباب می‌شد و همچون پنجره، سوراخ سوراخ شده و با این همه، آتش دل بهشتیان ساکن نمی‌شد و چشم روشن نمی‌شدند (خوشحال نمی‌شدند)؛ 👌چه اینکه بالاترین درجه‌ی انتقام و آرامی و خنک شدن دلِ مظلوم، به مُردن ظالم و بیرون شدن از دار هستی بود؛ چنانکه در دنیا، خنک شدن دل مظلوم، بیرون کردن ظالم از صفحه دنیا بود، که در نظر نیست گردد و مردن و نیست شدن از عالم آخرت شاید ممکن نباشد؛ چه حیات آنجا ذاتی است ولو بدن آنها کباب و سوراخ گردد، چنانچه فرموده است: 🌟 «وَاِنَّ الدَّارَ الْاخِرَةَ لَهِی الْحَیوانُ؛ این زندگی چیزی جز سرگرمی و بازی نیست و زندگی واقعی سرای آخرت است. / سوره عنکبوت، 64» و «کلَّما نَضِجَتْ جُلُودُهُمْ بَدَّلْناهُمْ جُلُوداً غَیرَها؛ هرگاه پوست‌های تنشان در آن بریان گردد و بسوزد، پوست‌های دیگری بجای آن قرارمی دهیم./ سوره نساء، 56» با رؤسای افواج که هفت نفر بودیم، با هفت نفر رؤسای ملائکه، در خیمه من جمع شدیم و بنای مشورت نهادیم که چه کنیم، که انتقام کلّی حاصل شود و دل‌ها از جوش و خروش، ساکن و آرام گیرد و با این محاربه (جنگ) معنوی که پیش گرفته‌ایم دلها خنک شود. و علاوه بر این، دل امام زمان که قلب عالَم💚 اِمکان است در جوش و خروش و پُر از اندوه و حزن است و شیعیان که پروانه آن شمع، و شاخ و برگ آن درختند نیز از غصّه و حزن بیرون نروند که: 🌟 «شِیعَتُنا خُلِقُوا مِنْ فاضِلِ طِینِتِنا وَ عُجِنُوا بِماءِ وَلایَتِنا یَحْزَنُونَ لِحُزْنِنا و یَفْرَحُونَ لِفَرَحِنا؛ شیعیان ما را از باقی مانده طینت ما خلق شده اند و خلقت آنها با آب ولایت ما عجین شده است. آنها به هنگام خوشحالی ما، خوشحال و در حزن و اندوه ما، محزون و اندوهناک هستند.😔 [حدیث از امام صادق علیه‌السلام]» بعضی گفتند: خوب است وارد برهوت شده، با اسلحه سرد، آنها را قطعه قطعه کنیم ولو نمیرند، چون به دست خود زده‌ایم، شاید دل‌مان خنک شود. آقای ملائکه گفت: به یقین معلوم است که آن عذابی که دارند، اشدّ (سخت‌تر) از کشتار شما است. علاوه بر این، اجازه دخول در برهوت برای شما نیامده است. 👈دیگری گفت: علاوه بر این، با داخل شدن ما در برهوت، عذاب از آنها برداشته می‌شود؛ زیرا چنانکه مؤمن از آتش جهنّم ترسان است، آتش بیش از او از مؤمن ترسان است؛ پس ورود ما در برهوت برای عذاب کردن آنان، باعث رفع عذاب ازآن‌ها است و این نقض غرض (خلاف مقصود) است.🤔 من گفتم: سبب و باعث جوش و جگر خونی ما، جوش و خروش و اندوهگینی امام زمان است، تا دل او خنک و خالی نگردد، محال است که از ما خنک شود؛ چون دل شیعه، پابند دل اوست. باید فکری نمود که او را از انتظار بیرون نمود و این، به غیر از دعا و التماس از خدا که اِذن خروج به او بدهد، چاره‌ای ندارد. ما با جدّیت تمام، از چاره سازِ بیچارگان بخواهیم که درد ما را چاره کند. همه این رأی را پسندیدند، به جز ملائکه که سکوت نمودند.😐 @nahj_balaq 💀🔥🔥👹🔥🔥💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜ ⚜حکمت ۴۳۶ امام علی (ع) فرمود : شایسته‌ترین مردم به بزرگواری کسی است که بزرگواران را به او شناسند. 💠 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی ⚜الحکمة ۴۳۶ وقال علی عليه السلام : أوْلَى النَّاسِ بِالْكَرَمِ مَنْ عُرِفَتْ بِهِ الْكِرَامُ. 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی ⚜saying 436 Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said: The most appropriate person for an honorable status is who the people of honor are known due to him. ڪانال ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام ➫ http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1 ................🌹یا ؏ــلے🌹 ............... 💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
🍃هـــرروز یک آیـه یـک نکتـــــه 🍃 🕯ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ🕯 احمد بن عمر می‌گويد: از موسی بن جعفر علیه‌السلام پرسيدم چرا اميرالمؤمنين را به این نام، ناميدند؟ فرمود: براى آنكه خوراك دانش به آنها می‌رسانيد. نشنيدى در قرآن است كه: «وَ نَمِيرُ أَهْلَنا، ما خواروبار براى خاندان خود می‌آوريم. ۶۴ یوسف» * و در روايت ديگری فرموده: زيرا خوراك مؤمنين از جانب اوست، او به آنها خوراك دانش می‌دهد. ---------------------------- * 📜 كافی، مصطفوى، ج۲، ص ۲۷۶ ڪانال @nahj_balaq ................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜ ⚜حکمت ۴۳۷ از امام پرسيدند از اين دو كدام برترند: عدالت، يا بخشش؟ امام فرمود :عدالت هر چيز را در جاى خود قرار مى دهد و بخشش آن را از جاى خود بيرون مى‌ برد و عدل تدبیرکننده ای، بسود همگان است و بخشش گروه خاصی را شامل می‌شود بنا بر این عدالت شریف‌تر و برتر است. 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی ⚜الحکمة ۴۳۷ وسئل عليه السلام أَيّما أَفضل: العدل، أَو الجود؟ فقال: الْعَدْلُ يَضَعُ الاُمُورَ مَوَاضِعَهَا، والْجُودُ يُخْرِجُهَا عَنْ جِهَتِهَا، وَالْعَدْلُ سَائِسٌ عَامٌّ، وَالْجُودُ عَارضٌ خَاصٌّ، فَالْعَدْلُ أَشْرَفُهُمَا وَأَفْضَلُهُمَا. 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی saying 437 Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) was asked: “Which of the two is better: justice or generosity?” Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) replied: “Justice puts things in their places while generosity takes them out from their directions. Justice is the general caretaker, while generosity is a particular benefit. Consequently, justice is superior and more distinguished of the two.” ڪانال ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام ➫ http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1 ................🌹یا ؏ــلے🌹 ............... 💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
🍃هـــرروز یک آیـه یـک نکتـــــه 🍃 🕯ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ🕯 جامعه مثل بوستانی است که باغبانش خداست. گاهی در آن، علفهای هرز رشد می‌کند، که باید هرس شوند. وَاللَّهُ أَنْبَتَكُمْ مِنَ الْأَرْضِ نَبَاتًا (۱۷ نوح) فَقُطِعَ دَابِرُ الْقَوْمِ الَّذِينَ ظَلَمُوا ۚ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ (۴۵ انعام) 💌 خدا شما را مثل گیاهی از زمین رویاند. 💌 شکرِ خدا که بالاخره ریشه‌ی چنین جماعت بدکاری قطع شد. ڪانال @nahj_balaq ................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
نهج البلاغه؏ــلےیامولـا علیہ السلام
📛😳📃😢📛 #سیاحت_ݟرب #آقانجفی_قوچانی #قسمت_پنجاه ☺️و از شدّت شوق، لشگر بر اوراد (ذکرهای زبانی) و لعن
📛😳📃😢📛 در این هنگام جمعی از لشگر آمدند (و گفتند) که: دل‌های ما بدون استفاده و بکاربردن شمشیر و نیزه خنک نمی‌شود.🤔 گفتم: بروید همه را اعلام کنید که در صف شوند رو به طرف بیت المعمور، که باید از خدا تعجیل ظهور را بخواهیم، که دردهای ما به ظهور دوا شود و رأی اهل حلّ و عقد بر این قرار گرفته است و دعای فرج در آخر الزّمان از افضل دعاها است.🙏 ▫️خودمان هم برخاستیم رفتیم جلوی صف‌ها ایستاده و دست‌های گدایی را بلند نموده و خواندیم: 🌟اَللَّهُمَّ عَظُمَ الْبَلاءُ وَبَرِحَ الْخَفاءُ وَانْکشَفَ الْغِطاءُ وَ ضاقَتِ الْاَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّماءُ (پروردگارا! بلا بزرگ شد، مخفی ها آشکار شد، پرده ها کنار رفت، زمین تنگ گردید و آسمان از نزول رحمتش دریغ نمود.) و از اراضی، دل‌های مؤمنین را اراده کردیم و از سماء، درگاه حضرت اِله را قصد نمودیم، نسبت به مقصودی که داشتیم چون در آن عالمی که ما بودیم، غیر از این نمی‌شد. 🌟وَ اِلَیک یا رَبِّ الْمُشْتَکی وَ عَلَیک الْمُعَوَّلُ فِی الشِدَّةِ وَ الرَّخاءِ. اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ اُولِی الْاَمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَینا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِک مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا وَ عَنْهُمْ فَرَجاً عاجِلاً قَریباً کلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ مِنْ ذلِک. (و شکایتها بسوی تو آورده می‌شود و اُمید و تکیه گاه ما در هر شدّت و راحتی به تو است، خدایا! درود فرست بر محمّد و آل محمّد که صاحب امر هستند، کسانی که اطاعت از آنها را بر ما واجب کردی و بدین ترتیب، منزلت و مقام آنها را به ما شناساندی، پس برای ما و آنان، فرج و گشایش سریع و عاجل مانند چشم برهم زدنی و یا از آن هم زودتر و نزدیکتر، کرَم فرما!) 🌟یا مُحَمَّدُ یا عَلی یا عَلیُ یا مُحَمَّدُ اُنْصُرانی فَإِنَّکما ناصِرای، وَاکفِیانی فَاِنَّکما کافِیای، یا مَوْلای یا صاحِبَ الزَّمانِ اَلْغَوث اَلْغَوث اَلْغَوث اَلْعَجَل اَلْعَجَل اَلْعَجَل اَلْوَفا اَلْوَفا الوفا. (ای محمّد! ای علی! ای علی! ای محمّد! مرا نصرت کنید، بدرستی که شما نصرت کننده من هستید. و مرا کفایت نمایید، بدرستی که شما کفایت کننده من هستید. ای مولای من! ای صاحب زمان! به فریاد رس! به فریاد رس! به فریاد رس! خیلی زود! خیلی زود! خیلی زود! وفا نما! وفا نما! وفا نما!) ▫️و اضافه نمودیم: 🌟«اَللَّهُمَّ اَخْرِجْنی مِنْ قَبْری مُؤْتَزِراً کفَنی، شاهِراً سَیفی، مُجَرَّداً قَناتی، مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعی فِی الْحاضِرِ وَالْبادی؛ خدایا! مرا از قبر خارج کن در حالی که کفن به کمر بسته ام و شمشیر کشیده و نیزه بلند کرده ام تا دعوتِ دعوت کننده را در شهر و صحرا اجابت نمایم.» صفوف را به حال دعا، ترک نمودیم. چند نفری به تلفن‌خانه، که در لوح آنجا بود رفتیم تا صور‌ت‌های گفتگوی ملأ أعلی را ببینیم و بشنویم؛ و بدانیم که پیغمبر و علی و اولادش در چه حالند. ☺️دیدیم که پیغمبر (ص) و علی (ع) و اهل بیتشان نیز در صف شده‌اند و دست‌ها به دعای فرج، بلند است و پشت سر آنها، صفوف انبیا و مُرسلین و کرّوبین و ملائکه مقرّب، همه به دعا ایستاده‌اند که حدّ و حصر ندارد، و فهمیدیم کمیسیون شور ما و بالأخره اتّحاد آلام و دردهای ما بر دعای فرج نیز، اشاره باطنی ملأ أعلی بوده که .. جنبش این سایه، از آن شاخ گُل است.🙏 @nahj_balaq 💀🔥🔥👹🔥🔥💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜ ⚜حکمت ۴۳۸ امام علی (ع) فرمود : مردم، دشمن آن چیزی هستند که نمی‌دانند 💠ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی ⚜الحکمة ۴۳۸ وقال عليه السلام : النَّاسُ أَعْدَاءُ مَا جَهِلُوا. 💠 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی ⚜saying 438 Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said: People are enemies of what they do not know. ڪانال ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام ➫ http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1 ................🌹یا ؏ــلے🌹 ............... 💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
🍃هـــرروز یک آیـه یـک نکتـــــه 🍃 🕯ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ🕯 اصلاحگران کسانی هستند که تمام نیروها و توانشان را صرف می‌کنند تا کتاب آسمانی را نگه دارند و از آن جدا نشوند. تا بتوانند با آن از خودشان، عقایدشان، اعمالشان، فرهنگ، سیاست، جامعه‌ی بشری، اقتصادشان و ... نگهبانی کنند. این آدم‌ها در عمل هم با برپا کردن نماز این نگه‌داری را نشان می‌دهند. وَالَّذِينَ يُمَسِّكُونَ بِالْكِتَابِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ إِنَّا لَا نُضِيعُ أَجْرَ الْمُصْلِحِينَ (۱۷۰ اعراف) 💌 کسانی که کتاب آسمانی را محکم گرفته‌اند و همیشه به دستورهایش پایبندند، نماز را با آدابش برپا می‌کنند، بدانند که ما پاداش این‌طور اصلاحگرانی را پایمال نمی‌کنیم. ڪانال @nahj_balaq ................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
🔰 حضرت آیت الله العظمی وحیدخراسانی : ◼️ ام البنین که بود؟! مقامش قابل بیان و درک نیست؛ شناخت مادر، متوقف بر شناخت فرزندان اوست. این مادر فرزندش ماه بنی هاشمی است که قدرش را امامی دانست که صحیفه‌ی سجادیه از اوست و بیانش این است: «أِنَّ لعمی العَبّاسِ عِندَ اللّه‏ِ مَنزِلَةٌ یَغبِطُهُ بِها جَمیعُ الشُّهداءِ یَومَ القیامَةِ؛» شهدایی مثل جعفرطیار و حمزه سیدالشهدا برجایگاه او غبطه میخورند. این مرتبه و مقام فرزند چنین مادری است. علی ای حال وظیفه‌ی مردم و هیات تجلیل و تعظیم این بانوی مکرمه(مادر قمر بنی هاشم) است. 📅۱۹/بهمن/۱۳۹۸ ◻️ ............................ ڪانال ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام ➫ @nahj_balaq ................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............