eitaa logo
نقد و نظر ( پاسخ به شبهات )
127 دنبال‌کننده
46 عکس
105 ویدیو
2 فایل
نقد و نظرهای حجت الاسلام علی حسن زاده ادمین کانال: @Hassanzadeh_ALI
مشاهده در ایتا
دانلود
➕پاسخ به شبهات ❌ شبهه: ما شنیده ایم امام کاظم علیه السلام سالیان طولانی در زندان بوده اند، با این وجود می گویند ایشان فرزندان زیادی هم داشته اند. این دو مطلب به نظر متناقض با هم می آیند؛ چگونه با عقل سازگار می آید که هم انسان زندان باشد و هم فرزندان زیادی داشته باشد!!! 🔰┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ⤵️ ✍️ پاسخ ⬅️ 1- تولد امام کاظم علیه السلام در سال 128 هجری قمری و شهادت آن حضرت در سال 183 بوده است. بنابراین عمر مبارک ایشان 55 سال می باشد. ⬅️ 2- قبل از 30 سالگی گزارشی مبنی بر زندانی شدن آن حضرت وجود ندارد. ⬅️ 3- 30 سالگی تا 41 سالگی عمر شریف ایشان مصادف بوده با حکومت مهدی عباسی (سومین خلیفه عباسی) در این مدت فقط یک بار زندانی شده اند ولی در اثر خوابی که مهدی عباسی دید، فوری آن حضرت را آزاد کرد. بنابر این در این مقطع مدت قابل توجهی در زندان نبوده اند. ⬅️ 4- بعد از مهدی عباسی، نوبت به حکومت یک ساله هادی عباسی رسید. او گرچه نه زندان که حتی تصمیم به قتل امام را نیزداشت ولی اجل به او مهلت نداد. تا این جا نتیجه می گیریم که امام تا سن 42 سالگی در میان خانواده بوده اند. ⬅️ 5- بعد از هادی عباسی نوبت به حکومت 23 ساله هارون عباسی - معروف به هارون الرشید- رسید در 13 سالی که امام در دوران هارون الرشید بوده اند گرچه چندین نوبت به زندان افتاده اند ولی باز هم بین زندانی شدن ها فاصله می افتاده است. ⬅️ 6- فقط از سال 179 تا 183 هجری قمری یعنی در 4 سال پایانی عمر مبارک آن حضرت، ایشان به شکل مستمر زندانی بوده اند و از نظر عادی و طبیعی ملاقاتی با خانواده و فرزندان نداشته اند گر چه از نظر اعجاز و کرامت هیچ بعید نمی نماید که ملاقاتی صورت گرفته باشد، اما ما سند و دلیلی برای اثبات این مطلب نداریم. ⬅️ 7- بنابر این، برای آن حضرت تا 51 سالگی به صورت عادی امکان حضور - مستمر یا منقطع- در کنار خانواده و فرزندان میسور بوده است. ⬅️ 8- در باره مجموع زندانی شدن های آن حضرت اختلاف نظر تاریخی وجود دارد . 4 سال آن قطعی است ولی رقم های 5 یا 6 یا 7 و حتی بیش تر هم گفته شده اما آنچه این جا مد نظر است، این می باشد که فقط 4 سال بوده که ایشان به صورت مستمر در زندان بوده اند یعنی از 51 سالگی تا پایان عمر مبارک. 🍃🍃✼══♻️♻️ ✍️ بیش تر بدانیم ♦️ برای ایشان از 37 فرزند (18 پسر و 19 دختر) به بالا نقل شده است. در باره فلسفه و حکمت این "تکثیر اولاد" خوب است به این نکته کلیدی🔑 توجه کنیم: ✅ امویان و خلفای اولیه بنی العباس به طور جِدّ در صدد از بین بردن نسل پیامبر بودند. شکنجه ها و کشتارهای زیاد علویون به ویژه توسط منصور و مهدی و هارون الرشید چشمگیر و زاید الوصف بوده است. 💢 در این شرایط امام کاظم تکثیر نسل را امری ضروری می دانسته اند تا نسل پیامبر منقطع نگردد ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ✅ 👈 با الگوبرداری از آن حضرت باید گفت: در شرایط کنونی ما نیز مسآله "تکثیر اولاد" امری لازم و ضروری است. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️ 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar
زنده به گور کردن دختران .mp3
2.66M
شبهه ❌ اگر اعراب منطقه حجاز در دوران جاهلیت، دخترانشان را زنده به گور می کردند، پس چگونه نسلشان ادامه می یافت؛ چرا که وقتی دخترانی نباشند تا مادر شوند، چگونه ممکن است پسرانی به وجود بیایند تا مایه افتخار آنان باشند؟ 🔰┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ⤵️ ✍️ پاسخ ♦️ ⬅️ 1- این کار زشت و نابخشودنی را همه اعراب جاهلی منطقه حجاز انجام نمی داده اند؛ به دلیل آن که آنچه را که آیه 58 نحل و 17 زخرف برای همه آنان اثبات می کند فرهنگ ناگوار و غیر قابل تحمل دانستن بشارت دختردار شدن بوده نه زنده به گور کردن دختران (ظَلَّ وَجْهُهُ مُسْوَدًّا وَهُوَ كَظِيمٌ) ♦️ ⬅️ 2- آیه 59 نحل گویاترین دلیل است بر این که آنان دو گزینه پیش روی خود می دیده اند؛ یکی نگه داشتن دختر متولد شده؛ البته با تحمل ذلت و خواری و ننگ و دیگری زنده به گور کردن او ( أَيُمْسِكُهُ عَلَى هُونٍ أَمْ يَدُسُّهُ فِي التُّرَابِ) ♦️ ⬅️ 3- اگر همه اعراب جاهلی از میان دو گزینه فوق، زنده به گور کردن دختران را برمی گزیدند، قرآن با صراحت این مطلب را بیان می کرد. در حالی که خداوند بعد از آن دو گزینه می فرماید: "أَلَا سَاءَ مَا يَحْكُمُونَ"؛ یعنی هر دو گزینه، اشتباه و بلکه گزینه سوم صحیح بوده و آن "نگه داشتن دختران اما نه با احساس ننگ و خواری بلکه با احساس عزت و سربلندی" می باشد.👇
نقد و نظر ( پاسخ به شبهات )
شبهه ❌ اگر اعراب منطقه حجاز در دوران جاهلیت، دخترانشان را زنده به گور می کردند، پس چگونه نسلشان ادا
♦️⬅️ 4- یکی از علل حاکم شدن جو ناخوشایند دانستن دختران در منطقه حجاز این بوده که دخترانی از قبیله "بنی تمیم" به اسارت رفته بودند، پس از رایزنی ها و قبول متخاصم مبنی بر آزادسازی آنان، دختر "قیس بن عاصم" ترجیح داد در نزد همان اسیرکننده اش بماند و نزد خانواده اش باز نگردد. این قضیه برای قیس – که بزرگ آن قبیله بود- بسیار سنگین تمام شد و با خود عهد کرد که از این به بعد هر دختری که از او به وجود آمد، فوری او را زنده زنده در خاک پنهان کند تا دیگر چنین ننگی بر دامن شکوهمند او ننشیند وهمین کار را هم کرد و گفته اند تا آخر عمرش صاحب 17 دختر شد و همه آنها را زنده به گور کرد. 👈 از آن جا که مردم یک قبیله از بزرگ خود الگوبرداری می کردند، قبیله بنی تمیم هم همین عمل را سرلوحه زندگی اجتماعی خود قرار دادند. کم کم برخی قبایل دیگر نیز این عمل را پسندیدند و این فرهنگ تا اندازه ای گسترش یافت. یادآور میشویم که علل دیگری نیز می تواند در میان باشد؛ مانند جنگجو نبودن زنان و دختران در تخاصمات و جنگ ها و سودآور نبودن کارهای آنان در تامین اقتصاد خانه و خانواده ولی با این همه به نظر می آید دلیل اصلی همان دلیل اولی است که گفته شد. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ نتیجه گیری 👈 این عمل زشت فقط در مقطع کوتاهی، آن هم توسط برخی افراد انجام می شده و با ظهور اسلام این عمل، متوقف گردیده است، بنابراین مشکلی اساسی در تداوم نسل به وجود نیاورده است. ‼️ یک هشدار آیا سقط جنین هایی که بدون ضرورت فقهی و با رضایت پدران و بلکه پدران و مادران انجام میشود، تداوم همان فرهنگ جاهلی صدر اسلام نیست و این افراد فردای قیامت بر اساس آیات 8 و 9 سوره تکویر مورد مؤاخذه قرار نمی گیرند که " بِأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ؛ این کودکان به کدامین گناه کشته شدند؟! ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️ 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar
پاسخ به شبهات شبهه ❌ در دعوت به توحید باید پلکانی و تدریجی عمل کرد نه ناگهانی و پرشی؛ نباید از همان آغاز پا را روی آخرین پله گذاشت!! 🔰┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ⤵️ ✍️ پاسخ ♦️ ⬅️ پیامبران در اولین جمله ها بدون محافظه کاری و ترس و واهمه سخن از توحید می گفتند و نقطه حساس مرکزی را هدف قرار می دادند. منتهای امر برای توسعه این سخن سیر کوتاه تدریجی و پلکانی را می پیمودند. در زمان رسول خدا مشرکین قریش الله را به عنوان خالق و آفریننده انسان و جهان قبول داشتند و آیاتی از جمله آیات 25 لقمان و 38 زمر حاکی از آن می باشد. 👈شرک عصر جاهلی مشکلی که اعراب جاهلی داشتند این بود که الله و خالق را رب انسان و جهان نمی دانستند و برای هر نوع و صنفی از موجودات رب خاصی قائل بودند و بت ها را نیز نشان و نمادی از آن رب ها می دانستند نه رب واقعی. این طرز تفکر در گذشته ها هم رواج داشته مثل معاصرین حضرت یوسف به گواهی آیه 39 سوره یوسف. 🚀 غار حرا؛ پایگاه دوربرد و نقطه زن در اولین آیه ای که بر رسول گرامی اسلام در غار حرا نازل شد با صراحت اعلام شد که رب، همان خالق است و با این بیان خط قرمزی بر تفکر باطل شرک ربوبی و در نتیجه شرک عبادی کشیده شد و برای اعلام این مطلب هیچ تدریج و خوف و هراسی ملاحظه نشد. 🔸 بر پلکان سریع السیر ✍️ از نظر ترتیب نزول، ابتدا سوره علق و بعد سوره های قلم، مزمل، مدثر و حمد به ترتیب نازل شده اند. در اولین آیه سوره علق خالق به عنوان رب پیامبر اعلام شد نه رب العالمین " اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ" در سیر تدریجی نزول آیات، در آیه 9 سوره مزمل، رب پیامبر اسلام به عنوان "رب المشرق و المغرب" معرفی گردید و سرانجام در آیه 2 سوره حمد به اوج خود رسید و الله – همان خالق و رب پیامبر و مشرق و مغرب- به عنوان رب العالمین معرفی گردید و بساط شرک ربوبی از نظام عقیدتی ایده آل اسلامی به کلی برچیده شد. 💠 و اما در فاصله آیه اول سوره علق تا آیه دوم سوره حمد اوصافی برای رب در آیاتی مثل(2 تا 5 علق – 7 و 19 و 29 و 32 و 34 و 49 و 55 قلم – 20 مزمل و 3 و 7 و 31 مدثر) بیان گردید تا گستره علم و قدرت و رحمت رب مورد نظر، به مشرکین نمایانده شود و سزاوار بودن او برای رب بودن اثبات گردد. 🔰┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ✅ الگوگیری مسائل اصلی و مبنایی و اهداف عالیه را باید همان ابتدای کار فرهنگی🚀 بدون خوف و هراس و محافظه کاری بیان کرد و به بهانه تنش زدایی نباید از بیان آن خودداری کرد ولی در گستره ی هدف و دامنه های آن، 🌷🌷 در اغلب موارد باید به شکل تدریجی و پلکانی و با استدلال و همراه کردن عواطف و با ظرافت و لطافت به پیش رفت. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️ 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://eitaa.com/naqd_nazar
میخائیل گورباچف، رهبر شوروی کمونیستی گفته است: امام خمینی(ره) فراتر از زمان می‌اندیشید و در بعد مکان نمی‌گنجید. او توانست اثر بزرگی در تاریخ جهان به جای بگذارد.┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️ 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://eitaa.com/naqd_nazar
کوفي عنان دبيرکل اسبق سازمان ملل که در زمان تصدي اين سمت دو بار در جريان سفرهايش به تهران با رهبر معظم انقلاب ديدار کرد، از شخصيت معنوي رهبر انقلاب این گونه تمجيد کرده بود: در دوران نوجواني در مورد شخصيت‌هاي کاريزما مطالعه مي‌کردم و هميشه اين سؤال برايم مطرح بود که اگر زماني رو به روي يک شخصيت کاريزما قرار گيرم چه عکس‌العملي خواهم داشت. در ملاقات با آيت‌الله خامنه‌اي احساس کردم که کسي را مثل او نديده‌ام. شخصيت معنوي ايشان چنان مرا گرفت که از خود پرسيدم: چرا شخصيتي مثل من دبيرکل سازمان ملل باشد و از معنويات چيزي نداشته باشد؟ با ديدن آقاي خامنه‌اي آن شخصيت‌هايي که مرا جلب کرده بودند فراموش کردم و تحت تأثير شخصيت معنوي ايشان قرار گرفتم. من شخصيت‌هاي معنوي در دنيا زياد ديده بودم، ولي هيچ‌ يک، از مسائل سياسي اطلاع نداشتند. با ديدن آقاي خامنه‌اي اوج قداست آن شخصيت‌هاي سياسي از ذهن من پاک شد. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️ 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://eitaa.com/naqd_nazar
خاویر پرز دکوئیار دبیرکل سازمان ملل در بحبوحه جنگ تحمیلی به ایران آمد، دیداری هم با رئیس‌جمهور وقت (آقای خامنه‌ای) داشت. دکوئیار پس از آن دیدار پرسیده بود: رئیس‌جمهور شما از کدام دانشگاه علوم سیاسی فارغ التحصیل شده است. دکوئیار افزوده بود: من مدرک دکترای علوم سیاسی دارم و 30سال است کار سیاسی می‌کنم و چند سال است دبیرکل سازمان ملل هستم، در این مدت شخصیت‌های سیاسی و رئیس‌جمهورهای بسیاری را دیده‌ام اما تاکنون شخصیتی به سیاستمداری و هوشمندی او ندیده‌ام. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️ 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://eitaa.com/naqd_naza⏮
کاندولیزا رایس وزیرسابق امور خارجه آمریکا و مشاور ارشد جرج بوش گفته: رهبر ایران می‌تواند نقشه‌هایی را که بهترین ذهن‌ها، با صرف بیش‌ترین بودجه‌ها، در زمانی بسیار طولانی کشیده و مجریانی ماهر اجرای آن را به عهده گرفته‌اند، با یک سخنرانی یک‌ساعته خنثی کند.┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️ 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://eitaa.com/naqd_naza⏮
پوتین رئیس‌جمهور وقت روسیه، بعد از نخستین دیدار خود با مقام معظم رهبری در برگشت به کشور روسیه، خبرنگاری از وی درباره نظرش راجع به رهبری ایران می‌پرسد و وی در پاسخ می‌گوید: «من مسیح را ندیده‌ام، اما تعاریف او را در انجیل شنیده و خوانده‌ام، من مسیح را در رهبری ایران دیدم». ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️ 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://eitaa.com/naqd_nazar
بی‌نظیر بوتو نخست وزیر فقید پاکستان یکی از شخصیت‌های موثر جهان اسلام می‌گوید: جمهوری اسلامی برای ما از اهمیت بسیاری برخودار است. پیام‌های امام خمینی‌(س) در آینده نیز چراغ هدایت مسلمانان است و ملت‌های مسلمان در آینده نیز از پرتو نورانی افکار و اندیشه‌های والای حضرت امام استفاده خواهند کرد. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️ 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://eitaa.com/naqd_nazar
پروفسور حامد الگار، استاد اسلام‌شناسی در دانشگاه کالیفرنیای آمریکا گفته است: یک مسلمان هرچه قدر بخواهد از یک شخصیت بزرگ معنوی تعریف و تمجید کند، به خاطر آن که بزرگی و عظمت تنها از آن خداست و نمی‌توان شخصی غیر از خداوند را با این صفات خواند، بهتر است در عوض به کارگیری چنین لفظی گفته شود که عظمت و بزرگی خداوند به نحو نادری در آن فرد جلوه پیدا کرده و او را به آیتی از «الله» مبدل ساخته است. امام خمینی رحمةالله قطعاً چنین آیتی بود. هرکس که سعادت حضور درکنار او را داشته باشد می‌داند، زیارت وی حتی هنگامی که او یک کلمه سخن نیز نمی‌گفته، عمیق‌ترین تاثیر را بر روی آدمی می‌گذاشت. راز این تاثیر در همان ویژگی الهی نهفته است. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️ 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://eitaa.com/naqd_naza⏮
هنری کیسینجر، استراتژیست و مشاور یهودی‌الاصل رئیس‌جمهور سابق آمریکا: آیت‌الله خمینی، غرب را با بحران جدی برنامه‌ریزی مواجه کرد. تصمیمات او آن‌چنان رعدآسا بود که مجال هر نوع تفکر و برنامه‌ریزی را از سیاستمداران و نظریه‌پردازان سیاسی می‌گرفت. هیچ‌کس نمی‌توانست تصمیمات او را از پیش حدس بزند. او با معیارهای دیگری، غیر از معیارهای شناخته‌شده در دنیا سخن می‌گفت و عمل می‌کرد؛ گویی از جایی دیگر الهام می‌گرفت. دشمنی آیت‌الله خمینی(ره) با غرب، برگرفته از تعالیم الهی او بود. او در دشمنی خود نیز خلوص نیت داشت. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️ 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://eitaa.com/naqd_nazar
امیر مؤمنان علیه السلام در مورد عالمان حقیقی اسلام می‌فرماید: « هَجَمَ بِهِمُ الْعِلْمُ عَلَى حَقِيقَةِ الْبَصِيرَةِ وَ بَاشَرُوا رُوحَ الْيَقِينِ وَ اسْتَلَانُوا مَا اسْتَوْعَرَهُ الْمُتْرَفُونَ وَ أَنِسُوا بِمَا اسْتَوْحَشَ مِنْهُ الْجَاهِلُونَ، وَ صَحِبُوا الدُّنْيَا بِأَبْدَانٍ أَرْوَاحُهَا مُعَلَّقَةٌ بِالْمَحَلِّ الْأَعْلَى؛ أُولَئِكَ خُلَفَاءُ اللَّهِ فِي أَرْضِهِ وَ الدُّعَاةُ إِلَى دِينِهِ؛ آهِ آهِ، شَوْقاً إِلَى رُؤْيَتِهِمْ. » آنان با نور دانش به حقیقت ادراک و بصیرت رسیدند و جوهره یقین را با جان خود دریافته‌اند و آنچه را که بر افراد رفاه طلب دشوار می‌نمود راحت و آسان گرفته و با آنچه که ناآگاهان از آن بیم داشتند، مانوس شدند. با بدن‌هایی همنشین دنیا گشتند که روح‌های آن‌ها به [قله‌های رفیع] عالم ملکوت پیوند خورده است. آنان جانشینان خدا در زمین او و دعوت‌کنندگان مردم به سوی دین اویند. آه! آه! چقدر مشتاق دیدارشان هستم! ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️ 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://eitaa.com/naqd_nazar
پاسخ به شبهات حجت الاسلام اکبرنژاد قسمت هشتم ❌ اشتباه تحلیلی بر اساس آمار باید گفت؛ نزدیک به ۳۰ درصد مردم در راهپیمایی (22 بهمن 1402) شرکت کرده اند و بالغ بر ۶۰ میلیون نفر یعنی ۷۰ درصد مردم حاضر به شرکت در این رفراندوم نشده‌اند با این حساب اگر بخواهیم راهپیمایی را به معنای "موافقت مردم با نظام" تفسیر کنیم و بگوییم: اگر مردم علاقه به نظام نداشتند، در راهپیمایی حضور پیدا نمی‌کردند، نتیجه مطلوبی در پی نخواهد داشت؛ زیرا اکثریت مردم در این راهپیمایی شرکت نکرده اند و پاسخ نه به آن داده‌اند. از همین‌رو، جریان انقلابی مدام نباید روی این راهپیمایی مانور دهد و خود را قشر اکثریت در نظام جا بزند؛ چرا که اکثریت مردم با عدم شرکت خود، پاسخ معناداری را به حاکمیت داده‌اند که لازم است روی آن تأمل شود. 🔰┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ✍️ پاسخ 💥 تأملات و مطالعات میدانی دلیل شما اعم از مدعاست و نمی تواند مدعای شما را اثبات کند؛ چون عدم شرکت، دلیل بر مخالفت با نظام و نه گفتن به آن نیست. اگر تأمل کنید و یا دست به تحقیقات میدانی بزنید، به "اشتباه محاسباتی" و "ضعف تحلیل"خود پی می برید. 👇ادامه دارد
نقد و نظر ( پاسخ به شبهات )
پاسخ به شبهات حجت الاسلام اکبرنژاد قسمت هشتم ❌ اشتباه تحلیلی بر اساس
👆📍✍️ نکته مهم: همه شرکت کنندگان در راهپیمایی، افرادی ثابت نیستند، برخی به شکل گردشی و نیابتی شرکت می کنند؛ با در نظر گرفتن این واقعیت، اعداد و ارقام موافقانی که در مجموع در راهپیمایی ها شرکت می کنند، بیش از این عدد و رقم است؛ زیرا افرادی که در این راهپیمایی نبوده اند ولی در یکی از راهپیمایی های گذشته یا پیش رو حضور داشته یا دارند به این عدد و رقم راهپیمایی اضافه میشوند. و اما دلایل عدم شرکت برخی موافقان نظام در راهپیمایی 1️⃣ ➕ عدم برنامه ریزی و فراهم آوردن امکان برگزاری راهپیمایی در برخی روستاها و شهرک ها 2️⃣ ➕ وجود یک راهپیمایی در هر شهر و عدم اجازه برپایی دو یا چند راهپیمایی در یک شهر – به ویژه شهرهای بزرگ- به عنوان نمونه اگر مراسم شب های قدر فقط در یک نقطه – مثل مسجد جامع شهر – برگزار شود جمعیت به مراتب کم تر از زمانی است که همین مراسم همزمان در مساجد و تکایا و مراکز متعدد بر پا گردد؛ قضیه راهپیمایی هم از این قاعده مستثنا نیست. 3️⃣ ➕ عده ای از علاقه مندان نظام در مراکز حساس یا مشاغل خاص مشغول خدمتند و امکان حضور در راهپیمایی را ندارند؛ مثل برخی از کارمندان و پرسنل بهزیستی ها، بیمارستان ها، زندان ها، خانه های سالمندان، کارخانجات و عده ای از نیروهای نظامی و انتظامی و یا نگهبانان، آتش نشان ها و موارد دیگر.... 4️⃣ ➕ عده ای برای حضور، مشکل و گرفتاری و محذور دارند؛ مثل بیماران در منازل و بیمارستان ها، سالمندان در خانه ها و مراکز مخصوص، معلول ها در خانه ها و بهزیستی ها. برخی از زندانیان با جرائم غیر سیاسی، را نیز به این موارد اضافه کنید؛ همچنین افراد در حال سفر در جاده ها، میزبانان میهمان ها و یا در حال تدارک برای آنان، و حتی افراد خواب مانده و موارد دیگر ... 5️⃣ ➕ عده ای اگر احساس خطر جدی بکنند در راهپیمایی حاضر می شوند ولی در شرایط عادی با استناد به حضور چشمگیر دیگران چندان نیازی به حضور خود یا خانواده نمی بینند. 6️⃣ ➕ برخی به دلیل آزردگی خاطر از عملکرد یک مسئول در زمان برگزاری راهپیمایی عمداً در راهپیمایی شرکت نمی کنند ولی این فقط یک احساس زودگذر است و بعد از مدتی کوتاه با فروکش کردن احساسات منفی و توجه به "مثبتات انقلاب و نظام" نظرشان مساعد می گردد. این ها نیز مخالف نظام نیستند. 7️⃣ ➕ برخی به دلیل دور بودن مسیر یا گرفتاری شغلی یا شخصی و مانند آن دیر حرکت می کنند یا همین که به یک مسیر فرعی راهپیمایی رسیدند مجبور می شوند بازگردند و موارد از این قبیل ... اگر تأمل و یا نظرسنجی و دلیل یابی کنیم، به دلایل متنوعی برای شرکت نکردن عده قابل توجهی از موافقان نظام در یک راهپیمایی، دست می یابیم. ✍️ نتیجه گیری ♦️ تقوای سیاسی داشته باشیم و با عجله و بدون تحقیق قضاوت نکنیم. گاهی انسان دچار توهم می شود و "پاییز انقلاب" و برگ ریزان آن و یا "زمستان انقلاب" را خیال می کند. نه، ما در "بهار انقلاب" هستیم و جوانه زدن ها و رشد و بالندگی های آن را نظاره گریم و به "تابستان انقلاب" و فصل ثمردهی انبوه و جهانی آن نزدیک و نزدیک تر می شویم. 👈 مراقب باشید ضعف تحلیل و جوی که در آن قرار گرفته اید، شما را در قضاوت های غیر واقعی باقی نگذارد. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ بر مباحث حجت الاسلام 🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️ 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar
13.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ به شبهات حجت الاسلام اکبرنژاد قسمت نهم نگاه ارتجاعی ❌ در واکنش به بیانات رهبر معظم انقلاب در سوم بهمن 1402 مبنی بر این که انقلاب مثل هوای خوش بهاری است همه جا را عطرآگین کرده و خود به خود و به طور طبیعی به کشورهای جهان صادر می شود؛ با برشماری و پررنگ جلوه دادن برخی مشکلات تلاش می کنند سخنان رهبری را ادعاهایی غیرواقعی جلوه دهند و این ویدیو را یک روز پس از راهپیمایی بی سابقه 22 بهمن 1402 منتشر می کنند تحت عنوان" نمک بر زخم مردم" 🔰┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ✍️ پاسخ ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ چشمها را باید شست / واقعیت را باید دید ⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️ ⏮ بر اساس آماری که شما هم قبول دارید، راهپیمایی 22 بهمن 1402 نه تنها با رکود مواجه نبوده بلکه رشد 20 درصدی هم داشته است. ⏮ رهبر معظم انقلاب سال گذشته در تاریخ 26 بهمن 1401 راجع به راهپیمایی عظیم و باشکوه 22 بهمن 1401 فرمودند: 22بهمن امسال، تاریخی بود، لازم می‌دانم به ملت ایران اظهار تعظیم کنم اگر فقط در همان بیانات حکیمانه دقت کنید پاسخ سخنان خود را به وضوح می یابید. ✍️خلاصه پاسخ👇
👆اولاً پیشرفت های بسیار چشمگیر جمهوری اسلامی را نیز در کنار مشکلات و نقاط ضعفش ببینید و ثانیاً زاویه دیدتان را اصلاح کنید و با "نگاه انقلابی" کمبودها و ضعف ها را تحلیل کنید نه با "نگاه ارتجاعی" ⤵️ ✍️ و اما بخش هایی از بیانات رهبر انقلاب ♦️ ⬅️ گاهی با دروغ آشکار می گویند: نظام رو به قهقراست در حالی که کشور با وجود مشکلات، با دو سه دهه قبل کاملاً متفاوت است و خیلی جلو رفته است، گاهی هم می گویند جمهوری اسلامی به بن بست رسیده، اگر این ادعا درست است، کسی که به بن بست رسیده خودش از پا می افتد و به زمین می خورد پس چرا این همه برای به زمین زدن او هزینه می کنید؟ ♦️ ⬅️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیشرفتهای کشور را یک واقعیت نشاط آفرین و تحسین‌برانگیز خوانده و خاطرنشان می فرمایند: البته ما در تبلیغات و کار رسانه‌ای ضعیف هستیم و به مهارت لازم برای نشان دادن این پیشرفتها دست نیافته‌ایم؛ اما بازدیدکنندگان از نمایشگاهها یا دستاوردهای ایران، از دستیابی به این سطوح پیشرفت آن هم در شرایط تحریم اظهار شگفتی می‌کنند. ♦️ ⬅️ ایشان تأکید بر پیشرفت‌ها را به معنی انکار ضعف‌ها نمی دانند و می فرمایند: ضعف‌ها و کمبودهای زیادی به دلایل مختلف در کشور وجود دارد که بعضی از آنها مانند گرانی، تورم و کاهش ارزش پول ملی برای مردم محسوس است و در بخش‌های دیگر مانند بخش‌های اداری هم ضعف‌هایی وجود دارد اما در مقابل این ضعفها، دو نوع نگاه ✌️می‌توان داشت. رهبر انقلاب اسلامی می افزایند: نگاه و رویکرد اول ☝️این است که با نگاه به دستاوردها، بفهمیم این توان وجود دارد که با همان همتی که به این پیشرفت‌ها دست یافته‌ایم، امکان برطرف کردن ضعف‌ها نیز وجود دارد که این نگاه، "نگاه انقلابی" است. ایشان در تبیین نگاه دیگر که از آن به «نگاه ارتجاعی» تعبیرمی کنند، می فرمایند: 👈👈با نگاه ارتجاعی به ضعف‌ها، این گونه نتیجه گرفته می‌شود که فایده‌ای ندارد و نمی‌شود کاری کرد. بنابراین باید دست روی دست بگذاریم یا نِق بزنیم و ضعف‌ها را با صدای بلند مطرح کنیم و حتی مثل برخی‌ها اصل انقلاب و جمهوری اسلامی را انکار کنیم. ♦️ ⁉️ ایشان با طرح این سؤال که «اگر ملتی ضعفی داشت آیا باید دستاوردهایش را انکار کند؟ و کدام ملتی است که ضعف ندارد؟» به وجود ضعف‌های مهم در کشورهای بزرگ و پیشرفته دنیا مانند آمریکا، انگلیس و فرانسه از جمله در زمینه فقر و بیماری و تبعیض و نبود عدالت اجتماعی، اشاره می کنند و می فرمایند: در این کشورها نیز چندین برابر ایران ضعف وجود دارد اما راه‌حلِ برطرف کردن ضعف‌ها، تخریب اصل و ریشه‌ها نیست بلکه رویکرد درست، رفع ضعفها بر اساس "نگاه انقلابی" است. ♦️ ⬅️ رهبر انقلاب با اشاره به دستیابی کشور به پیشرفت‌های غیرقابل باور، خاطرنشان می کنند: در سالهای اول انقلاب دستیابی به پیشرفتهایی مانند تولید چند ده میلیون تن فولاد حتی به ذهن کسی خطور نمی‌کرد اما اینگونه دستاوردها با همت مردم و جوانان و مسئولان خوبی که داشتیم، ایجاد شد و امروز نیز این همت‌ها وجود دارد. ♦️ ⬅️ ایشان رشد اقتصادی و مهار تورم را مهمترین کارها می خوانند و با تأکید بر اینکه همه بخصوص مسئولان موظف به فعالیت جهادی و کار و پیگیری شبانه‌روزی هستند، می فرمایند: امور اقتصادی، امروز مهمترین کارهاست زیرا بدون رشد اقتصادی کار کشور پیش نمی‌رود و لازمه رشد اقتصادی هم ثبات و مهار تورم و ثبات قیمت‌ها است. مسئله تورم نیز علاج‌پذیر است و باید مسئولان بخش‌های مختلف آن را علاج کنند.┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ✍️ اشتباه محاسباتی شما که در مباحث خود" مطلق گویی " رقیب خود را نقد می کنید در این جا خود در دام مطلق گویی و بلکه سیاه نمایی و بی انصافی افتاده اید. توصیه ما این است که به دامان انقلاب بازگردید تا به جای تنفس در هوای مسموم و غبارآلود بدبینی به انقلاب بتوانید در فضای دلپذیر و زلال انقلاب نفسی تازه کنید و واقعیات را آن گونه که هستند، ببینید. بر مباحث حجت الاسلام ( پاسخ به شبهات )⁉️ 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar
22.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ به شبهات حجت الاسلام اکبرنژاد قسمت دهم ❌ کشور اسلامیِ نیمه کاره با نزدیک شدن به قله چگونه همخوانی دارد؟!!! ❌ ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ⤵️ ✍️ پاسخ رهبر انقلاب: "همه‌ی مسئولان کشور امروز موظفند کار جهادی کنند، شبانه‌روزی کار کنند، خستگی نشناسند. ما فصل مشبعی را حرکت کردیم. این سربالایی، این شیب تند را عبور کردیم، به قله‌ها نزدیک شدیم. . نباید خسته بشویم. امروز روز خسته شدن نیست، روز ناامید شدن نیست. امروز روز شوق است، روز امید است، روز حرکت است. مسئولین کشور در بخشهای مختلف باید با این روحیه حرکت کنند. ۱۴۰۲/۵/۲۶ ✍️ تحلیلی از قله و کیفیت نزدیک شدن به آن در ویدیوی فوق منظور از این قله و مراحل لازم برای صعود به آن توضیح داده شده است و اما اجمال بحث: 1️⃣ 👈منظور از این قله، قله ای است که قدرت ها یی– مثل آمریکا، هلند، آلمان و انگلیس- از ته دره به نوک آن رسیدند و مشکلاتشان تمام شد. 2️⃣ 👈برای صعود به این قله باید هشت مرحله را طی کنیم. 3️⃣ 👈شش مرحله اولی، دوران سرمایه گذاری و هزینه کرد است و از مرحله هفتم به بعد "دوران سودآوری" آغاز می گردد. 4️⃣ 👈ریل گذاری ما صحیح و اصولی است و ما هم اکنون مرحله ششم را پشت سر می گذاریم و به دوران سوددهی وارد می شویم. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 🗻✍️ مراحل هشتگانه صعود تا قله 1️⃣ 👈 مرحله اول: دوران انقلاب 2️⃣ 👈مرحله دوم: دوران تقویت نظامی و عبور از بحران ها (دفاع از موجودیت خود در برابر حمله ابرقدرت ها و ترورها)👇
👆 3️⃣👈 مرحله سوم: دوره انقلاب علمی، تقویت بنیه علمی و رشد علمی 4️⃣ 👈 مرحله چهارم: دوره ورود به فناورمحوری 5️⃣ 👈مرحله پنجم: دوره حمایت از تولید داخلی 6️⃣ 👈مرحله ششم: دوره اصلاح ساختاری 7️⃣👈 مرحله هفتم: دوره صادرات محوری 8️⃣👈مرحله هشتم: دوره ذخیره ی جهانی شدن ارز کشور توضیحات را در ویدیو دنبال کنید. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ نقدی بر مباحث فقه سیاسی حجت الاسلام اکبرنژاد 🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️ 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ به شبهات حجت الاسلام اکبرنژاد قسمت یازدهم ❌ قضاوت غیر منصفانه در باره ملت ایران ما ملت ایران در پذیرش مسئولیت های رده پایین مدیریتی تا ریاست جمهوری و امامت جمعه به توانایی های خود توجه نمی کنیم و هر پست پیشنهادی را می پذیریم؛ این در باره افراد متدین و متقی است و اما افراد غیر متقی که ناگفته پیداست!!!! ❌ ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ┅═✧❀💠 ابتدا ویدیوی کوتاه فوق را چند بار به دقت گوش کنید و بعد به این نکته ها توجه فرمایید. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ⤵️ ✍️ پاسخ 1️⃣ 👈 این قضاوت ناعادلانه است؛ همه ملت ایران این گونه نیستند؛ شما مطلبی را که در برخی افراد وجود دارد به همه ملت نسبت می دهید و این خلاف واقع و خلاف وجدان عمومی ملت است. 2️⃣ 👈 ملت احساس می کنند با این سخنان به شعور آنان توهین می شود؛ به ویژه که شما این را در باره قشر مذهبی و متدین جامعه هم می گویید. 3️⃣ 👈 در بیان نمونه ها مواردی انتخاب می کنید که به گونه ای محسوس، حاکمیت و نظام و ارکان آن زیر سؤال بروند؛ لذا نمونه های دیگر را ارائه نمی دهید؛ مثل معلمی که به او پست معاونت مدرسه یا مدیریت مدرسه را پیشنهاد بدهندو نمونه های دیگر. 4️⃣ 👈 در باره پست ریاست جمهوری اگر به طور مثال به آمار مربوط به سال 1400 مراجعه کنید، مشاهده می کنید مجموع افرادی که ثبت نام کرده بودند فقط 592 نفر بودند فارغ از این👇👇
👆 که به آنها پیشنهاد داده شده بود یا پیشنهاد داده نشده بود و صرف نظر از این که انگیزه الهی داشتند یا نداشتند؛ پس ملت ایران این گونه که می گویید، نیستند وگرنه می بایست حداقل ده ها هزار نفر ثبت نام می کردند. 5️⃣ 👈 ما قبول داریم در بدنه حکومت افرادی ضعف مدیریتی دارند ولی اولاً همه مسئولین این گونه نیستند وگرنه این پیشرفت هایی که تاکنون داشته ایم، محقق نمی شد و ثانیاً بعضی از ضعف ها به تدریج که انسان وارد صحنه های عمل می شود، خودشان را نشان می دهند و از ابتدا پیدا نیستند. 6️⃣ 👈 و اما در باره امامت جمعه اولاً به هر روحانی - ولو این که معروف باشد- پیشنهاد امامت جمعه نمی دهند بلکه به کسی این پیشنهاد را می دهند که توانمندی های لازم را تا اندازه ای در او دیده باشند و بعد از قبول اولیه، او بدون پیمودن هیچ مرحله ای امام جمعه نمی شود بلکه باید طبق موازین تعریف شده در شورای سیاست گذاری ائمه جمعه - که زیر نظر ولی فقیه است- مراحل گزینش را طی کند تا توانمندی او تا اندازه قابل قبولی احراز شود و ثانیاً روحانیون هر شهرستان بهتر می دانند که برای گذاشتن بار مسئولیت امامت جمعه بر دوش یک روحانی، چقدر باید نزد افرادی که در مظان صلاحیت هستند، بروند و اصرار کنند تا یکی بپذیرد و این گونه که شما وانمود می کنید نیست که فوری او بپذیرد. 7️⃣👈 این که می گویید: اگر به یک خطیب و منبری عادی بگویند بیا امام جمعه تهران شو، نه نمی گوید اولاً این بی انصافی و خلاف واقع است ثانیاً امامت جمعه تهران زیر نظر مستقیم رهبری است و پیشنهاد آن را به هر کسی نمی دهند و ثالثاً این اندازه از سیاه نمایی که حتی امامت جمعه در پایتخت کشور اینقدر سطحش پایین باشد نه تنها ملت شریف ایران که حتی معاندین هم از شما نمی پذیرند. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 👈 و اما یک توصیه: شما که رهبران نظام و انقلابیون و ارکان حکومتی را با سخنان خود مورد حمله - و به ادعای خود مورد نقد دلسوزانه- قرار داده اید لااقل به مقتضای "حافظاً لِلِسانه" که از حکمت آل داود نقل می کنید، فعلاً از نقد ملت بپرهیزید تا شاید عده ای – هرچند اندک- شما را منجی خود قلمداد کنند و مخاطب سخنان شما باقی بمانند. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ نقدی بر مباحث فقه سیاسی حجت الاسلام اکبرنژاد 🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️ 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar
هدایت شده از حوزه انقلابی
🖼مجموعه «گله دارم [داشتم] اما رای می‌دهم» ✍ طراحان : حامد مغروری، توحید بایرامی 🌹 حوزه انقلابی ╭┅───────────┅╮ 🕌 @howzehenghelabi ╰┅───────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ به شبهات حجت الاسلام اکبرنژاد قسمت دوازدهم ❌ اعتراضی خلاف منطق ائمه جمعه و شخصیت های انقلابی برش هایی از زندگی اهلبیت که تند بوده را به مردم می گویند؛ آن هم با چه غرشی ولی در کنار آن، این شهامت را ندارند که نرمش های اهلبیت را نیز بگویند و این به خاطر رویه تند سیاسی است که در کشور داریم لذا دوست داریم ائمه را انسان های قلدر منشی معرفی کنیم که در هر شرایطی، به هر قیمتی که شده زیر بار هیچ ظلمی نمی رفته و توی سینه ظالمان می زده اند. ❌ ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ⤵️ ✍️ پاسخ شما در سخنان خود، نرمش های امام سجاد و امام صادق علیهماالسلام را مثال می زنید و ادعا می کنید که خطبه امام سجاد در مجلس ابن زیاد و رفتار نرم ایشان در فاجعه حرّه و رفتار نرم امام صادق در برابر منصور دوانیقی را کسی بر زبان نمی آورد ✍️ و اما چند نکته: 1️⃣ 👈 معمولاً وقتی سخن از قیام امام حسین به میان می آید، این سؤال برای افکار عمومی مطرح می شود که چرا امام سجاد و ائمه بعدی مثل امام حسین در مقابل حاکمان جور زمان خود نایستادند و قهراً مسأله "تقیه" مطرح می شود بدان معنا که آن ذوات مقدسه برای حفظ اصل اسلام و بقای شیعه ناچار بوده اند مبارزات سیاسی خود را به شیوه هایی نرم و بدون درگیری فیزیکی ادامه دهند و ما بارها و بارها این مطالب را – و گاه با تحلیل – از ائمه جمعه، خطبا و شخصیت های انقلابی شنیده ایم. 👇👇
بخش ضمائم بصیرتی.docx
68K
👆👆 2️⃣ 👈 در باره امام سجاد علیه السلام نیز این دو مسأله – گاه و بیگاه- مطرح می شود؛ یکی این که چرا امام سجاد به جای شمشیر، به دعا رو آوردند و دیگر این که صحیفه سجادیه ایشان چه جایگاهی دارد و در فضای طرح همین گونه مسائل است که نرمش های قهرمانانه این امام همام نیز مطرح میشود. 3️⃣ 👈 با جستجوهای اینترنتی به مواردی از طرح مسائل نرمش تقیه ای و قهرمانانه ائمه علیهم السلام در بیانات ائمه جمعه و شخصیت های انقلابی می توان دست یافت؛ که نمونه ای در "بخش ضمائم بصیرتی - ضمیمه یکم" 👆 ذکر شده است. 4️⃣ 👈 از آن جا که نوک پیکان مجموعه نقدهای شما در درجه اول به سمت رهبران نظام است؛ چون سیاست های تنش زا را به آنان نسبت می دهید، مواردی از بیانات مقام معظم رهبری را نیز در "بخش ضمائم بصیرتی - ضمیمه دوم" ذکر کرده ایم 👆 تا مخاطبین بدانند این گونه که وانمود می کنید، واقعیت ندارد! 5️⃣ 👈 و اما یک نکته کلیدی: سخنران و خطیب باید هم "فصیح" باشد و مطالبی متقن و محکم و استدلالی بیان کند و هم باید "بلیغ" باشد و متناسب با نیاز جامعه سخن بگوید. پیامبر اسلام و ائمه طاهرین - علیهم آلاف التحیه و الثناء- نیز در فضای جنگ و حمله، سخنانی پرحجم از صلح و فواید آن و یا در فضای صلح و معاهده ی عدم تعرض، سخنانی پرحجم از جنگ و فواید آن بر زبان جاری نمی کردند؛