eitaa logo
ننه ابراهیم🇮🇷
47.7هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
300 ویدیو
4 فایل
مریم ابراهیمی/ ارشد روانشناسی خانواده درمانی از دانشگاه شهید بهشتی ورود فرهیختگانِ کمال‌گرایِ ابوالگیر ممنوع🦦 کپی با ذکر منبع😕 @Adminenane
مشاهده در ایتا
دانلود
گزارش خیریه زورکی اردیبهشت ۱۴۰۲
🌿 الحمدلله جواب سلام در فضای مجازی واجب نیست🤲😂
سلام ننه یادمه پارسال قبل محرم میگفتین که برای شناخت تون صبرکنید حالااگرمراسم تون بعدمحرم بیفته هیچ اشکالی نداره توانتخابتون عجله نکنید پارسال دقیق تو این تایم اومدن خواستگاری ماهم به خاطراین که به محرم برنخوریم زودبله گفتیم بعدشم‌ زودفارغ شدیم😄😅💔
سلام وقت بخیر عرض تشکر و قدر دانی دارم نسبت به تلاش و زحماتی که دارید . دیشب با خانواده تشریف بردیم منزل دختر خانم اما مورد پسند واقع نشدند یعنی به دلم ننشستند و اگر عکس یا خود دختر خانم را دیده بودم نه وقت هزینه دختر خانم و خانواده دختر خانم را می‌گرفتم نه وقت هزینه خودم و خانواده ام را . حقیقتا شما برای یکی از دوستانم هم مورد معرفی کردید اینطور بنظرم میرسه که روی قیافه و زیبایی توجهی ندارید که به دل هم بنشینند یا خیر طرفین و تنها به دنبال این هستید که از اطلاعات ظاهری مورد بهم معرفی کنید حالا هرچه شد بادا باد. عکس هم که تقاضا میشه داده نمیشه به هر دلیل مشروعی که مدنظرتان هست و اینکه در کانال هم جوری فرهنگ‌سازی و جو سازی شده که طرفین جرئت نکنند از قیافه دختر خانم سوالی کنند و این بنظرم درست نیست همه معیار ها باید کنار هم سنجیده‌ بشه بعد طرفین را بهم معرفی کنید. پیشنهادم این هست بهتره در این روند تجدید نظری صورت بگیره. چون لازم هست هم دختر خانم هم آقا پسر حداقل شده در عکس هم را ببینند و این حق طرفین‌ هست که هم را ببینند که شما با فرهنگ سازی و فضایی که ساختید و شیوه ای که در معرفی انتخاب کردید این حق را گرفتید. که حتی امکانش نیست سکرت بفرستید . 🙄
🌿 جواب من به پیام بالا👆 واقعا به دل نشستن، با عکس اتفاق نمیفته!! حالا ناراحتی که هزینه کردی یا به زحمت افتادی یا من واسطی هستم که خوشگلی های تو رو نمیبینم🙄 و دخترِ زشت بهت معرفی میکنم😕 نظرمو تغییر نمیده! به نظرم معرفت رو تغییر بده! هنوز هم واسطای ازدواجِ زیادی هستن که حاضرن دخترای خوشگلو گلچین کنن و معرفی کنن به پسرا!
یه واسط ازدواجی هست کانال داره چون مدلِ منو میدونه؛ چند وقت پیش بهم پیام داد که: خانم ابراهیمی جان لطفا اگه تو کانال من هستید، کانال منو ترک کنید، شما پیشکسوتید، سایه تون سنگینی میکنه😐😐
🌿 من به دخترا هم عکسِ پسر رو نشون نمیدم و تبعیضی تو این قضیه قائل نمیشم. اینجوری نیست که بگم، عکسِ دختر حساسه ولی عکس پسر مهم نیست! کلا اعتقادی به تبادل عکس و به دل نشستن از روی عکس ندارم!
پیرو عکس خواستن آقا پسر خیلی وقتا ما پسرا یه تصویر از همسر آینده تو ذهنمون می سازیم. براساس آخرین ورژن های روز دنیا خوشگلش می کنیم. سالهای سال هم باهاش زندگی می کنیم تو ذهنمون کلی باهاش خاطره درست می کنیم. انواع مسافرت ها، انواع رابطه ها، انواع واکنش ها تو بزنگاه ها و... عاشق اون تصویر ذهنی میشیم. بعد که میخوایم ازدواج کنیم براساس اون تصویر ذهنی خود ساخته میریم واقعیشو تو واقعیت پیدا کنیم طبیعیه اینجور وقتا دخترایی که چهره معمولی دارن تو ذهن این مدل پسر خیلی زشت دیده میشه و همون لحظه اول میگه «به دلم ننشست» برادر عزیز، تو اول باید از شر تصویر ها و خاطره های خود ساخته خلاص بشی وقتی از شر این تصویرها خلاص شدی، دلت آزاد شد، اونوقت یه دختر معمولی در نظرت خوشگل ترین دختر دنیا جلوه میکنه قبول دارم مرز باریکی بین «به دل نشستن واقعی» با «به دل نشستن ساختگی» وجود داره ولی باید برگردیم به واقعیت باید برگردیم به واقعیت باید برگردیم به واقعیت