10.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان
🔆 توسط حجت الاسلام و المسلمین امانتچی
🖥 کاری از بنیاد تبلیغی فرهنگی شهید شریف قنوتی
#رمضان_استغاثه
📲 @namaz_j_b
Tartile+Goran+Parhizkar+J11 (2).mp3
17.91M
📖 جزء یازدهم قرآن کریم
📲 @namaz_j_b
حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی
✨ "طرح قرآنی ضیافت نور" #روز_دهم 🌙 🔆 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 1⃣ فعل «غَنِمْتُمْ» در آ
✨ "طرح قرآنی ضیافت نور" #روز_یازدهم 🌙
🔆 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
1⃣ «رِجْسٌ» در آیۀ 95 سوره توبه، به معنای پلیدی و آلودگی به چیزهایی است که با طبیعت جسمی یا روحی انسان ناسازگار است و کفر و نفاق، خود پلیدیاند و چون در درون روح انسان قرار گیرند، روح را نیز پلید و آلوده میکنند و رفتهرفته انسان عین پلیدی و آلودگی میشود؛ ازاینرو فرمود منافقان دروغگو عین پلیدیاند.
2⃣ در آیه 98 فرمود: وَ يَتَرَبَّصُ بِكُمُ الدَّوائِر، یعنی منافقان انتظار دوائر بر شما دارند؛ این کلمه که جمع «دائِرَةُ» است به معنای حادثه است و بیشتر حادثههای ناگوار و تلخ مراد است؛ بنابراین «دَّوائِرَ» به معنای رخدادها و پیشامدهای ناگوار است.
3⃣ منظور از دو عذاب در جمله:«سَنُعَذِّبُهُمْ مَرَّتَيْنِ» در آیۀ 101 عذاب دنیا و آخرت است مانند: عذاب اسارت و کشته شدن و و پرداخت زکات و رسوایی در دنیا و عذاب رسوایی و شکنجه در آخرت؛
4⃣ آیه 105 که میفرماید: حقیقت همۀ اعمال انسانها را خدا و رسول او و مؤمنان میبینند، به شهادت بینندگان در روز قیامت اشاره دارد و روشن است که منظور از مؤمنان، گروه خاصیاند؛ از همین رو در روایات فراوان بیان شده که مراد از مؤمنان، علیبنابیطالب و دیگر امامان معصوم هستند.
5⃣ در آیۀ 109 واژۀ «شَفا» به معنای لبه، واژۀ «جُرُفٍ» به معنای حاشیۀ نهر یا چاه و واژۀ «هارٍ» به معنای سست و ناپایدار است؛ بنابراین «شَفا جُرُفٍ هارٍ» یعنی لبۀ پرتگاهی که آنچنان سستبنیان است که هر لحظه ممکن است فرو بریزد و انسان را با خود نابود کند.
6⃣ در آیۀ 111 به معامله با خدا اشاره شده است؛ ارکان پنجگانه این معامله از این قرار است: خریدار خداست؛ فروشنده مؤمناناند؛ مورد معامله بهشت است؛ پولی که فروشنده میدهد، جان و مال اوست؛ سند معامله، کتابهای آسمانیاند. پس دنیا بازار معامله است که هر روز میتوانیم در حال انجام این معامله باشیم و سود سرشار و جاودان به دست آوریم.
7⃣ در آیه 114 در توصیف حضرت ابراهیم فرمود: او «أَوَّاهٌ» است ، این کلمه صیغۀ مبالغه و بر وزن فعّال است و به معنای کسی است که در دعا، بسیار آه میکشد و ناله سر میدهد و گاهی هم به معنای مهربان و دلسوز نیز آمده است.
8⃣ بر اساس آیه 121 که فرمود: «هيچ مال كوچك يا بزرگى را انفاق نمىكنند، مگر اينكه براى آنان نوشته مىشود؛ تا خداوند آن را بعنوان بهترين اعمالشان، پاداش دهد،» باید گفت: انفاق پسندیده است؛ حال چه کم یا زیاد باشد و دیگر اینکه توجیهی برای ترک انفاق به خاطر ترس از فقر نیست چون پاداش الهی بهتر و فراتر از انفاق ما است.
9⃣ «مَرَضٌ» در آیۀ 125 خارج شدن از حد اعتدال جسمی یا روحی است؛ بنابراین نادانی، ترسو بودن، نفاق، حقناپذیری، کفر و همۀ رذایل اخلاقی، از منظر قرآن مرضهای روحی شمرده میشوند؛
🔟 «ضِياءً» در آیۀ 5 سوره یونس در زبان عربی به معنای روشنیبخش است ولی «نُور» به معنای چیزی است که روشنی دارد. پس «نور» اعم و «ضِياءً» اخص است؛ یعنی هر «ضِياءً»ای «نور» است؛ اما ممکن است «نور»ی «ضِياءً» نباشد و نور خود را از جسم دیگری گرفته باشد و چون خورشید همیشه روشنیبخش است و نورش از خودش است، خداوند فرمود: خورشید را «ضِياءً» و ماه را «نُور» قرار داد.
✍ حجت الاسلام محمد علی اسدی نسب
(امام جمعه موقت شهرستان بروجرد)
📲 @namaz_j_b
15 اردیبهشت 99
📸بازدید امام جمعه محترم شهرستان بروجرد از قرارگاه #رزمایش_مواسات_و_همدلیِ گروه فرهنگی، جهادی انتظار
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
@namaz_j_B
47.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 بسم الله الرحمن الرحیم
🕌 قرائت #دعای_هفتم_صحیفه_سجادیه
🎤 حجه الاسلام
#حاج_علی_جنانی
🎬 کاری از گروه تبلیغی #شهیدشریف_قنوتی شهرستان بروجرد
⏱ ماه رمضان 1441
@namaz_j_B
11.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان
🔆 توسط حجت الاسلام و المسلمین امانتچی
🖥 کاری از بنیاد تبلیغی فرهنگی شهید شریف قنوتی
#رمضان_استغاثه
📲 @namaz_j_b
Tartile+Goran+Parhizkar+J12.mp3
20.19M
📖 جزء دوازدهم قرآن کریم
📲 @namaz_j_b
حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی
✨ "طرح قرآنی ضیافت نور" #روز_یازدهم 🌙 🔆 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 1⃣ «رِجْسٌ» در آیۀ 95
✨ "طرح قرآنی ضیافت نور" #روز_دوازدهم 🌙
🔆 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
1⃣ در آیۀ 6 سوره هود، مستقر" در اصل به معنى" در قرارگاه و محل ثابت است و" مستودع" به معنی محل ناپايدار است، در حقيقت آيه فوق مىگويد: تصور نشود كه خداوند تنها به جنبندگانى كه در جايگاه اصلى قرار دارند روزى میبخشد و به اصطلاح سهميه آنها را در خانههايشان مىآورند، بلكه هر كجا باشند و در هر وضع و شرائطى قرار گيرند، سهم آنها را از روزى به آنان مىبخشد چرا كه هم جايگاه اصلى آنان را مىداند و هم از تمام نقاطى كه به آن نقل و مكان مىكنند، با خبر است.
2⃣ در توضیح جملۀ «وَ كانَ عَرْشُهُ عَلَى الْماءِ» در آیۀ 7 برخی گفتهاند: ابتدا آسمانها و زمین موادی مذاب، مایعمانند و سیال بود؛ چراکه که از نظر زبان عربی «ماءِ» به هر مایعی گفته میشود؛ چه آب باشد یا غیرآن.و خداوند آن را مدیریت و فرمانروایی میکرد و تحت عرش ربوبی او بود چرا که «عَرْشُ» به معنای تخت فرمانروایی و حاکمیت خداوند است.
3⃣ «سِحْرٌ» در آیۀ 7 هود، در اصل به معنای وارونه کردن حقیقت و نشان دادن غیرواقعیت به جای واقعیت است و منظور کافران از اینکه میگفتند زندگی اخروی سحر آشکار است؛ یعنی واقعیت ندارد و چیزی جز دنیا نیست.
4⃣ در آیۀ 18 واژۀ «أَشْهادُ» که جمع شهید است، بر وجود گواهان پرشمار در قیامت دلالت دارد. طبق آیات قرآن، گواهان از این قبیلاند: خداوند (حج: 17)، پیامبر (نساء: 41)، امامان معصوم(بقره: 143)، فرشتگان (ق: 21)، عمل انسان (کهف: 48)، وجدان (اسراء: 14)، اعضای بدن (نور: 24) و زمین (زلزال: 4).
5⃣ ایمان اجباری اثری ندارد؛ ولی از نگاه قرآن، همۀ انسانها باید به شکل اختیاری ایمان بیاورند؛ در غیر این صورت در آخرت مجازات میشوند؛ چراکه یا از عقل خود پیروی نکرده و به جستوجو نپرداختهاند یا اینکه عناد ورزیدهاند؛ مگر آنکه جاهل قاصر باشند که وضعیت خاصی دارند.
6⃣ هیچ پیامبری ازجمله نوح بهطورمستقل نه علم به غیب و نه کمال دیگری دارد؛ ولی با خواست خدا از این علم برخوردار خواهد شد. ازاینرو در قرآن دو دسته آیات موجود است: آیاتی که علم غیب را از دیگران نفی میکند و آیاتی که در شرایطی آن را برای پیامبران اثبات میکند و آیۀ 31 سورۀ هود از دستۀ نخست شمرده میشود.
7⃣ «مجادله» در کلام به معنای محکم بودن در سخن خود و اصرار برای اثبات عقیدۀ خویش است که اگر برای اثبات حق باشد، از نگاه قرآن و عقل، پسندیده و اگر برای جانبداری از باطل باشد، بسیار ناپسند است. در قرآن در هردو مورد به کار رفته و در آیۀ 32 از دیدگاه کافران آنچه نوح بیان میکرد، مجادله بر سر امری باطل بود.
8⃣ واژۀ «تَّنُّورُ» در آیۀ 40 همان تنور فارسی است که در زبان عربی، عبری و ترکی نیز به همین معنا و برای پختن نان به کار میرود.
9⃣ «جُودِيِّ» در آیۀ 44 به معنای کوه است. برخی گفتهاند به هر کوهی گفته میشود و برخی گفتهاند منظور کوهی خاص است و این گروه با توجه به آنچه در کتابهای لغت و تورات آمده، گفتهاند منظور کوهی در مناطق شمال عراق و نزدیک به شام یا نزدیک به همین منطقه اما در خاک ترکیه است.
🔟 امام صادق(ع) زمان ساخت کشتی را هشتاد سال میداند. محل ساخت کشتی مسجد کوفه بوده و طول کشتی چهارصد و عرض آن چهل متر بوده است؛ بنابراین، منظور از یک جفت از هر حیوانی که حضرت نوح در آن نهاده بود، تنها حیوانهای سرزمین خود حضرت نوح است.
✍ حجت الاسلام محمد علی اسدی نسب
(امام جمعه موقت شهرستان بروجرد)
📲 @namaz_j_b
💠 دیدار دکتر مهرافزون معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش بروجرد و هیأت همراه با امام جمعه ی مردمی شهرستان بروجرد حجت الاسلام سید علی حسینی و تبریک به مناسبت هفته ی معلم و عقیدتی _ سیاسی
✅ دفتر امام جمعه شهرستان بروجرد
🔸 ۱۵ اردیبهشت ۹۹
📲 @namaz_j_b
💠 دیدار با اعضای بنیاد تبلیغی شهید شریف قنوتی
✅ دفتر امام جمعه شهرستان بروجرد
🔸 ۱۵ اردیبهشت ۹۹
📲 @namaz_j_b