eitaa logo
نهج البلاغه و زندگی
4هزار دنبال‌کننده
24.2هزار عکس
12.1هزار ویدیو
369 فایل
💌اجتماعی که علی (علیه السلام) را کنار گذاشت، علی (علیه السلام) را از علی(علیه السلام)بودن منع نکرد، بلکه خود را از علی(علیه السلام) داشتن محروم کرد. اینجا کلاسی است برای مرور تفکرات امیرالمومنین (علیه السلام) باشد که مقبول حضرتش افتد. ساجدی نسب
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#رشد_فردی اگر چیزی برای شکرگذاری ندارید، 💞 نبضتان را چک کنید.
🔺 هشدار "حسن شمشادی" خبرنگار صداسیما به احتمال نفوذ منافقین در بین زائران ایرانی برای ایجاد دعوای ساختگی و به حاشیه بردن کنگره عظیم اربعین
#نفوذ_بیگانگان_از_طریق_رشوه #را_جدی_بگیریم❗️ 🚨آیت الله بهجت: خطر نفوذ بیگانگان درمسئولان رده‌بالا ازطریق رشوه جدی است خدا می‌داند که درکشور ما #رشوه چه می‌کند! ❗️هرضربه‌ای درطول تاریخ خوردیم از رشوه و #جاسوس بوده ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
💟💟 زن و شوهر گرامی عیوب یکدیگر را ﺑﺮاى هیچ ﮐﺲ بیان نکنید . 😇😇 به آیه زیر دقت کنید لطفا : 🕋 هُنَّ لِباسٌ لَكُمْ وَ أَنْتُمْ لِباسٌ لَهُنَّ  💢 آنان براى شما لباسى هستند و شما براى آنان لباسى هستید . 📖 سوره بقره آیه ۱۸۷ 🔔🔔 در تشبيه همسر به لباس، نكات و لطايف بسيارى نهفته است : 👇با هم ببینیم👇 🍀🌹🍀🌹🍀🌹 💠⇦ بايد در طرح و رنگ و جنس مناسب انسان باشد، نيز بايد كفو انسان و متناسب با فكر و فرهنگ و شخصيّت انسان باشد . 💠⇦ مايه‌ى زينت و آرامش است، وفرزند نيز مايه‌ى زينت و آرامش خانواده‌اند . 💠⇦ عيوب انسان را مى‌پوشاند، هريك از و نيز بايد عيوب و نارسايى‌هاى يكديگر را بپوشانند . 💠⇦ انسان را از سرما و گرما حفظ مى‌كند، وجود نيز كانون خانواده را گرم و زندگى را از سردى مى‌رهاند . 💠⇦دورى از ، مايه‌ى رسوايى است، دورى از و نيز گاهى سبب انحراف و رسوايى انسان مى‌گردد . 💠⇦در هواى سرد ضخيم و در هواى گرم نازك استفاده مى‌شود، هر يك از دو نيز بايد اخلاق و رفتار خود را متناسب با نياز روحى طرف مقابل تنظيم كند؛ اگر مرد عصبانى است، زن با لطافت با او برخورد كند و اگر زن خسته است، مرد با او مدارا كند . 💠⇦انسان بايد خود را از آلودگى حفظ كند، هر يك از دو نيز بايد ديگرى را از آلوده شدن به گناه حفظ نمايد . ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
📝 آشنایی با منابع معتبر و نامعتبر تاریخ عاشورا 💠 در اصطلاح تاریخی، مقتل به آثاری می‌گویند که تک‌نگاری تاریخی پیرامون واقعه عاشورا باشد. اما از آنجا که برخی از گزارش‌های تاریخ عاشورا در دیگر منابع تاریخی از جمله کتب تاریخ، تراجم و... نقل شده‌اند، در تقسیم منابع به دو بخش معتبر و نامعتبر، همه منابع تاریخی ذکر می‌شوند. 💠 منابع معتبر، منابعی است که قرائن صحت اطمینان‌آور داشته و مورد استناد تاریخی قرار می‌گیرند. از معتبرترین مقاتل گرفته تا مقاتل درجه دوم. منابع نامعتبر نیز، منابعی است که با توجه به اجتماع ادله تاریخی، بی‌اعتباری و یا حتی جعل در برخی مطالب آنها اثبات شده و امروزه در تاریخ نگاری علمی، قابل استناد نیستند. بیشتر منابع معتبر، متعلق به قرون ۱ تا ۷ هجری هستند. 💠 لیست برخی از معروف‌ترین منابع ، به ترتیب تاریخ حدودی نگارش: ۱- تَسمیَة مَن قُتِلَ مع الحسین: فضیل بن زبیر اسدی کوفی (قرن ۲) ۲- مقتل الحسین: ابو مِخْنَف (قرن ۲) ۳- الامامة و السیاسة: ابن قُتَیبه دِینَوَری (در حد چند صفحه به قیام عاشورا پرداخته) (قرن ۲ یا ۳) ۴- أَنصابُ الأَشراف بلاذُری (قرن ۳) ۵- الاخبار الطِوال: ابوحنیفه دینَوَری (با ابن قتیبه که در ردیف ۳ ذکر شد، اشتباه نشود) (قرن ۳) ۶- تاریخ الاُمَم و الملوک (تاریخ طبری): محمد بن جریر طبری (قرن ۳ یا ۴) ۷- الفتوح: ابن أَعثَم کوفی: البته کمی داستانی نوشته شده (قرن ۳ یا ۴) ۸- العِقدُ الفَرید: ابن عبدربه اندلسی (قرن ۴) ۹- مُروج الذَّهَب و معادن الجوهر: علی بن حسین مسعودی (قرن ۴) ۱۰- البَدء و التاریخ: مطهر بن طاهر مقدسی (قرن ۴) ۱۱- مَقاتلُ الطالبیین: ابوالفرج اصفهانی (قرن ۴) ۱۲- المُعجَم الکبیر: سلیمان بن احمد طبرانی، محدث شهیر اهل سنت که «المُعجَم الاوسط» هم نوشته اوست. (قرن ۴) ۱۳- أَمالی: شیخ صدوق (قرن ۴) ۱۴- قیام سیدالشهداء و خون‌خواهی مختار: ابوعلی بَلعَمی (قرن ۴) ۱۵- الإرشاد فی معرفة حجج الله علی العباد: شیخ مفید (قرن ۵) ۱۶- مقتل الحسین خوارزمی (قرن ۶) ۱۷- مناقب آل ابی‌طالب: ابن شهرآشوب (قرن ۶) ۱۸- تاریخ مدینة دمشق: ابن عساکر دمشقی (قرن ۶) ۱۹- المُنتَظَم فی تاریخ الملوک و الاُمَم: ابوالفرج عبدالرحمان ابن جُوْزی (غیر از سبط ابن جوزی معروف است) (قرن ۶) ۲۰- الکامل فی التاریخ: ابن اَثیر (قرن ۷) ۲۱- اُسدُ الغابة فی معرفة الصحابة: ابن اَثیر (همان نویسنده الکامل است) ۲۲- مُثیر الاَحزان: ابن نمای حِلّی (قرن ۷) ۲۳- الحَدائقُ الوَردیَّة فی مناقب الائمة الزیدیه: حمید بن احمد مَحَلّی (قرن ۷) ۲۴- تَذکرةُ الخَواصِّ مِن الاُمّة بذکر خَصائص الائمة: سبط ابن جُوْزی (قرن ۷) ۲۵- دُرَرُ السِمْط فی خبر السِبط: ابن أَبار بَلَنْسی (قرن ۷) ۲۶- بُغیَةُ الطلب فی تاریخ حلب: ابن عَدیم حَلَبی (قرن ۷) ۲۷- المَلهوف علیٰ قَتْلَی الطُّفُوف (همان لُهوف است): علی بن طاووس (سید بن طاووس) (قرن ۷) ۲۸- کَشفُ الغُمَّة فی معرفة الائمة: علی بن عیسی أَربِلی (قرن ۷) ۲۹- البِدایة و النِّهایة: ابن کثیر دمشقی (قرن 8) ۳۰- تَسلیةُ المُجالس و زینَةُ المَجالس: سید محمد بن ابی‌طالب حسینی کَرَکی (یکی از منابعی که علامه مجلسی در بحارالانوار بسیار از آن استفاده کرده و همین امر موجب ماندگاری این منبع شده) (قرن ۱۰) ۳۱- بحارالانوار: محمد باقر مجلسی (نگاشته شده در قرن ۱۰) ۳۲- عوالم العلوم: عبدالله بحرانی (وی شاگرد مجلسی و یکی از اعضای گروه جمع‌آوری بحارالانوار بوده و در جلد ۱۷ کتاب «عوالم العلوم» خود که همانند بحار یک دایرة‌المعارف حدیثی است، همان اخبار بحار را نقل کرده و مطالب دیگر نیز بر آن افزوده و فصل بندی بهتری نیز صورت داده) (قرن ۱۲) ۳۳- قَمقام زَخّار و صَمصام بَتّار: فرهاد میرزا معتمدالدوله (به معنای دریای آکنده و شمشیر برنده) (قرن ۱۴) 💠 لیست برخی از معروف‌ترین منابع : ۱- الکامل في السقیفة، معروف به کامل بهائی: عماد الدین طبری معروف به طبری شیعی (قرن ۷) ۲- روضة الشهداء: واعظ کاشفی (از مهمترین منابع گزارش‌های نامعتبر) (قرن ۱۰) ۳- المنتخب في جمع المَراثي و الخُطَب (مشهور به الفخری): محمد بن علی طُرَیحی مؤلف کتاب لغت معروف «مجمع البحرین» (قرن ۱۱) ۴- تظلّم الزهرا: رضی بن نبی قزوینی (قرن ۱۲) ۵- اکسیر العبادات: فاضل دربندی (از مهمترین منابع گزارش‌های نامعتبر) (قرن ۱۳) ۶- تذکرة الشهداء: ملا حبیب الله شریف کاشانی (قرن ۱۴) ۷- معالي السبطَین: محمد مهدی حائری مازندرانی (قرن ۱۴) ۸- نور العین فی مشهد الحسین (ع): منسوب به ابو اسحاق اسفراینی (پر از مطالب نامعتبر بوده و مجهول المؤلف است، لذا تاریخ نگارش آن مشخص نیست) 🌐 اطلاع بیشتر و منبع یادداشت: کتاب مقتل جامع سیدالشهداء ‹ع›، نشر مؤسسه امام خمینی ‹ره›
🔴گمان می‌کنند بعضی که ما منزوی شده‌ایم به واسطه مخالفت با #آمریکا، خیر، آمریکا منزوی شد. میزان ملتهاست؛ شما سرنیزه را از روی ملتها بردارید و مردم را آزاد بگذارید ببینید کی منزوی است. " 28 مهر 1359 " #راه_امام
🔴جوانان تبریزی #لامبورگینی_ایرانی ساختند ولی دریغ از توجه مسئولین به این جوانان! ‌ ‌ ‌ #لامبورگینی #تبریز سروش👇 sapp.ir/doshmandakheli ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/361037829Cafee3fc79e
🔴 هنر عباس آخوندی! 🖌حمید رسایی سروش👇 sapp.ir/doshmandakheli ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/361037829Cafee3fc79e
هدایت شده از دریچه
🔴 میسی که هستید:)) 🖌جواد آقایی . 👁🗨 @tribun_siyasi
هدایت شده از دریچه
🔴 کربلا و آنتالیا رزنانس 👁🗨 @tribun_siyasi