eitaa logo
در محضر نهج البلاغه
350 دنبال‌کننده
5هزار عکس
1.3هزار ویدیو
16 فایل
🔼 ترویج انس با نهج البلاغه,آرام آرام و ختم آن همراه با شرح مختصر از اینکه مطالب را با لینک کانال منتشر میکنید ممنونم 🔽لینک کانال ما در ایتا http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7 🔽 ارتباط با آدمین @piroozy
مشاهده در ایتا
دانلود
انسان شناسی ۱۷۷.mp3
10.39M
۱۷۷ ✖️ چرا باید نماز بخونَم ؟ اگه نماز می‌تونست کسی رو از فحشا و منکرات حفظ کنه، اینهمه نمازخوانِ خلافکار پس از کجا اومدن؟ من همینطور می‌شینم روبروی خدا، باهاش حرف میزنم، بهتر از نمازِ خیلی‌هاست❗️ http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
ماه رجب ۲.mp3
11.56M
🌙مجموعه ویژه ۲ ※ چرا برای بعضی‌ها، نزدیک شدن رجب، اشتیاق و حس آماده شدن ایجاد می‌کند، ولی برای بعضی‌ها، با زمان‌های دیگر فرقی نمی‌کند؟ ※ چه می‌شود که بعضی‌ها می‌شوند اهل ، و بعضی‌ها جا می‌مانند؟ http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💥وَقَدْ أَصْبَحْتُمْ فِي زَمَن لاَ يَزْدَادُ الْخَيْرُ فِيهِ إلاَّ إدْبَاراً، وَلاَ الشَّرُّ فِيهِ إلاَّ إقْبَالاً، وَلاَ الشَّيْطَانُ فِي هَلاَکِ النَّاسِ إلاَّ طَمَعاً. فَهذَا أَوَانٌ قَوِيَتْ عُدَّتُهُ، وَعَمَّتْ مَکِيدَتُهُ، وَأَمْکَنَتْ فَرِيسَتُهُ 🌎شما در زمانى هستيد که خير و نيکى پشت کرده، و رو به کاستى گذارده، و شر و بدى روى آورده، رو به فزونى است و شيطان طمعش در گمراهى مردم بيشتر مى شود اکنون زمانى است که وسايل پيشرفت شيطان قوى شده، نيرنگ و فريبش همه را فرا گرفته، و به چنگ آوردن شکار برايش آسان گشته است. 📘 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همانطور که وعده کردیم انشالله تفسیر خطبه متقین از امروز برای دوستداران گذاشته می شود. http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
☘ فراز اوّل خطبه ⭕️أَمَّا بَعْدُ، فَإِنَّ اللّهَ ـ سُبْحَانَهُ وَ تَعَالَى ـ خَلَقَ الْخَلْقَ حِينَ خَلَقَهُمْ غَنِيًّا عَنْ طَاعَتِهِمْ، آمِناً مِنْ مَعْصِيَتِهِمْ، لاَِنَّهُ لاَ تَضُرُّهُ مَعْصِيَةُ مَنْ عَصَاهُ، وَ لاَ تَنْفَعُهُ طَاعَةُ مَنْ أَطَاعَهُ. فَقَسَمَ بَيْنَهُمْ مَعَايِشَهُمْ، وَ وَضَعَهُمْ مِنَ الدُّنْيَا مَوَاضِعَهُمْ. فَالْمُتَّقُونَ فِيهَا هُمْ أَهْلُ الْفَضَائِلِ ⭕️اما بعد (از حمد و ثناى الهى)، خداوند منزه و والا خلق را آفريد در حالى که از اطاعتشان بى نياز و از معصيتشان ايمن بود، زيرا نه عصيان گنه کاران به او زيان مى رساند (و بر دامان کبريايى اش گردى مى نشاند) و نه اطاعت مطيعان به او نفعى مى بخشد. ⭕️پس از آفرينش آنان، روزى و معيشتشان را (با روش حکيمانه اى) در ميان آنان تقسيم کرد و هر يک را در جايگاه دنيوى اش جاى داد. ⭕️(ولى) پرهيزکاران در اين دنيا صاحب فضايلى هستند http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
📌قسمت اول 🔰امیر المومنین علیه السلام در این خطبه به بيان فضايل و صفات برجسته پرهيزکاران پرداخته و سخن را با ذکر سه صفت برجسته آغاز مى کند، مى فرمايد : ☀️فَالْمُتَّقُونَ فِيهَا هُمْ أَهْلُ الْفَضَائِلِ، مَنْطِقُهُمُ الصَّوَابُ، وَ مَلْبَسُهُمُ الاِقْتِصَادُ، وَ مَشْيُهُمُ التَّوَاضُعُ 🔹«پرهيزکاران در اين دنيا صاحب فضايلى هستند: گفتارشان راست، لباسشان ميانه روى و راه رفتنشان تواضع و فروتنى است» ◀️جمله «مَنْطِقُهُمُ الصَّوَابُ» اشاره به نخستين گام در خودسازى و تربيت انسانهاست و آن اصلاح زبان است; زبانى که بيشترين گناهان کبيره با آن انجام مى شود و بهترين عبادات به وسيله آن صورت مى گيرد و اگر اصلاح شود، همه وجود انسان رو به صلاح مى رود و اگر فاسد شود، همه رو به ويرانى مى گذارند. ◀️تعبير به«وَ مَلْبَسُهُمُ الاِقْتِصَادُ» اگر در معناى حقيقى به کار رود، اشاره به همان لباس ظاهرى است که بايد نه اسراف و تبذير در آن باشد و نه سخت گيرى و خساست يعنى اعتدال و ميانه روى تمام زندگى آنان را در برگرفته و همچون لباسى است بر قامت آنان ◀️ «مَشْيُهُمُ التَّوَاضُعُ» تنها اشاره به راه رفتن ظاهرى نيست، زيرا راه رفتن متواضعانه هر چند کار خوبى است اما در رديف نخستين صفات برجسته پرهيزکاران قرار نمى گيرد; ولى هرگاه اشاره به معناى وسيع مشى باشد مفهومش اين است که همه رفتارهاى آنها آميخته با تواضع است. ↩️ادامه دارد... http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
قطب نمای رغبت ها.mp3
16.07M
🔷 قطب‌نمای رغبت‌ها 🔶لیلة الرغائب منتهی به جمعه است، یعنی رغبت‌ها باید... * تفاوت اعتقاد و اشتیاق * راهکار تبدیل عقیده به باور 📣 بخش سوم 📌 «مراقبات ماه رجب» 🔘برای دریافت صوت کامل این مبحث به لینک زیر مراجعه فرمایید https://aminikhaah.ir/?p=2254 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💠 مُنذِران الهی 🔸 نه قرآن وعده داد كه «لكل فردٍ هاد» و نه توقع است كه «لكلّ فردٍ رسول»، همه ‌اش سخن از مملكت است و قوم است؛ فرمود: ﴿إِنَّمَا أَنتَ مُنذِرٌ وَلِكُلِّ قَوْمٍ هَادٍ﴾ نه «لكلّ واحدٍ واحدٍ هاد» ﴿وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِی كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولاً أن اعْبُدُوا اللّهَ﴾. 🔸 هر محلّی و منطقه ای پیام‌ آوری دارد حالا یا پیامبر اولواالعزم است یا غیر اولواالعزم است یا امامانی هستند كه جانشینان پیامبرند یا شاگردان آنها هستند كه حجت خدا را به مردم می‌ رسانند. اینكه فرمود: ﴿قُمْ فَأَنذِرْ﴾، بعد فرمود هم اگر مبلّغان الهی بشوند كار انبیا را انجام می ‌دهند! اگر ﴿إِنَّمَا أَنتَ مُنذِرُ﴾ هست اگر ﴿قُمْ فَأَنذِرْ﴾ هست، از آن طرف هم فرمود: ﴿فَلَوْلاَ نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِیتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِینذِرُوا﴾؛ این انذار نشان می ‌دهد كه مبلغّان دین، وارثان انبیا (علیهم السلام) هستند. 🔸 در قیامت دیگر سؤال نمی ‌كنند كه مگر تو پیغمبر اولواالعزم نداشتی یا پیغمبر نداشتی یا امام نداشتی، می ‌گویند مگر نیامدند؟! مگر در فلان حسینیه نبودی؟! مگر در فلان مسجد نبودی؟! مگر فلان عالِم نگفت خدا حق است، قیامت حق است؟! مگر واجبات را نگفت، محرّمات را نگفت؟! این خزنه جهنم از او سؤال نمی ‌كنند كه مگر تو پیغمبر نداشتی، می ‌گویند مگر تو روحانی نداشتی: ﴿أَلَمْ یأْتِكُمْ نَذِیرٌ﴾. مگر در زمان خود انبیا (علیهم السلام)، خود پیامبران به درِ خانه همه مردم می ‌رفتند؟! 📚 سوره مبارکه سجده 3 تاریخ: 1391/12/22 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7