گزینه خطا کدام است؟
«یا....اُدعوا الله فیکلّ الأحوال».
الف) مومنتان
ب) مومنین
ج) مومنان
د) مومنات
با کتابهای نحو کاربردی، نحو را قورت دهید😊
در کتابهای نحو کاربردی از خواندن ادبیات لذت ببرید.
✍️جهت تهیه کتاب «نحو کاربردی» به ادمین مراجعه کنید.
#آزمون
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
مطالب کانال را با ذکر نشانی بیان کنید.
به کانال نحو کاربردی بپیوندید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
👌فاعل مجرور
فاعل گاهی لفظا مجرور و محلا مرفوع است
چنانچه مصدر به فاعل اضافه شود یا فاعل مجرور به من زاید شود، لفظا مجرور میشود و محلا مرفوع.
با کتابهای نحو کاربردی، نحو را قورت دهید😊
در کتابهای نحو کاربردی از خواندن ادبیات لذت ببرید.
✍️جهت تهیه کتاب «نحو کاربردی» به ادمین مراجعه کنید.
#آزمون
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
مطالب کانال را با ذکر نشانی بیان کنید.
به کانال نحو کاربردی بپیوندید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
4_5938545022688299729.m4a
28.98M
✅ارکان جمله 6
نحو کاربردی
استاد شیرافکن (مصحح الهدایه فی النحو)
پ.ن:
یک دوره نحو کاربردی توسط استاد شیر افکن
هر شب یک صوت در کانال بارگزاری میشود.
#نحو_کاربردی
جهت پویایی مطالب کانال نحو کاربردی را با ذکر نشانی نقل کنید👇👇👇
🎓🆔 @nahvekarbordi
👌👌👌ناب ناب اولین بار
تفاوت «أری محمّداً واقفاً» و «أری أنَّ محمّدا واقفٌ»
در جملهی اوّل «رأی» یک فعل و دیدن حسّی است بر خلاف جملهی دوّم که «رأی» معنای درک و فهمیدن میدهد.
أری زیداً واقفاً. (دیدم زید را در حالیکه ایستاده بود) و أری أنَّ زیداً واقفٌ. (فکر کردم زید ایستاده است)
«واقفا» در جملهی اول حال است. امّا در دومی «واقف» خبر «زیدا» است.
با مراجعه به آیات قرآن این مطلب را بررسی میکنیم:
<أَ لَمْ تَرَ أَنَ اللَّهَ يُسَبِّحُ لَهُ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضُ> <أَ لَمْ تَرَ أَنَ اللَّهَ يَسْجُدُ لَهُ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ مَنْ فِي الْأَرْضُ> <أَ لَمْ تَرَ أَنَ اللَّهَ خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ بِالْحَقِّ> <أَ لَمْ تَرَ أَنَ اللَّهَ سَخَّرَ لَكُمْ ما فِي الْأَرْضِ> در تمام آیات مزبور «رؤیت» معنای تدبّر و تفکّر دارد، حال به آیات زیر توجّه کنید: <أَرِنَا اللَّهَ جَهْرَةً> <أَرِنَا الَّذَيْنِ أَضَلاَّنا مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ> <نَرَى رَبَّنا> در این آیات «أری» معنای دیدن و مشاهده کردن میدهد. در هر دو قسم از فعل «أری» استفاده شده است، امّا مواردی که مفعول «أری»، «أنّ» و اسم و خبرش است معنای «أری» تبدیل به تفکّر و تدبّر شده است. بنابراین نقش «أنّ» تبدیل محسوس به معقول است.
با کتابهای نحو کاربردی، نحو را قورت دهید😊
در کتابهای نحو کاربردی از خواندن ادبیات لذت ببرید.
✍️جهت تهیه کتاب «نحو کاربردی» به ادمین مراجعه کنید.
#آزمون
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
مطالب کانال را با ذکر نشانی بیان کنید.
به کانال نحو کاربردی بپیوندید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
4_5942729514835511024.m4a
23.36M
✅قیود ۱
نحو کاربردی
استاد شیرافکن
(مصحح الهدایه فی النحو)
پ.ن:
یک دوره نحو کاربردی توسط استاد شیر افکن
هر شب یک صوت در کانال بارگزاری میشود.
#نحو_کاربردی
جهت پویایی مطالب کانال نحو کاربردی را با ذکر نشانی نقل کنید👇👇👇
🎓🆔 @nahvekarbordi
تفاوت حال و نعت
👌«جاءَ زیدٌ الضاحکُ» و «جاءَ زیدٌ ضاحکاً»
@nahvekarbordi
پرسشی که در مقایسهی حال و نعت به ذهن خطور میکند این است که این دو چه تفاوتی با هم دارند.
@nahvekarbordi
به عبارت دیگر
«جاءَ زیدٌ الضاحکُ» با «جاءَ زیدٌ ضاحکاً»
چه تفاوتی دارد؟
1. معنای «جاء زیدٌ ضاحکاً» این است که «زید» هنگام آمدن خندان است امّا وقتی گفته میشود: «جاءَ زیدٌ الضاحکُ» معنای جمله این نیست که زید هنگام آمدن خندان است بلکه ممکن است خیلی قبل چنین صفتی را داشته است.
و یا معنای «أقبَلَ الرجلُ الحافظُ» این است که «مردی که دارای صفت حفظ است، آمد» امّا وقتی میگوییم: «أقبَلَ الرجلُ حافظاً» معنایش این است که مرد هنگام آمدنش حافظ بود لذا چه بسا قبل آمدن چنین صفتی را نداشته است.
و یا معنای «هذا الفَرَسُ السابقُ» این نیست که اسب همین الان و در حین اشاره، مشغول مسابقه است. بلکه ممکن است الان در طویلهاش باشد، ولی «هذا الفرَسُ سابقاً» تنها در جایی گفته میشود که اسب در لحظهی اشاره مشغول مسابقه باشد.
@nahvekarbordi
2. گاهی هدف از بیان صفت این است که اسمی که نام چند نفر است و مشترک لفظی است با آمدن صفت مشخّص شود، امّا فائدهی حال این است که فائده و معنای اضافی را در جمله ایجاد میکند، هر چند اسم ذوالحال میان چند نفر مشترک نباشد.
به عنوان نمونه «مررتُ بزیدٍ القائمِ» در جایی گفته میشود که در جمع فرد دیگری هم نام زید هست ولی ایستاده نیست، با قید «القائم»، زیدی که مدّ نظر است، مشخّص میشود. امّا «مررتُ بزیدٍ قائماً» لازم نیست در چایی گفته شود که اسم چند نفر زید باشد. کاری که «قائماً» میکند این است که حکم دیگری ـ «قیام» ـ علاوه بر حکم اصلی ـ «مررتُ» ـ به جمله میافزاید.
3. حال همیشه منصوب است ولی صفت تابع اعراب ما قبل خود است.
4. حال بیان کنندهی هیئت فاعل یا مفعول به است ولی نعت فراتر از این است به عبارت دیگر، ذوالحال همیشه فاعل یا مفعول به است بر خلاف موصوف که چنین نیست.
5. نعت با منعوت در تعریف و تنکیر و اعراب تطابق دارد، ولی حال اینگونه نیست بلکه حال نکره و ذوالحال معرفه میباشد.
6. حال بر ذوالحال میتواند مقدّم شود، ولی نعت نمیتواند بر منعوت مقدّم شود.
با کتابهای نحو کاربردی، نحو را قورت دهید😊
در کتابهای نحو کاربردی از خواندن ادبیات لذت ببرید.
✍️جهت تهیه کتاب «نحو کاربردی» به ادمین مراجعه کنید.
#آزمون
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
مطالب کانال را با ذکر نشانی بیان کنید.
به کانال نحو کاربردی بپیوندید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
👌منادای شبه مضاف
همانطور که میدانید منادی پنج قسم است:
مفرد، مضاف، شبه مضاف، نکره مقصوده و غیر مقصوده
شبه مضاف منادایی است که معنایش با کلمه یا کلمات بعدش تکمیل میشود.
مانند: یا فاعلا خیرا. (ای انجام دهنده نیکی)
در ادامه این مطلب را بررسی میکنیم.
با کتابهای نحو کاربردی، نحو را قورت دهید😊
در کتابهای نحو کاربردی از خواندن ادبیات لذت ببرید.
✍️جهت تهیه کتاب «نحو کاربردی» به ادمین مراجعه کنید.
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
مطالب کانال را با ذکر نشانی بیان کنید.
به کانال نحو کاربردی بپیوندید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
آیا میتوانید بگویید اسم معرب در چه صورت مبنی میشود، مثلاً زید معرب است: «جاء زیدٌ، رأیتُ زیدا، مررتُ بزیدٍ» آیا همین زید که معرب است، ممکن است در نقش خاصی که قرار گیرد مبنی شود؟ با کتابهای نحو کاربردی، نحو را قورت دهید😊
در کتابهای نحو کاربردی از خواندن ادبیات لذت ببرید.
✍️جهت تهیه کتاب «نحو کاربردی» به ادمین مراجعه کنید.
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
مطالب کانال را با ذکر نشانی بیان کنید.
به کانال نحو کاربردی بپیوندید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
👌تفاوت «عیناً یشرب بها» و «عینا یشرب منها»
در بحث معانی حروف جر همه این آیه را شنیده اید: (عَيْناً يَشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُون) (همان چشمهاى كه مقرّبان از آن مىنوشند)
نحویون یکی از معانی باء را من میدانند. و به آیه بالا اشاره میکنند، اغلب مترجمین هم با را به معنای من میدانند. در حالیکه در زبان عرب بین این دو تفاوت است.
در متن آن را بررسی کرده ایم
با کتابهای نحو کاربردی، نحو را قورت دهید😊
در کتابهای نحو کاربردی از خواندن ادبیات لذت ببرید.
✍️جهت تهیه کتاب «نحو کاربردی» به ادمین مراجعه کنید.
#حروف_جر
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
مطالب کانال را با ذکر نشانی بیان کنید.
به کانال نحو کاربردی بپیوندید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
👌«من» جاره
یکی از معانی «من» ابتداء غایت است، مانند: «ذهبتُ منَ البصرة الی الکوفه» (از بصره به کوفه رفتم) در ادامه آیاتی را بررسی میکنیم که «من» معنای ابتدای غایت دارد.
با کتابهای نحو کاربردی، نحو را قورت دهید😊
در کتابهای نحو کاربردی از خواندن ادبیات لذت ببرید.
✍️جهت تهیه کتاب «نحو کاربردی» به ادمین مراجعه کنید.
#حروف_جر
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
مطالب کانال را با ذکر نشانی بیان کنید.
به کانال نحو کاربردی بپیوندید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
🌺با تستهای بیشتر و پاسخ تشریحی... در تلگرام همراه شما هستیم.
https://t.me/joinchat/SOolICdTEn49RDSJ
🌺کسانی که دنبال مطالب کانال بدون تبلیغ هستند به آدرس زیر در تلگرام مراجعه کنند.
کانال کتاب نحو کاربردی
در کدام جمله بدل وجود ندارد؟
الف) أکرمته الفقیر فدعا لی
ب) یا أیّها الإنسان ما أضعفک فيالحیاة
ج) الاُستاذ دخل الصفّ تلمیذۀ
د) شاعر الإیرانیّۀ سعدی صاحب هذه القصیدۀ
در کتاب نحو کاربردی، لذت خواندن ادبیات را. بچشید
✍️جهت تهیه کتاب «نحو کاربردی» به ادمین مراجعه کنید.
#اضافه
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
مطالب کانال را با ذکر نشانی بیان کنید.
به کانال نحو کاربردی بپیوندید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
تفاوت «زید قائم» و «زید القائم»
خبر نکره و معرفه چه تاثیری در معنی دارد.
با کتابهای نحو کاربردی، نحو را قورت دهید😊
در کتابهای نحو کاربردی از خواندن ادبیات لذت ببرید.
✍️جهت تهیه کتاب «نحو کاربردی» به ادمین مراجعه کنید.
#مبتدا
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
مطالب کانال را با ذکر نشانی بیان کنید.
به کانال نحو کاربردی بپیوندید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
نحو کاربردی/ سید حسین ایرانی
در کدام جمله بدل وجود ندارد؟ الف) أکرمته الفقیر فدعا لی ب) یا أیّها الإنسان ما أضعفک فيا
جواب آزمون
«ب»، بدل در نیت تکرار عامل است و اگر از جهت معنا و قاعده صحیح بود میتوان آن را بدل بشمار آورد، مانند «الف، ج، د»، لذا در «الف»، «الفقیر» بدل کلّ از کّل و در «ج»، «تلمیذ» بدل غلط و در «د»، «سعدی» بدل کلّ از کل است. اما در «ب»، «الانسان» عطفبیان بوده و نمی توان آنرا بدل به شمار آورد، چرا که اگر مبدلمنه «أیّها» را حذف بنمایم و «یا» را بر «الانسان» بیاوریم، نادرست خواهد بود، زیرا نداء بر اسم «أل» دار وارد نمیشود.
در کتاب نحو کاربردی، لذت خواندن ادبیات را. بچشید
✍️جهت تهیه کتاب «نحو کاربردی» به ادمین مراجعه کنید.
#اضافه
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
مطالب کانال را با ذکر نشانی بیان کنید.
به کانال نحو کاربردی بپیوندید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
👌آیا شبه جمله مبتدا واقع میشود
شما گفتید شبه جمله نمیتواند مبتدا واقع شود پس در «بحسبَکَ درهمٌ» و «ما من أحدٍ فی الدار» چرا جارومجرور مبتدا واقع شده است؟
🌺تخفیف ویژه به مناسبت میلاد پیامبر
فقط امروز
در کتاب نحو کاربردی، لذت خواندن ادبیات را. بچشید
✍️جهت تهیه کتاب «نحو کاربردی» به ادمین مراجعه کنید.
#مبتدا
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
مطالب کانال را با ذکر نشانی بیان کنید.
به کانال نحو کاربردی بپیوندید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
حال مناسب برای جای خالی کدام گزینه است؟
«کأنی أنظر إلی أهل الجنۀ .............. فی الجنۀ»
الف) متنعّمین
ب) تنعُّمُوا
ج) تتنعّمون
د) تَنَعمتم
👌۱۰۰۰ تست امتحانی به همراه پاسخ تشریحی جهت خرید به ادمین مراجعه کنید.
در کتاب نحو کاربردی، لذت خواندن ادبیات را. بچشید
✍️جهت تهیه کتاب «نحو کاربردی» به ادمین مراجعه کنید.
#حال
#آزمون
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
مطالب کانال را با ذکر نشانی بیان کنید.
به کانال نحو کاربردی بپیوندید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
نحو کاربردی/ سید حسین ایرانی
حال مناسب برای جای خالی کدام گزینه است؟ «کأنی أنظر إلی أهل الجنۀ .............. فی الجنۀ» الف) متن
جواب
گزینه الف
متنعّمین حال از نوع مفرد است و از نظر جنس و تعداد با «اهل الجنۀ» که ذوالحال است مطابقت میکند.
👌عمل افعال ناقصه
افعال مناقصه با ورود خود بر مبتدا و خبر آنها را به ترتیب مرفوع و منصوب میکنم.
در ادامه نکات خوبی در متن آمده است.
تخفیف ویژه به مناسبت میلاد پیامبر
فقط تا انتهای شب
در کتاب نحو کاربردی، لذت خواندن ادبیات را. بچشید
✍️جهت تهیه کتاب «نحو کاربردی» به ادمین مراجعه کنید.
#فعل_ناقصه
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
مطالب کانال را با ذکر نشانی بیان کنید.
به کانال نحو کاربردی بپیوندید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
👌تفاوت «کل» و «أجمَع»
«کلّ» برای دلالت بر هر فرد استفاده میشود، ولی «أجمَع» از جماعت و اجتماع گرفته شده و برای دلالت بر مجموع استفاده میشود. توضیح اینکه وقتی میگوییم «رضُوا بذلکَ أجمَعونَ» یعنی مجموع آنها به این کار راضی شدند، ولی وقتی میگوییم «رَضُوا بذلکَ کلُّهم» یعنی فرد فردشان به این کار راضی شدند. البته در نهایت نتیجه یکی است با این تفاوت که «أجمَع» ابتدائاً معنای اجتماع و جمع را میرساند ولی «کلّ» به تک تک افراد اشاره دارد تا اینکه همه را در بربگیرد. لذا آن جایی که گفته میشود «کلّهم أجمعون» برای دلالت بر هر دو معناست.
<فَسَجَدَ الْمَلائِكَةُ كُلُّهُمْ أَجْمَعُونَ> (همه فرشتگان، بى استثنا، سجده كردند)
در کتاب نحو کاربردی، لذت خواندن ادبیات را. بچشید
✍️جهت تهیه کتاب «نحو کاربردی» به ادمین مراجعه کنید.
#فعل_ناقصه
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
مطالب کانال را با ذکر نشانی بیان کنید.
به کانال نحو کاربردی بپیوندید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
👌معنای «جعل»
جعل یکی از افعال مقاربه بوده و جزو افعال شروع است. یعنی اسم و خبر میگیرد.
اما جعل به جز فعل مقاربه، فعل قلبی، فعل تحویل، و به معنای خلق هم به کار میرود که در ادامه اشاره میشود
در کتاب نحو کاربردی، لذت خواندن ادبیات را. بچشید
✍️جهت تهیه کتاب «نحو کاربردی» به ادمین مراجعه کنید.
#فعل_ناقصه
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
مطالب کانال را با ذکر نشانی بیان کنید.
به کانال نحو کاربردی بپیوندید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
👌تفاوت افعال ناقصه و تامه
فرق بین قام زید و کان زید قائما چیست؟
در اولی مصدر فعل قام به زید نسبت داده شده است اما در دومی مصدر خبر _ قائما _ به زید نسبت داده شده است.
به تصویر توجه کنید
در کتاب نحو کاربردی، لذت خواندن ادبیات را. بچشید
✍️جهت تهیه کتاب «نحو کاربردی» به ادمین مراجعه کنید.
#فعل_ناقصه
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
مطالب کانال را با ذکر نشانی بیان کنید.
به کانال نحو کاربردی بپیوندید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
👌👌👌ناب ناب برای اساتید
تفاوت «لا رجلَ و لا إمرأةَ فی الدار» با «لا رجلَ و لا إمرأةً»
در درس بیان کردیم که در «لا حولَ و لا قوةَ إلّا باللهِ» و امثال آن ـ «لا رجلَ و لا إمرأةً فی الدارِ» ـ وجوه اعرابی متفاوتی جائز است، وقتی میگوییم جائز است، مخاطب خیال میکند در هر زمان و مکانی میتواند وجوه مختلف را به کار برد و مثلاً بگوید: «لا رجلَ و لا إمرأةَ» و «لا رجلَ و لا إمرأةً» یا «لا رجلَ و لا إمرأةٌ» یا «لا رجلَ و إمرأةً».
در حالیکه چنین نیست. کاربرد هر یک از وجوه بالا مقیّد به معنی است، اگر متکلم معنای معیّنی را اراده کند، حقّ ندارد از آن عدول کند. لذا اگر در صدد نفی جنس است باید منصوب ذکر کند: «لا رجلَ و لا إمرأةَ فی الدارِ» و اگر در صدد نفی فرد است باید مرفوع ذکر کند: «لا رجلٌ و لا إمرأةٌ فی الدارِ» و اگر در صدد است در اولی نفی جنس کند و در دومی نفی فرد کند باید اولی را منصوب و دومی را مرفوع بیاورد: «لا رجلَ و لا إمرأةٌ فی الدار» (هیچ مردی و یک زن در اتاق نیست) معنای عبارت این است که اصلاً در خانه مرد نیست و یک زن هم نیست ولی احتمال دارد دو زن باشند.
در کتاب نحو کاربردی، لذت خواندن ادبیات را. بچشید
✍️جهت تهیه کتاب «نحو کاربردی» به ادمین مراجعه کنید.
#فعل_ناقصه
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
مطالب کانال را با ذکر نشانی بیان کنید.
به کانال نحو کاربردی بپیوندید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
نحو کاربردی/ سید حسین ایرانی
👌👌👌ناب ناب برای اساتید تفاوت «لا رجلَ و لا إمرأةَ فی الدار» با «لا رجلَ و لا إمرأةً» در درس بیان ک
👌تفاوت «لا»ی نفی جنس و «ما» شبیه «لیس»
تفاوت «لا رجلَ فی الدارِ» و «ما مِنْ رجلٍ فی الدارِ» (هیچ مردی در خانه نیست) چیست؟ هر دو تعبیر، نصّ در نفی جنس دارند چه فرقی بین این دو است.
جواب به زودی
در کتب نحو کاربردی، لذت خواندن ادبیات را. بچشید
✍️جهت تهیه کتاب «نحو کاربردی» به ادمین مراجعه کنید.
#فعل_ناقصه
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
مطالب کانال را با ذکر نشانی بیان کنید.
به کانال نحو کاربردی بپیوندید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
نقش «أجمعین» در جملاتی مانند: <فَلَوْ شاءَ لَهَداكُمْ أَجْمَعينَ>
در چنین جملاتی «أجمعین» میتواند حال باشد یا تأکید. بر اساس هر یک معنای عبارت تفاوت دارد.
اگر حال از «هم» بگیریم معنی چنین است: «اگر خدا بخواهد شما را یکباره و بدون اینکه متفرّق شوید هدایت میکند» «هداکم مجتمعین» و اگر تأکید «هم» بگیریم معنایش اینچنین میشود: «اگر خدا بخواهد همهی شما را هدایت میکند» در این صورت ممکن است هدایت یکی یکی باشد یا همگی با هم.
لذا موقع ترکیب جملاتی از این قبیل باید به معنایی که مدّ نظر متکلّم است توجّه کرد، نمیتوان بدون لحاظ منظور متکلّم، یک جمله را ترکیب و ترجمه کرد.مطالب کانال را با ذکر نشانی بیان کنید.
در کتب نحو کاربردی، لذت خواندن ادبیات را. بچشید
✍️جهت تهیه کتاب «نحو کاربردی» به ادمین مراجعه کنید.
#فعل_ناقصه
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
مطالب کانال را با ذکر نشانی بیان کنید.
به کانال نحو کاربردی بپیوندید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
👌چنانچه «عسی» که از افعال مقاربه است به یک مصدر مؤول نسبت داده شود، و پیش از «عسی» مبتدا نباشد، در ترکیب مصدر مؤول ۴ وجه جائز است:
با کتابهای نحو کاربردی، نحو را قورت دهید😊
در کتابهای نحو کاربردی از خواندن ادبیات لذت ببرید.
✍️جهت تهیه کتاب «نحو کاربردی» به ادمین مراجعه کنید.
#استتثنا
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
مطالب کانال را با ذکر نشانی بیان کنید.
به کانال نحو کاربردی بپیوندید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9