eitaa logo
نهج البلاغه؏ــلےیامولـا علیہ السلام
4.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
133 ویدیو
71 فایل
روزگار؛ روزگـار #نــهــج_الــبلاغــه است . تـــــاریــــخ #تــــکــــرار می شود... ارتباط با ما @infooPmeraj . .
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃هـــرروز یک آیـه یـک نکتـــــه 🍃 🕯ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ🕯 ظرفی که زیر باران باشد، باران آن را در برمی‌گیرد و پُر می‌کند. 💌 پروردگارا ، صبری سرشار بر دل‌های ما فرو ریز، تا همه‌ی وجودمان را در بربگیرد، و ظرف وجودمان، لبریز از صبر و استقامت شود. (۱۲۶ اعراف) ڪانال #نــــهـــج_البلاغه @nahj_balaq ................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💖 ره باز کنیــد، دلبــری آمده است بر شیعـه امام دیگری آمده است در مطلــع هشـتــم ربـیـع الثـانـی میــلاد امام عسـکـری آمده است (علیه السلام) @nahj_balaq ══💝══════ ✾ ✾ ✾
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜ ⚜ حکمت ۳۷۷ امام علی (ع) فرمود : ایمن مباش بر بهترین افراد این امت ازعذاب خدا زیرا که خداوند می‌فرماید: «از مجازات الهى هيچكس جز زيانكاران احساس امنيت نمي‌كنند» (سوره اعراف،آيه 90) و بر بدترين اين امت از رحمت خداوند مايوس مباش چرا که خداوند می‌فرماید : «از رحمت خداوند جز كافران مايوس نمي شوند»(سوره يوسف، آيه 88.) 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی ⚜الحکمة ۳۷۷ وقال عليه السلام : لاَ تَأْمَنَنَّ. عَلَى خَيْرِ هذِهِ الاُمَّةِ عَذَابَ اللهِ، لِقَوْلِهِ تَعَالى: فَلا يَأْمَنُ مَكْرَ اللّهِ إِلا الْقَوْمُ الْخاسِرُونَ وَ لاَ تَيْاءَسَنَّ لِشَرِّ هَذِهِ الْاُمَّةِ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ لِقَوْلِهِ سُبْحانَهُ: إِنَّهُ لا يَيْاَسُ مِنْ رَوْحِ اللّهِ إِلا الْقَوْمُ الْكافِرُون 💠َــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی ⚜saying 377 Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said: Do not feel safe from the punishment of Allah even about the best man in the whole community because Allah, the Sublime, says: “But none feels secure from the plan of Allah save the people (who are the) losers”(Quran,7: 99). Again, do not lose hope even for the worst man of the community because Allah, the Sublime One, says: “Verily, none despair from Allah’s mercy save the disbelieving people” (Quran, 12: 87). ڪانال ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام ➫ http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1 ................🌹یا ؏ــلے🌹 ............... 💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
🍃هـــرروز یک آیـه یـک نکتـــــه 🍃 🕯ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ🕯 اگر بی‌تفاوتی و روزمَرّگی را کنار بگذاریم و به خیلی‌ چیزها که اطراف‌مان است با دقت نگاه کنیم، دوباره زنده شدن، برای‌مان قابل فهم‌تر و عینی می‌شود. 💌 آیا آنها گمان می‌کنند که برانگیخته نمی‌شوند؟! (۴ مُطَفّفین) ڪانال #نــــهـــج_البلاغه @nahj_balaq ...........🌹یا ؏ــلے🌹 ............
😵💀🤭 🔺از امشب با ما باشـــید با سرگذشت ارواح پس از مـــــرگ 🔸(نوشته مرحوم آقا نجفی قدس سره شریف) @nahj_balaq 🔥🔥👹🔥🔥
نهج البلاغه؏ــلےیامولـا علیہ السلام
😵💀🤭 🔺از امشب با ما باشـــید با سرگذشت ارواح پس از مـــــرگ 🔸(نوشته مرحوم آقا نجفی قدس سره شریف) @n
♻️⚜♻️⚜♻️⚜♻️⚜ 🔰 پیـــــش گفـــــتــــــــــار 👇🏻👇🏻👇🏻 🔖 سیاحت غرب از روی مکاشفه نوشته شده نه خیالات استفاده [شهید مطهری] از مرحوم قوچانی که آن را هم من نمی دانستم تا وقتی که راجع به آقا نجفی قوچانی صحبت شد و اول بار کتاب سیاحت غرب آقا نجفی را ایشان به من معرفی کرد و مرحوم آقای نجفی دو کتاب دارد: یکی سیاحت شرق که شرح حال زندگی ایشان است و یکی هم سیاحت غرب است که مربوط به اصطلاحات عرفا و تصورات عالم بعد از مرگ و برزخ و این قبیل است. مرحوم مطهری معتقد بودند، مرحوم آقا نجفی سیاحت غرب را از روی خیالات ننوشته بلکه از روی مکاشفه نوشته و مرحوم آقای نجفی وقتی به قم می رفته با آقای مطهری هم حجره می شده است و به طوری که آقای مطهری گفتند ماه رمضان که می شد، با این که معمولاً ماه رمضان را اهل علم در شهرهای خودشان هستند و منبر می روند و نماز جماعت می خوانند با عنایت به این که مردم هم به اینها توجه دارند؛ اما آقا نجفی با آن درجه و اعتباری که در قوچان داشت ماه رمضان از قوچان می آمد قم و در مدرسه دارالشفاء در اطاق ایشان سکنی می کردند و آقای مطهری می گفتند بزرگان آن روز در حوزه قم مثل مرحوم خوانساری و مرحوم صدر به دیدن ایشان می آمدند و احترام می کردند و از آقا نجفی می خواستند تا برای آنها منبر برود و با این که تقاضا می کردند از آقا نجفی برود نماز، ایشان قبول نمی کرد و می گفت من قوچان را رها کردم آمدم قم حالا می گویید این جا بروم نماز جماعت؟ و نمی رفت. بعد ایشان می گفتند البته آقا نجفی به همه ی آقایان بخصوص به مرحوم خوانساری ارادت داشت و در نماز مرحوم آقای مطهری واقعاً شانسی داشت و خدای متعال به ایشان لطف کرده بود که آن گونه اساتید و آن گونه بزرگان و شخصیت هایی مثل آقا میرزا علی آقا را درک کرده بود، چون خیلی کم اتفاق می افتد کسی مثلاً یکی دو تا از اینها را در تمام مدت عمرش مثلاً ببیند و حال آن که ایشان همه ی اینها را دیده بود و الحمدلله توفیقات الهی از هر جهت نصیب این بزرگوار می شد. 🍃از خاطرات مقام معظم رهبری در مصاحبه با دکتر حداد عادل برگرفته از کتاب خاطرات و حکایتها جلد دوم، موسسه‏ فرهنگی قدر و ولایت ♻️⚜♻️⚜♻️⚜♻️⚜♻️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜ ⚜حکمت ۳۷۸ امام علی (ع) فرمود : بخل، جامع تمامی عیب‌ها است و آن مهاری است كه انسان را بسوى هر بدى مى كشاند. 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی ⚜الحکمة ۳۷۸ وقال علی عليه السلام : الْبُخْلُ جَامعٌ لِمَسَاوِىءِ الْعُيُوبِ، وَهُوَ زِمَامٌ يُقَادُ بهِ إِلَى كُلِّ سُوءٍ. 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی ⚜saying 378 Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said: Miserliness contains all other evil vices and is the rein with which one can be led to every evil. ڪانال ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام ➫ http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1 ................🌹یا ؏ــلے🌹 ............... 💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
🍃هـــرروز یک آیـه یـک نکتـــــه 🍃 🕯ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ🕯 و عمرش را در چه از بین برد؟ اوقات خوش آن بود که با دوست به سر رفت/باقی همه بی‌حاصلی و بی‌خبری بود ثُمَّ لَتُسْئَلُنَّ یَوْمَئِذ عَنِ النَّعیمِ (۸ تکاثر) 💌 سپس در آن روز از نعمت‌هایی که داشته‌اید بازپرسی خواهید شد. ڪانال #نــــهـــج_البلاغه @nahj_balaq ................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا قم حرم اهل بیت (ع) شد ؟ - حجت الاسلام عالی.mp3
10.89M
🎙 #فایل_صوتی کوتاه چرا قم حرم اهل بیت (علیهم السلام) شد؟! 🔰حضرت معصومه(ع) 🔰 #استاد_عالی ┄┅═✧❁🌷یازهرا🌷❁✧═┅┄ بانوی مهربان... #حوالی_خدا #حضرت_معصومه س #وفات_حضرت_معصومه س @nahj_balaq
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◽️ 📛😳📃😢📛 ... و من مُردم. 😢 گویا مرا نمی‌بینند و صدای مرا نمی‌شنوند و دانستم که آنها از من دورند و من نظر آشنایی و دوستی به آن جنازه دارم، خصوص بشره (پوست بدن) پهلوی چپ او را که برهنه بود و چشم‌های خود را به آنجا دوخته بودم. جنازه را بعد از غسل و دیگر کارها به طرف قبرستان بردند. من هم جزء مشایعین (تشییع کنندگان) رفتم و در میان آنها بعضی از جانوران وحشی و درندگان از هر قبیل می‌دیدم که از آنها وحشت داشتم ولی دیگران وحشت نداشتند و آنها نیز اذیتی نداشتند. گویا اهلی و به آنها مأنوس بودند. و جنازه را سرازیر گور نمودند و من در گور ایستاده و تماشا می‌کردم. و در آن حال مرا ترس و وحشت گرفته بود بویژه هنگامی که دیدم در گور🦎 جانورهایی پیدا شدند🦂و به جنازه حمله‌ور گردیدند و آن مردی که در گور جنازه را خوابانید، متعرّض آن جانورها نشد. گویا آنها را نمی‌دید و از گور بیرون شد. و من از جهت علاقمندی به آن جنازه داخل گور شدم، برای بیرون نمودن آن جانوران؛ ولی آنها زیاد بودند و بر من غلبه داشتند و دیگر آنکه مرا چنان ترس گرفته بود که تمام اعضای بدن می‌لرزید و از مردم دادرسی خواستم، کسی به دادم نرسید و مشغول کار خود بودند. گویا هنگامه میان گور را نمی‌دیدند.😵 ناگهان اشخاص دیگری در گور پیدا شدند که آنها کمک نموده آن جانوران فرار نمودند. خواستم از آنها بپرسم که آنها کیانند؟ گفتند: «إِنَّ الْحَسَنَاتِ يُذْهِبْنَ السَّيِّئَاتِ؛ همانا حسنات و اعمال نیک، سیّئات و بدکاریها را از بین می‌برد / سوره هود، 114» و ناپدید شدند. پس از فراغت از این هنگامه، ملتفت شدم که مردم سرِ گور را پوشانیده‌اند و من را در میان گور تنگ و تاریک ترک کرده‌اند.😞 و می‌بینم آنها را که رو به خانه‌هایشان می‌روند، حتی خویشان و دوستان و زن و بچه خودم که شب و روز در صدد آسایش آنها بودم. از بیوفایی آنان بسی اندوهناک شدم و از خوف و وحشت گور و تنهایی، نزدیک بود دلم بترکد.😖 ادامه دارد....👇👇 @nahj_balaq 💀🔥🔥👹🔥🔥💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜ ⚜حکمت ۳۷۹ امآم علی (ع) فرمود : اى فرزند آدم! رزق دو نوع است روزیی که تو می‌طلبی و روزیی که او تو را می‌جوبد كه اگر به دنبال آن نروى به سراغ تو ميايد پس غم یک سال (آینده‌ات) را بر غم امروزت بار مکن غم همان روز، همان روز را بس است اگر سال آينده در شمار عمر تو باشد خداى بزرگ در هر روز كه مى آيد، آنچه قسمت تو ساخته به تو عطا خواهد كرد و اگر آن سال از عمر تو نباشد پس چرا بايد اندوه چيزى را بخورى كه از آن تو نيست؟ و بدان که کسی بر روزی مقدر تو سبقت نمی‌تواند گرفت و کسی در ربودن آن بر تو چیره نخواهد شد و آن چه که بر تو مقدر شده است هرگز تاخیر نخواهد کرد. سید رضی می‌گوید : اين سخن در همين باب در گذشته(تحت شماره 267) آمد ولى چون در اينجا واضح تر و مشروح‌تر بود آن را بر اساس روشى كه در آغاز كتاب تذكر داديم آورديم. 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی ⚜الحکمة ۳۷۹ وقال علی عليه السلام : يَابنَ آدَمَ، الرِّزْقُ رِزْقَانِ: رِزْقٌ تَطْلُبُهُ، وَرِزْقٌ يَطْلُبُكَ، فَإِنْ لَمْ تَأْتِهِ أَتَاكَ، فَلاَ تَحْمِلْ هَمَّ سَنَتِكَ عَلَى هَمِّ يَوْمِكَ! كَفَاكَ كُلُّ يَوْمٍ مَا فيِهِ، فَإِنْ تَكُنِ السَّنَةُ مِنْ عُمُرِكَ فَإنَّ اللهَ تَعَالَى سَيُؤْتِيكَ فِي كُلِّ غَدِ جَدِيدٍ مَاقَسَمَ لَكَ، وَإِنْ لَمْ تَكُنِ السَّنَةُ مِنْ عُمُرِكَ فَمَا تَصْنَعُ بِالْهَمِّ لِمَا لَيْسَ لَكَ، وَلَنْ يَسْبِقَكَ إِلَى رِزْقِكَ طَالِبٌ، وَلَنْ يَغْلِبَكَ عَلَيْهِ غَالِبٌ، وَلَنْ يُبْطِىءَ عَنْكَ مَا قَدْ قُدِّرَ لَكَ. قال الرضى : وقد مضى هذا الكلام فيما تقدم من هذا الباب، إلاّ أنه ها هنا أوضح وأشرح، فلذلك كررناه على القاعدة المقررة في أول هذا الكتاب. 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی ⚜saying 379 Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said: O son of Adam! Livelihood is of two kinds: The livelihood which you seek and the livelihood which seeks you; if you do not reach it, it will reach you. Therefore, do not turn your one day’s worry into a year’s worry. Whatever you get every day should be enough for you for the day. If you have a whole year of your life, even then Allah, the Sublime, will give you every next day what He has destined as your share. If you do not have a year in your life-span, then why should you worry for what is not for you? No seeker will reach your livelihood before you, nor will anyone overpower you in the matter of livelihood. Likewise, whatever has been destined as your share will not be delayed for you Sayyid ar-Radi says the following: “This statement has already appeared elsewhere in this Chapter except that here it is clearer and more detailed. This is why we have repeated it according to the principle laid down in the beginning of the book.” ڪانال ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام ➫ http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1 ................🌹یا ؏ــلے🌹 ............... 💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
🍃هـــرروز یک آیـه یـک نکتـــــه 🍃 🕯ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ🕯 نصفت را آرزو و نصف دیگرت را عمل قرار بده. آرزو با تلاش به درد می‌خورد، بدون آن فقط سرگرم و غافل می‌کند. ذَرْهُمْ يَأْكُلُوا وَيَتَمَتَّعُوا وَيُلْهِهِمُ الْأَمَلُ ۖ فَسَوْفَ يَعْلَمُونَ 💌 بگذارشان تا بخورند و برخوردار شوند و آرزو[ها] سرگرمشان كند، پس به زودى خواهند دانست. (۳ حجر) ڪانال #نــــهـــج_البلاغه @nahj_balaq ................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نهج البلاغه؏ــلےیامولـا علیہ السلام
◽️ #سیاحت_غرب #آقانجفی_قوچانی #قسمت_اول 📛😳📃😢📛 ... و من مُردم. 😢 گویا مرا نمی‌بینند و صدای مرا
▫️ غرب 📛😳📃😢📛 🙁با حال غربت و وحشت فوق العاده و یأس از غیر خدا در بالاسر جنازه نشستم. کم کم دیدم قبر می‌لرزد و از دیوارها و سقف لحد خاک می‌ریزد و بخصوص از پایین پای قبر که بسیار تلاطم دارد 😲مثل این‌که جانوری آن‌جا را می‌خواهد بشکافد و داخل قبر شود و بالآخره آنجا شکافته شد، دیدم دو نفر با صورتی موحش و هیکل مهیب داخل قبر شدند، مثل دیوهای قوی هیکل 😳 و از دهان و دو سوراخ بینی‌هایشان دود و شعله آتش بیرون می‌رود و گرزهای آهنین که با آتش سرخ شده بود که برق‌های آتش از آنها جستن می‌کرد، در دست داشتند و به صدای رعدآسا که گویا زمین و زمان را به لرزه درآورد از جنازه پرسش نمودند که: «مَن رَبُّک؟ ؛ خدای تو کیست؟» و من از ترس و وحشت، نه دل داشتم و نه زبان. فکر کردم که جنازه بی‌روح جواب این‌ها را نخواهد داد و یقین است که با این گرزها خواهند زد تا قبر پر از آتش شود و با آن وحشتِ وصف ناشدنی، این آتش سوزان هم سربار خواهد شد؛ پس بهتر این است که من جواب گویم. توجه نمودم به سوی حق و چاره سازِ بیچارگان و کارسازِ درماندگان، و در دل متوسل شدم به علی ابن ابی‌طالب (ع) چون او را به خوبی می‌شناختم و دادرس درماندگان فهمیده بودم و دوست داشتم او را، و قدرت و توانایی او را در همه عوالم و منازل نافذ می‌دانستم [یعنی معتقد بودم در همه‌ی عالم‌ها و منزل‌گاهها قدرت و نفوذ دارد] و این یکی از نعمت‌ها و چاره‌سازی‌های خداوند بود که در همچو موقع وحشت و خطرناکی که آدمی از هوش بیگانه می‌شود «وَ تَرَی النَّاسَ سُکاری‏ وَ ما هُمْ بِسُکاری ؛ و مردم را (از وحشت آن روز) بی‌خود و مست بنگری در صورتی که مست نیستند/ سوره حج:2» آن وسیله‌ی بزرگ را به یاد آدمی می‌آورد و به مجرّد این خطور و الهام [همین که این فکر به ذهن و خاطرم گذشت] ، قلبم قوّت گرفت و زبانم باز شد و چون سکوت و لاجوابیِ (جواب ندادن) من به طول انجامیده بود، آن دو سائل (سؤال کننده) به غیظ به شدت وصف ناشدنی دوباره سؤال نمودند که: «خدا و معبود تو کیست؟»، به صوت و هیبتی که صد درجه از اولی سخت‌تر و شدیدتر بود و از شدت غیظ صورتشان سیاه و از چشم‌هایشان برقِ آتش شعله می‌زد و گرزها بالا رفت و مهیّای (آماده) زدن شدند.😱😳 من اول نترسیدم و به صدای ضعیف جواب گفتم که: معبود من خدای یگانه بی‌همتاست. 🔘 «هُوَ اللَّهُ الَّذي لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ عالِمُ الْغَيْبِ وَ الشَّهادَةِ هُوَ الرَّحْمنُ الرَّحيمُ. هُوَ اللَّهُ الَّذي لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ الْمَلِکُ الْقُدُّوسُ السَّلامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَکَبِّرُ سُبْحانَ اللَّهِ عَمَّا يُشْرِکُونَ؛ اوست خدایى که جز او معبودى شایسته پرستش نیست و به نهان و آشکار جهان داناست. اوست که گسترده مهر و مهربان است. اوست خدایى که جز او معبودى شایسته پرستش نیست؛ همان فرمانروایى که تدبیر امور بندگان در اختیار اوست و در کمال پاکى و طهارت است. با بندگانش برخوردى سالم و درست دارد. ایمنى بخش، برترى چیره، شکست ناپذیر، جبران کننده کاستى‌ها و بزرگ‌منش و باعظمت است. منزّه است خدا از این که به او شرک ورزند. / سوره حشر، 22و23» ✨این آیه شریفه را که در دنیا در تعقیب نماز صبح [به آن] مداومت داشتم، محض اظهار فضل برای آنها خواندم که خیال نکنند بنی‌آدم فضلی و کمالی ندارد چنانکه روز اول بر خلقت بنی‌آدم اعتراض نمودند که غیر از فساد و خونریزی چیزی در آن‌ها نیست. و بالجمله پس از تلاوت آیه شریفه در جواب آن‌ها، دیدم غضب آنها شکست و گرفتگی صورتشان فرو نشست حتی یکی به دیگری گفت معلوم می‌شود که این از علمای اسلام است و بعد از این به‌طور نزاکت از او سؤال شود.😍 @nahj_balaq 💀🔥🔥👹🔥🔥💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜ ⚜حکمت ۳۸۰ امام علی (ع) فرمود : بسا کسی که در آغاز روز بود و به شامگاهش نرسید بسا کسی که در آغاز شب بر او غبطه می‌خوردند اما در پايان شب عزاداران به سوگش نشسته بودند. 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی ⚜الحکمة ۳۸۰ وقال علی عليه السلام : رُبَّ مُسْتَقْبِلٍ يَوْماً لَيْسَ بِمُسْتَدْبِرِهِ وَمَغْبُوطٍ فِي أَوَّلِ لَيْلِهِ قَامَتْ بَوَاكِيهِ فِي آخِرِهِ 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی ⚜saying 380 Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said: Many a man faces a day after which he finds no day, and many a man is in an enviable status in the earlier part of the night but is mourned by wailing women in its later part. ڪانال ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام ➫ http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1 ................🌹یا ؏ــلے🌹 ............... 💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
🍃هـــرروز یک آیـه یـک نکتـــــه 🍃 🕯ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ🕯 زندگی سراسر تلخی در جهنم و سراسر شیرینی در بهشت است، و دنیا مخلوطی از تلخ و شیرین. این دنیا دست به دست می‌گردد. یک روز به کام ما و روز دیگر به کام دیگران. همه نصیبی از غم و شادی دارند، مهم سست و بی‌هدف نشدن است. ... وَتِلْكَ الْأَيَّامُ نُدَاوِلُهَا بَيْنَ النَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا ... 💌 و ما این روزها(ی پیروزی و شکست) را در میان مردم دست به دست می‌کنیم؛ تا خدا مومنان را، مشخص کند. (۱۴۰ آل‌عمران) ڪانال #نــــهـــج_البلاغه @nahj_balaq ................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نهج البلاغه؏ــلےیامولـا علیہ السلام
▫️ #سیاحت غرب #نجفی_قوچانی 📛😳📃😢📛 #قسمت_دوم 🙁با حال غربت و وحشت فوق العاده و یأس از غیر خدا در بالاس
📕 📝 آقانجفی 📛😳📃😢📛 ... ولی آن دیگری گفت چون مناط (معیار) رفتار ما با این شخص، جواب سؤال آخری است و آن هنوز معلوم نیست، ما باید به مأموریت خود عمل نموده، وظایف خود را انجام دهیم و این هرکه باشد عناوین و اعتبارات در نظر ما اعتباری ندارد. پس سؤال نمودند: «مَن نَبیُّک؟» یعنی پیغمبر تو کیست؟ و در این هنگام طپش قلب من کمتر و زبانم بازتر و صدایم کلفت‌تر گردیده بود، جواب دادم: نَبيّي رسولُ الله الی الناسِ کافّة محمدُ بن عبدالله خاتمُ النبیین و سیدُ المُرسَلین صَلّی الله علیه و آله (پیغمبرم، فرستاده‌ی خدا به سوی همه مردم محمد بن عبدالله خاتم پیامبران و سروَر رسولان است درود خدا بر او و برخاندان او) در این هنگام غیظ و غضبشان بالکلیة (به‌طور کامل) رفت و صورتشان روشن گردید و از من هم آن ترس و وحشت رفت.☺️ پس سؤال نمودند از کتاب و قبله و امام و خلیفه رسول الله. جواب دادم: کِتابي قرآنٌ کریمٌ و قَد نزّل مِن رَبٍّ رَحیمٍ عَلَی نَبيّ حَکیمٍ. (کتاب من قرآن کریم است که از سوی پروردگار مهرگستر بر پیامبر حکیم نازل شده) و قِبلَتِي کَعبة وَالمَسجدُ الحَرام (و قبله‌ام کعبه و مسجدالحرام است) «وَحَيْثُ مَا كُنْتُمْ فَوَلُّوا وُجُوهَكُمْ شَطْرَهُ؛ و هر کجا بودید، روی بدان جانب کنید. /بقره،150» اَلمَسجدُ الحَرام ظاهراً، و باطناً الحقّ المتعال. (مسجد الحرام قبله ظاهری من است و قبله‌ی باطنی‌ام، حق متعال است) «إِنِّي وَجَّهْتُ وَجْهِيَ لِلَّذِي فَطَرَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ حَنِيفًا وَمَا أَنَا مِنَ الْمُشْرِكِينَ؛ من با ایمان خالص روی به سوی خدایی آوردم که آفریننده‌ی آسمانها و زمین است و من هرگز از مشرکان نیستم. /انعام،79» و اَئمّتي وخُلفاءِ نَبيّي اِثنَی عَشَر اِمَاماً اَوّلُهُم عَلي ابن اَبی‌طالب َو آخَرُهُم حُجَّة ابن الحَسَن صَاحِبِ العَصرِ وَ الزَّمان مُفتَرِضُوا الطّاعَة وَ مَعصُومُون مِنَ الخَطَأ وَ الزَّلَل، شُهَداءُ دَارِالفَنَاء و شُفَعَاءُ دَارالبَقَاء. (و امامان من و جانشینان پیغمبر من، دوازده امامند، اول آنها علی بن ابی‌طالب و آخرشان حجت بن الحسن صاحب العصر و الزمان است که اطاعت همگی‌شان واجب بوده و از گناه و خطا پاک و منزّه هستند، آنها در دنیا گواه اعمال ما و در آخرت شفیع و واسطه‌ی مغفرت و بخشایش پروردگارند.) و یک یک اسامی و نسب و حسب آن بزرگواران را برای آنها شرح دادم.👌 گفتند: این همه طول و تفصیل لازم نبود، جواب هر کلمه، یک کلمه است. گفتم برای شما از این مفصل‌تر لازم است، زیرا که درباره ما از اول بدگمان بودید و بر خلقت ما اعتراض نمودید، با اینکه بر فعل حکیم (کار خدای دارای حکمت) نمی‌بایست اعتراض نمود. و از آن روزی که اعتراض شما را فهمیدم، از شما دقّ دلی پیدا کردم. حتی آن‌که متعهد شدم که اگر مجالی بیابم، از شما سؤالاتی بنمایم و چون و چرایی دراندازم، ولی حیف که با این گرفتاری و مضیقه (تنگنا) مجالی برایم نمانده. با لب دمساز خود گر جفتمی - همچو نی من گفتنی‌ها گفتمی 🤔و سکوت نمودم و منتظر بودم که چه سؤالی بعد از این می‌کنند. دیدم سؤالی نکردند فقط پرسیدند: این جواب‌ها را از کجا می‌گویی و از که آموختی؟ و از این سؤال به فکر فرو رفتم که ادّله و براهینی که در دارِ (سرای) غفلت و جهالت و خطا و سهو مرتّب نموده بودم، از کجا سهو و خطایی در مادّه (اصل) و یا در صورت (نوع) و یا در شرایط اِنتاج (نتیجه گرفتن) آن روی نداده باشد؟ و از کجا که [قیاس] عَقیم (بی‌ثمر و بی‌نتیجه) را مُنتِج (نتیجه‌بخش) خیال نکرده باشیم و از کجا که آنها به موازین منطقی درست دربیاید و از کجا که آن موازین، موازین واقعی باشد و خود ارسطو که مُقَنّن(قانون‌گذار) آن موازین است، به خطا نرفته باشد؟ ادامه دا..رد.. @nahj_balaq 💀🔥🔥👹🔥🔥💀