458 ـ قاطع ترين و رساترين حجّت
قرآن:
(رُسُلاً مُبَشِّرِينَ وَمُنْذِرِينَ لِئَلَا يَكُونَ لِلنَّاسِ عَلَى اللّه ِ حُجَّةٌ بَعْدَ الرُّسُلِ وَكَانَ اللّه ُ عَزِيزا حَكِيما) . (1)
«پيامبرانى مژده دهنده و بيم دهنده، تا از آن پس ، مردم را بر خدا حجّتى نباشد و خدا پيروزمند و حكيم است». الإمامُ عليٌّ عليه السلام : يا أيُّها النّاسُ إنَّهُ لَم يَكُنْ للّه ِسُبحانَهُ حُجّةٌ في أرضهِ أوْكَدُ مِن نَبيِّنا محمّدٍ صلى الله عليه و آله ، ولا حِكْمَةٌ أبْلَغُ مِن كِتابِهِ القُرآنِ العَظيمِ . (2)
امام على عليه السلام : اى مردم! خداوند سبحان رادر زمين حجّتى استوارتر از پيامبر ما محمّد صلى الله عليه و آله و حكمتى رساتر از كتابش نيست.
عنه عليه السلام : إنّه لَم يَكُنْ للّه ِ تباركَ وتعالى في أرْضِهِ حُجَّةٌ ولا حِكْمَةٌ أبْلَغُ مِن كِتابِهِ . (3)
امام على عليه السلام : خداوند تبارك و تعالى را در زمين حجّت و حكمتى رساتر از كتابش نباشد.
(1) النساء : 165 .
(2) غرر الحكم : 11004 .
(3) نهج السعادة : 1/347 .
هدایت شده از بدیهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ترجمه تصویری قرآن کریم صفحه ۱۹۶
جلسه هفتگی نهج البلاغه مصباح الهدی تبریز
هدایت شده از محمد نظری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻گوشت و حکم استفاده از
پوستِ حیوانات حلال گوشت و حرام گوشت
🔻 کاشت ناخن و حکم درآمد
خانومهایی که کاشت ناخن انجام میدن
🔻حکم طلا برای آقایون
#احکامِ_لازم
@nazaritabrizy
✅ ✅ ✅ ✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفسیر قران کریم صفحه ۱۹۷
51.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ترجمه تصویری قرآن کریم صفحه ۱۹۷
459 ـ ارزش فراگيرى حديث
الإمامُ الباقرُ عليه السلام : إنَّ حَديثَنا يُحْييالقُلوبَ . (1)
امام باقر عليه السلام : همانا حديث و سخن ما دلهارا زنده مى كند.
عنه عليه السلام : لَحَديثٌ واحِدٌ تأخُذُهُ عن صادِقٍ خَيرٌ لَكَ من الدُّنيا وما فِيها . (2)
امام باقر عليه السلام : هر آينه يك حديث كه از فردى راستگو فراگيرى، براى تو بهتر از تمام دنياست.
(1) بحار الأنوار : 2/144/5 .
(2) الأمالي للمفيد : 42/10 .
هدایت شده از بدیهی
💌¦ یاران امامزمان «عجلاللهتعالیفرجهالشریف»
🖍.... زنان مؤمن، در قران کریم، همتراز با مردان مؤمن آمدهاند: «المؤمنونَ و المؤمنات» و این ثابت میکند که نزد خداوند روح الهی افراد مد نظر است و نه جنسیت آنان. در میان یاران حضرتمهدی «عجلاللهتعالیفرجهالشریف» نیز زنانی حضور دارند که با الگوگیری از حضرت فاطمهزهرا «سلاماللهعلیها» و حضرتزینبکبری «سلاماللهعلیها» در مسیر ولایتمنداران قرار گرفتهاند.
📗¦🖌... امامباقر «علیهالسلام» در وصف یاران حضرت مهدی «عجلاللهتعالیفرجهالشریف» فرمودند:«به خدا سوگند که سیصد و ده و اندی نفر میآیند که در میان آنها پنجاه زن هست و در مكّه گرد میآیند.»
📚¦ برگرفته از کتاب « یاران امامزمان «عجلاللهفرجه»؛
به نقل از «بحارالانوار»، ج52، ص223
╮🤲﴿أللّهُمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالْفَرَجْ﴾🤲╭
جلسه هفتگی نهج البلاغه مصباح الهدی تبریز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفسیر صفحه ۱۹۸ قرآن کریم
هدایت شده از بدیهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ترجمه تصویری قرآن کریم صفحه ۱۹۸
جلسه هفتگی نهج البلاغه مصباح الهدی تبریز
460 ـ ارزش مُحدِّث
رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : مَن أدّى إلى اُمَّتي حَديثا يُقامُ بِه سُنّةٌ أو يُثْلَمُ بهِ بِدْعَةٌ فَلهُ الجَنّةُ . (1)
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر كس به امّت من حديثى رساند كه به سبب آن سنّتى بر پا مى شود ، يا در بدعتى رخنه افتد بهشت از آنِ او باشد .
الإمامُ عليٌّ عليه السلام : قال رسول اللّه صلى الله عليه و آله : اللّهُمَّ ارْحَمْ خُلَفائي ـ ثلاثا ـ قيلَ : يا رسولَ اللّه ِ، ومَن خُلَفاؤكَ ؟ قالَ : الّذينَ يَبلّغونَ حَديثي وسُنَّتي ، ثُمَّ يُعَلّمونَها اُمَّتي . (2)
امام على عليه السلام : پيامبر خدا صلى الله عليه و آله سه بار فرمود : خدايا ! جانشينان مرا رحمت كن. عرض شد: اى رسول خدا! جانشينان شما چه كسانى هستند؟ فرمود: آنان كه حديث و سنت مرا فرا مى گيرند و سپس آن را به امت من آموزش مى دهند.
الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : الرّاويةُ للحَديثِ المُتَفقِّهُ فيالدِّينِ أفْضَلُ مِن ألفِ عابِدٍ لا فِقْهَ لَهُ ولا رِوايةَ . (3)
امام صادق عليه السلام : راوى حديثِ دين شناس برتر از هزار عابدى است كه دين شناس و راوى حديث نباشد.
عنه عليه السلام : اعرِفُوا مَنازِلَ النّاسِ مِنّا على قَدْرِ رِواياتِهم عَنّا . (4)
امام صادق عليه السلام : منزلت مردم را نزد ما از اندازه نقل رواياتشان از ما بشناسيد.
(1) بحار الأنوار : 2/152/43 .
(2) الأمالي للصدوق : 247/266 .
(3) بحار الأنوار : 2/145/9
(4) بحار الأنوار : 2/150/24