مهر نماز در جيب يهودى!
آقا شيخ هادى نجم آبادى (ره) در زمان خود از افراد عوامفريب كه با تكفير و توهين به مردم، رعب و و حشت ايجاد مى كردند سخت نفرت داشت و معتقد بود كه آنها بزرگترين ضربات را به اسلام مى زنند. در همين زمينه مى گويند: چند تن از اوباش تهران مى خواستند شرابخانه مردى يهودى را به يغما ببرند. آنان به نام تكفير، مرد بيچاره را كشان كشان مى بردند. از قضا به آقا شيخ هادى برخوردند. شيخ جريان را پرسيد. يكى از اوباش كه دستارى سبز بسته بود گفت: آقا! اين مرد توهين به مقدّسات مذهبى مى كند. مى خواهيم مجازاتش كنيم. شيخ كه معركه عوام را ديد به زيركى دريافت كه دعوا بر سر لحاف ملاّ نصرالدّين است. و الّا در شهر، كافر و يهود و گبر بسيارند. لذا در آن غوغا آهسته به يكى از اصحابش گفت: آيا مهر نماز در جيب دارى؟ او گفت: بله اقا. دارم. شيخ گفت: مهر را جورى در جيب يهودى بگذار كه هيچ كس متوجّه نشود. مهر در جيب يهودى سرگردان گذشته شد. آنگاه شيخ گفت: حالا معلوم مى كنم كه اين بينوا مسلمان است يا يهودى. شيخ از يكى از حاضران خواست كه دست در جيب آن مرد كند. مرد دست در جيبش كرد و مهر نمازى يافت. شيخ خطاب به آن سيّد هوچى و بى سواد كه سر دسته اشرار بود كرد و گفت: گوارت به كافران مى فرمود: بگوييد (لا اله الا اللّه تُفلِحوا... )، يعنى كلمه توحيد را بر زبان جارى كنيد، رستگار مى شويد. پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله گروه كافران را به صرف گفتن شهادت در جرگه مسلمانان وارد ساختند. امّا تو بر خلاف جدّت مى خواهى دستاربندى عمل كنى؟ سيّد فرياد زد: آقا چه مى فرماييد؟ اين بدبخت لامذهب است. يهودى سرگردان از ترس خود را باخت. زبانش بند آمده بود و نمى دانست چه بگويد. همه گوش به فرمان آقا شيخ هادى شدند كه بشنوند چه حكمى مى فرمايد. شيخ گفت: اين مرد مى گويد مسلمانم. مهر نماز هم در جيب دارد. برويد پى كار خود و دست از سرش برداريد! همه سرافكنده و پراكنده شدند. آن يهودى هم كه حسن سلوك و رفتار شيخ را مشاهده كرد بسيار تحت تاءثير قرار گرفت و علاقمند به دين اسلام شد. شهادتين گفت و بوسيله شيخ مسلمان شد!
اقتداء ملائكه به اذان گويان و اقامه گويان در نماز
آية اللّه اقا شيخ جواد انصارى همدانى (ره) مى فرمودند: روزى وارد درِ مسجد شدم. ديدم پيرمردى عامى و عادّى مشغول خواندن نماز است و دو صف از ملائكه، در پشت سر او صف بسته و به او اقتدا نموده اند و اين پيرمرد، خود ابداً از اين صفوف فرشتگان اطّلاعى نداشت. من مى دانستم كه اين پيرمرد براى نماز خود اذان و اقامه گفته است ؛ چون در روايت داريم: كسى كه در نمازهاى واجب يوميّه خود، اذان و اقامه هر نمازى را بگويد دو صف از ملائكه و اگر يكى از آنها را بگويد يك صف از ملائكه به او اقتدا مى كنند كه در ازاى آن فيمابين مشرق و مغرب عالم است. آرى! اين از آثار ملكوتى اذان و اقامه است. اگر چه اذان گويان و اقامه گويان خود مطّلع نباشند.
حضرت صاحب الزمان امام مهدى علیه السلام:
"ما اُرغِمَ أنفُ الشَّیطانِ بِشَى ءٍ مِثلِ الصَّلاةِ"
"هیچ چیز مانند نماز، بینى شیطان را به خاک نمى مالد".
چرا در نهضت امام حسین علیه السّلام،
نماز جماعت در ميدان جنگ اقامه شد؟
در جواب اين سؤال بايد گفت كه:
اولاً: خود نوعي تبليغ بود كه حضرت، عملاً نشان دادند و عملاً عظمت نماز را به جهانيان فهماند.
ثانياً: مؤمنين در انجام وظايف خود كه موجبات تبليغ دين اسلام است؛ تظاهر كرده و از پنهان كردن آن خودداري كنند. امام حسين (علیه السّلام) نه تنها در ظهر عاشورا به نماز ايستاد و با اين عمل درس و پيام اهتمام به امر نماز را به گوش انسانها رسانيد، بلكه در آخرين لحظات عمر شريفش در حالي كه روي خاك گرم كربلا افتاده بود و بدن مباركش پر از جراحات و زخمهاي متعدد بود و لبهاي مباركش خشك و جگرش از تشنگي ميسوخت، باز هم اين مصائب، حضرت را به خود مشغول نكرده و درهمان حال هم به مناجات با خدا و راز و نياز با معشوق و معبود مشغول بود و ميگفت: «صبراً علي قضائك يا رب، لا اِله َ سِواك، يا غياثَ المستغيثين»
تعریف و اهمییت تعقیب نماز
(تعقیب عبارت است از اینکه نمازگزار) پس از ادای نماز به دعا، ذکر، تلاوت قرآن و اموری از این قبیل همچون تفکر در عظمت خداوند، گریه از ترس او به خاطر اشتیاق به او، بپردازد. و تعقیب از مستحبات مؤکد است و منافع و آثار دنیوی و اخروی فراوانی دارد.
مسعدة بن صدقه از امام باقر علیه السلام نقل کرده که فرمودند:
"پدرم درباره آیات"فإذا فرغت فانصب و إلی ربک فارغب"، میفرمود:
"هنگامی که نماز را به جا آوردی و از انجام آن فارغ شدی پس از نماز سلام، با همان حال نشسته خود را به دعا کردن درباره امور دنیا و آخرت مشغول ساز (و به زحمت انداز) و چون از دعا فارغ شدی به سوی خداوند عزوجل توجه کن که نمازت را قبول کند"".
از امام صادق علیه السّلام روایت شده که فرمودند:
"خداوند نمازها را در بهترین زمانهای شبانه روز بر شما واجب نموده است. پس (از فرصت استفاده کنید) و نیازهای خود را پس از نمازهای واجب از خداوند درخواست نمایید".
پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند:
"هر کس نماز واجبی را برای خدا به جای آورد، پس از آن دعای مستجابی خواهد داشت"
تسبیح حضرت زهرا سلام الله علیها افضل تعقیبات است.
🌼امام صادق علیه السلام فرمودند: تسبیح فاطمه زهرا سلام الله علیها از جمله همان ذکر کثیر است که خداوند عز وجل فرموده است: "خدا را بسیار یاد کنید".
🌸امام باقر علیه السلام فرمودند:
"خداوند در مقام ستایش، به چیزی برتر از تسبیح حضرت فاطمه سلام الله علیها ستایش نشده است و اگر از این تسبیح چیزی برتر بود پیامبر صلی الله علیه و آله همان رابه فاطمه سلام الله علیها می بخشیدند".
🌻اباخالد میگوید: از امام صادق علیه السلام شنیدم که فرمودند:
"گفتن تسبیح حضرت فاطمه سلام الله علیها در هر روز پس از هر نمازی نزد من از هزار رکعت نماز مستحبی در هر روز محبوب تر است".
🌷اباهارون میگوید امام صادق علیه السلام خطاب به من فرمودند:
"ما تسبیح فاطمه سلام الله علیها را همچون نماز به فرزندانمان توصیه میکنیم، پس تو هم حتماً به گفتن آن مقید باش، چرا که هر کس خود را ملزم به این تسبیح کند روی شقاوت را نمی بیند".
🌺امام باقر علیه السلام فرمودند:
" هرکس تسبیح فاطمه سلام الله علیها را بگوید و پس از آن استغفار کند، بخشیده میشود. تسبیح فاطمه سلام الله علیها در مقام گفتن، صد مرتبه است ولی در میزان عمل، هزار بار به حساب میآید و شیطان را میراند و موجب خوشنودی خداوند رحمان میشود".
هدایت شده از کانال بزرگ احکام بانوان
@dars_akhlaq 1...mp3
14.78M
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم و رحمةالله
سخنان حجةالإسلام و المسلمین رفیعی پیرامون: بیماریهای روحی #قسمت_اول
مدت حدود ۳۱ دقیقه
@banevan
هدایت شده از کانال بزرگ احکام بانوان
@dars_akhlaq 2.mp3
14.68M
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم و رحمةالله
سخنان حجةالإسلام و المسلمین رفیعی پیرامون: بیماریهای روحی #قسمت_دوم
مدت حدود ۳۰ دقیقه
@banevan