eitaa logo
نحو کاربردی/ سید حسین ایرانی
30.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
218 ویدیو
71 فایل
خرید مستقیم از ادمین بهتر است👇 @ostad_shoo سایت محصولات👇 https://ketabresan.net/w/U51Nt 📚محصولات👇 @mahsolatekarbordi 🎬 آموزش👇 eitaa.com/nahvekarbordi/6846 حمایت👇 6037697443586943 تبلیغات👇 https://eitaa.com/joinchat/3401646237C068eb0a641
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5825484518336760189.ogg
556.4K
جواب آزمون ۵۵ گزینه : ج در این آیه چند فاعل وجود دارد؟ لَقَدْ جاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزيزٌ عَلَيْهِ ما عَنِتُّمْ(قطعاً، براى شما پيامبرى از خودتان آمد كه بر او دشوار است شما در رنج بيفتيد) جهت پویایی مطالب کانال نحو کاربردی را با ذکر نشانی نقل کنید👇👇👇 🎓🆔 @nahvekarbordi
آزمون ۵۶ سطح: متوسط درباره این آیه کدام گزینه اشتباه است؟ جَعَلْناهُ لِلنَّاسِ سَواءً الْعاكِفُ فيهِ وَ الْبادِ (آن را براى مردم، اعم از مقيم در آنجا و باديه‏نشين، يكسان قرار داده‏ايم‏) الف. سواء: حال و منصوب ب. العاکف: فاعل و مرفوع ج. الباد: معطوف و مجرور د. فیه: متعلق به العاکف تستهای بیشتر در تلگرام جهت پویایی مطالب کانال نحو کاربردی را با ذکر نشانی نقل کنید👇👇👇 🎓🆔 @nahvekarbordi
إِذَا سَمِعْتُمُ الْعِلْمَ فَأَلِطُّوا عَلَيْهِ فَلَا تَشُوبُوهُ بِهَزْلٍ فَتَمُجَّهُ الْقُلُوبُ (در زمان حضور در جلسات و شنیدن مباحث علمی، جدی باشید و شوخی و خنده را قاطی چنین جلسات مهمی نکنید، در غیر اینصورت ذهن آن‏را نپذیرفته مطالب پس زده شوند.) امیر المومنین علی (ع) جهت پویایی مطالب کانال نحو کاربردی را با ذکر نشانی نقل کنید👇👇👇 🎓🆔 @nahvekarbordi
آزمون ۵۷ عیّن ما لیس فیه البدل؟ سطح: متوسط الف) أکرمته الفقیر فدعا لی ب) یا أیّها الإنسان ما أضعفک في‎ الحیاة ج) الاُستاذ دخل الصفّ التلمیذ د) شاعر الإیرانیّۀ سعدی صاحب هذه القصیدۀ جهت پویایی مطالب کانال نحو کاربردی را با ذکر نشانی نقل کنید👇👇👇 🎓🆔 @nahvekarbordi
نحو کاربردی/ سید حسین ایرانی
آزمون ۵۷ عیّن ما لیس فیه البدل؟ سطح: متوسط الف) أکرمته الفقیر فدعا لی ب) یا أی
جواب آزمون ۵۷ «ب»، بدل در نیت تکرار عامل است و اگر از جهت معنا و قاعده صحیح بود می‎توان آن را بدل بشمار آورد، مانند «الف، ج، د»، لذا در «الف»، «الفقیر» بدل کلّ از کّل از «ه» و در «ج»، «تلمیذ» بدل غلط از «الاستاذ» و در «د»، «سعدی» بدل کلّ از کل است. اما در «ب»، «الانسان» عطف ‎بیان بوده و نمی توان آن ‎را بدل به شمار آورد، چرا که اگر مبدل ‎منه «أیّها» را حذف بنمایم و «یا» را بر «الانسان» بیاوریم، نادرست خواهد بود، زیرا نداء بر اسم «أل» دار وارد نمی‎شود. «ثمّ إنّ ما يراد نداؤه إن كان معرّفا باللّام قيل: يا أيّها الرّجل» جهت پویایی مطالب کانال نحو کاربردی را با ذکر نشانی نقل کنید👇👇👇 🎓🆔 @nahvekarbordi
نحو کاربردی/ سید حسین ایرانی
آزمون ۵۶ سطح: متوسط درباره این آیه کدام گزینه اشتباه است؟ جَعَلْناهُ لِلنَّاسِ سَواءً الْعاكِفُ في
جواب آزمون ۵۶ گزینه ج درباره این آیه کدام گزینه اشتباه است؟ جَعَلْناهُ لِلنَّاسِ سَواءً الْعاكِفُ فيهِ وَ الْبادِ (آن را براى مردم، اعم از مقيم در آنجا و باديه‏نشين، يكسان قرار داده‏ايم‏) الباد در واقع بادی بوده و اسم منقوص است که الفش حسب رسم الخط قرآن حذف شده و کسره بر یا دلالت دارد، لذا بادی معطوف به عاکف و تقدیرا مرفوع است. سواء مصدر و نقش حال دارد و نیاز به فاعل دارد که فاعلش عاکف است. @nahvekarbordi تلگرام با تستهای بیشتر https://t.me/nahvekarbordi
آزمون ۵۸ «سلَمت علی ‎الطلبة....». گزینه مناسب جای خالی کدام است؟ الف) أخاها و أخی و أخاک ب) أخی و أخوک و أخوها ج) أخیک و أخیها و أخی د) أخیها و أخوک و أخای جهت پویایی مطالب کانال نحو کاربردی را با ذکر نشانی نقل کنید👇👇👇 🎓🆔 @nahvekarbordi
نحو کاربردی/ سید حسین ایرانی
آزمون ۵۸ «سلَمت علی ‎الطلبة....». گزینه مناسب جای خالی کدام است؟ الف) أخاها و أخی و أخاک
جواب آزمون ۵۸ «ج» «ألطَّلبةِ»، مجرور به حرف جر و کلمه‎ی بعد از آن، در حکم بدل است و در اعراب باید از آن تبعیّت کند (ردّ الف)، با توجه به قاعده‎ی عطف نسق کلمات دیگر معطوف هستند و معطوف جزء توابع است. (رد ب، د) @nahvekarbordi تلگرام با تستهای بیشتر https://t.me/nahvekarbordi
آزمون ۵۹ در کدام گزینه بدل وجود ندارد؟ الف. <أَرادُوا أَنْ يَخْرُجُوا مِنْها مِنْ غَمٍ> ب. <تَكُونُ لَنا عيداً لِأَوَّلِنا وَ آخِرِنا> ج. <رزقوا مِنْها مِنْ ثَمَرَةٍ رِزْقاً> د. «ما يَكُونُ مِنْ نَجْوى‏ ثَلاثَةٍ إِلاَّ هُوَ رابِعُهُمْ> جهت پویایی مطالب کانال نحو کاربردی را با ذکر نشانی نقل کنید👇👇👇 🎓🆔 @nahvekarbordi
نحو کاربردی/ سید حسین ایرانی
آزمون ۵۹ در کدام گزینه بدل وجود ندارد؟ الف. <أَرادُوا أَنْ يَخْرُجُوا مِنْها مِنْ غَمٍ> ب. <تَكُ
جواب آزمون ۵۹ «د» بیان این تست جهت اشاره به این نکته است که اسم ظاهر بدل از ضمیر واقع میشود «من غم» بدل از «منها»، «لاولنا»...بدل از «لنا»، «من ثمرة» بدل از «منها» است. جهت پویایی مطالب کانال نحو کاربردی را با ذکر نشانی نقل کنید👇👇👇 🎓🆔 @nahvekarbordi
آزمون ۶۰ در کدام آیه بدل وجود ندارد؟ الف. <ما كانَ لَنا أَنْ نَأْتِيَكُمْ بِسُلْطانٍ إِلاَّ بِإِذْنِ اللَّهِ> ب. <أَ فَلَا يَنظُرُونَ إِلىَ الجْبَالِ كَيْفَ نُصِبَتْ وَ إِلىَ الْأَرْضِ كَيْفَ سُطِحَتْ> ج. <يَسْئَلُونَكَ عَنِ السَّاعَةِ أَيَّانَ مُرْساها> د. <ما يُقالُ لَكَ إِلاَّ ما قَدْ قيلَ لِلرُّسُلِ مِنْ قَبْلِكَ إِنَّ رَبَّكَ لَذُو مَغْفِرَةٍ وَ ذُو عِقابٍ أَليمٍ> جهت پویایی مطالب کانال نحو کاربردی را با ذکر نشانی نقل کنید👇👇👇 🎓🆔 @nahvekarbordi
نحو کاربردی/ سید حسین ایرانی
آزمون ۶۰ در کدام آیه بدل وجود ندارد؟ الف. <ما كانَ لَنا أَنْ نَأْتِيَكُمْ بِسُلْطانٍ إِلاَّ بِإِذْ
جواب آزمون ۶۰: گزینه الف هدف از این تست بیان این نکته است که جمله میتواند بدل از مفرد قرار گیرد «کیف نصبت»....بدل از «جبال» آیا به کوه ها به کیفیت نصبشان نگاه نمی کنید «ایان مرساها» بدل از «ساعة» از تو از قیامت از ساعت فرارسیدنش می پرسند «ان ربک...» بدل از «ما» همان چیزی که به پیامبران پیش از تو گفته شد به تو گفته میشود که آن چیز این است که خدا صاحب مغفرت....است برای فهم تست حتما به معنای آیات باید توجه کنید جهت پویایی مطالب کانال نحو کاربردی را با ذکر نشانی نقل کنید👇👇👇 🎓🆔 @nahvekarbordi